home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 250 Gæster Online.

Indlæg: 1132744 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Flinks Fluid Football – Blog #6
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flinks Fluid Football – Blog #6  (Læst 11444 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #15: 27 Dec 2011, 00:49 »

Nu er der et problem der bliver ved med at poppe frem...

På udebane ser det ud til at taktikken ikke rigtig fungere ..



Man kan selvfølgelig sige at dette var uheldigt .. Men det jeg bider fast i, er boldbesiddelsen, som jeg taber med 47% til Wolves's 53%.. Det er dog bare ikke første gang et dårligere hold tager point fra mig på deres hjemmebane :



Jeg synes dette viser klart, at jeg mister mine point på udebane. 6 ud af 9 kampe, har jeg mistet point i kampe jeg burde vinde, og dominere kraftigt.. Det er nu jeg begynder at virkelig skulle have "hjælp". Jeg kan ikke helt finde problemet, men kan klart se der er et. Jeg håber der er nogen der vil hjælpe projektet videre Smiley - Jeg vil dog ikke gå på kompromis med taktikken, hvad angår udebane og hjemmebane. 1 taktik burde være nok, som man også ser Arsenal i virkeligheden.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #16: 27 Dec 2011, 02:24 »

Dejligt at se der findes andre nørder end mig  Smiley  jeg følger dit projekt...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #17: 27 Dec 2011, 02:25 »

Dejligt at se der findes andre nørder end mig  Smiley  jeg følger dit projekt...

Mange tak for det ... Men kan du samtidig komme med lidt hjælp.. Da du jo er meget god taktisk Smiley
Logged


Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #18: 27 Dec 2011, 11:23 »


Jeg vil dog ikke gå på kompromis med taktikken, hvad angår udebane og hjemmebane. 1 taktik burde være nok, som man også ser Arsenal i virkeligheden.


Jeg syntes sagtens du kan gå lidt på kompromis. Din strategi kan du sagtens ændre på i mine øjne. Det har aldrig været fordelagtigt at spille "offensiv" på udebane. Sidst jeg satte mig ned og så en Arsenal kamp, var da de tabte 1-0 på udebane til City. Om det var med vilje ved jeg ikke, men Arsenal spillede i hvert fald meget defensivt, og så tonsede de ellers frem på kontraangreb? Så i mine øjne syntes jeg sagtens du kan spille kontroller i de nemmere udekampe, og standard i de sværere hvor du så også tikker kontra af? Det betyder ikke du begynder at spille kedeligt, men det kan godt være du ikke får 68% i boldbesiddelse... Men hvis det kan redde point, uden at du går særligt meget på kompromis med dit ønske om flot fodbold så mener jeg det er noget du bør overveje. Se på Real, de spiller ikke herre offensivt, de har mange spillere bag bolden, og når de så får bolden så flyver der 5 spillere fremad. Selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, så spiller de sku ganske pæn fodbold i mine øjne! Smiley

Det kan selvfølgeligt også være du er så inspireret af Arsenal, at du har taget Arsene Wengers gyldne koncept (undskyldning... host) til dig og vægter flot fodbold frem for resultater! Wink I mine øjne kan begge ting sagtens lykkes, se på Westers Gong Ho, tror jeg den hedder Smiley Men jeg tror også jeg vil sætte mig lidt ned og prøve mig lidt ad med denne taktik! Smiley

Lidt holdninger og hjælp herfra
Logged

dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #19: 27 Dec 2011, 12:34 »

jeg tror simpelthen jeg vil prøve den af med swansea , da de også gerne prøver at spille flot fodbold ! vil i mene den kan bruges til dem?
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #20: 27 Dec 2011, 14:19 »

