home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:34:21 Bubbles Blogkonkur... #4 - Danish Viking War...
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  3 Brugere, 827 Gæster Online.

Indlæg: 1132733 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56792 gange)
The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 25 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #75: 21 Aug 2011, 23:15 »

Jeg må erkende, efter lang tid som stille læser, at være helt vild med din blog. Der er ikke de store armbevægelser; det er en overskuelig opsætning, ikke den store grafik, og solid tekst. Det er virkelig sublimt og underholdende Smiley!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 25 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #76: 22 Aug 2011, 13:15 »

Jeg må erkende, efter lang tid som stille læser, at være helt vild med din blog. Der er ikke de store armbevægelser; det er en overskuelig opsætning, ikke den store grafik, og solid tekst. Det er virkelig sublimt og underholdende Smiley!

Tak for kommentaren, det er, som jeg har sagt før, altid dejligt med lidt ros. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 25 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #77: 22 Aug 2011, 14:09 »

26


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 7.   M A R T S   2 0 1 4



To tredjedele af sæsonens 33 kampe er nu spillet, og inden jeg tager hul på de sidste 11, skal i ikke snydes for update omkring, hvordan det står til i Farum.


DEN SIDSTE DEL AF EFTERÅRET
Det jeg frygtede er sket. Efter vi løb ind i nederlag mod FCK og OB, kom vi aldrig rigtigt tilbage på sporet resultatmæssigt. Efter sejren mod Esbjerg sikrede vi os dog en sen 2-1 sejr over AGF, men herefter løb vi ind i en krise. Først blev vi slået ud af pokalen efter 0-1 mod FC Midtjylland, hvorefter vi løb ind i tre SUperliga-nederlag på stribe mod henholdsvis Silkeborg, AaB og SønderjyskE. Alle kampene endte med 0-2 til de jyske modstandere.

I de to sidste kampe inden vinterpausen fik vi igen lidt oprejsning. I kampen mod Randers FC kom vi foran efter 50 minutters spil ved Chris Rolfe, og da Rolfe scorede igen med 1 minut igen, gjorde det ikke så meget, at Randers scorede en enkelt gang i overtiden. Efterårets sidste kamp blev afgjort efter 45 minutter, da Robbie Findley for en sjælden gangs skyld fandt vejen til netmaskerne og dermed sikrede os en 1-0 sejr over nedrykningskandidat erne. Med de svingende resultater havde FCK og FC Midtjylland så småt lagt afstand til de øvrige hold i toppen af tabellen.




VINTERPAUSEN
I år har der været meget stille omkring os i vinterpausen. Der er ikke gået nogen handler igennem, og vi har derfor samme trup til rådighed i resten af sæsonen, som vi havde i efteråret. Vi har spillet en del venskabskampe, og selvom man ikke skal lægge for meget i det, så er det ikke fedt at se ens hold tabe fire ud af syv opgør mod dårligere modstandere.


THE DANISH BIG FOUR
Det er måske ikke en helt rammende titel, men ikke desto mindre dækker den over, at vi startede foråret med at blive kastet i ilden mod de fire tophold fra sidste sæson, og jeg kan godt afsløre, at vi ikke kom helskindede ud efter de fire kampe. Vi startede med at tabe 1-3 til Brøndby inden vi syv dage efter løb ind i et 0-3 nederlag til FC Midtjylland. Præcis som i de to nederlag, fik vi mod FCK heller ikke et ben til jorden. Mestrene slog os med 1-4 og tog dermed endnu et skridt mod at forsvare deres titel. Vi fik første og hidtil eneste point i fjerde forårskamp, hvor vi mødte OB. Det så ellers længe ud til at ende præcis som i de tre foregående kampe, men takket være en scoring af Søren Larsen i kampens overtid, fik vi 2-2 og dermed ét enkelt point mere ind på kontoen.

På trods af de dårlige resultater, holder vi os stadigvæk inde i medaljekampen med det yderste af neglene. Vi har syv point op til Brøndby, mens vi har formået at holde hold som OB og AGF bag os. FCK og FC Midtjylland er begge så langt foran, at det formentlig er de to hold, som skal afgøre mesterskabskampen.





Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 26 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #78: 22 Aug 2011, 20:42 »

27


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

1 9.   M A J   2 0 1 4



Nu er vi kommet igennem de resterende 11 Superliga-kampe, og dermed har vi fået sat et punktum for en sæson, som startede rigtig godt, men hvor vi desværre mistede stabiliteten i vores spil. I de sidste elleve kampe blev det til seks sejre og fem nederlag, og jeg vil gerne starte med at sige, at perioden bød på et par overraskende resultater.


