home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [0] xxxxxxxxx - Prolog
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvad kan balotelli?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvad kan balotelli?  (Læst 13448 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #15: 22 Jun 2014, 21:32 »

Pis. Fik slettet et langt indlæg, så må prøve igen:)

Svartovich - Jeg benægter ikke hans evner men spørger til dem. Jeg gætter på de statistikker fremsættes for at argumenterer for hans skarphed.?

Og her er jeg ikke overbevidst. Men spilletid i 30 serie a kampe og 14 mål, 3 på straffe. Jeg mener ikke at have skrevet jeg er så sikker på hans niveau. Der hvor jeg måske skriver lidt om det er, min manglende serie a tv tid. Jeg har dog set ham i Champions League og i Premier League.
Så i sidste ende kan det vel koges ned til at du ser ham som en god afslutter/målscorer og jeg ikke gør. Det kan vi vel sætte os ud over og fortsat diskuterer:)

Jeg skriver ikke at Hernandez er en bedre angriber end Van Persie. Men ser du bort fra hans sæson 13/14 så gætter jeg på han har pænt antal mål pr 90 minut. Det gør ikke, at jeg ser ham som en bedre spiller end Van Persie eller Rooney eks. En spiller vurderes vel også på andre evner idag, nu hvor fløje scorer mange mål. Så et lavere snit kan vel accepteres/forståes ved mange assist eller evne til at sætte medspillere i scene. Igen her syntes jeg ikke han falder mig i øjnene. Jeg vil af hjertet gerne ændre min optik på Balotelli, da jeg egentlig håber han får max ud af det og de peaks jeg har set fra ham kan jeg rigtig godt lide. Min pointe er bare, at jeg syntes der er langt imellem. Og her hjælper de statistikker ikke til min overbevisning.
Så jeg ville sætte pris på egentlig evner fremfor statistikker.Smiley

Plutonium - Jeg syntes jo netop ikke der kommer så forfærdelig mange fakta? Du må meget gerne påpege. Lad mig lige i første omgang så sige at jeg er rørende enig i hans fysisk er tæt på enestående. Hans teknik er fremragende, dog ikke ligeså iøjnefaldende som hans fysik.
En angriber kan tit gemme sig i kampe og egentlig blot poppe op for at lave et enkelt mål på en genialitet. Noget jeg syntes Balotelli i glimt har vist, men jeg syntes dælme der er langt imellem dem, til at jeg vil kalde det en egentlig evne han har.

Så at skrive jeg betvivler hans placering i fodboldverdenen, syntes jeg er en overfortolkning. Jeg mener bare ikke han er så god at klubber på øverste hylde er hans arbejdsplads:)
Nøgternt set, så har han vel i sin tid også kun været fast mand (for alvor) i Milan? En klub der ender på 8 pladsen.

Så jeg ville nu sagtens tage en masse argumenter og revurderer min holdning til Balotelli. Men jeg får kun statistikker på hvor mange mål han scorer pr 90 minut og det mener jeg som sagt ikke fortæller ret meget.

Men ja jeg kunne da godt have lavet det til en Balotelli debat, når jeg alligevel tillader mig at modargumenterer
« Seneste Redigering: 22 Jun 2014, 21:37 af bromberg » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #16: 22 Jun 2014, 22:00 »

Pis. Fik slettet et langt indlæg, så må prøve igen:)

Svartovich - Jeg benægter ikke hans evner men spørger til dem. Jeg gætter på de statistikker fremsættes for at argumenterer for hans skarphed.?

Og her er jeg ikke overbevidst. Men spilletid i 30 serie a kampe og 14 mål, 3 på straffe. Jeg mener ikke at have skrevet jeg er så sikker på hans niveau. Der hvor jeg måske skriver lidt om det er, min manglende serie a tv tid. Jeg har dog set ham i Champions League og i Premier League.

