home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1033 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204530 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #225: 29 Dec 2007, 16:34 »

AUGUST 2008

Klaas-Jan fortsætter med at score mål


1. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – NAC Breda    2-0   (2-0)
1-0 Klaas-Jan Huntelaar (17)
2-0 Klaas-Jan Huntelaar (22)

MOM: Klaas-Jan Huntelaar (8)

Vi starter ud med en svær hjemmekamp mod sidste sæsons overraskelse, NAC Breda.

De er dog ikke i nærheden af, at overraske mod os i denne kamp. Spillet flyder rigtig godt, når man tænker på, at det er vores første betydningsfulde kamp i denne sæson og Klaas-Jan Huntelaar fortsætter, hvor han slap i sidste sæson – nemlig med at score mål.



Collins John scorede
sit første Ajax-mål i 4-1 sejren

2. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – AZ Alkmaar   4-1   (2-1)
1-0 Hedwiges Maduro (5)
2-0 Rafael Van Der Vaart (10)
2-1 Ari (36)
3-1 Klaas-Jan Huntelaar (69)
4-1 Collins John (84)

MOM: Rafael Van Der Vaart, Ajax (8)

Vi er måske lidt heldige med, at vi har to hjemmekampe i starten af sæsonen, eftersom vi ikke tabte en eneste kamp på hjemmebane i sidste sæson.
 
Denne gang går det udover AZ Alkmaar, som meget hurtigt kommer bagud med 2-0 efter bare ti minutter. Selvom de reducerer til 1-2 allerede i første halvleg og kun er nede med en enkelt scoring, så er vores sejr aldrig i fare, dertil spiller vi simpelthen for godt i dag.

Det er rart at se, Rafael Van Der Vaart i topform og så var det også helt perfekt, at Collins John allerede i sin anden kamp fik scoret sit første mål for os.




3. kamp i Æresdivisionen fra Seacon Stadion –De Koel-, Venlo
Efter han er blevet valgt som anfører,
er Rafael Van Der Vaart virkelg trådt i karakter

VVV Venlo - Ajax Amsterdam  0-2   (0-2)
0-1 Rafael Van Der Vaart (13)
0-2 Klaas-Jan Huntelaar (45+1)

MOM: Rafael Van Der Vaart (8)

Vi er virkelig startet ud som lyn og torden i denne sæson og spillehumøret er højt på holdet.
Ikke alene vinder vi vores kampe sikkert, men det er ligeså meget, den måde vi gør det på, det lover rigtig godt for denne sæson.
Rafael Van Der Vaart har som tidligere nævnt virkelig fundet storformen igen og leverer den ene fremragende præstation efter den anden.
Vi spiller så godt i dag, at vi burde have vundet meget mere end de 2-0, som stillingen allerede var ved pausen, men skarpheden manglede lidt, hvilket også er det eneste, jeg kan klage over i øjeblikket.




4. kamp i Æresdivisionen fra Wagner & Partners Stadion, Sittard
Fortuna (18) - Ajax Amsterdam   0-3   (0-3)
0-1 Rafael Van Der Vaart (20)
0-2 Nigel De Jong (33)
0-3 Rafael Van Der Vaart (41)

MOM: Rafael Van Der Vaart (9)

Fortuna er et oprykkerhold og de skal virkelig forstærke sig, hvis de ikke skal retur til den næstbedste række igen allerede efter denne sæson.

Det er selvfølgelig også svært, når man møder et hold, der er inde i så god en stime som os.
Det er igen Van Der Vaart, der går forrest og bliver med sine 2 scoringer og flot spil fortjent valgt til Man of the Match i dagens kamp.
Det er tredje gang i løbet af de første fire kampe, han er blevet valgt til dette og det lover i den grad godt for resten af sæsonen.




Den dejlige stilling efter 4 kampe i Æresdivisionen

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #226: 29 Dec 2007, 16:38 »

4 sejre i 4 kampe & 4 mål i 4 kampe fra både Huntelaar & Van der Vaart.. FANTASTISK start ligesom resten af bloggen.. KUTGW Metsu.. det her er min ynglingsbog på sitet..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #227: 29 Dec 2007, 17:06 »

4 sejre i 4 kampe & 4 mål i 4 kampe fra både Huntelaar & Van der Vaart.. FANTASTISK start ligesom resten af bloggen.. KUTGW Metsu.. det her er min ynglingsbog på sitet..