Jeg syntes sagtens du kan gå lidt på kompromis. Din strategi kan du sagtens ændre på i mine øjne. Det har aldrig været fordelagtigt at spille "offensiv" på udebane. Sidst jeg satte mig ned og så en Arsenal kamp, var da de tabte 1-0 på udebane til City. Om det var med vilje ved jeg ikke, men Arsenal spillede i hvert fald meget defensivt, og så tonsede de ellers frem på kontraangreb? Så i mine øjne syntes jeg sagtens du kan spille kontroller i de nemmere udekampe, og standard i de sværere hvor du så også tikker kontra af? Det betyder ikke du begynder at spille kedeligt, men det kan godt være du ikke får 68% i boldbesiddelse... Men hvis det kan redde point, uden at du går særligt meget på kompromis med dit ønske om flot fodbold så mener jeg det er noget du bør overveje. Se på Real, de spiller ikke herre offensivt, de har mange spillere bag bolden, og når de så får bolden så flyver der 5 spillere fremad. Selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, så spiller de sku ganske pæn fodbold i mine øjne! Smiley

Det kan selvfølgeligt også være du er så inspireret af Arsenal, at du har taget Arsene Wengers gyldne koncept (undskyldning... host) til dig og vægter flot fodbold frem for resultater! Wink I mine øjne kan begge ting sagtens lykkes, se på Westers Gong Ho, tror jeg den hedder Smiley Men jeg tror også jeg vil sætte mig lidt ned og prøve mig lidt ad med denne taktik! Smiley

Lidt holdninger og hjælp herfra

Tak for den kommentar Smiley Jeg kan egentlig godt se hvad du mener.. Men jeg tror bare det ville passe meget bedre hvis man bare havde en taktik man kørte efter.. Men det er vel som man ser på det Wink
Her når jeg lige får skrevet det sidste, så kommer der en update, og en ny taktik som fungere meget bedre Wink
« Seneste Redigering: 27 Dec 2011, 14:21 af Flink14 » Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #21: 27 Dec 2011, 14:21 »

jeg tror simpelthen jeg vil prøve den af med swansea , da de også gerne prøver at spille flot fodbold ! vil i mene den kan bruges til dem?

Jeg tror det er at trække den for langt ned.. De har nogle gode tekniske spillere.. meeeen .. Tror ikke det vil fungere .. Men du må da gerne prøve Smiley
Logged


Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #22: 27 Dec 2011, 14:25 »

Følger, kan være jeg vil bruge den med Tottenham, hvis nu min egen taktik slår fejl Smiley
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #23: 27 Dec 2011, 14:33 »

Følger, kan være jeg vil bruge den med Tottenham, hvis nu min egen taktik slår fejl Smiley

tak for det Wink
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #24: 27 Dec 2011, 15:24 »

jeg prøver ! ;-)
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #25: 27 Dec 2011, 15:36 »

jeg prøver ! ;-)

Kan du lige vente lidt.. Så kommer der den nye taktik Smiley Som jeg synes er meget bedre Smiley
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #3
« Svar #26: 27 Dec 2011, 15:39 »

Kan du lige vente lidt.. Så kommer der den nye taktik Smiley Som jeg synes er meget bedre Smiley

jeg prøver lige nu med den her og så tager jeg bare den anden når den kommer :-D!
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #4
« Svar #27: 27 Dec 2011, 16:08 »

#4

I skrivende stund har jeg spillet 21 kampe i ligaen, med Arsenal. Jeg ligger nr. 3 med 44 point, og nr. 1 har 47 point. Jeg har fundet ud af, at taktikken var meget svingende. I så svær en liga som Premier League vil det være svært at vinde alle kampe overlegent, fordi de hold der er med har en stærk hjemmebane, specielt de små hold. Jeg føler at jeg med denne taktik, er uovervindelig på hjemmebane, men at det er på udebane det går galt. Derfor var jeg nød til at kigge nøje efter på hvordan holdende scorer mål mod mig, og jeg synes jeg har lavet nogle gode ændringer. Jeg tror taktikken er ”langt fra færdig”, men jeg er helt sikkert kommet ind i den rigtige retning. Jeg vil lige fortælle de ændringer jeg har lavet til taktikken, som bliver uploadet på side 1.

