home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 863 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153194 gange)
Daniel Nordentoft
Manager

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #780: 22 Mar 2013, 13:52 »

Hvornår har jeg skrevet at du skal bakke ud? Min eneste anke var i forhold til, at du bliver ved med at sige, at du ikke har fået nogle konkrete eksempler, og at du 'har manet de få eksempler du har fået i jorden', hvilket jeg godt nok er uenig i at du på nogen som helst mulig måde har.

Nu vil jeg så bede dig om at komme med nogle konkrete eksempler. Hvad er det helt konkret du kommer til at lave som journalist? Lad mig få nogle helt konkrete eksempler på hvilke opgaver du som journalist sandsynligvis kommer til at få. Du kan vel ikke bare slynge et procenttal, som de 95% du nævner, ud i luften uden at have undersøgt det på forhånd.

Men, okay. Hvorfor skal du bruge din tid på matematik? Det spørger du om igen og igen. Lad mig forsøge at svare på det spørgsmål, udfra et indlæringsmæssigt perspektiv. Matematik giver dig nogle redskaber at arbejde med. En måde at tænke på og en måde at løse problemstillinger på. Det tvinger dig til at tænke logisk og til at forstå sammenhænger. Som redskabsfag synes jeg at matematik er ekstremt vigtigt, da det udstyrer dig med en sund og anvendelig tilgang til problemer og problemstillinger. Den måde du lærer at forstå sammenhænge på i matematik, er anvendelig i stort set alle andre af livets facetter og den danner et glimrende grundlag for alt andet indlæring. Det har selv jeg måttet sande, selvom mit studie udelukkende bevæger sig i det sproglige, hvis vi lige ser bort fra den smule samfundsøkonomi vi havde på første semester.
Du skrev, at jeg skulle stoppe med at være så standhaftig. Hvis det er min overbevisning og mit synspunkt, så skal jeg vel holde fast i det? Endvidere opstiller jeg jo en række argumentationer, som I blankt lader jer forbigå. Det kan aldrig være mit problem.

Hvad jeg kommer til at lave som journalist? Jeg regner med, at jeg på sigt skal gøre mig til i fodboldbranchen, da det er dér, min viden og passion ligger. Der skal jeg jo selvsagt skrive nyhedsartikler, forfatte blogge og komme med spændende analyser. Her vil mit skriftsprog, formidling og fodboldmæssige indsigt komme til udtryk - intet andet. Det er irrelevant, om jeg kan løse en andengradsligning.

Jeg synes, det er alt for let at sige, at man bør have matematik på højt niveau, fordi det fremmer ens logiske tankegang. Der er mange andre måder at gøre det på. Medmindre du virkelig skal bruge formlerne og den matematiske fremgangsmåde i praksis i dit job, så mener jeg, at det er fuldstændig underordnet. Jeg er træt af matematik, fordi jeg finder det uinteressant og irrelevant for min karrierevej. Også selvom jeg ikke skulle blive journalist, fodboldanalytiker eller træner. Heldigvis er jeg færdig med det pjat, når jeg har været oppe til min eksamen til sommer.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2013, 13:56 af Daniel Nordentoft » Logged

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #781: 22 Mar 2013, 19:11 »

Citat
Jeg regner med, at jeg på sigt skal gøre mig til i fodboldbranchen, da det er dér, min viden og passion ligger. Der skal jeg jo selvsagt skrive nyhedsartikler, forfatte blogge og komme med spændende analyser. Her vil mit skriftsprog, formidling og fodboldmæssige indsigt komme til udtryk - intet andet. Det er irrelevant, om jeg kan løse en andengradsligning.

Er du bekendt med udbud og efterspørgsel?

Hvis du har fulgt med i debatten herhjemme, så var det nogenlunde sådan et arbejde Dovne-Robert forestillede sig, han skulle varetage.

Han blev til grin på at sige det.

