home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:20:51 Rajesh Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 1156 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204588 gange)
Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #180: 24 Dec 2007, 17:05 »

Kanon update Metsu, og hold kæft hvor er det en skam med CHL kampen.. Det var virkelig spændende.. Tillykke med mesterskabet, synes dog godt at du kunne have gjort det lidt mere spændende med updaten om mesterskabet, det er jo ligesom gjort klart at du vinder mesterskabet på billedet hvor de jubler.. Men det er måske bare mig der godt kunne tænke mig at vi skulle læse en spændende kamp hvor du får mesterskabet derefter? Opstemt

Men har kun rosende ord om bloggen Wink
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #181: 25 Dec 2007, 13:43 »

Kanon update Metsu, og hold kæft hvor er det en skam med CHL kampen.. Det var virkelig spændende.. Tillykke med mesterskabet, synes dog godt at du kunne have gjort det lidt mere spændende med updaten om mesterskabet, det er jo ligesom gjort klart at du vinder mesterskabet på billedet hvor de jubler.. Men det er måske bare mig der godt kunne tænke mig at vi skulle læse en spændende kamp hvor du får mesterskabet derefter? Opstemt

Men har kun rosende ord om bloggen Wink

Mange tak og ja, Valencia kampen glemmer man ikke lige med det samme igen  Wink

Jeg vidste ikke lige, hvordan jeg skulle gribe den sidste update an, på den ene side vil jeg have lavet en update, hvor man fulgte med live, som jeg ofte gjorde i min 07 blog, men samtidig ville jeg holde fast i koncepten med Johan W. og mine månedlige updates, så derfor blev updaten lidt kedelig.

Tak for rosen og kommentaren, jeg håber på en update med lidt om transfers, taktik osv. i løbet af i morgen  Wink
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #182: 26 Dec 2007, 19:04 »

Hvor bliver updaten af Metsu? Opstemt
Logged


ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #183: 26 Dec 2007, 19:17 »

Hvor bliver updaten af Metsu? Opstemt

Ja Metsu kom så med den update. Er spændt på hvem du får lokket til Amsterdam ArenA!!!

JEg har stemt nej til landstræner job. Jeg synes du skal bruge en ekstra sæson med fuld fokus på Ajax, derefter kan du gå igang med landshold!

men kom så med en update  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #184: 26 Dec 2007, 19:17 »

Hvor bliver updaten af Metsu? Opstemt
Der kommer kun en update med lidt rygter osv., da jeg ikke har fået spillet helt så meget på mit Ajax spil, som jeg forventede. (har et spil igang med både Spurs og HSV, som også skal passes  Thumbs Up )

Men updaten er nok klar om en halv times tid, hvis alt går godt  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #185: 26 Dec 2007, 20:00 »


Hvor er vi på vej hen?
- Et lille kig på alt den virak, der på det seneste har været i Ajax


Transfervinduet er netop blevet åbnet igen og rygterne om køb og salg af spillere til Ajax Amsterdam vil allerede nu  ingen ende tage. Jeg har samlet op på nogle af de mange rygter, ligesom jeg vil bringe en lille oversigt over de forskellige kåringer, der er foretaget i Æresdivisionen omkring sæsonen 2007/08.

Når de forskellige turneringer er færdigspillet rundt om i Europa, så er det tid til at få kåret de bedste spillere. Dette er også sket i den hollandske æresdivision og ikke overraskende er det spillere fra Ajax, der i den grad dominerer kåringer efter deres mesterskab sidste sæson.

Ser man på årets spiller, er det den hjemvendte midtbanespiller Rafael Van Der Vaart, der er blevet kåret som den bedste spiller, mens hans holdkammerat fra Ajax, den argentinske højrewing Fernando Belluschi er blevet valgt som den næstbedste spiller i sæsonen 2007/2008.

Årets unge spiller er også fra Ajax. Det er den 22-årige venstreback Urby Emanuelson, der fuldt fortjent løber med denne titel efter en flot sæson. Han vinder titlen foran Jonathan De Guzman fra Feyenoord og Marcel De Jong fra Roda JC.

Årets målmand er heller ikke uventet fra Ajax og hedder Maarten Stekelenburg. Han er den keeper, der har lukket færrest mål ind i sidste sæson. Der er kun blevet scoret 20 gange ved ham i de 31 kampe, han har vogtet målet hos Ajax.

