home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  2 Brugere, 810 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204462 gange)
svenne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #285: 12 Jan 2008, 09:53 »

Så blev den Æresdivison hurtigt afgjort ! Smiley

Flot update og gode resultater.

KIU
Logged

FM, Almost Better Than Tacos !

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Nov. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #286: 13 Jan 2008, 09:49 »

Ja, jeg tror ikke du smider ligaen væk nu. Opstemt
Bliver spændene at følge dig i Europa.

Jeg vil gerna have ss af start-opstillingen og dine hold instrukser
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #287: 13 Jan 2008, 10:16 »

Tak for kommentarerne og ja, det ser rigtig godt ud i ligaen, hvor vi fpr det meste også har marginalerne med os  Wink

Jeg håber da også på europæisk succes, men det er nogle syge hold der er med der og det bliver mega svært at nå til tops, men hvem ved  Opstemt

Jeg vil gerna have ss af start-opstillingen og dine hold instrukser

De kommer her. Du kan se indstillingerne for de enkelte positioner ved at deobbeltklikke på overskriften:


De overordnede indstillinger

Det som jeg gerne vil have som vores kendetegn/varemærke er, at vi for det første skal spille offensivt fodbold, men samtidig også kunne lukke af i vores forsvar. Det betyder, at midtbanen skal arbejde hårdt, da jeg meget gerne vil have de defensive midtbanespillere med frem, men samtidig skal de også have luft til at nå tilbage på plads inden modstanderne får etableret et modangreb.
Indstillingerne vil blive justeret til hver kamp, mens de specifikke indstillinger for de enkelte positioner i de fleste kampe vil være de samme.
Forsvaret har jeg også valgt at lade stå dybt på banen, da jeg ikke er tilhænger af offside-fælden og samtidig er det ikke verdens hurtigste centerforsvar, vi har til rådighed.


Indstillinger for Emanuelson og Ogäraru
De to backs skal være med i det opbyggende spil og de må samtidig meget gerne forsøge sig med nogle indlæg og ikke nødvendigvis fra baglinien. Jeg har valgt, at backsene skal være lidt mindre offensiv orienteret end resten af holdet, da meget offensive backs, har en tendens til at efterlade store huller til modstandernes fløjspillere.
 
Indstillinger for Felipe og Heitinga
Midterforsvarerne skal kun koncentrere sig om en ting og det er at forsvare vores mål. Så vidt muligt skal de ikke tage for mange chancer frem ad banen, de skal sørge for at erobre bolden fra modstanderne og hurtigt overlade den til de defensive midtbanespillere, der derefter sørger for at få vendt spillet.

Indstillinger for Maduro og De Jong
De to defensive midtbanespillere har uden tvivl det hårdeste job på banen. De har både en vigtig opgave i det defensive, men så sandelig også i det offensive spil. De fire spillere, der er i førsteholdstruppen på denne position er alle spillere, der er meget kreative på en fodboldbane. De får derfor også lang snor med det kreative, men samtidig skal de, når vi har mistet bolden, sørger for at skærme modstanderne af så hurtigst som muligt. Det er et hårdt job, så det er meget vigtigt, at vi som nu har 4 kompetente spillere til denne position.

Indstillinger for Mitea og Belluschi
Belluschi og Mitea skal i store træk kun tænke på det fremadrettede spil. De skal sørge for, at udfordre modstandernes backs og forsøge at sende indlæg indover til blandt andet Huntelaar. Defensive pligter har de som sagt ikke mange af, men derimod hviler der et større pres på dem rent offensivt, da vi er meget afhængige af, at de som minimum formår at sætte deres direkte modspiller og derved komme til et indlæg eller en afslutning.
I den forgangne sæson gik det glimrende, hvor Mitea var fløjspilleren med de mange assists, mens Belluschi var fløjspilleren med de mange mål.

Indstillinger for Rafael Van Der Vaart
Den offensive midtbaneplads er uden tvivl en af de allervigtigste positioner i denne formation. Van Der Vaart som er den foretrukne her, skal sørge for at binde midtbane og angreb sammen, mens han også skal fodre vores wings og boksspiller med afleveringer. Han har ikke deciderede defensive pligter, da de to defensive midtbanespillere sørger for, at der bliver ryddet op, så han har roen til selv enten at komme til afslutninger eller spille holdkammeraterne fri til afslutninger.

