home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 38842 gange)
Morten-Loft
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #15: 06 Dec 2012, 20:48 »

Ok tak for svaret, vil jeg lige prøve:)
Logged

SirAlexFergie
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #16: 20 Dec 2012, 09:27 »

Jeg starter et spil med Dortmund, så håber på at der er nogle der vil være med til at få lidt gang i den her tråd, hvilke indkøb har i gjort jer? Smiley
Logged

jonasneilsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #17: 04 Jan 2013, 16:19 »

Tror også jeg vil starte med Dortmund, med sådan en talentfuld klub de har og så er jeg jo selvfølgelig stor fan af dem og kender mange af deres spillere  Wink Håber der er andre der vil skrive om deres dortmund save  Peace
Logged

monne-jensen77
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #18: 17 Feb 2013, 21:31 »

Hej jeg er også startet med Dortmund. Super spændende klub og masser af talenter. Jeg har næste spillet første del af den 1. sæson.
Af indkøb har jeg kun købt Jores Okore og Andreas Cornelius til hhv. 12 mio og 17 mio.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #19: 19 Feb 2013, 12:50 »

Har spillet en enkelt sæson med Dortmund, og det var lidt op og ned. Jeg skuffede både i CL og Pokalen, mens det heller ikke blev til mere end en ok 3. plads i ligaen efter en sæson med store op- og nedture. Jeg har dog købt stort ind, og ændret en del, så holdet forhåbentligt er kampdygtigt en del år frem i tiden.

1. Sæson

Ud:
Felipe Santana - 37 mio. - Fluminense
Jakub Blaz - 90 mio - Newcastle
Kevin Grosskreutz - 75 mio. - Porto

Ind:
Jores Okore - 12 mio. - FCN
Jan Kirchhoff - 105 mio. - Mainz
Douglas Costa - 125 mio. - Shakhtar
Javier Hernandez - 90 mio. - Man. United (Vinter)

2. sæson

Ud:
Robert Lewandowski - 132,5 mio. - Juventus
Ilkay Gündogan - 210 mio. - PSG
Ivan Perisic - 65 mio. - Fiorentina

Ind:
Adryan - 8,25 mio. - Flamengo (Lejet ud til Greuther Fürth med det samme)
Marko Marin - 65 mio. - Chelsea
Marc André ter-Stegen - 185 mio. - Gladbach
Leon Goretzka - 40 mio. - Bochum
Lewis Holtby - 275 mio. - Schalke

Det giver mig følgende startopstilling her før 2. sæson

ter-Stegen
Piszczek - Subotic - Hummels - Schmelzer
Bender - Holtby
Costa - Götze - Reus
Hernández


Har et ret stærkt, tysk hold med gode reserver på alle pladser undtagen mine backs som ser lidt svage ud. Jeg ved godt, at det er et halvskidt salg af Lewandowski, men han præsterede ganske enkelt ikke og ville ikke forlænge, så sådan må det jo være. Er startet sæsonen med 1-1 ude mod Leverkusen og en 3-0 sejr hjemme mod Wolfsburg.
Logged

monne-jensen77
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #20: 19 Feb 2013, 21:14 »

Det er nogle lækre indkøb du har gjort dig.

Jeg kan hellere ikke få Robert Lewandowski til at spille og score. Overvejer at sælge ham og købe en anden
Logged

larspedel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #21: 19 Feb 2013, 21:53 »

19 #
Er du sindssyg nogle salg, som du har fået foretaget dig Smiley!
Ser ud til, at der er godt potientiale i det hold der!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #22: 20 Feb 2013, 01:55 »