Årets topscorer blev vundet af Klaas-Jan Huntelaar, der scorede 23 mål for Ajax i Æresdivisionen. Værd at bemærke er det, at Nelisse og Vandenbergh på 2. og 3. pladsen tilsammen har scoret 41 af de 54 mål som Utrecht scorede i sidste sæson.

Sidst men bestemt ikke mindst blev den danske manager Jesper Nissen kåret som årets manager i hans første sæson som manager hos Ajax.


Transfernyt – hvad skal det ikke ende med!

Vi skriver d. 1. juli 2008 og transfervinduet er netop åbnet igen. Som det allerede på forhånd var offentliggjort kunne Ajax præsenterer trekløveret Daniel Carvalho fra CSKA Moskva, Collins John fra Fulham og Thiago Motta fra Atletico Madrid, mens man sagde farvel til Ismael Urzaiz (fri transfer), Jurgen Colin (fri transfer), Michael Krohn-Dehli (Reggina) og Kennedy Bakircioglu (Villarreal).
Det lader dog ikke til, at spillersalget stopper her, da det er en enorm interesse for mange af spillerne fra Ajax Amsterdam. Udover at der meldes mange spillere væk fra klubben, så lader det også til, at der er enkelte forstærkninger på vej, hvis man skal tro på de forskellige rygter. Jeg har prøvet at lave en oversigt over den seneste uges rygter:

Spillere på vej væk fra Ajax

- Rafael Van Der Vaart meldes på vej til Roma, men de vil ikke give de 200.000.000 kr. som Ajax forlanger.

- Fernando Belluschi er også på vej til Italien, nærmere betegnet Inter. Pris 150.000.000 kr.

- Thomas Vermaelen meldes også til Italien, her er det Fiorentina, der gerne vil købe ham, men ligesom ved Van Der Vaart handlen er man uenige om prisen.

- Sidste sæsons topscorer Klaas-Jan Huntelaar meldes på vej til Juventus også for omkring 200.000.000 kr.

- Nicolae Mitea er ønsket af den engelske Premier League klub, Bolton. De skal være villige til at betale 60.000.000 kr. for den rumænske venstrefløj.

- Sidste spiller, der meldes på vej væk fra det hollandske mesterhold er den 24-årige forsvarsspiller John Heitinga, som Barcelona meget gerne vil have tilknyttet. Her er prisen fastsat til omkring 80.000.000 kr.
Kompany som afløser for Stam?

Spillere på vej til Ajax

Rygterne om mulige nye spillere i Ajax trøjen er lidt mere sandsynlige end de rygter, der florerer om de forskellige spillere, der er på vej til at forlade klubben. Grunden til dette er, at manager Jesper Nissen selv har været fremme i medierne og fortælle om de positioner, han ønsker at forstærke holdet på.
Han er blandt andet på udkig efter en højrefløj og en central forsvarsspiller, da han mener, det er de steder, truppen er svagest i tilfælde af skader eller karantæner.

- Den hollandske højrewing Romeo Castelen, der tidligere har spillet i Feyenoord meldes på vej til Ajax som back-up for Fernando Belluschi. Prisen er 40.000.000 kr., men det vil Ajax ikke betale.

- En anden højrewing der meldes på vej til Ajax, er den tidligere Ajax spiller Kiran Bechan. Han spiller i øjeblikket hos portugisiske Vit. Setubal, men vil gerne væk fra klubben. Prisen for ham er mere beskeden, der er tale om en pris på omkring 10.000.000 kr.

- De sidste to spillere, der på det seneste er blevet sat i forbindelse med Ajax, er samtidig også de mest spektakulære. Det er tale om, at manager Jesper Nissen ønsker at hente enten den belgiske landsholdsforsvarer Vincent Kompany fra HSV eller hans holdkammerat Joris Mathijsen.
Det er meningen, at en af disse to skal ”stå i lære” hos den hollandske forsvarslegende Jaap Stam i næste sæson, da man forventer, at Stam vil trække sig tilbage efter næste sæson, hvilket vil efterlade et stort tomrum i det bagerste forsvar hos Ajax.

