home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 07:37:10 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
I går kl. 21:45:25 Broen13 Blogs Indsæt Titel 2
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23586
  0 Brugere, 611 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brigadeinsigniayl
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Nederlag i træk
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Nederlag i træk  (Læst 1746 gange)
Rossonero
Gæst

Nederlag i træk
« : 13 Jan 2008, 03:51 »

NEDERLAG I TRÆK
HVAD GØR DU, FOR AT HINDRE DET?

Dette er et velkendt fænomen. Du tager et hold, der ikke er vant til at vinde (f.eks. et hold i Blue Square), og som ikke er seedet højt - måske vælger du endda et storhold? Så sker det, at du taber kampe i træk, og frustrationerne rammer dig og spolere glæden, og i stedet for at kigge tingene igennem, bander og svovler du af spillet og holder en ganske undøvendig pause. Det er det ingen grund til!

Da jeg ‒ i starten af FM08 ‒ tabte kampe i træk, blev jeg selvfølgelig også frustreret, men i stedet for at sidde og gøre ingenting, valgte jeg at tage opgave op og kigge de forskellige ting igennem, der kan have en forbindelse med formen.

Jeg kigger først og fremmest på mit kampprogram, da det jo kan være, at jeg bare er oppe imod svære modstandere. Derefter kigger jeg også min formation nøje igennem, for at se, om der er nogle spillere der spiller i uvante positioner og derved har svært ved at præstere sit bedste i kampene. Efter jeg ingen svar har fundet efter førnævnte, går jeg ned til reserverne for at se, om der muligvis kunne være noget brugbart materiale.

Hvis ingen løsninger fundet efter ovenstående, begiver jeg mig ned i hierarkiet og finder mit ungdomshold frem, for at tjekke mine forskellige talenter ud, der muligvis kunne give holdet en hjælpende hånd. Transfermarkedet er også en væsentlig ting, da du muligvis mangler gode spillere? Som før sagt, i tidligere indlæg, ser jeg ingen grund til at købe spillere der spiller i en position, som allerede er kapret af en evne stærk og værdig førsteholdsspiller. Men hvis mit forsvar nu er svingende og jeg mangler et par spillere dér, så forstærker jeg i de positioner og holder mig til det. Du kan evt. se, hvor der kan forstærkes i form af din assistenttræners holdrapport, som jeg vedlægger hver gang!

Jeg ser også træningsskemaerne igennem, og trænerne, der muligvis kan have startet den dårlige form via dårlige stats, hvilket er lige med dårlig træning. Og så er der taktikken. Den taktik, jeg er sikker på virker: think twice. Det kan være, at taktikken ikke virker i det pågældende land eller bare ikke er egnet til holdet. Jeg går i stedet i gang med en ny taktik dannet i form af mine spilleres kvaliteter og stærke positioner, og på den måde få det bedste ud af holdet.

Lad aldrig frustrationerne overtage din spilleglæde ‒ slå tilbage!

Hvad gør DU, for at hindre nederlag i træk?

-LFC-
Manager

Sv: Nederlag i træk
« Svar #1: 13 Jan 2008, 03:59 »

Jeg skifter taktik og smider en reserve ind for dem der har gjort det dårligst, så plejer det at vende Thumbs Up

-KNM-
Manager

« Svar #2: 13 Jan 2008, 04:01 »

Jeg tjekker om der er en spiller, der er i form og har høj moral på andetholdet. Ofte kan de løfte holdet. Bare ved at forfremme nogle glade spillere kan man hjælpe det lidt på vej.

Faktisk har Ciesleviecz reddet en hel sæson for mig, da jeg havde tabt et par kampe og moralen var lav. Der kom han ind og scorede 4 mål i 3 kampe hvorefter humøret i truppen var højt nok til at de bedre angribere kunne overtage.

Rossonero
Gæst

« Svar #3: 13 Jan 2008, 04:03 »

Jeg tjekker om der er en spiller, der er i form og har høj moral på andetholdet. Ofte kan de løfte holdet. Bare ved at forfremme nogle glade spillere kan man hjælpe det lidt på vej.

Faktisk har Ciesleviecz reddet en hel sæson for mig, da jeg havde tabt et par kampe og moralen var lav. Der kom han ind og scorede 4 mål i 3 kampe hvorefter humøret i truppen var højt nok til at de bedre angribere kunne overtage.

Lyder egentlig meget fornuftig, eftersom moralen spiller en uhyre stor rolle i denne udgave af FM.

SirToby
Manager

« Svar #4: 13 Jan 2008, 17:32 »

Og du bliver ved med de fornuftige tråde, som er en mangelvare. Kom ind og deltag, drenge!

