home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 954 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153331 gange)
-KNM-
Manager

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #135: 02 Jan 2008, 03:50 »

Nå okay Peace. Det lyder jo alt sammen fantastisk, men tror ik Fogh er manden til at lede det ud i livet.
Hvad går du ind for? Skattenedsættelser eller højere løn til de lavtlønnede?

Med al respekt, så lyder det som om, du bare vil hade Fogh uden at have sat dig rigtig ind i tingene?

Du kan ikke sætte skattenedsættelser og højere løn til lavtlønnede op som modsætninger. Effekten, de har på den nationale økonomi og konkurrencedygtighe d kan på ingen måde sammenlignes.
Som Fogh siger, er det ikke noget med at vi i Danmark ikke har pengene, men hvis lønnene bliver for høje vil produkterne blive dyrere og konkurrencedygtighe d dårligere. Samtidig vil der komme større arbejdsløshed, da firmaer vil flytte til udlandet for at tjene bedre.

Jeg synes talen var udemærket. Særligt at han strammede skruen lidt om USA ved spørgsmålet om klimapolitik. Og at han takkede soldaterne i andre lande (og nej, han glemte ikke Irak, han nævnte bare kun Afghanistan eksplicit, da de står i en sværere situation).

Som nogen tidligere sagde var det ikke en tale, der direkte omhandlede Danmark særlig meget. Det var udenrigs-tale. Dette synes jeg også er fint, da Danmark er nødt til at tage aktiv del i verden omkring os i højere grad end vi gør nu. Hvilket han også nævnte med delen om forbeholdene.

Jeg er ikke overrasket over, han ikke nævnte noget om integrationspolitik . Jeg tror, han har sit at se til med at balancere NA og DF. Derfor er der ingen grund til at tage en af de største forskelle i deres politiske observans og udstille det.

Alt i alt, en udemærket tale, synes jeg.

Red love
Gæst

Månedens tråd
« Svar #136: 08 Jan 2008, 15:08 »

Ja, men så vil jeg da lige reklamere for denne ganske herlige tråd, der hvis i ikke havde gætte det udfra overskriften, også netop er blevet kåret til månedens tråd.. Peace

Dette skal naturligvis fejres med maner, derfor vælger undertegnede at sælge helt ud, og nu bringe en række nyheder fra internettes svar på Se og Hør crazy

SÅ først kommer her en nyhed fra Tv2 gossip om hotte Hillary Clinton, der ikke mere er så hot, og derfor er ved at bryde sammen. Hun kender nok hellere ingen der har kunne fortælle hende hvilket pres man kommer under som præsident kandidat:  http://vip.tv2.dk/article.php/id-9945583.html

Og dernæst, en valgquiz omkring netop det amerikanske valg, hvor ovennævnte er en hovedaktør:  http://www.berlingske.dk/article/20080108/valgiusa/80108077/ EDIT: Undertegnede scorede 9 rigtige  Wink

Ikke alle i Danmark sætter pris på vores regering, nogen mener den er usolidarisk, hvad det så end betyder. Mens andre bare hader Fogh af et godt hjerte. Nogle et helt tredje har noget andet de ikke kan lide, og sådan ku man blive ved. Her kommer et alternativt bud på hvordan en regeringen kunne have set ud, hvis der var kommet et par " stjerner" indover... http://news.tv2.dk/article.php/id-9443344.html?ss

Og til allersidst, et ganske underholdende tilbageblik på Jacob Haugaards ambitiøse valgløfter der fik ham i folketinget.  Som bl.a. var: Medvind på cykelstierne, flere hvaler i Randers fjord, og en masse andre gode forslag. http://vip.tv2.dk/article.php/id-9202625.html
« Seneste Redigering: 08 Jan 2008, 15:13 af Red love » Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller

Sv: Månedens tråd
« Svar #137: 08 Jan 2008, 15:50 »

Ikke alle i Danmark sætter pris på vores regering, nogen mener den er usolidarisk, hvad det så end betyder.
Usolidarisk betyder ikke at føle samhørighed el. sympati med andre, og ikke er parate til at hjælpe dem.

