home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:20:51 Rajesh Blogs #5 - The Glory Hunter ...
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 1187 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204594 gange)
svenne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (Mestalla) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #165: 23 Dec 2007, 16:42 »

Fantastisk update, kan godt lide dit top banner. passer utroligt godt til. men det var da utroligt uheldigt!

Bedre held næste gang Smiley
Logged

FM, Almost Better Than Tacos !

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Mestalla) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #166: 23 Dec 2007, 16:45 »

Utrolig flot update, det er imponerende.
Virkelig ærgeligt og surt af de score så sent i overtiden.
Det er dælme uretfærdigt!

Men op på hesten igen og tillykke med indkøbet af Daniel Carvalho, han er en rigtig god spiller. Opstemt
Virkelig flot blog og flot update.
Ærgeligt de altid skal være så heldige Grin
Men op på hesten igen og videre Smiley
Den må da kandidere til historiens værste nederlag, med mindre det var i finalen. Æv, men ellers er updaten helt suveræn.

Mange tak for alle de rosende ord  Thumbs Up

Mht. Valencia kampen, så troede jeg virkelig også, at vi ville gå videre til kvartfinalerne  Skuffet

Fantastisk update, kan godt lide dit top banner. passer utroligt godt til. men det var da utroligt uheldigt!

Bedre held næste gang Smiley
Mange tak, svenne

Billedet er også nøje udvalgt til formålet  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Mestalla) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #167: 23 Dec 2007, 19:46 »

MARTS 2008
Belluschi viste igen sin målfarlighed

28. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Feyenoord (5)   4-0   (3-0)
1-0 Fernando Belluschi (2)
2-0 Fernando Belluschi (23)
3-0 Kennedy Bakircioglu (39)
4-0 Nicolae Mitea (88)

MOM: Fernando Belluschi, Ajax (9)

Vi sender ærkerivalerne fra Feyenoord hjem til Rotterdam med et ordentligt nederlag i bagagen.

Det er, som om spillerne er ved at få øjnene op for, at vi har en rigtig god chance for at hente mesterskabet til Amsterdam, men det kræver, at vi leverer præstationer som denne mod Feyenoord flere gange i løbet af en sæson og ikke dummer os mod de ”små” hold.

En af årsagerne, til dagens storsejr over ærkerivalerne er, at vi for alvor får gang i fløjspillet. Både Belluschi på højrekanten og Mitea på venstrekante er i hopla. De udfordrer konstant og dette giver plads til resten af spillerne på holdet.

Sejren betyder, at Feyenoord bliver sat en del tilbage i kampen om mesterskabsguldet, som mere og mere ligner en tvekamp mellem NAC Breda og os.




29. kamp i Æresdivisionen fra Parkstad Limburg Stadion, Kerkade
Roda JC (5) – Ajax Amsterdam   2-0   (1-0)
1-0 Jeanvion Yulu-Matondo (1)
2-0 Marcel de Jong (70)

MOM: Jeanvion Yulu-Matondo (8)

Op til kampen har Roda JC været inde i en rigtig god stime. En stime der bringer dem ind i kampen om UEFA Cup pladser. Derfor gør jeg også spillerne det klart, at selvom vi var fremragende mod Feyenoord, så er det ikke ensbetydende med, at Roda bare er en ”walk-over”.

Min største frygt bliver da også til virkelighed, da Matondo efter bare 32 sekunder bringer hjemmeholdet i front. Vi får slet ikke gang i spillet, så i anden halvleg satser jeg mere offensivt, men lige lidt hjælper det og da først de Jong scorer til 2-0, så er kampen afgjort.



Spillerne var meget lettede efter slutfløjtet

30. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – NEC (15)   2-1   (1-1)
0-1 Tim Janssen (7)
Nicolae Mitea brænder straffe for Ajax (21)
1-1 Nigel De Jong (44)
2-1 Klaas-Jan Huntelaar (62)

MOM: Tim Janssen, NEC (8)

Vi er i den grad på hælene i det meste af kampen mod et hårdtkæmpende NEC mandskab.

Spillerne viser heldigvis deres klasse og at de vil spille med om mesterskabet, da de formår at komme tilbage fra Tim Janssen’s hurtige føringsmål til NEC.

Vi har det meget svært i dagens kamp og da Mitea brænder strafesparket, ser det for alvor svært ud for os.
De Jong’s udligning lige før halvlegen betyder dog, at vi går til pausen med en tro på, at vi kan vinde kampen og da Huntelaar scorer til 2-1, er jeg sikker på, at NEC ikke har havde der skal til at komme tilbage i kampen.