Når det begynder at gå ned ad bakke for mig, er det hovedsageligt taktikken, der bliver kigget igennem. Jeg kigger på de kampe, der har givet dårlige resultater og vurderer, om det er fordi jeg er for offensiv eller defensiv, at det går skidt. For det meste må det være, fordi jeg står for langt fremme, og mine modstandere er et bedre hold. Derfor må jeg ind og - måske - spille med fem forsvarsspiller, eller bare generelt være mere defensiv. Hvis heller ikke dette lykkedes, bliver jeg ved med at prøve noget, indtil det vil begynde at gå optimalt.

Det kan også være, jeg går ud på transfermarkedet. Lejer og finder nogle spillere, der ingen klub har, så jeg slipper for at vente enten til januar- eller sommervinduet. Dermed vil forstærkninger gå direkte ind og forhåbentlig redde situationen.

nobleman
Gæst

« Svar #5: 13 Jan 2008, 21:57 »

Jeg lader ofte de dem med dårligst moral(der spiller) få en pause og lader nogle af de dårliger få kampe i benene(gerne med hårdere tacklingere)

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #6: 13 Jan 2008, 22:03 »

Jeg gør lidt det samme som KNM, desuden kan jeg også finde på at ofre nogle af mine bedste spillere, hvis deres morale er lav, ved at sætte dem på 2. holdet et par uger, for at de kan få nogle succes oplevelser og på den måde stige i morale igen... Det har jeg gjort utallige gange i mit Brøndby spil, med mine "stjerner"...

-KNM-
Manager

« Svar #7: 13 Jan 2008, 22:45 »

Den må jeg også tilslutte mig. Det er en genial måde at sætte dem i gang igen.

KennWolter
Gæst

« Svar #8: 14 Jan 2008, 15:34 »

Jeg må også slutte mig til jer og sige at jeg også plejer at give dem en "succés oplevelse" på andet holdet.
Jeg plejer generelt kun at have de folk jeg har med i truppen på første-holdet (Og reserve-målmanden på 2.holdet, men med på min bænk)... Derved er de altid kampklar, og istedet for at rådne på bænken får de lidt kamptræning for reserverne! Kampe = God moral

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 14 Jan 2008, 16:00 »

Hvis er inde i en dårlig stime - ikke bare fordi jeg taber en enkelt kamp, hvis det jeg har været vidne til to, tre nederlag - så ser jeg kampen igennem på en hastighed, hvor man virkelig kan se, hvor bolden bliver tabt henne og på den måde finder jeg altid fejlen. Man ser også hurtigt hvis de står forkert til hjørnespark, osv - selvom det normalt ikke lige var det der var galt måske. Den måde tager mange ting frem i lyset og kan klart anbefale det.

Mange skriver de giver en under førsteholdet en chance. Gør jeg også engang imellem, men hader at de forventer for meget så. Når man først har taget dem op, tror de at de nærmest er nøglespillere - eller forventer at blive det og spille flere førsteholdskampe. Lidt ligesom når jeg købe nye talenter, selvom han måske kun er 18, så kan han ikke vente til sin debut. Og det kan jeg da godt forstå han ikke kan, men under det med han ikke kan vente til sin debut, så står der at i løbet af nogle måneder forventer han det ene og det andet.. Det er så den nederen side ved at give dem for mange kampe som åbenbart stiger dem for meget til hovedet.

Som SirToby siger - SUPER tråd Wink

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 26 Feb 2008, 21:54 »

god tråd! Opstemt jeg ændrer fuldstændig taktik Opstemt skifter feks hvis to kan spille både højre og venstre bytter de. ud der kommer anden formation osv Opstemt

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #11: 26 Feb 2008, 22:02 »

Jeg begynder at fokusere meget på moralen, på conditionen og taktikken. Dog har jeg det også med, at er jeg inde i en dårlig periode, får de spillere med høj work rate lov til at spille mere, da pointene så kan skrabes hjem indtil jeg har styr på holdet igen.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

fiskeduserne
Juniorspiller
**

« Svar #12: 27 Feb 2008, 12:53 »

Jeg hiver stikket ud, og knækker FM cd'en i raseri!

steeval
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 27 Feb 2008, 13:09 »

Før et nyt spil plejer jeg at lave 4-5 taktikker, så kan jeg skifte mellem dem, hvis det går dårligt. Har ikke slået fejl endnu Smiley

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Shaft
Manager

« Svar #14: 27 Feb 2008, 13:14 »

Jeg smutter på toilettet og pisser..

Derefter så forsøger jeg mig frem med en anden taktik, eller giver dem med god moral chancen.

Plejer at virke, men jeg er overbevist om at det er fordi mit toilet besøg  Opstemt

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010