home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 773 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Udprint
Forfatter Emne: Danmark  (Læst 83188 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #165: 24 Jun 2010, 23:35 »

Tv2 har lige sagt det. Smiley

Aight, sidder bare ikke ved fjernsynet nu  Peace Men har fundet det på diverse sites efterhånden Wink
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #166: 24 Jun 2010, 23:44 »

Det er simpelthen for pinligt det her. Gang på gang, er vi uskarpe foran mål og vi spiller som en flok poder. Men vi er tilsyneladende ikke bedre.

Og nu vil jeg gerne kritisere Jon Dahl! Jeg ved at man ikke bare kan give en enkelt spiller skylden for et nederlag, men for satan man. Kan den mand da ikke ramme en bold ordentligt? Han havde utallige chancer foran mål og jeg kan slet ikke komme mig over, at han stadig er at finde på det danske landshold! Han er jammerligt ringe og han skal bare VÆK! Føj...

Vi er ude nu og det er fuldt fortjent. Når Morten Olsen kan smide Jon Dahl af, så tror jeg sgu på det.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #167: 24 Jun 2010, 23:45 »

Nu snakker i alle sammen om et generationsskifte, og hvor ringe nogle af de rutinerede kræfter er, og nu må de gå af til fordel for nogle nye, men hvem fanden har vi som kan komme op på Landsholdet?Huh

imo har vi ikke nogle upcomings lige nu, self. skal Eriksen spille bag Bendtner, men jeg kan ærlig talt ikke se hvem der mere skal ind omkring holdet af nye? Enevoldsen måske, men det er også det.

Altså som jeg ser det, ville det være rette tidspunkt at lave et generationsskifte, og starte på en frisk, men desværre syntes bare ikke at vi har talenterne pt. til et generationsskifte.

Så snakken om generationsskifte er i og for sig fin nok, men vi har bare ikke materiale til det!!!
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Jacobqu
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #168: 24 Jun 2010, 23:58 »

Før kampen var jeg overbevist om at vi ville vinde 1-0. Ikke med mere, for jeg så Japans kamp mod Holland, og deres defensiv var overraskende godt organiseret samt kompakt. Jeg kunne heller ikke se dem score, for de var mildest talt deciderede ufarlige mod "oranje". Altså lå en 1-0 sejr lige til højrebenet - sådan skulle det bare ikke ske. Vi startede fantastisk hvor især Simon Poulsen var meget
aktiv ude på backen, og det så godt ud der. MEN
Japserne får ligepludselig nogle store chancer, hvor især den ene kunne have gået ind. (indlæg - videresnitning - benparade)
Altså stod den 1-0 til Sørensen dér. Men vi kom efterhånden mere under et mere alternativt pres , hvor især deres Hondaner i toppen var i særklasse. Det ender da også med at det er ham, som banker et frispark i kassen. Et mål som Sørensen ene og alene kan tage skylden for.
Virkelig skidt præstation, hvor han i nogle splitsekunder efter sparket, går den forkerte vej! Derefter kunne han ikke nå den - altså elendigt målmandsspil.n
Det andet mål har han også lidt skyld i. Flot sparket ind , ingen tvivl om det, men muren stod virkelig elendigt, og det er jo altså målmanden, som sætter muren. Bang - Sørensen er ligepludselig ikke foran 1-0 mere, men bagud 1-2.
Derefter bliver Martin Jørgensen fortjent pillet ud - han er altså for gammel, og bidrager ikke med nær så meget mere - til fordel for Jakob Poulsen. Altså to 1. divisionsspillere. Hvad fanden skal vi med nogle 1. divisionsspillere på holdet!? Grunden til Poulsens tilgang, må være baseret på hans langskudsevne. Han kom dog ikke til at gøre den store forskel.
Vi skulle have scoret en kasse inden pausen, for at komme tilbage i kampen - det gør vi ikke , og det gør altså at spillerne hænger med næbet istedet for en fornyet optimisme.