Mange tak for de flotte ord, JimmyGP  Thumbs Up

Ja, sæsonstarten har været fremragende og det allervigtigste er måden, vi har gjort det på.

Jeg tror, det hænger utrolig meget sammen med, at jeg valgte Van Der Vaart som anfører frem for Stam, for dagen efter valget, var der 7-8 af førsteholdsspillern e, der var meget glade for mit van af VDV som anfører.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Aug. 08) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #228: 29 Dec 2007, 23:09 »


Lodtrækning til Champions League Gruppespil 2008/2009
- Ajax Amsterdam desværre placeret i tredje seedningslag!


Ligesom sidste år sidder jeg klar til at følge lodtrækningen til puljespillet i Champions League. Allerførst skulle seedningslagene offentliggøres, da UEFA nemlig har ventet med dette til selve lodtrækningsdagen. Så der var dømt ekstra spænding for holdene og desværre for Ajax var der dårligt nyt. UEFA valgte nemlig at placere dem i lag 3, hvilket gør det noget vanskeligere for dem, at kvalificere sig til knockoutfasen som de gjorde i sidste sæson.

Mens vi venter på lodtrækningen har jeg lavet en lille oversigt over de forskellige lag med en kort gennemgang af holdene og samtidig fremhævet de mandskaber, jeg tror, er de bedste modstandere for Ajax, hvis de skal have en chance for at gå videre til knockout runderne.

1. seedningslag

Det er selvfølgelig otte rigtig gode hold, der er blevet placeret i første seedningslag, men de er ikke alle så skræmmende som det var tilfældet sidste år.
Umiddelbart vil jeg mene, at et hold som Olympique Lyonnais vil være det bedste hold for Ajax, at blive trukket sammen med. Et hold som det tyske mesterhold FC Bayern München og et hold som italienske AC Milan kunne også være nogle udmærkede modstandere fra første seedningslag.
Det allervigtigste for Ajax vil jeg mene er, at undgå et af de spanske eller engelske hold, da det er 5 af Europas allerbedste mandskaber.
 
2. seedningslag

Det er lige før at seedningslag to er endnu stærkere end seedningslag et. Der er ligesom i første lag tale om 8 rigtig gode hold, der alle vil give Ajax problemer. Der er selvfølgelig nogle hold, der vil give større problemer end andre, men skal vi først se på den bedste modstander for Ajax, så må det absolut være det portugisiske hold Benfica. Det er naturligvis et stærkt hold ellers var de slet ikke med i lodtrækningen, men det er langt fra et så stærkt mandskab som Manchester United eller Internazionale. Disse to hold er uden tvivl skrækmodstanderne fra dette seedningslag. Man har i Ajax vist, at man kan spille op med Valencia og nu hvor de har sagt farvel til en af deres allerbedste spillere, den offensive midtbanespiller Vicente, så er det ikke det værste hold, at blive trukket sammen med. Det samme gælder for Porto og Sevilla, som er gode modstandere, men ikke umulige at spille op med.

3. seedningslag

Så er vi kommet til tredje seedningslag, hvor Ajax er blevet placeret.
Et hold som Juventus er også havnet her, hvilket er på grund af deres fravær i de seneste to sæsoner pga. tvangsnedrykning til Serie B, men det er et meget stærkt hold og må uden tvivl være skrækmodstanderen for de andre hold fra de første to seedningslag.
Ajax og Marseille må ligge lige efter Juventus, når man kigger efter det stærkeste hold i dette seedningslag, så der er grundlag for nogle rigtig svære puljer, men forhåbentlig er heldet med Ajax, når lodtrækningen går i gang.

4. seedningslag

I fjerde og sidste seedningslag er der også et par interessante klubber, som sagtens kan drille holdene fra de øvrige lag.
De hold som Ajax meget gerne skulle undgå efter min mening, er hold som Celtic fra Skotland, der især på Hampton Park kan være meget svære at have med at gøre.
Derudover må man også betegne et hold som Hamburger SV for en decideret skrækmodstander, når man ser på de resterende hold i seedningslaget.
Hold som St. Etienne, Besiktas og Olympiakos er alle hold, som kan volde Ajax problemer, men samtidig er det også hold, man burde kun slå både hjemme og ude, som tilfældet var med netop Olympiakos i sidste sæsons puljespil.
De tre østeuropæiske hold, Dinamo Bucharest, Levski Sofia og Vojvodina er hold, der ikke må volde Ajax problemer, hvis de får fornøjelsen af dem.