Det viser sig, at jeg handlede rigtigt. Godt nok røg jeg på røv og nøgler ud af CL endnu engang denne gang i gruppe med Porto, City og Rubin, men jeg tror mit hold er for urutineret. Samtidigt failede jeg også den tyske cup, hvor jeg også røg ud i 2. runde, men sådan er det jo. Mesterskabet kom dog tilbage til Dortmund, hvor et ustabilt efterår, blev fulgt op af et fantastisk forår, hvor jeg fik min offensiv til at spille. Seks points foran Leverkusen, med Bayern og Wolfsburg endnu længere tilbage. Hernández fik jeg i den grad til at spille med 29 ligamål og en klar topscorertitel, mens Götze, Bender og Reus især trådte i karakter også. Mine nyindkøb fungerede også fint med flotte sæsoner af Holtby og ter-Stegen. Jeg har ikke planer om de store ændringer inden 3. sæson, men Piszczek er røget til Sevilla for 80 millioner, mens en spændende argentinsk herre ved navn Gino Peruzzi er kommet til fra Velez Sarsfield og skal overtage højrebacken, og han har taget en ung spændende regen med sig. På venstreback er solide Schmelzer blevet suppleret af spændende Hartherz fra Werder Bremen, og det efterlader mig med følgende kæder inden 3. sæson.

ter-Stegen
Peruzzi - Subotic - Hummels - Schmelser
Bender - Holtby
Costa - Götze - Reus
Hernández

Weidenfeller
Saavedra (NG) - Okore - Kirchhoff - Hartherz
Kehl - Leitner
Marin - Bittencourt - ?
Schieber


Ud:
Piszczek - Sevilla - 80 mio.

Ind:
Peruzzi - Velez - 70 mio.
Saavedra - Velez - 30 mio.
Hartherz - Werder - 120 mio.

Har ikke planer om at dække ind på spørgsmålstegnet, har masser af spændende og alsidige unge offensivspillere der dækker perfekt ind i tilfælde af skader, karantæner og træthed, men bredden er meget solid efterhånden. Målet er nu at få et ordentligt CL-gruppespil for once, og fastholde top 3 i Bundesligaen. Min plan er at fastholde en stærk tysk grundstamme på holdet, men det failede lidt på højreback, hvor jeg til sidst nægtede at give Leverkusen 250 mio. for middelmådige Schwaab. Tyske højrebacks er den eneste mangelvare. Resten af positionerne har næsten overflod af talenter. Samme har mit hold.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #23: 21 Feb 2013, 17:07 »

Jeg har det desværre med at crashe ud af Champions League med et brag. Denne gang blev det til en 3. plads i gruppespillet, hvorefter jeg formåede at nå kvartfinalen i Europa League efter at have slået Stoke og Galatasaray ud, så blev Udinese endestationen med et samlet 4-3 nederlag. Bundesligaen røg for fjerde gang på femte år til Dortmund, hvis man tager Klopp-tiden med, mens pokalturneringen endnu engang var en fiasko. Så går det pludseligt hurtigt med at komme igennem sæsonerne. Everton er blevet nyrige og hentede Subotic for 300 millioner, mens jeg så et snit til spare en masse penge og dermed forbedre min økonomi, så jeg hentede ingen direkte erstatning, selvom jeg var tæt på at smide 275 millioner efter Rafael Tolói. Mattias Ginter fra Freiburg, Nicklas Süle fra Hoffenheim og en femstjernet franskmand der er newgen blev hentet til kvit og frit, og dermed står kampen om Subotic plads mellem Ginter og Jan Kirchhoff indtil vinter, og hvis en af dem bider sig fast med et snit på over 7.10 henter jeg ingen afløser, men en eller anden gammel tosse som backup igen. Okore er lejet ud. Supercuppen er blevet hentet hjem med en 3-1 sejr over Cottbus, mens Bundesligaen er åbnet med to gange 4-1 mod hhv. Hertha og Leverkusen. I CL har vi fået fornøjelsen af Juventus (Italienske mestre fire år i træk), Chelsea (Ja, de er jo bare Chelsea) og Rapid Wien, og jeg ser hermed igen frem til at ryge på røv og nøgler ud af gruppespillet, men fuck it. Det er Dortmund.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #24: 21 Feb 2013, 17:33 »

Spiller også med Dortmund og er midtvejs i anden sæson, efter at have hentet mesterskabet klart hjem i første med et forspring på et tocifret antal point til Bayern på andenpladsen, en pokaltitel efter finalesejr over Freiburg og en Champions League, hvor jeg tabte til Chelsea i 1/8 finalen, efter at have avanceret i en gruppe med Barcelona, Benfica og Lille.

