home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:09:32 warmon Blogkonkur... #0 - Danish Viking War...
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 19:49:20 BelthazorDK Blogkonkur... [2] Journeyman - Begyn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  2 Brugere, 752 Gæster Online.

Indlæg: 1132700 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  30' FCK uden Ståle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint
Forfatter Emne: 30' FCK uden Ståle  (Læst 35252 gange)
Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 14' FCK uden Ståle
« Svar #105: 10 Jul 2009, 17:34 »

Ja, det er også irriterende, at vi starter forfærdeligt ud i SAS Ligaen igen i år, men jeg håber selvfølgelig på, at vi kan afslutte ligesom sidste sæson. Smiley

Som tidligere skrevet i en update, så er han jo blevet solgt, så det bliver Mikkel Andersen og Pa Dembo Touray, der skal kæmpe om pladsen mellem stængerne.

Nå ja havde jeg helt glemt Ubeslutsom
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 15' FCK uden Ståle
« Svar #106: 11 Jul 2009, 01:26 »



September 2009
- der er fremgang at spore


SAS Ligaen
FC København - AGF 1-0
1-0 William Kvist (33)
Mathias Zanka Jørgensen udvist (49)

SAS Ligaen
OB - FC København 1-2
1-0 Hans Henrik Andreasen (12)
Lee Ho udvist (65)
1-1 Robert Lewandowski (74)
1-2 Børre Steenslid (86)

Champions League
FC København - Inter 1-3
0-1 Cristian Chivu (27)
0-2 Ricardo Quaresma (44)
0-3 Walter Samuel (47)
1-3 Sebastian Castro-Tello, straffe (55)

SAS Ligaen
FC København - Lyngby 2-2
0-1 Rasmus Marvits (32)
1-1 Børre Steenslid (58)
1-2 Kim Aabech, straffe (78)
2-2 Børre Steenslid (88)

Ekstra Bladet Cup
Aarhus Fremad - FC København 0-2
0-1 Morten Nordstrand (36)
0-2 Robert Lewandowski (59)

Champions League
Stuttgart - FC København 1-2
0-1 Sebastian Castro-Tello, straffe (42)
1-1 Thomas Hitzlsperger (45+2)
1-2 Martin Bernburg (63)

Evaluering af september
September måned skulle byde på gensyn på Champions League for vores ambitiøse hold. Jeg var dog ikke særlig optimistisk på holdets vegne til den første kamp, som var mod den italienske stormagt, Inter, på hjemmebane, og de viste sig også alt for stærke til os på nuværende tidspunkt, og de kunne fortjent rejse hjem til Italien med en 3-1-sejr.

I den anden kamp gik det dog langt over forventning. En 3-1-sejr ude over Stuttgart må betegnes som en lille overraskelse, og jeg havde da heller ikke selv drømt om en sejr. Jeg havde selv håbet på et uafgjort resultat, så vi stadig var en lille smule med i puljen. Fantastisk kamp fra drengene!

I SAS Ligaen har det også været en god måned. To sejre og en enkelt uafgjort er godt nok, når vi ikke er helt oppe i gear endnu. Lyngby skulle være besejret hjemme, men en meget ringe dommerpræstation ødelagde de muligheder for os. Først fik Lyngby foræret et straffespark, mens vi senere blev snydt for et sejrsmål, da der fejlagtigt blev vinket for offside på Morten Nordstrand i det tredje tillægsminut i PARKEN. Sejrene mod OB og AGF var med hiv og sving, men der er fremgang at spore på spillet, efter der er blevet skiftet taktik grundet de manglende resultater i sæsonens opstart.

Vi skulle også igang i Ekstra Bladet Cup i denne måned, og i tredje runde ventede Aarhus Fremad os i Århus. En kamp, der bare ikke måtte tabes, og gutterne leverede også en professionel præstation uden at anstrenge sig for meget. Videre deltagelse var bare kravet til denne kamp, selvom vores fans helt sikkert gerne ville have set en større sejr.

