home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 988 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Flinks Fluid Football – Blog #6
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flinks Fluid Football – Blog #6  (Læst 11437 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Flinks Fluid Football – Blog #6
« : 26 Dec 2011, 16:23 »

Flinks Fluid Football – Blog #1

- Inspired by Arsenal


#1

Hej! Velkommen til min taktik blog. Jeg har de seneste par dage været meget fascineret i Wester’s taktik blog ( som kan findes her ->http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32430.0), som er fantastisk, og folk burde tage et kig. Jeg prøver ikke at tage noget fra ham med denne blog, men jeg blev meget interesseret i at lave min ”egen” taktik, da jeg læste hans. Jeg vil i fællesskab med jer, prøve at lave en fantastisk kontrollerende taktik, som er inspireret af Arsenal. Der er selvfølgelig nogle ting jeg vil gå på kompromis med, for at lave en god taktik (Hvis det jeg har valgt er det forkerte). Jeg håber denne blog vil fange dig, og vil hjælpe mig/resten herinde, til at få en god taktik!

PS: Vil nok anbefale at taktikken kun bliver brugt til store hold, eller hold der besidder gode tekniske spillere..


Holdinstruktioner



Der kan diskuteres om denne taktik skal køres med – Meget flydende. Meget flydende betyder bare at alle der kræves stor kreativitet/kreativ frihed fra alle spillere. Jeg har i stedet for valgt at gå ind på hver spiller, og vælge hvor meget kreativitet/Kreativ frihed de skal have. (Hvilket jeg kommer ind på senere). Dette skal være en kontrollerende taktik, og derfor er kontrollér valgt, under strategi. Kreativ frihed, skærme af og tacklinger er sat på standard, da det også er noget jeg går ind på hver spiller og indstiller. Jeg oplever at zoneopdækning er meget stærkkere defensivt end mandsopdækning. Med zone forbliver forsvarsspillerne og midtbanespillerne i deres ”huller”, og følger ikke med angriberne og laver unødvendige huller. Indlæg har jeg været lidt i tvivl om , da det sagtens kunne være hårde indlæg. Men jeg kommer mere ind på at der ikke kommer særlig mange indlæg i denne taktik, så jeg har valgt standard, og det samme med bevægelsesfriheden, som jeg har valgt til hver enkelt spiller.

Det høje pres er vitalt i disse kontrollerende taktikker. For at være det kontrollerende hold, skal man have bolden, og man skal have den så hurtigt som muligt efter man har mistet den. Barcelona er nok mest kendt for dette, hvor de har en tidsregel, hvor inden tiden er gået, skal de have bolden i egne rækker. Bredden er en af de ting jeg har tænkt meget over. Som jeg ser det, burde man spille smalt, da det kan hjælpe til småspillet og også i pres spillet fordi man er mere kompakt. Men det handler også om hvilken bane længde man har valgt. Dette er en af de ting hvor jeg gerne vil have nogle andre synsvinkler på taktikken. Der er ingen grund til at lave det store tidsspild, da vi gerne vil op og scorer mål. Når jeg har set Arsenal, og vi kommer til halvlegen, plejer der nogle gange at komme statistikker på de engelske kanaler. Her viser de en bane hvor man kan se hvor Arsenals spil har gået igennem. På højre og venstre plejer det at være fordelt fra 10-15& på begge sider, hvor der i midten er ca 60% og til tider mere end dette tal. Derfor har jeg også valgt at denne taktik skal kører mest igennem midten. Hvor de spilstyrende spillere er.
En anden ting er om forsvaret skal trække offside. For jeg ved ærlig talt ikke om det hjælper særlig meget, og om det koster mere end det gavner.

Og nu til hvordan jeg synes taktikken skal være!

Taktikken/Formationen



Dette havde jeg regnet med blev taktikken. En 4-5-1 eller 4-3-3 om man vil. Og den ”hurtige” læser, vil allerede nu have set hvilke spillerinstruktione r der er på de forskellige positioner. Nu vil jeg gå i dybden med de forskellige positioner, og hvorfor jeg synes de skal være sådan her.

