home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 530 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 38861 gange)
Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #30: 21 Feb 2013, 18:34 »

Forståeligt. Har aldrig rigtig haft fidus til Costa, men Reus er ren klasse. Fremragende spiller. Og ja, Götze er fremragende inde centralt, men som sagt, Bittencourt har været lige så god på den position, så jeg har faktisk givet ham utroligt meget spilletid, idet Götze, som du også siger, indimellem har en lidt skidt udholdenhed. Det må siges at være lidt af et luksusproblem, når man har fire klassespillere med kæmpe potentiale til tre positioner.

Leitner har også udviklet sig lidt her, og hans potentiale er stadig skyhøjt, så jeg håber, at han spillemæssigt kan leve op til forventningerne, for så har man jo en central midtbanetrio de næste otte-ti år med Bender, Gündogan og Leitner. Og ja, har spillet halvanden sæson som sagt, og Bender har nok været den mest stabile spiller. Han spiller ingen dårlige kampe, og hans stats er virkelig også forbedret. 4 stjerner har han hos mig. 850 millioner for bror Bender var lige 300 millioner mere end Leverkusen krævede i mit spil, meeen det er stadig lige over hvad budgettet tillader. ;-)

Det første jeg gjorde var også at sætte forbedring af scoutingnetværket på dagsordenen, og det er virkelig gået fremad. Jeg har spejdere ude på alle verdenens største upcoming stars, og så får jeg også Alan Halilovic til sommer, som virkelig har udviklet sig og er en stjerne i Dinamo Zagreb.

Desuden meget spøjst at Schalke har fået Glen som træner ;-) Hos mig styrer Huub Stevens stadig tropperne, selvom den eneste grund til at de lige er i top 10, må være Huntelaars tilsyneladende uendelige målscoring!
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #31: 21 Feb 2013, 18:37 »

Spiller også med Dortmund og er midtvejs i anden sæson, efter at have hentet mesterskabet klart hjem i første med et forspring på et tocifret antal point til Bayern på andenpladsen, en pokaltitel efter finalesejr over Freiburg og en Champions League, hvor jeg tabte til Chelsea i 1/8 finalen, efter at have avanceret i en gruppe med Barcelona, Benfica og Lille.

Anden sæson er nu midtvejs, idet jeg er nået vinterpausen i Bundesligaen, og det bliver formentligt ikke en lige så succesfuld sæson. Pokalen benyttede jeg til at teste de unge og reserverne, hvilket kastede et straffesparksnederl ag til Mainz af sig i anden runde, og i Bundesligaen er jeg otte point efter Bayern, der har været suveræne med 14-3-0 i de indledende 17 kampe, mens mine ret smalle og urutinerede trup har haft svært ved at spille både CL og Bundesliga. Dog har jeg spillet udebane mod Schalke, Bayern, Leverkusen, Stuttgart, Bremen, HSV, Wolfsburg og Hannover i første runde, mens jeg har haft de mere bløde hold på hjemmebane. Champions League har fungeret bedre for mig, hvor jeg igen spillede mig videre fra en svær gruppe med Inter, Galatasaray og Zenit. Tyrkerne var suveræne og vandt gruppen med 12, jeg endte på andenpladsen med 9, mens Inter fik 5 og Zenit 3. Denne gang venter et andet engelsk mandskab, nemlig Arsenal, i første knockout-runde.

Mine handler har været meget tysk præget og desuden meget få dem, og generelt er det meget ungt hold jeg spiller med. Som -LFC- benytter jeg mig af en 4-2-3-1 opstilling med følgende elleve som primære startere:

ter-Stegen
Piszczek - Subotic - Hummels - Schmelzer
Gündogan - Bender
Reus -  Götze -  Nem
Lewandowski


Bænk: Langerak, Ginter, Leitner, Rode, Bittencourt, Kuba, Schieber

Wellington Nem, Matthias Ginter og Sebastian Rode er de eneste tre indkøb, selvfølgelig udover fantastiske Marc-André ter Stegen, og de er alle fire inde omkring førsteholdet. Nem har netop vundet European Golden Boy, og specielt hans første sæson i klubben var utroligt vellykket. Jeg har været meget skadesramt igennem den første halvanden sæson, og specielt mine wonderboys Mario Götze og Ilkay Gündogan har været hårdt ramt, hvilket også har taget hårdt på holdet. Heldigvis har jeg stadig Sahin på lån, inden han til sommer vender tilbage til Madrid, og jeg er så småt begyndt at spille Ilkay fast ind på holdet.