Anden sæson er nu midtvejs, idet jeg er nået vinterpausen i Bundesligaen, og det bliver formentligt ikke en lige så succesfuld sæson. Pokalen benyttede jeg til at teste de unge og reserverne, hvilket kastede et straffesparksnederl ag til Mainz af sig i anden runde, og i Bundesligaen er jeg otte point efter Bayern, der har været suveræne med 14-3-0 i de indledende 17 kampe, mens mine ret smalle og urutinerede trup har haft svært ved at spille både CL og Bundesliga. Dog har jeg spillet udebane mod Schalke, Bayern, Leverkusen, Stuttgart, Bremen, HSV, Wolfsburg og Hannover i første runde, mens jeg har haft de mere bløde hold på hjemmebane. Champions League har fungeret bedre for mig, hvor jeg igen spillede mig videre fra en svær gruppe med Inter, Galatasaray og Zenit. Tyrkerne var suveræne og vandt gruppen med 12, jeg endte på andenpladsen med 9, mens Inter fik 5 og Zenit 3. Denne gang venter et andet engelsk mandskab, nemlig Arsenal, i første knockout-runde.

Mine handler har været meget tysk præget og desuden meget få dem, og generelt er det meget ungt hold jeg spiller med. Som -LFC- benytter jeg mig af en 4-2-3-1 opstilling med følgende elleve som primære startere:

ter-Stegen
Piszczek - Subotic - Hummels - Schmelzer
Gündogan - Bender
Reus -  Götze -  Nem
Lewandowski


Bænk: Langerak, Ginter, Leitner, Rode, Bittencourt, Kuba, Schieber

Wellington Nem, Matthias Ginter og Sebastian Rode er de eneste tre indkøb, selvfølgelig udover fantastiske Marc-André ter Stegen, og de er alle fire inde omkring førsteholdet. Nem har netop vundet European Golden Boy, og specielt hans første sæson i klubben var utroligt vellykket. Jeg har været meget skadesramt igennem den første halvanden sæson, og specielt mine wonderboys Mario Götze og Ilkay Gündogan har været hårdt ramt, hvilket også har taget hårdt på holdet. Heldigvis har jeg stadig Sahin på lån, inden han til sommer vender tilbage til Madrid, og jeg er så småt begyndt at spille Ilkay fast ind på holdet.

Lewandowski har været en blandet fornøjelse for mig, han har scoret 28 mål i 44 kampe i indledende sæson, mens han i anden har lavet 20 mål i 20 kampe, heriblandt 16 mål i 13 ligakampe, og generelt er han en rigtig dygtig angriber også i det opbyggende spil. Dog føler jeg samtidig, at det sagtens kunne blive til mere, for han brænder virkelig også mange chancer. Indtil videre har jeg dog ikke kunne finde en noget nær værdig modstander/afløser, Julian Schieber er en habil reserve, mens jeg i denne sæson har goalgetteren Kevin Gameiro på lån, dog har han ingelunde kunnet slå Lewandowski af.