Indstillinger for Klaas-Jan Huntelaar
Der er ikke meget at sige om pladsen som boksspiller i denne formation. Han skal bare sørge for altid at være den forreste af vores spillere, så der er en at spille bolden op på. Samtidig skal han også sørge for, at søge ind i det lille felt, så snart vi er i boldbesiddelse på vores fløje, så hvor han så skal prøve at vriste sig fri til en afslutning.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #288: 13 Jan 2008, 13:31 »


Massiv interesse for Ajax spillere!
- Mange spillere meldes på vej væk fra Amsterdam


Der er stadig en måned til transfervinduet åbner, men der er allerede nu godt gang i rygtebørsen omkring diverse spillerhandler.
Den succes som Ajax Amsterdam har haft de sidste par sæsoner har betydet, at det især er spillere fra Ajax, der bliver sat i forbindelse med nogle af de helt store klubber i Europa.


Jeg har forsøgt at skabe et overblik over rygterne og vil i denne artikel fremhæve de væsentligste af disse. Jeg har samtidig talt med manageren i Ajax om hans holdning til disse rygter og hvilken transferpolitik, der vil blive brugt i transfervinduet til januar.


Fernando Belluschi - OM HC


Den argentinske højrefløj har siden sin ankomst til Ajax Amsterdam brilleret på højrewing positionen, hvilket har betydet, at mange af Europas helt store klubber har fået øjnene op for ham.
Der er mange klubber, der har følere ude omkring Belluschi, men det forlyder, at engelske Newcastle og italienske Inter, er de to klubber, der allerhelst vil have fingre i den 25–årige argentinske troldmand.
Så er det første spørgsmål om Ajax vil slippe ham og her er der kun en ting, der spiller ind – nemlig prisen. Ajax er en stor klub, men de spiller ikke i den mest attraktive liga. Dette betyder, at de i en eller anden form er et udviklingshold for talenter og jeg vil derfor mene, at de ikke kan sige nej, hvis der kommer et bud på omkring 120 – 150.000.000 kr. på Belluschi.
De gav selv 55.000.000 kr., da de købte ham i River Plate for halvanden sæson siden, så kan de få det dobbelte eller sågar det tredobbelte, er de nødt til at slå til og derved miste en af de bærende kræfter på holdet. Skulle han blive solgt for ovennævnte pris vil der samtidig være en solid baggrund til at finde en kompetent afløser for ham.




Rafael Van Der Vaart - OM C

Den hollandske midtbanekreatør skiftede tilbage til Ajax Amsterdam fra tyske HSV på samme tidspunkt som Fernando Belluschi gjorde i starten af sidste sæson.
Fodbold er som vi alle ved en holdsport, men skal man pege på en bestemt spiller, som har været en meget væsentlig årsag til den succes som Ajax i øjeblikket oplever, så er det uden tvivl Rafael Van Der Vaart.
Han var rigtig god i sin comebacksæson i den hollandske Æresdivision sidste år og i år har han været intet mindre end fantastisk for Ajax på den offensive midtbaneplads. De fremragende udfoldelser har vækket interesse fra blandet andet den italienske storklub AC Milan.
Rafael Van Der Vaart har aldrig lagt skjul på, at han gerne vil prøve kræfter med en af de allerstørste ligaer og skulle Milan kommer med et bud, vil han helt sikkert være interesseret. Spørgsmålet er så bare om Ajax overhovedet vil sælge.
I Rafael Van Der Vaart’s tilfælde tror jeg, at manager Jesper Nissen vil gøre alt for at holde ham i klubben, da han som nævnt har en kolossal betydning for holdet, dog kan alt jo mere eller mindre købes for penge, så kommer italienerne med en rigtig stor pose penge, så kan Ajax bliver tvunget til at lade den hollandske kreatør forlade klubben.




