home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 661 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 89082 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#45 - La Lezama
« Svar #135: 19 Feb 2015, 14:22 »

#46 – Et fantastisk efterår er overstået

I går så vi hvordan vores rotationspillere og enkelte fra u19 havde klaret klubben videre på en fornem førsteplads i EL's gruppe H, men det er bestemt ikke den største præstation, som der er blevet leveret i dette efterår i Baskerlandet.


Som jeg startede denne sæson ud med, så galt det om at få en ny taktik op at køre. 2-3-3-2 havde i den grad sine dage, hvor den bare leverede, men ligeledes var der alt for mange kampe, hvor den bare ikke var den rette at bruge.
Dermed startede jagten på at genskabe min 4-1-2-2-1, som jeg lavede i FM12 og som uden tvivl er den taktik, som jeg er gladest for at have skabt i gennem FM.


Det startede dog lidt bølgende, hvor taktikken havde sine offdays, men overordnet set var jeg ok tilfreds med starten i den nye taktik, hvor vi efter seks runder lå 10'er i ligaen og netop havde indkasseret vores første nederlag i ligaen, som skete imod Barcelona.

Men efter besøget på Camp Nou, så er vi i den grad kommet ind i en stime. Vi så med updaten for to gange siden, at vi var gået hen og blive ubesejret i ti kampe. Nu har vi netop spillet den sidste kamp i december og sørme om vi ikke fortsat er ubesejret siden Barcelona kampen.

Fortjeneste ligger helt klart i 4-1-2-2-1, som vi virkelig bare mestre nu. Vi er umådelig boldsikre spiller med stor tålmodighed og er bare gang på gang det bedste hold på banen, og det er virkelig en sandfornøjelse at følge.

Efterårets kampe


I sidste sæson, der havde vi umådelig svært ved at være spilkontrollerende. Trods vi på papiret var det stærkeste hold på banen, så endte det alligevel med at blive en tæt kamp. Dette er i den grad blevet ændret med 4-1-2-2-1'en, som efterhånden er spillet helt ind på holdet.
For at give et nærmere blik på, hvor kontrollerende vi er, så er der her screenshot for december måneds kampe, hvor vi altså styrer samtlige kampe.

Ude mod Elche, vinder 2-0

Ude mod Deportive, vinder 1-0

Hjemme mod Tromsø, vinder 4-1

Ude mod Levante, vinder 2-1

Hjemme mod Deportive, vinder 3-1

Hjemme mod Espanyol, vinder 4-1


Som det ses, så er vi det dominerende hold i vores kampe, og det er virkelig bare en fornøjelse at følge og vi er nu imponerende 17 kampe uden nederlag.

Og med vores yderst flotte stime, og At. Madrid som i efterårets sidste kamp spillede 1-1 mod Real Madrid, så er vi ikke bare længere i en flot top fire placering, som vil give adgang til CL næste år - nej, vi har endnu mere imponerende taget plads i ligaens top 3, hvor vi har hele 10 point ud af CL zonen, og blot 4 point op til førstepladsen.


LS' 4-1-2-2-1 taktik ser altså i den grad ud til at være tilbage i sin gamle form.

Jeg tror vi går et yderst interessant forår i møde, hvor den både står på pokalbold, EL slutspil og ligaen, hvor Bilbao meget vel kunne spille sig vej til næste års Champions League.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#46 - La Lezama
« Svar #136: 22 Feb 2015, 10:31 »

#47 – Skidt start på 2015

Som overskriften lyder, så har det slet ikke været en ligeså optimal måned, som man ellers kunne have håbet på. Inden man dog begynder at tænke krise i Baskerlandet og forsvundne CL drømme, så kan vi lige tage et kig på hvilke kampe der helt præcist er snak om.

Der er nemlig sådan, at pokalfodbold har højtid i januar i Spanien og dermed har halvdelen af vores kampe gennem denne måned stået i pokalturneringens tegn.

Her stiller vi kun med folk fra b-kæde, samt Iker Alonso fra U19 og gennem denne måned har vi altså været gennem to runder af pokalturneringen, som begge var over to opgør imod hold fra landets bedste række.





At vi har vundet én af dem, to uafgjorte samt ét nederlag til hold fra bedste række, som i alle opgør var mere eller mindre i stærkeste opstilling, og vi ingen fra stærkeste opstilling var. Det synes jeg nu er godt tilfredsstillende.

Men Almeria blev altså, som det ses, vores overmænd i pokalen.


Så er det også blevet til fire ligakampe gennem januar, og hold nu op, hvor er vi også blevet snydt på målstregen her gennem flere af disse opgør.




Som det ses, så indledte vi altså det nye år med et nederlag, og dermed stoppede vores stime som ubesejret, som var helt oppe og tælle 17 kampe.

Sidste år smadrede vi Real Madrid på hjemmebanen hele 4-1 med min kontra 2-3-3-2 taktik, men efter vores fantastiske stime, som var bredt ud på hele to måneder, så var jeg nød til at se om vi kunne spille op med Madrid i vores 4-1-2-2-1.

Kampens udfald er jeg vanvittig tilfreds med, og det viser altså, at vi har muligheden for at spille op mod de aller bedste. Det var en kamp som kunne have gået begge veje, men et stykke inde i anden halvleg trak Madrid så det længste strå i kampen, da Cristiano Ronaldo scorede til kampens resultat 1-0, i en kamp, hvor vi ellers må sige at være godt med.


Runden efter kom vi så endelig ordentlig i gang med januar måned. En yderst kontrolleret indsats, hvor vi sejrede 2-0 i Zaragoza og det må siges, at vi sad godt på det hele gennem kampens 90 minutter.


Runden efter var jeg godt sikker på en smal sejr faktisk. Vi sad totalt på kampen i Vasco derbyet imod Real Sociedad, men sørme om de ikke udligner til 1-1 i kampens 90' minut.


Og sørme om en lignende kamp ikke viste sig runden efter. Denne gang var vi ude imod Getafe, som godt nok var en yderst lige kamp, men efter 71 minutter bringer vi os så i front, og da Getafe ikke havde haft verdens største chancer gennem kampen, så følte jeg mig nu ret sikker på en sejr.