Lewandowski har været en blandet fornøjelse for mig, han har scoret 28 mål i 44 kampe i indledende sæson, mens han i anden har lavet 20 mål i 20 kampe, heriblandt 16 mål i 13 ligakampe, og generelt er han en rigtig dygtig angriber også i det opbyggende spil. Dog føler jeg samtidig, at det sagtens kunne blive til mere, for han brænder virkelig også mange chancer. Indtil videre har jeg dog ikke kunne finde en noget nær værdig modstander/afløser, Julian Schieber er en habil reserve, mens jeg i denne sæson har goalgetteren Kevin Gameiro på lån, dog har han ingelunde kunnet slå Lewandowski af.

Her i transfervinduet i januar vil jeg, med min gode økonomi in mente, gerne kigge lidt på en tysk spiller til at supplere truppen, men jeg har ikke rigtig fundet den rigtige. Central midt eller offensivt orienteret er klart førsteprioriteten, så nogle forslag ville blive modtaget med kyshånd.
Kig på Maximilian Meyer (Max Meyer). Han er et vanvittigt talent, men spiller desværre for Schalke.
Logged

welbz is dat guy

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #32: 22 Feb 2013, 18:44 »

Dortmund styrer for tredje år i træk mod en Bundesliga-titel, hvilket i så fald ville være den femte titel på seks år. Det kommer unægteligt til at se fedt ud på den der oversigt med seneste mestre der er inde på ligaen! Jeg er 24 kampe henne i fjerde sæson og har etableret en føring på 12 points til Bayern og 13 points til Schalke og Gladbach. Javier Hernández har været HELT vild i denne sæson, og de små overvejelser jeg havde om at sælge ham inden sæsonen er forevigt glemt. Han skal være en Dortmund-legende og joine min stab, når han stopper. 27 mål i 22 ligakampe og 31 mål i 33 kampe. Han har spillet 99 ligakampe og lavet 84 ligamål.

Det er fedt med de mange mesterskaber, normalt plejer jeg at miste lysten, når jeg har overtaget så meget i en liga, men jeg har noget der unægteligt holder mig til ilden. De andre turneringer! For tredje ud af fire gange, så røg jeg helt ud af Europa efter Champions League-gruppespillet, denne gang i gruppe med Chelsea, Juventus og Rapid Wien. Det startede ellers pænt med uafgjort i Italien og sejr mod Wien, men to nederlag til Chelsea i træk, en 1-4 sæk på hjemmebane og 2-2 i Wien kostede Europa. Jeg SKAL simpelthen videre fra gruppespillet næste sæson. Det er lidt flovt, at de tyske mestre er så elendige i Europa, og Italien har da også overhalet Tyskland i antallet af CL-pladser. Pokalturneringen endte denne gang i kvartfinalen efter, at jeg endeligt gav den lidt opmærksomhed. Men 2. Bundesliga-holdet fra Augsburg fik os på straffe og endnu engang har vi kun Bundesligaen. Det er så også okay, når vi flækker den midtover, men jeg hader Champions League!
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #33: 23 Feb 2013, 16:03 »

Min anden sæson i Dortmund sluttede trofæløs, efter at suveræne Bayern vandt Bundesligaen med 8 point ned til mig på andenpladsen. I Champions League blev 1/8-finalen nok engang endestationen, og nok engang var det et engelsk hold, denne gang Arsenal, der ufortjent vandt begge kampe med 1-0 og dermed gik videre. Det var en bitter pille at sluge, for vi var klart bedst, specielt på Signal Iduna Park, men ind ville bolden ikke. Pokalturneringen endte som tidligere nævnt med et pinlige nederlag til Mainz i anden runde, dog var det med reserverne.