2. halvleg blev vores sidste ved dette års VM - og sådan er det bare. M.olsen gør vel det rette ved at skifte Søren Larsen ind, som iøvrigt havde et fantastisk skud på overliggeren. Men ellers gjorde han sig ikke meget bemærket - hvor det helt klart var Jon Dahl, som kom til de fleste danske chancer. Og hvorfor lige ham? Magen til ufarlighed skal man lede længe efter, og han brænder da også den
ene store chance efter den anden. Selv straffesparket brænder han, og er endda lige ved at brænde returen. Bevares.. Nu fik han endelig den scoringsrekord, og lad os da håbe på at det så gør, så han ikke er fredet i startopstillingen til hver kamp. Lad os nu få Chr. Eriksen på banen . Han bidrager med masser af teknik og speed, som så mange af de andre mangler.

Jeg troede sgu aldrig på det, da Japan bragte sig foran med 2-0, for de har en mur dernede, og især "Tulio" var i en klasse for sig. Han vandt alt i hovedspillet , og var som en sten dernede.
Dødsstødet kom da Hondaen endnu engang tryllede, og spillede Okazaki helt fri, så han ikke kunne undgå at brænde. Der slukkede alt lyset, og der sluttede vores VM.
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #169: 25 Jun 2010, 00:14 »

Nu snakker i alle sammen om et generationsskifte, og hvor ringe nogle af de rutinerede kræfter er, og nu må de gå af til fordel for nogle nye, men hvem fanden har vi som kan komme op på Landsholdet?Huh

imo har vi ikke nogle upcomings lige nu, self. skal Eriksen spille bag Bendtner, men jeg kan ærlig talt ikke se hvem der mere skal ind omkring holdet af nye? Enevoldsen måske, men det er også det.

Altså som jeg ser det, ville det være rette tidspunkt at lave et generationsskifte, og starte på en frisk, men desværre syntes bare ikke at vi har talenterne pt. til et generationsskifte.

Så snakken om generationsskifte er i og for sig fin nok, men vi har bare ikke materiale til det!!!

Vi kan så glæde os over at U21 landsholdet ser ret godt ud...
spillere som Mike Jensen, Nicki Bille, Michael Lumb, Andreas Laudrup.. og en Zanka selvom han nok ikke lige slår Agger og Kjær af.. men hvis Agger har skader hele tiden så er det da en mulighed...
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #170: 25 Jun 2010, 00:28 »

Vi kan så glæde os over at U21 landsholdet ser ret godt ud...
spillere som Mike Jensen, Nicki Bille, Michael Lumb, Andreas Laudrup.. og en Zanka selvom han nok ikke lige slår Agger og Kjær af.. men hvis Agger har skader hele tiden så er det da en mulighed...

Mike Jensen: Han er slet ikke klar til landsholdsbold imo, han mangler rimelig mange ting snyes jeg, og vi har jo også nogle okay spillere derinde, med C. Poulsen og Leon A. når han bliver klar igen, og så når Daniel Jensen og Jakob Poulsen kommer ovenpå igen, så kan han imo ikke komme i betragtning.

Michael Lumb: på netop venstreback har vi fundet vores mand, også for fremtiden, så der vil Lumb ikke kunne komme ind, som jeg ser det.

Bille: Ja ham er jeg jo ekstremt imponeret af, og kunne godt se ham på landsholdet som en ny, men vil self være som reserve for Bendtner, og dermed vil han jo ikke være en del af et generationsskifte sådan rigtigt.

A.Laudrup: var reserve på U21landsholdet, og er reserve i fcn, så der går lang tid inden han kan komme i betragtning, hvis han kan.

Zanka: Ja han er et kæmpe talent, men kommer jo ikke til at spille ,da både Agger og Kjær er stoppere på internationalt højt plan, så igen her vil det kun være som reserve og dermed ikke et rigtigt generationsskifte.