Men i det 79 minut udligner Riki ud af absolut ingenting. Vi satser offentsivt og i det 88 minut giver det så pote, da Muniain kommer først på et indlæg og scorer - tror jeg. Sørme om der ikke bliver dømt offside, og atter engang måtte vi tage fra banen med 1-1.


Det giver dog fortsat en ganske fin stilling i ligaen, så ingen krise trods en halv skidt januar måned.


Nu har vi lige små tre uger inden EL er tilbage på programmet, og vi skal gerne øge vores point ned til 5. pladsen. Jeg har det dog med at satse i de europæiske turneringer på dette tidspunkt. Dette kunne komme til at betyde træthed i ligaen, og sker det først at vi skulle begynde at sløse her, så kunne kampen om CL billeterne meget hurtigt blive åbnet op. Måske holdet har det, som der skal til for at spille i begge turneringer.

Jeg er meget i tvivl om jeg bare skal spille med en del fra b-kæden i EL og bare sørge for CL eventyret kommer i hus til næste sæson. Vi kunne meget vel ende i top 3, hvis det flotte spil fortsætter, og så skal vi ikke engang tænke på CL-kvalen, da vi vil være direkte med i gruppespillet.

Samtidig vil jeg også vanvittig gerne langt i EL, men jeg ved hvad det kan komme til at koste. Jeg er meget i tvivl og har fortsat ikke fundet ud af, hvordan det skal gribes an.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #47 - La Lezama
« Svar #137: 23 Feb 2015, 13:15 »

#48 – Spillere i træningsfokus (1. Januar)

Jeg kan se, at jeg lige fik byttet rundt på update #47 og #48, hvor det var meningen at træningsfoksupdaten skulle være først af de to, men sådan blev det altså ikke. Dog skal I ikke snydes for hvordan det går med mine fem spillere i træningsfokus, hvor vi skal have kigget på den anden ud af tre updates i denne sæson.


Inaki Iglesias
Vi starter ud med Inaki Iglesias, hvor en mindre udvikling begyndt at vise sig. Han startede ellers sæsonen ud uden at vise tegn på udvikling, men siden han har fået spilletid i pokalen samt EL, så er der begyndt at ske noget. Jeg håber virkelig han kan leve op til hans potentiale, for så har vi den grad en kommende makker til Laporte i midterforsvaret.

Inaki har fortiden fokus på styrketræningen, som gerne skal noget højere op, før jeg vil træne ham til den individulle rolle "central midterforsvar".
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:

+1 Afslutning
+1 Dribling
+1 Markering
+1 Tackling
+1 Teknik
+1 Beslutninger
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Kreativitet
-3 Målrettethed
+1 Teamwork
+1 Uden Bold
+1 Adræthed
+1 Styrke
+1 Udholdenhed




Markel Etxeberria
Så skal vi videre til Markel Etxeberria, der fra denne sæson af debuterer på førsteholdet. Her forsøger jeg fortsat at få kørt ham ind som erstatning for Iraola hurtigt muligt, men trods 15(5) kampe gennem efteråret, så lever han ikke helt op til mine forventninger endnu.

Hans snit er dog begyndt at gå den rigtige vej på det seneste, og ligger nu på 6,99, som jeg egentlig finder ganske nydeligt for en 19 årig spiller af hans kaliber.

Udviklingen skete der ikke det store med i starten af sæsonen trods spilletid, men det er begyndt at se ud af noget, og især i det mentale er der forbedringen at se siden 1 oktober.

Mit stab siger hans niveau ligger på 2,5 ud af 4,5 mulige, og kan jeg få de sidste to stjerner ud af ham, så er der ingen tvivl om, at han er Iraola's arvtager. En mere drastisk udvikling må dog gerne vise sig frem snart.
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:

+1 Langskud
+1 Flair
+1 Forudseenhed
+1 Lederevne
+1 Målrettethed
+1 Uden Bold
+1 Acceleration
+1 Springkraft
+1 Udholdenhed



Juan Maria Del Rio
Juan Maria Del Rio er der ikke sket det store med siden 1 oktober, trods han skulle have et nydeligt potentiale.

Det er heller ikke til at sige, hvad der helt præcist skal blive af ham i klubben, hvor vi både råder over talenter som Undabarrena og Iker Alonso og øvrige spiller på førsteholdet som Benat og Iturraspe, som ligefrem heller ikke nærmer sig en udløbsdato i klubben.
Del Maria har fortsat træningsfokus på styrke, som jeg gerne vil få en del højere op i hans unge år.
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:

+1 Aflsutning
+1 Dribling
+1 Førsteberøring
+1 Indlæg
+1 Lange indkast
+1 Straffespark
+1 Beslutninger
+1 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Teamwork
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Styrke




Iker Alonso
Så har vi Baskerlandets seneste wonderkid. Jeg bliver lige imponeret hver gang jeg kigger på Iker Alonso.

Jeg må nok indrømme, at jeg var lettere skuffet over mit YI i den seneste sæson, men ham her gør altså op for det hele. For pokker han er god, og hans mentale stats for en 16 årig er jo outstandig.
Planen lyder fortsat på, at han skal være holdets kommende DM og altså en kommende Javi Martinez, som jeg ønsker han skal blive.

Han træner ligesom flere U19 spillere styrketræning som fokus, da den også gerne skal en del højere op, før jeg vil sætte fokus på hans individuelle rolle.
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Hjørnespark
+2 Indlæg
+1 Markering
+1 Beslutninger
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Placeringsevne
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Hurtighed
+1 Naturlig form
+2 Styrke




Iker Undabarrena
Iker Undabarrena er en af de unge spillere, som sidste år blev for gammel til U19 og derfra har jeg prøvet at få kørt ham godt ind på førsteholdet.
11(10) kampe er det blevet til gennem efteråret, og hans udvikling er fortsat voksende.