Stam=Stabilitet

31. kamp i Æresdivisionen fra Euroborg, Groningen
Groningen (8) – Ajax Amsterdam   0-2   (0-2)
0-1 Rafael Van Der Vaart (13)
0-2 Jaap Stam (27)

MOM: Jaap Stam, Ajax (8)

Efter vores nederlag til Groningen i pokalturneringen frygtede jeg dette møde i ligaen, men det skulle vise sig, at være fuldstændig unødvendig.

Vi spiller Groningen baglæns ud af Euroborg og formår at afgør kampen allerede i første halvleg med to scoringer fra to af vores allervigtigste spillere i denne sæson.

Jaap Stam har ikke fået hæderen som man of the match særlig mange gange i år, men veteranen har været utrolig vigtig for os med hans stabile præstationer. Jeg har netop forlænget hans kontrakt med endnu en sæson, så jeg håber, han kan fortsætte i samme stil i næste sæson.



Rafael Van Der Vaart,
MOM efter endnu en toppræstation

32. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – PSV Eindhoven (5)   5-0   (3-0)
1-0 Klaas-Jan Huntelaar (5)
2-0 Rafael Van Der Vaart (31)
3-0 Rafael Van Der Vaart (39)
4-0 Klaas-Jan Huntelaar (71)
5-0 Urby Emanuelson (83)
Rødt kort til Mike Zonneveld, PSV (90+1)

MOM: Rafael Van Der Vaart (9)

Endnu en gang vinder vi en storsejr over en af de store rivaler.

Vi har slået AZ med 3-0, Feyenoord med 4-0 og nu PSV med 5-0.
PSV var ellers spået som den helt stor favorit til mesterskabet før denne sæson, men en række svingende resultater har betydet, at de befinder sig et stykke fra kampen om medaljer i denne omgang.

Endnu en gang er det Van Der Vaart, der viser vejen, mens vores topscorer Huntelaar igen viser sin evne til at score mål og har nu scoret imponerende 28 mål i 41 kampe for os.

Med denne sejr er vi nu så tæt på mesterskabet som vi kan komme og bare et enkelt point mod Breda på hjemmebane i næste spillerunde betyder, at vi kan fejre det 30. mesterskab i Ajax Amsterdam’s historie.





Logged

Møller
Gæst
 
Sv: (Marts 2008) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #168: 23 Dec 2007, 20:05 »

Igen flot update og gode resultater.
Fortsæt METSUEN! Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Mestre) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #169: 24 Dec 2007, 01:26 »


WE ARE THE CHAMPIONS!
- Stabil indsats sikrer Ajax mesterskabet


Kravet var simpelt. Mesterskabet kunne komme tilbage til Amsterdam, men der skulle points på tavlen enten i hjemmekampen mod de nærmeste forfølgere fra NAC Breda eller i udekampen mod bundproppen fra Sparta.

Der var masser af spænding i luften, da Ajax Amsterdam og NAC Breda spillerne løb på banen i sæsonens næstsidste spillerunde. Det var nummer et mod nummer to og mesterskabet kunne blive afgjort, hvis hjemmeholdet Ajax kunne få minimum et point mod deres nærmeste konkurrenter.
Ajax startede kampen rigtig godt med flot spil og store chancer. Forløsning kom efter 36 minutter, da Van Der Vaart efter en flot frispilning af Klaas-Jan Huntelaar iskoldt passerer Zoetbier i Breda målet - 1-0 til Ajax, mesterskabet rykker nærmere.
Stillingen er 1-0 ved pausen og Ajax har fuld kontrol over kampen. Det fortsætter i anden halvleg og selvom Breda har enkelte tilbud, er det fortsat Ajax, der er de farligste. kampen bliver afgjort efter 74 minutter. Det er endnu en gang sæsonens helt stor spiller, den hjemvendte Rafael Van Der Vaart, der kommer i fokus. Efter et af hans mange dybdeløb, bliver han spillet fri af Belluschi ude fra højrekanten og endnu en gang passerer han sikkert  Edwiin Zoetebier i Breda målet - 2-0 til Ajax, mesterskabet er kommet hjem.
Efter scoringen til 2-0 bliver der ikke taget flere chancer og sejren bliver stille og roligt kørt hjem. Det er en kendsgerning, mesterskabet er vendt hjem til Amsterdam.
Efter kampen var den danske manager Jesper Nissen naturligvis i højt humør. "Det er helt fantastisk, jeg blev mødt med en del skepsis, da jeg overtog jobbet i Ajax, men nu har vi vundet mesterskabet, det er en ubeskrivelig følelse".

Kampen mod Sparta - Vigtigt at slutte sæsonen positivt!
På pressemødet før sæsonens sidste opgør gjorde Ajax manager Jesper Nissen det klart, at han det var meget vigtigt, at slutte sæsonen positivt af med en sejr over rækkens absolutte bundhold, Sparta Rotterdam.

