home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 864 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204209 gange)
Daniel-123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax --> HSV
« Svar #480: 21 Feb 2008, 17:42 »

Rigtig god blog og fremragende updates..
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax --> HSV
« Svar #481: 21 Feb 2008, 17:50 »

Stadig en fantastisk blog Metsu. Nogle vilde handler, i sær Podolski for 29. millioner DKK. Får du ham til at spille godt er han hurtigt 3 gange så meget værd, og fast mand på det tyske landshold igen Smiley.
Keep it up! Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax --> HSV
« Svar #482: 24 Feb 2008, 19:44 »


Vinterpausen overstået


Det store spørgsmål ved opstarten efter vinterpausen i Bundesligaen var, om førerholdet fra HSV kunne få tingene til at fungere efter de mange transfers, der blev foretaget i januars transfervindue.

Castelen gjorde forskellen

HSV havde i vinterpausen spillede en del træningskampe mod danske og tyske hold og resultaterne i disse kamp var af blandet karakter. Den første rigtige test efter vinterpausen var en pokalkamp mod Bundesliga-holdet fra FC Köln.

Kampen viste sig at blive en meget tæt affære, som først blev afgjort i allersidste minut.
Alt gik ellers som planlagt for HSV, da Juan Judt scorede selvmål midt i første halvleg. Köln spillerne havde svært ved at få tingene til at fungere, men lige før pausen blev kampen vendt på hovedet. Joris Mathijsen fik marchordre og HSV mistede på det tidspunkt grebet om kampen.
Anden halvleg var en meget rodet affære og udviklede sig til en hård fight for at holde resultatet for de 10 HSV spillere, der var tilbage på banen. Det lykkes dog for Köln at udligne med bare 10 minutter igen ved Milivoje Novakovic og det lignede længe forlænget spilletid for de pressede HSV-spillere. Men lige som tilskuerne og måske også spillerne fra Köln havde vænnet sig til tanken om forlænget spilletid, så viste Romeo Castelen sin klasse og scorede til 2-1, mens det i overtiden lykkedes den debuterende Gerald Cid at score til slutresultatet 3-1.
Dermed er HSV klar til kvartfinalen i den tyske pokalturnering, hvor de skal møde Dortmund på udebane.

De Guzman blev matchvinder

Efter pokalsejren over Köln var næste opgave ligakampen på hjemmebane mod Schalke 04.
Et Schalke hold i krise og helt uden chance i kampen om mesterskabet og før kampen mod HSV var de at finde på en skuffende nummer 13 i Bundesligaen.
Det blev en meget underholdende fodboldkamp med masser af mål i begge ender. Det var HSV, der allerede efter 8 minutter bragte sig foran ved en scoring af Arturo Vidal. Føringen holdte dog ikke længere end til det 16. minut, hvor det lykkedes for Schalke’s danske angriber Søren Larsen at udligne til 1-1. Kampen bølgede derefter frem og tilbage dog med et overtag til HSV. Et overtag der fem minutter før pausen bar frugt. Nuri Sahin kunne sende et langskud i mål og dermed sikrer HSV en pauseføring på 2-1.
Anden halvleg så længe ud til at ende målløs, men i det sidste kvarter kom der for alvor gang i kampen igen. Først var det Jonathan De Guzman, der bragte HSV yderligere foran med sin scoring til 3-1, men med fem minutter tilbage af den ordinære spilletid, kunne Schalkes anden dansker Peter Løvenkrands endnu en gang bringe spændingen tilbage i opgøret, da han løb fra HSV forsvaret og sikkert scorede til 3-2. Schalke forsøgte derefter at lægge et hårdt pres på HSV, men i kampens allersidste minut afgjorde David Gigliotti kampen ved at score til slutresultatet 4-2.
En flot kamp af HSV, der samtidig viste at alle de nye spillere ikke har ødelagt rytmen på holdet.
 
