24. oktober 2009:Her følger lidt om livets gang i Hucknall Town...
I ligaen er det gået rigtigt godt siden sidst, hvor vi jo efter 6 runder lå på 16. pladsen.
Nu er der spillet 10 kampe mere og vi har virkelig flyttet os både spil- og resultatmæssigt. Det er som om at den gode gamle "Hucknall-Gejst" er kommet tilbage på holdet, selvom vi havde en lidt sløv start på sæsonen.
Denne gejst har resulteret i en stime af gode resultater, hvorfor vi nu indtager 2.pladsen på flotteste vis.
Jeg behøver bare at tage et kig på den seneste kamp, for at forklare kampgejsten.
Efter 1 minut laver Zivkovic et klodset straffespark og bliver vist ud.
Birmingham scorer på straffesparket, men en mand i undertal, får vi alligevel kæmpet os til 2 mål og en skadet keeper i det 90. minut får os ikke ud af fatningen.
Vi slutter kampen med 9 mand og en markspiller på mål, men med 3 point til kontoen - sådan skal det gøres, jeg er sgu' stolt af mine drenge...
I truppen var der 8 spillere, der havde
kontraktudløb efter denne sæson. Lee Cattermole er den eneste som vi indtil videre har forlænget med.
De tre portugesere, som blev hentet for 2 sæsoner siden, er blandt de resterende 7 spillere.
Miguel er kun reservekeeper nu, hvilket han ikke er tilfreds med.
Venstrewing'en Nabor har stadig ikke gjort sig fortjent til en fast plads og efter impulsindkøbet af tyske Richter, har Ze Pedro heller ikke fået meget spilletid.
Ipswich var interesseret i Ze Pedro, hvorfor jeg tilbød ham til dem for £500.000. De accepterede og han skifter derfor i vinterpausen.
De to andre er ikke meget værd og jeg regner med, at lade deres kontrakter løbe ud, hvis ikke der bliver budt på dem.
Tilbage er så svenske Lundmark, der aldrig er slået til, Store stærke Tom Pope, der ikke har udviklet sig væsentligt.
Facey, vores tidligere topscorer, kan heller ikke byde på meget længere og er efterhånden fyldt 29 år, så ham lader jeg også gå.
Sidst er så Alistair Asher, der er indehaver af
klubrekorden for flest kampe. Skønt han kun har spillet fast i 2 sæsoner, er han blevet noteret for 121 optrædener.
Idag er også Asher 29 år og har mere end svært ved at følge med i rækken, så også han må finde sig en anden klub efter denne sæson...
Vores reserve på venstre back, 22-årige Eugene Francis, der har spillet 6 gange på det engelske U21-hold, er blevet
solgt til Southport for £14.000.
Han var ikke mere værd og min assistent havde i lang tid følt, at han ikke udviklede sig nok. Jeg havde holdt fast i ham pga. U21-kampene, men skulle nok have fulgt min assistents råd for et par sæsoner siden.
Det er ikke længere så svært at finde nye spillere, men da det denne gang skulle være til en reservetjans måtte jeg sande, at det nemmeste igen var, at signe en kontraktfri spiller.
Valgte faldt på en ung gut fra Uruguay.
Jeg har lige læst en artikel om fodboldens historie, hvor de gamle kæmper fra Uruguay roses til skyerne, så derfor satser vi nu på Carlos Lopez, som ikke kunne bruges i Peñarol.
Det er alt for denne gang, regner med at I får en update, når vi har spillet 10 kampe til, så må vi se om stillingen holder til den tid...