home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 478 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Danish Dynamite [#8 - FM 2005]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er denne blog en god idé?  (Afstemning slut: 19 Jun 2010, 19:26)
Aner det ikke ... skal lige se den an
- 8 (13,3%)
Hmmm ... det tror jeg ikke ... altså, helt ærlig, FM 2005??
- 3 (5%)
Ja, en super spændende idé. Ked af jeg ikke fik den først
- 43 (71,7%)
Nej, rigtig dårlig idé
- 1 (1,7%)
Hvorfor blogger du ikke om et italiensk bundhold ... som du plejer?
- 3 (5%)
Blogs? Fodbold? Hvor er jeg og hvad hedder jeg?
- 2 (3,3%)
Antal Stemmer: 60

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Danish Dynamite [#8 - FM 2005]  (Læst 23129 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#4 - FM 2005]
« Svar #30: 12 Jun 2010, 13:10 »

God start må man sige. Men når du selv markerer "Rommedal" med fed, kan jeg ikke lade være: Han hedder Rommedahl Tunge
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#4 - FM 2005]
« Svar #31: 12 Jun 2010, 13:11 »

God start må man sige. Men når du selv markerer "Rommedal" med fed, kan jeg ikke lade være: Han hedder Rommedahl Tunge

Han har ikke gjort sig fortjent til h'et endnu  Opstemt
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Danish Dynamite [#3 - FM 2005]
« Svar #32: 12 Jun 2010, 13:12 »

Det er det fedeste koncept du har her. Hvis du lige kunne nå at spille alle tre slutrunder inden VM er forbi ville det være fantastisk. Det du har taget Graulund med på landsholdet er også genialt og jeg glæder mig allerede til at den næste update kommer.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#3 - FM 2005]
« Svar #33: 12 Jun 2010, 13:39 »

Det er det fedeste koncept du har her. Hvis du lige kunne nå at spille alle tre slutrunder inden VM er forbi ville det være fantastisk. Det du har taget Graulund med på landsholdet er også genialt og jeg glæder mig allerede til at den næste update kommer.

Tak for rosen.

Tja, jeg kan ikke sige med sikkerhed at jeg vil nå det inden VM, men jeg regner med at jeg vil være på denne blog hen over sommeren generelt.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#4 - FM 2005]
« Svar #34: 12 Jun 2010, 15:24 »

Danish Dynamite

# 5 – Georgiske smæk



17. november 2004





Et år skal standmæssigt sluttes af for landsholdet. Sådan har det altid været, men det har absolut ikke været altid at Danmark har leveret resultaterne i sidste kamp. Hvem husker ikke den forfærdelige sidste kvalifikationskamp mod Spanien i 1993, hvor vi blev sendt ud i VM mørket af et mål, der burde være blevet annulleret på grund af frispark mod Schmeichel.

Det kunne godt være endt på samme mode mod Georgien. Modstanderen i denne udekamp spiller lige op med os, er i stand til at kombinere og drive gæk med vores hold.



At sejren så kommer i land skyldes at de danske spillere er køligere afsluttere end deres modstandere. Særligt i den sidste fase af kampen, hvor jeg vurderer at det er vores fysik der giver os de sidste mål. 4-1 er ikke ufortjent, men dækker over en kamp mellem to næsten ligeværdige hold. Christian Poulsen får scoret sit første mål for Danmark, Tommy Bechmann har været efterårets store overraskelse og får lov til at score en kasse som bevis på sine evner og så får Gravesen igen lov til at score på et smukt langskud.



Om Danmarks placering i denne hypersvære gruppe er der kun én ting at sige: Drømmestart. Vi har leveret varen med fire sejre ud af fire mulige – både i de svære udekampe og hjemme mod de stærke nationer. Det er meget farligt på nuværende tidspunkt at gøre sig for mange tanker om VM-billetter, men jeg vil sige at vi har det mest optimale udgangspunkt for at ende i toppen af denne gruppe. Nu er målet at holde dampen oppe i det nye år.