#2

Målmand

Da man presser meget højt, vil der komme et rum bagforsvaret som hurtige spillere kan udnytte. Derfor ville det være smart at spille med en sweeper målmand. Men jeg synes egentligt det er svært at finde en ordentligt sweeper målmand, og hvis man er Arsenal og har man Szczesny i mål, kan han ”ikke finde ud af dette”. Hans ”excentrisk” ødelægger det for ham. Og derfor er han blevet en traditionel målmand. Da taktikken kommer til at køre på teknik, bliver det nok ikke store kæmper vi har på holdet, så det ville være en dum ide at sende lange bolde op i ingenting, og miste boldbesiddelsen. Jeg har sat at målmanden skal kaste hurtige indkast ud til den venstre centerforsvarer. Ellers har jeg gjort at han laver korte afleveringer, har lidt kreativ frihed, og har givet ham lidt mere offensiv mentalitet, som måske gør at han kommer lidt hurtigere ud af målet.

Forsvaret



Den venstre centrale forsvarsspiller, har jeg prøvet (med succes) at lave en virkelighedstro Vermaelen. Han er en boldspillende forsvarsspiller med normal forsvars pligt, så han bliver på linje med sin makker. Den boldspillende forsvarsspiller har fået skudt sin mentalitet op til lidt mere offensive, samtidig med at han får lidt mere kreativ frihed. For at få en virkelighedstro Vermaelen skal han have lov til at tage løbene med frem, derfor har jeg valgt at sætte løb fra dyb, til ofte. Men der kan det også diskuteres om det er ofte han gør det i virkeligheden, eller om det bare er nogle gange, men jeg har valgt at sige ofte, så der kommer en ekstra spilstation og kan give et overraskelses moment, og jeg synes ikke det giver et hul bagved. Der er ikke så meget at sige om den anden center forsvarer, fordi han er en helt standard. Central forsvar med forsvars pligt. Jeg har dog ændret hans mentalitet til at være meget defensiv, og hans kreative frihed ned til lidt. Han har også fået nogen hak ned i afleveringsstilen, så han aflevere den videre til nogle mere kreative spillere.

Backs

Backsene er identiske, så jeg tager bare udgangspunkt i 1 af dem. De moderne backs skal kunne ”det hele”, både være offensive og defensive. Og hvis man specielt ser på Arsenal, er det præcis det de gør. Sagna/Santos/Gibbs løber ned af kanterne i næsten hvert angreb, men det er som regel ikke indlæg  de løber derned for, men mere for at skabe en overtals situation. Derfor har jeg sat at de skal holde sig på kanten, men de bliver bare lidt usynlige når man spiller over midten, så om det var en bedre ide at droppe det. Den kreative frihed er sat ned, så de ikke pludseligt løber alle mulige andre steder, og laver et kæmpe hul bag sig. Men samtidig hjælper en wingback med at holde boldbesiddelsen, og jeg synes det er den optimale ting at vælge til denne taktik.

Midtbane



En af de vigtigste spillere/positioner er den defensive midtbanespiller. Jeg ville rigtig gerne lave en virkelighedstro Song, men jeg er bange for at hvis jeg gør ham for kreativ, at det går galt den anden vej. Jeg har dog gjort ham en del mere offensiv-minded. Han har fået support rollen, så han både har noget at sige defensivt som offensivt. Han kunne laves som ankermand, men det tror jeg vil ødelægge ham offensivt, så han ikke giver støtte til de andre midtbanespillere. Jeg har givet positionen mere kreativ frihed, til måske at ligge en guldbold, og fjerne sig lidt fra positionen. Han skærmer næsten hele banen af, og samtidig med at jeg har gjort at han kan flytte sig fra sin position, dette gør at han løber ud og hjælper backsene, som også er tilfældet i virkeligheden. Ellers er løb fra dyb, løb med bold, langskud og indlæg sat til sjældendt, da det ikke er hans opgave. Hans dybe stikninger er på nogle gange, og hans afleveringsstil er sat til kort.