Jeg skriver ikke at Hernandez er en bedre angriber end Van Persie. Men ser du bort fra hans sæson 13/14 så gætter jeg på han har pænt antal mål pr 90 minut. Det gør ikke, at jeg ser ham som en bedre spiller end Van Persie eller Rooney eks. En spiller vurderes vel også på andre evner idag, nu hvor fløje scorer mange mål. Så et lavere snit kan vel accepteres/forståes ved mange assist eller evne til at sætte medspillere i scene. Igen her syntes jeg ikke han falder mig i øjnene. Jeg vil af hjertet gerne ændre min optik på Balotelli, da jeg egentlig håber han får max ud af det og de peaks jeg har set fra ham kan jeg rigtig godt lide. Min pointe er bare, at jeg syntes der er langt imellem. Og her hjælper de statistikker ikke til min overbevisning.
Så jeg ville sætte pris på egentlig evner fremfor statistikker.Smiley
Har heller ikke sagt du skrev at Hernandez var en bedre angriber, men du antydede at han sikkert havde et bedre målsnit pr. minut, fordi han spiller mindre. Det argument holdte bare ikke, da van Persie har bedre målsnit pr. minut.

Jeg føler bare ikke rigtig, du har nogen argumenter for han ikke er nogen god angriber? Vi er enige om hans attitude. Men de statistikker jeg viste frem, taler jo sit tydelige sprog. At score så kontinuerligt har jo intet med tilfældighed eller held at gøre - det er simpelthen klasse. Ikke lige så meget i sidste sæson, men man kan heller ikke forvente lige så mange mål, når holdet spiller dårligt og skaber færre chancer. Og selvom det var en dårligere sæson for Balotelli, var han stadig involveret i 20 mål, hvilket i sig selv er imponerende for et hold som kommer på 8. pladsen.

Undskyld jeg begynder at gentage mig selv, men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de statistikker ikke er gode nok til dig?

Plutonium - Jeg syntes jo netop ikke der kommer så forfærdelig mange fakta? Du må meget gerne påpege. Lad mig lige i første omgang så sige at jeg er rørende enig i hans fysisk er tæt på enestående. Hans teknik er fremragende, dog ikke ligeså iøjnefaldende som hans fysik.
En angriber kan tit gemme sig i kampe og egentlig blot poppe op for at lave et enkelt mål på en genialitet. Noget jeg syntes Balotelli i glimt har vist, men jeg syntes dælme der er langt imellem dem, til at jeg vil kalde det en egentlig evne han har.

Så at skrive jeg betvivler hans placering i fodboldverdenen, syntes jeg er en overfortolkning. Jeg mener bare ikke han er så god at klubber på øverste hylde er hans arbejdsplads:)
Nøgternt set, så har han vel i sin tid også kun været fast mand (for alvor) i Milan? En klub der ender på 8 pladsen.

Så jeg ville nu sagtens tage en masse argumenter og revurderer min holdning til Balotelli. Men jeg får kun statistikker på hvor mange mål han scorer pr 90 minut og det mener jeg som sagt ikke fortæller ret meget.


Mål pr. minut, skud pr. chance og lignende er da lige præcis fakta? Hvad vil du ellers kalde fakta? Hvis jeg gør som dig og siger: jeg synes ikke han er overbevisende osv. er det jo lige netop ikke fakta, for jeg har ikke nogen faktuel grund til at sige dette. Men når jeg kommer med tal, som tydeligt viser hvor afgørende han er, er det jo lige præcis fakta. Det er ikke noget jeg har fundet på, det er og bliver fakta.

Det med at han kun har været fast i AC Milan er til dels rigtigt, men husk han også var fast for Milan da de kom nr. 3. Og han præsterede jo fantastisk for City (udover sit sidste halve år i klubben). Du glemmer vist også han er 23 år. Han spillede derudover 22 kampe for Inter som 17 årig i 08/09, og scorede desuden 8 mål. Ikke mange i den alder sætter sig igennem i så stor en liga så tidligt.