Så umiddelbart kan jeg ikke se hvem der skal kunne komme op og spille sig ind i varmen, men jeg kunne godt tænke mig en ny landstræner med nogle nye visioner og måske et nyt spilkoncept. Men vi har bare ikke materiale til et generationsskifte. som jeg ser holdet op til den kommende kval.:

               Sørensen
Jacobsen-kjær-Agger-S.Poulsen
         C. Poulsen Andreasen
Enevoldsen   Eriksen   Kahlenberg
                   Bendtner


Sådan så jeg den gerne. Og det er jo de samme som har været omkring holdet de sidste 5 år, pånær Enevoldsen og Eriksen, men det er umiddelbart de eneste nye jeg kan se i startopstillingen, og så var begge jo med i truppen til denne slutrunde, og Enevoldsen har også spillet lidt kampe før, så helt nyt bliver det jo ikke.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #171: 25 Jun 2010, 01:22 »

Endelig skrider Grønkjær og Jørgensen! Det var sgu dejligt. Det er dog pænt synd at Jon og Dennis ikke gider at stoppe, for det kunne havde været fedt at se et nyt landsholds i EM-Kvalen.

Og fyr så Olsen! Landsholdet trænger i den grad til nyt blod.
Logged

marcusdyhr
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #172: 25 Jun 2010, 04:29 »

jon dahl er den eneste grund til at vi intet opnår her til vm
Logged

Peace Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 08/09 Peace
Græder Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 09/10 Græder
!!! Håber guldet kommer til OB i 10/11 !!!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #173: 25 Jun 2010, 07:57 »

jon dahl er den eneste grund til at vi intet opnår her til vm

Arh.

Det vi tabte på, er de personlige fejl i defensiven, som kostede os seks mål imod os. Der udover skabte jo offensivt ikke just meget, og når vi endelig gjorde, var det ikke specialt farligt. I alle tre kampe. Uacceptabelt, pinligt - forsæt selv listen med lignede ord - det var bare ikke godt nok, og slet ikke til en VM-slutrunde.

Jeg er glad for to af 'de gamle' har sagt stop. Et enkelt rygklap, og et tak for alt herfra. De har trods alt givet nogen gode, danske landsholds minder, selvom det er længe siden efterhånden. Jeg håber Morten Olsen er den næste til at annocerer sit stop, den danske nedtur startede reelt mod Tjekkiet ved EM04.

Edit.
Ang. generationsskiftet bør man kigge på de danske indsatser ved U21 Youth Festivalen, for de kunne sgu spille bold. Flere gode danske optrædner, og en flot, flot anden plads fik man ved lejligheden.
« Seneste Redigering: 25 Jun 2010, 08:01 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #174: 25 Jun 2010, 12:03 »

Arh.

Det vi tabte på, er de personlige fejl i defensiven, som kostede os seks mål imod os. Der udover skabte jo offensivt ikke just meget, og når vi endelig gjorde, var det ikke specialt farligt. I alle tre kampe. Uacceptabelt, pinligt - forsæt selv listen med lignede ord - det var bare ikke godt nok, og slet ikke til en VM-slutrunde.

Jeg er glad for to af 'de gamle' har sagt stop. Et enkelt rygklap, og et tak for alt herfra. De har trods alt givet nogen gode, danske landsholds minder, selvom det er længe siden efterhånden. Jeg håber Morten Olsen er den næste til at annocerer sit stop, den danske nedtur startede reelt mod Tjekkiet ved EM04.

Edit.
Ang. generationsskiftet bør man kigge på de danske indsatser ved U21 Youth Festivalen, for de kunne sgu spille bold. Flere gode danske optrædner, og en flot, flot anden plads fik man ved lejligheden.

Ja men alle kan sgu have en turnering hvor alt bare går deres vej, men hvis du kigger på spillerne, så nævn mig en af dem, der er klar til at gå ind i startopstillingen på det danske landshold?

