home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 1162 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 204663 gange)
Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (CL-grupperne) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #105: 16 Dec 2007, 13:28 »

Mange tak, jeg er glad for, at I alle følger med igen  Wink

Man kan vælge at se lodtrækning og derved se, hvordan de enkelte lag fordeler sig.

Hvis du fortsætter i spillet forbi nyheden, får du kun grupperne at se uden muligheden for at følge den.

Problemet er at jeg slet ikke får muligheden... lige pludselig får jeg bare en nyhed om at gruppen er trukket det er skide irriterende, for jeg synes det er sin egen charme med den lodtrækning Smiley
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #106: 17 Dec 2007, 12:52 »

Virkelig en fed blog, det er super fedt.
Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #107: 17 Dec 2007, 13:26 »

once again  Thumbs Up

Suværent en af de bedste blogs på siden, kan rigtig godt lide din stil!
- Og det er jo ikke umuligt at nå mesterskabet endnu Smiley
Logged

xhougaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #108: 18 Dec 2007, 08:59 »

super blog metsu Grin
Logged


Lill-Zlatan
Gæst
 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #109: 18 Dec 2007, 09:32 »

nice blog stadig du skal nok vinde det mesterskab , og mon ikke en kvart/semi i CHL ! . Smiley

Følger stadig med (:

Logged

svenne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #110: 18 Dec 2007, 11:21 »

Hej Metsu

Har lige siddet og læst din blog igennem, og må sige at det har været en fornøjelse.

Utrolige gode indkøb, kan godt lide at du henter 2 "gamle" spillere hjem.

Også flotte resultater i CHL, dog lidt svingende i den hjemmelige liga. Men KIU

vil helt sikkert følge med videre i din blog.  Thumbs Up
Logged

FM, Almost Better Than Tacos !

KennWolter
Gæst
 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #111: 18 Dec 2007, 12:00 »

Hej Metsu,

Virkelig god update! Jeg syntes det er rigtig spændende at følge med især fordi jeg lige selv er startet med Ajax og med helt samme mål om at satse på Ajax' fremragende ungdomsarbejde!  Smiley

det skal dog lige siges at jeg ikke er helt så succesfuld som dig, jeg spiller utrolig mange kampe uafgjort og har haft enkelte dumme nederlag.

Jeg solgte Gentenaar, Ogäraru, Mitea, Manucharyan, Luque, og udlejede Vertonghen,
og så købte jeg Kerlon, Banega, Coupil (fra Hearts) og Cesar Delgado... Og så kommer Lulinha til næste sæson...  Thumbs Up

Men har stadig problemer med at få lortet til at score mål, men jeg kæmper videre... Sir Alex havde jo også problemer med Man Utd i hans første sæson, men det gik jo meget godt bagefter...
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #112: 18 Dec 2007, 12:49 »

Mange tak for de flotte og postitive kommentarer.

Jeg er glad for, at I følger med og at I kan li' opsætningen osv. af bloggen

Hej Metsu

Har lige siddet og læst din blog igennem, og må sige at det har været en fornøjelse.

Utrolige gode indkøb, kan godt lide at du henter 2 "gamle" spillere hjem.

Også flotte resultater i CHL, dog lidt svingende i den hjemmelige liga. Men KIU

vil helt sikkert følge med videre i din blog.  Thumbs Up

Tak Svenne

Når jeg køber spillere til Ajax vil jeg prøve på, at holde mig til hollændere eller helt unge spillere, der kan gå ind på et af U-holdene og udvikle sig der.

Jeg synes, det er sjovere på denne måde, men samtidig vil jeg heller ikke lægge mig helt fast på denne strategi. Det kunne jo være, at der på et eller andet tidspunkt opstår en mulighed for, at hente en rigtig klassespiller til Ajax, så vil jeg naturligvis også prøve på det.

Hej Metsu,

Virkelig god update! Jeg syntes det er rigtig spændende at følge med især fordi jeg lige selv er startet med Ajax og med helt samme mål om at satse på Ajax' fremragende ungdomsarbejde!  Smiley

det skal dog lige siges at jeg ikke er helt så succesfuld som dig, jeg spiller utrolig mange kampe uafgjort og har haft enkelte dumme nederlag.