SVINGENDE RESULTATER...
...er et meget passende prædikat til den sidste tredjedel af sæsonen. Resultaterne bølgede frem og tilbage, og det var sjældent, at vi formåede at vise stabilitet over flere kampe. Et 0-1 nederlag blev efterfulgt af en sejr over AGF, inden vi igen tabte, denne gang med 0-2 til de fremtidige nedrykkere fra Silkeborg. Igen vendte vi det til en sejr i næste uge mod AaB, udelukkende for igen at miste point i den efterfølgende runde. Efter 0-1 nederlag til Randers d. 19. april viste vi for første gang i lang tid lidt stabilitet, da vi vandt 2-0 over både SønderjyskE og Vejle. De to sejre kan især tilskrives Robbie Findley, som scorede tre ud af vores fire mål, og som i øvrigt var meget aktiv for os i sæsonafslutningen.

Efter de to sejre stod vi igen foran de helt store prøvelser. Med fire kampe igen lå vi placeret som nummer fire i tabellen, og med tredjepladsen uden for rækkevidde, gjaldt det om at holde OB og de andre konkurrenter på afstand. Denne mission startede ikke specielt godt. Mod Brøndby kom vi godt nok foran efter 57 sekunder ved Findley, men Brøndby greb hurtigt taktstokken og styrede begivenhederne. Derfor fik Findleys 2. kasse sidst i kampen ikke andet end symbolsk betydning, da vi tabte kampen 2-3. Kampen efter, hvor vi mødte FC Midtjylland, endte anderledes positivt. Findley indlete scoringen efter 28 minutter, og selvom Henrik Madsen brændte et straffespark inden pausen, formåede vi alligevel at holde fast, så Chris Rolfe med et kvarter igen kunne lukke kampen med sin scoring til 2-0.

I næstsidste runde ventede FCK, og denne kamp startede som de to foregående med en scoring af Findley. Vi holdet københavnerne væk fra de helt store chancer i en hel time, men herefter holdt den ikke længere. Thomas Kristensen udlignede til 1-1, og jeg frygtede at dette ville vende kampen til FCK's fordel. Der var dog ingen grund til bekymring, for vi fortsatte det gode spil, og det resulterede såmænd i yderligere to scoringer. Først ved Stephan Petersen efter 71 minutter og til sidst ved Henrik Kildentoft, som sendte 3-1 scoringen i nettet i overtiden. Med sejren havde vi sikret os fjerdepladsen inden sæsonens sidste opgør, så selvom vi tabte 2-1 til OB, fik det ingen betydning for stillingen. Vi ender som nummer fire med 50 point. Med 29 point op til de dobbelte mestre fra FCK, og med 14 point op til Brøndby på tredjepladsen, er der bestemt noget der skal forbedres inden næste sæson, hvor denne sæsons præstation forhåbentlig kan forbedres.





Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 27 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #79: 22 Aug 2011, 20:47 »

Nu ved jeg ikke hvad dine forventninger var inden sæsonen, men jeg syntes at det er flot at du med en klub af FC Nordsjællands størrelse får kvalificeret dig til Europa League. Det er uden tvivl utrolig vigtigt på sigt - både økonomisk såvel som omdømme.

Glæder mig allerede til næste sæson..  Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 27 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #80: 22 Aug 2011, 20:47 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 27 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #81: 22 Aug 2011, 20:50 »

Nu ved jeg ikke hvad dine forventninger var inden sæsonen, men jeg syntes at det er flot at du med en klub af FC Nordsjællands størrelse får kvalificeret dig til Europa League. Det er uden tvivl utrolig vigtigt på sigt - både økonomisk såvel som omdømme.

Glæder mig allerede til næste sæson..  Thumbs Up

Forventningerne hed en placering i den bedste halvdel, altså i top 6. Pga. de gode præstationer i efteråret fik jeg muligheden for at justere forventningerne, hvilket jeg gjorde, således at forventningerne hed kvalifikation til europæisk fodbold.

Personligt forventede jeg ikke mere, men jeg havde tiltro til, at holdet kunne nappe et sæt medaljer. Det skete ikke, men det gør det forhåbentlig næste sæson.

