home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1165 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 41328 gange)
bundgaard89
Lilleputspiller
*

Sv: Borussia Dortmund
« Svar #60: 25 Apr 2013, 09:26 »

Vilde resultater... Virkelig!

Hvordan lover man CHL sejr - så Lewan bliver? Han er virkelig en af de giftigste angribere.. Og samtidig ikke hjernedød dyr i løn.

Du må gerne komme ind på taktikken.. I bredere grad.

Bruger du shouts, hvilke roller? Hvor får du din KLART vigtigeste spillere til at levere?
Spiller du hurtigt tempo i din korte stil?

Han lagde selv op til en samtale, hvor han sagde at han vil væk, der fik jeg mulighed for at sige han kunne opnå sine mål i klubben, og der lovede jeg så at jeg ville vinde CL inden for 2 sæsoner Smiley

Spiller med:

Fullback - centerback(d) - centerback(d) - fullback

boldvindende  midt(d) - dybdeliggende playmaker(s)

Inderst angriber(o) - Inderst angriber(o) - Inderst angriber(o)

Skarpretter(o)

Det er rolle fordelingen.

Jeg spiller flydende og offensiv. Højt pres, snæver bredde og normalt tempo, dog til den høje side.

Mine 2 wings(inside forwards) presser rigtig højt på banen, sammen med min skarpretter.

Udgangspunkter er meget korte afleveringer over hele linjen, med undtagelse af de 3 på den offensive midtbane, der er meget direkte i deres spil.

Det blev vist lidt rodet, men håber det kan hjælpe lidt

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #61: 25 Apr 2013, 09:33 »

Det er super.. Tak for det.

Kan du ikke plugge navnene ind i opstillingen, som er din stærkeste?

Du skriver dine 2 wings presset højt - er det helt op i skærme af fanen?

bundgaard89
Lilleputspiller
*

« Svar #62: 25 Apr 2013, 10:16 »

Det er super.. Tak for det.

Kan du ikke plugge navnene ind i opstillingen, som er din stærkeste?

Du skriver dine 2 wings presset højt - er det helt op i skærme af fanen?

Ja, det er helt oppe i den.

Weidenfeller

piszczek - subotic - hummels - schmelzer

bender - sahin

grosskreutz - götze - reus

lewandowski

Det er holdet som jeg kørte med i første sæson. Vildt stærk trup efter min mening

Umiddelbart har jeg svært ved at sige, hvem der er den vigtigste på holdet. Mit største fokus er bare speed på de offensive pladser. Alle der skal med på den offensive midtbane, skal være hurtige
« Seneste Redigering: 25 Apr 2013, 10:39 af bundgaard89 » Logged

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #63: 25 Apr 2013, 10:46 »

Det er super fedt at du kører en realistisk strategi.. Er ikke tilhænger af folk er shopper alle stjerner over afdrag og bare kører derudaf..
Det er jo alle spillere som er i klubben fra start af..

Glæder mig til at følge dit spil herinde - og håber da jeg selv kan få samme succes Wink

-LFC-
Manager

« Svar #64: 25 Apr 2013, 22:37 »

Er midt i sjette sæson med Dortmund, og det er noget af en sæson! Det så tidligt ud til, at jeg skulle smadre Bundesligaen, men selvom der er 12 point ned til den næste i tabellen ved vinterpausen, befinder vi os på en 2. plads efter Leverkusen der ikke er til at spøge med og irriterende gode pt. Mit hold er bedre end længe, røverkøbet Bernard er efter et år i Dortmund, solgt videre til Real Madrid for 190 millioner kroner, og jeg ser nu frem til et år forår med med en udelukkende tysk midtbane. Jeg har dog gjort mig noget af et røverkøb og hentet Marco Veratti på fri transfer til 7. sæson, og det kan godt komme til at gøre ondt på Lewis Holtbys plads på holdet. CL gik jeg ENDELIGT videre og møder Atlético i ottendedelsfinalen.

Dortmund anno 1. januar 2018 - fire mesterskaber, 0 pokaltitler, 0 CL-titler

ter-Stegen
Peruzzi - Wollscheid - Hummels - Schmelzer
Bender - Holtby
Reus - Götze - Bittencourt
Hernández

Derudover har jeg en del interessante talenter, selvom jeg dummede mig og måtte afgive min nye superstjerne på venstreback til Marseille fordi jeg ikke fik forlænget.