Mit stab giver ham lige pt. 3 ud af 4,5 stjerne og skulle det PA vise sig at passe, så er det slet ikke utænkeligt, at Undabarrena har mulighed for at blive fast mand på Bilbao's førstehold inden for de kommende par år.
Ikke dumt af en spiller, som jeg for lidt over et år siden, så som at kunne blive "en ok breddespiller".
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:

+1 Aflevering
+1 AFslutning
+1 Førsteberøring
+1 Markering
+1 Beslutninger
+1 Flair
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden bold
+1 Springkraft
+1 Styrke
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#48 - La Lezama
« Svar #138: 24 Feb 2015, 08:34 »

#49 – En stor aften på San Mames

Februar var startet halvslidt ud, da vi atter engang spillede 1-1 hjemme imod Sevilla. Dermed stod vi pludselig fem kampe uden en sejr.
Kampen efter fik vi så endelig en yderst trængende sejre, da vi hjemme sejrede 3-1 over Sporting.


Og så galt det ellers lidt af en opgave, da vi fik mægtige Barcelona på besøg. Atter engang gik det store spørgsmål på, om vi skulle stille op i 4-1-2-2-1'en eller 2-3-3-2'en.

For en måned siden, så jeg dog hvor gode vi var hjemme imod Real Madrid i vores 4-1-2-2-1, og dermed blev det den, som jeg gik med. Et spørgsmål havde jeg dog - hvordan skulle jeg lukke ned for Messi og co.?


Efter at have set hvor gode vi er i presspillet gennem en længere periode, så lavede jeg en taktisk satsning, hvor i stedet for at 6 ud af 10 markspillere stod til at lave tæt markering, så ville satte jeg nu alle til at gøre det, da det forhåbentlig ville give Barcelona mindre tid med bolden end de var vand til.
Hvad jeg samtidig frygtede var, det var at vi nu ville sidde for tæt på de tre forreste og vi derfra ville blive løbet over.


Men efter det første kvarter af kampen, så var det absolut ikke tilfældet. Vi havde siddet fint på spillet og skabt enkelte chancer, imens Barcelona intet havde skabt




Og som halvegen skred frem, så var det ikke fordi Barcelona begyndte at overtage spillet. Faktisk så begynde vi blot at sidde yderligere på spillet, og Barcelona var blot kommet frem til én chance.
Det lignede længe at vi skulle gå til pause med stillingen 0-0, men så skrudede vi ellers op for tempoet i halvlegens sidste minutter.

Efter 43 minutter slår Benat et indlæg til forreste stolpe. Laporte kommer højest og så var vi fuldt fortjent foran 1-0.

Og inde i dommerens overtid af første halveg, får Barcelona så et frispark, hvor de mere eller mindre har hele butikken med fremme. Bolden bliver headet langt ud af feltet og Jordi Alba samler op, imens forsøger at få fuld kontrol over bolden.

Det øjner Muniain og Susaeta, som med det samme ligger pres på ham.

Muniain får erobret bolden, og så var der ellers bare at løbe de ca. 70 meter op mod Barcelona målet og udplacere Sirigu.
Muniain fejlede ikke, og dermed gik vi til pause med en yderst flot, og ikke mindst fortjent, 2-0 føring.


Anden halvleg kom Barcelona så en hel del bedre med, og begyndte i den grad at sætte sig på spillet. Efter 67 minutter, så banker Fabregas bolden på stolpen, returbolden bliver samlet op af Neymar, som derfra nemt kan prikke den i mål.

Derfra begyndte en udlignende scoring i den grad at nærme sig. Selv samtlige af Barcelona's hjørnespark lå gang på gang i panden på diverse små Barcelona spillere, og kun flere refleksredninger fra Ruffier forhindrede en udligning.


Men netop som Barcelona lignede at komme tilbgae på lige hold, så modtager vi et frispark på kanten af feltet efter 74 minutter. Benat tager sig af den, og knalder bolden ind i Barcelona målet, og pludselig kunne man øje en fremragende sejr.

Og i kampens 85 minut, så er Barcelona fremme med mere eller mindre alle mand. Fabregas får ikke taget et ordentlig first touch på bolden.

Det øjner Laporte, som får erobret bolden og ligger bolden ud på venstrekanten.
Her blev det lidt af en løbeduel mellem De Marcos og Barcelonas Kirchoff. Her viser De Marcos sig dog hurtigst på de sidste meter.
Og med ét enkelt elegant træk, er De Marcos forbi Kirchoff, og så var der atter en friløber.

Den tager De Marcos sig selv af, og sætter sin 7 sæsonscoring ind.


Det rundede en stor aften af på San Mames, og så var det en kendsgerning, at vi for andet år i træk havde slået en af de to spanske giganter hele 4-1 hjemme på San Mames.
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #49 - La Lezama
« Svar #139: 24 Feb 2015, 08:41 »

Fulgte også bloggen på fmd, den er dog heldigvis så god at man sagtens kan læse sig igennem den endnu engang her på FMF.
Godt arbejde.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #49 - La Lezama
« Svar #140: 24 Feb 2015, 10:35 »

Tillykke med sejren, tegner sig til at blive en yderst spændende sæson. Hvis jeg ikke har læst helt forkert, så har du en del opkomlinge på den defensive midt. Regner du så med at sælge nogle af de ellers udmærkede baskere eller vil du forsøge at få plads til dem alle?
Logged

FC Barcelona

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #49 - La Lezama
« Svar #141: 24 Feb 2015, 11:41 »

Fulgte også bloggen på fmd, den er dog heldigvis så god at man sagtens kan læse sig igennem den endnu engang her på FMF.
Godt arbejde.
Jeg takker.

Tillykke med sejren, tegner sig til at blive en yderst spændende sæson. Hvis jeg ikke har læst helt forkert, så har du en del opkomlinge på den defensive midt. Regner du så med at sælge nogle af de ellers udmærkede baskere eller vil du forsøge at få plads til dem alle?
Mange tak. Og jo, du har helt ret i, at jeg står med en hel del spændende spillere til DM positionen. Som udgangspunkt vil jeg gerne holde på mine spillere og se hvor meget jeg kan udvikle dem, da savet for mig på ingen måde handler om at skabe profit på spillere, men det er klart at jeg ikke kan have tre spillere med høj klasse til samme position.

