home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 641 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fodbold Debatten + [et emne]
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Mener du der er for mange penge i fodbold?
Ja!
- 6 (40%)
Nej!
- 9 (60%)
Ved ikke?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 15

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Fodbold Debatten + [et emne]  (Læst 27090 gange)
-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #45: 04 Apr 2008, 13:50 »

Jeg synes, at der er gode argumenter for og imod. Personligt er jeg for en udvidelse til 16-18 hold. Det skyldes mest, at jeg gerne vil undgå, at holdene skal møde hinanden mere end 2 gange på en sæson. Det er klart, at ligaen vil lide en del de først 4-5 år, men på sigt, vil den blive mere interessant for mig.
Logged


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #46: 04 Apr 2008, 13:54 »

Mange vil sikkert være uenig i det men jeg synes at hvis man udvider til 16/18 hold så burde man lave en regel om minimum at have to danske U-21 spiller i startopstillingen. Ved godt mange vil være uenige men det ville være godt for dansk fodbold, landsholdet og superligaen på lang sigt  Smiley
Logged


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #47: 04 Apr 2008, 13:57 »

Mange vil sikkert være uenig i det men jeg synes at hvis man udvider til 16/18 hold så burde man lave en regel om minimum at have to danske U-21 spiller i startopstillingen. Ved godt mange vil være uenige men det ville være godt for dansk fodbold, landsholdet og superligaen på lang sigt  Smiley
'
det sker nok aldrig, jeg er selv imod det, syntes vi skal gøre sas ligaen så stærk som muligt.-
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #48: 04 Apr 2008, 13:57 »

Nej for hvis man udvider til 14 hold kunne man gøre som Skotland vist gjorde for et par år siden. Der spillede de to gange mod hinanden altså 26 runder, og derefter deler man ligaen over i mesterskabsplayoff og nedrykningsplayoff. Så spiller de to grupper a 7 hold hver i sær alle mod alle over 6 runder. Det betyder altså 32 runder i alt.

Den løsning bryder jeg mig slet ikke om. Jovist det giver topholdene lidt flere intense opgør mod gode modstandere, men det giver også bundholdene flere opgør mod dårlige modstandere. Det vil med andre ord gøre afstanden mellem top og bund større, og det kan der ikke være nogen der er interesserede i, og hvem gider i øvrigt se Vejle-Silkeborg 4 gange på en sæson? Det vil give for mange uinteressante kampe, og holdene i bunden vil blive mere eller mindre glemt, så snart ligaen er delt, og så kan man jo ligeså godt bare have dem rendende i første division, hvor der trods alt ikke er krav om at de skal have varme i banerne etc.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #49: 04 Apr 2008, 14:01 »

Den løsning bryder jeg mig slet ikke om. Jovist det giver topholdene lidt flere intense opgør mod gode modstandere, men det giver også bundholdene flere opgør mod dårlige modstandere. Det vil med andre ord gøre afstanden mellem top og bund større, og det kan der ikke være nogen der er interesserede i, og hvem gider i øvrigt se Vejle-Silkeborg 4 gange på en sæson? Det vil give for mange uinteressante kampe, og holdene i bunden vil blive mere eller mindre glemt, så snart ligaen er delt, og så kan man jo ligeså godt bare have dem rendende i første division, hvor der trods alt ikke er krav om at de skal have varme i banerne etc.

3 gange...jeg går udfra a du kommer fra sjælland (hvilket jeg os selv gør). Jeg tror nu ikke jyder ville have noget i mod at se Vejle-Silkeborg. Den sidste kamp bliver jo stadig spændende hvis et af holdene ska kæmpe for nedrykning. Siden hvornår er kampen om nedrykning blevet ligegyldig? du er måske allerede stoppet med at se AGF, Viborg eller Lyngby kampe...
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #50: 04 Apr 2008, 14:02 »

Mange vil sikkert være uenig i det men jeg synes at hvis man udvider til 16/18 hold så burde man lave en regel om minimum at have to danske U-21 spiller i startopstillingen. Ved godt mange vil være uenige men det ville være godt for dansk fodbold, landsholdet og superligaen på lang sigt  Smiley

Jeg er enig, hvis SAS-ligaen endelig skal udvides, så skal der følge et krav med, om at der mindst skal bruges et vist antal Danskere, det kunne i øvrigt også være gavnligt at indføre allerede i ligaens nuværende form. Så længe der er tale om minimumskrav, mener jeg ikke det er i strid med EU-lovgivningen, det var der derimod, hvis man snakkede om et maksimalt antal ikke-Danskere i startopstillingen.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #51: 04 Apr 2008, 14:02 »