Jeg solgte Gentenaar, Ogäraru, Mitea, Manucharyan, Luque, og udlejede Vertonghen,
og så købte jeg Kerlon, Banega, Coupil (fra Hearts) og Cesar Delgado... Og så kommer Lulinha til næste sæson...  Thumbs Up

Men har stadig problemer med at få lortet til at score mål, men jeg kæmper videre... Sir Alex havde jo også problemer med Man Utd i hans første sæson, men det gik jo meget godt bagefter...

Imponerende indkøb, KennWolter

Jeg har også spillet for mange kampe uafgjort, men jeg har formået at slippe udenom de dumme nederlag, hvilket betyder, at jeg stadig er med i kapløbet om mesterskabet.

Kan ikke forstå du solgte Ogäraru, han er en fremragende højre back, ligesom Mitea er fremragende på venstrekanten.
Luque derimod er pivhamrende ringe, der er bare ikke nogen, der vil købe ham i mit spil  Wink

Tak for kommentaren, det er godt for motivationen, når man ved, der er nogen, der følger med  Thumbs Up
Logged

KennWolter
Gæst
 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #113: 18 Dec 2007, 14:01 »



Imponerende indkøb, KennWolter

Jeg har også spillet for mange kampe uafgjort, men jeg har formået at slippe udenom de dumme nederlag, hvilket betyder, at jeg stadig er med i kapløbet om mesterskabet.

Kan ikke forstå du solgte Ogäraru, han er en fremragende højre back, ligesom Mitea er fremragende på venstrekanten.
Luque derimod er pivhamrende ringe, der er bare ikke nogen, der vil købe ham i mit spil  Wink

Tak for kommentaren, det er godt for motivationen, når man ved, der er nogen, der følger med  Thumbs Up

Tak tak, det har også kostet sved og tårer at få køb & salg til at hænge sammen! ;-)

Måtte også bøje mig meget i prisen for Luque... Wink Men mht Ogäraru syntes jeg bare han var for gammel, ville helere satse på talenterne og Nathaniel Will har gjort det udemærket indtil videre... Mitea kan jeg bare ikke li'... :-) Lidt et Olsen / Perez-forhold vi har... Plus at Everton bød 55 mio. for ham, som jeg virkelig havde brug for, for at sikre mig Lulinha og til at få Salvatore Foti som jeg håber på at få mere råd til ved et salg af Leonardo i Januar også... :-)

Men er virkelig imponeret over dit køb af Van der Vaart som virkelig også er en ønske spiller for mig.
Han er helt sikkert guld værd for dig!

Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #114: 18 Dec 2007, 15:01 »

DECEMBER 2007

Belluschi troede, han havde sikret os sejren

13. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Groningen (3)   3-3   (2-1)
1-0 Nicolae Mitea (15)
2-0 Klaas-Jan Hunterlaar (31)
2-1 Martijn Meerdink (37)
2-2 Erik Nevland (61)
Rødt kort til Martijn Meerdink, Groningen (72)
3-2 Fernando Belluschi (74)
3-3 Arnold Kruswijk (86)

MOM: Fernando Belluschi, Ajax (8)

Vi har alle muligheder for at vinde dagens vigtige topopgør mod Groningen og dermed lægge afstand til dem i tabellen, men vi dummer os flere gange i løbet af kampen.
Alt går efter planen og vi er foran 2-0 efter 30 minutter, men en reducering af Martijn Meerdink giver spillerne gummiben. Vi holder dog føringen på 2-1 til pausen, men selvom vi får justeret lidt på det taktiske i pausen og jeg prøver at piske lidt liv i spillerne, er det alligevel Groningen, der styrer kampen fra starten af anden halvleg. De får da også udlignet efter et kvarter af anden halvleg ved deres norske topscorer Erik Nevland.
Så dummer Meerdink sig og bliver udvist for en alt for voldsom tackling, hvilket vi udnytter med det samme kommer foran 3-2 ved Fernando Belluschi. Derefter styrer vi endelig kampen igen og en sejr er indenfor rækkevidde, men på et hjørnespark 5 minutter før tid, er spillerne igen uopmærksomme og den høje centerforsvarer Arnold Kruswijk får lov til at udligne til slutresultatet 3-3.
Det betyder desværre, at vi endnu en gang må nøjes med det ene point.
 



14. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Heracles (13)   2-0   (2-0)
1-0 Rafael Van Der Vaart (3)
2-0 Fernando Belluschi (21)
Rødt kort til Emmanuel Boakye, Heracles (25)

MOM: Fernando Belluschi, Ajax (8)

Endelig formår vi at vinde en ligakamp igen, efter de seneste 4 ligakampe er endt uafgjort. Modstanderen er heller ikke ligefrem prangende og vi afgør da også hurtigt kampen med 2 scoringer på 20 minutter og efter udvisningen af Boakye er der slet ikke mere tilbage i Heracles. Det er der desværre heller ikke i os og selvom vi vinder kampen, er jeg skuffet over, at vi ikke formår at udbygge vores føring mod et middelmådigt Heracles hold, der spiller størstedelen af kampen med en mand i undertal.



Luis Suarez blev dagens store helt

15. kamp i Æresdivisionen fra Philips Stadion, Eindhoven
PSV Eindhoven (6) – Ajax Amsterdam   1-2   (0-0)
1-0 Jason Culina (8)
1-1 Klaas-Jan Hunterlaar (65)
1-2 Luis Suarez (90+4)

MOM: Klaas-Jan Hunterlaar, Ajax (8)

Sikke et comeback spillerne leverer i dag mod PSV Eindhoven.
Vi kommer hurtigt bagud i kampen, men heldigvis holder vi dem til en føring på 1-0 og samtidig holder vi fast i vores spil og kommer til en del chancer. Det er dog først midtvejs i anden halvleg, at vi får noget ud af vores anstrengelser, da Klaas-Jan Huntelaar udligner fortjent til 1-1.
Jeg foretager derefter en udskiftning med Mitea og Suarez, hvilket jeg bestemt ikke kommer til at fortryde. Det er nemlig Suarez, der i kampens allersidste minut får sig vristet fri og scorer sejrsmålet til 2-1 på Philips Stadion til min store fornøjelse og ikke mindst de medrejsende fans, der gå total amok over scoringen.
Dette betyder, at vi lægger yderligere afstand til PSV og samtidig holder kontakten med de førende.





6. kamp i Champions League Gruppe A fra Amsterdam ArenA

Ajax Amsterdam – Olympiakos    2-0   (1-0)
1-0 Edgar Manucharyan (2)
Rødt kort til Vurnon Anita, Ajax (23)
2-0 Christos Patsatzoglu (selvmål, 77)

MOM: Luis Suarez, Ajax (8)

Før kampens start er vi allerede videre til næste runde og det er også sikkert, at det bliver som 2’er i gruppen, så jeg vælger at give et par af reserverne chancen fra start. Derudover er Edgar Davids med fra start for første gang i denne sæson efter en lang skadespause.
Der går da også kun 2 minutter, så har den første reserve slået til på den bedst tænkelige måde. Det er den armenske angriber Edgar Manucharyan, der scorer til 1-0. Han må desværre udgå umiddelbart efter scoringen med et brækket ribben efter en voldsom tackling af en Olympiakos spiller.
Det var en hårdt spillet kamp i dag og især de græske spillere gik til den, det betød desværre også, at nogle af vores spillere blev meget aggressive, hvilket udløste et rødt kort til den 18-årige defensive midtbanespiller Vurnon Anita, der bliver smidt ud efter en grov stempling.
Der sker ikke så meget i kampen i anden halvleg, udover at vi kommer lidt mere under pres efter udvisningen af Anita, men vi holder stand og grækerne hjælper os med endnu en scoring til 2-0.
Alt i alt var det en god kamp og Luis Suarez spiller endnu en flot kamp. Det samme kan siges om danske Dennis Rommedahl, der også fik chancen fra start i dagens kamp.

