home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 643 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  30' FCK uden Ståle
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: 30' FCK uden Ståle  (Læst 35159 gange)
Mikkellas
Gæst
 
Sv: 22' FCK uden Ståle
« Svar #135: 26 Jul 2009, 14:27 »



April 2010
- stimen som ubesejrede fortsætter


SAS Ligaen
FC København - AaB 3-0
1-0 Hjalte Nørregaard (7)
2-0 Dame N’Doye (12)
3-0 Dalibor Veselinovic (47)
Michael Beauchamp udvist (90+3)

SAS Ligaen
FC København - Randers FC 1-1
0-1 Kristijan Ipsa (15)
1-1 Børre Steenslid (58)
Mikkel Beckmann udvist (90)

Ekstra Bladet Cup
Randers FC - FC København 1-1
1-0 Bedi Buval (31)
1-1 Marek Sahara (36)

SAS Ligaen
FC Nordsjælland - FC København 1-4
0-1 Robert Lewandowski (3)
1-1 Johnny Lundberg (14)
1-2 Børre Steenslid (64)
1-3 Robert Lewandowski (89)
1-4 Robert Lewandowski (90+4)

SAS Ligaen
FC København - AGF 2-0
1-0 Robert Lewandowski (11)
2-0 Robert Lewandowski (86)

Ekstra Bladet Cup
FC København - Randers FC 5-2
1-0 Morten Nordstrand, straffe (6)
1-1 Tidiane Sane (8)
2-1 Marek Sapara (25)
3-1 Mathias Zanka Jørgensen (35)
4-1 Morten Nordstrand, straffe (45)
4-2 Mikkel Beckmann (66)
5-2 Dalibor Veselinovic (82)

Evaluering af april

- SAS Ligaen
Vi nærmer os afslutningen på min anden sæson som FCK-træner, og ligesom den foregående sæson, så er vi utrolig stærke i slutningen af sæsonen, hvor medaljerne skal uddeles. Vores store bredde i forhold til de andre hold bliver endnu en gang udslagsgivende, og det kan ses på denne måneds resultater i SAS Ligaen, hvor det ikke blev til et eneste nederlag.

Derimod blev det til tre sejre og en enkelt uafgjorte, mens vi også forbedrede vores målscorer markant med sejrene på 4-1 over FC Nordsjælland og 3-0-sejren over AaB. Desuden fik vi også fuld gevinst mod AGF, der blev besejret med 2-0.

Robert Lewandowski har virkelig været en gevinst for os i denne måned, efter han er vendt tilbage fra en skadespause. Fem mål blev det til i de fem SAS Liga-kampe, og endnu mere imponerende er det, at de fem mål kom i to kampe. I FC Nordsjælland-kampen lavede han hattrick, mens han scorede begge vores mål mod AGF.


- Ekstra Bladet Cup
I Ekstra Bladet Cup skulle vi i denne måned i kamp to gange mod Randers FC udover den ene SAS Liga-kamp. Vi er denne gang nået helt til semifinalen i pokalturneringen, og derfor kan vi jo også lige så godt tage finalen med. Vi fik også et udmærket udgangspunkt med 1-1 på udebane. Resultatet viste sig også at være nok, da vi på hjemmebanen gennembankede kronjyderne med 5-2, hvor alt bare fungerede offensivt.

I finalen skal vi møde Esbjerg, der i sin semifinale slog Brøndby ud på reglen om udebanemål efter det samlede resultat blev 2-2, da Brøndby på hjemmebane vandt 2-1, mens Esbjerg så vandt 1-0 på Blue Water Arena.


- Spillertruppen
I spillertruppen er der kommet en glædelig nyhed fra Peter Larsson, der har anmodet om at blive fjernet fra transferlisten, og den svenske forsvarsspiller ser nu ud til at ville fortsætte karrieren hos os. Det er en rigtig god nyhed for mig, da Zanka nok forlader os efter sæsonen, da han stadig vil prøve noget nyt. Peter Larsson har dog ikke været fast mand hos mig, så det er måske lidt mærkeligt, at han nu gerne vil fortsætte, men med Zankas forventede afgang, så kan det være, at han i den kommende sæson kommer til at danne makkerpar med Børre Steenslid i det centrale forsvar.