Op til denne sæson har jeg blot lavet få markante handler, idet Alen Halilovic langt om længe har sluttet sig til truppen, efter at jeg skrev kontrakt med ham for to år siden, og derudover har jeg lavet en 5-årig aftale med den talentfulde back Gino Peruzzi fra River. Salg har jeg ikke lavet nogen af, og generelt er jeg godt tilfreds med min trup, der kun bliver bedre og bedre år for år. De sparsomme aktioner på transfermarkedet har i kraft af mange indtæger gjort min økonomi betragteligt god, og Dortmund går uden tvivl en stor fremtid i møde.

ter-Stegen
Peruzzi - Subotic - Hummels - Schmelzer
Gündogan - Bender
Reus -  Götze -  Bittencourt
Lewandowski


En del af de spenderede millioner har hovedsagligt været møntet på at tillokke alle de store tyske talenter, og jeg er i besiddelse af en 4-5 stortalenter, som jeg virkelig forventer mig meget af i fremtiden:



Junior og Pohl er selv gået gennem rekrutteringsnetvær ket, mens Holtz er hentet i 1860 München, Schönberger i HSV og Thiel i intet mindre end Bayern München. Historien bag dette sccop var, at Thiel var uden kontrakt, og meget interesseret i Dortmund, hvilket gjorde, at jeg skrev en pæn kontrakt med den unge herre, for at lokke ham væk fra ærkerivalerne. Der er ingen tvivl om at jeg håber han bliver en stor stjerne, idet det vil være en streg i regningen for mine værste rivaler. Thiel ligner også umiddelbart den mest talentfulde af gruppen.

En skadesplaget sæsonstart gjorde, at jeg gik ind til ligapremieren mod Bochum uden Sven Bender, Gino Peruzzi, Marco Reus og Mario Götze, men alligevel fik jeg hentet en smal 2-1 sejr ind på to kasser af Lewandowski, der virkelig har bombet efter behag på det seneste. I modsætning til de to forrige år, hvor jeg var placeret i 4. seedningslag i Champions League-gruppespillet og er endt i svære grupper var jeg i år helt oppe i andet lag, og det gav mig en betragtelig nemmere gruppe, idet jeg skal møde Real Madrid, FC København og Legia.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #34: 23 Feb 2013, 16:21 »

Min anden sæson i Dortmund sluttede trofæløs, efter at suveræne Bayern vandt Bundesligaen med 8 point ned til mig på andenpladsen. I Champions League blev 1/8-finalen nok engang endestationen, og nok engang var det et engelsk hold, denne gang Arsenal, der ufortjent vandt begge kampe med 1-0 og dermed gik videre. Det var en bitter pille at sluge, for vi var klart bedst, specielt på Signal Iduna Park, men ind ville bolden ikke. Pokalturneringen endte som tidligere nævnt med et pinlige nederlag til Mainz i anden runde, dog var det med reserverne.

Op til denne sæson har jeg blot lavet få markante handler, idet Alen Halilovic langt om længe har sluttet sig til truppen, efter at jeg skrev kontrakt med ham for to år siden, og derudover har jeg lavet en 5-årig aftale med den talentfulde back Gino Peruzzi fra River. Salg har jeg ikke lavet nogen af, og generelt er jeg godt tilfreds med min trup, der kun bliver bedre og bedre år for år. De sparsomme aktioner på transfermarkedet har i kraft af mange indtæger gjort min økonomi betragteligt god, og Dortmund går uden tvivl en stor fremtid i møde.

ter-Stegen
Peruzzi - Subotic - Hummels - Schmelzer
Gündogan - Bender
Reus -  Götze -  Bittencourt
Lewandowski


En del af de spenderede millioner har hovedsagligt været møntet på at tillokke alle de store tyske talenter, og jeg er i besiddelse af en 4-5 stortalenter, som jeg virkelig forventer mig meget af i fremtiden:



Junior og Pohl er selv gået gennem rekrutteringsnetvær ket, mens Holtz er hentet i 1860 München, Schönberger i HSV og Thiel i intet mindre end Bayern München. Historien bag dette sccop var, at Thiel var uden kontrakt, og meget interesseret i Dortmund, hvilket gjorde, at jeg skrev en pæn kontrakt med den unge herre, for at lokke ham væk fra ærkerivalerne. Der er ingen tvivl om at jeg håber han bliver en stor stjerne, idet det vil være en streg i regningen for mine værste rivaler. Thiel ligner også umiddelbart den mest talentfulde af gruppen.