Jeg forstår ikke hvad du vil have? Jeg synes at Balotelli er en dygtig spiller, men hvis jeg bare skrev det ville du jo ikke kunne bruge det til noget. Det er derfor jeg giver dig statistikker for at bekræfte min påstand. Jeg kan blive ved med at sige han i denne sæson har scoret mål på alle måder. Han har scoret sindsyge langskud, kolde straffespark, direkte på frispark, på hovedstød og simple angribermål. Men ligemeget hvor meget jeg skriver er du "ikke overbevist".

Og du siger du modargumenterer, men du har jo ikke nogle reelle modargumenter, udover din meninger uden faktuelt grundlag, som er baseret på en spiller du ikke engang ser spille særlig ofte? Når du tænker dig virkelig godt om, kan du vel godt selv se, det ikke hænger helt sammen?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #17: 22 Jun 2014, 22:19 »

Som Svartovich helt rigtigt siger, så bliver der smidt masser af argumenter i din retning, Bromberg. Du bliver dog ved med at sige, at du ikke mener at statistik for mål pr skud og mål pr minut og de klubber han har spillet for er bevis nok for hans kunnen. Det du søger er subjektive argumenter, men der er jeg bange for at man aldrig vil blive enige. Hvis du ikke mener at han hører til i verdenstoppen, så er der ikke noget der kan ændre på det, hvis du ikke vil acceptere de statistikker.

Jeg indrømmer blankt, at en god spiller uanset position skal bedømmes mindst lige så meget på hans spil uden bold og hans generelle involvering i spillet. Af samme grund synes jeg fx ikke at Santin var en specielt imponerende angriber i FCK på trods af et ganske udmærket scoringssnit. Det er en subjektiv vurdering af hvad man godt kan lide at se i en spiller, og her er jeg bange for at vi aldrig vil nå til en konklusion.

Bedømt på hans præstationer som professionel mener jeg ikke at man kan drage tvivl om hans kvaliteter. Statistikker for mål og assists (i endnu højere grad involvering i målchancer) er nu engang det vigtigste for en angriber. En forsvarsspiller skal bedømmes på helt andre ting, men lige præcis en angriber mener jeg ikke man kan afvise, når han har så stærke statistikker fra Premier League og Serie A. Heller ikke selvom Milan endte på en 8. plads i den forgangne sæson.

Og igen - jeg er ikke ude på at overbevise dig om at Balotelli er en fantastisk fodboldspiller, for har ikke set nok kampe med ham til at vurdere det, men jeg synes det er underligt at du bare neutraliserer de statistikker og argumenter du får præsenteret
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #18: 23 Jun 2014, 00:03 »

Det burde end ikke være til diskussion, at Balotelli er en voldsomt overvurderet angriber. Hvad har han præsteret, som gør sig gældende til et prædikat som verdensklasse? Jeg tvivler ikke på hans kvaliteter, men der er altå 10-15 - hvis ikke 20 angribere som er bedre. Hvis man udelukkende baserer den bedste angriber udfra mål per minut, så er der også 15-20 angribere, som er bedre.

Balotelli er en klassespiller, men når han bliver omtalt blandt verdens bedste, så er man altså helt galt på den. Dertil har han hverken præsteret eller præsterer godt nok. Man kan endnu engang tage fat i statistikken med mål per minut, for den er og vil altid være utrolig misvisende. Det er alt andet end lige lettere at få et bedre snit per minut, hvis man spiller 60-65 minutter pr. kamp fremfor 90 minutter pr. kamp. Ligeledes er det lettere hvis man spiller 20-25 minutter fremfor 90 minutter. Derfor vil de bedste angribere som spiller fuldtid være ringere stillet end Balotelli ifølge statistikkerne. Jeg vil let kunne nævne de første 15 angribere, som jeg mener er bedre end Balotelli, og som samtidig har præsteret mere.
Logged

Liverpool F.C

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #19: 23 Jun 2014, 01:30 »

Du har ret i at det er nemmere at få et bedre snit når man spiller mindre minutter, men det giver stadig mere mening at måle i minutter end i kampe - uden tvivl. Og hvornår har jeg sagt han var en af verdens bedste angribere? Jeg siger bare han er dygtig. Du beskriver ham jo selv som en klassespiller, så på det punkt er vi fuldkommen enige. Ved ikke helt hvad det er du prøver at lægge op til diskussion?
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #20: 23 Jun 2014, 06:05 »

Mit indlæg referer ikke nødvendigvis til dig, men er blot en holdning til emnet: Hvad kan Balotelli?

