home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1139 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 153453 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #225: 27 Jan 2011, 22:37 »

Hey alle freaks!

I morgen i min gymnasieklasse, skal vi have en debat om efterlønnen. Den ene halvdel skal argumentere for efterlønnen, den anden for dens afskaffelse.

Jeg synes jeg har fået den uheldige gruppe, og skal argumentere for efterlønnen. Jeg kan se flere positive ting ved dens bevarelse, men nu vil jeg også lige høre jer, om I havde nogle guldkorn om hvorfor efterlønnens skal bevares.

Skyd bare løs. :-)
« Seneste Redigering: 27 Jan 2011, 22:42 af Jakob E » Logged

korzika
Gæst

« Svar #226: 27 Jan 2011, 22:58 »

- Det er syndt for dem, der har arbejdet med hårdt fysisk arbejde, og er opslidte
- Det er syndt for dem, der har indbetalet til efterlønsordningen, og lagt planer for deres tilbagetrækning på arbejdsmarkedet

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #227: 27 Jan 2011, 23:25 »

- Det er syndt for dem, der har arbejdet med hårdt fysisk arbejde, og er opslidte
- Det er syndt for dem, der har indbetalet til efterlønsordningen, og lagt planer for deres tilbagetrækning på arbejdsmarkedet

Man kan jo sige, at dem der har bestilt noget, får deres penge tilbage. Alle over 45 år, får jo også lov til at gå på efterløn, så planen er jo at efterlønnen er afskaffet om ca. 20 år.

Swizz CataR
Manager

« Svar #228: 28 Jan 2011, 08:56 »

Synes at der må være et behov for, at man opfinder et smartere pensionssystem når nu man vil afskaffe efterlønnen. Jeg kan sagtens se perspektiverne i at afskaffe den, og mener også at det er et skridt i den rigtige retning, når nu man ser på befolkningssammensæ tningen i DK.

Men som Korzika nævner, så efterlades nogen i stikken som nedslidte. Indtil nu har man hørt mange klager over, hvor svært det kan være at blive førtidspensionist. Jeg tror ikke det er nemt at finde et smart system for alle, men jeg synes det kunne være smart at lave en mere gruppeopdelt pensionsordning. Personer med hårde fysiske jobs bør kunne gå på pension tidligere, end dem der sidder på sin flade hele dagen, deriblandt politikerne. Men  man ser jo meget ofte i Danmark, at mange mennesker skifter jobs flere gange undervejs i deres arbejdsliv, og derfor kan man jo ikke have kontorjob til man er 59, og så sosuhjælper et enkelt år, og så tidlig pension. Måske man kunne opstille nogle kvoter, og samtidig også have lidt medmenneskelighed til at vurdere om disse i særtilfælde kan omgås.

Generelt vil det bedste i situationen dog være at motivere arbejdsstyrken til at arbejde længere, fremfor at tvinge dem.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JKJ
Gæst

« Svar #229: 28 Jan 2011, 11:08 »

Man kan jo sige, at dem der har bestilt noget, får deres penge tilbage. Alle over 45 år, får jo også lov til at gå på efterløn, så planen er jo at efterlønnen er afskaffet om ca. 20 år.

Det hjælper jo feks ikke mig.

Jeg har en uddannelse men så lang er den heller ikke. Jeg har været på arbejdsmarkedet siden jeg var 21.

Jeg mener da også jeg har bestilt noget når jeg kommer op omkring de 60-65 år. Hvorfor skal jeg så behandles anderledes??

Når det så er sagt så mener jeg efterlønnen skal afskaffes på et eller andet niveau.

Men dit argument er bare ikke holdbar for der findes stadig nogle der ingen uddannelse har og som knokler til de bliver 60-65.
Så straffer man jo netop dem.

Philips
Gæst

« Svar #230: 20 Feb 2011, 09:35 »

http://www.sporten.dk/oevrig-sport/sportsfolk-giv-os-en-minister
Ved godt det er en gammel nyhed men nu tager jeg den alligeve op.
Personligt bryder jeg mig slet ikke om ideen da jeg ikke kan forstå hvorfor Sport skal have sit ministerium da det i bund og grund hører ind under kultur ´for eksempel har vi heller ikke et bankministerium da det, selvom bankerne brokker sig ustyrligt meget her for tiden passer fint under Finansministeriet.(Ret mig hvis jeg tager fejl.) Til gengæld er jeg helt fresh på  at give sporten en vigtigere status under kulturministeriet da det i mine øjne er meget gemt væk.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #231: 26 Aug 2011, 14:16 »

Så blev der udskrevet valg i dag, som så skal afholdes om de sædvanlige ca. 3 uger. Jeg må sige, at jeg har en del interesse i politik, og jeg glæder mig da til at se hvordan det arter sig. Desværre er jeg kun 16 år, og derfor ikke myndig. Det betyder selvfølgelig at jeg ikke må stemme.

Jeg er overbevist om at vi går til valg på fordelingspolitik, som så vil sige, at det her valg kommer til at omhandle økonomi. Jeg er selv højreorienteret, og havde jeg en stemme, var den med største sandsynlighed faldet på Venstre. Jeg synes Venstre er mere ansvarlig økonomisk end S og SF. Desuden er jeg ekstremt begjestret for en gruppen der hedder forbydforbud.dk, som er lavet af fem folketingsmedlemmer fra Venstre, som er i mod S og SFs mange forbud, hvis de skulle komme til magten. Hver enkelt dansker, kan godt tage vare om sig selv, og det er jeg enig i.

