home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1308 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153899 gange)
knudsen_0
Landsholdsspiller

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #420: 16 Sep 2011, 11:22 »

Med "det bliver nok aldrig enige om" mente jeg at jeg ikke gad diskutere det. Men et hurtigt og kort svar: Hvofor skal man ikke have lov til at køre rundt i den når nu man har ærligt og redeligt tjent penge til at købe den? Hvorfor skulle man gide at arbejde ekstra når nu staten alligevel tager lønnen? Det ultimative nasse-samfund: Ingen gider arbejde fordi det ikke kan betale sig.

Vuelve la ilusión

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #421: 16 Sep 2011, 11:24 »

Problemer er, at du tager for givet, at de som ikke har samme kvalifikationer som højtuddannede er dovne. Hvad med at vende dem om, og sige at alle der yder det maksimale af deres potentiale, skal have samme rettigheder? Det andet er sgu for egoistisk, og man vil aldrig kunne skabe et velfungerende samfund med mig-mig-mig-retorikken.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #422: 16 Sep 2011, 11:26 »

Tjah... Det er nu et faktum at langt størstedelen af højtuddannede mennesker stemmer blåt. Altså er de blå vælgere klogere end de røde, og de må derfor vide bedst. Så den tankegang at dem der ikke har sat sig ordentligt ind i det stemmer rødt, er måske ikke helt ad helved til.

Det kommer da så sandelig an på hvor du kigger hen. Prøv at lav et par meningsmålinger rundt omkring på universiteterne, så vil jeg bide spids på at hoveddelen er røde. Det er de i hvert fald uden tvivl på Aalborg Universitet. Dem der stemmer blåt er de folk der for længe siden har taget en gratis lang uddannelse og nu tjener en masse penge og vil beholde størstedelen til dem selv. Ja, vel er de højtuddannede, men heldigvis er der mere menneskelighed i de højtuddannede som Danmark vil få de kommende år der sørme også stemmer rødt. Jeg er da f.eks. i gang med en mellemlang uddannelse og stemmer rødt, og jeg ved at en del af mine professorer gør det samme. Så behold du bare din personlige mening om at 'de blå vælgere er klogere end de røde' og 'dem der ikke har sat sig ordentlig ind i det stemmer rødt'. Hvem siger i øvrigt at de lavere uddannede ikke sætter sig ind i tingene?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #423: 16 Sep 2011, 11:27 »

Med "det bliver nok aldrig enige om" mente jeg at jeg ikke gad diskutere det. Men et hurtigt og kort svar: Hvofor skal man ikke have lov til at køre rundt i den når nu man har ærligt og redeligt tjent penge til at købe den? Hvorfor skulle man gide at arbejde ekstra når nu staten alligevel tager lønnen? Det ultimative nasse-samfund: Ingen gider arbejde fordi det ikke kan betale sig.

Det har intet med nasse at gøre, men det har noget at gøre med at der er ting i vores samfund som slet ikke hænger sammen. Især den med skattelettelser er meget let at se for alle, vores skoler, uddannelse, sygehuse og de gamle har aldrig været dårligere. Men alligevel giver man skattelettelser til de rigeste mennesker i samfundet.

Jeg har overhovedet intet imod folk tjener deres penge som de vil, men de skal ikke have skattelettelser bare fordi de tjener mest.

Du kan godt se hvad jeg mener ikke?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #424: 16 Sep 2011, 11:31 »

Nu er det ikke fordi at vi kommer til at leve i et samfund hvor alle får den samme løncheck, om man er direktør eller på bistand. Når rød fløj lover at sende de arbejdsledige i uddannelse i stedet for at lade dem nasse, beholder den lave kontanthjælpssatser og laver alle mulige KONSTRUKTIVE tiltag for at få de ledige i arbejde, bliver det ikke noget som helst i retningen af at 'ingen gider arbejde'. I stedet bliver det at folk bliver motiveret til at søge arbejde i stedet for at blive tvunget til det. Det er da i min optik særdeles positivt.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #425: 16 Sep 2011, 11:33 »

Det eneste jeg tager forgivet er at vi alle er født ens. Heldigvis har vi et uddannelsessystem i Danmark hvor alt er gratis, og derved er der intet der forhindrer barnet der er født på gaden til blive lige så succesfuld som barnet af en rigmandsfamilie.

