home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 926 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 39223 gange)
casperdose95
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #45: 13 Apr 2013, 19:14 »

Andre som spiller med Dortmund som kan fortælle hvordan de spiller Lewandowski? Smiley Jeg kan simpelthen ikke få manden til at score eller til at slå igennem... Har prøvet ham som både dybdeliggende, fremskudt og skarpretter Smiley
Nogle andre som har oplevet det samme med ham?
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #46: 15 Apr 2013, 13:30 »

Hvem skal jeg købe i stedet for Lewandowski? Fik ham solgt for 230 millioner da han ikke ville forlænge og ville til en større klub. Er i 1 sæson. Helst i samme stil, som Dortmund. En mindre spiller måske. Tysker, polak, belgier, hollænder. Den slags.
Logged

Manchester United

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #47: 15 Apr 2013, 15:36 »

Hvem skal jeg købe i stedet for Lewandowski? Fik ham solgt for 230 millioner da han ikke ville forlænge og ville til en større klub. Er i 1 sæson. Helst i samme stil, som Dortmund. En mindre spiller måske. Tysker, polak, belgier, hollænder. Den slags.

Facundo Ferreyra, plejer at bombe gevaldigt meget for mig, og så er han ung! Smiley
Logged

POLAT58DK
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #48: 16 Apr 2013, 01:05 »

Lukaku-jovetic 2 udlændinge
schurrle-volland 2 tysker
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #49: 16 Apr 2013, 08:55 »

Hvem skal jeg købe i stedet for Lewandowski? Fik ham solgt for 230 millioner da han ikke ville forlænge og ville til en større klub. Er i 1 sæson. Helst i samme stil, som Dortmund. En mindre spiller måske. Tysker, polak, belgier, hollænder. Den slags.
Helenius og Cornelius. Så burde du være dækket godt ind, og så kan du bruge Schieber en sæson eller to.
Logged

welbz is dat guy

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #50: 16 Apr 2013, 16:14 »

Helenius og Cornelius. Så burde du være dækket godt ind, og så kan du bruge Schieber en sæson eller to.

Der må definitivt være bedre spillere end dem da! Tunge
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #51: 16 Apr 2013, 19:22 »

Hvem skal jeg købe i stedet for Lewandowski? Fik ham solgt for 230 millioner da han ikke ville forlænge og ville til en større klub. Er i 1 sæson. Helst i samme stil, som Dortmund. En mindre spiller måske. Tysker, polak, belgier, hollænder. Den slags.

Jeg solgte Lewandowski for 215 mio. lige efter 1. sæson. Herefter købte jeg Luuk De Jong fra Gladbach for 140 mio. 14 mål i 16 kampe indtil videre, så han kan klart anbefales.

Ellers havde jeg egentlig Falcao på krogen for 295 mio., men hans lønkrav var lidt mere end hvad jeg ville gi'. Han ville smadre klubbens økonomi fuldstændig.
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #52: 17 Apr 2013, 21:41 »

En meget overraskende Treble med Dortmund i kun 2. sæson.
CL-sejren kom i hus, efter en 2-0-sejr over den tidligere onde ånd fra gruppen, Man Utd. Barca, Bayern og Milan blev slået ud i knockoutfasen i nogle mærkelige opgør. Deriblandt 5-1 hjemme over Bayern og 4-1 ude over Milan.
Pokaltitlen kom efter straffesparkskonkur rence over Gladbach. Kampen blev 3-3.

Følgende spillere ankommer til 3. sæson:
Denys Garmash - Dynamo Kiev (Fri) - Udset til at styrke bredden på den centrale midt.
Mamadou Sakho - PSG (Fri) - Udset til at styrke bredden i midterforsvaret.
Nuri Sahin - Real Madrid (48 mio. kr. - efter lejeaftalens udløb) - Udset til en plads i startopstillingen.
Dean O'Brien - LA Galaxy (14 mio kr.) - Udset som målmandstalent. Vurderet PA 5*.
Gerard Deulofeu - Barcelona (120 mio kr.) - Udset til at rotere med Blaszczykowski på højrekanten. Vurderet PA 4,5*

3. sæson - start XI:

GK - Ospina
FH - Piszczek
FV - Schmelzer
FC - Subotic/Sakho
FC - Hummels
MC - Sahin/Bender
MC - Gündogan/Garmash
OMH - Blaszczykowski/Deulofeu
OMV - Reus
OMC - Götze
AC - De Jong

1. holdsreserver
Weidenfeller
Julian Koch
Bruno Martins Indi
Didac Vila
Moritz Leitner
Kevin Grosskreuts
Leonardo Bittencourt
Matej Vydra
Julian Schieber
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #53: 17 Apr 2013, 21:58 »

Flotte resultater, ydersog!