Dette var lidt om situationen i Ajax Amsterdam, men jeg følger som altid klubben på allernærmeste hold og jeg vender naturligvis tilbage, så snart der er nyt om eventuelle spillerindkøb eller spillersalg.



Johan Waterreus, Amsterdam Post
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #186: 26 Dec 2007, 20:03 »

Flot skrevet Metsu Smiley
Håber du ender med et ligeså stærkt hold som sidste sæson..
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #187: 26 Dec 2007, 22:43 »

God update.. Wink
Logged


2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #188: 26 Dec 2007, 22:58 »

Kompany og Castelen kunne helt klart være spillere der ville forstærke din trup kraftigt..
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #189: 26 Dec 2007, 22:59 »

Hvor er det dog smukt Metsu.. Du er uden tvivl en af de bedste blogskrivere på sitet.. Du leverer gang på gang og man fornemmer at der bliver lagt et stort stykke arbejde i alle dine updates.. Det er bare så flot.. KUTGW..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #190: 27 Dec 2007, 16:30 »

Flot skrevet Metsu Smiley
Håber du ender med et ligeså stærkt hold som sidste sæson..
God update.. Wink
Hvor er det dog smukt Metsu.. Du er uden tvivl en af de bedste blogskrivere på sitet.. Du leverer gang på gang og man fornemmer at der bliver lagt et stort stykke arbejde i alle dine updates.. Det er bare så flot.. KUTGW..

Tusind tak for de flotte kommentarer  Thumbs Up

Det er dejligt, da du har helt ret, Jimmy GP, det tager rimelig lang tid at lave disse updates, men med alle de kommentarer hjælper det meget på skrivelysten  Wink

Kompany og Castelen kunne helt klart være spillere der ville forstærke din trup kraftigt..

Mange tak for kommentaren

Ja, det er begge meget kompetente spillere, men Kompany er eftertragtet af rigtig mange klubber.
Det er blandt andet klubber som Inter, Arsenal, Fiorentina, så det bliver svært at overtale ham til at skifte til den hollandske Æresdivision.
Castelen er en anden sag, han er en spændende spiller og skulle jeg få et bud på Belluschi, som jeg ikke kan sige nej til, så henter jeg Castelen uanset prisen  Wink

Jeg når desværre ikke en update i dag om træningskampe og truppen, da jeg skal til noget juleræs i aten  Ubeslutsom
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #191: 27 Dec 2007, 17:21 »

ærgeligt, men god fornøjelse Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #192: 27 Dec 2007, 17:45 »

ærgeligt, men god fornøjelse Smiley

Jeg kan muligvis nå at smide en update op omkring Super Cup kampen mod Heerenveen.

Det betyder dog, at jeg ikke helt for lagt opdateringerne på i den rækkefølge, jeg gerne vil, men jeg må jo bare rette "transfer-taktik-træningskampe updaten" lidt til  Opstemt
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Status - 1.juli 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #193: 27 Dec 2007, 17:59 »


Super Cuppen skulle forsvares
- Heerenveen ventede på ArenA'en


Scenen var endnu en gang Amsterdam ArenA og Ajax skulle for fjerde gang i træk forsøge at vinde den hollandske Super Cup. Modstanderen denne gang var Heerenveen, der som vinder af pokalturneringen skulle op mod mestrene fra Ajax. Kampen blev meget jævnbyrdig - så jævnbyrdig, at det ikke var nok med 90 minutter.

Jeg sad på min sædvanlige plads i presseafsnittet på Amsterdam ArenA på denne solskinsdag. 51617 tilskuere havde også fundet vej til ArenA'en for at se, om Ajax endnu en gang kunne trække sig sejrsrigt ud af et Super Cup opgør.
Fansene var vidner til en flot fodboldkamp

Kampen var knap nok sat i gang før den første scoring faldt. Det var Ajax, der tog føringen efter en Rafael Van Der Vaart scoring på et flot oplæg af den rumænske højrewing Nicolae Mitea. Mitea er en fremragende venstrekantspiller, men han kan være tabt for Ajax, da der ifølge flere medier er en enorm interesse for ham fra flere europæiske storklubber.
Første halvleg fortsatte med flot spil af begge mandskaber, men det var især Ajax, der for det første var mere nærgående og for det andet leverede det mest polerede angrebsspil. Som sagt var der chancer til begge hold, men stillingen bliver ved 1-0 til Ajax ved pausen.

