home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Danish Dynamite [#8 - FM 2005]
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er denne blog en god idé?  (Afstemning slut: 19 Jun 2010, 19:26)
Aner det ikke ... skal lige se den an
- 8 (13,3%)
Hmmm ... det tror jeg ikke ... altså, helt ærlig, FM 2005??
- 3 (5%)
Ja, en super spændende idé. Ked af jeg ikke fik den først
- 43 (71,7%)
Nej, rigtig dårlig idé
- 1 (1,7%)
Hvorfor blogger du ikke om et italiensk bundhold ... som du plejer?
- 3 (5%)
Blogs? Fodbold? Hvor er jeg og hvad hedder jeg?
- 2 (3,3%)
Antal Stemmer: 60

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Danish Dynamite [#8 - FM 2005]  (Læst 23130 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [FM 2005]
« Svar #15: 12 Jun 2010, 09:28 »

Han stopper, nej, han fortsætter - det' genialt, det der!

Glæder mig til, at se om du kan skaffe bedre resultater end MO. Det bliver i øvrigt lidt mærkeligt med en blog, fra din side, hvor du ikke køber nogen. Med mindre du kan nogen tricks. :-D

Årets blogkommentar!  Grin

Rigtig dejligt at du allerede er på banen med en ny blog. Troede Southampton ville blive din sidste, men tog heldigvis fejl Thumbs Up Glæder mig til at følge med her Wink!

Southampton skulle have været den sidste ... meeeeeen jeg blev revet med af VM feberen  Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#1 - FM 2005]
« Svar #16: 12 Jun 2010, 09:46 »

Danish Dynamite

# 2 – Dominans uden pay-off



4. september 2004





No mercy fra start – lige som jeg kan lide det.

Første match i den yderst interessante kvalifikationsgrupp e 2 er Danmark hjemme mod Ukraine med superstjernen over dem alle Shevchenko (husk på det var inden han skiftede til Chel$ki Wink ). En match som jeg regner med bliver intens, tæt og med stor risiko for pointtab, selv om Danmark stort set kun kan bruge fuldt udbytte.



Danmark kan næsten stille med et dreamteam. Her tænker jeg særligt på Skoubo/Tomasson oppe foran og Graver/Poulsen på midtbanen. Holdets svageste punkt vurderer jeg til at være backpladserne, men jeg holder naturligvis øje med de lovende spillere på det danske U21 hold. De er bare så våde bag ørerne at jeg tror der skal gå et par år endnu.

Matchen mod Ukraine bliver ikke helt så svær som jeg havde regnet med. Vi dominerer totalt hele kampen igennem, brænder to straffespark (en bug?) og kan i det hele taget kun takke os selv for at vi må nøjes med det ene mål. Martin Jørgensen bliver man of the match og indskiftede Tommy Bechmann (på højre wing) lægger bolden ind til Tomasson der header sejrsmålet ind. Ja, der er absolut potentiale i dette danske hold, men ud fra spil og chancer burde denne match være endt 5-1. At Milan’s arrogante stjerne bliver smidt ud efter to gule kort gør kun vores sejr sødere.


« Seneste Redigering: 12 Jun 2010, 12:19 af Dusty78DK » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #17: 12 Jun 2010, 10:29 »

Rigtig god update. Vil nærmest sige bedre end du plejer Smiley

KIU Thumbs Up

EDIT: Kommentaren skulle være til den næstsidste update, selvom denne også var god. Godt med en god start og 3 point mod Ukraine og mærkeligt med de 2 straffespark.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2010, 10:32 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #18: 12 Jun 2010, 10:39 »

Spændende. Jeg følger ! Grin
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #19: 12 Jun 2010, 10:52 »

Rigtig god update. Vil nærmest sige bedre end du plejer Smiley

KIU Thumbs Up

EDIT: Kommentaren skulle være til den næstsidste update, selvom denne også var god. Godt med en god start og 3 point mod Ukraine og mærkeligt med de 2 straffespark.
Spændende. Jeg følger ! Grin

Tak for de pæne ord. Jeg regner med at spille en god håndfuld kvalifikationskampe i dag, så bare vent  Smiley
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #20: 12 Jun 2010, 11:10 »

Nyder altid dine blogs, og denne er selvfølgelig ingen undtagelse. Smiley Havde helt glemt at vi var i en så svær gruppe, egentlig ret utroligt at det kan lade sig gøre. Især når en af de andre grupper bestod af bla. Estland, Letland, Luxembourg og Liechtenstein. Tunge

Undrer mig lidt over hvor Grønkjær er, var han ikke i Chelsea på det her tidspunkt, eller var han lige skiftet? Mindes da i hvert fald at han var på et rimeligt højt niveau, men det er måske bare mig? Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #21: 12 Jun 2010, 11:22 »

Nyder altid dine blogs, og denne er selvfølgelig ingen undtagelse. Smiley Havde helt glemt at vi var i en så svær gruppe, egentlig ret utroligt at det kan lade sig gøre. Især når en af de andre grupper bestod af bla. Estland, Letland, Luxembourg og Liechtenstein. Tunge

Undrer mig lidt over hvor Grønkjær er, var han ikke i Chelsea på det her tidspunkt, eller var han lige skiftet? Mindes da i hvert fald at han var på et rimeligt højt niveau, men det er måske bare mig? Smiley

Mon ikke denne danske VM-kval gruppe vil gå over i historien som verdens værste? Det er i hvert fald mit gæt. Jeg havde faktisk glemt alt om Grækenland før du nævnte dem. Puha.

