home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 366 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint
Forfatter Emne: Danmark  (Læst 82450 gange)
ManutdogBIF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #195: 26 Jun 2010, 13:11 »


Min "drømmetaktik" ville lyde på en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Diamanten skal så hverken være alt for bred eller alt for smal - Mere om det når vi kommer til spillerne.

MM:
Sørensen er stadig førstevalg. Kritikken har havlet ned over ham siden kampen mod Japan, men realiteten er, at han havde en sand offdag. Foruden den kamp har han gennem de seneste år vist sig som en rigtig rigtig stærk målmand, og internationalt set bejler han næsten til at være Danmarks bedste spiller, i hård konkurrence med Agger. Som backup er Stephan Andersen stadig okay, men også her kunne det måske være noget at kigge nærmere på forfølgerne, da Stephan stadig dropper nogle gange.

FH:
Lars Jacobsen bør være at finde som en af spillerne her. Dog bør Kvist stadig set som en yderst kvalificeret reserve, og afhængig af Jacobsens klubmæssige succes og spilletid, så bør Kvist måske endda være førstevalg. Set ud fra VM, synes jeg at Jacobsen fungerer rigtig godt offensivt, mens jeg synes han er blevet lidt for udstillet defensivt. Kvist har i mine øjne altid vist en rigtig godt vilje og indstilling på landsholdet, og han fortjener en større rolle.

FV:
Vi har brug for en offensiv og en defensiv back alt efter modstanderen. Defensivt bør Michael Jakobsen være vores bedste bud, og jeg synes bestemt han bør være at finde på landsholdet. Hans store betydning i AaB bør vise, at han har klassen til en dag at rumme noget stort for landsholdet. Offensivt er kampen hårdere. Poulsen har imponeret under VM synes jeg, hvor især hans store viljestyrke har imponeret mig. Han fejder hårdt og viser en god indstilling. Konkurrenterne kan være Lumb og Jessen, og valget mellem de tre bør stå lidt efter hvordan de spiller på klubplan og hvor meget spilletid de får.

FC & FC:
Agger og Kjær er selvfølgelig stadig grundstammen. Mere er der ikke at sige om dem. I kullisen mener jeg dog reserve bør skiftes. Krøldrup har ikke meget fremtid, og spørgsmålet er, hvorvidt landsholdet tjenes bedst af en rutineret herre på bænken, eller en ung spiller der kan suge til sig. Jeg hælder til det sidste, og set fra U21 landsholdet, så burde Bjelland og Zanka være oplagte spillere her. De viser stort potentiale, og bør før eller siden komme ind omkring holdet, jo før jo bedre.

DMC:
Christian Poulsen er førstevalget, uden tvivl. Hvorvidt han, Agger eller Sørensen bør bære anførerbindet ved jeg ikke, men han vil uden tvivl være en nøglespiller. Hans offensive afleveringer han udviklet sig meget de sidste år, og især hans lange afleveringer kan være vigtige. Som reserve kunne Lean Andreasen være en mulighed såfremt han kommer sig godt over sin skade. Andre navne kan jeg ikke lige komme i tanke om Smiley

VM:
Kahlenberg kunne IMO være et godt valg her. Dog skal han få mere spilletid end nu. Såfremt det sker, håber jeg igen at vi vil se hans smukke blik for spillet, og samtidig hans gode teknik og mand-mandsspil. Når han er i form er han blandt DKs bedste kreatører, og det er netop den type vi mangler offensivt, spillere der kan sætte en mand af, og via et pres på modstanderen kan åbne forsvaret. Han kan dog også spille OMC eller HM. Andre løsninger kunne være Borring, hvis udviklingen ellers igen begynder at komme. Jeg så dog hellere end fløjspiller, med mere flair for den centrale midtbane, altså uden at diamanten bliver for bred, og så kunne FCKs Martin Vingård være interessant, samt måske Søren Rieks?

HM:
Thomas Enevoldsen er manden der bør satses på. Han lader til allerede at have udviklet sig meget i Holland, og hans indstilling og løbevillighed har i den grad overrasket mig. Samtidig har han vist, at han har modet offensivt, samt overblikket, og defensivt kan han også hjælpe mere end fx en Rommedahl. Af andre løsninger kunne være nogle af de samme som for VM, men også Michael Krohn-Delhi og Mikkel Thygesen kunne være interessante.