I øvrigt har du jo på sin vis ret i, at det ikke er nødvendigt at kunne matematik på højt niveau. I stenalderen kunne man leve uden, så hvis du vil trække den derhen, så kan du jo altid få ret. Ligeledes findes der heller ingen dødsfald, hvor manglende matematikkundskaber er den direkte årsag. Så på den led har du ret.

Men folk vil tage dig knapt så alvorligt, hvis du ikke kan det. Det finder man ud af, når man er fyldt 25 eller derover.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2013, 19:27 af MaKuMa » Logged

Mvh. MaKuMa

Formerly Known as Ian Smiley

Ariana Grande
Manager

« Svar #782: 22 Mar 2013, 19:12 »

Er du bekendt med udbud og efterspørgsel?

Det virker sådan.
Syntes det er utroligt at han kan kører rundt i det samme uden at indse realiteterne.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #783: 22 Mar 2013, 19:30 »

Ja, jeg er bekendt med udbud og efterspørgsel. Der er mange om buddet, men det vil jeg ikke lade mig skræmme af. Jeg skal jo bare sørge for at være den bedste. Netop af den grund, er det jo super ærgerligt, at man så ikke modtager en undervisning på nuværende tidspunkt, som har en relevans i forhold til det senere job. Er du vanvittig, hvor kunne jeg blive en uhyggelig analytiker og journalist med et væld af kompetencer inden for området, hvis fagligheden ikke var en bred vifte, men man i stedet valgte at danne det enkelte menneske. Sådan noget er dyrt, men man kan starte med at mindske omkostningerne  og øge fokusset ved at lade en person som mig slippe for matematik.

Desuden så er det rigtig ærgerligt, at du konstant fjerner debattens fokus ved at kigge på mig som individuel person. Jeg tager udgangspunkt i mig selv, da det giver en god mening, men du skal jo forholde dig til de samfundsmæssige problemstillinger, jeg opstiller.

Hvorfor i alverden bringer du Dovne-Robert på banen? Manden har ingen færdiggjort uddannelse, der kvalificerer ham til at varetage sådan en rolle. Desuden fik han et stilling hos Anders Lund Madsen - mig bekendt.

Forhold dig debatemnet, MaKuMa. Det ville klæde dig gevaldigt.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2013, 19:40 af Daniel Nordentoft » Logged

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #784: 22 Mar 2013, 19:40 »

Citat
Netop af den grund, er det jo super ærgerligt, at man så ikke modtager en undervisning på nuværende tidspunkt, som har en relevans i forhold til det senere job.

Du har nettet, du har wikipedia, du har lærebøger. Kom igang. Du vil finde ud af, når du bliver voksen, at det er din egen "uofficielle" indsats udenfor klassetimerne, der gør forskellen.

Citat
Er du vanvittig, hvor kunne jeg blive en uhyggelig analytiker og journalist med et væld af kompetencer inden for området, hvis fagligheden ikke var en bred vifte, men man i stedet valgte at danne det enkelte menneske.

Offermentalitet. Hvis du er så genial, så ville dumme handelsskolelærere slet ikke kunne lære dig noget.

Som nævnt: Det er absolut ingen undskyldning! Det er den ekstra mil du går hver nat, når du sidder og læser om Kazakhstans infrastruktur på wikipedia (for at tage mit eget eksempel), der giver dig den ekstra viden og i sidste ende forudsætninger for at kunne blive en succes.

Citat
Sådan noget er dyrt, men man kan starte med at mindske omkostningerne  og øge fokusset ved at lade en person som mig slippe for matematik.

Der tager du helt fejl, igen. Det bliver kun dyrere, hvis du skal slippe.

Om I sidder 20 eller 19 og har matematik er ligegyldigt, for læreren skal være der alligevel. Hvis 19 sidder og har matematik, mens Daniel har "Fodboldhistorie", så bliver det derimod himmelsk dyrt. Det er i øvrigt et mikroøkonomisk princip, der hedder stordriftsfordele.