Dog spiller jeg jo med hele tre spillere på positionerne DM og 2xCM, så der er bestemt mulighed for, at de også kan yde et bidrag til CM positionen, hvor især DLP rollen ikke er langt fra DM rollen, så jeg tænker jeg godt kan holde dem tilfredse.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#49 - La Lezama
« Svar #142: 24 Feb 2015, 18:34 »

#50 – EL bekymringen udskudt en runde

For tre updates siden, der snakkede jeg om mit problem med EL, da jeg ikke havde afgjort, hvor meget jeg ville satse her.

Det spørgsmål fik jeg dog lov at udskyde en runde i EL, da FC Zurich var endnu dårligere en først antaget.
Selv med min B-kæde, så følte jeg at vi var det stærkeste hold, og derfor valgte jeg at stille op med hele b-kæden + Iker Alonso i første opgør.
Overraskelsen udeblev, og vi kunne rejse hjem fra Schweiz med en nem 2-0 sejr.

Ugen efter var opstillingen den samme og trods Zurich var noget bedre med her, så ændrede det os ikke noget, da vi atter engang slog dem. Denne gang 2-1, hvor vores forsvarstalent Inaki Iglesias også var oppe på førsteholdet og spillede hele anden halvleg.


Dermed kunne vi imellem de to EL kampe, i ligaopgøret ude imod Hercules, stille med hele eliten, hvor vi kun manglede en halvskadet Laporte i midterforsvaret.
Det var tydeligvis mere end nedrykningstruede Herculés kunne kapere, og allerede efter 51 minutter var de bagud hele 1-5.

Det nåede også at blive til 6-1, inden vi så begyndte at sove lidt i forsvaret og lukke hele to mål ind i kampens sidste ti minutter, og dermed sluttede den underholdende kamp hele 6-3.


Nu er det så sådan, at jeg i den grad skal tage stilling til, hvad jeg vil med EL. For i den kommende runde, der er vores modstanderen blevet udskiftet fra FC Zurich til Tottenham, og et yderst tæt kampprogram kommer til vente os nu.




I ligaen har vi faktisk lagt os meget pænt til, imens At. Madrid, ligesom i sidste sæson, er begyndt at smide point og dermed lukke flere hold med ind i kampen om CL billetterne.

Det er især kampprogrammet fra d. 8 til d. 22 som jeg frygter, hvor vi har hele fem kampe. Jeg overvejer lidt, at køre på med min stærkeste 11'er i kampene mod Valencia, At. Madrid og første opgør imod Tottenham. Det tror jeg de fleste burde holde til.

Så skulle mere eller mindre hele b-holdet spille udekampen imod Osasusa. Dog tror jeg bestemt det bliver en svær kamp for dem på udebanen mod Osasusa.

Så skulle vi så stille stærkest op imod Tottenham, og dem som så har krafterne til det ville få Granada kampen med, og dem som her er for trætte ville blive erstattet af folk fra b-kæden.


Som udgangspunkt tror jeg det kunne holde. Dog kunne det i den grad også give bagslag, hvis vi først fejler imod Valencia og At. Madrid som er vores nærmeste forfølgere, for så at b-kæden smider point til Osasusa, og vi herefter er for trætte efter to EL kampe imod Tottenham til at kunne leverer noget imod Granada.

Både At. Madrid, Valencia og Granada kunne virkelig blande sig i kampen om vores CL plads, hvis vi bruger for mange krafter i EL, hvor vi vel og mærke kan blive slået ud af et stærkt Tottenham mandskab, trods vi skulle spille op til noget af vores bedste.

Jeg tror, dog jeg holder fast i min plan og satser begge steder, men det kan om lidt over tre uger i den grad vise sig at være en fejl.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#50 - La Lezama
« Svar #143: 25 Feb 2015, 12:35 »

#51 – 15 dage, 5 kampe

Så blev en hæsblæsende marts måneds kampe overstået, hvor vi havde seks på på 22 dage, hvor af fem af kampene var placeret inden for 15 dage.

Planen jeg fotalte i seneste update, hvor jeg forklarede hvordan truppen skulle overleve det tætte kampprogram, den forholdte jeg mig til og jeg må siges at være fint tilfreds, hvor der dog er enkelte ærgelser med.


Måneden startede først og fremmest med en "FM-klassisker" Vi fører 2-1 ude mod Valencia og har styret hele kampen, men pludselig kan de lave to mål i de døende minutter af kampen og så var der ikke det store at stille op i vores 2-3 nederlag.

Revanchen kom dog ugen efter, hvor vi tog imod At. Madrid. Her forventede jeg en tæt kamp, men det skulle vise sig at blive alt andet.

Kampen var nemlig kun 17 minutter gammel, da vi var foran 3-0 og kort inden pausen modtog At. Madrid's Allan rødt kort, og så var den kamp lukket.
Jeg skiftede et par nøglespillere ud i pausen, og så var vi ellers klar til Tottenham hjemme på San Mames.


Det skulle vise sig at blive en yderst tæt kamp, hvor det længe lignede at vi skulle tage til London med en fin 1-0 sejr, men et lille kvarter før tid, så modtager Laporte sit andet gule kort. Tottenham scorer på den efterfølgende dødbold, og så var det os som skulle jagte et resultat i returen.


Inden returen galt det dog en udekamp imod Osasusa, hvor Ruffier var den eneste i vores start 11'er, som normalt er at finde i vores stærkeste opstilling.
Det ændrede dog ikke på, at vi var fint med gennem hele kampen. Først var vi foran 1-0, så kom vi bagud 1-2 og i de sidste minutter af kampen, så dukkede De Marcos op og scorede til kampens resultat 2-2.