Altså man er jo nødt til at bruge hovedet fra DBU's side af, for det nytter jo ikke noget at sige, så Rommedahl, nu gider vi ikke se på dig mere, hvis alternativet er Andreas Laudrup. Du kan ikke bare gennemfører et generationsskifte, uden materiale til det.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Scholesy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #175: 25 Jun 2010, 12:18 »

Endelig skrider Grønkjær og Jørgensen! Det var sgu dejligt. Det er dog pænt synd at Jon og Dennis ikke gider at stoppe, for det kunne havde været fedt at se et nyt landsholds i EM-Kvalen.

Og fyr så Olsen! Landsholdet trænger i den grad til nyt blod.

Fyrer Olsen? Manden har bragt os til en VM-slutrunde, og som den lille nation vi er, føler du dig så ikke rimelig tilfreds med det? Og hvem skulle tage over efter ham af danske personer? Synes sku det er flot det han har opnået.

Mht. generationsskifte, er jeg fuldt ud enig med fc-hansen. Det er nemt og sidde og svine alle de gamle spillere til, råbe dem ud af landsholdet osv... men hvem fanden skal tage over efter dem?
Ex. Rommedahl, synes også han skal vige pladsen for en anden spiller vi har i trupen nu, men stadig have ham med. For hvem skulle være bedre end ham, af spillere udenfor truppen? En eller anden spiller fra Danmark, der spiller i en piv elendig Sasliga? Så vil jeg hellere have en, der spillere regelmæssigt i klub som Ajax.

Forstår ikke alle dem der sviner de "gamle" så meget, for vi har jo ikke andre alternativer..
Logged

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #176: 25 Jun 2010, 12:31 »

Fyring af olsen der er jeg både for og imod... for fordi at han ikke ændre spillesystem og har ikke gjort det i 10 år og vores modstandere ved hvordan Danmark skal spilles.... også udtager han stadig spillere pga navn og ikke gavn!

Imod.. tja han har trods alt fået os til VM og han har leveret gode resultater...

Det jo altid godt at være bagklog, men der var vist også fejludtagelser ved dette VM.. spillere som Søren Larsen burde være erstattet af Mads Junker.. er man topscore i Holland burde man være selvskrevet i en landsholdstrup.. Hvor var Michael Krohn Dehli?? En kreatør der ville kunne skabe bare lidt offensivt.. så vi slap for at spille lange bolde... det var jo tydeligt Kahlenberg ikke var i kampform i nogle af kampene...

Men alt i alt må vi bare være glade for vi kvalificeret os... vi er jo en lille nation...
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #177: 25 Jun 2010, 12:32 »

Efter at have sundet mig efter kampen igår, er der stadig ikke meget andet at sige end et ord: PINLIGT!
Japan er ikke et dårligt hold, men det er et hold vi bør slå til et VM. Efter at have læst de sidste par sider, kan jeg forstå at de fleste mener at det var Jon Dahls skyld. Der er jeg langtfra enig. Hvis vi ser bort fra de første ti minutter, mener jeg ikke der var nogen der spillede godt. Thomas Sørensen laver et kæmpe drop ved det første mål, og det bliver han meget påvirket af resten af kampen. Det andet mål er også hans skyld. Muren er jo stillet held forkert, hvilket en så rutineret målmand ikke må gøre. I starten af anden halvleg er han tæt på at lave endnu et kæmpe drop, men er heldig med at den rammer stolpen.

Efter min mening, synes jeg at det virker som om vi ikke var ordentligt sat op til denne kamp. Efter Japans første mål falder hele korthuset sammen, og vi finder ikke tilbage på rette vej. Vi kommer heller ikke ordentlig op og truer dem. Det eneste vi fik ud af det var et noget tyndt straffespark.