Adler kunne ikke passeres

De to første kampe efter vinterpausen var begge blevet vundet og selvtilliden var naturligvis også i top før den svære udekamp på BayArena mod Bayer Leverkusen.
Leverkusen havde indtil videre gjort det udmærket i denne sæson og var før denne kamp placeret på en 6. plads i tabellen.
Kampen blev resultatmæssigt så tæt som mange havde forudsagt, men rent spillemæssigt var HSV i en klasse for sig selv og havde alle muligheder for at vinde opgøret, men kampen endte desværre for HSV med 0-0. Det var ellers mere eller mindre spil til et mål, men Leverkusens tyske målmand Rene Adler var fremragende og stod for den ene store redning efter den anden.
Ser man på chancerne til de to hold, blev det til mere end 20 afslutninger fra HSV og især Gigliotti var den store synder med rigtig mange brændte chancer. Leverkusen derimod formåede kun at sende sølle 4 afslutninger mod Frank Rost og kun en enkelt af disse var inde for målrammen.
Som sagt et skuffende resultat, men spillemæssigt tegner det rigtig godt for HSV. Nu skal spillerne ”bare” lære at omsætte de mange chancer til nogle scoringer.




Ny slags update, hvad synes I om den?

 

Logged

SoAP
Gæst
 
Sv: (Vinterpausen slut!) Ajax --> HSV
« Svar #483: 24 Feb 2008, 20:10 »

kan bedre li den gamle , den her bliver for indviklet og detaljeret.Smiley Fm er trosaldt kun et spil
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Vinterpausen slut!) Ajax --> HSV
« Svar #484: 24 Feb 2008, 20:20 »

Må også sige, at jeg kunne bedre lide den gamle.
Logged

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Vinterpausen slut!) Ajax --> HSV
« Svar #485: 24 Feb 2008, 20:45 »

Hey Metsu1... Synes egentlig meget godt om den nye update. Savner dog en oversigt over kampenes slutresultat samt målscorere og MOM, som indleder dine foregående kamp-updates med. Hvis du ønsker, at peppe dem lidt op vil jeg f.eks. foreslå, at du også kan tage tilskuertal med i disse. En lidt ligegyldig men dog meget sjov detalje. Fortsæt den ellers gode stil.

-Gabe
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Ajax --> HSV
« Svar #486: 26 Feb 2008, 22:45 »

Stadig en fantastisk blog Metsu. Nogle vilde handler, i sær Podolski for 29. millioner DKK. Får du ham til at spille godt er han hurtigt 3 gange så meget værd, og fast mand på det tyske landshold igen Smiley.
Keep it up! Thumbs Up

Jeg har spillet lidt længere og har en update klar i morgen (forhåbentlig) og Podolski bliver bare bedre og bedre  Wink

kan bedre li den gamle , den her bliver for indviklet og detaljeret.Smiley Fm er trosaldt kun et spil
Må også sige, at jeg kunne bedre lide den gamle.

Jeg tror også, at jeg holder mig til den gamle facon og så smider jeg lige "Müllers Mening" ind en gang i mellem - I ved ham reporteren fra det nordtyske  Opstemt

Hey Metsu1... Synes egentlig meget godt om den nye update. Savner dog en oversigt over kampenes slutresultat samt målscorere og MOM, som indleder dine foregående kamp-updates med. Hvis du ønsker, at peppe dem lidt op vil jeg f.eks. foreslå, at du også kan tage tilskuertal med i disse. En lidt ligegyldig men dog meget sjov detalje. Fortsæt den ellers gode stil.

-Gabe

Tak, Gabe

Jeg har det også bedst med at detaljerne er med, selvom der er en del brugere, der mener, at bloggen er for detaljeret, så fortsætter jeg nok, som jeg skriver med det gamle layout, da jeg ikke kan finde ud af, at gøre det på andre måder  Peace

Tilskuertal.... det kunne være en sjov lille detalje, måske det kommer med fremover.
Logged

SoAP
Gæst
 
Sv: (Vinterpausen slut!) Ajax --> HSV
« Svar #487: 26 Feb 2008, 22:51 »

super at du beholder den gamle, ellers ville din blog efter min mening blive for kedelig i længden. tag det ikke som kritik Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Vinterpausen slut!) Ajax --> HSV
« Svar #488: 26 Feb 2008, 23:03 »

super at du beholder den gamle, ellers ville din blog efter min mening blive for kedelig i længden. tag det ikke som kritik Smiley

Hehe, det gør jeg heller ikke  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #489: 27 Feb 2008, 18:02 »

FEBRUAR 2010

Det er blevet tid til, at vi skal i gang med knockoutfasen i UEFA Cuppen. Vi har lidt problemer i truppen pga. de mange transfers, der blev foretaget i januars transfervindue, idet man kun har lov til at vælge 3 erstatningsspillere til UEFA Cup truppen og med salget af 4 af de bærende kræfter på holdet og købet af 8 nye spillere, så skal der vælges med omhu.
Podolski og Mitea kan ikke vælges, da de har spillet europæisk fodbold for deres tidligere klubber, så valget er faldet på de tre defensive kræfter, Ochs, Leyrielton og Jeremy Mathieu.