OMC:
Mit bud er selvfølgelig Christian Eriksen. Uden selv at have fulgt ham i Ajax, så virker det til, at giver man ham chancen, så tager han den, og udvikler sig enormt hurtigt. Mit bud er derfor, at vi med det samme begynder at bruge ham mere på landsholdet, og samtidig viser ham stor tillid. Evt kan Kahlenberg også bruges her, og på sigt har vi vel også flere spillere kommende, fx som en Andreas Laudrup.

BO, forward:
Bendtner er og bliver vores bedste bud på det tunge skyts i feltet. Hans potentialle er lovende, og selvom jeg gerne så ham skifte fra Arsenal (altså til en anden PL klub, hvor han så spillede hver uge), så virker han allerede nu til at være en god mand i front for os. Hans højde og fysiske styrke gør ham samtidig ideel til at spille boldene op på og ind i hovedet på.

BO, teknisk
Her kommer finessen. Jon Dahls rolle er simpelthen uddateret. Hans dybdeløb er ikke hvad de har været, og faktisk skal vi helt tilbage til Ebbe Sand, for at finde frem til, hvornår de sidst var på toppen. Han er derfor ude at truppen IMO. Vi bør her bruge en angriber, der på den ene måde kan støtte i feltet og give en mere offensiv ånd, sådan at vi har noget at spille bolden ind til. Samtidig må det gerne være en mand, der kan lidt mere med bolden, og sætte en mand af, noget som fx Jon ikke har kunnet de senere år. Mit bud kunne fx være Mads Junker, der virker til at have mål i støvlerne, og såfremt Bendtner låses fast på toppen, så vil denne spiller kunne lave masser af løb for at finde plads. Modsat kunne Bendtner også få lov at komme ned i banen, hvor denne mands så ville sikre, at vi stadig er fremme, og dermed give Bendtner m.fl. flere muligheder for pasninger.
På sigt kunne Nicki Bille også være en super mand i denne rolle, og fortsætter han udviklingen som nu, så burde han også snart ramme periferien af landsholdet.


Det var min mening. Hvad synes I, de få der tør læse jer igennem det hele? Tunge

/Swizz


Jeg er fuldstændig enig i dine betragtning omkring de forskellige pladser, dog ser jeg også en Kristian Bak Nielsen som en mulighed i forsvaret. Så vidt jeg er orienteret spiller han hver gang for sin klub i Holland, han har vist sågar været anfører. Han har også lidt mere erfaring en de 2 du nævner som mulige reserver.
- Derudover ser jeg også gerne Michael Silberbauer som en god reserver, han er en god allrounder, og han spiller hver gang for sin klub samtidig med han er anfører.

/ManUtdogBIF
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #196: 26 Jun 2010, 15:28 »

Vi har jo også netop været tæt på en plads. Et point fra en play-off plads i 2006 kvallen, er vel så tæt på man kan komme?

Siger jeg heller ikke - det er måden, det skete på, der bare ikke er god nok. Vi smed for mange dumme, unødvendige point væk, og det var det, der kostede i sidste ende.

Kurven var ganske rigtig nedadgående fra davi røg ud i 2004 og ramte bunden i 2007/08, men vi er jo netop på vej op nu. En grundstamme med Sørensen, Agger, Kjær, Poulsen og Bendtner er altså et rigtig godt niveau og vil også være det frem til em 2012 og folk som Eriksen og Enevoldsen er på vej. Vi har desværre været ramt hårdt af skader til alle vores angribere og til alle, der ville kunne spille den vigtige plads ved siden af c. Poulsen, og et eller andet sted er det, det der er med til at koste exiten.

Vi er på vej fremad igen, ja, men det er takket være kvalifikationen til VM-slutrunden i år. Var vi ikke kommet videre, tror jeg ikke, Morten Olsen havde overlevet posten mere, og også at vi ramme bunden endnu en gang. Eller være ganske tætte på.

Vi har et ganske godt hold, måske ikke helt på niveau med det i 90'erne, men det kan vi få i dette årti. Som du skriver, har vi et par svage sider, og det har kostet nu og tidligere under Morten Olsens tid.

Jeg håber også at Danmark kvalifcerer sig, men hvis vi skal gøre det, tror jeg det bliver igennem playoff. Kan ikke forestille mig at vi skulle slutte foran Portugal i 2 kvaller i træk, og så bliver det selvfølgelig kampene mod Norge, der afgør vores skæbne i 1.omgang.

Det lyder ikke usandsynligt.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #197: 27 Jun 2010, 12:48 »

Ærgeligt med nederlaget til Japan, men egentlig retfærdigt, da de var langt bedre og meget mere sikre i pasningsspillet end Danmark.