På det interne plan i omklædningsrummet på vi desværre konstatere, at Peter Larsson gerne vil væk fra klubben i en fart. Jeg vil helt sikkert også forsøge at sælge ham i det forestående transfervindue, og Galatasaray er allerede meldt som interesseret i den solide forsvarsspiller. Jeg ved ikke, hvorfor han er blevet utilfreds i København, men han har helt sikkert kvaliteterne til at begå sig på et højere internationalt niveau, og det får han også mulighed for, så snart det er muligt.




Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 16' FCK uden Ståle
« Svar #107: 11 Jul 2009, 23:41 »



Oktober 2009
- de gode resultater fortsætter


SAS Ligaen
FC København - Viborg 1-0
1-0 Dame N’Doye (9)

SAS Ligaen
Vejle - FC København 2-3
0-1 Børre Steenslid (41)
0-2 Jimmy Nielsen, selvmål (44)
0-3 Dame N’Doye (45+1)
1-3 Ibrahim Salou (72)
2-3 Ibrahim Salou (90+4)

Champions League
Manchester United - FC København 4-2
1-0 Carlos Tevez (10)
1-1 Robert Lewandowski(14)
2-1 Carlos Tevez (36)
3-1 Owen Hargreaves (52)
3-2 Robert Lewandowski (63)
Mathias Zanka Jørgensen udvist (68)
4-2 Owen Hargreaves (68)

SAS Ligaen
FC København - Esbjerg fB 1-0
1-0 Martin Vingaard (36)

Ekstra Bladet Cup
FC København - Vejle 1-0
1-0 Dame N’Doye (90+4)

Evaluering af september
Så kom vi også igennem september måned i dette år. Det har været en meget god måned i den hjemlige liga, mens det eneste nederlag i denne måned kom til mægtige Manchester United på udebane i Champions League, men det var vel, hvad man kunne forvente af den kamp.

Til den kamp at sige har jeg kun, at jeg er meget tilfreds med, at vi formår at få nettet til at blafre to gange, og så er der bare ikke noget at gøre ved de to sidste United-mål, som begge blev sat ind direkte på frispark af Owen Hargreaves. Det må man bare tage hatten af for.

I SAS Ligaen ventede der tre kampe, og jeg forventede en sejr i alle disse tre kampe, og det fik vi også grundet en stor professionalisme, der er ved at komme ind i truppen efter nogle trængte måneder med utilfredse spillere. Vi spillede os også videre i Ekstra Bladet Cup med den tredje 1-0-sejr i denne måned, og sådanne sejre har vi ikke haft ret mange af siden min ankomst til klubben, så det er meget glædeligt, at vi nu fik tre af disse på en måned. Det er jo altid en fantastisk følelse, man får, når man formår at holde målet rent.

Hvis vi tager et kig på spillertruppen, så kan jeg sige, at Peter Larsson har mistet sin startplads til nordmanden Børre Steenslid, der har haft flere fantastiske præstationer ved siden af Zanka, og så har han jo også krydret sine mange fremragende defensive aktioner med et par mål i den anden ende, siden han ankom til os i sidste måned.

Mathias Zanka Jørgensen har dog også udtalt, at han gerne vil prøve lykken i en større liga præcis som Peter Larsson, så efter denne sæson vil disse to herrer nok ikke være at finde i København mere.




Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16' FCK uden Ståle
« Svar #108: 11 Jul 2009, 23:43 »

God update. Held og lykke med at holde på Zanka Wink
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 16' FCK uden Ståle
« Svar #109: 11 Jul 2009, 23:46 »

God update. Held og lykke med at holde på Zanka Wink

Tak. Smiley

Jeg regner med at holde på begge to i januars transfervindue, medmindre der kommet supertilbud på dem. Jeg vil nemlig helst ikke sælge midt i sæsonen, og slet ikke når det går så godt for holdet lige nu.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16' FCK uden Ståle
« Svar #110: 11 Jul 2009, 23:47 »

Tak. Smiley

Jeg regner med at holde på begge to i januars transfervindue, medmindre der kommet supertilbud på dem. Jeg vil nemlig helst ikke sælge midt i sæsonen, og slet ikke når det går så godt for holdet lige nu.