Anden halvleg startede næsten som første halvleg, forskellen var blot at Van Der Vaart ikke formåede at score på den chance, han havde efter 2 minutter af anden halvleg.
Heerenveen virkede mere direkte i sit spil fra starten af anden halvleg og efter 58 minutter giver det da også gevinst for pokalvinderne. Det er deres polske angriber Radoslaw Matusiak, der bliver spillet helt fri bagved Ajax forsvaret og han scorer sikkert til 1-1 bag Maarten Stekelenburg. En ærgelig udligning, men ganske fortjent, da Heerenveen havde været det bedste hold i anden halvleg på dette tidspunkt.
Heerenveen spillerne glemte dog en væsenlig ting efter udligningen, nemlig det at få armene ned og koncentrere sig om den sidste halve time af den officielle spilletid. Bolden var kun lige givet op, da Ajax's rumænske højreback Ogararu spiller et-to med Maduro for derefter at spille Belluschi helt fri. Belluschi afslutter resolut og bringer igen Ajax foran i kampen, nu er der for alvor fyret op under kampen.
Stillingen holder til omkring 20 minutter før tid, hvor Ajax forsvaret endnu en gang bliver overrumpelt af en stikning ned bagved ved dem. Denne gang er det Afonso Alves, der får en friløber og selvom han er hårdt presset af både Stekelenburg og Heitinga, så lykkes det ham alligevel at prikke bolden indover stregen og så er stillingen igen helt lige på 2-2.
På trods af et rimeligt overtag i spillet til Ajax i de sidste 20 minutter ender den ordinære spilletid med 2-2.

Man kunne mærke spændingen på stadion, jeg var da også selv spændt, da dommeren fløjtede den den ekstra spilletid igang. Spillerne derimod så dødtrætte ud.
Det var især spillerne fra Heerenveen, der så meget slidte ud, hvilket også gav udslag i det pres, de blev udsat for, af et godt spillende Ajax mandskab. Det var især den indskiftede Ajax spiller Collins John, der havde flere gode muligheder i de første 15 minutter af den forlængede spilletid, men bolden ville ikke det sidste stykke ind over stregen.

Anden halvleg af den forelængede spilletid var kun lige sat igang, da der gik et sug igennem hovedparten af tilskuerne på Amsterdam ArenA. Grunden til dette var, at den nyindkøbte brasilianske midtbanespiller Thiago Motta blev fældet af Heerenveens Sulejmani. Sulejmani slap for yderligere tiltale men Motta måtte udgå og det betød, at Ajax skulle spille 10 mod 11 i de sidste 10 minutter, ikke ligefrem den nemmeste opgave efter 110 minutters fodbold i bagende solskin.
Heldigvis blev der ikke tale om skønne, spildte kræfter for med små 5 minutter rev Belluschi sig fri på højrekanten, hvor han sendte et indlæg ind til Collins John, som blev flået omkuld af Jeroen Drost. Dommeren var ikke i tvivl, STRAFFESPARK!

Spillerne fra Heerenveen var tydeligvis frustrerede og forsøgte at overbevise dommeren om, at Collins John filmede. Jeg kunne fra min plads ikke se, om det var et korrekt dømt straffe, men det var dømt og Urby Emanuelson skulle eksekvere det. Han placerer sikkert bolden til højre for Vandenbussche, der er uden chance for at redde sparket.
Heerenveen kaster naturligvis alt frem i de sidste minutter, men det lykkes dem ikke at udligne, så for fjerde år i træk skal Super Cuppen stå i pokalskabet på Amsterdam ArenA.

Alt i alt en opløftende start på den nye sæson, selvom vi stadig brænder for mange chancer. Det er især farlig mod et så effektivt hold som Heerenveen,d er meget vel kan blive en af vores værste rivaler i kampen om mesterskabet.


Johan Waterreus, Amsterdam Post


Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Super Cup 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #194: 27 Dec 2007, 18:08 »

Det lyder til at have været en yderst spændende kamp.. Stort tillykke med Super Cuppen.. KUTGW Metsu

EDIT: Var der straffe??
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010