Ajax spillerne havde åbenbart forstået budskabet, for efter bare to minutter var bolden i nettet for første gang. Scoringen blev sat ind af Æresdivisionens topscorer, Klass-Jan Huntelaar. Bare tre minutter senere bliver det endnu værre for Sparta, da forsvarsspilleren Sani Kaita scorer i eget net. Efter en halv time øger Huntelaar med sin 23. scoring i ligaen til 3-0 og det er også stillingen ved pausen.
Anden halvleg starter med dramatik, da Sparta's brasilianske midtbanespiller, Luis Alberto bliver udvist for en grov tackling på Nigel de Jong. På trods af udvisningen formår Sparta at reducere til 1-3 ved Kwame Quansah efter 56 minutter. Håbet om et sensationelt comeback bliver dog hurtigt slukket, da Klaas-Jan Huntelaar gør det til 4-1 efter 62 minutters spil.
Det ender med at blive kampens resultat efter en fornem indsats af mesterholdet og som jeg har sagt tidligere, så er der næsten ingen grænser for, hvad dette hold kan fører det til, hvis Jesper Nissen formår at holde fast i spillere som Van Der Vaart, Belluschi og Huntelaar.


Johan Waterreus, Amsterdam Post




Slutstillingen i Æresdivisionen 2007/2008


Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #170: 24 Dec 2007, 01:39 »

Tillykke med skabet.. Ser frem til hvem du henter ind og hvem som ryger. Men håber da at du hiver nogle talenter ind i truppen og giver dem lidt bold Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #171: 24 Dec 2007, 01:49 »

Tillykke med skabet.. Ser frem til hvem du henter ind og hvem som ryger. Men håber da at du hiver nogle talenter ind i truppen og giver dem lidt bold Smiley

Mange tak, jeg har allerede 4-5 af de unge talenter i kikkerten, men jeg er samtidig nødt til at supplere med lidt nye spillere udfra.

Motta, Collins John og Carvalho er allerede på plads. Derudover er jeg nok nødt til at finde en back-up på højrekanten for Belluschi i tilfælde af skader, karantæner osv.
Logged

svenne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #172: 24 Dec 2007, 10:05 »

Tillykke med mesterskabet Metsu.

2 flotte updates du har fået sat sammen. Nu glæder jeg mig til at se Carvalho, Motta og John i aktion for dig.

Held og lykke med næste sæson!

KIU
Logged

FM, Almost Better Than Tacos !

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #173: 24 Dec 2007, 10:08 »

Flot flot.... Tillykke med mesterskabet.....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #174: 24 Dec 2007, 11:26 »

Fantastiske updates igen...

Mega ærgeligt med nederlaget til Valencia, men dejligt med mesterskabet.

Tillykke med det! Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #175: 24 Dec 2007, 11:47 »

Mange tak skal I ha'  Opstemt

Det var dejligt at vinde sit første FM mesterskab, det givet lidt tro til de andre spil, jeg har gang i  Opstemt

Afstemningen om hvordan opdateringerne skal være er slut. Resultat blev meget lige:


Jeg har derfor valgt at fortsætte som hidtil med en kombination af metoderne.

Glædelig jul alle sammen  Thumbs Up
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #176: 24 Dec 2007, 12:15 »

Tillykke med mesterskabet, og glædelig jul Peace
Logged

bendt-b
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #177: 24 Dec 2007, 12:50 »

Super fed blog. Opstemt

Jeg har også selv valgt at være AJax, dog er jeg lige 4 måneder længere henne i sæson nr. 2.

I mit spil er Psv virkelig gode, de har i denne sæson vundet 7 ud af 7 mulige kampe. Det gør det mildest talt svært at følge med, men jeg er kun 3 point bagud Smiley sidste sæson vandt PSV mesterskabet foran mig, helt fortjent Skuffet Jeg kom som dig også videre fra gruppespillet i CHL, hvor jeg dog mødte Chelsea, og selvom jeg vandt 2-1 på hjemmebane, kørte de mig over med 3-0 i London.

Mine indkøb ligner ufattelig meget dine, mit første køb var også VDV, han har dog ikke spillet så godt som jeg kunen håbe, men i nogen kampe, når det kører, går han amok og scorer tonsvis af mål, samt at Daniel Carvelho kom i vinterpausen Smiley
Jeg har signet rigtigt mange talenter, da det er den eneste måde jeg kan få Ajax helt tilbage i toppen på Smiley Gael Etock, Banega, Musacchio, Jonathan Dos Santos, Jose San Roman, Maximilliano Oliva, Sosnin, Pjanic, Bärkroth, Breno, Mamadou Sakho, Serkan Serder, Victor Merchan, Lulinha, Fogelman, Sergio Mota og Carlos Saez.