Og jeg kan kun sige, at jeg også glæder mig. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
28 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #82: 23 Aug 2011, 12:31 »

28


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 0.   J U N I   2 0 1 4



Hen over sommeren er der sket en hel masse ting i Farum. FCN har indgået et samarbejde med Newcastle United, jeg har underskrevet en ny tre-årig kontrakt, klubben er blevet overtaget af den tidligere direktør Bente Pedersen og Farum Park har fået nyt græstæppe. Men fremfor alt har jeg forstærket holdet med nogle meget spændende spillere, som kan være med til at føre klubben helt til tops. I denne update vil jeg først komme ind på de forskellige spillerhandler, som er blevet gennemført indtil nu. Herefter vil jeg komme med en kort gennem gang af truppen, og til sidst sætte nogle mål/forventninger til sæsonen.


SPILLERE UD >>

Andreas Johansson
   Fri transfer

Kristian Lindberg
   Lejeaftale

Per Krøldrup
   10.000 kr

Thomas Hansen
   100.000 kr

Rodney Sneijder
   800.000 kr

Martin Christensen
   950.000 kr

Andreas Granskov
   1.500.000 kr


SPILLERE IND <<

Philip Rasmussen
   Fri transfer

Mathias Lundsteen
   1.100.000 kr

Morten Koch
   1.000.000 kr

Stéphane Sessegnon
   Fri transfer

Marko Arnautovic
   Fri transfer

Martin Ørnskov
   Fri transfer

Jakob Poulsen
   Fri transfer
HANDLER 2014/2015
Syv spillere har forladt holdet, og syv spillere har meldt deres ankomst. Derfor er det på sin plads med en gennemgang, således at i som læsere kan følge med i løjerne.

Der er blevet solgt spillere i samtlige kæder, og for at starte et sted, så har vi i forsvaret sagt farvel til både Per Krøldrup og Thomas Hansen. Begge spillere er oppe i årene, og med hurtigt faldende stats er der ingen grund til at lave dem blive. På midtbanen har vi skilt os af med tre mand. Først og fremmest fik Andreas Johansson, pga. hans alder, ikke forlænget sin kontrakt, mens både Martin Christensen og Rodney Sneijder er blevet vejet og fundet for lette. Sneijder formåede aldrig at imponere, især pga. sin manglende fysik, mens Martin Christensen kom i overskud efter et par stærke indkøb, som bliver forklaret senere. I angrebet er Andreas Granskov blevet solgt for 1,5 millioner kroner til Randers FC, mens Kristian Lindberg er blevet udlejet til SønderjyskE. Endnu engang har indkøb af spillere haft betydning for afskaffelsen af de to angribere, som ellers har gjort det fornuftigt for klubben.

Som en konsekvens af Krøldrup og Hansens afgange har jeg hentet to unge drenge til holdet. Morten Koch, der i de to seneste år har været lejesvend i klubben, er blevet købt fri af kontrakten med FC Midtjylland, som ikke havde i sinde at bruge ham. Derudover er den 19-årige Mathias Lundsteen blevet hentet for 1,1 millioner kroner i OB. Lundsteen har et stor potentiale, og han kan helt sikkert ende med at blive en af holdets helt store aktiver i defensiven om et par år.

På midtbanen har vi hentet hele fire mand ind. Den defensive midtbane er blevet forstærket af Martin Ørnskov, som rendte rundt uden klub, efter at have spillet de sidste to sæsoner for FC Midtjylland. Ørnskov er en solid slider, som uden tvivl vil markere sig positivt i sin tid i klubben. Længere fremme har vi fået tilgang af Phillip Rasmussen. Den offensive midtbanespiller har tidligere været fire år i klubben som ung, og han kommer nu tilbage med mere erfaring efter flere år på FC Vestsjællands førstehold. Som en breddespiller til midtbanen har jeg hentet den tidligere landsholdsspiller Jakob Poulsen. Han kan dække alle de offensive midtbanepladser og han har trods sine 31 år stadig evnerne til at tilspille sig en fast plads på den offensive midtbane. Eller det ville han i hvert fald have haft, hvis ikke det var for mit sidste indkøb til midtbanen. Inden dette transfervindue havde jeg aldrig troet, at en spiller som Stéphane Sessegnon vil pakke taskerne og tage til SAS Ligaen, men jeg tog åbenbart fejl. Efter fire år i Sunderland, hvor det kun blev til sølle seks kampe, starter landsholdsspilleren fra Benin på en frisk i Farum, hvor han formentlig bliver den helt store attraktion, og han kan med garanti være med til at tiltrække tilskuere til stadion.