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #65: 27 Apr 2013, 15:53 »

Ter Stegen
Piszczek - Hummels - Subotic - Schmelzer

Gündogan - Sahin

Kuba             Eriksen             Grooskreutz

Reus

- Min stærkeste opstilling efter 1 sæson. Har lige overtaget dem til 2 sæson.

Götze solgt for 275 til Bayern, og Lewandowski for 235 til Chelsea. Sahin er blevet købt for 48.

Manchester United

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #66: 27 Apr 2013, 17:08 »

Borussia Dortmund
- starten af 5. sæson

Start XI
GK: Dean O'Brien* - 20 år - ***** / *****
DR: Sebastien Corchia - 26 år - ***+* / ***+*
DL: Joris Schmitt* - 18 år - **+** / *****
DC: Mats Hummels - 27 år - ***+* / ***+*
DC: Mamadou Sakho - 26 år - ***** / *****
MC: Ilkay Gündogan - 26 år - ****+ / ****+
MC: Moritz Leitner - 23 år - ***** / *****
AMR: Gerard Deulofeu - 22 år - ***** / *****
AML: Marco Reus - 27 år - ***** / *****
AMC: Mario Götze - 24 år - ****+ / *****
FC: Matej Vydra - 24 år - ***** / *****

Reserver
GK: David Ospina - 28 år - 3/3
DR: Henk Mol* - 19 år - 1,5/4,5
DL: Marcel Schmelzer - 28 år - 2,5/2,5
DC: Neven Subotic - 27 år - 3/3
DC: Bruno Martins Indo - 24 år - 2,5/3,5
DC: Florian Krause* - 19 år - 2/4,5
MC: Nuri Sahin - 28 år - 4/4
MC: Denys Garmash - 26 år - 4/4
MC: Boban Jelovac* - 18 år - 2/5
AMR: Agustin Allione - 22 år - 2,5/4,5
AMC: Leonardo Bittencourt - 22 år - 2,5/4,5
AMC: Christian Walter* - 18 år - 2/5
FC: Luuk de Jong - 26 år - 3/3
FC: Julian Schieber - 27 år - 2,5/2,5

Der bliver roteret en del, især på den centrale midt og i det centrale forsvar.

Jeg prøver såvidt muligt at holde holdet ungt. Det kommer også til udtryk, når man ser at de tre ældste spillere er 28 år.
De fire første sæsoner har budt på 4 mesterskaber, 3 CL-titler og en enkelt pokalturnering.

Salg
2. sæson
Robert Lewandowski - Man City - 215 mio. kr.
4. sæson
Lukasz Piszczek - Marseille - 100 mio. kr.
Felipe Santana - Atalanta - 50 mio. kr.
Julian Koch - HSV - 35 mio. kr.
5. sæson
Kevin Grosskreutz - Gladbach - Fri
Roman Weidenfeller - Gladbach - Fri
Sven Bender - PSG - 200 mio. kr.
Jakub Blaszczykowski - Malaga - 135 mio. kr.

Køb
2. sæson
David Ospina - Nice - Fri
Christian Walter* - Hoffenheim - 18 mio. kr.
Bruno Martins Indi - Feyenoord - Fri
Luuk de Jong - Gladbach - 140 mio. kr.
Florian Krause* - Fürth - 5,5 mio. kr.
Henk Mol* - Utrecht - 4,75 mio. kr.
Joris Schmitt* - Caen - 8,25 mio. kr.
Matej Vydra - Udinese - 9 mio. kr.
3. sæson
Gerard Deulofeu - Barcelona - 120 mio. kr.
Denys Garmash - Dinamo Kiev - Fri
Mamadou Sakho - PSG - Fri
Dean O'Brien* - LA Galaxy - 14 mio. kr.
4. sæson
Sebastien Corchia - Sochaux - Fri
5. sæson
Boban Jelovac* - Partizan - 50 mio. kr.
Agustin Allione - Velez - 95 mio. kr.