Roen er begyndt at sænke sig over salen igen efter offentliggørelsen af seedningslagene. Nu er det ved at være tid til det alvorlige, selve lodtrækningen til puljespillet skal til at starte og som sædvanlig er det Michel Platini, der skal stå for lodtrækningen sammen med spillere fra det forsvarende mesterhold, Chelsea.
Det er Frank Lampard, Ashley Cole, Petr Cech og Didier Drogba, der er blevet valgt som lykkeriddere, lad os håbe de formår at give Ajax nogle overkommelige modstandere.

Frank Lampard har trukket de første 8 hold og de fordeler sig på følgende måde:

Gruppe A: Olympique Lyonnais,

Gruppe B: AC Milan,

Gruppe C: Barcelona,

Gruppe D: Liverpool,

Gruppe E: Real Madrid,

Gruppe F: FC Bayern,

Gruppe G: Chelsea,

Gruppe H: Arsenal,

Der er ikke så meget at sige til lodtrækningen endnu, andet end Gruppe A med Lyon som sagt ville være en god pulje for Ajax, men nu er det tid til at Ashley Cole får trukket de næste otte hold, så ved vi straks mere om, hvilke puljer der for alvor er interessante for Ajax.

Gruppe A: Olympique Lyonnais, Benfica,

Gruppe B: AC Milan, Man Utd,

Gruppe C: Barcelona, PSV,

Gruppe D: Liverpool, Valencia,

Gruppe E: Real Madrid, Porto,

Gruppe F: FC Bayern, Sevilla,

Gruppe G: Chelsea, Inter,

Gruppe H: Arsenal, Roma,

Nu er der vist ingen tvivl om, at Ajax skal håbe på at havne i Gruppe A ligesom de gjorde i sidste sæson, da Lyon og Benfica er to meget fornuftige modstandere, når man ser på alternativerne.
Her mener jeg især grupper som B, D, G og H, som alle fire har to meget gode hold, mens en gruppe som F med Bayern og Sevilla kan gå an.

Nu bliver det spændende, Petr Cech er klar, han trækker det første hold og det er...... desværre ikke Ajax, men derimod schweiziske Basel, som kommer i den på papiret svageste pulje. Det næste hold er Stuttgart, så Ajax slipper uden om den første af de 4 svære puljer.
Juventus bliver trukket i gruppe C, mens Fenerbahce skal møde Valencia og Liverpool i Gruppe D. Det betyder, at der er 4 hold tilbage og at Ajax stadig kan risikere at ende i den absolut værste gruppe, nemlig Gruppe G med Chelsea og Inter.
Næste hold der bliver trukket er skotske Rangers til Gruppe E, mens CSKA Moskva kommer i Gruppe F. Uanset om Ajax kommer i Gruppe G eller H, så bliver det meget svært, at komme videre fra det indledende gruppespil for andet år i træk.
Næstsidste bold er trukket og hvem er i den, det er ......... Marseille. Det blev altså det franske hold, der får fornøjelsen af Chelsea og Inter i Gruppe G, dermed bliver Ajax placeret i Gruppe H med Arsenal og AS Roma.

Gruppe A: Olympique Lyonnais, Benfica, Basel

Gruppe B: AC Milan, Man Utd, Stuttgart

Gruppe C: Barcelona, PSV, Juventus

Gruppe D: Liverpool, Valencia, Fenerbahce

Gruppe E: Real Madrid, Porto, Rangers

Gruppe F: FC Bayern, Sevilla, CSKA Moskva

Gruppe G: Chelsea, Inter, Marseille

Gruppe H: Arsenal, Roma, Ajax

Drogba er allerede godt i gang med udtrækningen af holdene fra fjerde seedningslag, lad os nu håbe, at vi kan undgå Celtic og HSV.
Det sidste hold er trukket for denne omgang og det fjerde og sidste hold i Gruppe H blev selvfølgelig HSV.
De 32 hold blev dermed fordelt på følgende måde:


Dødens Pulje!


Vi var bestemt ikke heldige med lodtrækningen og som altid bliver der peget en pulje ud som Dødens Pulje og i dette års Champions League blev det desværre, den pullje som Ajax Amsterdam havnede i.

Hvis vi skal gå videre fra puljen mod disse stærke modstandere er det meget vigtigt, at man i Ajax formår at holde gang i den stomer af gode præstationer, man er inde i netop nu i Æredivisionen. Jeg er ret sikker på, at hvis holdet formår at fastholde det spil, de leverer i den hollandske Æresdivision i øjeblikket til Champions League gruppespillet, så har de en fair chance for at overraske i denne pulje og dermed løse billet til knockoutfasen.