Det lyder meget fornuftigt Thumbs Up
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 17' FCK uden Ståle
« Svar #111: 12 Jul 2009, 00:49 »

Det ser rigtigt godt ud Mikkel!
Har tænkt på om du ikke kunne lave de forskellige turneringer i forskellige farver, altså en farve til SAS Ligaen, en til Ekstra Bladet Cuppen og en til Champions Leaugue? Thumbs Up
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 17' FCK uden Ståle
« Svar #112: 12 Jul 2009, 01:17 »

Det ser rigtigt godt ud Mikkel!
Har tænkt på om du ikke kunne lave de forskellige turneringer i forskellige farver, altså en farve til SAS Ligaen, en til Ekstra Bladet Cuppen og en til Champions Leaugue? Thumbs Up

Takker.

Og jo, det kunne godt være, at jeg kunne prøve det.

SAS Ligaen | Ekstra Bladet Cup | Champions League

Er disse farver ok for jer?
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 17' FCK uden Ståle
« Svar #113: 12 Jul 2009, 01:18 »

Takker.

Og jo, det kunne godt være, at jeg kunne prøve det.

SAS Ligaen | Ekstra Bladet Cup | Champions League

Er disse farver ok for jer?

Ja det er fornemt Grin
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 17' FCK uden Ståle
« Svar #114: 12 Jul 2009, 22:17 »



November 2009
- den gode stime fik sin afslutning



SAS Ligaen
FC Midtjylland - FC København 1-3
0-1 Martin Vingård (12)
0-2 Robert Lewandowski (30)
1-2 Ken Fagerberg (51)
1-3 Marek Sapara, straffe (60)

Champions League
FC København - Manchester United 4-4
0-1 Cristian Ledesma (5)
0-2 Carlos Tevez (24)
0-3 Oscar Wendt, selvmål (38)
0-4 Ryan Giggs (41)
1-4 Peter Larsson (53)
2-4 Robert Lewandowski (55)
3-4 Robert Lewandowski (60)
4-4 Peter Larsson (69)
Peter Larsson udvist (90+4)

SAS Ligaen
FC København - Brøndby IF 1-0
1-0 Robert Lewandowski (83)

Ekstra Bladet Cup
FC København - AaB 1-1 efs.
1-0 Dame N’Doye (94)
1-1 Andreas Johansson (112)
6-5 efter straffesparkskonkur rence

SAS Ligaen
Randers FC - FC København 1-0
1-0 Tidiane Sane (49)

Champions League
Inter - FC København 2-1
1-0 Ricardo Quaresma(26)
2-0 Zlatan Ibrahimovic(50)
2-1 Morten Nordstrand (81)

SAS Ligaen
AGF - FC København 4-1
1-0 Michael Lumb (3)
2-0 Nando Rafael, straffe (27)
3-0 Nando Rafael, straffe (56)
3-1 Libor Sionko (68)
4-1 Dioh Wiliams (78)
Peter Larsson udvist (90+1)

Evaluering af november
Vi skulle i november måned forsøge at fastholde vores gode stime i SAS Ligaen, hvor vi havde hentet en stor del af det forspring, FC Midtjylland havde fået ned til os. Vi fik da også den bedst mulige start på måneden, da vi besejrede netop FC Midtjylland med 3-1 på udebane. Brøndby fik i den næste kamp heller ikke nogle point mod os i PARKEN, så det så ud til, at stimen ville fortsætte.

Sådan gik det bare ikke. Af en eller anden grund gik holdet fuldstændig ned i de to sidste SAS Liga-kampe i denne måned. Først mod Randers, hvor vi tabte 1-0, og så var hele holdet bare væk i udekampen mod AGF, hvor vi tabte med de pinlige cifre, 4-1. Den kamp vil jeg også betegne som den værste i min tid som FCK-træner.

I Champions League skulle vi igennem to af de sidste tre kampe i gruppespillet, og det lignede en magtdemonstration fra Manchester United i PARKEN, da de efter første halvleg førte 4-0 mod vores uinspirerede mandskab, der ikke vidste, hvad de skulle stille op mod de mange verdensstjerner. Jeg troede heller ikke på noget resultat, ligesom resten af tilskuerne nok heller ikke gjorde, og jeg håbede heller ikke på noget mirakel, da vi fik et par trøstemål. Spillerne ville dog bevise noget i anden halvleg, og med to mål yderligere skabte vi en fuldstændig fantastisk stemning i PARKEN med et 4-4-resultat efter 0-4 ved halvlegen. Et helt fantastisk comeback af gutterne, og jeg kan slet ikke komme mig over, at vi bankede selveste Manchester United 4-0 i en halvleg i selv samme kamp, som de også bankede os med 4-0 i en halvleg. Det er helt ubeskriveligt!