« Seneste Redigering: 26 Jul 2009, 14:30 af Mikkellas » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 23' FCK uden Ståle
« Svar #136: 26 Jul 2009, 14:30 »

Der er godt nok mange udvisninger i dine kampe og endda nogen sjove tidspunkter de kommer på. I overtiden, men hva faen? Så længe det ikke er dig det går ud over, så er det vel fint? Smiley

Tillykke med sejrene. Det kører godt. Hold ud i de sidste 4 kampe og lad os håbe FCM sætter point til!
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 23' FCK uden Ståle
« Svar #137: 26 Jul 2009, 17:16 »



Maj 2010
- afgørelsens time er kommet


SAS Ligaen
OB - FC København 1-2
1-0 Björn Runström (13)
1-1 Mathias Zanka Jørgensen (64)
1-2 Børre Steenslid (90+1)

SAS Ligaen
FC København - Viborg FF 2-0
1-0 Børre Steenslid (25)
2-0 Robert Lewandowski (64)

Ekstra Bladet Cup
Esbjerg fB - FC København 1-3
0-1 Christian Keller, selvmål (33)
0-2 Dame N’Doye (41)
Maros Klimpl udvist (59)
1-2 Søren Rieks (62)
1-3 Mathias Zanka Jørgensen (85)

SAS Ligaen
Vejle - FC København 0-4
0-1 Hjalte Nørregaard (8)
0-2 Morten Nordstrand (31)
0-3 William Kvist (74)
0-4 Morten Nordstrand (75)

SAS Ligaen
FC København - Lyngby 0-1
0-1 Mads Timm (33)

Evaluering

- SAS Ligaen
Afgørelsen på en rigtig spændende sæson i SAS Ligaen skal overståes i denne måned, og vores imponerende stime skal gerne fortsætte, så vi kan løfte DM-pokalen for andet år i træk. Det blev også en rigtig god start på måneden, da vi besejrede OB, Viborg og Vejle, og dermed var vi på førstepladsen inden sidste kamp mod Lyngby, da vi havde en bedre målscorer end midtjyderne, der skulle møde Brøndby på udebane i 33. og sidste spillerunde.

Vi kom dog af en eller anden grund aldrig ind i vores kamp. Om det var for stort et pres for spillerne, skal jeg ikke kunne sige, men målet af Mads Timm efter lidt over en halv times spil blev kampens eneste, og jeg var stærkt utilfreds med spillernes præstation, og det eneste, der opmuntrede mig i løbet af kampen var, at Brøndby var foran mod FC Midtjylland. Mere vil jeg ikke sige om den kamp, da i nederst kan se, hvordan det hele endte.


- Ekstra Bladet Cup
Pokalturneringen skulle også afgøres i denne måned, og vi skulle her møde Esbjerg i finalen. Vi var listet som udehold, men det gjorde ingen forskel. Vi besejrede jyderne med 3-1 efter en fortrinlig præstation af Morten Nordstrand, der endnu en gang viste mig, at han skal have mere spilletid, end det er tilfældet.

Alt i alt en godkendt sæson med to titler og europæisk fodbold i foråret, hvor vi dog desværre røg ud til Atlético Madrid i UEFA Cuppen.





Logged

Skanse
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 24' FCK uden Ståle
« Svar #138: 26 Jul 2009, 17:35 »

Tillykke med SAS Ligaen og Ekstra Bladet Cup´en Wink
Logged

Fodboldspilleres IQ står på ryggen!

Visby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 24' FCK uden Ståle
« Svar #139: 27 Jul 2009, 10:38 »

Tillykke.. Glæder mig ti lat se transferne denne sæson Opstemt
Logged

Fc København !

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 24' FCK uden Ståle
« Svar #140: 27 Jul 2009, 11:22 »

Der vil komme to updates omkring juni og juli måned, da jeg også har været igang med VM med Nigeria. Den første update indeholder således mine resultater ved VM, mens den anden er omkring træningskampe og transfers i FCK.
Logged

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 24' FCK uden Ståle
« Svar #141: 27 Jul 2009, 11:28 »

hvornår kan vi forvente de to updates?
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 24' FCK uden Ståle
« Svar #142: 27 Jul 2009, 11:36 »



Juni + juli 2010
- hvad kan Nigeria gøre ved VM?


VM
Nigeria - Schweiz 1-1
1-0 Tony Isa (6)
1-1 Tranquillo Barnetta (46)

VM
Iran - Nigeria 0-4
0-1 Joseph Yobo (56)
0-2 Ikechukwu Uche (61)
0-3 John Utaka, straffe (64)
0-4 Joseph Yobo (70)

VM
Holland - Nigeria 1-1
1-0 Wesley Sneijder (7)
1-1 John Obi Mikel (47)

VM
Nigeria - Brasilien 0-2
0-1 Rafael Solis (30)
0-2 Alex (70)

Evaluering af VM
Min første opgave som landstræner for Nigeria var VM-slutrunden i 2010, og gruppen bestod udover mig af Schweiz, Iran og Holland, så en tredjeplads som minimum var målet for mig, inden vi tog afsted til Sydafrika.