UEFA Cup - 1. kamp i 1. knockoutrunde fra Parken, København

FC København – HSV    3-1   (3-0)
1-0 Jozy Altidore (11)
2-0 Nadson (16)
3-0 Nadson (38)
3-1 Jonathan De Guzman (76)

MOM: Nadson, FCK (9)

Efter vores seneste gode resultater og det lovende spil, vi har leveret siden vinterpausen er dagens resultat noget af et chok.
I vinterpausen spillede vi en træningskamp på hjemmebane mod FCK og vandt sikkert 3-0, om det er det, der gør, at spillerne slet ikke er parate ved jeg ikke. Faktum er ikke desto mindre, at vi bliver straffet pga. vores manglende skarphed foran mål. Det kan man derimod ikke sige om især FCK’s brasilianske angriber Nadson, der er i hopla og udnytter vores passivitet i den bagerste kæde.
Det bliver op af bakke i returopgøret, men det hele blev lidt lysere, da De Guzman fik prikket en enkelt pind i kassen med et kvarter igen.



Podolski sænkede Köln

20. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Köln (18)    3-1   (3-0)
1-0 Lukas Podolski (17)
2-0 Lukas Podolski (21)
3-0 Lukas Podolski (33)
3-1 Kevin McKenna (straffe, 90+2)

MOM: Lukas Podolski, HSV (9)

Köln er et hold i stor krise og selvom de nok ikke havde regnet med, at hente noget med hjem fra HSH-Nordbank-Arena i dag, så hjælper dagens kamp nok ikke meget på den slidte moral.
Vi vinder 3-1 efter en forholdsvis tæt kamp, hvor Köln også har deres muligheder, men ikke formår at udnytte dem.
En spiller, der derimod formår at udnytte hans chancer, er vores nyerhvervelse fra FC Bayern, Lukas Podolski som ene mand sender Köln til tælling med 3 scoringer på lige knap en halv time. Lukas kan nemt udvikle sig til at blive et af de bedste køb for os i denne sæson, både set ud fra den pris, vi betalte for ham og de præstationer som han leverer allerede nu og som jeg ved, han kan blive ved med.





UEFA Cup - 2. kamp i 1. knockoutrunde fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg

HSV (1) – FC København (3)    5-2 e.f.s   (3-1)  (2-1)
0-1 Dario Jertec (10)
1-1 Dennis Aogo (17)
2-1 David Gigliotti (22)
3-1 David Gigliotti (67)
3-2 Michael Silberbauer (96)
4-2 Sergiy Nazarenko (114)
5-2 Vagner Love (120+1)

MOM: David Gigliotti, HSV (9)

En vanvittig kamp med en helt fantastisk afslutning for os.
Det ser ellers mere end sort ud for os, da Jertec efter bare 10 minutter bringer FC København i front og på kurs mod næste runde. Heldigvis får vi prikket 2 hurtige mål ind efter Jertec’s scoring og lægger dermed et stort pres på det danske hold.
Det er dog først midtvejs i anden halvleg, forløsningen kommer. Det er endnu en gang vores franske angriber David Gigliotti, der scorer og udligner til 4-4 i den samlede stilling. Dette holder kampen ud og vi ender derfor i forlænget spilletid. Det bliver den vildeste forlænget spilletid, jeg nogensinde har været vidne til. Vi er på randen af sammenbrud, da Silberbauer scorer til 3-2, men vi giver ikke op og med en scoring af Nazarenko og efterfølgende af Vagner Love i allersidste sekund, sikrer vi os videre avancement, hvor engelske Newcastle bliver vores næste modstander.