3 gange...jeg går udfra a du kommer fra sjælland (hvilket jeg os selv gør). Jeg tror nu ikke jyder ville have noget i mod at se Vejle-Silkeborg. Den sidste kamp bliver jo stadig spændende hvis et af holdene ska kæmpe for nedrykning. Siden hvornår er kampen om nedrykning blevet ligegyldig? du er måske allerede stoppet med at se AGF, Viborg eller Lyngby kampe...

jeg er jyde, og ville syntes vejle-silkeborg ville være ret nedern at se?
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #52: 04 Apr 2008, 14:09 »

3 gange...jeg går udfra a du kommer fra sjælland (hvilket jeg os selv gør). Jeg tror nu ikke jyder ville have noget i mod at se Vejle-Silkeborg. Den sidste kamp bliver jo stadig spændende hvis et af holdene ska kæmpe for nedrykning. Siden hvornår er kampen om nedrykning blevet ligegyldig? du er måske allerede stoppet med at se AGF, Viborg eller Lyngby kampe...

Niks, jeg er ikke bare jyde, jeg er Nordjyde.

Jeg mener bare, at står valget mellem en kamp der hedder AaB-FCK eller Vejle-Silkeborg, så vælger 9 ud af 10 den første, og det er derfor meget naturligt topkampene, som vil blive vist i TV og i det hele taget fokuseret på i medierne. Og igen, sådan en opdeling vil skabe større forskel på top og bund, og det er ikke fremmende for Dansk fodbold.

Det eneste jeg mener man kan tage ved lære af Skotterne er, at deres model i hvert fald ikke er optimal, det er jo ikke interessant, at det er de samme to hold, der kæmper om mesterskabet år ud og år ind, det er netop den udvikling vi skal have gjort noget for at bremse, vi skal have nogle flere ind i billedet i kampen om topplaceringerne.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #53: 04 Apr 2008, 14:17 »

Niks, jeg er ikke bare jyde, jeg er Nordjyde.

Jeg mener bare, at står valget mellem en kamp der hedder AaB-FCK eller Vejle-Silkeborg, så vælger 9 ud af 10 den første, og det er derfor meget naturligt topkampene, som vil blive vist i TV og i det hele taget fokuseret på i medierne. Og igen, sådan en opdeling vil skabe større forskel på top og bund, og det er ikke fremmende for Dansk fodbold.

Det eneste jeg mener man kan tage ved lære af Skotterne er, at deres model i hvert fald ikke er optimal, det er jo ikke interessant, at det er de samme to hold, der kæmper om mesterskabet år ud og år ind, det er netop den udvikling vi skal have gjort noget for at bremse, vi skal have nogle flere ind i billedet i kampen om topplaceringerne.

Eftersom 5 ud af 6 kampe bliver vist i tv lige pt, tror jeg ikke man skal være bange for manglende tv-dækning. Men altså det skal ik forstås sådan at jeg selv går in for det, jeg nævnte det bare som en mulighed  Peace
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #54: 04 Apr 2008, 14:27 »

Eftersom 5 ud af 6 kampe bliver vist i tv lige pt, tror jeg ikke man skal være bange for manglende tv-dækning. Men altså det skal ik forstås sådan at jeg selv går in for det, jeg nævnte det bare som en mulighed  Peace

Men vil 5 af 6 kampe også blive vist, hvis de 3 af kampene alle var bundopgør? jeg tillader mig at tvivle, så ville TV-stationerne nok prioritere andre programmer, med større seerpotentiale højere.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #55: 04 Apr 2008, 14:49 »

Men vil 5 af 6 kampe også blive vist, hvis de 3 af kampene alle var bundopgør? jeg tillader mig at tvivle, så ville TV-stationerne nok prioritere andre programmer, med større seerpotentiale højere.

Jamen allerede nu er det jo muligt at se alle kampe. Men lad os droppe det for det bliver aldrig aktuelt alligevel  Smiley
Logged


BenMusalho
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #56: 04 Apr 2008, 17:49 »

Mange vil sikkert være uenig i det men jeg synes at hvis man udvider til 16/18 hold så burde man lave en regel om minimum at have to danske U-21 spiller i startopstillingen. Ved godt mange vil være uenige men det ville være godt for dansk fodbold, landsholdet og superligaen på lang sigt  Smiley
Jeg er enig! Tror det ville gavne ligaen og landsholdet fantastisk godt på lang sigt. Synes dog 18 hold er for meget. 16 hold er godt Peace Thumbs Up
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #57: 05 Apr 2008, 12:45 »

Så er denne debat pænt død.. Tror vi skal starte en ny.. Peace Sig til hvis der er nogen der har noget imod det..!
Logged

westhamfreak
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #58: 05 Apr 2008, 12:50 »

fint du
Logged

westhamfreak
Gæst
 
Sv: Fodbold Debatten-[et emne]
« Svar #59: 05 Apr 2008, 12:52 »

her er et forslag

gode gamle Oliver Kahn´s udbud mod Jürgen Klinsmann
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010