Ang. Usa skal Obama formentlig vinde New Hampshire og dermed få medvind i resten af staterne. Clinton har ihvertfald flertal blandt de super delegerede, selv om det kan være at dem der endnu ikke har meldt ud, støtter Obama.

It's gonna be legendary

Red love
Gæst

Sv: Månedens tråd
« Svar #138: 08 Jan 2008, 17:48 »

Usolidarisk betyder ikke at føle samhørighed el. sympati med andre, og ikke er parate til at hjælpe dem.

Ang. Usa skal Obama formentlig vinde New Hampshire og dermed få medvind i resten af staterne. Clinton har ihvertfald flertal blandt de super delegerede, selv om det kan være at dem der endnu ikke har meldt ud, støtter Obama.

Det tror jeg også han gør. Man kan nævne mange ting der taler til hans fordel, men i virkeligheden behøver man kun at nævne en. Oprah! Når oprah går på slankekur taber USA sig, når Oprah roser en bog, køber USA den, Når Oprah siger Obama skal være præsident, så stemmer USA( læs kvinder) på Obama.

Red love
Gæst

Asylforlig
« Svar #139: 21 Jan 2008, 23:45 »

Anders Fogh og vores herlige regering risikere at komme i mindretal omkring asylforliget..
http://www.berlingske.dk/article/20080121/politik/701210051/

Det kan de takke et par striktrøjede grønlændere for, de har nemlig lige pludselig fundet ud af de vil forholde sig til hvordan vi behandler vores asylansøgere her i Danmark. Og det er ikke noget DF ser med milde øjne på: http://www.berlingske.dk/article/20080121/politik/801210383/

N17
Manager

« Svar #140: 11 Feb 2008, 10:48 »

Er det bare mig, som overvejer at lade være med at stemme næste gang der skulle komme valg?

Jeg er SÅ træt af politikere og deres troværdighed, som efterhånden ikke engang kan ligge på en lillefingernegl. Først hører vi sagen omkring Jørgen Poulsen, og nu senest med Malou Aamund. Det kan ikke være rigtigt, at man bliver stemt ind, som Malou, på et grundlag og så bare kan hoppe over i et andet parti, som bestemt ikke på alle punkter kører samme politik. Og da slet ikke i udlændinge politiken, som Malou var så meget fortaler for hos Ny Alliance.

Hos mig selv er jeg i hvert fald MEGET i tvivl om det kan betale sig at stemme overhovedet. De valgte skifter jo parti, som vi andre skifter underbukser!!!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Red love
Gæst

« Svar #141: 11 Feb 2008, 18:24 »

Er det bare mig, som overvejer at lade være med at stemme næste gang der skulle komme valg?

Jeg er SÅ træt af politikere og deres troværdighed, som efterhånden ikke engang kan ligge på en lillefingernegl. Først hører vi sagen omkring Jørgen Poulsen, og nu senest med Malou Aamund. Det kan ikke være rigtigt, at man bliver stemt ind, som Malou, på et grundlag og så bare kan hoppe over i et andet parti, som bestemt ikke på alle punkter kører samme politik. Og da slet ikke i udlændinge politiken, som Malou var så meget fortaler for hos Ny Alliance.

Hos mig selv er jeg i hvert fald MEGET i tvivl om det kan betale sig at stemme overhovedet. De valgte skifter jo parti, som vi andre skifter underbukser!!!
Med hensyn til Malou Aamund, ja så er det temmelig ynkeligt at hendes grund til at gå ind i politik var at hun var træt af alt det som Venstre har udrettet mens de har haft magten, og at hun så nu skifter til netop Venstre..

Derudover Gitte Seeberg en god konservativ gennem mange år, der går ud af Ny Alliance, fordi de er for BORGERLIGE!