Så skulle vi se om vi kunne nå kvartfinalen i EL. Returkampen mod Tottenham skulle vise sig at bølge godt frem og tilbage.
Vi lagde nemlig ud med at komme på 1-0, via en scoring fra De Marcos som var kommet ind i stedet for en skadet Muniain. Den stilling hold dog ikke engang 60 sekunder og så var der ellers balance i regnskabet.
Kort inden i anden halvleg, så kom vi så bagud 1-2, men så var det vores tur til at svare igen med det samme, da Ibai Gomez scorede til 2-2, og så lå vi til at gå videre.

På dette tidspunkt havde det været en yderst lige kamp, men så skal jeg ellers love for, at Tottenham skruede op for tempoet.
Først i det 65 minut kom vi bagud 2-3 og bare tre minutter senere, så var vi bagud 2-4.
I de sidste minutter af kampen bragte Susaeta spændingen tilbage, da han på et flot lob reducerede til 3-4.
Dog måtte vi indse at Tottenham på dagen var klassen over os, og det var ikke helt ufortjent at de gik videre til kvartfinalen.


Og sidst sluttede vi månedes sidste kamp af med en rigtig røv kamp - ligesom vi startede måneden.

Til trods for at styre kampen fra start til slut, så kan vi ikke få lukket kampen, og inde i dommerens overtid, så udligner Granada naturligvis. Dermed ender kampen dybt ufortjent 1-1, og ja.. Det er egentlig bare pisse irriterende. Muniain som blev skadet mod Tottenham manglede i den grad. Heldigvis er han tilbage i starten af April måned.

Havde vi sluttet måneden her af med en sejr, så havde jeg været ovenud tilfreds med denne måned udbytte i et yderst tæt kampprogram, men nej, Granada ville lige ødelægge det. Øv.



Og mens jeg sidder og skriver alt dette, så rapporterer FM om en fejl og må lukke.. Jesus Christ. Jeg er tilbage til lige efter Valencia kampen i starten af måneden.. Herfra har jeg brug en lille times tid på at gå på ferie hen over kampene, og fået det til at passe med kampenes udfald igen.

Dermed ingen større skade sket, men det var da godt nok lettere irriterende.
Så i stedet for resultaterne som jeg har skrevet om, er kampene endt følgende. Det har dog ingen større betydning overhoved.


De "omspillede kampe"



Ti kampe Resterer af ligaen, og nu skal alle sejl bare sættes ind for at køre vores tredjeplads i hus.


Og datoen hedder nu d. 22 Marts, hvilket betyder at der blot er seks dage til dette års YI ankommer, og jeg kan ikke vente med at se, hvad der venter mit U19 hold.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#51 - La Lezama
« Svar #144: 26 Feb 2015, 10:20 »

#52 – Gennemgang af Youth Intake 2014/15

Så blev det atter dagen, hvor 16 styks nye ungdomsspillere rammer mit u19 hold, og jeg har ikke kunne vente med at se, hvad dette år ville indbringe.

Atter engang i år, så er der kommet nogle interessante ting, som der helt bestemt er potentiale i. Hvad der måske er en keldelse ærgerligt, det er, at der ingen 5 stjernede regens var i år. Det ville måske nok også være lige ambitiøst at forvente en Iker Alonso hvert år, trods nogle yderst gode faciliteter. Men lad os kigge på, hvad det er blevet til i år.


Lige som sidste år, så vil jeg ikke skrive det store om de spillere, som har PA vurdering på under to stjerner. Sidste år drejede det sig om otte spilere, og i år er det blevet til en yderligere.

Der er ikke det store at skrive om dem. Deres niveau er relativt lavt fra start, og deres PA lader ikke til at kunne gøre op for det.

Blandt de ni spillere, så har vi blandt andet modtaget en spiller ved navn Aragon. Desværre er han langt fra lige så awesome, som man ellers kunne forvente, han kunne være. Der er også hele tre målmand i blandt. Dog er ingen af dem det fjerneste værd.

Måske spilleren Oscar Garde kunne man fremhæve, som har fysikken i orden samt nogle fine forsvarsstats, men der er godt nok også mangler hos ham. Han er uden tvivl den mest lovende af de ni spillere, som har under to i PA vurdering.

Jeg signer naturligvis med dem alle, men jeg tvivler stærkt på, at nogen af dem nogensinde rammer A-holdet. Jeg vil dog glædeligt blive modbevist.

Raúl Garmendia
Javier Serrano
Francisco Del Sol
Óscar Garde
Erik Izurza
Borja Blanco
Luis Aramaio
David Arágon
Ander Saizar



Spillere med 2 stjernet potentiale

Videre til det som man vel kan kategoriserer som bobler.
To spillere har jeg modtaget, som besider en 2 stjernet PA vurdering.

Først har vi Miguel Martín Rodríguez. Venstrekant som egentlig har nogle meget fine stats. Eftersom at jeg er begyndt at bruge min 4-1-2-2-1 taktik i så stor grad, som det er tilfældet, så vil gerne begynde at ligge fokus på, at mine kantspillere skal trænes til den side, som er det modsatte af deres ben.
Dog tror jeg blot, at Rodíguez bare skal have fuldt fokus på sin udvikling til at starte med, så vi kan se om han løbende har mulighed for overhoved at ramme et niveau, som er acceptabelt til A-holdet. Ser jeg først potentialet, så må jeg derfra begynde at omskole ham til OMH.
Det bliver helt sikkert svært for ham at nå det niveau, men jeg tror, det er muligt.


Dernæst har vi en spændende venstreback. Navnet er Iker Romero og jeg ser virkelig muligheder i ham her.
Han har uden tvivl nogen virkelig lovende stats, hvor der både er gode tackling og markerings egenskaber. Det fysiske spiller ligeledes også, og sidst så har han altså også nogle virkelig høje egenskaber i Aggressivitet, Arbejdsstyrke og Modighed.
Jeg håber hans PA kommer til at overraske os alle og ikke bare er de to stjerner. Er det tilfældet, så tror jeg bestemt, at han bliver førsteholdsaktuel en dag.



Spillere med 3 stjernet potentiale

Blot én enkel spillere er det blevet til et 3 stjernet PA.