En skadesplaget sæsonstart gjorde, at jeg gik ind til ligapremieren mod Bochum uden Sven Bender, Gino Peruzzi, Marco Reus og Mario Götze, men alligevel fik jeg hentet en smal 2-1 sejr ind på to kasser af Lewandowski, der virkelig har bombet efter behag på det seneste. I modsætning til de to forrige år, hvor jeg var placeret i 4. seedningslag i Champions League-gruppespillet og er endt i svære grupper var jeg i år helt oppe i andet lag, og det gav mig en betragtelig nemmere gruppe, idet jeg skal møde Real Madrid, FC København og Legia.
Har du taget et kig på Maximilian Meyer?
Logged

welbz is dat guy

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #35: 23 Feb 2013, 16:27 »

Har du taget et kig på Maximilian Meyer?

Jeps, han er udmærket, men ikke mere end det i mit spil. Desuden spiller han i Schalke, der ikke vil sælge noget som helst til mig. Men ellers tak for rådet! :-)
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #36: 23 Feb 2013, 16:29 »

Jeps, han er udmærket, men ikke mere end det i mit spil. Desuden spiller han i Schalke, der ikke vil sælge noget som helst til mig. Men ellers tak for rådet! :-)
Tror også han har svingende PA, hvilket kan forklare hvis han ikke er voldsomt god i dit spil.
Logged

welbz is dat guy

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #37: 25 Mar 2013, 17:44 »

Jeg spiller også selv med Dortmund, og er pt i november 2015.

Transfers
Ind
Første sæson
Jores Okore 12 mio
Douglas Costa 115
Mattia Cassani (leje)
Andreas Cornelius 18 mio
Marek Hamsik 162 mio

Ud
Kevin Grosskreutz 75 mio
Felipe Santana 35 mio
Jakub Blaszczykowski 110 mio
Patrick Owomayela 6,75 mio

Anden sæson
Ind
Marc-André ter Stegen 167 mio
Levin Hunger 20 mio
Jean Chera 3 mio
Vagner Love 162 mio
Mattia Cassani (leje)
Paulo 7,25
Emanuel Ebeye 5,5

Ud
Roman Weidenfeller 100 mio
Robert Lewandowski 197 mio
Samt en masse udlejet fra 2. holdet

Tredje sæson
Ind
Mattia Cassani 10 mio
Bernd Koch 10 mio
Lacina Traore fri transfer
Gino Peruzzi 95 mio
Isco 155 mio
Sakip Gegcl 6 mio

Ud
Oliver Kirch fri
Lasse Sobiech fri
Lukasz Piszcek 60 mio
Julian Schieber 24 mio
Andreas Cornelius 20 mio

Tredje sæson

Ind
Guillermo Burdisso 87,5
Carlos Ovelar 1,4 mio

Ud
Chris Löwe fri
Sebastian Kehl stoppet
Jores Okore (leje)
Moritz Leitner 130 mio


Første og anden sæson bød på to 2. pladser i ligaen, mens jeg i 3. sæson vandt mesterskabet og endte i CHL finalen, hvor jeg dog skuffende tabte 0-1 efter forlænget spilletid. Sebastian Kehl blev vist ud efter 60 min - dette var hans sidste kamp!
Satser stærkt på revanche i fjerde sæson!


Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #38: 01 Apr 2013, 23:04 »

Efter jeg kom kort ind i 5. sæson for ca. en måned siden mistede jeg lysten til spillet, men den genvandt jeg så, da jeg skulle starte et spil til blogkonkurrencen og ikke fandt lysten til et nyt spil, så fik jeg så lysten til Dortmund igen og har de sidste to dage spillet mig igennem 5. sæson. Det var same old song and dance.

Pokalturneringen:
Jeg røg ud i 1. runde mod et sekunda-hold, jeg gider ikke engang tjekke hvem, og det er også fuldstændigt ligegyldigt.

Champions League:
Fik min fjerde fjerdeplads i gruppespillet på fem år, denne gang mod Barcelona, Galatasaray og Roma. I midten af fjerde kamp var jeg ellers nummer 1 i gruppen, da jeg stod med en 1-0 føring mod Camp Nou, men det vendte de i løbet af de sidste kvarter, og da samme så skete ude mod Galatasaray, så var jeg helt færdig i Europa. Smed mine unge spillere for løverne hjemme mod Roma og tabte så 1-5. Jeg kan endnu ikke læse Champions League. Skuffet Giver det et forsøg mere.

