home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:17:36 szukizek Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I går kl. 22:52:56 warmon Blogkonkur... [4] Journeyman - Transfer
I går kl. 22:35:06 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:13:07 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:04:42 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 22:02:27 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 113 Gæster Online.

Indlæg: 1132718 over 31370 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #26 - MAFIA - FÆRDIG
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: #26 - MAFIA - FÆRDIG  (Læst 35778 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 - MAFIA
« Svar #90: 17 Jul 2011, 21:01 »

Ja, for det går meget godt for mit Napoli hold. Er sidst i januar, og ligger nr. 1 med 10 point ned til Palermo som er nummer 2 Opstemt

Snupper nok et par enkelte kampe her sidst på aftenen...  Burde næsten ha blogget om min "Mafia" klub Smiley
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 - MAFIA
« Svar #91: 17 Jul 2011, 22:27 »

Haha ja det lyder bestemt som en sublim placering især hvis det er en af de første sæsoner Grin
Ja mafiaen er vidst ligeså grum dernede som i Rusland! Peace Har hørt noget om at cirka halvdelen af Napolis borgere tjener deres penge på en eller anden ulovlig måde :b Ret godt klaret
Logged

FC Barcelona

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 - MAFIA
« Svar #92: 18 Jul 2011, 00:02 »

Det er dog i 3. sæson så vidt jeg husker... overtog dem i midten af anden sæson.

heh, ja der er godt gang i mafiaen Smiley men også derfor jeg synes det er nice at både Napoli og Palermo er at finde i top 3..
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 - MAFIA
« Svar #93: 18 Jul 2011, 12:30 »




UPDATE 19 – Som i et kært lille fodbold eventyr


Rick var, som aftalt, mødt op dagen efter i Guiseleys klubhus. Her viste Alexander ham ind på et lille kontor, hvor der stod en computer, som let kunne afhentes til antikmuseets særudstilling hvert øjeblik det skulle være nu. Dette blev indtil videre Ricks arbejdsplads, for trods Alexander var en meget travl herre, så var der nok også plads til at Rick kunne udfører noget skriftligt arbejde for klubben.
Derefter var hverdagen så småt igen begyndt i klubben efter deres meget smertefulde nederlag på 4-3 til St. Albans i FA cuppen. Alexander havde efter kampen talt med store ord om at noget sådan ikke måtte ske igen. Det havde holdet heldigvis taget til sig på den bedst mulige måde. Ud af deres sidste 10 kampe i ligaen var intet mindre end 9 af dem vundet! Kun en uafgjort havde ødelagt stimen, og kampene havde resulteret i at Guiseley lå fuldstændig suverænt i spidsen af Blue Square Bet Premier.
Moralen i truppen var fantastisk og man kunne nærmest mærke i Guiseley by at stemningen var steget mindst et par grader. Modsat vejret iøvrigt!
Endnu en ting på plussiden var at mængden af gule kort var markant bedre end sidste sæson. De 2 trænere der var hentet ind med et højt disciplin niveau havde i sandhed gjort et godt arbejde. Alexanders tropper havde indtil videre kun raget 26 gule kort til sig og lå på en tilfredsstillende 16. plads i ligaen rent kort mæssigt. Det gjorde også at Guiseley fik en lidt varmere velkomst som udehold end sidste sæson hvor modstanderne allerede fra start var bange for at blive slagtet 2-3 kampe i løbet af en kamp.

Da den første kamp i den anden pokalturnering, FA Pokal, skulle til at begynde, havde Alexander fortalt alt holdet skyldte Guiseley by en ordentlig omgang fodbold efter de røg så skandaløst ud til St. Albans. De vandt da også kampen og også i den næste runde i pokalturneringen leverede de lige præcis hvad der var nødvendigt. To 1-0 sejre kunne skrives på kontoen og de kunne tilfredsstillende stille sig klar til runde 3 mod de forsvarende pokalmestre fra Grimsby. En kamp der helt sikkert ville blive utroligt svær at vinde.

Ved vintertide ophørte 3 af klubbens lejeaftaler desværre. De to angribere vendte hver især tilbage til deres respektive klubber. Den ene var ikke interesseret i at tage den sidste halvsæson i klubben, mens den andens klub pludselig krævede at Guiseley skulle betale halvdelen af spillerens løn. Det ville Guiseley ikke gå med til og derfor måtte de nu bruge klubbens egne reserve- og ungdomsspillere i rotation med Lapira og Antoine-Curier.
Den sidste spiller der forlod Guiseley denne vinter var holdets meget beskattede forsvarsspiller, Richard Naylor. Selvom moderklubben Leeds accepterede Guiseleys bud på forsvarsspilleren så foretræk spilleren selv en reservetjans på Leeds b-hold frem for konstant spilletid hos Guiseley.
Ham om det, Guiseley skulle nok klare sig alligevel, mente Alexander, der allerede nu så frem til holdets næste kampe i ligaen og pokalen.



