home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 725 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Danish Dynamite [#8 - FM 2005]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er denne blog en god idé?  (Afstemning slut: 19 Jun 2010, 19:26)
Aner det ikke ... skal lige se den an
- 8 (13,3%)
Hmmm ... det tror jeg ikke ... altså, helt ærlig, FM 2005??
- 3 (5%)
Ja, en super spændende idé. Ked af jeg ikke fik den først
- 43 (71,7%)
Nej, rigtig dårlig idé
- 1 (1,7%)
Hvorfor blogger du ikke om et italiensk bundhold ... som du plejer?
- 3 (5%)
Blogs? Fodbold? Hvor er jeg og hvad hedder jeg?
- 2 (3,3%)
Antal Stemmer: 60

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Danish Dynamite [#8 - FM 2005]  (Læst 23239 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Danish Dynamite [#8 - FM 2005]
« : 11 Jun 2010, 19:24 »

DANISH DYNAMITE





If we could turn back time …



Husker du …


Da Danmark “tabte” 1-1 i Parken til både Ukraine og Tyrkiet I VM kvalifikationen?
Da fodboldtossen ødelagde kampen mod Sverige og Danmark blev idømt et 0-3 nederlag?
Da Morten Olsen blev smidt ud fra udekampen mod Spanien da han trådte for langt over kridtstregen?
Da ”graver” fik storheds-pip, der endte med at han stoppede for tidligt på landsholdet og smadrede sin karriere?


Kvalifikationen til VM i 2006 og EM i 2008 er pinlige skampletter på Danmarks ellers udmærkede fodboldry. Det gik så galt at da kvalifikationen til VM 2010 startede, svor jeg at jeg ikke ville følge holdet. Men da jeg ved et tilfælde så de sidste 15 minutter af Portugal-Danmark kampen skiftede jeg alligevel mening. Man er vel en sentimental, gammel tosse. 

Men hvad nu hvis man kunne rejse tilbage og gøre fiaskoerne om?

Denne blog omhandler en alternativ udvikling på det danske landshold. Jeg vil skrue tiden helt tilbage til sommeren 2004, hvor Danmark har forladt EM efter et unødvendigt 0-3 nederlag til Tjekkiet og Morten Olsen vælger at overlade tøjlerne til mig.

Min mission: Tre slutrunder i træk: VM 2006, EM 2008 og VM 2010. Den stærke VM trup fra Japan/Sydkorea skal i løbet af de næste 6 år langsomt udskiftes og en ny guldalder opdages.

Tør en nostalgisk tåre ud af øjenkrogen og følg med mig tilbage til en svunden tid …


« Seneste Redigering: 13 Jun 2010, 16:07 af Dusty78DK » Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #1: 11 Jun 2010, 19:28 »

Rigtig god idé jeg følger helt klart med her!
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #2: 11 Jun 2010, 19:30 »

Jeg vil klart følge med, spændende!
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #3: 11 Jun 2010, 19:35 »

Sådan Dusty! Et genialt projekt!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #4: 11 Jun 2010, 19:47 »

Sådan Dusty! Et genialt projekt!

Jeg vil klart følge med, spændende!

Rigtig god idé jeg følger helt klart med her!

Tak til alle. Jeg havde sådan set besluttet mig for at gå på "pension", men det med at lave den ultimative blog om det danske landshold var simpelthen for fristende  Wink
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #5: 11 Jun 2010, 20:00 »

Forstår jeg godt Wink
Hvornår hører vi mere fra landsholdet?
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #6: 11 Jun 2010, 21:06 »

Forstår jeg godt Wink
Hvornår hører vi mere fra landsholdet?

Måske om lidt  Wink
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #7: 11 Jun 2010, 21:24 »

Lyder godt, glæder mig til at hører mere fra dig!
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #8: 11 Jun 2010, 21:46 »

Lyder godt, glæder mig til at hører mere fra dig!

Hm, ked af at skulle skuffe dig, men tror først det bliver i morgen
Logged

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #9: 11 Jun 2010, 22:33 »

Genial idé!