Klaas-Jan Huntelaar - Bo

Der har i lang tid været gang i rygterne omkring et salg af Klaas-Jan Huntelaar. Der har næsten ikke gået en uge, uden han er blevet sat i forbindelse med en eller anden klub fra enten England, Spanien, Italien eller Tyskland. Interessen er dog altid kølet af igen, men nu er der igen opstået massive rygter om, at de to italienske konkurrenter Inter og Juventus er klar til at gå ind i en regulær bud-krig for at sikre sig den hollandske målmaskine.
Et eventuelt salg af Huntelaar vil være et hårdt slag for Ajax, da jeg ikke mener, at de har nogle kompetente afløsere for landsholdsangribere n. Man har Collins John, der gør det godt i nogle kampe, men samtidig også er total anonym i andre kampe. Derudover har man en række unge talenter til rådighed. Det er blandt andet spillere som Rydell Poepon, Goran Slavkovski og Renaldo Jongebloot, men som sagt er der ingen af dem, der er i nærheden af at have Huntelaar’s klasse. Derfor vil jeg mene, at man er nødt til at bruge alle de transferpenge, man eventuelt får for Huntelaar til at finde en kompetent afløser for ham.




Nicolae Mitea - OM V

Den rumænske landsholdsspiller Nicolae Mitea var i sidste sæson en af Ajaxs bedste spillere. Han leverede igen og igen flotte præstationer på venstrekanten, hvor han både scorede en del mål, men også havde mange målgivende afleveringer.
Nu lader det til, at han også kan være på vej væk fra Amsterdam, da især den franske klub Bordeaux og det ambitiøse engelske Premier League hold Aston Villa med den store penge mand Randy Lerner i ryggen, meget gerne vil have fingre i den talentfulde venstrefløj.
Ser man på potentielle afløsere i Ajax truppen, så er det oplagte valg brasilianske Leonardo, mens den unge hollænder John Goosens også kan gøre sig gældende om en sæson eller to. Udover disse to spillere, så har man også Urby Emanuelson, som i dag spiller venstre back, men som også kan skubbes frem på wingpositionen.
Jeg tror, der er en stor sandsynlighed for, at Mitea ikke er Ajax spiller ret lang tid mere, men om det allerede bliver i januar måneds transfervindue, at han forlader klubben eller om det først bliver til sommer, det er svært at sige.




Thomas Vermaelen - F VC

Det sidste rygte, jeg har valgt at kommentere på, er det rygte, der sender det unge belgiske forsvarstalent Thomas Vermaelen til Juventus.
Det er et rygte, jeg håber forbliver et rygte, da jeg er af den opfattelse, at Thomas Vermalen kan gå hen og udvikle sig til en af de bedste centrale forsvarsspillere i verden i løbet af nogle sæsoner.
Det er store ord, men med holdkammerater som Jaap Stam, John Heitinga og Felipe til at vise ham vejen, så bliver han med tiden en fremragende forsvarsspiller.
Det er selvfølgelig også det, det italienske storhold Juventus, er blevet opmærksomme på og derfor vil de nok forsøge at lokke ham væk fra Ajax inden prisen på ham, for alvor ryger i vejret.
I øjeblikket vil jeg tro, at han kan købes for 70-90 millioner kroner, hvilket er et røverkøb, når man ser på hans kvaliteter og hans unge alder.




Det var de rygter, jeg har valgt at kommentere på, men jeg kunne blive ved, da spillere som Marten Stekelenburg (Arsenal), John Heitinga (Barcelona) og Maduro (Juventus) også er blevet meldt på vej væk.

Tidligere i dag talte jeg med Ajax manager Jesper Nissen og han havde følgende kommentar til alle disse rygter.
”Det er rigtigt, at der er mange rygter fremme i medierne omkring flere Ajax-spillere og om, at de skulle være på vej væk fra klubben, men jeg kan berolige vore fans med, at hvis der skulle være nogle af de nuværende spillere, der forlader klubben, så bliver det ikke uden, at vi får en rigtig god pris for dem, så vi kan købe nogle kompetente afløsere”.
”Jeg vil ikke lyve og sige, at vi holder fast på alle spillerne, da man aldrig ved, hvad der sker i fodbold, som jo er en utrolig interessant branche, hvor der hurtigt kan ske ting og sager”. ”En ting er dog sikkert, hvis vi henter spillere bliver det først, når/hvis der bliver solgt spillere, da jeg er meget tilfreds med den nuværende trup”.