 


Rommedahl sikrede os det ene point

16. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Sparta (18)   2-2   (1-0)
1-0 Klaas-Jan Hunterlaar (45)
1-1 Danny Schenkel (53)
1-2 Edouard Duplan (83)
2-2 Dennis Rommedahl (89)

MOM: Danny Schenkel, Sparta (8)

Efter vores flotte sejr over PSV på udebane og muligheden for at spare de bedste spillere i Champions League opgøret mod Olympiakos var jeg sikker på, at vi i dagens kamp mod det absolutte bundhold Sparta, ville uddele store tæsk, men det skete bare ikke.
Vi har uden tvivl mulighederne til at slå Sparta, men vi udnytter dem ikke og da de så samtidig er uhyre effektive foran vores mål, , så ender det med, at vi faktisk er heldige med at få det ene point efter Dennis Rommedahls sene udligning.
Det er en katastrofe, da det kun er det tiende point til Sparta i hele sæsonen og samtidig den ottende kamp, vi spiller uafgjort.



Boakye har været rigtig god
 for Breda i denne sæson

17. kamp i Æresdivisionen fra Rat Verlegh Stadion, Breda
NAC Breda (2) – Ajax Amsterdam   2-1   (0-1)
0-1 Klaas-Jan Hunterlaar (9)
1-1 Isaac Boakye (49)
2-1 Gert Jan Tamerus (59)

MOM: Gert Jan Tamerus, NAC Breda (8)

Vi taber sæsonens første ligakamp i dag mod den værste tænkelige modstander, topholdet NAC Breda.
Vi kommer ellers hurtigt foran ved Huntelaar, men vi formår slet ikke at udnytte den hurtige føring til noget. Vi bliver i stedet presset længere og længere tilbage på bane af et godt spillende Breda mandskab og i starten af anden halvleg kommer den fortjente udligning ved lejesvenden fra Wolfsburg, Isaac Boakye.
Breda fastholder presset og Tamerus kan 10 minutter senere scorer sejrsmålet til 2-1, hvilket giver os det første liganederlag efter en meget ringe indsats.




18. kamp i Æresdivisionen fra Seacon Stadion – De Koel -, Venlo
VVV Venlo (10) – Ajax Amsterdam   0-1   (0-1)
0-1 Fernando Belluschi, Ajax (2)

MOM: Jaap Stam, Ajax (7)

Vi fortsætter desværre, hvor vi slap mod Breda rent spillemæssigt, men heldigvis kan det svage Venlo hold ikke udnytte det til noget og Belluschi’s scoring efter bare 2 minutter bliver kampens eneste.
Vi er havnet i en spillemæssig krise, der betyder, at vi ikke rigtig får lagt pres på vores modstandere og heller ikke rigtig får tilspillet os nogle chancer. Det er kun i 3 kampe, vi har haft disse problemer, men de skulle meget nødigt fortsætte, da kampen om mesterskabet er så tæt, at selv den mindste krise kan blive altafgørende.



Huntelaar var igen på pletten

19. kamp i Æresdivisionen fra Amsterdam ArenA
Ajax Amsterdam – Excelsior (17)   2-0   (1-0)
1-0 Klaas-Jan Hunterlaar (11)
2-0 Klaas-Jan Hunterlaar (86)

MOM: Klaas-Jan Hunterlaar, Ajax (8)

Vi får heldigvis hevet en fortjent sejr hjem i dag og snakken om spillemæssig krise kan forstumme lidt igen. Det er vores topscorer Klaas-Jan Huntelaar, der tager sagen i egen hånd og scorer to flotte mål mod et Excelsior hold, det intet havde at byde på.

Men denne sejr er vi bare 2 points efter NAC Breda på førstepladsen og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det er de to points vi ikke formåede at tage mod bundholdet fra Sparta i 16. spillerunde.




Stillingen i Æresdivisionen efter 19 kampe

Logged

svenne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #115: 18 Dec 2007, 15:10 »

Rigtig flot update Metsu!

Tillykke med de mange flotte resultater. Du er kommet bedre med  i ligaen.

Også tillykke med kvalifikationen videre i CHL. Barcelona og dig selv var ret godt kørende.

Breda ser noget overraskende ud til at være ret så stærke.  Shockeret
Logged

FM, Almost Better Than Tacos !

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #116: 19 Dec 2007, 07:22 »

Udemærket resultater stadigvæk, og der er jo ikke noget at gøre når du møder storholdet Breda, mit favorit hold i Holland Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

xhougaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #117: 19 Dec 2007, 08:01 »

super god update, gode resultater og tillykke med kvalifikationen videre i CHL Grin
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #118: 19 Dec 2007, 15:51 »

Rigtig flot update Metsu!