Central midtbane support rollen, havde jeg set Arteta/wilshere indtage. En ”bold flytter” som jeg ser Arteta være. En spiller der gerne vil have bolden, og som spiller den hurtigt fra igen. En spilstation. Han er ikke så offensiv som sin makker ved siden af ham, men han har alligevel en del kreativ frihed. Ham og den Defensive midtbane, er de eneste der tackler hårdt i denne taktik, da jeg synes det er nødvendigt nogen gør, og det er disse spillere der presser meget. Han forlader ikke sin position for at løbe i dyben, men han har sparker nogen gange ude fra. Han er også en af de spillere der skærmer hele banen, men jeg har bare ikke rigtigt fået ham ordentligt i gang.

Fremskudt playmaker angreb, er tiltænkt Ramsey/Wilshere. Han er den meget offensive midtbanespiller, og jeg ville gerne lave en realistisk Ramsey, så derfor har jeg sagt at han skal lave dybe løb ofte, og han har meget kreativ frihed. Han får lov til at bevæge sig væk fra sin position, så han kan finde hullerne. Han er dog stadig en vigtig spiller i det defensive hvor han hjælper med at skærme hele banen af, dog ikke så meget som de 2 andre midtbanespillere.

Angreb



Inside forwards, passer på den måde Arsenals fløje spiller i virkeligheden. De vil gerne skære ind i banen, og prøve på at kombinere sig igennem, eller lave en stikning til en medspiller. Den venstre IF har fået besked på at skære ind i banen, for at afslutte eller lave en stikning. Samtidig vil der komme en back bagom og lave et overlap. Den kreative frihed er sat op, da de skal kunne udfordre og være uforudsigelige i hvad de gør. Det er dog ikke begge IF der har fået besked på at skære ind i banen. Den højre IF har fået besked på at løbe i hullerne. Dette passer perfekt på hvad Walcott mange gange gør, for at bruge den hurtighed han har. Man har også set hvordan Gervinho og Walcott bytter pladser i virkeligheden, og dette har jeg også overført til spillet. Dette skaber også "panik" i modstander forsvaret, da de ikke ved hvor de forskellige spillere er.

Komplet angrebsspiller support, er Van Persie. En utrolig vigtig position som jeg ikke rigtig synes jeg har fået gang i. Meningen med at han er support, er at RVP i virkeligheden falder ned i banen for at modtage bolden, hvorefter han bruger sin magi til at dele guldbolde ud til de andre, eller skabe chancer for ham selv.Wink Ved at sætte hans kreative frihed helt op, og give ham bevægelses frihed, så bevæger han sig meget lig med den RVP vi ser i virkeligheden. Meningen er også at når han fjerner sig fra positionen, at der kommer et hul, som Walcott, Gervinho eller Ramsey løber ind i. Problemet er at jeg PT. Ikke får nogen ting. Han trækker ned i banen, men jeg synes han får for lidt ud af det, samtidig med at han slet ikke scorer nok.

Jeg regner med, at alle opdateringer i denne tråd som jeg officielt laver, bliver skrevet ind her på forsiden, så man kan få et stort overblik over hele taktikken.

#3

Hjørnesparks taktik

Jeg har lavet min egen hjønesparks taktik, men man skal ikke forvente mirakler! Og hvis man har en man bedre kan lide, laver man den bare om, men ville lige fortælle lidt om den:

2x backs bliver tilbage
Højre forsvarsspiller angriber fjerneste stolpe
Venstre forsvarsspiller angriber nærmeste stolpe
Defensive midtbane markere målmanden
Central midtbane – Angrebsbolde fra dybden
Playmaker til at lure udenfor feltet
Højre IF til at tilbyde kort hjørnespark
Venstre IF til nærmeste stole videresnitning
Komplet angriber står ved bagerste

Derefter står hjørnespark til blandet. Så der vil komme mange korte afleveringer til kort hjørnespark, noget Arsenal også gør i virkeligheden. Men man skal ikke forvente noget med denne taktik. Jeg har ikke fået meget ud af den, har dog heller ikke trænet det endnu.