Grønkjær ... ja, hvad skal jeg sige, jeg havde faktisk også glemt ham. Ikke fordi jeg har noget imod ham, men fordi jeg ikke lige var kommet i tanke om ham. Han er naturligvis i spil til truppen næste gang, men jeg valgte med vilje ikke at lave revolutioner fra første færd. I øvrigt er Grønkjær skiftet fra Chelsea til Birmingham denne sommer. Jeg vil tro det er for at spille fra start hver gang.

EDIT: Inden dette save havde jeg planer om at Grønkjær, Rommedal, Martin Jørgensen og Tomasson skulle RAUS! - men da de har et højt niveau her tilbage i 2004 har jeg valgt at tage dem til nåde ... nå, ja, i hvert fald for en stund  Djævel
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #22: 12 Jun 2010, 12:04 »

Fantastisk idé, og pisse hyggelig blog som altid! Opstemt

Jeg glæder mig ufatteligt meget til at se om du kan gøre det bedre end MO, og om jeg, når du er nået til alle tre slutrunder, skal sidde og grimme mig over at du ikke tog over for Morten Olsen efter EM04! Opstemt
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #23: 12 Jun 2010, 12:13 »

Er det MIKKEL Beckmann du har hevet med?!
Han er da slet ikke god nok til landsholdet i 05-spillet, hvis han overhovedet findes deri?!  Shockeret

Men det tegner til at blive en lækker blog fra dig som altid. Du har i hvert fald mig som fast læser. Smiley
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #24: 12 Jun 2010, 12:16 »

Er det MIKKEL Beckmann du har hevet med?!
Han er da slet ikke god nok til landsholdet i 05-spillet, hvis han overhovedet findes deri?!  Shockeret

Men det tegner til at blive en lækker blog fra dig som altid. Du har i hvert fald mig som fast læser. Smiley

Skal vi ikke gætte på at det er Tommy Bechmann? Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #25: 12 Jun 2010, 12:18 »

Er det MIKKEL Beckmann du har hevet med?!
Han er da slet ikke god nok til landsholdet i 05-spillet, hvis han overhovedet findes deri?!  Shockeret

Men det tegner til at blive en lækker blog fra dig som altid. Du har i hvert fald mig som fast læser. Smiley

Ja, det er Tommy Bechmann ... hvis jeg skrev andet er det en fejl.  Forlegen
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #26: 12 Jun 2010, 12:20 »

Nårh, det var bare fordi du skrev BecKmann og ikke BeCHmann Grin Det kunne jo være du havde hevet Lyngby-knægten med i truppen Peace
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #27: 12 Jun 2010, 12:21 »

Nårh, det var bare fordi du skrev BecKmann og ikke BeCHmann Grin Det kunne jo være du havde hevet Lyngby-knægten med i truppen Peace

Jep, my mistake. Det er heldigvis blevet rettet nu  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#2 - FM 2005]
« Svar #28: 12 Jun 2010, 12:22 »

Danish Dynamite

# 3 – Velsignet pligtsejr



9. september 2004






Pligtsejre plejer at være en nervepirrende affære for Danmark, særligt mod mindre hold på udebane. Men ikke under deres nye træner, Mr. Dusty.

Mod Albanien tester jeg Claus Jensen som offensiv midtbanemand og go’e gamle Graulund får chancen fra start som frontløber. Det viser sig at være en rigtig god idé, da han allerede efter 9 minutter får fat i bolden på en lang stikning og udplacerer keeperen. I 2. halvleg skifter jeg Skoubo ind i stedet for Tomasson, og det er ham der vinder duellen lige foran mål, da Martin Jørgensen tryller på venstrekanten og smækker bolden ind i det lille felt. 2-0



Resultatet er smukt og fortjent. Vi har kampen under kontrol, og Albanien har måske ét eller to halvfarlige forsøg i hele kampen. Den danske defensiv bliver også præmieret efter denne kamp, da Martin Laursen vinder prisen som man of the match.

Sådan som jeg husker de to første kvalkampe i real life endte de uafgjort, så med to gange fuldt hus har jeg allerede nu forbedret landsholdet.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#3 - FM 2005]
« Svar #29: 12 Jun 2010, 13:07 »

Danish Dynamite

# 4 – Parken i ekstase



13. oktober 2004





Hvem skulle tro at der kunne brede sig en glad sommerstemning på en råkold oktoberaften? Men jo, det er det danske landshold der denne aften sørger for at give de danske roligans kompensation for EM-exit’et.



I denne usandsynligt vigtige VM-kvalifikationskamp viser Danmark for alvor deres kvaliteter. Vi er farlige offensivt og stærkt organiseret defensivt. Efter et kvarter kan tyrkerne ikke få bolden væk fra deres felt efter et frispark, Rommedal lægger bolden frækt ind på midten til Gravesen, der sparker bolden ind. Kort inden pausen er det igen på en dødbold at Tyrkiet har svært ved at få bolden væk. Martin Jørgensen laver et kikset indlæg fra venstre fløj, der snyder alle – også Rüstü i målet – da bolden i stedet sejler ind i målet tæt på modsatte stolpe.

Efter sådan en første halvleg er Tyrkiet naturligvis nødt til at komme ud og spille mere seriøst for at vinde – og det gør de også. Det lykkes dem at reducere, men igen viser det danske midterforsvar sin stærkeste side ved at holde hovedet koldt så de rød/hvide kan køre sejren hjem.

Claus Jensen bliver fortjent Man of the match for sit store arbejde med at skabe chancer og gøre sig spilbar for de andre. Et andet godt bud på den titel kunne have været Thomas Sørensen, der særligt i anden halvleg bliver presset af de tyrkiske angribere.

Men sikke en aften. Danmark fik de tre point for tredje kamp i træk, og de to vigtige hjemmekampe mod to af de andre VM-kandidater er endt med sejre. Så kan det næsten ikke blive bedre.

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010