Her i transfervinduet i januar vil jeg, med min gode økonomi in mente, gerne kigge lidt på en tysk spiller til at supplere truppen, men jeg har ikke rigtig fundet den rigtige. Central midt eller offensivt orienteret er klart førsteprioriteten, så nogle forslag ville blive modtaget med kyshånd.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #25: 21 Feb 2013, 17:43 »

Siden du har Sahin på lån, går jeg udfra, at du spiller med en slags update? Altså så længe du har Gündogan, Leitner, Bittencourt og Götze til de to centrale midtpladser, kan jeg ikke se hvor du mangler? Min 4-2-3-1 er med Reus og Costa som deciderede kantspillere, ved ikke om du har dem centralt? Men ja, kan kun anbefale Lewis Holtby ihvertfald. Han er dyr fordi du skal have ham fra Schalke, men han er det værd!
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #26: 21 Feb 2013, 17:53 »

Det gør jeg, spiller med en vinterupdate fra FM-base. Dette gør også, at jeg ikke har Perisic. Jeg kan ikke lide at bruge Götze og Bittencourt på central midtbane, idet de begge er for klejne og begge spiller væsentligt bedre på den offensive midtbane. Derudover har Leitner so far ikke udviklet sig fantastisk godt, og selvom spilletiden er vejen frem, så ville jeg være ked af, at skulle være afhængig af ham i mange måneder uden alternativer, da han trods alt stadig blot er tyve år gammel. Desuden er Gündodgan meget skadet, ved ikke om du har oplevet det samme, men han har været skadet fire gange og samlet seks-syv måneder af mine første atten måneder i klubben. Jeg har efterhånden erfaret i hvert fald, at det tit og ofte er den centrale midt jeg står og mangler på i sæsonens hektiske tider, og det endda selvom jeg har haft Sahin.

Holtby er fremragende, men fast mand hos Spurs efter opdateringen, så det er ikke nogen mulighed. Desuden er jeg imponeret af, at du har formået at lokke nogle spillere fra Schalke, for det har jeg slet ingen mulighed for, selvom mit mancrush på både Benedikt Höwedes og Julian Draxler har fået mig til at gå i forhandlinger.
« Seneste Redigering: 21 Feb 2013, 17:56 af Newton Heath » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #27: 21 Feb 2013, 18:00 »

Det gør jeg, spiller med en vinterupdate fra FM-base. Dette gør også, at jeg ikke har Perisic. Jeg kan ikke lide at bruge Götze og Bittencourt på central midtbane, idet de begge er for klejne og begge spiller væsentligt bedre på den offensive midtbane. Derudover har Leitner so far ikke udviklet sig fantastisk godt, og selvom spilletiden er vejen frem, så ville jeg være ked af, at skulle være afhængig af ham i mange måneder uden alternativer, da han trods alt stadig blot er tyve år gammel. Desuden er Gündodgan meget skadet, ved ikke om du har oplevet det samme, men han har været skadet fire gange og samlet seks-syv måneder af mine første atten måneder i klubben. Jeg har efterhånden erfaret i hvert fald, at det tit og ofte er den centrale midt jeg står og mangler på i sæsonens hektiske tider, og det endda selvom jeg har haft Sahin.

Holtby er fremragende, men fast mand hos Spurs efter opdateringen, så det er ikke nogen mulighed. Desuden er jeg imponeret af, at du har formået at lokke nogle spillere fra Schalke, for det har jeg slet ingen mulighed for, selvom mit mancrush på både Benedikt Höwedes og Julian Draxler har fået mig til at gå i forhandlinger.
Gud ja, jeg glemte helt han røg til Spurs.

Jeg mente også, at du skulle bruge dem offensivt. Ja, jeg havde så Gündogan en enkelt sæson kun, og han var vist også ude et par gange, men ikke som du oplever det ihvertfald. Måske skulle du prøve og hive Sahin helt hjem? Det er vel det næstbedste efter en tysk spiller. Synes du skal give Leitner chancen, han griber den næsten hvergang han får den hos mig og har udviklet sig pænt efterhånden. Uden tvivl en kommende storspiller på min midtbane, jeg er næsten ked af, at Götze og Holtby ikke er så meget ældre end Bittencourt og Leitner, for de kan potentielt blive præcis ligeså fucking awesome!