#4

I skrivende stund har jeg spillet 21 kampe i ligaen, med Arsenal. Jeg ligger nr. 3 med 44 point, og nr. 1 har 47 point. Jeg har fundet ud af, at taktikken var meget svingende. I så svær en liga som Premier League vil det være svært at vinde alle kampe overlegent, fordi de hold der er med har en stærk hjemmebane, specielt de små hold. Jeg føler at jeg med denne taktik, er uovervindelig på hjemmebane, men at det er på udebane det går galt. Derfor var jeg nød til at kigge nøje efter på hvordan holdende scorer mål mod mig, og jeg synes jeg har lavet nogle gode ændringer. Jeg tror taktikken er ”langt fra færdig”, men jeg er helt sikkert kommet ind i den rigtige retning. Jeg vil lige fortælle de ændringer jeg har lavet til taktikken, som bliver uploadet på side 1.

Fra Beta 1 til Beta 2

Forsvaret

Mine wingbacks var rigtig gode på hjemmebane, hvor jeg var ”sikker” på at have bolden meget. Jeg kunne dog hurtigt se det gik galt når jeg ikke havde bolden, i udekampene. Min backs pressede for højt op, og blev snørret mange gange. Derfor lavede jeg dem om fra Wingbacks Angreb til Wingbacks Support. Samtidig med at jeg har gjort at de kun presser på egen banehalvdel, fordi jeg har fået mine kanter til at hjælpe mere defensivt, så backs ikke behøver at presse så højt. Jeg har sat den kreative frihed lidt mere op, så de stadig kan få lov til at tage rush op af banen, og jeg har fjernet at de i bredt spil skal være ude på kanten. Den har jeg sat til blandet, og synes det passer meget bedre.

”The Verminator” positionen fungerede heller ikke optimalt. Eller i hvert fald de indstillinger jeg havde lavet. Problemet var også at jeg havde lavet ham for offensiv, og til tider blev han fanget højt oppe, og andre gange pressede han også for højt og blev snørret. Det eneste jeg har rettet ved ham er hans mentalitet som har fået et skub ned af. Han har stadig sin kreative frihed til at tage løb frem af.

Midtbanen

Den defensive midtbane har jeg gjort mere defensiv, og gjort så han ikke forlader sin position. Jeg tror det hjælper bedre defensivt, hvor jeg også har sat hans ”skærme af” helt op til maksimum.
Da jeg lavede den defensive mand mere defensiv, har jeg lavet den centrale midtbane mand mere
offensiv. Har han fået lavet ”Løb fra dyb” om til nogle gange, så han har større chance for at få en stikning og scorer mål.

Playmakeren har jeg lavet om til support fra angreb. Hele support rollen lyder bare til at den passer meget bedre: ” Med en spiller sat til ”support”, vil den fremskudte spilfordeler blive i hullet og forsøge at sprede afleveringer til støttespillerne og angriberne”. Ramsey positionen prøver at finde huller længere fremme, og fordele boldene. Hans løb fra dyb er stadig på ofte. Ellers har jeg fået sat skærme af lidt længere op.

Angrebet

Jeg synes slet ikke jeg kunne få mine IF’s i gang, men efter jeg har lavet nogle ændringer, går det meget meget bedre. Jeg så i mange kampe, at jeg intet fik ud af at de altid gik ind i banen hele tiden. De løb som regel ind i en blindgyde, og fik intet ud af det. Det jeg gjorde var at jeg i stedet satte ”bredt spil” til at være på normal. Jeg tror det betyder det samme som blandet. Så bestemmer de lidt selv hvad de vil. Trække ned til baglinjen, skære ind i banen eller gå i hullerne.  Derfor valgte jeg også at sætte kreativiteten på dem op, så de er lidt mere uforudsigelige. Indlæg er også blevet sat op til nogle gange.

opsummering

Konklusionen må være, at taktikken er blevet mere defensive minded, og jeg synes det har hjulpet en del, og forsvaret står generalt meget godt, og når taktikken er kørt ind på spillerne, er det rigtigt flot og flydende fodbold der bliver spillet.

#5

Så fik jeg færdig spillet min sæson, og den bød på en del rutsjeturer!