Sessegnon er dog ikke den eneste spiller med international erfaring, som er kommet til klubben. Et i forvejen stærkt angreb er blevet forstærket af østrigske Marko Arnautovic, som tidligere har spillet kampe for både Inter og Werder Bremen. Arnautovic er en hurtig og driblestærk angriber, som sammen med Findley udgør en utrolig stærk angrebskonstellatio n.







TRUPPEN 2014/2015
Selvom i nu er blevet præsenteret for ændringerne i truppen i forhold til sidste sæson, er det alligevel på sin plads med en kort gennemgang af holdet.

Mellem stængerne er der ingen forandring sket. 29-årige Jesper Hansen vogter buret, mens Den seks år yngre Nicolai Larsen agerer backup. Jeg har valgt at holde fast i formationen fra sidste sæson, og derfor skal Rafik Halliche igen ligge centralt og styre et tremands-forsvar. Hvem der følger ham til en plads blandt de startende elleve er endnu ikke sikkert, da både Kildentoft, Drobo-Ampem og Bischoff spille godt i sidste sæson. Derudover banker de to unge spillere, Koch og Lundsteen, også på til en startplads.

Foran forsvaret befinder der sig to defensive midtbanespillere, og det kunne meget vel gå hen og blive Martin Ørnskov og Enoch Adu, som skal spille side om side her. I kampe mod svagere hold, hvor vi ikke har brug for to defensivt orienterede spillere, kan Henrik Madsen gå ind på den ene plads for at tilføre lidt flere offensive kræfter til holdet. Længere fremme på midtbanen ser vi yderst skræmmende ud. Sessegnon er næsten selvskrevet til en plads som offensiv midtbanespiller, men hvis typer som Søren Christensen og Philip Rasmussen skal have spilletid, kan Sessegnon også rykkes ud til højre. På kanterne har vi ligeledes stærke spillere i form af Kevin Mensah, Jakob Poulsen, Andreas Laudrup og Stephan Petersen.

I angrebet ser det også rigtig godt ud. De to amerikanere Chris Rolfe og Robbie Findley var de to mest scorende FCN-spillere sidste sæson, og sammen med Søren Larsen og nyindkøbte Marko Arnautovic kommer de helt sikkert til at score flere kasser. Umiddelbart har jeg den største fidus til Arnautovic og FIndley som startere, men det kan selfølgelig hurtigt ændre sig.


R. FINDLEY        M. ARNAUTOVIC

S. SESSEGNON
A. LAUDRUP                              S. PETERSEN
M. ØRNSKOV     E. ADU

D. DROBO-AMPEM   R. HALLICHE   H. KILDENTOFT

J. HANSEN






FORVENTNINGER TIL SÆSONEN 2014/2015
Før enhver ny sæson sætter hvert hold sig nogle målsætninger. Nogle hold vil overleve i rækken, mens andre går efter guldet. Som enhver anden træner har jeg også sat mig nogle mål for denne sæson.

Jeg starter dog med lige hurtigt at opremse bestyrelsens målsætninger. Bestyrelsen forventer, at vi er med i guldkampen i SAS Ligaen. Jeg valgte selv denne målsætning, så det er vigtigt at den bliver nået. Derudover forventer de at vi når kvartfinalen i pokalturneringen, mens bestyrelsen ingen forventninger har i forbindelse med vores deltagelse i Euro League.

Som altid har jeg lidt højere forventninger end bestyrelsen. Efter de gode handler er jeg overbevist om, at vi med en masse held og lidt mere stabilitet kan gå forbi FCK, FCM og Brøndby og nappe guldmedaljerne. Det er måske lidt kæphøjt at sige det allerede nu, men jeg har en fornemmelse af, at det kan lade sig gøre, I pokalturneringen har vi haft det svært i de seneste år, og derfor tør jeg ikke sætte for store forventninger, især ikke når vi også skal bruge tid på at spille Euro League. Jeg vil selvfølgelig bestræbe mig på at opnå et resultat der tilfredsstiller bestyrelsen, men pokalturneringen vil altså blive nedprioriteret i forhold til ligaen og Euro League.