Logged

Liverpool F.C

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #21: 23 Jun 2014, 07:46 »

Mit indlæg referer ikke nødvendigvis til dig, men er blot en holdning til emnet: Hvad kan Balotelli?


Nå okay, troede du mente, at jeg overvurderede ham Smiley
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #22: 23 Jun 2014, 11:39 »

Åh ha ja:). Så kom vi der til alligevel..

Jeg antydede ganske rigtigt at Hernandez, HVIS han havde bedre mål pr 90 måtte være bedre udfra et statistisk synspunkt. Det afviser du så - fair nok. Vi er enige.
Da jeg så er nysgerrig finder jeg følgende statistik:



Men lad den statistik ligge der. Jeg spørger til hvad det er Balotelli kan og med et spørgsmål sådan er jeg fuldt klar over, at der vil komme subjektive svar - Jeg ville jo netop gerne høre "Hvad (syntes du) Balotelli kan? Så kunne man have diskuteret det:)

Da Svartovich så præsenterer Balotelli´s statistik for sæson 13/14 som argument for hans kvaliteter er det helt fint. Jeg prøver blot at forklare at hans statistik IKKE fortæller mig at vi har med en verdensklasse angriber at gøre. Indlægget senere efterlyser jeg også hvilke kvaliteter/evner denne statistik viser? Rent lavpraktisk. Så jeg prøver ikke at benægte fakta og andre ting. Jeg siger bare at det for MIG ikke vidner om verdensklasse -Det er vel helt fair?

Topscorer listen for sæson 13/14 ser iøvrigt sådan ud:

                         m         k    mgnms  straffe

Ciro Immobile:      22      35     0.63  0
Luca Toni:            20      35     0.57  3
Carlos Tevez     19      34      0.56  1   
Antonio Di Natale     17      33      0.52  4   
Rodrigo Palacio     17      37      0.46  0   
Gonzalo Higuain     17      33      0.52  5
Fernando Llorente  16      34      0.47  0   
Domenico Berardi  16      29      0.55  6   
Giuseppe Rossi     16      21      0.76  6   
Paulinho             15      35      0.43  3   
Jose Maria Callejon15      37      0.41  0   
Alberto Gilardino     15      36      0.42  4   
Mario Balotelli     14      30      0.47  3   
Alessio Cerci     13      37      0.35  5   
Antonio Cassano     13      33      0.39  2
Alberto Paloschi     13      34      0.38  4   
Mattia Destro     13      19      0.68  0   
I det tilfælde at statistik alene fortæller om klasse og Balotelli´s placering titulerer ham med "verdensklasse", så ligger der i Serie A 6 ITALIENSKE spiller over Balotelli. Gilardino er eneste spiller med med et lavere mål gennemsnit. Ellers er der 5 italienske angribere der ligger foran Balotelli ift kampe og mål.
Destro ligger ovenikøbet med et langt bedre gennemsnit 19 kampe 13 mål.

Jeg mener bare, at sådan hænger ting jo altså ikke sammen. Jeg gætter på at Balotelli bidrager med andet end statistik på landsholdet, ellers burde der ligge 5 spillere foran ham. Men sådan forholder det sig jo, som bekendt ikke. Lad mig understrege at de 5 nævnte spillere ikke er spillere jeg nødvendigvis mener er bedre end Balotelli, de er kun fundet frem som modargument.