En Mogens Camre der dagen efter han er blevet valgt ind, med eller uden pres fra partitoppen vælger at trække sig.

Og til sidst Christmas Møller der melder sig ud hos de Konservative, fordi det ikke passer hendes ego ikke at blive politisk ordfører..

Jeg er ikke uforstående overfor dem der synes der bliver taget pis på folkestyret, og de her folk får jo Jacob Haugaard til at virke helt seriøs...

Til sidst, så forstår jeg til gengæld ikke hvad Jørgen Poulsen har gjort, som gør du ikke har lyst at gå ned og stemme..?
« Seneste Redigering: 11 Feb 2008, 18:29 af Red love » Logged

Red love
Gæst

« Svar #142: 19 Feb 2008, 02:27 »

Tomme trusler? måske, men ikke nødvendigvis...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10480985.html?forside

Mikkel2306
Førsteholdsspiller

« Svar #143: 20 Feb 2008, 00:32 »

Tomme trusler? måske, men ikke nødvendigvis...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10480985.html?forside

Syntes vi skal tage det meget seriøst.
Sidste gang vi voldtog vores ytringsfrihed ved, at trykke tegningerne var der da et par stykker der blev brændt ned

Og er det kun mig der mener, at det var totalt udnødvendigt at genoptrykke dem?
Ja vi har ytringsfrihed, men at gøre grin med en anden religion, når man ved nærtagende de fanatiske muslimer er om deres profet. Er da direkte tåbeligt....

Red love
Gæst

« Svar #144: 27 Feb 2008, 22:25 »

Andre der så nyhederne for lidt siden? Må sige jeg blev temmelig chokeret da man kunne høre at vatikanet fra officiel hold fordømmer de fantastiske flotte tegninger af proften. Man må ikke bruge ytringsfrihed til at gøre nar af hvad der er helligt, de ved tydeligvis ikke hvad ytringsfrihed er..

Mikkel2306
Førsteholdsspiller

« Svar #145: 27 Feb 2008, 22:36 »

Jeg mener at når man har ytringfrihed, skal man også vise at man kan have den ved, at vise respekt for andre og ikke gøre grin med en religion for eksempel.
Eller er det bare mig der er helt væk?

whitE_
Reserveholdsspiller

« Svar #146: 27 Feb 2008, 22:49 »

Mikkel#

Man kunne i hvert fald have ytret sin mening på en anden måde, end karikaturtegninger. Bevares, er det sådan man vil ytre sig, så ytrer man sig sådan. Det er en del af ytringsfriheden i mine øjne.
« Seneste Redigering: 27 Feb 2008, 22:52 af whitE_ » Logged

Virenque
Ynglingespiller

« Svar #147: 27 Feb 2008, 22:54 »

Mon vi får problemer med en anden gruppe af rreligøse, hvis vi tegner en ko med en bombe under yveret?

MAN UNITED!!!

"As satan was flyin' over Clayton for hell,
He turned over Bankton and was caught by the smell,
Quote he: I'm not sure in which country i roam,
But I'm sure by the smell that I'm not far from home"

Mikkel2306
Førsteholdsspiller

« Svar #148: 27 Feb 2008, 22:56 »

Mikkel#

Man kunne i hvert fald have ytret sin mening på en anden måde, end karikaturtegninger. Bevares, er det sådan man vil ytre sig, så ytrer man sig sådan. Det er en del af ytringsfriheden i mine øjne.
Det er jeg fuldstændig enig med dig i:). Men karikatur tegninger af en religions profet som en terrorist, vil jeg mene er respektløst.

whitE_
Reserveholdsspiller

« Svar #149: 27 Feb 2008, 22:57 »

Virenque, jeg sad og funderede over det samme.

Sæt nu vi gjorde grin med en kalot, ville der være ramaskrig over det? En lille tanketorsk til dem som gider Smiley

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010