Mine forventninger til Euro League afhænger lidt af lodtrækningen. Vi indtræder i tredje kvalifikationsrunde, hvor vi skal møde enten Viktoria Plzen eller Zimbru. Vi burde kunne slå begge hold, og hvis lodtrækningen falder til vores fordel, kan vi forhåbentlig komme igennem fjerde kvalifikationsrunde og nå gruppespillet.

Med holdet og forventningerne på plads, er der ikke andet tilbage end at sparke sæsonen i gang, og håbe på det bedste. GAME ON!



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 28 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #83: 23 Aug 2011, 14:46 »

En god handel du har gjort dig med Jacob Poulsen, mens Stéphane Sessegnon ligner en kommende profil for dit hold, der virkelig giver dit mandskab noget international klasse.

Dine andre indkøb er jeg dog derimod ikke vildere imponeret af, taget i betragtning af at du ønsker at spille om mesterskabet. Nuvel, nogle af dem er unge og mere fremtidens spillere, mens andre er backups. Men en spiller som Marko Arnautovic frygter jeg at vil skuffe dig. Han mangler desværre i acceleration for virkelig at være hurtig, og kølighed for at være en god afslutter. Jeg kunne godt frygte at han ikke score det antal mål du ønsker, men håber selvfølgelig at jeg tager fejl..    Smiley

Ellers ser det jo godt ud, selvom jeg mener det måske lige er en smule optimistisk at snakke om mesterskabet, når du var så langt fra i sidste sæson. Men du kan i hvert fald ikke klandres for manglede ambitioner    Peace
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 28 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #84: 23 Aug 2011, 16:10 »

En god handel du har gjort dig med Jacob Poulsen, mens Stéphane Sessegnon ligner en kommende profil for dit hold, der virkelig giver dit mandskab noget international klasse.

Dine andre indkøb er jeg dog derimod ikke vildere imponeret af, taget i betragtning af at du ønsker at spille om mesterskabet. Nuvel, nogle af dem er unge og mere fremtidens spillere, mens andre er backups. Men en spiller som Marko Arnautovic frygter jeg at vil skuffe dig. Han mangler desværre i acceleration for virkelig at være hurtig, og kølighed for at være en god afslutter. Jeg kunne godt frygte at han ikke score det antal mål du ønsker, men håber selvfølgelig at jeg tager fejl..    Smiley

Ellers ser det jo godt ud, selvom jeg mener det måske lige er en smule optimistisk at snakke om mesterskabet, når du var så langt fra i sidste sæson. Men du kan i hvert fald ikke klandres for manglede ambitioner    Peace

Jeg synes, at det er alt for kedeligt at gå efter det sikre og sige at vi ender i top fire, så når nu det bare er et spil, kan man lige så godt tage nogle chancer. Smiley

En chance er det også at signe Arnautovic, det erkender jeg, men jeg elsker at tage chancer, især hvis det ender i succes. Hvis ikke, så skal jeg nok kunne tjene på at sælge ham videre efter sæsonen. Mht. de resterende indkøb vil jeg ikke ligefrem kalde Ørnskov for en backup spiller. Han har gennem spillet vist højt niveau, og det fortsætter han forhåbentlig med hos os. Smiley

Men tak for kommentaren, og det er da også godt med lidt kritik en gang imellem. Så har jeg noget jeg skal modbevise jo. Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
29 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #85: 24 Aug 2011, 13:20 »

29


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

E F T E R Å R E T   2 0 1 4   -   E U R O   L E A G U E



Jeg har i min iver efter at spille valgt at spille hele efteråret til ende, uden at komme med opdateringer. Derfor har jeg også valgt, for at undgå at det hele bliver for indviklet, at dele efteråret op, således at denne update kommer til at omhandle Euro League, mens næste update vil omhandle de to hjemlige turneringer.

Vi trak, som jeg tidligere har nævnt, Viktoria Plzen i 3. kvalifikationsrunde . Et hold, som vi på papiret burde slå. Det var dog lettere sagt end gjort. I første opgør, som blev spillet i Plzen, fik tjekkerne den bedste start. De kom foran efter 21 minutter på et straffespark, og efter 38 minutter formåede de endda at udbygge føringen til 2-0. I pausen foretog jeg et par nødvendige taktiske ændringer, og det hjalp med det samme. Vi fik meget bedre fat i kampen, og kom frem til et par store chancer. Efter en times spil kom reduceringen så, da Stephan Petersen løb fra forsvaret på en kontra og sendte bolden i nettet. Herefter indledte holdet en intens jagt på det udlignende mål, og lige som det så ud til at glippe, trådte Søren Larsen i karakter. Tre minutter inde i dommerens tillægstid kom Søren Larsen højst til et indlæg og headede udligningen i mål. I returopgøret i Farum var vi, modsat første opgør, klar fra første fløjt. Efter bare 3 minutter sendte Findley os i front, og ti minutter senere kom Henrik Madsen også på måltavlen. Viktoria Plzen reducerede midt i 2. halvleg, men det gjorde ingen forskel for kampens resultat. Sessegnon lukkede og slukkede nemlig med sin scoring til 3-1 med ti minutter igen.