Der er desuden købt en del andre talenter, men disse er ikke i førsteholdstruppen endnu.
Der er kun taget udgangspunkt i førsteholdet. Så alle ungespillere, som er røget på fri transfer er ikke skrevet.

Min økonomi er fantastisk. En balance på 2,11 mia. kr., et transferbudget på 652 mio. kr. og et ugentligt lønoverskud på 4,64 mio. kr.
Jeg smider ikke rundt med mine penge på vanvittige lønninger. Eksempelvis havde jeg Falcao på krogen for under 300 mio. kroner i 2. sæson, men han krævede 1,5 mio. kr./uge i løn. Jeg kunne godt give det, men han ville smadre min økonomi.

Hvis nogle skal bruge SS's, så sig til Smiley

Jeg kan VIRKELIG anbefale at spiller med Dortmund - det er et fantastisk hold, at bygge videre på.

Kamds
Førsteholdsspiller

« Svar #67: 27 Apr 2013, 21:11 »

@ydersog
Jeg kunne godt tænke mig at se SS af din taktik og hold indstillinger, for kører en lignende taktik med PSG og det kører meget svingende.  Ubeslutsom

Risom
Manager

« Svar #68: 27 Apr 2013, 23:44 »

På baggrund af Dortmunds kamp mod Real Madrid kunne jeg simpelthen ikke lade være med at starte op med dem i FM, da jeg også lige trængte til en pause fra mit blog-save.... Jeg er nu kommet ud af transfervinduet og er ved 1/9.

Målet med dette spil er at skabe et meget tysk hold. Udlændinge skal være af egen avl, så der er en udfordring på transferfronten. De ikke-tyskere der er i klubben nu, vil selvfølgelig ikke blive solgt lige med det samme, det skal ske over en årrække. For at dette kan lykkes har jeg brugt transferpengene på løn i stedet, så jeg har fået hentet nye scouts og trænere, så de unge kan udvikle sig godt. Spillere som Leitner og Bittencourt ser jeg et stort potentiale i, og de vil helt sikkert være med ofte. Derudover vil jeg forsøge at hente mange talenter rundt omkring og gerne få fat i nogle tyskere, der kan erstatte Lewandowski m.fl., hvis muligheden byder sig. Götze og Reus skal holdet nok bygges op omkring på lidt længere sigt, og de bliver vigtige for mig. Drømmescenariet må være at spille med om CL-titlen og mesterskabet med et hold, der opfylder ovenstående kriterier.

Jeg har fået lavet to taktikker, hvor jeg bestræber mig på at genskabe holdets spillestil IRL så meget som muligt. En 4-2-3-1, der minder meget om Klopps nuværende formation. Jeg har også en 4-3-2-1, som er bygget op omkring trekløveren i front.

Det bliver spændende at se, hvad det kan række til. I starten tabte vi 1-0 til Bayern i Super Cuppen, mens vi er kommet fint fra land i ligaen. I CL skal vi møde Arsenal, PSG og Benfica, så der får vi vores sag for, men videre avancement skal opnås. Regner med en ny update efter sæsonen.  Peace

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

bundgaard89
Lilleputspiller
*

« Svar #69: 28 Apr 2013, 14:01 »

Min offensive og meget direkte tilgang, fører til tider til ekstremt mange afslutninger, som man blandt andet kan se her:

Må dog indrømme jeg er lidt skuffet over antallet af åbne chance, men 4 mål kan man ikke klage over

EDIT: Schürle stod for 29 afslutninger i den kamp!
« Seneste Redigering: 28 Apr 2013, 18:46 af bundgaard89 » Logged

bundgaard89
Lilleputspiller
*

« Svar #70: 28 Apr 2013, 18:45 »

Jeg kom igennem 4. sæson med endnu et mesterskab. Kom endnu en gang i CL finalen, men tabte her 2-0 til City.

Inden 4. sæson solgte jeg nogle middelspillere for sindssyge priser. Garmash fik jeg 220 mio for, Leitner 245 og Clasie solgte jeg for 167. Ind hentede jeg bare et par regens, hvor den muligvis er det største talent i spillet pt. Derudover måtte jeg skamfuldt opdage, at jeg fuldstændig havde overset et ekstremt målmandstalent der var kommet fra min egne regens, og var lige ved at miste ham, men fik skrevet en kontrakt med ham, og han er allerede sikkert førstevalg.