Logged

FC Barcelona

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #94: 18 Jul 2011, 17:43 »




UPDATE 20 – A bumpy ride


Man skulle helt frem til opgøret mod Burton før holdet igen skulle smage nederlagets bitre smag. Da holdet lå så komfortabelt i ligaen havde Alexander valgt at spare en række førsteholdsspillere til pokalkampen mod Grimsby. Det havde desværre også været til at se på banen hvor det bedste holdet præsterede var at løbe flot fra omklædningsrummet og meget elegant ind på banen. Andet var det ikke rigtigt at tage med fra den kamp.
Kampen mod Grimsby endte trods en spændende og begivenhedsrig kamp med 5 åbne chancer til Guiseley alligevel 0-0, og holdene skulle derfor mødes på Nethermoor stadion for at afgøre hvem der kunne række hænderne i vejret og passere til 4. runde.
Da dommerens ur i omkampen havde tikket op på 20min og Guiseley havde brændt endnu 3 åbne chancer begyndte Alexander så småt at føle at der måtte være en forbandelse over holdet. Derfor var lettelsen også enorm da han endelig kunne se Antoine-Curier finde vej til netmaskerne og starte en underholdene kamp der skulle vise sig at ende ud med en fortjent 3-2 sejr til Guiseley. Dette til stor glæde for Alexander der begyndte at få øjnene op for at holdet måske rent faktisk kunne gå hen og vinde pokalturneringen!
Efter pokalkampene løb Alexander for første gang ind i en dårlig stime med Guiseley. Det var som om at trætheden var ved at sætte sit brutale indtog i fodboldspillernes lemmer og efter stort set hver eneste kamp var holdet fuldstændig udmattede, næsten som om de lige havde løbet et maraton, og ikke blot en almindelig fodboldkamp. Det resulterede også i at Alexander sendte flere reserver ind på banen, og da de var på et dårligere niveau end første halvdel af sæsonen, grundet lejeaftalerne ophørte, så kunne man også se resultatmæssigt at holdet var i problemer. Da det gik værst var Guiseleys forspring skrumpet helt ned til to point før de igen fik noget luft under.
Midt i den forholdsvis dårlig stime fik Guiseley dog vist at de hørte til i pokalturneringen, da de slog Hawant & W ud med hele 3-0 og var således klar til et spændende semifinaleopgør mod Woking der i denne sæson havde haft deres arbejdsplads nede omkring nedrykningsstregen. 2 opgør som Alexander håbede ville udmønstre sig i den første finale i Guiseleys 103-årige historie.
Antoine-Curier bombede fortsat løs i ligaen og var helt utroligt også denne sæson den ubestridte topscorer i ligaen. Han var om muligt mere succesfuld denne sæson end den sidste og Alexander priste sig lykkelig for at det var ham der rådede over ligaens farligste herre. Alexander havde på fornemmelsen at så længe han rådede over denne spiller så ville modstanderens net oftere blafre end hans.



Logged

FC Barcelona

GrandeMaterazzi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #95: 19 Jul 2011, 08:57 »

Det må jeg sige, jeg skimmer blog's igennem i ny og næ, men meget få får mig til at vente længslesfuldt på en ny update, som din gør.

Pudsigt nok viser det sig jo gang på gang, at det er llm blog'sne der fænger allermest, og man for sådan en lyst til at spring ind til PC'en for at starte et spil med det samme Smiley

Som en nævnte for nogle tråde siden, at Mafia verdenen ikke høre Danmark til, den tror jeg ikke helt på, jeg tror ikke lille Danmark er gået ramt forbi, det er måske ikke lige den Russiske Mafia og 50 mill i gæld, men hvem Mafiaen er, er jo egentlig ikke vigtig for historien, så who cares, så længe det virker og det gør det.

Det er skrevet i sikker stil, med en livlig fantasi, og så kan man skrive hvad som helst.

Jeg håber at der løber mange renter på, så vi kan få en lang og velskreven blog at følge med i.

YWNA
GrandeMaterazzi
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #96: 19 Jul 2011, 11:25 »

Det glæder mig meget at du synes den er god og følger med! Smiley Ja, 80 % af mine spil er også nogle der er startet op som llm, der er simpelthen sjovest synes jeg!
Jeg håber i hvert fald at jeg kan holde bloggen kørende i så lang tid at han når at få betalt hele hans lån tilbage, så den burde køre nogen tid endnu Wink

Og så YWNA. Er det et tastefejl for et YNWA, eller hvad betyder det egentlig? For da jeg slog det op på nettet var det eneste jeg fandt "Youth Water Network Associates", hvilket jeg et eller andet sted tvivler på det er Wink
Logged

FC Barcelona

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #97: 19 Jul 2011, 11:51 »

Kan se du bruger samme opstilling som jeg selv (4-1-3-2), er der mulighed for at du enten her eller i en PB vil knytte nogle ord omkring din taktik, rollerne og hvilke svagheder/styrker du har..?

