HSV – Transfers og førsteholdstruppen pr. 15.07.2009Transfers pr. 15.07.2009
Transfers ind <<<<<<Nuri Sahin fra Dortmund – Fri transfer
Joel Huiqui fra Hannover – 45.000.000 kr.
Arturo Vidal fra Leverkusen – 75.000.000 kr.
Mauro Zarate fra Al-Sadd – 13.000.000 kr.

Nuri Sahin er en spændende spiller
Indtil videre er der hentet 4 forstærkninger til klubben, men jeg regner med, at der i hvert fald kommer et par stykker mere til i løbet af transfervinduet.
Indkøbet af Sahin eller røvkøbet vil jeg nærmere kalde det, er nok det bedste af disse indkøb, da det er til en position, hvor vi mangler et par spillere og samtidig er det helt forrygende, at vi kan hente ham uden at skulle betale en overgangssum til Dortmund. Han er en spiller, jeg forventer mig meget af i de næste sæsoner.
Det centrale forsvar er, uden at fornærme nogen, det sted hvor vi er dårligst besat. Vi har Mathijsen som er rigtig god, men sammen med ham, skal det enten være Berezutskiy eller Reinhardt, der skal danne makkerpar med hollænderen og det synes jeg er for tyndt. Derfor var det første jeg gjorde, da jeg startede i jobbet atgå på udkig efter en forstærkning til forsvaret.
Jeg behøvede ikke at lede længere end hos os et par af rivalerne fra Bundesligaen. Jeg fandt to spillere, som passer perfekt sammen med Joris i centerforsvaret. Den første, der skrev under med os, er den mexicanske centerforsvarer Joel Huiqui. Han kommer til os fra Hannover og er som sagt en rigtig dygtig centerforsvarer. Den anden forsvarsspiller, der er hentet til klubben, er den alsidige chilener, Arturo Vidal, der skifter fra Leverkusen. Vidal er en spiller, der kan spille mange pladser og han vil helt sikkert også blive brugt på såvel venstreback positionen og på den centrale midtbane. Jeg kaldte købet af Sahin for fantastisk, men det er købet af Vidal så sandelig også, han har potentialet til at blive en fremragende forsvarsspiller.
Det sidste indkøb for denne gang, er den argentinske angriber Mauro Zarate, som mest er hentet som back-up til Vagner Love og Ivica Olic. Hans største force er hans hurtighed, mens han også er en fornuftig afslutter og til den lave sum som vi har givet for ham, er det også en handel, jeg er meget tilfreds med.
Transfers ud >>>>>>>01.07 Juan Pablo Sorin - fritstillet
01.07 Guy Demel til Nürnberg – 33.000.000 kr.
01.07 Collin Benjamin til RW Essen – Fri transfer
Jeg har ikke haft den store indflydelse på de spillere, der har forladt klubben. Salget af Benjamin og Demel var allerede planlagt, mens jeg har valgt at fritstille den argentinske veterean Juan Pablo Sorin. Han kostede omkring 400.000 i ugen, hvilket er alt for meget for en spiller af hans kaliber.
Det eneste, jeg synes er ærgerligt er, at man i HSV valgte at acceptere Nürnberg’s bud på Demel, da han er en spiller, jeg godt kunne have brugt i truppen til den næste sæson.
Førsteholdstruppen pr. 20.07.2009 
Rutinerede Rost er anfører
og en sikker sidste skanse for HSV
MålmændFrank RostSimon Jentzsch8,5 ud af 10 stjernerI HSV har vi to meget rutinerede målmænd. Vi har førstevalget Frank Rost, der er blevet 36 år, men som stadig er en af Tysklands bedste målmænd.
Som back-up til Rost, har vi den 33-årige Simon Jentzsch. Simon er den perfekte back-up, da han også er en meget dygtig målmand, jeg er bare lidt bange for, at han ikke vil nøjes med at være back-up i længden.
Jeg har kun givet de to 8,5 ud af 10 stjerner pga. alderen. Jeg vil gerne have tilknyttet en yngre målmand, der stille og roligt kan udvikle sig, mens han står i lære hos disse rutinerede kræfter.
ForsvarNelson – F/WB H
Jerome Boateng – F HVC
Alexey Berezutskiy – F VC
Joris Mathijsen – F VC
Bastian Reinhardt – F C
Joel Huiqui – F C
Arturo Vidal - F VC, DM, M VC
8,5 ud af 10 stjernerEfter indkøbet af Huiqui og Vidal ser forsvaret rigtig fornuftigt ud.
Vi har en god bredde i den bagerste kæde, hvor flere af spillerne kan spille flere positioner, hvilket er meget vigtigt i tilfælde af skader og karantæner.
Førstevalget på højreback er portugisiske Nelson. Han er hurtig og har en god teknik, samtidig er han offensiv i sit spil, hvilket betyder, at han sørger meget med frem, når vi er i boldbesiddelse.
I venstreside har vi et mindre problem, da vi ikke har en decideret backtype til denne plads. Det bliver nok Berezutskiy eller Vidal, der kommer til at spille denne plads for os.
MidtbaneSergiy Nazarenko – M C
Nuri Sahin – M C
Jonathan De Guzman – OM HC
Miguel – OM HVC
8,5 ud af 10 stjernerVi har et problem med bredden på midtbanen. Heldigvis har vi den alsidige Vidal, der kan gå op og spille på den centrale midtbane, hvis det skulle blive nødvendigt.
Sahin og Nazarenko er pt. de to foretrukne til de to pladser på den centrale midtbane, men jeg vil meget gerne hente en spiller og gerne en tysk spiller til denne position, da det i længden ikke er holdbart med kun to spillere til disse pladser.
På den offensive midtbane er førstevalget Jonathan De Guzman, mens den unge spanier Miguel agere back-up og nok vil blive brugt mest på højrefløjen.
WingsPablo Barrientos – OM VC
Mark Gonzalez – OM V
Romeo Castelen – OM H
Piotr Trochowski - OM VC
Mohamed Zidan – OM HVC/A C
9 ud af 10 stjernerPå de to wingpladser er vi rigtig godt dækket ind. Til venstre side har vi den chilenske hvirvelvind Mark Gonzalez, der har alle egenskaberne til at blive en af sæsonens store oplevelser. Eneste problem er, at der er rigtig mange, der gerne vil have fingre i ham, men i øjeblikket er han HSV-spiller.

Love er skarpretteren
I højreside vil det enten blive spanske Miguel eller Romeo Castelen, der kommer til at spille fast, mens Mohamed Zidan er vores altmuligmand i angrebet, ligesom Arturo Vidal er det i det defensive.
AngrebIvica Olic – A C
Vagner Love – Bo
Mauro Zarate - Bo
8 ud af 10 stjernerI angrebet er Zarate som bekendt blev købt ind som back-up for Love, der uden tvivl er vores førstevalg på denne position.
Jeg er dog lidt spændt på, om han har hvad der skal til for at spille som alene angriber i den formation, jeg gerne vil lave i HSV. Det er en plads, jeg også leder efter forstærkninger på, men det er vigtigst, at vi først får forstærket den centrale midtbane.
Den foretrukne taktik