Men det var bare lige kort, få af mine holdninger, og jeg glæder mig til en forhåbentlig god valgkamp.

darkalf
Manager

« Svar #232: 26 Aug 2011, 14:44 »

Nu har der været 10 år med skævvridning af samfundet så kan vi vel passende brug de næste 10 år på at rette op på det, som en af kunderne på min postrute sagde i dag.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #233: 26 Aug 2011, 14:46 »

Nu har der været 10 år med skævvridning af samfundet så kan vi vel passende brug de næste 10 år på at rette op på det, som en af kunderne på min postrute sagde i dag.
Kan du ikke prøve at uddybe det lidt, det vil jeg godt høre lidt om, hvad du mener?

darkalf
Manager

« Svar #234: 26 Aug 2011, 14:50 »

Eftersom det var en kunde der sagde det og ikke mig så skal jeg jo ikke kunne sige hva han mente med det Huh

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #235: 26 Aug 2011, 14:52 »

Selvfølgelig ikke, det lød blot som om du var enig med kunden.

darkalf
Manager

« Svar #236: 26 Aug 2011, 14:54 »

åh.. både og.. men i sidste ende er det totalt lige meget hvem der sidder på borgen og bestemmer for de meler kun egen kage og aner for det meste ikke en skid om hva der sker ude omkring i landet, men der skal da stemmes alligevel.

Korzika
Gæst

« Svar #237: 26 Aug 2011, 14:59 »

Havde gerne set, at valget blev rykket nogle uger frem, så jeg personligt havde mulighed for at stemme. Tunge

Men hvis jeg skulle sætte en stemme, så skulle det være på Radikale Venstre. De fører en ansvarlig og fornuftig politik, og Vestager virker som en fin leder. Jeg kan ikke lide, at Venstre stadig er afhængige af DF, for jeg er virkelig irriteret over DF's vanvittige politik. Taler man om rød blok, har jeg det egentligt OK med Socialdemokratiet. Der er nogle svipsere ind imellem, men straks når SF (og enhedslisten) får indflydelse, så bliver deres politik mere og mere vanvittig.

Mest optimalt ville det i mine øjne være, hvis vi fik en VKR-regering med LLR som statsminister. Hvis jeg skulle vælge en af de klassiske blokke, så skulle det være blå, men det føles er et pest/kolera valg.

Har desuden lige set en meningsmåling på NEWS fra gallup. Der snakkes om næsten dødt løb, hvor S/SF pt. har det lille overtag. Tror det bliver meget tæt.

xaagaard
Landsholdsspiller

« Svar #238: 26 Aug 2011, 15:18 »

Havde gerne set, at valget blev rykket nogle uger frem, så jeg personligt havde mulighed for at stemme. Tunge

Men hvis jeg skulle sætte en stemme, så skulle det være på Radikale Venstre. De fører en ansvarlig og fornuftig politik, og Vestager virker som en fin leder. Jeg kan ikke lide, at Venstre stadig er afhængige af DF, for jeg er virkelig irriteret over DF's vanvittige politik. Taler man om rød blok, har jeg det egentligt OK med Socialdemokratiet. Der er nogle svipsere ind imellem, men straks når SF (og enhedslisten) får indflydelse, så bliver deres politik mere og mere vanvittig.

Mest optimalt ville det i mine øjne være, hvis vi fik en VKR-regering med LLR som statsminister. Hvis jeg skulle vælge en af de klassiske blokke, så skulle det være blå, men det føles er et pest/kolera valg.

Har desuden lige set en meningsmåling på NEWS fra gallup. Der snakkes om næsten dødt løb, hvor S/SF pt. har det lille overtag. Tror det bliver meget tæt.
Ganske interessante meninger. Jeg har også altid godt kunne lidt de Radikale Venstre's politik, præcis af samme årsager som du nævner. Vestager er en fin partileder og ville også sagtens kunne bestride en ministerpost, men statsminister, tror jeg nu ikke hun bliver.

Jeg hælder klart mest til en rød regering. Jeg synes at de udspil der i løbet af det seneste års tid er kommet fra den blå side, har rykket mere og mere imod det stærke velfærdssamfund som jeg ønsker at vi skal have og forbedre på sigt. Samtidig kan det ikke være rigtigt at DF gang på gang skal have lov til at få deres vanvittige, og til tider grænsende til latterlige forslag, gennemført - udelukkende fordi at VK regeringen er afhængige af dem.

Jeg mener at det må være på tide med en ny regering, og den skal være rød!

Men hensyn til hvem jeg stemmer på, så synes jeg faktisk det er svært. Jeg er ikke i tvivl om at det bliver et parti på venstrefløjen, men hvilket er jeg stadig ikke sikker på. Men hensyn til personlig stemme, har jeg en god fidus til Johanne Schmidt-Nielsen - dog ikke sagt at det nødvendigvis bliver hende min stemme tilfalder.
Nu kommer vi til at opleve talrige debatter og kampanger fra alt og alle frem til valget, så mon ikke at man bliver en smule klogere på præcis hvem der skal stemmes på, inden d. 15 september Thumbs Up

Philips
Gæst

« Svar #239: 27 Aug 2011, 10:47 »

http://blog.politiken.dk/oestergaard/2011/08/27/l%C3%B8kke-smider-df-over-bord-for-at-gl%C3%A6de-midterv%C3%A6lgeren/ Så må det her være positivt for dig

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 58 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010