Når jeg tænker på Balotelli, ser jeg en spiller der potentielt KAN blive en topscorer. Her tænker jeg på hans evne til at stå det rigtige sted. Hans gode skud. Jeg tillader mig dog, som skrevet tidligere at sige at han forsvinder fuldstændigt ud af kampe (igen taget fra de kampe jeg har set). Jeg har skam også set kampe hvor han ikke falder ud, men der er flere dårlige end gode (som jeg har set). Seneste serie a kamp jeg så med Milan var han rigtig god, kan bare ikke huske hvilken kampe det var.
Så jeg benægter ikke at han er god, jeg vil bare gerne høre hvor i syntes han er god.

Med hele overstående tekst, mener jeg stadig ikke Balotelli har vist at han hører til verdens eliten, men jeg tror at diverse Managers ser ham som en spiller der kan bevæge sig derop, hvis de kan pille hans attitude af ham.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #23: 23 Jun 2014, 11:39 »

Beklager den skæve statistik havde ellers rettet den ind:)
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #24: 23 Jun 2014, 11:56 »

Balotelli er en dygtig angriber, der med lidt mere indstilling, velvilje til at tage de afgørende løb, samt lidt mere positiv attitude ville blive mange procent bedre.

Balotelli sætter en begrænsning for sig selv med den måde han er på. Bryder mig ikke om ham, men han har alle forudsætningerne for at blive en af de bedste.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #25: 23 Jun 2014, 12:10 »

Enig
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #26: 23 Jun 2014, 12:25 »

Åh ha ja:). Så kom vi der til alligevel..

Jeg antydede ganske rigtigt at Hernandez, HVIS han havde bedre mål pr 90 måtte være bedre udfra et statistisk synspunkt. Det afviser du så - fair nok. Vi er enige.
Da jeg så er nysgerrig finder jeg følgende statistik:


Den statistik er sikkert korrekt, men van den er heller ikke for denne sæson. van Persie har et bedre mål pr. skud i denne sæson. Smiley

Men lad den statistik ligge der. Jeg spørger til hvad det er Balotelli kan og med et spørgsmål sådan er jeg fuldt klar over, at der vil komme subjektive svar - Jeg ville jo netop gerne høre "Hvad (syntes du) Balotelli kan? Så kunne man have diskuteret det:)

Da Svartovich så præsenterer Balotelli´s statistik for sæson 13/14 som argument for hans kvaliteter er det helt fint. Jeg prøver blot at forklare at hans statistik IKKE fortæller mig at vi har med en verdensklasse angriber at gøre. Indlægget senere efterlyser jeg også hvilke kvaliteter/evner denne statistik viser? Rent lavpraktisk. Så jeg prøver ikke at benægte fakta og andre ting. Jeg siger bare at det for MIG ikke vidner om verdensklasse -Det er vel helt fair?

Topscorer listen for sæson 13/14 ser iøvrigt sådan ud:

                         m         k    mgnms  straffe

Ciro Immobile:      22      35     0.63  0
Luca Toni:            20      35     0.57  3
Carlos Tevez     19      34      0.56  1   
Antonio Di Natale     17      33      0.52  4   
Rodrigo Palacio     17      37      0.46  0   
Gonzalo Higuain     17      33      0.52  5
Fernando Llorente  16      34      0.47  0   
Domenico Berardi  16      29      0.55  6   
Giuseppe Rossi     16      21      0.76  6   
Paulinho             15      35      0.43  3   
Jose Maria Callejon15      37      0.41  0   
Alberto Gilardino     15      36      0.42  4   
Mario Balotelli     14      30      0.47  3   
Alessio Cerci     13      37      0.35  5   
Antonio Cassano     13      33      0.39  2
Alberto Paloschi     13      34      0.38  4   
Mattia Destro     13      19      0.68  0   
I det tilfælde at statistik alene fortæller om klasse og Balotelli´s placering titulerer ham med "verdensklasse", så ligger der i Serie A 6 ITALIENSKE spiller over Balotelli. Gilardino er eneste spiller med med et lavere mål gennemsnit. Ellers er der 5 italienske angribere der ligger foran Balotelli ift kampe og mål.
Destro ligger ovenikøbet med et langt bedre gennemsnit 19 kampe 13 mål.