Er nemlig selv i gang med et lille projekt med at lave en taktik ud fra den opstilling, og i den process kunne jeg godt bruge lidt erfaring fra andre med denne opstilling.   Smiley
Logged

GrandeMaterazzi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #98: 19 Jul 2011, 12:37 »

Jamen det er da helt klart "Youth Water Network Associates" jeg mente, det er et meget overset udtryk  Hævet Øjenbryn

Nej det er da selvfølgelig You'll Never Walk Alone, det var også det eneste jeg ikke læste igennem, inden jeg postede Smiley

Hvor meget researcher du på klubben inden du vælger den? her tænker jeg på om du bare lukker dine øjne,
og sætter en finger på skærmen?

Jeg har tit overvejet at starte noget op helt fra bunden, MEN når så budgettet siger o og lønbudgettet siger SPAR, syntes jeg det bliver træls, men det er sikkert bare en hurdle man skal forbi....
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #99: 19 Jul 2011, 19:23 »

@Grande

Haha, ja det tænkte jeg os nok at det var! Wink
Når jeg ser efter hvilken klub det skal være så er det næsten altid pga. navnet. Sommetider så kigger jeg self også lidt omkring økonomien hvis jeg ikke gider at arbejde den helt op også. Men primært navnet.
Angående økonomi, så er det klart at man lige skal igennem den periode hvor ens tidligere spillere stadig har kontrakt samtidig med de nye man henter ind. Men det tror jeg simpelthen bare er en hurdle man skal forbi, som du også siger. Jeg kan næsten aldrig følge lunbudgettet den første sæson, det må jeg indrømme Smiley Men det lyder klart til at du har mod på en llm save, vil jeg mene!

@Guldbrand

Det kan jeg sagtens Smiley

For lige at introducere taktikken, så er det en jeg byggede op i fm10 og den virkede fantastisk både der og i fm11. Jeg har haft succes med den både som bundhold, midterhold og tophold, hvilket har været nyttigt når man arbejder sig op gennem divisionerne. Til gengæld så har jeg ofte gået over til en 4-1-2-3 taktik hvis jeg har fået skabt et tophold i den bedste liga indenfor nationen jeg spiller i.
Taktikken bruger direkte afleveringer, dog har jeg også haft samme succes med at bruge korte, især i Spanien.
Spiller man llm(faktisk også når man er et tophold), som jeg gør nu, så er det især vigtigt at playmakeren(midtbanespilleren i midten), er god samt den ene angriber der agere som skarpretter. Her kan man også se at Antoine-Curier har bombet godt løs i mit save.
Jeg spiller altid på offensiv, ligemeget om jeg er på ude- eller hjemmebane. Den skaber mange chancer ved at sende bolden i dybden og derfor er det også mange gange en god ide at bruge: Spil bolden ind i det frie rum, fra sidelinjeinstrukser(eller hvad det nu hedder)
Udover det så er det også en udmærket ide hvis midtbanespilleren(a) ved siden af playmakeren er god på langskud, således man også kan skabe en mulighed her hvis modstanderen pakker sig sammen med en dyb forsvars linje. Det betyder dog ikke så meget hvis det er llm.
Du spørger til hvad dens svagheder og styrker er, og det er selvfølgelig klart at i og med jeg spiller offensivt så skabes der mange chancer. Dog vil jeg alligevel ikke kalde den specielt svag i det defensive, fordi man trods alt har en defensiv midt der også kan rydde op og hjælpe backsne på kanten ved indlæg. Backsne er altid på support, mest på grund af at så har midtbanespillerne en ekstra spilstation under pres. Det gør self at de kan blive fange for langt oppe på banen ved en kontra.
Angående rollerne så bruger jeg to centerforsvare og to normale backs. Når jeg har brugt dem som wingback så har modstanderen simpelthen været for farlige på kontra. En helt normal defensiv midt(s) for både at rydde op og bygge spillet op. To normale centrale midtbanespillere, den ene på support den anden angreb. Derudover så den ene af nøglespilleren, playmakeren, hvis opgave primært er at fodre de to angribere med bolden i dybden. Den ene af angriberne agere som en avanceret angriber, den anden som skarpretter. Begge skal kunne afslutte godt på mål Smiley

Håber det hjælp, du er selvfølgelig velkommen til at stille flere spørgsmål.