Jeg kan ikke udtale hans efternavn, men det er fandeme sejt. Ion Aurrekoetxea er navnet helt præcist på den unge angriber.
Han er endnu et fysiskpragteksempla r, taget hans alder i betragtning, og det må man sørme sige flere af mine spillere fra dette års YI har.
Derudover halter det lidt med egenskaber for Aurrekoetxea, som skal forsøge at træne sig op til rollen "falsk 9'er" gennem hans år på u19 holdet.
Det kommer til at kræve lidt af en udvikling, især i det tekniske, men jeg håber virkelig han klare den, og jeg om nogle år kan have en spiller ved navn Aurrekoetxea på toppen, som banker målene ind for Bilbao's A-hold.



Spillere med 4 stjernet potentiale

Hele tre af slagsen finder vi her. Så godt nok ingen fem stjernet, men tilgængel tre styks spillere med 4 stjernet potentiale. Det gør da lidt op for ærgelsen.

Først og fremmest, så ligger vi ud med endnu en venstreback. Asier Goñi ligner Iker Romero på flere punkter, som jeg viste frem ved spillere som havde 2 stjernet potentiale. Ham her er bare en slags opgradering af ham.
Goñi har ligeledes lovende tekniske stats for en back. Han har lovende stats i Tackling og Markering - dertil er hans afleverings egenskab også nydelig. Det mentale lover bestemt også fint, dog enkelte stats som skal have en del arbejde, og sidst så er han atter en spiller med en virkelig nydelig fysisk.
Dertil fire stjerner. Jeg tror bestemt Asier Goñi har fremtid på førsteholdet.


Vores næste spiller med 4 stjernet potentiale, er Ander Jiménez og her kan vi begynde at snakke nydelige egenskaber. Han er uden tvivl den spiller, som jeg mener kommer ind med det højeste niveau i år faktisk.
Han er oprindlig set OMC, men det er ikke en rolle, jeg benytter. Derfra var tanken at træne ham som "falsk 9'er", men så slog det mig pludselig, at han bl.a. også spillede position OMV imens han var højrebenet.
Egenskaberne kunne både ligne en "falsk 9'er" samt en "IA" dog havde han blot 5 i koldblodighed, og det virkede noget lavt, hvis han skulle ligge alene på toppen. Det kunne bestemt trænes op, men jeg føler mig langt bedre tilpas med, at vi forhåbentlig får nogle nye potentielle navne til kanterne.
Det kommer dog til at kræve, at en solid udvikling i det fysiske, men med hans potentiale, så tror jeg, at jeg kan få lavet Jiménez om til en rigtig interessant IA.


Videre til sidste spillere, som ligger inde med 4 stjernet PA. Her må jeg bare sige, at jeg håber navnet lever op til hans navnebrors PA. Navnet lyder nemlig på intet ringere end Julen Agüero.
Agüero er en venstrebenet venstrekant spiller, og som nogen måske kan gætte, så starter jeg naturligvis på, at omskole ham til OMH fra dag 1.
Han har ikke helt samme høje egenskaber fra start som Jiménez, men jeg synes stadig han ser rigtig interessant ud.
Han har ingen åbenlyse mangler og det fysiske fejler bestemt intet. Tideligt er det måske at håbe, men en lille drøm er da allerede startet om, at om små 5 års tid, så er det Jiménez og Agüero, som udgør kanterne i Bilbao.



Spillere med 4,5 stjernet potentiale

Sidst så skal vi videre til den spiller som har scoret den højeste PA vurdering gennem dette år, og han er uden tvivl den spiller, som jeg også er gladest for. Naturligvis er det grundet, han har den højeste PA vurdering, men det er bestemt også grundet den type spiller, som han er.
Navnet er Javier Arregi, og hvor jeg kort forinden havde været godt irriteret over, at have modtaget tre målmand, som alle lå inde med et skod PA, så har vi pludselig også modtaget et målmandstalent, som har hele 4,5 stjerner i PA.
Hans målmandsegenskaber er fra start ikke pragende, men hvis man kigger næremere på dem, så er der faktisk heller ikke nogen vigtige, som er yderst lave. En undtagelse kunne måske lige være "Gå ud af målet" som ligger på 6, eller ser det rigtig fint ud. Det mentale behøves jeg vidst ikke at komme ind på. Her er han bare klasse for hans alder.
Sidst, så glæder jeg mig virkelig også over det fysiske. Han er naturligvis ikke lynede hurtig, men for en målmand at være, så er han bestemt heller ikke langsom. Dermed tror jeg bestemt, at Arregi kan være vores kommende målmand, og hvor jeg kan få en langt bedre sweeper keeper agtig målmand end det er tilfældet med Ruffier.



Så selvom jeg er noget ærgerlig over, at der ingen 5 stjernede PA spillere var i år, så har det bestemt ikke være noget tosset YI i år. Hele fire spillere besidder minimum om 4 stjernet PA, og jeg har efterhånden en god håndfuld spændende talenter i Baskerlandet.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #52 - La Lezama
« Svar #145: 28 Feb 2015, 10:04 »

#53 – Bilbao sikrer sig atter et talent

Ligesom sidste år, så kort efter selv at have modtaget regens, så gik jeg på rov i de andre større Baskerklubber, for at se om der var noget interessant at sikrer sig.

Enkelte navne fandt jeg, som var lovende. Sidste år faldt jeg over hele nul. Men i år var der tre interessante spillere fordelt i Osasuna og Sociadad. Kun en af dem var interesseret i et skifte, men det var så heldigvis også den mest interessante.


Navnet er Jon Loroño, 16 år gammel og kan dække den centrale midt samt offensiv midt + venstresiden.

Jeg står virkelig blandet omkring, hvad han skal trænes op til. Enten skal han trænes op som IA, hvor vi så står med både ham, Jiménez og Agüero som yderst lovende navne. Ellers skal han omskoles til angriber, hvor han virkelig kunne ligne en fremragende falsk 9'er.
Dermed må jeg inden længe traffe en beslutning, hvad der skal ske med Loroño.