Logged

FTR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#5 - FM 2005]
« Svar #35: 12 Jun 2010, 15:28 »

Haha du skal da virkelig være glad for at vinde over Tyrkiet med den dommer ! Opstemt

Ellers rigtig fed blog, og rigtig interessant netop nu !

KIU
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#5 - FM 2005]
« Svar #36: 12 Jun 2010, 16:24 »

Haha du skal da virkelig være glad for at vinde over Tyrkiet med den dommer ! Opstemt

Ellers rigtig fed blog, og rigtig interessant netop nu !

KIU

Tak, tak. Jeg håbede at både timing og titel på bloggen er velvalgt  Wink
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#5 - FM 2005]
« Svar #37: 12 Jun 2010, 17:18 »

Det er sku en fed blog du har gang i, jeg for helt lysten til af spille 2005 versionen igen Opstemt
Som FTR også skriver er det sku flot du kan vinde 2 kampe med Messias som dommer Wink
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#5 - FM 2005]
« Svar #38: 12 Jun 2010, 19:03 »

Bloggen er allerede fabelagtig Dusty. Keep Feeding Us Thumbs Up
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#5 - FM 2005]
« Svar #39: 12 Jun 2010, 20:27 »

Danish Dynamite

# 6 – Optakt til drabeligt spændende landsholdsår



19. januar 2005





Tre uger før den uhyggeligt vigtige udekamp mod Grækenland, er jeg parat til at præsentere Danmarks nye landshold. Efter at have prøvet forskellige spillere af i efteråret, vil jeg sige at netop disse 26 spillere repræsenterer mit førstevalg. Den eneste, der mangler er Kasper Bøgelund, der stadig er ude med brækket ben og har været det siden august. Om det er Priske eller Dan Anton Johansen, der skal vige pladsen når han kommer tilbage, vil vise sig.



På alle pladser satser jeg på spillere med landsholdserfaring, der stadig har nogle gode år foran sig. Her tænker jeg på Thomas Sørensen, Martin Laursen, Thomas Graversen, Christian Poulsen, Martin Jørgensen, Dennis Rommedahl og Jon Dal Tomasson. Men i 26-mands truppen er der også blevet plads til spillere, som jeg tror kan blive vigtige i fremtiden. Her tænker jeg på Rasmus Würtz, Morten ”Duncan” Rasmussen, Leon Andreasen, Jan Kristiansen og Thomas Kahlenberg.



De unge kræfter skal der nok blive brug for. Danmark skal spille en maraton-sæson med 8 kvalifikationskampe og muligvis 2 play-off kampe også. Så der skal nok også blive brug for de unge, friske mænd, der for de flestes vedkommende er hentet på U21-holdet.

Danmark er klar til en hård sæson. Vi starter i Athen i en kamp, der kan blive meget afgørende, og det bedste jeg kan håbe på er at skade-djævlen ikke vil være for hård ved min trup.

Tid til at krydse fingre …

Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#6 - FM 2005]
« Svar #40: 12 Jun 2010, 20:53 »

FREMRAGENDE!  Utrolig god blog, og sam sagt tidligere, kan der ikke sættes en finger på idéen, genialt arbejde Wink KIU!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#6 - FM 2005]
« Svar #41: 12 Jun 2010, 22:30 »

Danish Dynamite

# 7 – Drama i Athen



9. februar 2005




Før kampen mod Grækenland er der storm omkring det danske landshold. Grundet mange skader vælger jeg at indkalde Peter Madsen som var en af de angribere der blev sorteret væk tidligt i min regeringstid. Men han siger nej og brokker sig, så pressen er mere interesseret i balladen end i de danske forberedelser. Da pressen kommer til mig vælger jeg at lade være med at deltage i dramaet.

Drama er der nok af. Med skader hos både Thomas Helveg, Martin Laursen og Kasper Bøgelund, samt karantæne til Rommedahl for to gule kort, er den danske defensiv hårdt medtaget inden kampen.