Udfra ovenstående kommentar af manageren, kunne det tyde på, at der er enkelte spillersalg på vej i Ajax, men vi er nødt til, at væbne os med tålmodighed og se, hvad der sker, når transfervinduet åbner igen om en måneds tid.


Johan Waterreus, Amsterdam Post




Der bliver en pause i bloggen på en uges tid, da jeg ikke har mulighed for at spille FM i den næste uges tid
« Seneste Redigering: 13 Jan 2008, 13:35 af Metsu1 » Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #289: 13 Jan 2008, 13:44 »

God blog og hvorfor kan du ikke spille FM i den kommende uge?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

philipo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #290: 13 Jan 2008, 13:45 »

Det er en meget lækker blog det her. Og følger godt med i den Smiley

Jeg skal bare lige spørge om noget. Dine indstillinger i taktikken. Hvordan ser din målmand ud i dem?
Logged

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #291: 13 Jan 2008, 14:13 »

God blog og hvorfor kan du ikke spille FM i den kommende uge?

Mange tak og grunden til at jeg er ukampdygtig i den næste uges tid, er at eg skal en tur ned under varmere himmelstrøg  Rullende Øjne

Det er en meget lækker blog det her. Og følger godt med i den Smiley

Jeg skal bare lige spørge om noget. Dine indstillinger i taktikken. Hvordan ser din målmand ud i dem?

Tusind tak, er glad for du følger med  Peace

Indstillingerne på målmandsposten er sat til standard  Wink
Logged

philipo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #292: 13 Jan 2008, 14:16 »

Okay, tak skal du have. Og ja den er sku god din blog Smiley
Logged

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #293: 14 Jan 2008, 08:57 »

Endnu et par dejlige updates.  Det er jo en fremragende blog Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Don W
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #294: 15 Jan 2008, 16:24 »

Fremragende blok! Håber ikke du sælger ud!  Thumbs Up
Logged

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #295: 18 Jan 2008, 10:15 »

virkelig en fremragende blog og håber du holder på så mange spillere som du kan.
Logged

Don W
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #296: 18 Jan 2008, 10:51 »

Må indrømme at jeg er lidt overrasket over at dine Centerforsvarer ikke spiller med Mandsopdækning?
Men det ser jo ud til at virke! Er det bevidst?  Peace
Logged

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #297: 18 Jan 2008, 20:23 »

Endnu et par dejlige updates.  Det er jo en fremragende blog Thumbs Up
Fremragende blok! Håber ikke du sælger ud! Thumbs Up
virkelig en fremragende blog og håber du holder på så mange spillere som du kan.

Mange tak for de flotte kommentar.

Har lige fundet en PC med internetadgang paa mit hotel paa Lanzarote, er forst hjemme i DK sent mandag  Wink

Jeg haaber, at jeg kan holde paa alle spillerne, men det bliver svaert  Ubeslutsom

Må indrømme at jeg er lidt overrasket over at dine Centerforsvarer ikke spiller med Mandsopdækning?
Men det ser jo ud til at virke! Er det bevidst? Peace

Ja, det er bevidst, da jeg ikke bryder mig saa meget om man-marking i det centrale forsvar.

Jeg kan bedre li`, at spille zone, saa hele bagkaeden bakker op for hinanden.

Vi skrives ved paa mandag, dog kommer der fórst en update paa tirsdag  Peace

Over and out fra sunny Lanzarote  Wink
Logged

supp81
Gæst
 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #298: 22 Jan 2008, 16:41 »

Mange tak og grunden til at jeg er ukampdygtig i den næste uges tid, er at eg skal en tur ned under varmere himmelstrøg  Rullende Øjne

Tusind tak, er glad for du følger med  Peace

Indstillingerne på målmandsposten er sat til standard  Wink
er der 1 download link til taktikken også eller skal vi selv lave den via instillingerne ? Peace (springer genrne over hvor det lavest)
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Rygter) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #299: 22 Jan 2008, 17:14 »

er der 1 download link til taktikken også eller skal vi selv lave den via instillingerne ? Peace (springer genrne over hvor det lavest)

Jeg kan smide dem op i aften eller i morgen i forbindelse med updaten omkring december måned  Wink

Kan du ikke vente så længe, så er alle indstillingerne lagt ind via screenshots  Peace
Logged

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010