Og jeg prøver igen: Jeg gider egentlig ikke diksutere mere politik. Jeg erkender at flertallet har stemt rødt, og så må vi så se hvor lang tid det holder. Jeg giver det maks 4 år (sammen med alle de andre kloge økonomer).

Nu er det ikke fordi at vi kommer til at leve i et samfund hvor alle får den samme løncheck, om man er direktør eller på bistand. Når rød fløj lover at sende de arbejdsledige i uddannelse i stedet for at lade dem nasse, beholder den lave kontanthjælpssatser og laver alle mulige KONSTRUKTIVE tiltag for at få de ledige i arbejde, bliver det ikke noget som helst i retningen af at 'ingen gider arbejde'. I stedet bliver det at folk bliver motiveret til at søge arbejde i stedet for at blive tvunget til det. Det er da i min optik særdeles positivt.

Som er meget større end SU'en?

Vuelve la ilusión

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #426: 16 Sep 2011, 11:40 »

Som er meget større end SU'en?

Nej, for unge svarer SUen faktisk nogenlunde til kontanthjælpen. Det er derfor de unge gerne vil have SUsatsen op, men det er blå blok jo også imod, de vil faktisk skære i den. Smiley Du kan få de reelle satser her:

Kontanthjælp (u25): Udeboende -  6.472 kr.
Kontanthjælp (u25): Hjemmeboende - 3.123 k
SU: Udeboende - 5.486 kr.
SU: Hjemmeboende - 2.728 kr.

Ikke den store forskel der er der. Kontanthjælpen bliver så sat op til 10.000-11.000 før skat når man er over 25, men der er de man jo som regel også færdig med uddannelsen og er begyndt at stifte familie, så det er vel fair nok?

Nu hvor vi snakker om at man ikke sætter sig ordentlig ind i tingene før man udtaler sig...

EDIT: http://www.youtube.com/v/1pAcfJQgxjE
« Seneste Redigering: 16 Sep 2011, 11:45 af Gazlgor » Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #427: 16 Sep 2011, 11:43 »

Jeg kender umærket satser for både SU og kontanthjælp. Og du bekræfter da netop min mening. Kontanthjælpen er højere end SU'en! Hvordan i alverden vil man så lokke folk til at uddanne sig, når man kan få mere for at sidde derhjemme og pille næse? Nassesamfund!

Vuelve la ilusión

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #428: 16 Sep 2011, 11:46 »

Jeg kender umærket satser for både SU og kontanthjælp. Og du bekræfter da netop min mening. Kontanthjælpen er højere end SU'en! Hvordan i alverden vil man så lokke folk til at uddanne sig, når man kan få mere for at sidde derhjemme og pille næse? Nassesamfund!

Haha, åbenbart ikke når du skriver "som er meget større end SU'en". Hvis du trækker skatten fra er det nogle få hundrede kroner der skiller de to. Og jeg er da kun for at man hæver SU'en så det kan betale sig at uddanne sig. Det er noget vi i politisk forum har skreget efter længe, især nu hvor den tidligere regering var så glad for at sende folk i uddannelse. I stedet ville de sænke SU'en hvis de vandt valget. Hvad er det du er så glad for ved den politik?

Roman
Reserveholdsspiller

« Svar #429: 16 Sep 2011, 11:46 »

Hvorfor har VKO ikke lavet det om? De har haft en del tid til det må man da sige.

Ellers er jeg ganske enig i, at du har 2 valg som ung du kan være under en uddannelse og få SU. Eller du kan sidde derhjemme og få ingenting.

Unge skal ikke have mulighed for at kunne sidde på kontanthjælp, når de stadigvæk kan uddanne sig.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #430: 16 Sep 2011, 11:50 »

Hvorfor har VKO ikke lavet det om? De har haft en del tid til det må man da sige.

Ellers er jeg ganske enig i, at du har 2 valg som ung du kan være under en uddannelse og få SU. Eller du kan sidde derhjemme og få ingenting.

Unge skal ikke have mulighed for at kunne sidde på kontanthjælp, når de stadigvæk kan uddanne sig.