Jeg mener bare, at sådan hænger ting jo altså ikke sammen. Jeg gætter på at Balotelli bidrager med andet end statistik på landsholdet, ellers burde der ligge 5 spillere foran ham. Men sådan forholder det sig jo, som bekendt ikke. Lad mig understrege at de 5 nævnte spillere ikke er spillere jeg nødvendigvis mener er bedre end Balotelli, de er kun fundet frem som modargument.

Når jeg tænker på Balotelli, ser jeg en spiller der potentielt KAN blive en topscorer. Her tænker jeg på hans evne til at stå det rigtige sted. Hans gode skud. Jeg tillader mig dog, som skrevet tidligere at sige at han forsvinder fuldstændigt ud af kampe (igen taget fra de kampe jeg har set). Jeg har skam også set kampe hvor han ikke falder ud, men der er flere dårlige end gode (som jeg har set). Seneste serie a kamp jeg så med Milan var han rigtig god, kan bare ikke huske hvilken kampe det var.
Så jeg benægter ikke at han er god, jeg vil bare gerne høre hvor i syntes han er god.

Med hele overstående tekst, mener jeg stadig ikke Balotelli har vist at han hører til verdens eliten, men jeg tror at diverse Managers ser ham som en spiller der kan bevæge sig derop, hvis de kan pille hans attitude af ham.
De fleste af de italienske spillere der lægger over Balotelli på topscorer listen, har også fået flere kampe og minutter. Og jeg synes også jeg sagde at denne sæson ikke har været hans bedste, selvom den stadig har været god. Han havde jo et meget bedre snit, da hans klub gjorde det bedre. :-)

Jeg tror også vi misforstår hinanden lidt. Titlen og dit første indlæg, får det næsten til at lyde som om han er en middelmådig angriber, uden det helt store at byde på. Jeg har på intet tidspunkt påstået at han er en af de aller bedste, for det er han i mine øjne ikke. Han er dog en rigtig god angriber.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #27: 23 Jun 2014, 13:38 »

Ja statistikken for de 4 Man u angribere er fra sidste sæson, hvor Van Persie jo blev topscorer:).

Jeg tager til mig at jeg nok skulle have lavet titlen om så det fremgik lidt tydeligere hvilken debat jeg ønskede:). Tror også der går lidt misforståelse i den..

Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #28: 23 Jun 2014, 14:07 »

Nu bliver det måske lidt tungt statistik-nørderi, men jeg var nødt til at følge op på dette uddrag. Ikke fordi at jeg er uenig i det du essentielt skriver i dine indlæg her i tråden, plutonium - tværtimod er jeg faktisk meget enig - men snarere fordi jeg rent faktisk var interesseret i at se hvor stærke Balotellis statistikker egentlig er. Så ... buckle up.

En forsvarsspiller skal bedømmes på helt andre ting, men lige præcis en angriber mener jeg ikke man kan afvise, når han har så stærke statistikker fra Premier League og Serie A.

Men er hans statistikker virkelig så imponerende? Set henover de sidste 5 sæsoner, synes jeg nemlig ikke at hans statistikker er stærke - overhovedet. Jeg har sammenlignet ham med 29 andre profilerede angribere - et par af dem er sågar mere kantspillere end de er angribere - og de 28 af dem har et bedre snit per kamp end Balotelli har, for så vidt angår scoringsinvolvering, altså hvor både mål og assists er talt med, hvilket du også selv peger på som de vigtigste statistiske pejlemærker for angribere. Lad mig først lige understrege at jeg synes Balotelli er en glimrende spiller, der dog desværre sætter begrænsninger for sig selv, som verdenskrig allerede har nævnt her i tråden.