21. kamp i Bundesligaen fra Weserstadion, Bremen
Werder Bremen (16) – HSV    1-1   (0-1)
0-1 David Gigliotti (20)
1-1 Diego (74)

MOM: Diego, Bremen (8)

Werder Bremen er uden tvivl et hold i krise, men de er stadig et godt hold og Weserstadion er ikke det nemmeste sted at spille på. Derfor er jeg også tilfreds med, at vi henter det ene point i dag, selvom vi længe ligger til at tage alle 3 points med os retur til Hamburg.
Set over 90 minutter er det uafgjorte resultat, et fair resultat og vi får for en gang skyld ikke angrebsspillet til at flyde og har derfor ikke ret mange afslutninger mod Tim Wiese’s mål, men heldigvis scorer David Gigliotti på en af vores få muligheder og sikrer os som sagt et meget vigtigt point.



Vagner Love blev pokalhelt

Kvartfinale i DFB-pokalturneringen fra Signal Iduna Park, Dortmund
Dortmund (BL) – HSV    1-2   (1-0)
1-0 Tom Matavz (26)
1-1 Vagner Love (78)
1-2 Vagner Love (88)

MOM: Vagner Love, HSV(8)

Efter dagens sejr over Dortmund, begynder jeg mere og mere at tro på, at vi går en rigtig stor sæson i møde. Det er som om, vi ikke kan tabe til nogle af vores tyske kollegaer i øjeblikket, hvilket dagens resultat er et godt eksempel på.
Vi har store problemer før pausen og er heldige med kun at være bagud med en enkelt scoring. Jeg prøver, at ændre lidt på det taktiske i pausen ved at skifte til en 4-4-2 opstilling, hvor jeg erstatter en skuffende Mitea med Vagner Love. Dette viser sig at blive vendepunktet i kampen og selvom vi stadig ikke formår, at få overtaget i kampen for alvor, så lykkes det alligevel Love at score to mål og dermed sender han os videre til semifinalen, hvor vi på hjemmebane får fornøjelsen af at møde Nürnberg.
 
Det skal lige nævnes, at det i dag blev offentliggjort, at Thomas Schaaf er gået af som Werder manager. Det er et godt hold, men jeg har naturligvis ingen interesse i at overtage jobbet.



"Poldi" - på vej mod topformen?

22. kamp i Bundesligaen fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg
HSV – Mainz (15)    3-0   (2-0)
1-0 Lukas Podolski (30)
2-0 Pablo Barrientos (42)
3-0 Sami Allagui (75)

MOM: Lukas Podolski, HSV (8)

Det er ikke topholdene, vi møder lige i øjeblikket, men kampene skal stadigvæk vindes og jeg må sige, at jeg især er imponeret over vores form på hjemmebane.
Det går i dag udover Mainz, der i forvejen har problemer i tabellen. De formår slet ikke at komme ind i kampen, men det er også svært, når vi sidder så tæt på dem, som vi gør og er over dem i alle nærkampe. Samtidig har vi vel nok en af de allerbedste offensiver i Bundesligaen og Podolski har virkelig genfundet spilleglæden hos os efter hans mislykkede ophold i FC Bayern.




Bundesligaen efter 22 kampe





Har aldrig fået sagt tak til Katanka for de fede logoer - Det er sande mesterværker!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #490: 27 Feb 2008, 18:04 »

Flotte resultater Metsu.. Hvor er jeg da skuffet over Werder.. Kunna man få et SS af Podolski??
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #491: 27 Feb 2008, 18:11 »

Flotte resultater Metsu.. Hvor er jeg da skuffet over Werder.. Kunna man få et SS af Podolski??

Mange tak, JimmyGP  Thumbs Up

Jeg smider et SS af Poldi i løbet af i aften eller i morgen, da jeg ikke lige har spillet åben (spiller lidt 07, da jeg også gerne vil opdatere "Den Gamle Dame" i weekenden)
« Seneste Redigering: 28 Feb 2008, 08:20 af Metsu1 » Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #492: 27 Feb 2008, 18:13 »

Et par målrige kampe må man sige.. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #493: 27 Feb 2008, 18:21 »

Mange tak, JimmyGP  Thumbs Up

Jeg smider et SS af Poldi i løbet af i aften eller i morgen, da jeg ikke lige har spillet åben (spiller lidt 07, da jeg også gerne vil opdatere "Den Gamle Dame  Wink i weekenden)

Oki.. FEDT Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

SoAP
Gæst
 
Sv: (Februar 2010) Ajax --> HSV
« Svar #494: 27 Feb 2008, 19:39 »

nej werder ! Skuffet
du bliver altså nød til at smide håndklædet i HSV og træde til i Bremen
Logged

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010