Handel er dog på plads, og for 21M kan vi i Bilbao nu glæde os over endnu en yderst interessant spiller, som ankommer til sommer.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #53 - La Lezama
« Svar #146: 28 Feb 2015, 20:03 »

#54 – En yderst spændende sæsonafslutning

Der står lidt af hvert på spil for Bilbao i ligaens sidste fire runder, hvor det både kan blive til medaljer + CL deltagelse, CL kval billet eller EL.

Det sidste scenarie er noget, som vi naturligvis i Bilbao meget gerne vil undgå, men når det er sagt, så er det mere eller mindre også kun matematikken, som stadig holder fast i, at vi skulle kunne blive slået ud af top 4.

Landet ligger nemlig sådan, at vi i seneste spillerunde, som minimum har sikret os en 5. plads i ligaen og får at vi skal ende på den plads, så kræver det at Villarreal henter otte point ind på os i ligaens sidste fire runder og jeg ser næppe, at vi kun henter tre point i ligaens sidste fire runder, imens Villarreal skulle bruge maksimum point.


Hvor det dog bliver spændende, det er vores kamp imod At. Madrid. Vi har ligget side om side de mange seneste par runder, men endelig i seneste kamp, der led At. Madrid et nederlag til Levante imens vi sikkert slog Elche.
Dermed har vi lagt os foran At. Madrid med tre points forspring.


Ser man på kampprogrammet, så har vi begge Real Madrid på udebanen. Derudover, så burde vores kampprogram være en smule nemmere end At. Madrid's.

Det er også så heldigt, at vi står som bedst indbyrdes efter først at have spillet 2-2 på deres bane, og derefter slog vi dem senere hjemme på San Mames 3-2. Så skulle vi ende på samme antal point, så vil vi ligge øverst i tabellen.


Dog er intet afgjort endnu, men det er bestemt ikke utænkeligt, at jeg allerede i min anden sæson sikrer Bilbao bronzemedaljer og dermed automatisk deltagelse til næste års Champoins League.


Vores slutprogram


At. Madrid's slutprogram



Og næsten hvad der er endnu mere imponerende, det er, at vi blot er ni point efter Real Madrid og Barcelona i ligaen, som kommer til at slås om mesterskabet atter en gang.

Kampe siden sidst
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#54 - La Lezama
« Svar #147: 01 Mar 2015, 09:51 »

#55 – Spillere i træningsfokus (1. April)

Sæsonen er færdigspillet, men inden jeg afslører hvordan det hele endte, og om det blev til medaljer i min bare anden sæson med Bilbao, så skal vi have årets sidste træningsfokus update.


Inaki Iglesiás
Iglesiás fik allerede debut på førsteholdet i sin første sæson i klubben, da han med hans bare 16 år var inde og debutere i slutningen af dette års EL gruppespil.
Ligeledes fik han også spilletid i pokalen, hvor han lavede nogle rigtig fine præstationer.
Han ankom gennem min YI sidste sæson og havde her rigtig lav styrke for en midterforsvar. Dermed har jeg haft ham til at træne sin styrke som fokus. Den lyder nu på 10, hvilket fortsat ikke er vanvittigt, men jeg overvejer at lade ham træne sig rolle som ”central midterforsvar”, da jeg gang på gang oplever en langt mere effektiv udvikling på denne måde.
Da han ankom til klubben blev han vurderet til et 3 stjernet potentiale. Det lyder nu her et år senere på 4,5 stjerner. Så det går uden tvivl i den rigtige retning, trodsjeg synes hans udvikling har været lidt skuffende gennem denne sæson.
Udvikling siden sæsonstart:

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Dribling
+1 Førsteberøring
+1 Markering
+1 Tackling
+1 Teknik
+1 Beslutninger
+1 Flair
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+2 Kreativitet
-3 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden bold
+1 Adræthed
+1 Hurtighed
+2 Styrke
+1 Udholdenhed


19 egenskaber udviklet i alt (22 i alt, hvis man ser bort fra de -3 i målrettethed)



Markel Etxeberria
Ligesom med Iglesiás, så må jeg også erklære mig lettere skuffet over Etxeberria’s udvikling gennem denne sæson. Sidste sæson var historien den samme, men jeg tænkte han med en god portion spilletid på førsteholdet kunne tage rykket, og dermed snarligst være klar som Iraolas afløser på højrebacken, hvor jeg har meget svært ved at finde alternativer.
Hele 27(5) kampe har Etxeberria fået på højrebacken gennem sæson, og alligevel har det kastet en yderst skuffende udvikling af sig.
Min stab mener fortsat han har et potentiale, som er fire stjerner værd. Jeg er dog begyndt at tvivle stærkt på det.
Udvikling siden sæsonstart:

+1 Dribling
+1 Langskud
+1 Tackling
+1 Beslutninger
+1 Flair
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Lederevne
+1 Målrettethed
+1 Uden bold
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Hurtighed
+1 Naturlig form
+1 Springkraft
+1 Styrke
+1 Udholdenhed


18 egenskaber udviklet i alt



Juan Maria Del Rio
Jeg må jo fortsat indrømme, at jeg har umådelig svært ved at se hvilken fremtid det skal blive for Del Rio i klubben, hvor han i den grad står i skyggen af visse andre, trods han virkelig er et nydeligt talent.
Endnu engang må jeg dog erklærer mig lettere skuffet over en spiller ved dette års sidste træningsfokus update.
Beskedne 21 egenskaber er det blevet til, men igen har det været hvor han har haft træningsfokus på en bestemt egenskab, hvilket jeg altid synes giver en mindre effektiv udvikling. Alligevel har han dog fortsat kun 8 styrke, hvilket jeg ikke mener er godt nok for en DM, og da man nemmere kan udvikle de fysiske egenskaber på helt unge spillere, så kommer jeg til at træne ham lidt mere endnu med fokus på styrketræning.
Udvikling siden sæsonstart:

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Dribling
+1 Førsteberøring
+1 Hjørnespark
+1 Indlæg
+1 Lange indkast
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Tackling
+1 Beslutninger
+1 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Teamwork
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+2 Styrke
+1 Udholdenhed