Netop derfor at kontanthjælpen er så lav for unge, og SUen skal sættes op... Smiley

Enged
Gæst

« Svar #431: 16 Sep 2011, 11:56 »

Arbejdsledige bliver da i forvejen smidt i uddannelse. Jeg har en veninde, der gik ned på kommunen for at komme i aktivering, men hendes kommune gider ikke at bruge tid på, at de skal hjælpe dem med at søge job, så hun skulle selv finde ud af, hvad hun ville starte på, ellers ville hun blive tvunget på HG. Hun er blev i sommers student fra STX, så det er på ingen måde brugbart for hende, at hun ville ryge på HG. Jeg ved ganske vist ikke, hvem der har indført forslaget, det er da sikkert den afgående regering, men det er stadig et latterligt tiltag. Jeg synes ikke, at man skal tvinge folk i uddannelse, og da slet ikke en, der er en tilbagegang i forhold til noget de allerede har taget. Generelt synes jeg ikke, at man skal tvinge folk til noget som helst, heller ikke arbejde. Men hvis man ikke gider arbejde, så kan man jo få lov til at flytte på gaden. Jeg gider da heller ikke at arbejde mens jeg går i skole, men hvis jeg gerne vil fortsætte med at have et sted at bo, så bliver jeg jo nødt til det.

Men det bliver da spændende at se, hvordan de vil få en regering på benene, og hvordan de vil få lavet kompromis mellem B og Ø. Personligt håber jeg, at Ø kører sin sædvanlige stil og siger "my way or the high way", så S og SF, vil kigge til højre og lave aftalerne den vej.

Omkring SU, så går jeg 100% ind for en forringelse af den til de hjemmeboende. Danmarks unge er simpelthen for vante til, at de bare får og får. De eneste hjemmeboende, der har skal have SU, det er dem, der rent faktisk har brug for det. Dvs. unge der kommer fra økonomisk pressede familier, hvor det rent faktisk kommer til at betyde noget, at der ikke kommer en børnecheck ind længere. Derfor vil jeg sige, at dem der pt kvalificerer sig til de 3 højeste SU satser, de skal selvfølgelig have lov til at beholde den, men resten bør ikke få SU.
Da jeg fyldte 18 og jeg boede hjemme og fik SU, der havde jeg så mange penge mellem hænderne, at jeg ikke havde drømt om det før. Man får både en markant lønstigning på arbejdet og udbetalt "gratis penge" hver måned. Jeg var ikke i nærheden af at have brug for de penge, og jeg tror kun, at jeg kender en, hvor der rent faktisk er brug for de penge til husholdningen.

JKJ
Gæst

« Svar #432: 16 Sep 2011, 11:57 »

Tillykke til de røde  Thumbs Up

Jeg er ikke enig i resultatat men respektere det.

Jeg har dog som "blå" svært ved at se at HT få ret meget ud af det på papiret røde flertal.

Økonomisk, som vel er det der har vægtet tungest her i valgkampen, har hun jo kun flertal hvis de blå får indrømmelser og indflydelse.
Hun har intet flertal uden LA, V eller DF. Og så kan det blive særdels svært at få noget som helst af sin økonomiske politik igennem for ingen af de nævnte partier har da interesse i at hjælpe HT medmindre de får særdeles store indrømmelser igennem.

Desuden hæfter jeg mig ved at de 2 partier - S og SF der er gået til valg sammen og vil føre DK uden af krisen tilsammen taber 9 mandater. Det kan man da ikke umiddelbart sige er den store tiltro til de 2 partier, selvom de nu får magten.
Og hvis De Radikale kommer i regering så skal og vil de nok også kræve at få tungere poster end Sf da de er et større parti.

Det bliver mere end svært og jeg må indrømme at jeg giver dem max 2 år.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #433: 16 Sep 2011, 12:01 »

Arbejdsledige bliver da i forvejen smidt i uddannelse. Jeg har en veninde, der gik ned på kommunen for at komme i aktivering, men hendes kommune gider ikke at bruge tid på, at de skal hjælpe dem med at søge job, så hun skulle selv finde ud af, hvad hun ville starte på, ellers ville hun blive tvunget på HG. Hun er blev i sommers student fra STX, så det er på ingen måde brugbart for hende, at hun ville ryge på HG. Jeg ved ganske vist ikke, hvem der har indført forslaget, det er da sikkert den afgående regering, men det er stadig et latterligt tiltag. Jeg synes ikke, at man skal tvinge folk i uddannelse, og da slet ikke en, der er en tilbagegang i forhold til noget de allerede har taget. Generelt synes jeg ikke, at man skal tvinge folk til noget som helst, heller ikke arbejde. Men hvis man ikke gider arbejde, så kan man jo få lov til at flytte på gaden. Jeg gider da heller ikke at arbejde mens jeg går i skole, men hvis jeg gerne vil fortsætte med at have et sted at bo, så bliver jeg jo nødt til det.