Det ville også være svært at sætte en taktik til holdet, da jeg ikke har haft nogle muligheder for at teste nogle i venskabskampe, så den taktik, jeg har brugt med FCK, blev også overført til det nigerianske landshold, og så måtte jeg jo bare håbe, at de hurtigt ville finde ind i den.

Det så også sådan ud, da vi kom hurtigt foran i den første kamp mod Schweiz. Vi kom desværre ikke frem til meget mere i den kamp, og så måtte jeg se Schweiz udligne kort inde i anden halvleg, men et enkelt point mod dem var tilfredsstillende.

Kamp nr. to skulle dog give tre point, hvis vi skulle gøre os nogle forhåbninger om at spille os videre fra gruppen. Modstanderen var Iran, som må betegnes som det svageste hold i gruppen. Vi kørte også helt som ventet dem over, og 4-0-sejren var ikke for stor, når man kigger på de mange chancer, vi brændte i første halvleg, hvor det bare ikke gik vores angriberes vej.

Med fire point efter de to første kampe havde vi en realistisk mulighed for at gå videre, men det krævede et enkelt point i kampen mod Holland, da vi kun var to point foran Schweiz på tredjepladsen, og man må jo forvente, at de ligesom Holland og os vinder over Iran. Det holdt også stik, da Schweiz planmæssigt besejrede iranerne, men heldigvis kunne vi strække armene i vejret, da vi overraskende formåede at spille 1-1 med favoritterne fra Holland.

I anden runde troede jeg ikke meget på det, da vi skulle møde favoritterne til at vinde hele turneringen, Brasilien. Det blev heller ikke nogen god kamp for os. Vi kom bagud efter en halv time, men vi var tæt på et vendepunkt, men uheldigvis for os fik Yobo headet på overliggeren. Derfra var det bare spil til et mål, og heldigvis blev nederlaget ikke større end på 2-0.

Et tilfredsstillende VM for os, og jeg er yderst tilfreds med, at vi gik videre fra gruppespillet. Ligeledes er det nigerianske fodboldforbund, og jeg forventer, at jeg sidder sikkert i sædet foreløbigt.




Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 25' FCK uden Ståle
« Svar #143: 27 Jul 2009, 12:41 »



Juni + juli 2010
- Træningskampe og masser af transfers


Træningskampe
FC Vestsjælland - FC København 0-6
FC København - Besiktas 2-1
FC København - Fenerbache 3-1

FC København - Nancy 1-1
FC København - Saint-Etienne 3-1
FC København - FC Vaslui 3-0


Transfers
<< UD
Vi starter med de spillere, der har forladt os i dette transfervindue. Peter Larsson blev igen utilfreds med tilværelsen i København, og derfor valgte jeg at acceptere et bud fra Olympiakos på 25 millioner kroner. Cesar Santin røg også videre, da Hannover meldte sig på banen. Ulrik Laursen er røget til, og Thomas Kristensen er røget til Hull. Så er vi nået til de to største transfers: Mathias Zanka Jørgensen forlod os til fordel for Dortmund, der var villige til at lægge 40 millioner kroner på bordet. Dynamo Kiev ville også lege med, og de betalte således 30 millioner for vores stærke angriber, Dame N'Doye. Vores unge målmandstalent, Janus Sørensen, er blevet lejet ud til SønderjyskE. Flere spillere har fået en fri transfer, hvor den mest prominente var Jesper Grønkjær.

>> IND
Så er vi nået til det mest interessante, nemlig tilgangene i København. Først hentede vi det unge talent, Christoffer Larsen, i AGF, der skulle have et større potentiale end Oscar Wendt, så ham glæder jeg mig rigtig meget til at se i aktion. Winston Reid er blevet hentet som erstatning for Zanka, Laursen og Larsson. Norske Tore Lunde er også central forsvarsspiller, og ham glæder jeg mig også rigtig meget til at se i fremtiden. Det samme gælder for Morten Thomsen, der er blevet hentet til fra vores ærkerivaler, Brøndby. Sidst men ikke mindst har vi hentet hollænderen Harold Seedorf, der ser yderst lovende ud. Et par brasilianere er også på vej til klubben, men her må vi vente til de har fået arbejdstilladelse. Det gælder for forsvarsspilleren Oliveira og angriberen Bruno, der koster godt 17 millioner kroner til sammen, hvis de får papirerne i orden. Alt i alt fik vi brugt 26 millioner på indkøb.