I den anden kamp forventede jeg heller ikke meget. Inter på udebane var på forhånd en af de sværeste kampe i dette år, og det blev heller ikke nemt. Vi tabte fortjent 2-1, og hvis det ikke var for Pa Dembo Touray i målet, så kunne nederlaget sagtens have været meget større.

Som de sidste par indlæg på denne blog, så vil jeg også lige give et indblik i spillertruppen netop nu. Der har ikke været flere spillere ude at offentliggøre, at de gerne vil prøve noget nyt i denne måned, og det er da glædeligt.

Desuden fik Peter Larsson vist, at han stadig godt kan præstere på et højt niveau, selvom han ikke ser sig i denne klub mere. Desværre for ham fik han også raget et par røde kort til sig i denne måned, og det er selvfølgelig for mange på en måned, og det er selvfølgelig noget, der sætter hele holdet under pres i kampens hede.





Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 18' FCK uden Ståle
« Svar #115: 13 Jul 2009, 01:30 »



December 2009
- tilbage på sporet


SAS Ligaen
AaB - FC København 1-3
1-0 Ronnie Schwartz (4)
1-1 Robert Lewandowski (55)
1-2 Børre Steenslid (74)
1-3 Robert Lewandowski (88)

SAS Ligaen
FC København - FC Nordsjælland 3-0
1-0 Robert Lewandowski (55)
2-0 Robert Lewandowski (61)
3-0 Sebastian Castro-Tello, straffe (84)

Champions League
FC København - Stuttgart 2-0
1-0 Marek Sapara (18)
2-0 Dame N’Doye (81)

Evaluering af december

- SAS Ligaen

December måned skulle blive en oprejsning for os. Vi havde tabt de to seneste kampe til AGF og Randers på skammeligste vis, så derfor skulle vi ud til de to kampe for at afslutte efteråret på flot vis. Det skulle ske på udebane mod AaB og hjemme mod FC Nordsjælland.

Holdet var også som forvandlet efter de to nederlag i streg. Angrebet spillede helt frit med masser af lækkerier, mens forsvaret stod som en betonklods foran målet. AaB fik dog scoret et mål, da de kom foran efter fire minutters spil, men efter det var der kun os på AaB's hjemmebane.

Det samme var tilfældet, da vi tog imod FC Nordsjælland i PARKEN til den sidste SAS Liga-kamp i foråret for vores vedkommende. Det blev også en kamp, tilskuerne vil huske, da vi til tider viste rigtig høj kvalitet i det offensive pasningsspil. Robert Lewandowski scorede to gange i Aalborg, og den bedrift gentog han i kampen mod FC Nordsjælland, og polakken har virkelig vist sig de 25 millioner kroner værd, som vi gav for ham i Lech.



- Champions League + UEFA Cup-lodtrækning

I Champions League manglede kun den sidste gruppekamp mod tyske Stuttgart, der inden kampen stod noteret for to point, mens vi havde fire point på tredjepladsen. Både Inter og Manchester United var gået videre inden sidste spilledag, så der var udelukkende kamp om tredjepladsen, der giver adgang til UEFA Cuppen.

Vi fortsatte de gode takter, vi havde vist i de to SAS Liga-kampe op til, og Stuttgart fik kun i glimt vist hvilke kvaliteter, de besidder. Det var ikke mindst på grund af Marek Sapara på vores midtbane, der nok havde sin bedste kamp i vores hvide trøje til dato, og hans gode indsats krydrede han jo også med målet til 1-0 i 2-0-sejren. Dame N'Doye stod for det sidste mål, som var en sand perle fra 35 meters afstand.