Men hvis man ser bort fra de første ti minutter, hvem spillede så godt? Thomas Sørensen laver to kæmpe fejl, vores backs og kanter får ikke slået nogle ordentlige indlæg og vores centrale midtbane havde intet at byde ind med, hverken offensivt eller defensivt.
Jon Dahl spiller også rigtig dårligt, men han kom da frem til nogle chancer. Den lange stikning har får, bør han måske score på, men den er stadig rigtig svær at ramme. Da han prikker den forbi, før målmanden og ham støder sammen, er det bare uheldigt. Han kan ikke tæmme den ordentligt, hvilket resulterer i at han bliver for presset. Ved den sidste laver han en fejl i sin løbebane. Der ligger en dansker bag ham, som vil være helt fri, hvis Jon fortsætter sit løb. For så blev japaneren nødt til at løbe med Jon.

Bendtner er jo helt væk. Han kommer ikke frem til noget, og jeg synes han spillede dårligere end Jon.

Ellers rimelig godt stemning på Rådhuspladsen, i forhold til resultatet.
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #178: 25 Jun 2010, 12:36 »

Fyrer Olsen? Manden har bragt os til en VM-slutrunde, og som den lille nation vi er, føler du dig så ikke rimelig tilfreds med det? Og hvem skulle tage over efter ham af danske personer? Synes sku det er flot det han har opnået.

Mht. generationsskifte, er jeg fuldt ud enig med fc-hansen. Det er nemt og sidde og svine alle de gamle spillere til, råbe dem ud af landsholdet osv... men hvem fanden skal tage over efter dem?
Ex. Rommedahl, synes også han skal vige pladsen for en anden spiller vi har i trupen nu, men stadig have ham med. For hvem skulle være bedre end ham, af spillere udenfor truppen? En eller anden spiller fra Danmark, der spiller i en piv elendig Sasliga? Så vil jeg hellere have en, der spillere regelmæssigt i klub som Ajax.

Forstår ikke alle dem der sviner de "gamle" så meget, for vi har jo ikke andre alternativer..
Jeg syntes det er fair nok at svine dem og sige de er ringe, men at snakke om de skal sættes af er ihvertfald noget vås, for det er der ikke alternativer til.

mht. morten olsen så jeg ham også gerne afskediget. Uha ja, vi kan kun være enige om at hans præstationer har været forrygende for det danske landshold, og at han har gjort det forrygende godt, men.....

grunde til at jeg gerne vil have en ny, er for at få noget nyt ind omkring holdet, for det kan med det materiale vi har, ikke pt. lade sig gøre på spillersiden. Derfor så jeg gerne en ny mand ved roret, som måske havde nogle nye taktiske indfaldsvinkler til spillet, bare så vi får lidt nyt ind.

Men vi er enige om at han har gjort det fremragende, men har han altså snart gjort i 10 år, så syntes det er på tide med friskt trænerblod Wink
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Scholesy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #179: 25 Jun 2010, 14:24 »

Jeg syntes det er fair nok at svine dem og sige de er ringe, men at snakke om de skal sættes af er ihvertfald noget vås, for det er der ikke alternativer til.

mht. morten olsen så jeg ham også gerne afskediget. Uha ja, vi kan kun være enige om at hans præstationer har været forrygende for det danske landshold, og at han har gjort det forrygende godt, men.....

grunde til at jeg gerne vil have en ny, er for at få noget nyt ind omkring holdet, for det kan med det materiale vi har, ikke pt. lade sig gøre på spillersiden. Derfor så jeg gerne en ny mand ved roret, som måske havde nogle nye taktiske indfaldsvinkler til spillet, bare så vi får lidt nyt ind.

Men vi er enige om at han har gjort det fremragende, men har han altså snart gjort i 10 år, så syntes det er på tide med friskt trænerblod Wink
Ferguson, bare 3 gange så lang tid.  Peace

En træner der har gjort det fremragende i 10 år, det er vel bare godt.  Smiley
Men selvfølgelig, nyt blod i trænerstaben vil jo altid ændrer et eller andet, i den positive eller negative retning.
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010