Jeg har aldrig tidligere hørt om at der er blevet stillet det krav fra en kommune, men jeg er da helt enig i at det lyder latterligt at sende en STX'er på HG. Uddannelsesidéen er god, hvis det er en relevant uddannelse som man kan bruge til noget.

Citat
Omkring SU, så går jeg 100% ind for en forringelse af den til de hjemmeboende. Danmarks unge er simpelthen for vante til, at de bare får og får. De eneste hjemmeboende, der har skal have SU, det er dem, der rent faktisk har brug for det. Dvs. unge der kommer fra økonomisk pressede familier, hvor det rent faktisk kommer til at betyde noget, at der ikke kommer en børnecheck ind længere. Derfor vil jeg sige, at dem der pt kvalificerer sig til de 3 højeste SU satser, de skal selvfølgelig have lov til at beholde den, men resten bør ikke få SU.
Da jeg fyldte 18 og jeg boede hjemme og fik SU, der havde jeg så mange penge mellem hænderne, at jeg ikke havde drømt om det før. Man får både en markant lønstigning på arbejdet og udbetalt "gratis penge" hver måned. Jeg var ikke i nærheden af at have brug for de penge, og jeg tror kun, at jeg kender en, hvor der rent faktisk er brug for de penge til husholdningen.

Også her er jeg helt enig. Jeg synes det er dybt latterligt at man får SU som hjemmeboende, den burde helt afskaffes, og hvis man så har brug for økonomisk hjælp, kan det ske ved hjælp af øget tilskud til forældrene. Som hjemmeboende ung burde man på aldrig tidspunkt få tildelt penge af staten. Det er derfor det kaldes cafépenge. Hvis man skal have cafépenge, kan man finde sig et fritidsjob eller udføre pligter i hjemmet som man så kan få lommepenge for. Derudover synes jeg også at man burde finde grænser for hvor meget man må tjene for at få udbetalt familieydelsen. Folk der tjener 500.000+ om året har bestemt ikke brug for 4.200 af statens penge lige ned i lommen hvert 4. år pr. barn. Der kan hentes rigtig mange penge ind som kan finansiere en bedre velfærd, hvis man kigger de rigtige steder.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #434: 16 Sep 2011, 12:02 »

Lad mig lige gøre det klart: Jeg stemte LA fordi det er deres politik jeg bedst kan identificere mig med. Der betyder sgu ikke at jeg er enig i alt hvad de blå foretager sig. Men det er da rart at vi kan blive enige om noget Wink

Gør kontanthjælpen lavere, evt. højere SU, lavere skatter (alle skatter), og lad og få mere bruger betaling - dog i moderat vis. Ingen forskelsbehandling på rig og fattig, så det kan betale sig at arbejde det ekstra. Det er i min optik den eneste måde vi får flere i arbejde, flere i uddannelse og derved væksten op. Samtidigt kommer vi det store overforbrug der til dels er på den offentlige sundhedssektor til livs. Samtidigt kan man smide efterløn ad helved til, pensionen og sygedagpengene ned (gradvist). Hvis skatter bliver sænket har alle haft en chance for at spare op til de bliver gamle og dårlige tider.

I er sikkert ikke enige, men det er altså min grundholdning til det danske samfund. Take or leave it Wink

EDIT: Min mening om SU'en gælder (selvfølgelig) kun den udeboende SU. SU'en for hjemmeboende er til ingen verdens nytte. Faktisk blev min hjemmeboende SU forhøjet fra 1108 kr. til noget der ligner 2400 kr. bare fordi jeg fyldte 20 i min gymnasietid. Det giver ingen mening.
« Seneste Redigering: 16 Sep 2011, 12:06 af knudsen_0 » Logged

Vuelve la ilusión

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010