En anden god måde at forstærke et hold som Ajax på, er at låne gode spillere. Jeg har f.eks lånt Leto fra Liverpool og Khaulid Boulahrouz fra Chelsea.

Min økonmi er også fin nok, en balance på 280 mio, dog missede jeg CHL kvalifikationen da Boulahrouz valgte, i det 113 minut i 2 kamp i 3. kvalifikations runde, at lave selvmål Skuffet Men nu er jeg med i UEFA cuppen, hvor jeg ser muligheder for lidt sølvtøj hvis jeg er heldig Smiley

Mit mål er at vinde ligaen i år, men PSV ser uhyggeligt stærke ud, derfor må jeg nok vente endnu en sæson, derfor sparer jeg også alle mine penge op til sommerpausen, hvor jeg køber en syg højre wing, i stedet for Kenndy B. Smiley

GOD JUL!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #178: 24 Dec 2007, 16:04 »

Super fed blog. Opstemt

Jeg har også selv valgt at være AJax, dog er jeg lige 4 måneder længere henne i sæson nr. 2.

I mit spil er Psv virkelig gode, de har i denne sæson vundet 7 ud af 7 mulige kampe. Det gør det mildest talt svært at følge med, men jeg er kun 3 point bagud Smiley sidste sæson vandt PSV mesterskabet foran mig, helt fortjent Skuffet Jeg kom som dig også videre fra gruppespillet i CHL, hvor jeg dog mødte Chelsea, og selvom jeg vandt 2-1 på hjemmebane, kørte de mig over med 3-0 i London.

Mine indkøb ligner ufattelig meget dine, mit første køb var også VDV, han har dog ikke spillet så godt som jeg kunen håbe, men i nogen kampe, når det kører, går han amok og scorer tonsvis af mål, samt at Daniel Carvelho kom i vinterpausen Smiley
Jeg har signet rigtigt mange talenter, da det er den eneste måde jeg kan få Ajax helt tilbage i toppen på Smiley Gael Etock, Banega, Musacchio, Jonathan Dos Santos, Jose San Roman, Maximilliano Oliva, Sosnin, Pjanic, Bärkroth, Breno, Mamadou Sakho, Serkan Serder, Victor Merchan, Lulinha, Fogelman, Sergio Mota og Carlos Saez.

En anden god måde at forstærke et hold som Ajax på, er at låne gode spillere. Jeg har f.eks lånt Leto fra Liverpool og Khaulid Boulahrouz fra Chelsea.

Min økonmi er også fin nok, en balance på 280 mio, dog missede jeg CHL kvalifikationen da Boulahrouz valgte, i det 113 minut i 2 kamp i 3. kvalifikations runde, at lave selvmål Skuffet Men nu er jeg med i UEFA cuppen, hvor jeg ser muligheder for lidt sølvtøj hvis jeg er heldig Smiley

Mit mål er at vinde ligaen i år, men PSV ser uhyggeligt stærke ud, derfor må jeg nok vente endnu en sæson, derfor sparer jeg også alle mine penge op til sommerpausen, hvor jeg køber en syg højre wing, i stedet for Kenndy B. Smiley

GOD JUL!

Tak for de rosende ord og som du kan se i mit spil, så er PSV ikke særlig gode, men de har oprustet voldsom i løbet af sæsonen, så det kan gost tænkes, at de bliver svære at have med at gøre i den nye sæson.

Du har godt nok hentet rigtig mange spillere, det er måske derfor, dit hold ikke er så stabilt. Jeg har kun købt tre spillere og så henter jeg en 4-5 stykker i sommerpausen, men ikke nogen, der skal være bærende kræfter, de spillere er på plads.

Jeg har ikke lyst til at købe de "sædvanlige" talenter som Breno, Banega osv., jeg vil hellere prøve at finde mine egne  Wink

Ærgeligt for dig med den missede CL-kvalifikation, jeg håber for dig, at du kommer langt i UEFA'en, så du kan hente lidt kontanter hjem til forstærkningen på højrekanten  Thumbs Up
Logged

bendt-b
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: (Slut på sæsonen) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #179: 24 Dec 2007, 16:50 »

Takker, alle de mange spillere er gået ind på andetholdet, men du har nok ret ja, en klub som ajax kræver resultater, jeg skulle nok have brugt nogen af alle de penge på en ordentligt wing og angriber Smiley

(Og da jeg skrev helt tilbage i toppen, i mit første indlæg, mente jeg at vinde CHL Wink )
« Seneste Redigering: 24 Dec 2007, 16:53 af bendt-b » Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010