Første prioritet i dette gruppespil må dog være, at sikre sig europæisk fodbold til foråret og så må vi se, om vi må "nøjes" med UEFA Cup kampe eller om vi kan blive i Champions League turneringen.




Johan Waterreus, Amsterdam Post
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #229: 29 Dec 2007, 23:19 »

Det er sku en svær gruppe. Men jeg tror du napper en anden plads. Wink
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #230: 29 Dec 2007, 23:48 »

Gruppe A er vist den eneste bløde gruppe.. Men jeg tipper dig ligesom Dannimh til en 2. plads.. You can do it..
Logged

- Veni, vidi, vici -

lauritse
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #231: 29 Dec 2007, 23:51 »

alle grupper er jo mere eller mindre sindsyge, men ligesom de to andre, tror jeg godt du kan nuppe en 2. plads Wink
god blog.
Logged

GF <3

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #232: 29 Dec 2007, 23:55 »

Shit nogen grupper! .. Modsat de andre, så tipper jeg på en førsteplads! Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #233: 29 Dec 2007, 23:59 »

Jeg er da utrolig glad for, at I har så stærk en tro på, at Ajax kan gå videre fra puljen..

De gange jeg har spillet mod Arsenal med andre hold, er det ikke gået særlig godt. Har aldrig spillet mod Roma i FM 08, mens HSV er et hold, jeg er sikker på, vi kan vinde over, så måske har I ret i, at en andenplads er ikke er så urealistisk alligevel  Thumbs Up

Tak for kommentarerne alle sammen!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #234: 30 Dec 2007, 00:06 »

Av, en møggruppe, men videre deltagelse er nu ikke umulig, jeg tror desuden at Vojvodina fra Gruppe G får prygl i samtlige deres kampe, ligesom da HJK Helsinki endte i samme gruppe som Juventus, Real Madrid (Mig), Schalke04. Jeg slog dem 5-0 hjemme og 6-0 ude, og de røg hjem med en målscore på 2-27 og 0 point som Champions Leagues dårligeste hold nogensinde. Dog vil jeg også lige sige at det er en blog og jeg følger fast med Thumbs Up.
Logged

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #235: 30 Dec 2007, 11:56 »

Endnu en gang leverer du en super update. Lodtrækningen var jo lige så spændende som når man ser det IRL... Rigtig godt skrevet!!!

Jeg tror på du nok skal klare den gruppe.... 2 sejre på hjemmebane og 1 uafgjort... Samt 1 sejr  og 2 uafgjorte på udebane = 12 point og det burde bestemt være nok... og mener ikke det er urealistisk da dit hold virker knivskarpt!

KUTGW Thumbs Up
Logged

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #236: 30 Dec 2007, 14:12 »

Tillykke med den gode sæsonstart Metsu... Umiddelbart vil jeg ikke mene, at det er urealistisk, at du går videre fra gruppen. Med de forstærkninger du har foretaget, burde du kunne spille op med, hvis ikke slå, alle holdene i puljen. Dog skal dine spillere spille op til deres bedste i hver kamp.

Keep it up..!!

-Gabe
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #237: 30 Dec 2007, 14:15 »

Ikke en superlodtræning, men vildt god blog, om det dejlige Amsterdam hold Opstemt
Logged

bendt-b
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #238: 30 Dec 2007, 15:29 »

Jeg vandt ligaen i sæson 2, et point foran PSV.
Jeg er også startet hårdt ud med 4 sejre ud af 4 mulige, i min tredje sæson Smiley

Desværre blev jeg nødt til at sælge både Huntelaar (182)og RVD(225) så jeg fik 400 mio. ind på kontoen til at handle for, har købt diogo og Thiago Neves, så det halve af mit hold er brassere Smiley

PSV er heldigvis startet meget svagt ud, og har 2 point for 4 kampe. Opstemt


Regner du med at blive i Ajax mange år? Eller vil du acceptere et lukrativt tilbud fra f.eks Bayern, Lyon, Chelsea osv? Smiley

ps. Hvordan gør man så ens spillere, får hinanden som favourite staff, er der en måde hvorpå man kan fremskynde dette?
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (CL-lodt.) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #239: 30 Dec 2007, 15:59 »

Godt skrevet igen Metsu, og en god update..
Det bliver satme spændende at følge dig i CHL ligesom det var en sand gyser sidste år, jeg tror på dig..

Logged


Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010