Med sejren holdt vi altså fast på tredjepladsen i gruppen, hvilket jeg er ovenud tilfreds med, når man tænker på hvilke hold, vi har været oppe imod. Jeg glæder mig utrolig meget til UEFA Cuppen, og selvom jeg gerne ville gå langt der, så ser det utrolig svært ud, da vi ved lodtrækningen den 18. december blev trukket ud med spanske Atlético Madrid, som må betegnes som klare favoritter over to opgør. Ved samme lodtrækning blev der også trukket lod til næste runde, og hvis vi besejrer Atlético, så venter enten Sparta Prag eller Roma.

Det første opgør mod Atlético Madrid vil blive spillet i PARKEN den 18. februar 2010.





Logged

Visby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 19' FCK uden Ståle
« Svar #116: 13 Jul 2009, 08:57 »

Fremragende at du gik videre.. men det er sgu en svær lodtrækning du fik der! først atletico og så sandsynligvis roma!
Logged

Fc København !

Bimmand
Gæst
 
Sv: 19' FCK uden Ståle
« Svar #117: 13 Jul 2009, 11:11 »

tillykke med at du gik videre og en hård modstander du skal op i mod Peace
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 19' FCK uden Ståle
« Svar #118: 16 Jul 2009, 18:30 »

kan vi snart forvente update? Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 19' FCK uden Ståle
« Svar #119: 16 Jul 2009, 22:05 »



Januar & starten af februar 2010
- træningskampe og transfers


Træningskampe
FC København - Rapid Wien 4-2
FC København - Austria Wien 1-0
Nordvest FC - FC København 0-6
FC Vestsjælland - FC København 0-7

AB - FC København 1-1
AC Horsens - FC København 1-2
Herfølge - FC København 0-2

Evaluering
Vi har i januar og februar spillet syv træningskampe mod modstandere af forskellig kvalitet. Spillet i kampene var meget vigtigere end resultatet, så det er sådan set lidt ligemeget, at vi fik seks sejre og en enkelt uafgjort, men det er selvfølgelig altid dejligt at tanke selvtillid, selvom kampene ikke indeholder så meget prestige.

Der er sådan set ikke så meget at sige til disse kampe, så jeg vil hellere gå videre til det næste punkt, som er langt mere interessant.


Transfers
Vi har mistet to spillere i dette transfervindue. Først forlod brasilianske Cesar Santin os på en lejeaftale med San Lorenzo i Argentina. Han har ikke været en særlig stor profil for os, mens jeg har været her, og så er det fornuftigt at komme af med ham nu, hvor han ikke mere er til den store gavn i bredden. Den australske målmand, Nathan Coe, har også forladt os på en fri transfer, da vi ikke valgte at forlænge hans kontrakt.

Så går vi videre til vores indkøb, hvor der er blevet hentet fire ind. Den første er målmandstalentet Janus Sørensen, der er kommet til på en fri transfer fra Lolland Falster Alliancen. Trods hans kun 16 år, så har han allerede optrådt på det danske U21-landshold to gange, og jeg forventer mig store ting af denne gut i fremtiden.

Så springer vi videre til den næste kæde; forsvaret. Her er norske Krister Wemberg kommet til. Den 17-årige centrale forsvarsspiller skal primært holde sig på U19-holdet indtil videre ligesom Janus, men også ham forventer jeg mig mange ting af, når hans tid er kommet på førsteholdet.

På midtbanen er der blevet hentet en enkelt spiller fra Norge. Han hedder Christer Kleiven, og han tiltræder med det samme på førsteholdet, hvor han skal kæmpe om pladsen på den offensive midtbane. Han har et stort potentiale, og ligesom med de to andre, så forventer jeg mig også meget af denne norske gut, der kan blive en kæmpe gevinst for os både spillemæssigt og økonomisk på sigt.

I angrebet er der blevet plads til endnu en superangriber. Dalibor Veselinovic er blevet hentet i franske Lens, hvor han bombede det ene mål ind efter det andet, og derfor har vi også valgt at smide hele 34 millioner kroner efter hans underskrift. Han er stadig ung, og mon ikke vi får ham at se i målscorerens rolle mange gange i de kommende sæsoner i PARKEN?




« Seneste Redigering: 16 Jul 2009, 22:38 af Mikkellas » Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010