Jeg går i tankerne med at starte et spil med Dortmund, da det er mit hold i Tyskland (uden dog at være 'rigtig' fan) og da jeg synes klubben generelt har et fremragende koncept. Både på og udenfor banen. Planen er at gøre holdet så tysk som muligt. Der vil dog gå nogle år før det er helt muligt. Ellers skal udenlandske spillere være af egen avl. Derefter bygge holdet op og få fat i nogle gode tyskere samt lovende regens.

Har du oplevet, at der kommer gode regens i klubben, ydersog? Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #54: 17 Apr 2013, 22:07 »

Flotte resultater, ydersog!

Jeg går i tankerne med at starte et spil med Dortmund, da det er mit hold i Tyskland (uden dog at være 'rigtig' fan) og da jeg synes klubben generelt har et fremragende koncept. Både på og udenfor banen. Planen er at gøre holdet så tysk som muligt. Der vil dog gå nogle år før det er helt muligt. Ellers skal udenlandske spillere være af egen avl. Derefter bygge holdet op og få fat i nogle gode tyskere samt lovende regens.

Har du oplevet, at der kommer gode regens i klubben, ydersog? Smiley


Mange tak!

Jeg tror bestemt det er muligt, og prøver også at gøre det så tysk som muligt. Men, så fanger jeg mig selv i at gøre nogle 'ikke-tyske' handler, da jeg ser 4,5 og 5 stjerner Smiley

Jeg har lige nu 9 spillere på U19-holdet, som har 3,5 stjerner eller derover i potentiale. Det er vel og mærke blot de som er kommet op i Dortmund. Nogle enkelte af dem, har dog positioner som ikke lige passer min taktik (Eks. defensiv midt og højre midtbane). Derudover har jeg erhvervet mig en del talenter i løbet af anden sæson. Men der er bestemt gode regens. I Dortmund såvel som resten af Tyskland.

Så bare kom igang med Dortmund-spillet, Risom! Wink
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #55: 17 Apr 2013, 22:12 »

Det lyder alt sammen super. Især med de gode regens. Jeg vil dog prøve at se om det kan lade sig gøre at få fat i f.eks. Ter Stegen, men også nogle af de lidt større tyske stjerner, der spiller i andre klubber for at have en god kvalitet på holdet.

Og så skal holdet nok bygges op omkring Reus og Götze primært Wink

Men jeg venter lige til efter blogkonkurrencen, men jo, jeg tror faktisk jeg vælger Dortmund frem for mine andre muligheder for et nyt save til den tid.  Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #56: 17 Apr 2013, 22:16 »

Det lyder alt sammen super. Især med de gode regens. Jeg vil dog prøve at se om det kan lade sig gøre at få fat i f.eks. Ter Stegen, men også nogle af de lidt større tyske stjerner, der spiller i andre klubber for at have en god kvalitet på holdet.

Og så skal holdet nok bygges op omkring Reus og Götze primært Wink

Men jeg venter lige til efter blogkonkurrencen, men jo, jeg tror faktisk jeg vælger Dortmund frem for mine andre muligheder for et nyt save til den tid.  Peace

Har selv prøvet med ter Stegen, men kan simpelthen ikke få ham til en pris jeg synes er rimelig - Ospina kom på fri, og står glimrende. Han er fin indtil et kæmpetalent kommer op.

Reus, Götze, Hummels og Gündogan er KLART mine vigtigste spillere, og du må for Guds skyld ikke give slip på dem. Det var meget mod min vilje at sælge Lewandowski, men han VIL videre - held og lykke med at holde på ham!

Håber da du starter en blog om Dortmund bagefter, så der er lidt sort/gult læsestof Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #57: 17 Apr 2013, 22:19 »

Har selv prøvet med ter Stegen, men kan simpelthen ikke få ham til en pris jeg synes er rimelig - Ospina kom på fri, og står glimrende. Han er fin indtil et kæmpetalent kommer op.

Reus, Götze, Hummels og Gündogan er KLART mine vigtigste spillere, og du må for Guds skyld ikke give slip på dem. Det var meget mod min vilje at sælge Lewandowski, men han VIL videre - held og lykke med at holde på ham!

Håber da du starter en blog om Dortmund bagefter, så der er lidt sort/gult læsestof Smiley

Okay, det vil jeg huske.