Men ser vi på de 30 spillere, hvis statistikker gennem de seneste 5 sæsoner, jeg har undersøgt, så ligger Balotelli altså helt i bunden. Helt konkret har jeg kun kigget på statistikker fra de 5 store ligaer, hvilket vil sige at eksempelvis Suárezs år i Holland og Falcaos år i Portugal ikke tæller med. Som sagt har jeg set på mål og assists - sammenlagt vil de fra nu af gå under betegnelsen 'point' - og divideret det med antallet af kampe. Der er en absolut elite, bestående af Messi, Ronaldo og Zlatan, som alle har snittet over 1 point per kamp. Messi er såldes på 1,524 per kamp, Ronaldo er på 1,370 per kamp og Zlatan ligger i skrivende stund på lige præcis 1,000 point per kamp. Herefter følger en god håndfuld spillere, der alle snitter over 0,800 point per kamp. Her finder vi navne som van Persie, Rooney og Suárez. Den eneste spiller der ikke overgår Balotelli er sådan set Fernando Llorente, og her skal man lige tage hans sidste sæson hos Athletic in mente. Baskerne var ikke tilfredse med at Llorente valgte at forlade klubben, hvorfor han ganske enkelt blev bænket i den sidste sæson, hvor han kun startede inde 4 gange, hvilket også blev antallet af scorede mål, i sine 26 optrædener.

Her er den endelige oversigt over de 30 undersøgte spillere. Som bekendt indikerer points summen af mål plus assists.



Efter også at have undersøgt hvor mange procent af deres afslutninger disse spillere scorer på, er der noget der kunne tyde på at Balotelli ganske enkelt bare ikke er en ret skarp angriber. Han deler nemlig den tvivlsomme ære af at ligge allersidst sammen med landsmanden Francesco Totti. I den anden ende finder vi to notorisk skarpe angribere i form af Gonzalo Higuaín og Mario Gómez, der begge scorer på over en fjerdedel af sine afslutninger. De har dog Messi lige i hælene, der med 23% scorer på forbløffende mange af sine afslutninger. Der er yderligere 5 spillere der ligger med over 20%, blandt andet Radamel Falcao og Diego Costa.

Her er den endelige oversigt over de mest træfsikre af de 30 undersøgte angribere.



Alt i alt synes jeg at der tegner sig et statistisk billede af en glimrende angriber, der dog ikke er i nærheden af at være blandt de 5-10 bedste i Europa. Kigger vi bag statistikkerne, hører det selvfølgelig med til historien at der er tale om en angriber der stadig kun er 23 år gammel, og som åbenlyst har det rå potentiale til at blive blandt de allerbedste, men tydeligvis mangler disciplinen og mentaliteten til at have nået disse højder endnu. Generelt kan han vel bedst kategoriseres som værende uforløst potentiale, præcis som der allerede er blevet skrevet tidligere i denne tråd.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2014, 14:18 af Batigol » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #29: 23 Jun 2014, 14:22 »

Ja statistikken for de 4 Man u angribere er fra sidste sæson, hvor Van Persie jo blev topscorer:).

Jeg tager til mig at jeg nok skulle have lavet titlen om så det fremgik lidt tydeligere hvilken debat jeg ønskede:). Tror også der går lidt misforståelse i den..

Jeg synes faktisk at du har ramt guld med din titel på tråden. Det trækker folk til med sådan en overskrift. Havde der stået 'Debat vedr. Mario Balotelli' var der med garanti ikke dukket så mange indlæg op herinde. Men med en lidt provokerende titel som din, som dog stadig holder sin indenfor rimelighedens grænser, så bliver man nærmest tvunget til lige at se hvad det i det hele taget handler om. Set fra en kommunikationsstude rendes øjne synes jeg at det er en fræk overskrift, på den rigtig gode måde. Altså udover at du har skrevet Balotelli med småt begyndelsesbogstav. Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010