I får SS af de to brasilianere i næste update, hvis deres arbejdstilladelse er kommet i orden til den tid. Det vil fortsat være juli måned i næste update, da det så bliver med de officielle kampe.

Hvis i vil have SS af noget andet, så skriver i bare.
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 26' FCK uden Ståle
« Svar #144: 27 Jul 2009, 13:44 »



Juli 2010
- en kamp på programmet


SAS Ligaen
Brøndby IF - FC København 0-2
0-1 Dalibor Veselinovic (63)
0-2 Harold Seedorf (90+3)

Evaluering af juli

- SAS Ligaen
Juli måned står for døren, og det er her, at SAS Liga-sæsonen går igang. Og denne gang er det med et brag som åbningskamp. Brøndby mod FC København også kaldet "The New Firm" var sæsonens første kamp, og med alle de udskiftninger, som vi har lavet, så forventede jeg en uhyre tæt kamp på Brøndby Stadion.

Det blev det også. Brøndby virkede oplagte til kampen, og de var endda også favoritter til at vinde kampen på Den Lange. Jeg var dog sikker på, at vi havde kvaliteterne til at besejre vores ærkerivaler, der i sidste sæson ikke var på toppen, og jeg ville gøre alt for, at de heller ikke ville komme i topstriden i min tredje sæson som FCK-træner.

Brøndby-spillerne var dog dem, der lagde bedst ud, og i fraværet af både Pa Dembo Touray og Mikkel Andersen, så var den blot 16-årige Christian Andersen manden, der skulle vogte løveburet. Han gjorde det også fornuftigt, og han havde flere gode redninger i kampens indledning, inden vi tog fat om kampen med vores mange aflveringer mellem kæderne.

Vi skulle dog helt hen til et kvarter efter pausen, før vi fik kampens første scoring, og til min store glæde var det Dalibor Veselinovic, der fik nettet til at blafre efter en stikning fra Martin Vingaard. I overtiden slog debutanten Harold Seedorf sejren fast med 2-0-målet efter et hjørnespark slået af Marek Sapara, der tager mere og mere ansvar på den københavnske midtbane.

De to brasilianere, Oliveira og Bruno, har begge fået deres arbejdstilladelse i orden, så de er nu spilleberettiget for os i de kommende sæsoner. Oliveira kostede 13 millioner, mens Bruno blev hentet for den nette sum af 3,5 millioner kroner, som var hans frikøbsklausul. Han var ellers 25 millioner kroner værd.




Logged

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 27' FCK uden Ståle
« Svar #145: 27 Jul 2009, 16:23 »

gode updates og spændende transfers, jeg synes dog, at truppen ser en smule svækket ud, og du køber en smule for ungt (hvis man da kan det  Opstemt), for der mangler lidt rutine, hvis jeg ikke tager meget fejl er dit dyreste inkøb 22 år.
« Seneste Redigering: 27 Jul 2009, 16:28 af sells! » Logged

Don AA
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 27' FCK uden Ståle
« Svar #146: 27 Jul 2009, 18:08 »

først og fremmeste tillykke med the double, altid rart at se når det rigtige hold vinder  Smiley

Kan godt være du køber ungt, men for pokker de er gode, så det ser jeg ingen problem i, da der ikke er noget der hedder rutine fm, i hvert fald ikke i min bog. 
Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 27' FCK uden Ståle
« Svar #147: 27 Jul 2009, 21:28 »

gode updates og spændende transfers, jeg synes dog, at truppen ser en smule svækket ud, og du køber en smule for ungt (hvis man da kan det  Opstemt), for der mangler lidt rutine, hvis jeg ikke tager meget fejl er dit dyreste inkøb 22 år.

Selvfølgelig køber jeg ungt, men jeg har også spillere med rutine. Jeg har stadig Pospech, Wendt, Kvist, Sionko, Nørregaard, Nordstrand, Bernburg, Pa Dembo Touray, og det går forrygende indtil videre, og jeg kan da lige så godt forberede mig på fremtiden med det samme.