Carling Cup finalen
FA Cup finale
Ligaen

Jeg vandt “the double” , ved at vinde begge cups, og begge gange over Chelsea. Det var ikke det mest flotte spil, men kynisme der gjorde jeg vandt. I ligaen fik jeg ”en flot 2 plads”. Røg ud af CL i kvart finalen til Inter. Jeg ved ikke hvor meget man skal forvente med Arsenal i første sæson, men jeg ved godt hvorfor jeg ”tabte Premier League”.

Hjemmebanen i Premier League
Udebanen i Premier League

Jeg har som I har set nogle gange, “grædt” herinde I tråden, grundet min udebane. Statistikken viser at jeg har den bedste hjemmebane i PL. Jeg har kun lukket 3 af mine 25 mål ind her, og jeg har ikke tabt på på Emirates endnu. Men så kigger man på udebanen, og ser hurtigt min akilleshæl. Min 4 største konkurrenter henter alle flere point end jeg gør på udebane. Man kan så sige at United ”kun” henter 3 point mere, men 3 point kan bestemme et mesterskab. Jeg lukker 22!!! Af mine 25 mål ind på udebane, og jeg mister ”alle” mine point her. Jeg har skrevet lidt med Wester i denne tråd, og vi har konkluderet at det nok er tempoet på taktikken på udebane, der gør at jeg mister utrolig mange bolde, fordi hjemmeholdet presser mig mere. Jeg vil prøve at udvikle en udebane taktik, selvom jeg ikke er helt så glad ved det, men sådan er det.. Man vil jo også gerne vinde trofæer.
En anden nævneværdig ting ved sæsonen var min komplette angriber/Van persie.



Jeg har virkelig fundet en god måde at spille med ham på, + at han arbejder fantastisk samme med sine medspillere omkring sig.  Han manglede dog 3 mål for at blive PL topscorer, men i stedet tog han(sammen med modric) ”assist king”. Han havde også den bedste gennemsnitsbedømmel se. Han spillede i alt 40 kampe og scorede 30 mål, i alle turneringer. Szczeny blev også nævnt som en af de bedre i denne sæson, men jeg tror nu at hvis jeg havde haft en bedre målmand, havde jeg også fået lidt flere point. Ellers havde mine spillere (som ca. startede inde) generalt over 7.00 i bedømmelse, hvilket betyder de har gjort det godt, i min bog.

Jeg vil nu op til den nye sæson, lege lidt mere med taktikken, og se om den kan blive endnu bedre!

#6

Community Shield
Carling Cup
FA Cup
Ligaen
Hjemmebanen
Udebanen

Og som man kan se ved at trykke på de forskellige links, så vandt jeg 4 ud af de 5 turneringer jeg var med i. Jeg røg ud i semifinalen til Milan, som scorede i 115 min, så jeg røg ud. Det der har gjort at jeg har vundet PL denne sæson, er at jeg har fået den bedste udebane. Det jeg har gjort, er at jeg har lavet en udebane taktik. Jeg skrev tidligere i tråden med Wester, som mente at tempoet var for hurtigt på udebane, og det ser ud til han havde ret. Jeg har sat tempoet meget ned, hvilket gør at de holder bedre i bolden. Jeg presser lige en smule mindre og min brede er også blevet smallere. Jeg skiftede også over til Mandsopdækning, da det ikke fungerede på udebane, da hjemmeholdet presser højre, og kører mine kanter/Backs  over. Min hjemmebane taktik har jeg ikke ændret meget på, da jeg synes den var perfekt som den var. Jeg vil dog sige, at der stadig er lidt problemer på udebane. De kommer stadig til nogen chancer, men det går 100% bedre. Man har meget mere spil og man skaber mange chancer, hvis man har de rigtige spillere.

Og hvilke spillere du har betyder alt for denne taktik. Denne taktik kræver MEGET fra de forskellige spillere, og det er ikke en taktik du kan bruge i midterhold ( jeg ville i hvert fald ikke anbefale det). Jeg synes mine præstationer taler for sig selv, og jeg vil nu uploade taktikken til forsiden, også kan i hygge jer med den taktik. Denne taktik vil være perfekt til et netspil, hvor i spiller med nogle af de bedste klubber i verdenen. Og der skal nok falde nogle trofæer af.