Du har i hvert fald fået dig en læser her  Peace
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #10: 11 Jun 2010, 22:42 »

Jeg læser sku med her, genialt Opstemt
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #11: 11 Jun 2010, 23:18 »

Rigtig dejligt at du allerede er på banen med en ny blog. Troede Southampton ville blive din sidste, men tog heldigvis fejl Thumbs Up Glæder mig til at følge med her Wink!
Logged


Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #12: 11 Jun 2010, 23:23 »

Det her ser spændende ud. Jeg følger med.
Håber at Martin Jørgensen & Dennis Rommedahl kommer på tidlig pension Smiley 
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #13: 11 Jun 2010, 23:33 »

Han stopper, nej, han fortsætter - det' genialt, det der!

Glæder mig til, at se om du kan skaffe bedre resultater end MO. Det bliver i øvrigt lidt mærkeligt med en blog, fra din side, hvor du ikke køber nogen. Med mindre du kan nogen tricks. :-D
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #14: 12 Jun 2010, 09:25 »

Danish Dynamite

# 1 – herfra hvor vi står …



20. august 2004




Læn dig tilbage, kære læser, og lad mig tage dig tilbage til en tid du sikkert har glemt.

Sommeren 2004 nærmer sig langsomt sin slutning. I foråret fik Frederik sin Mary og Danmark er ved at være træt af at høre om kongehuset. Men fodbold, det bliver de aldrig træt af. I Superligaen ser fans til endnu en sæson hvor Danmarks to storhold – Brøndby med Michael Laudrup overfor FCK med Hans Backe – skal udkæmpe en drabelig dyst om guldet. Ja, det var dengang Wink



Den danske trup får i første omgang lov til at være magen til den som computeren havde til mig, da jeg startede dette save – på nær to ændringer: Wieghorst er skadet og erstattes med Thomas Frandsen, men kun fordi Würtz er låst til U21 holdet. Derudover bliver den skadede Kasper Bøgelund erstattet med Brian Priske. Ellers er det danske hold godt og har rigtig mange gode talenter. Erfarne kræfter som Gravesen, Tomasson og Martin Jørgensen skal være en væsentlig faktor i at bringe os til VM i Tyskland i 2006, men det er klart at de skal holde højt niveau for at være med til at spille os til EM i 2008.



Måske husker du denne mareridtsgruppe. Jeg gør i hvert fald. Næsten kun østeuropæiske hold med deres betonbold og så det talentfulde tyrkiske landshold. Defensiv beton og uimponeret teknik – begge ting som det danske hold ikke plejer at have det fint med. Uha, uha. Min plan er – for at vi skal have en chance – at der spilles klogt, taktisk disciplineret og effektivt. At spille smukt og tabe er værdiløst. Derfor ændrer jeg taktikken. Jeg sværger til 4-4-2 og kan ikke de idéen i at bruge en anden taktik. Vi har wings med international erfaring (Rommedal, Martin Jørgensen m.v.) og absolut muligheden for at finde en god angrebsmakker til Jon Dal. Det bliver ikke Bendtner, han er jo stadig en skoledreng i 2004, og Søren Larsen er på nuværende tidspunkt en middelmådig angriber i Djurgården. Så jeg får brug for at eksperimentere lidt.

Af unge spillere, der kan få chancen indenfor det næste halve år tid, ser jeg Leon Andreasen, Rasmus Würtz og ”Duncan” som mulige folk. Derudover vil jeg holde øje med andre talentfulde unge danske offensive spillere, eksempelvis Kahlenberg, der lige er blevet solgt til Werder Bremen.



Tingene vil blive anderledes nu, mine venner. Ja, her til første kamp overtager jeg Morten Olsens hold uden store ændringer, men allerede til næste landsholdssamling vil flere spillere blive skiftet ud. Jeg tror ikke på at beholde gamle, udslidte spillere på holdet bare fordi nogen siger at de er den sociale lim i truppen. Jeg tror ikke på at give teknisk underlegne spillere en stamplads, bare fordi de spiller den samme taktik som landsholdet på deres klubhold. Jeg vil have de spillere, der spiller ofte for deres klub, på mit landshold. Og jeg er ikke bange for at tage chancen med et ungt og/eller ukendt navn. Så bliv ikke overrasket hvis du ser store udskiftninger of frække spillemæssige satsninger.

Velkommen til MIT landshold.

Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010