Og du kan godt have ret i, at truppen ser lidt svækket ud. Det lykkedes ikke for mig at finde en rigtig god erstatning for Zanka, men jeg må håbe, at Reid og Oliveira kan spiller lidt over evne. Smiley

først og fremmeste tillykke med the double, altid rart at se når det rigtige hold vinder  Smiley

Kan godt være du køber ungt, men for pokker de er gode, så det ser jeg ingen problem i, da der ikke er noget der hedder rutine fm, i hvert fald ikke i min bog. 

Jeg takker mange gange.

Der er selvfølgelig noget, der hedder rutine, men som skrevet ovenover, så har jeg stadig spillere, der har masser af erfaring.
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: 27' FCK uden Ståle
« Svar #148: 28 Jul 2009, 14:09 »



August 2010
- skuffende exit fra Champions League


SAS Ligaen
FC København - Esbjerg fB 2-1
1-0 Dalibor Veselinovic (37)
1-1 Jesper Jørgensen (53)
2-1 Harold Seedorf (60)

Champions League
Sporting - FC København 3-1
1-0 Simon Vukcevic (7)
1-1 Harold Seedorf (62)
2-1 Yannick Djaló (68)   
3-1 Marat Izmailov (79)

SAS Ligaen
AB - FC København 1-2
1-0 Kenneth Bjergsted (65)
1-1 Dalibor Veselinovic (85)
1-2 Dalibor Veselinovic (90+1)

Champions League
FC København - Sporting 4-3
0-1 Tonel (4)
1-1 Dalibor Veselinovic (29)
1-2 Marat Izmailov (30)
2-2 Dalibor Veselinovic (32)
2-3 Liedson (34)
3-3 Dalibor Veselinovic (38)
4-3 Harold Seedorf (88)

SAS Ligaen
FC København - Randers FC 1-0
1-0 Morten Nordstrand (59)
UEFA Cup
Bate - FC København 0-3
0-1 Robert Lewandowsi (50)
0-2 Bruno (57)
0-3 Mykhaylo Denysov, selvmål (74)

SAS Ligaen
AaB - FC København 1-1
0-1 Bruno (55)
1-1 Jeppe Curth (61)

Transfers
I denne måned har der også været gang i handlerne, men denne gang er det kun blevet til tilgange.

Først er forsvarsspilleren Edvin Titan blevet hentet ind fra Vejle, og det forventes, at han skal være makker med Børre Steenslid indtil videre. Søren Winther og Tonni Dahl er blevet hentet ind fra hhv. Hvidovre og Viborg, og begge to skal vise deres talenter frem på holdets U19-hold. Til sidst er der en argentinsk landsholdsspiller på vej. Der er her tale om kantspilleren Pablo Sanchez, som mangler at få sin arbdejdstilladelse i orden, før han vil kunne tørne ud for os.


Evaluering af august

- SAS Ligaen
I SAS Ligaen er vi kommet rigtig godt fra start for en gangs skyld. Med fire sejre efter fem kampe ligger vi allerede nu lunt i svinget, selvom det stadig er alt for tidligt at spå om noget.

Forsvaret er blevet bedre og bedre, mens angrebet altid spiller godt. Den flotte placering sættes også i perspektiv, når man tænker på, at vi har mødt både AaB og Esbjerg, der ventes at blande sig i topstriden i denne sæson. De er ihvertfald allerede godt med her tidligt på sæsonen.

Vores brasilianske nyindkøb Bruno fik virkelig vist mig, at han har en fremtid her i klubben, da han blandt andet i kampen mod AaB kom ind fra bænken og kanonerede bolden i nettaget få minutter efter. Robert Lewandowski blev i sidste sæson vores topscorer, men han har indtil videre skuffet mig. Det er således ikke blevet til nogle mål indtil videre, mens Dalibor Veselinovic virkelig har ramt målformen nu.


- Champions League + UEFA Cup
I Champions League fik vi en noget uheldig lodtrækning med Sporting, men inden de to opgør var jeg fortrøstningsfuld, men drømmen om Champions League for andet år i træk blev hurtigt slukket, da vi på udebane tabte med 3-1 til en flok veloplagte portugisere. Hjemmekampen blev et regulært målorgie, og selvom vi vandt kampen 4-3, så var det altså ikke nok til at sikre os deltagelse i den største turnering for andet år i træk.

I UEFA Cuppens kvalifikation kom vi så op mod hviderussiske BATE, som vi sikkert slog med 3-0 på udebane i første opgør, så mon ikke, at vi kan komme i gruppespillet her i stedet for?




Logged

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 28' FCK uden Ståle
« Svar #149: 28 Jul 2009, 16:32 »

god update. Ham pablo ser sgu farlig ud.
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010