Selv om Grækenland ligger langt bagud i tabellen vil jeg påstå at denne kamp er den mest vanskelige jeg har stået overfor indtil nu. For hjemmeholdet er pisket til at vinde, og i den situation bliver de meget svære at spille mod. Vores bedste bud må være at være defensivt godt organiserede og så arbejde med kontra. Jeg er ikke en type træner der sætter en taktik med henblik på at spille 0-0, men i dette tilfælde ville jeg være tilfreds med en uafgjort.

Kampen bliver tæt, intens, men heldigvis ikke helt så svær som jeg havde frygtet. Ligesom i virkelighedens VM 2010 har grækerne mere end almindeligt svært ved at skabe noget offensivt og er mest farlige på dødboldsituationer og en sjælden gang på langskud. Heldigvis har jeg Thomas Sørensen i kassen. Offensivt spiller vi en god kamp, vi burde måske have scoret en enkelt pind, men resultatet 0-0 er absolut godkendt.



Kampen gik lidt som jeg havde håbet. På trods af græsk point-tørst holdt vi modstanderne fra fadet og får et meget vigtigt point. Vi ligger stadig nr. 1 i puljen med 13 point, hvilket er 1 mere end Tyrkiet.

Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#7 - FM 2005]
« Svar #42: 13 Jun 2010, 14:23 »

Igen en god update.. Det er utrolig sjov at følge danmark i de gamle dage, med dig der står med de vigtige beslutninger.. Opstemt
Logged

ZZ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Danish Dynamite [#7 - FM 2005]
« Svar #43: 13 Jun 2010, 14:42 »

Fantastisk idé til en blog, så bliv ved Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danish Dynamite [#7 - FM 2005]
« Svar #44: 13 Jun 2010, 16:07 »

Danish Dynamite

# 8 – Koks i Kiev



26. & 30. marts 2005




Optakten til den uhyggeligt spændende kamp ude mod Ukraine bliver mere nervepirrende end optakten til Grækenland-kampen. Nu havde jeg troet at jeg havde været igennem det værste skadeskaos. Men nej, det var åbenbart hovmod fra min side. Da truppen til næste landsholdssamling skal udtages, er jeg tvunget til at se bort fra Thomas Gravesen, Christian Poulsen, Rasmus Würtz, og Martin Laursen – dvs. at denne gang er det ikke den defensive, men i stedet midtbaneaksen på holdet, der er slået i tusinde stykker.



Derfor er et naturligt at jeg i kampen mod Kasakhstan i Parken lader flere af de unge folk få chancen. Det resulterer i en skuffende målløs første halvleg og senere 2-0, en godkendt præstation, da mine tanker er fikseret på næste kamp. Tilskuerne ville gerne have haft flere mål, men jeg hæfter mig mere ved at vi ikke får flere skader.



Det er klart at vores centrale midtbane er svækket af at mit første, andet og tredjevalg er skadet. Derfor bruger jeg Thomas Frandsen som den defensive midtbanemand. Men manglen på de gode midtbanefolk er tydelig. Danmark har svært ved at kontrollere spillet og holde det i egne rækker. Angriberne får sjældent gode bolde at arbejde med, hvilket også kan ses på at vi har én afslutning indenfor rammen ud af 9 mulige.



Danmark ender med at tabe den tætte dyst. Jeg kan ikke være rigtig utilfreds med det, for selv om jeg beder mine spillere fighte mere igennem i anden halvleg, så mangler der simpelthen saft og kraft på midtbanen, og uden det, er gode resultater umulige mod et så godt hold som Ukraine.



Pointtabet burde koste os førstepladsen, men det sker ikke. For samtidig med at vi taber 0-1 i Kiev, er der en større sensation i gruppen. Tyrkiet taber 1-3 i Georgien og selv om det betyder at vi bevarer vores førsteplads, så betyder det også at gruppen helt åben igen.

Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010