Den sidste forhindring på vej mod gruppespillet blev desværre ingen ringere end Paris Saint-Germain. Og jeg kan lige så godt sige det med det samme. Det hele blev afgjort efter første kamp, hvor jeg var vidne til det mest ydmygende nederlag i min FM-historie. Jeg var fejlagtigt gået ind til kampen uden at ændre til en mere forsigtig taktik end normalt, og det blev prompte straffet. Efter fem minutter var PSG foran med hele 3-0, og her stoppede de ikke. 85 minutter og en udvisning til Stephan Petersen senere måtte jeg erkende, at PSG havde været os totalt overlegne og vundet med hele 10-1!

Med kampen afgjort var der reelt ikke noget tilbage at spille for, men jeg gik alligevel efter at få et værdigt resultat på hjemmebane. Blandt andet pga. første kamp ændrede jeg taktikken til en 3-2-4-1, hvor direkte og hurtige kontraangreb var nøglebegreber. Dette gav os et godt resultat, da vi på Farum Park slog de franske mestre anno 2013 med 2-1.

Vi endte altså med at ryge ud af turneringen inden gruppespillet, og det kan jo ikke være en skuffelse, når man møder en modstander som PSG. Ikke desto mindre er jeg rigtig skuffet over vores indsats i første kamp, hvor vi nærmest ligger os ned og lader franskmændene træde på os fra første fløjt.





Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 29 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #86: 24 Aug 2011, 13:25 »

10-1...! Shockeret  Shockeret  av av av!

Men ærgerligt at du ikke formåede at komme i gruppespillet, hvilket altid er svært når man ikke er seedet. Glæder mig dog til at høre hvordan du så har klaret dig i suppen  Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 29 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #87: 24 Aug 2011, 14:04 »

10-1...! Shockeret  Shockeret  av av av!

Men ærgerligt at du ikke formåede at komme i gruppespillet, hvilket altid er svært når man ikke er seedet. Glæder mig dog til at høre hvordan du så har klaret dig i suppen  Wink

Det er den slags kampe man bare skal glemme hurtigs muligt. Wink

Jeg har sådan set updaten klar, men jeg venter lige ledt med at rette fejl og lægge den op. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
30 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #88: 24 Aug 2011, 15:21 »

30


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

E F T E R Å R E T   2 0 1 4   -   S A S   L I G A E N   &   P O K A L T U R N E R I N G E N



Så er turen kommet til at kigge tilbage på, hvad der er sket i SAS Ligaen & Pokalturneringen i efteråret 2014.

TAKTIKKEN ER LURET
Der skulle ikke spilles mange kampe i denne sæson, før jeg følte mig nødsaget til at skifte taktik. Spillernes præstationer kunne ikke matche mine forventninger inden sæsonstarten, hvilket i den grad kan ses på resultaterne. I de første seks kampe formåede vi ikke at vinde en eneste kamp. Vi tabte sæsonens første to kampe mod FCK og Viborg, hvorefter vi løb ind i fire uafgjorte kampe i træk. Problemet var især, at forsvaret og angrebet ikke slog til i de samme kampe. Når offensiven gjorde det godt, lukkede vi samtidig alt igennem nede bagved, og når vi formåede at lukke af i defensiven kunne vi ikke selv få bolden i nettet.

En kombination af de dårlige resultater og det historisk store 1-10 nederlag i Euro League til PSG gjorde som sagt, at jeg ændrede taktikken. Dette gav heldigvis den ønskede effekt. Spillet begyndte endelig at fungere ordentligt, hvilket resulterede i fem sejre i de efterfølgende seks kampe, heriblandt en 1-0 sejr over Brøndby og en 4-1 sejr over FCK. Desværre blev FCK-kampen et vendepunkt, og vi formåede ikke at få en sejr i de næste fire kampe, hvor bla. OB og Esbjerg slog os.