Bundesligaen:
Den kom hjem igen. Som sædvanlig var Javier Hernández all over the place og scorede 37 mål bare i ligaen. Ganske vanvittigt. Vi startede en smule blegt, men 24 kampe uden nederlag bragte os langt foran Leverkusen og Bayern, som var de eneste der rigtigt truede os. Det var lige ved at blive bare en smule spændende, da jeg tabte tre udebanekampe i streg formegentligt grundet fravær af Mats' Hummels. Dermed har Dortmund med sæsonerne før spilstart vundet seks ud af syv mesterskaber.
Logged

casperdose95
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #39: 12 Apr 2013, 19:19 »

Hej allesammen Smiley

Jeg er også startet med Dortmund, men kan simpelthen ikke få holdet til at præstere ordenligt.... Taber først 3-1 til bayern i super cuppen også taber jeg de første 3 bundesliga kampe til henholdsvis Frankfurt, Düsseldorf og Mainz Skuffet I pokalen vandt jeg til gengæld, men KUN 3-2 over et hold fra 3 divisionen, med stærkeste hold... så det ikke overbevisende nok.
Nogle der kan hjælpe med en taktik eller en anden opstilling som kunne hjælpe mig tilbage på sporet og stadig kæmpe med om titlen og forhåbentligt i Champions League.
Her et et link til min stærkeste opstilling.
http://gyazo.com/0dcafdbad69e00e540894d450948bd66

Tak på forhånd Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #40: 12 Apr 2013, 19:40 »

Hej allesammen Smiley

Jeg er også startet med Dortmund, men kan simpelthen ikke få holdet til at præstere ordenligt.... Taber først 3-1 til bayern i super cuppen også taber jeg de første 3 bundesliga kampe til henholdsvis Frankfurt, Düsseldorf og Mainz Skuffet I pokalen vandt jeg til gengæld, men KUN 3-2 over et hold fra 3 divisionen, med stærkeste hold... så det ikke overbevisende nok.
Nogle der kan hjælpe med en taktik eller en anden opstilling som kunne hjælpe mig tilbage på sporet og stadig kæmpe med om titlen og forhåbentligt i Champions League.
Her et et link til min stærkeste opstilling.
ers


Tak på forhånd Smiley

Du mangler i den grad noget defensivt tænkende på din midtbane.  Evt. Gundogan eller Sahin med en defensiv spiller som Bender eller Kehl, og gør ham til Central midtbane defensiv?  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

casperdose95
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #41: 12 Apr 2013, 20:08 »

Jeg har selv tænkt samme tanke.. men jeg havde eventuelt tænkt Sahin som en boldvindende spiller, mens Gündogan kunne være dybeliggende playmaker og begge som støtte spillere, kunne det være en mulighed? Smiley
ellers et fint forslag som central midtbane spiller Smiley
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #42: 12 Apr 2013, 21:16 »

Jeg har selv tænkt samme tanke.. men jeg havde eventuelt tænkt Sahin som en boldvindende spiller, mens Gündogan kunne være dybeliggende playmaker og begge som støtte spillere, kunne det være en mulighed? Smiley
ellers et fint forslag som central midtbane spiller Smiley

En boldvindende vil ofte - i en offensiv taktik - bevæge sig væk fra det defensive centrale område.
Så jeg ville personligt benytte en central midtbanespiller med en defensiv mentalitet Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #43: 12 Apr 2013, 21:21 »

Jeg har godt nok også svært ved at se en så offensiv midtbane konstruktion lykkes, med Gündogan og Sahin som de defensive kræfter. Jeg tror du er nødt til at sluge den kamel og sætte Bender eller Kehl ind med det defensive som deres primære funktion. Jeg har selv været ude i noget lignende engang, og min erfaring siger mig, at det slet ikke kan betale sig at have så mange kreative spillere på midtbanen på samme tid.
Logged

casperdose95
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #44: 13 Apr 2013, 10:44 »

Super! Tak ;-)

Så vil jeg prøve en Gundogan som defensivt orienteret centralmidtbanespil ler og sætte Bender ind i stedet for Sahin Smiley han er jo også kun på leje Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010