Tillykke med de mange flotte resultater. Du er kommet bedre med  i ligaen.

Også tillykke med kvalifikationen videre i CHL. Barcelona og dig selv var ret godt kørende.

Breda ser noget overraskende ud til at være ret så stærke.  Shockeret
Udemærket resultater stadigvæk, og der er jo ikke noget at gøre når du møder storholdet Breda, mit favorit hold i Holland Smiley

Tak skal I ha' og Breda overrasker i den grad også mig, da deres spillermateriale ikke ligefrem er prangende.

De har to rigtig gode angribere, der scorer mange mål og det har været nok for dem indtil videre.

super god update, gode resultater og tillykke med kvalifikationen videre i CHL Grin
Tak for de rosende ord.

Der er en update klar om et kvarters tid omkring lodtrækningen til næste runde i Champions League.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2007) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #119: 19 Dec 2007, 15:59 »


Knockoutfasen sat i gang!
- Mission Impossible for Ajax Amsterdam?


Ved dagens lodstrækning til 1. knockout runde i Champions League, hvor 16 af de bedste klubhold i Europa var repræsenteret fik Ajax Amsterdam en meget svær modstander. De blev trukket sammen med spanske Valencia.

Jeg var tilstede ved lodtrækningen og fik denne kommentar af Ajax’s danske manager, Jesper Nissen.
”Valencia er ikke ligefrem en ønskemodstander, men med så mange gode hold, der var til stede i sag, så må man forventer, at man kommer på en svær opgave”. ”Der er jo også en grund til, at vi er med i bowlen i dag, samtidig beviste vi i de to opgør mod Barcelona, at vi kan være med på højeste niveau, så lad os nu se”. ”På papiret er Valencia favoritter til at avancere til kvartfinalerne, men vi kan og vil gøre alt for at overraske”, sagde Jesper Nissen umiddelbart efter lodtrækningen.

Umiddelbart vil jeg også udråbe Valencia som favoritter til at gå videre. De har en af Europa’s mest frygtede offensiver med det spanske firekløver, Vicente, Silva, Joapuin og David Villa med sidstnævnte som den absolutte stjerne. Dette firkløver skal spillere som De Jong, Maduro, Stam og Heitinga forsøge at stoppe, det bliver svært, men ikke umuligt.
En ting, der dog bliver altafgørende for disse opgør, er den skarphed som Ajax spillerne viser. De skal være mere effektive foran mål, end det de har været indtil videre i den hollandske liga. Der bliver simpelthen brugt for mange chancer på, at score de relativt få mål som de scorer i den hollandske liga.


Flere interessante opgør!

Jeg interesserer mig selvfølgelig mest for Ajax, da det er mit absolutte favorithold, men som fodboldfan er der flere interessante opgør i denne runde, som så absolut er værd at holde øje med.
De forsvarende mestre fra AC Milan skal op mod det spanske storhold, Barcelona i et yderst spændende opgør, det kan betyde en hurtig exit for de forsvarende mestre.
Et andet opgør, jeg også ser frem til, er når de to offensive mandskaber fra AS Roma og Real Madrid tørner sammen i hvad det kan gå hen og blive to meget seværdige kampe.
Et sidste opgør, jeg vil fremhæve, er mødet mellem italienske Inter, der nok har den bredeste og mest komplette trup af alle holdene i dette års udgave af Champions League og det unge mandskab fra Arsenal, der har spillet flot og seværdig fodbold gennem hele sæsonen, hvilket har imponeret hele den internationale fodboldverden.
Jeg har som altid vovet pelsen og udpeget navnene på de 8 hold, jeg tror går videre til kvartfinalerne herunder:


Barcelona, Valencia, Porto, Man Utd, Real Madrid, Inter, Chelsea, Sevilla

Jeg håber selvfølgelig på, at spillerne fra Ajax lave en overraskelse og gå videre, men jeg har svært ved at se det lykkes for dem over to opgør med de spanske teknikere fra Valencia.


Johan Waterreus, Amsterdam Post
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010