Jeg ved ikke hvor meget der er at sige nu, for jeg synes taktikken er som den skal være. Men hvis der er noget man er utilfreds med, kan man jo forsøge sig lidt selv. Jeg ordner selv kampforberedelsen, og det jeg gør at jeg sætter stor fokus på samarbejde og offensive løb op til sæsonen (måske en god ide at træne lidt defensiv orientering i den sidste uge inden første kamp). Forsvarsmæssigt er denne taktik også god. Szczesny har fået ”trofæet”, Golden glove i begge sæsoner. Jeg tror dog ikke så meget det er Szczesnys skyld, som det er forsvaret skyld, for de står rigtig godt.

Jeg håber folk får glæde ved denne taktik, for det har været meget sjovt for mig, at lege med de forskellige taktiske tiltag.

« Seneste Redigering: 31 Dec 2011, 01:12 af Flink14 » Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #1
« Svar #1: 26 Dec 2011, 16:24 »

« Seneste Redigering: 31 Dec 2011, 01:18 af Flink14 » Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #1
« Svar #2: 26 Dec 2011, 19:12 »

det ser super godt ud , jeg vil prøve den snaretst muligt ;-)! kan vi få den enkelte spiller´s instruktioner?
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #1
« Svar #3: 26 Dec 2011, 19:13 »

#2

Målmand

Da man presser meget højt, vil der komme et rum bagforsvaret som hurtige spillere kan udnytte. Derfor ville det være smart at spille med en sweeper målmand. Men jeg synes egentligt det er svært at finde en ordentligt sweeper målmand, og hvis man er Arsenal og har man Szczesny i mål, kan han ”ikke finde ud af dette”. Hans ”excentrisk” ødelægger det for ham. Og derfor er han blevet en traditionel målmand. Da taktikken kommer til at køre på teknik, bliver det nok ikke store kæmper vi har på holdet, så det ville være en dum ide at sende lange bolde op i ingenting, og miste boldbesiddelsen. Jeg har sat at målmanden skal kaste hurtige indkast ud til den venstre centerforsvarer. Ellers har jeg gjort at han laver korte afleveringer, har lidt kreativ frihed, og har givet ham lidt mere offensiv mentalitet, som måske gør at han kommer lidt hurtigere ud af målet.

Forsvaret



Den venstre centrale forsvarsspiller, har jeg prøvet (med succes) at lave en virkelighedstro Vermaelen. Han er en boldspillende forsvarsspiller med normal forsvars pligt, så han bliver på linje med sin makker. Den boldspillende forsvarsspiller har fået skudt sin mentalitet op til lidt mere offensive, samtidig med at han får lidt mere kreativ frihed. For at få en virkelighedstro Vermaelen skal han have lov til at tage løbene med frem, derfor har jeg valgt at sætte løb fra dyb, til ofte. Men der kan det også diskuteres om det er ofte han gør det i virkeligheden, eller om det bare er nogle gange, men jeg har valgt at sige ofte, så der kommer en ekstra spilstation og kan give et overraskelses moment, og jeg synes ikke det giver et hul bagved. Der er ikke så meget at sige om den anden center forsvarer, fordi han er en helt standard. Central forsvar med forsvars pligt. Jeg har dog ændret hans mentalitet til at være meget defensiv, og hans kreative frihed ned til lidt. Han har også fået nogen hak ned i afleveringsstilen, så han aflevere den videre til nogle mere kreative spillere.

Backs

Backsene er identiske, så jeg tager bare udgangspunkt i 1 af dem. De moderne backs skal kunne ”det hele”, både være offensive og defensive. Og hvis man specielt ser på Arsenal, er det præcis det de gør. Sagna/Santos/Gibbs løber ned af kanterne i næsten hvert angreb, men det er som regel ikke indlæg  de løber derned for, men mere for at skabe en overtals situation. Derfor har jeg sat at de skal holde sig på kanten, men de bliver bare lidt usynlige når man spiller over midten, så om det var en bedre ide at droppe det. Den kreative frihed er sat ned, så de ikke pludseligt løber alle mulige andre steder, og laver et kæmpe hul bag sig. Men samtidig hjælper en wingback med at holde boldbesiddelsen, og jeg synes det er den optimale ting at vælge til denne taktik.