Logged

FC Barcelona

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #100: 19 Jul 2011, 19:35 »

Tak for gennemgangen af din taktik. Selvom vi har samme opstilling, så er vores taktiske opsætning dog ikke helt ens. Jeg spiller nemlig med wingbacks, og som du siger, så skaber det nogle store huller i defensiven, og åbner op for kontra angreb. Netop der håbede jeg at kunne få en åbenbaring eller nogle guldkorn fra din taktik, hehe   Wink

Men ellers har jeg en def. playmaker, to offensive centrale midtbaner og en felt-til-felt, hvilket skaber en del små afleveringer på midtbanen, og mulighed for at spille bredt til mine fremstormende wingbacks, hvilket fungere rigtig godt offensivt. I angrebet har jeg som dig, en skarpretter og en avanceret angriber, men hvor min avancerede angriber specielt skal være fysisk stærk og god i hovedspillet.


Men vurderet ud fra dine resultater, så klare du dig jo rigtig godt. Så må vi se om min taktik er lige så effektiv..  Thumbs Up

Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #101: 19 Jul 2011, 20:07 »

Ja, så har vi støt på de samme problemer angående backs. Smiley Med wingbacks er man selvfølgelig også mere farlige hvis modstanderen pakker sig helt ned, så man kan få slået nogle indlæg. Ellers er den største forskel vel vores placering af playmakeren, hvor min mere er til for at sætte den afgørende aflevering ind, mens din vel mere er til at bygge spillet op? Smiley
I hvert fald held og lykke med den!
Logged

FC Barcelona

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #20 - MAFIA
« Svar #102: 19 Jul 2011, 20:16 »

Tror dog at jeg er ved at have fundet ud af hvordan jeg løser problemet med mine wingbacks, men det kræver løbende justeringer og at man hele tiden er opmærksom på 3D kampens forløb  Smiley

Men ja forskellen er primært vores playmakere, hvor min sørger for at opbygge angrebet, og sørger for at få mange spillere med frem..  Smiley

Men tak og i lige måde. Ser frem til at følge din taktik her i bloggen   Thumbs Up
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #21 - MAFIA
« Svar #103: 19 Jul 2011, 20:26 »




UPDATE 21 – Et arbejde gøres færdig


I sæsonens sidste 6 kampe stod den på sikkert at føre mesterskabet og den helt utrolige oprykning i hus. Det fik holdet også gjort for med uafgjort mod York og Fleetwood, samt en sejr over Cambridge, der var Guiseley nærmeste konkurrenter til den direkte oprykning, så det godt ud. Derefter stod den på cruise-control de sidste 3 kampe og her fik holdet også sikret alle 9 point og kunne således med stor stolthed og glæde se frem til FA pokalfinalen mod Mansfield 14 dage senere.
Holdets store succes var ikke gået andre klubbers næser forbi og således havde hele to mandskaber været ude efter Alexander. Mens han havde stået og forklaret en ivrigt lyttende Rick om hvordan Guiseleys fax maskine virkede spyttede den i løbet af en time to kontrakt tilbud ud – begge adresseret til Alexander. Henholdsvis HIK og Øresund havde begge prøvet at hente Alexander hjem til Danmark. Han afslog begge. Han var ret sikker på at lønnen han kunne få ved at blive i Guiseley ville være bedre når de tilbød ham den kontraktforlængelse som han stærkt regnede med at få.
Til gengæld var en nyt lys tændt. Alexander begyndte at drømme om hvordan det ville være at styre en større klub end Guiseley. Kunne han få samme succes som den han uden erfaring havde skabt i Guiseley? Han håbede inderligt at den tid ville komme.
Opmuntret over den tanke og at to klubber havde henvendt sig direkte til ham inviterede han Rick ned på deres stam pub i Guiseley for en bajer efter fyraften. Alexander havde dog på fornemmelsen af at cirka 90 % af Ricks samlede løn allerede gik til den slags drikkevare, men hva’ faen, tænkte Alexander. Man vandt jo ikke et mesterskab hver dag!

Allerede samme aften mødte han Rick igen da han ligesom Alexander var blevet inviteret til Antoine-Curiers mesterskabsfest ligesom sidste år. Rick havde det med aldrig at takke nej til indbydelser hvor øl var involveret, og Alexander var vel egentlig ikke meget bedre selv. Alligevel blev det ikke til sent ud på natten den dag, og han og Chris Holland takkede begge af omkring midnat, da de havde aftalt at mødes den næste dag i Guiseleys klubhus for at begynde de første forberedelser til pokalfinalen mod Mansfield. En kamp der med rette udfald ville tilbringe Guiseley den hæder og ære som byen havde tørstet efter!



Logged

FC Barcelona

GrandeMaterazzi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #21 - MAFIA
« Svar #104: 19 Jul 2011, 21:22 »

Igen virkeligt fængende, og nu skal det være jeg starter et rigtigt llm spil op så snart jeg får en stille stund foran pc'en Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010