De sidste tre kampe inden vinterpausen bød på modstanderne FC Midtjylland, Brøndby og Randers. Jeg var opsat på at slutte efteråret godt af, og det var spillerne øjensynligt enige i. Vi kom hurtigt foran mod FC Midtjylland, og selvom de fik udlignet kort efter Findleys føringsmål, formåede vi alligevel at hive en forholdsvis sikker 3-1 sejr i hus. De efterfølgende kamp mod Brøndby blev en spænende affære. Sessegnon hamrede os i front efter bare fire minutter på et knaldhårdt langskud. Glæden var dog kort, for bare fem minutter senere udlignede Jan Kristiansen. Kort før pausen blev Brøndbys midtbanespiller, Jens Stryger Larsen, præsenteret for de røde kort, og det tippede kampen over til vores side. Efter 58 minutters spil scorede Søren Christensen det afgørende mål, og sikrede os dermed tre vigtige point. I årets sidste kamp tog vi en tur til Essex Park, hvor Randers ventede. Her var vi spilstyrende kampen igennem, og det så længe ud til, at vi ville trække os sejrrigt ud af kampen. Desværre holdt det ikke, for i fire minutters overtid dukkede Luca Righini op inde i feltet og fik sendt bolden over stregen til slutresultatet 2-2.

Efteråret endte med syv sejre, syv uafgjorte og fem nederlag, hvilket overordnet set ikke er godt nok. Til sammenligning havde vi på samme tidspunkt sidste år tre point mere og samtidig havde vi også spillet en kamp mindre. Årets resultater har placeret os på en foreløbig 7. plads. Til gengæld er mulighederne for en god placering bedre i år, eftersom ligaen er meget tættere. Vi har således kun ni point op til FCK som lige nu føre tabellen. Derfor er jeg stadigvæk optimistisk, såfremt vi får mere stabilitet ind i spillet i foråret.


POKAL-DEJA VU
Den nationale pokalturnering har aldrig været den turnering, som jeg har vægtet højest. Ikke desto mindre vil jeg altid gå efter et godt resultat, men det ser ikke ud til, at det skal ske med FC Nordsjælland.

Vi indtrådte i år i 3. runde, og her kunne Vanløse ikke yde os tilstrækkelig modstand. Kampen blev vundet med cifrene 7-0, i en kamp vore bla. Sessegnon scorede to mål, mens også ungdomsspilleren Jannick Hede kom på tavlen, efter at være blevet skiftet ind. I næste runde ventede FC Vestsjælland, og her fik vi overraskende meget modstand. Stephan Petersen fik for anden gang i sæsonen besked på at gå tidligt i bad, og med ti mand på banen kunne vi ikke for alvor byde FCV op til dans. De endte med at vinde kampen 2-0, hvilket for os betød et tidligt exit for tredje år i træk.






Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
31 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #89: 25 Aug 2011, 00:56 »

31


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

1 5.   J U N I   2 0 1 5



Jeg vil lige starte med at undskylde, at denne sæson er gået lidt for hurtigt. Det hænger sammen med, at jeg i de sidste to dage har haft en masse tid, og derfor havde jeg lyst til bare at 'spille igennem,' uden at skulle stoppe op for at skrive updates.

Men nok om det. SAS Ligaens sidste fjorten kampe er blevet spillet, og det med blandet succes fra vores side. Selvom vi fik skovlet en god portion point sammen, kunne vi ikke hente ind på alle de andre rivaler, som gjorde det mindst lige så godt som os. Foråret bød på syv sejre, tre uafgjorte og fire nederlag, og selvom det altså resulterede i 24 point, formåede vi ikke at avancere mere end én placering. Dermed ender vi sæsonen på 6. pladsen, og det betyder altså, at vi misser billetten til europæisk fodbold næste år.

Den manglende deltagelse i Euro League kan dog vendes til vores fordel. Næste sæson kan jeg fokusere 100% på at skabe succes i SAS Ligaen, og det er efterhånden snart nødvendigt med noget succes, hvis jeg skal holde motivationen oppe. Derfor skal jeg også bruge sommeren på at tilpasse taktikken og finde et par forstærkninger, så vi kan hæve vores niveau og forhåbentlig spille mere stabilt end tilfældet har været i de seneste sæsoner.


SAS LIGAEN EFTER 33 KAMPE          -          FORÅRETS KAMPE



Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010