Citat
Desuden så er det rigtig ærgerligt, at du konstant fjerner debattens fokus ved at kigge på mig som individuel person. Jeg tager udgangspunkt i mig selv, da det giver en god mening, men du skal jo forholde dig til de samfundsmæssige problemstillinger, jeg opstiller.

For mit vedkommende flytter jeg fokus, fordi jeg er oprigtigt bekymret for dig og den måde du anskuer verden på. Og jeg frygter, at du en dag ikke længere kan opretholde facaden og derpå bryder sammen i en ordentlig omgang Weltschmertz.

Der er ikke nogen debat længere.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2013, 19:43 af MaKuMa » Logged

Mvh. MaKuMa

verdenskrig
Manager

« Svar #785: 22 Mar 2013, 19:41 »

Det virker sådan.
Syntes det er utroligt at han kan kører rundt i det samme uden at indse realiteterne.

Hellere det end at starte sit indtog i debatten med et fuldstændig ligegyldigt indlæg som er uden nogen form for relevans Rullende Øjne

Personligt er jeg ikke helt uenig med dig Daniel. Jeg så også gerne at matematik blev fjernet som adgangsgivende karakter hos de fleste universiteter, det ville gøre mit valg af uddannelse meget nemmere eftersom jeg ligesom dig stinker helt grusomt til faget og dumpede i det i gym Opstemt

Kan dog godt følge argumenterne der siger at man bruger det i større eller mindre grad i de fleste ting. Derfor fatter jeg tilgengæld ikke hvorfor man i matematik har en så indsnævret indgangsvinkel til røvsyg tavleundervisning som halvdelen af klassen alligevel ikke fatter medmindre de er matematiske. Hvorfor er det at man ikke i større grad laver opgaver og undervisning som lærer en at bruge matematik frem for at køre en undervisning som slet ikke fremmer dem som ikke fatter det, men i stedet accelererer dem som allerede er gode til det ? Huh

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Ariana Grande
Manager

« Svar #786: 22 Mar 2013, 19:43 »

Hellere det end at starte sit indtog i debatten med et fuldstændig ligegyldigt indlæg som er uden nogen form for relevans Rullende Øjne

Tro mig. Jeg har læst det hele. Tænkt over det hele. Og ved hvad jeg tænker om det.

Det her var det sted i debatten hvor jeg bedst kunne komme ind med min mening.

Like it or not.

verdenskrig
Manager

« Svar #787: 22 Mar 2013, 19:45 »

Tro mig. Jeg har læst det hele. Tænkt over det hele. Og ved hvad jeg tænker om det.

Det her var det sted i debatten hvor jeg bedst kunne komme ind med min mening.

Like it or not.

Det er muligt. Men selvom mange deriblandt dig ikke er enige med Daniel, så er der stadig ingen grund til at vade i det på den måde !

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #788: 22 Mar 2013, 19:48 »

Du har nettet, du har wikipedia, du har lærebøger. Kom igang. Du vil finde ud af, når du bliver voksen, at det er din egen "uofficielle" indsats udenfor klassetimerne, der gør forskellen.

Offermentalitet. Hvis du er så genial, så ville dumme handelsskolelærere slet ikke kunne lære dig noget.

Som nævnt: Det er absolut ingen undskyldning! Det er den ekstra mil du går hver nat, når du sidder og læser om Kazakhstans infrastruktur på wikipedia (for at tage mit eget eksempel), der giver dig den ekstra viden og i sidste ende forudsætninger for at kunne blive en succes.

Der tager du helt fejl, igen. Det bliver kun dyrere, hvis du skal slippe.

Om I sidder 20 eller 19 og har matematik er ligegyldigt, for læreren skal være der alligevel. Hvis 19 sidder og har matematik, mens Daniel har "Fodboldhistorie", så bliver det derimod himmelsk dyrt. Det er i øvrigt et mikroøkonomisk princip, der hedder stordriftsfordele.