Midtbane



En af de vigtigste spillere/positioner er den defensive midtbanespiller. Jeg ville rigtig gerne lave en virkelighedstro Song, men jeg er bange for at hvis jeg gør ham for kreativ, at det går galt den anden vej. Jeg har dog gjort ham en del mere offensiv-minded. Han har fået support rollen, så han både har noget at sige defensivt som offensivt. Han kunne laves som ankermand, men det tror jeg vil ødelægge ham offensivt, så han ikke giver støtte til de andre midtbanespillere. Jeg har givet positionen mere kreativ frihed, til måske at ligge en guldbold, og fjerne sig lidt fra positionen. Han skærmer næsten hele banen af, og samtidig med at jeg har gjort at han kan flytte sig fra sin position, dette gør at han løber ud og hjælper backsene, som også er tilfældet i virkeligheden. Ellers er løb fra dyb, løb med bold, langskud og indlæg sat til sjældendt, da det ikke er hans opgave. Hans dybe stikninger er på nogle gange, og hans afleveringsstil er sat til kort.

Central midtbane support rollen, havde jeg set Arteta/wilshere indtage. En ”bold flytter” som jeg ser Arteta være. En spiller der gerne vil have bolden, og som spiller den hurtigt fra igen. En spilstation. Han er ikke så offensiv som sin makker ved siden af ham, men han har alligevel en del kreativ frihed. Ham og den Defensive midtbane, er de eneste der tackler hårdt i denne taktik, da jeg synes det er nødvendigt nogen gør, og det er disse spillere der presser meget. Han forlader ikke sin position for at løbe i dyben, men han har sparker nogen gange ude fra. Han er også en af de spillere der skærmer hele banen, men jeg har bare ikke rigtigt fået ham ordentligt i gang.

Fremskudt playmaker angreb, er tiltænkt Ramsey/Wilshere. Han er den meget offensive midtbanespiller, og jeg ville gerne lave en realistisk Ramsey, så derfor har jeg sagt at han skal lave dybe løb ofte, og han har meget kreativ frihed. Han får lov til at bevæge sig væk fra sin position, så han kan finde hullerne. Han er dog stadig en vigtig spiller i det defensive hvor han hjælper med at skærme hele banen af, dog ikke så meget som de 2 andre midtbanespillere.

Angreb



Inside forwards, passer på den måde Arsenals fløje spiller i virkeligheden. De vil gerne skære ind i banen, og prøve på at kombinere sig igennem, eller lave en stikning til en medspiller. Den venstre IF har fået besked på at skære ind i banen, for at afslutte eller lave en stikning. Samtidig vil der komme en back bagom og lave et overlap. Den kreative frihed er sat op, da de skal kunne udfordre og være uforudsigelige i hvad de gør. Det er dog ikke begge IF der har fået besked på at skære ind i banen. Den højre IF har fået besked på at løbe i hullerne. Dette passer perfekt på hvad Walcott mange gange gør, for at bruge den hurtighed han har. Man har også set hvordan Gervinho og Walcott bytter pladser i virkeligheden, og dette har jeg også overført til spillet. Dette skaber også "panik" i modstander forsvaret, da de ikke ved hvor de forskellige spillere er.

Komplet angrebsspiller support, er Van Persie. En utrolig vigtig position som jeg ikke rigtig synes jeg har fået gang i. Meningen med at han er support, er at RVP i virkeligheden falder ned i banen for at modtage bolden, hvorefter han bruger sin magi til at dele guldbolde ud til de andre, eller skabe chancer for ham selv.Wink Ved at sætte hans kreative frihed helt op, og give ham bevægelses frihed, så bevæger han sig meget lig med den RVP vi ser i virkeligheden. Meningen er også at når han fjerner sig fra positionen, at der kommer et hul, som Walcott, Gervinho eller Ramsey løber ind i. Problemet er at jeg PT. Ikke får nogen ting. Han trækker ned i banen, men jeg synes han får for lidt ud af det, samtidig med at han slet ikke scorer nok.