Jeg var også ret imponeret over, at jeg kunne Holtby, tilgengæld har der været helt lukket ned for Höwedes, det er ikke til at forhandle med. Draxler har jeg ikke prøvet endnu, men han er kraftigt overvejet.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #28: 21 Feb 2013, 18:11 »

Sahin har jeg hårdnakket forsøgt at skrive kontrakt med, endda hele tre gange, men selvom jeg har penge til at udløse købsklausulen, så vil han ikke skrive under, idet han vil tilbage til Real. Derfor har jeg også udelukket ham nu. Bittencourt har udviklet sig rigtig godt, og han spiller fremragende stort set hver gang han er med. Jeg har virkelig store forventninger til ham, og har overvejet om jeg skal til at spille Götze på en kant, for at få plads til både ham og Bittencourt.

Men ja, jeg regner med at Leitner får en fast chance ved siden af Bender (som i øvrigt er fremragende), nu når Gündogans ankelskade kommer til at holde ham ude i to måneder endnu. Leitner er uden tvivl det største tilbageværende tyske midtbanetalent, som ikke allerede er blevet nappet af storklubber, og så er han selvfølgelig også homegrown. Dog er jeg ved at kigge nærmere på, at hente Svens bror Lars Bender til klubben, men Leverkusen er satme ikke kede af det. Det bliver lige dyrt nok tror jeg.

Og ja, det må have været noget af en sejr at pille den største stjerne fra ærkerivalerne ;-) Både Draxler og Höwedes synes umulige, men ingen af dem ser ud til at forlænge pt, og Schalke har væsentligt mindre succes i år set i forhold til sidste sæson, så der er ikke andet at gøre end at vente og se.

Desuden er mit ungdomshold virkelig fremragende og jeg har et par rimelig talentfulde spillere i rækkerne, som jeg har meget store forventninger til, heriblandt både en central midtbanespiller og en venstreback fra hhv. Tyskland og Østrig med 5-stjernet potentiale.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #29: 21 Feb 2013, 18:19 »

Jeg har overvejet den samme, men det er satme svært at smide Marco Reus og Douglas Costa af for mit vedkommende. Begge er fantastiske, og Götze er EMINENT centralt. Så Bittencourt får spilletid, når Götze er det mindste træt, og jeg tøver ej heller med ham, selvom det er i store kampe. Han var matchwinner i en kamp mod Bayern sidste sæson f.eks.

God idé, jeg er næsten sikker på, at han ikke vil skuffe dig og, at han nok skal opnå noget fremgang nu hvor han får fast spilletid i to måneder. I midt spil har han allerede 17 i afleveringer, og halvanden stjerne til gode endnu, der er nogle mangler hist og her, men dem arbejder vi på. Bender er fremragende og har været fantastisk god for mig gennem alle tre sæsoner, men han havde lige fire måneder på sidelinjen sidste år der gav et pænt fald i attributes (Tackling 19 til 17 f.eks.) og potentiale, så han er ligenu kun ratet til tre stjerner, men han har spillet ligeså godt siden han kom tilbage, og det har også medført en stigning i stats igen, mens jeg håber han i det mindste kan komme op på 3,5 stjerne igen. Hans bror ville jeg ekstra gerne have af samme grund, men nej, Leverkusen er ikke kede af det. 850 millioner. Jeg håber han snart bliver træt af at vinde ingenting, så han kan forenes med sin bror her i Dortmund. Wink

Det var fantastisk. Især fordi Schalke løb direkte ind i en lortesæson bagefter! De har dog genvundet styrken og er altid med i toppen, med Glen Riddersholm som træner! crazy

Har også et herligt et, jeg fik et vanvittigt talent i 1. sæson, men en mental hjerneblødning gjorde, at jeg ikke fik ham signet og jeg aner ikke hvad han heddder, men er ved at bygge på og har opbygget mig et scoutingnetværk der finkæmmer Europa og Sydamerika! Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010