Fra Beta 1 til Beta 2

Forsvaret

Mine wingbacks var rigtig gode på hjemmebane, hvor jeg var ”sikker” på at have bolden meget. Jeg kunne dog hurtigt se det gik galt når jeg ikke havde bolden, i udekampene. Min backs pressede for højt op, og blev snørret mange gange. Derfor lavede jeg dem om fra Wingbacks Angreb til Wingbacks Support. Samtidig med at jeg har gjort at de kun presser på egen banehalvdel, fordi jeg har fået mine kanter til at hjælpe mere defensivt, så backs ikke behøver at presse så højt. Jeg har sat den kreative frihed lidt mere op, så de stadig kan få lov til at tage rush op af banen, og jeg har fjernet at de i bredt spil skal være ude på kanten. Den har jeg sat til blandet, og synes det passer meget bedre.

”The Verminator” positionen fungerede heller ikke optimalt. Eller i hvert fald de indstillinger jeg havde lavet. Problemet var også at jeg havde lavet ham for offensiv, og til tider blev han fanget højt oppe, og andre gange pressede han også for højt og blev snørret. Det eneste jeg har rettet ved ham er hans mentalitet som har fået et skub ned af. Han har stadig sin kreative frihed til at tage løb frem af.

Midtbanen

Den defensive midtbane har jeg gjort mere defensiv, og gjort så han ikke forlader sin position. Jeg tror det hjælper bedre defensivt, hvor jeg også har sat hans ”skærme af” helt op til maksimum.
Da jeg lavede den defensive mand mere defensiv, har jeg lavet den centrale midtbane mand mere
offensiv. Har han fået lavet ”Løb fra dyb” om til nogle gange, så han har større chance for at få en stikning og scorer mål.

Playmakeren har jeg lavet om til support fra angreb. Hele support rollen lyder bare til at den passer meget bedre: ” Med en spiller sat til ”support”, vil den fremskudte spilfordeler blive i hullet og forsøge at sprede afleveringer til støttespillerne og angriberne”. Ramsey positionen prøver at finde huller længere fremme, og fordele boldene. Hans løb fra dyb er stadig på ofte. Ellers har jeg fået sat skærme af lidt længere op.

Angrebet

Jeg synes slet ikke jeg kunne få mine IF’s i gang, men efter jeg har lavet nogle ændringer, går det meget meget bedre. Jeg så i mange kampe, at jeg intet fik ud af at de altid gik ind i banen hele tiden. De løb som regel ind i en blindgyde, og fik intet ud af det. Det jeg gjorde var at jeg i stedet satte ”bredt spil” til at være på normal. Jeg tror det betyder det samme som blandet. Så bestemmer de lidt selv hvad de vil. Trække ned til baglinjen, skære ind i banen eller gå i hullerne.  Derfor valgte jeg også at sætte kreativiteten på dem op, så de er lidt mere uforudsigelige. Indlæg er også blevet sat op til nogle gange.

opsummering

Konklusionen må være, at taktikken er blevet mere defensive minded, og jeg synes det har hjulpet en del, og forsvaret står generalt meget godt, og når taktikken er kørt ind på spillerne, er det rigtigt flot og flydende fodbold der bliver spillet.
« Seneste Redigering: 27 Dec 2011, 16:13 af Flink14 » Logged


PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #4
« Svar #28: 27 Dec 2011, 16:13 »

Og der kom Beta 2 op på side 1 Smiley Jeg kunne godt bruge nogen der gad teste den med andre hold, for at se om den virker Smiley? Lige nu er der kun 1, og det giver ikke helt så meget feedback ..
Logged


dreamdrea
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flinks Fluid Football – Blog #4
« Svar #29: 27 Dec 2011, 17:10 »

snupper en 1-0 sejr over bolton på hjemmebane første kamp... :-)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010