21 egenskaber udviklet i alt



Iker Alonso
En spiller der dog har forsøgt at modsige min påstand om, at jeg sjældent får en mindre god udvikling ud af en spillere ved at træne ham til en bestemt egenskaber, er Iker Alonso.
Jovist er der ikke sket det helt store med hans tekniske egenskaber, men kigger man på det mentale og især de fysiske, så har han lavet en sublim udvikling, trods han blot har fokus på at udvikle sin styrke egenskab.
Min stab giver ham fortsat 5 stjerner i hans PA vurdering, og jeg glæder mig virkelig til at følge ham her i fremtiden.
Udvikling siden sæsonstart:

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Førsteberøring
+1 Hovedstød
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Tackling
+1 Arbejdsstyrke
+1 Beslutninger
+1 Forudseenhed
+2 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Lederevne
+1 Placeringsevne
+1 Uden bold
+2 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+2 Hurtighed
+2 Naturlig form
+3 Styrke
+1 Udholdenhed


29 egenskaber udviklet i alt



Iker Undabarrena
Vi slutter af med den helt store vinder i mine træningsfokus updates fra sidste år. Undabarrena tog mig her mig storm sidste år, og udviklede vanvittige 64 egenskaber, hvilket er hvorfor det også er blevet til imponerende 24(13) kampe gennem sæsonen for den bare 19 årige DM. Ligesom de øvrige spillere der har været gennem træningsfokus i denne sæson, så er han heller ikke kommet i nærheden af hans vanvittige 64 udviklede egenskaber fra sidste sæson - faktisk er der ingen af de fem, der bare har udviklet halvt så mange som ham i denne sæson.
Men trods en mere beskeden udvikling i år, så synes jeg nu virkelig Undabarrena i den grad er begyndt at ligne lidt af et talent med de egenskaber han besidder og hans bare 19 år. Han er ved at blive en af mine favoritter på det her hold, og jeg glæder mig virkelig til at se hvad det kan blive til med ham i de kommende sæsoner.
Udvikling siden sæsonstart:

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Dribling
+1 Førsteberøring
+1 Indlæg
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Arbejdsstyrke
+1 Beslutninger
+1 Flair
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Lederevne
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden bold
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+1 Styrke
+1 Udholdenhed


24 egenskaber udviklet i alt
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #55 - La Lezama
« Svar #148: 02 Mar 2015, 12:13 »

#56 – Sæsonens sidste update

Spændingen var i den grad intakt til ligaens sidste spillerunde, hvor Barcelona og Real Madrid lå side om side (begge med 86 point), og samtidig lå vi og At. Madrid også side om side (begge med 74 point), og skulle slås om bronzemedaljerne, samt en direkte billet til næste års CL.
Vi tog hjemme imod Zaragoza, hvor vi med en sejr med sikkerhed ville sikrer os bronzemedaljerne, da vi var bedst indbyrdes mod At. Madrid. Jeg gik selv lettere nervøst indtil kampen, men den nervøsitet lod mine spillere ikke til at dele med mig, da vi var foran 3-0 efter 43 minutter.

Kampen endte 4-0 og dermed var det en realitet, at jeg allerede i min anden sæson havde sikret Bilbao en bronzemedalje.


Ser man på mine spilleres gennemsnit, så har det været mine to midterforsvarer, som har været årets bedste i Bilbao, hvor San Jose scorede imponerende 11 ligamål. Laporte som ligeledes har været en klippe i midterforsvaret.

Skal jeg selv pege på vores profil gennem sæsonen, så var mit valg uden tvivl faldet på Iker Munianin. Nogen husker måske hvordan sæsonen startede yderst tvivlsomt ud med angrebet, hvor konstellationen med Muniain som IA og Ibai Gomez som F9'er bestemt ikke fungerede. Muniain i sin første kamp som F9'er i taktikken diskede han op med et hattrick, og siden da har vores spil virkelig set anderledes ud gennem sæsonen, hvilket uden tvivl er nøglen bag at vi har kunne slutte af som 3'er i ligaen.
Muniain endte også med titlen som årets topscorer blandt spanske spillere med sine 22 scoringer, hvor han samtidig også diskede op med flotte 11 assist.

Susaeta som i den grad har overrasket mig, og bare gør det fremragende som IA på kanten skal også fremhæves. Han scorer flere vigtige mål, og virkelig har trådt i karakter i denne sæson, og er nok yderst glad for at hans CM rolle fra 2-3-3-2'en er skiftet ud med en IA position i 4-1-2-2-1'en.


Og med dette så er min anden sæson slut med Bilbao, som jeg er vanvittig tilfreds med.

Første sæson var lidt en blandet fornøjelse, hvor jeg gik all-in på min 2-3-3-2 taktik og nok måtte erkende, at den ikke holder som en fast taktik.

Mit taktiske mesterværk fra FM12 skulle derfor forsøges at blive genskabt, og trods en start, hvor det ikke fungerede helt optimalt, så når jeg ser tilbage på en sæson nu, som både bød på et fint EL eventyr, samt en fremragende 3 plads i ligaen allerede i min anden sæson i Bilbao, hvor vi sidste sæson endte som 7'er, så tror jeg i den grad at det er fair at sige, at 4-1-2-2-1'en er genskabt.


Tilbage i FM12 var jeg også forbi Bilbao med min 4-1-2-2-1, hvor den også skaffede mig en direkte CL plads i ligaen, men dengang der kom en kontrakt tilbud ind fra Manchester United, som jeg ikke kunne sige nej til og min mulighed for CL deltagelse forsvandt dermed.

Denne gang der lover jeg dog, at jeg ikke tager imod noget kontrakt tilbud, og dermed er det mig en glæde at kunne præsentere den kommende sæson med Bilbao, som kommer til at bøde på Champions League gruppespil.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #56 - La Lezama
« Svar #149: 02 Mar 2015, 13:21 »

Stærkt resultat at få allerede i anden sæson, og så sluttede det jo nærmest perfekt af med en 4-0 sejr! Smiley
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010