( I må sige til hvis der er noget i vil se) - Jeg vil uploade taktikken om lidt, i det første indlæg Smiley
« Seneste Redigering: 26 Dec 2011, 19:39 af Flink14 » Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #1
« Svar #4: 26 Dec 2011, 19:14 »

det ser super godt ud , jeg vil prøve den snaretst muligt ;-)! kan vi få den enkelte spiller´s instruktioner?

Vil du ikke hellere se det inde i spillet.. Ellers skal jeg tage billeder af 10 spillere Wink
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #5: 26 Dec 2011, 19:23 »

du har jo ikk givet os et download link ? så vi skal selv til at sidde og sætte diverse ting til?
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #6: 26 Dec 2011, 19:24 »

du har jo ikk givet os et download link ? så vi skal selv til at sidde og sætte diverse ting til?

Nej det er jeg godt klart over Wink heh, er igang med at uploade det nu..
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #7: 26 Dec 2011, 19:25 »

super min ven :-)!
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #8: 26 Dec 2011, 19:31 »

Sådan, så er taktikken uploadet i indlæg 2, fra øverst Wink

Jeg glæder mig meget til at få noget respons Smiley
Jeg vil dog bede folk om at have tålmodighed med taktikken, da det tager noget tid for spillerne at få taktikken ind bag huden Wink

Glæder mig til at se den til andre hold også, for husk.... Taktikken er ikke kun til Arsenal Smiley
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #9: 26 Dec 2011, 19:32 »

har du evt en andet hold jeg ku prøve med så :-)?
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #10: 26 Dec 2011, 19:35 »

har du evt en andet hold jeg ku prøve med så :-)?

Hvad med nogen af de lidt større hold - Ajax , Barcelona , Real Madrid, United, Chelsea osv. Smiley
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #2
« Svar #11: 26 Dec 2011, 19:56 »

#3

Hjørnesparks taktik

Jeg har lavet min egen hjønesparks taktik, men man skal ikke forvente mirakler! Og hvis man har en man bedre kan lide, laver man den bare om, men ville lige fortælle lidt om den:

2x backs bliver tilbage
Højre forsvarsspiller angriber fjerneste stolpe
Venstre forsvarsspiller angriber nærmeste stolpe
Defensive midtbane markere målmanden
Central midtbane – Angrebsbolde fra dybden
Playmaker til at lure udenfor feltet
Højre IF til at tilbyde kort hjørnespark
Venstre IF til nærmeste stole videresnitning
Komplet angriber står ved bagerste

Derefter står hjørnespark til blandet. Så der vil komme mange korte afleveringer til kort hjørnespark, noget Arsenal også gør i virkeligheden. Men man skal ikke forvente noget med denne taktik. Jeg har ikke fået meget ud af den, har dog heller ikke trænet det endnu.
Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #12: 26 Dec 2011, 20:27 »



Jeg har lige spillet den første kamp, efter jeg har fået rettet det sidste til, ligesom den taktik jeg har uploadet. Man må sige det var et udemærket resultat!

- Men jeg tror ikke det viser så meget.. Der hvor jeg tror taktikken skal stå distancen, er på udebane, hvor det ikke har gået for godt i min sæson, og faktisk kun der jeg har mistet point .. Jeg håber de små ting jeg har lavet om nu, hjælper på det.
Logged


Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #13: 26 Dec 2011, 21:28 »

Tror du at en taktik som denne ville kunne begå sig i et hold som Brøndby, eller er den kun eget til de helt store?
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #14: 26 Dec 2011, 23:48 »

Tror du at en taktik som denne ville kunne begå sig i et hold som Brøndby, eller er den kun eget til de helt store?

Jeg ville tro du skulle bruge denne taktik i en klub hvor du ved du har kvalitets spillere.. Taktikken kræver meget teknik osv... Men du kan jo prøve? ville være fedt at se om det virker Smiley Gør det endeligt Smiley
Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010