Til 5. sæson blev Bittencourt solgt for intet mindre end 290 mio, hvilket jeg egentlig var lidt imod, men jeg har unge tyske regens der er klar til at tage over for ham. Ind er kommet et par regens og så er Kagawa hentet tilbage til klubben, efter han blev sat til salg i Man Utd for 55 mio. Truppen er solid som altid, og jeg forventer endnu et mesterskab i 5. sæson, og så vil jeg meget gerne have fat i CL trofæet igen

Risom
Manager

« Svar #71: 28 Apr 2013, 19:01 »

Min offensive og meget direkte tilgang, fører til tider til ekstremt mange afslutninger, som man blandt andet kan se her:

Må dog indrømme jeg er lidt skuffet over antallet af åbne chance, men 4 mål kan man ikke klage over

EDIT: Schürle stod for 29 afslutninger i den kamp!

Det var da lige godt sindssygt! Har aldrig set noget lignende. Shockeret Peace

Ang. mit eget spil bomber Lewandowski da for vildt, han er virkelig dejlig at have samt Götze og Reus.

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #72: 28 Apr 2013, 21:46 »

@ydersog
Jeg kunne godt tænke mig at se SS af din taktik og hold indstillinger, for kører en lignende taktik med PSG og det kører meget svingende.  Ubeslutsom

Opstilling
Holdindstillinger

Jeg kom igennem 4. sæson med endnu et mesterskab. Kom endnu en gang i CL finalen, men tabte her 2-0 til City.

Inden 4. sæson solgte jeg nogle middelspillere for sindssyge priser. Garmash fik jeg 220 mio for, Leitner 245 og Clasie solgte jeg for 167. Ind hentede jeg bare et par regens, hvor den muligvis er det største talent i spillet pt. Derudover måtte jeg skamfuldt opdage, at jeg fuldstændig havde overset et ekstremt målmandstalent der var kommet fra min egne regens, og var lige ved at miste ham, men fik skrevet en kontrakt med ham, og han er allerede sikkert førstevalg.

Til 5. sæson blev Bittencourt solgt for intet mindre end 290 mio, hvilket jeg egentlig var lidt imod, men jeg har unge tyske regens der er klar til at tage over for ham. Ind er kommet et par regens og så er Kagawa hentet tilbage til klubben, efter han blev sat til salg i Man Utd for 55 mio. Truppen er solid som altid, og jeg forventer endnu et mesterskab i 5. sæson, og så vil jeg meget gerne have fat i CL trofæet igen

Du får da tjent lidt penge Wink Må jeg bede om et SS af din trup? Smiley

Risom
Manager

« Svar #73: 28 Apr 2013, 23:12 »

FM er virkeligt blevet nørdet for groft i går og her i aften hos mig, så jeg er nu gennem 1. sæson. Jeg er dog kommet i et kæmpe dilemma, da Lewandowski ikke vil forlænge, så jeg er nødt til at sælge, hvis jeg vil tjene på ham. Derfor har jeg tilbudt ham til 305 mio. DKK, og der er kommet følgende tilbud:

Chelseas bud er nok udelukket, da jeg gerne vil have pengene nu, men jeg er virkeligt i tvivl. What do to? Peace

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #74: 28 Apr 2013, 23:16 »

FM er virkeligt blevet nørdet for groft i går og her i aften hos mig, så jeg er nu gennem 1. sæson. Jeg er dog kommet i et kæmpe dilemma, da Lewandowski ikke vil forlænge, så jeg er nødt til at sælge, hvis jeg vil tjene på ham. Derfor har jeg tilbudt ham til 305 mio. DKK, og der er kommet følgende tilbud:

Chelseas bud er nok udelukket, da jeg gerne vil have pengene nu, men jeg er virkeligt i tvivl. What do to? Peace

Chelsea... det kan der slet ikke være nogen tvivl om... hvis du skal have alle 300 mio. fra city skal de altså sælge ham videre for 500+... det sker næppe... At pengene kommer over nogen tid, er jo så en anden sag... Men ikke til bayern, de er dine værste fjender, og fra samme liga

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010