For mit vedkommende flytter jeg fokus, fordi jeg er oprigtigt bekymret for dig og den måde du anskuer verden på. Og jeg frygter, at du en dag ikke længere kan opretholde facaden og derpå bryder sammen i en ordentlig omgang Weltschmertz.

Der er ikke nogen debat længere.

Debatten er død, fordi du igennem to døgn har formået at få mig til at gentage mig selv uafbrudt. Det er lidt forfærdeligt.

Lige præcis, du rammer hovedet på sømmet nu! Med vores veludviklede og fremmende teknologi, kan jeg selvlære mig selv til en vis grad. Jeg behøvede ikke en gang at knokle i ekstra tid. Jeg kunne bare få fjernet de fag, der alligevel ikke har relevans. Det er ærgerligt, at man skal pines igennem noget, når man er fast besluttet om, hvad man skal.

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #789: 22 Mar 2013, 19:48 »

Citat
Hvorfor i alverden bringer du Dovne-Robert på banen? Manden har ingen færdiggjort uddannelse, der kvalificerer ham til at varetage sådan en rolle.

Han mente, livets skole gav ham kvalifikationerne. Du mener, at din fodboldviden giver dig kvalifikationerne.

Intet som fodboldviden kan skabe storhedsvanvid, og det er du altså et glimrende eksempel på.

Citat
Desuden fik han et stilling hos Anders Lund Madsen - mig bekendt.

Og hvorfor gjorde han det?

Citat
Forhold dig debatemnet, MaKuMa. Det ville klæde dig gevaldigt.

Jeg tror, det er de flestes opfattelse, at jeg jordede dig i den debat, jeg stoppede af hensyn til dig.

Er der nogle herinde, der er uenige i min udlægning, så hører jeg gerne fra dem.

Mvh. MaKuMa

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #790: 22 Mar 2013, 19:49 »

Det er muligt. Men selvom mange deriblandt dig ikke er enige med Daniel, så er der stadig ingen grund til at vade i det på den måde !

Lad bare børnene, VK. Det rører mig virkelig ikke. De har stadigvæk ikke evnet at fortælle mig, hvad jeg og mange andre skal bruge matematik, virksomhedsøkonomi osv. til.

Ariana Grande
Manager

« Svar #791: 22 Mar 2013, 19:50 »

Hold nu kæft.
Jeg udtrykker min mening ligesom alle andre. Lidt senere end alle andre fordi jeg egentlig helst vil blande mig udenom. Men jeg kan ikke. Hvorfor ikke det? Fordi Daniel gør mig sur. Hans mening er idiotisk. Folk skal have deres egen mening, men Daniels er åndsvag. EOD.

Ariana Grande
Manager

« Svar #792: 22 Mar 2013, 19:51 »

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #793: 22 Mar 2013, 19:51 »

Citat
Det er ærgerligt, at man skal pines igennem noget, når man er fast besluttet om, hvad man skal.

Snak med en hvilken som helst skoleleder og han vil fortælle dig, at det vil føre til, at nogle ikke var helt så fastbesluttede som de troede, og de vil komme krybende tilbage, fordi de mangler fag.

Hvis ikke det var fordi, at jeg som skatteyder kommer til at betale for alle dem, der ændrer mening, så ville jeg da som udgangspunkt være enig.

Mvh. MaKuMa

MaKuMa
Ynglingespiller

« Svar #794: 22 Mar 2013, 19:54 »

Citat
Personligt er jeg ikke helt uenig med dig Daniel. Jeg så også gerne at matematik blev fjernet som adgangsgivende karakter hos de fleste universiteter, det ville gøre mit valg af uddannelse meget nemmere eftersom jeg ligesom dig stinker helt grusomt til faget og dumpede i det i gym

Er dit argument, at det skal fjernes, fordi det ville gøre det lettere for dig?

Det er sjovt, at det er alle dem, der er dårlige til faget, der synes det er irrelevant og ligegyldigt. Man fornemmer forsvarsmekanismen helt ud bag skærmen.

Mvh. MaKuMa

Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010