Arg tror ikke lige jeg vil oprette en ny blog.... Måske blog-light Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

bundgaard89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #58: 23 Apr 2013, 08:45 »

Jeg har også startet et save op med Dortmund, da jeg synes de har en vildt spændende trup, der passer til den måde jeg gerne vil spille på..

I første sæson var min eneste handel at sikre Okore for 21m. I CL gik det glimrende, hvor jeg vandt gruppespillet og med nogle lette lodtrækninger klarede jeg mig frem til en semifinale, hvor jeg dog blev slået ud af Juventus.
I ligaen startede jeg meget svingende, og jeg var nødt til at lave nogle taktiske justering, og med en periode på 3½ måned kun med sejre, afgjorde jeg mere eller mindre ligaen, som jeg vandt med 77 point, 8 point foran Bayern. I pokal turneringen røg jeg ud i første runde.

Til anden sæson blev der hentet et par regens og Christian Träsch for 30m, for at besætte min højre back. Spilmæssigt var holdet niveau langt over niveauet fra første sæson, jeg i ligaen var jeg outstanding langt det meste af sæsonen. En krise mod slutningen skabte dog stor spænding, og jeg vandt med 84 point og en bedre målscore end Bayern. Pokalturneringen blev også vundet i suveræn stil. I CL var jeg i store problemer i en ellers nem gruppe, men klarede mig videre med en 2. plads. I Knockout runderne mødte jeg PSG, Tottenham og Barca, hvor jeg mod alle spillede mig sikkert videre, blandt andet slog jeg Barca 2-0 både ude og hjemme. Finalen endte med en dramatisk 2-1 sejr mod City, og endnu et trofå blev sikret.

I 3. sæson har der været lidt mere gang i handlerne. Blaszczykowski blev solgt til Chelsea for 192m. Santana og Kehl forlod klubben på fri transfer. Ind er kommet Sahin for 48m efter lejeaftalen, Garmash og Clasie på fri transfer, for at give lidt bredde. Jeg satsede stort på at hente Schürrle og var oppe at byde 350m der blev afvist. Efterfølgende blev han dog sat til salg, og efter hård kamp mod City og Chelsea, hentede jeg ham for 122m. Derudover er der tilføjet et par regens til truppen.
Jeg har været suveræn i CL i denne sæson, og vundet alle super cups og klub vm, I ligaen er jeg pt sikker 1er, men har for første gang smidt point på hjemmebane. Truppen virker generelt bred og rimelig komplet, da alle mine backups er utroligt stærke, det er dog svært at holde alle glade og tilfredse.

Generelt forsøger jeg at holde min trup så tysk inspireret som muligt, dog har jeg været nødt til at hente enkelte udenlandske spillere, for at sikre bredden på en økonomisk forsvarlig måde. Jeg præsterede mod alt forventning at forlænge med Lewandowski. Hvis folk har problemer med det, kan det lykkes, ved at love ham at man vinder CL, hvilket selvfølgelig kan være lidt en risiko at løbe, men han er det værd, manden er sgu en maskine, både med antal kampe og mål.

Jeg spiller som udgangspunkt min normale 4-2-3-1 opstilling, men har været nødsat til at ændre lidt, for at få den til at fungere. Den er generelt baseret på at være meget dominerende, med korte afleveringer. Jeg er så lige pt ved at forsøge med lidt ændringer, hvor mine 3 offensive midtbanespillere er meget mere direkte, hvilket indtil videre, har givet succes. Jeg har dog været nødsaget til at afvige fra min taktik og normale principper, i nogle af de svære udekampe, hvor jeg bliver en 3-3-2-2, med 3 forsvare, en defensiv midt og 2 wingbacks, 2 centrale midt og 2 angribere. Det har indtil videre lukket rigtig rigtig godt af, især mod modstandere som spiller meget pasningsfodbold.

Hvis folk har nogle spørgsmål, så er det bare at fyre løs Smiley
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #59: 25 Apr 2013, 09:05 »

Vilde resultater... Virkelig!

Hvordan lover man CHL sejr - så Lewan bliver? Han er virkelig en af de giftigste angribere.. Og samtidig ikke hjernedød dyr i løn.

Du må gerne komme ind på taktikken.. I bredere grad.

Bruger du shouts, hvilke roller? Hvor får du din KLART vigtigeste spillere til at levere?
Spiller du hurtigt tempo i din korte stil?

« Seneste Redigering: 25 Apr 2013, 09:07 af champione » Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010