Sørensen lavede 2 fejl på frisparksmålene, men der skal være plads til fejl og han er stadig den bedste danske keeper overhovedet, i mine øjne.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #198: 27 Jun 2010, 13:08 »

@guldfck og ManUtdogBIF:

Det er rigtigt, ham har jeg helt glemt ud på de sene timer. Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke ser meget hollandsk fodbold, og derfor heller ikke har det store kendskab til Silverbauers og Bak Nielsens aktuelle niveau - Men spiller de fast, og er de blandt de iøjnefaldende spillere i deres respektive klubber, så det klart, så skal de da ind omkring landsholdet, såfremt de rammer formen. Nu kan jeg ikke huske hvor gammel Silverbauer er, men han er vel næppe under 26 længere (eller hvad), og selv hvis han kom ind, så mener jeg stadig det er vigtigt, at vi arbejdere i langt højere grad med et flydende generationsskifte, sådan at vi stadig bringer endnu yngre spillere ind omkring holdet, om ikke andet så bare på bænken, sådan at de får samvær med truppen, træneren og taktikken Smiley

Netop dette er noget som Morten Olsen i mine øjne har forsømt, og det kan godt koste før eller siden. Vi ender jo i værste ende som et nationalt Milan-mandskab. I Tyskland har man haft enorm succes med det glidende generationsskifte, og sammenlignet med andre store nationer som Italien, Frankrig og England, så synes jeg at man kan spore en langt større løbevillighed. Der er få spillere hos Tyskland, der vil kunne klandres for at være dovne og mætte, og det gør, at holdet IMO fremstår meget stærkere og er meget sjovere at følge.

Noget andet som man kan arbejde med i Danmark, og især også hvis vi øger løbevilligheden, er det presspil som de sydamerikanske hold har praktiseret. Faktum er (og nej, lyt denne gang ikke til Mick Øgendahl), at vi i Europa, og deriblandt Danmark, læner os for meget tilbage, og tror alt for meget på systemet og taktikken. Begge er de vigtige elementer, men uden løbevillighed og gåpåmod, så rækker det ingen steder. Jeg synes selv det er en fryd at se mandskaber som Uruguay, Paraguay og Chile, der i det store billede ikke ligger enormt langt fra Danmark (dog er de bedre), og slet ikke nyder den store internationale respekt, men som viser et virkelig flot presspil, der formår at sætte alle deres modstandere under pres, og sikrer dem selv meget tid med bolden, og masser af kontrachancer Smiley - Det gad jeg godt se i Danmark i højere grad Smiley
« Seneste Redigering: 27 Jun 2010, 13:11 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #199: 29 Jun 2010, 03:18 »

 - Swizz CataR

Jeg er ikke helt enig i din opstilling med hensyn til den offensive del. Målmand og forsvar er jeg enig med dig i, men formation, midtbane og angreb ville jeg lave om på.

Jeg synes Morten O har lavet den bedste taktik Danmark kan ønske sig, med de spillere de har, men der skal alligevel skiftes ud på lidt af positionerne.

På de to centrale midtbaner skal Cristian Poulsen og Jacob Poulsen være, som Danmark også spiller med når Jacob Poulsen ikke er skadet, som han har været en del. Jeg synes Danmark skal håbe på at AGF sælger ham til en udlandsk klub, han er for god til at spille i den danske første division, så en tur til Tyskland eller Holland ville være rigtig godt for både ham, og for Danmarks landshold. Han arbejder ufatteligt meget for holdet, og løber helt utrolig meget, som gør at både ham, og de andre spillere sættes i spil. Derfor synes jeg at at Danmark har brug for ham.

Højre og venstre midtbane er jeg enig med dig i, dog mere offensive, da jeg ville sætte to mand på central midtbane, og kun en angriber så skulle være Bendtner, og så Christian Eriksen på den offensive midt.
« Seneste Redigering: 29 Jun 2010, 21:50 af Pjævs » Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #200: 02 Aug 2010, 18:18 »

Morten Olsen har udtaget følgende trup til kampen mod Tyskland den 11/8

Thomas Sørensen, Stoke
Stephan Andersen, Brøndby

Daniel Agger, Liverpool
Simon Kjær, Wolfsburg
Simon Poulsen, AZ Alkmaar
Lars Jacobsen, Blackburn
Per Krøldrup, Fiorentina

Johnny Thomsen, SønderjyskE
William Kvist, FC København
Christian Poulsen, Juventus
Christian Eriksen, Ajax
Michael Silberbauer, Utrecht
Mikkel Beckmann, Randers FC
Thomas Enevoldsen, Groningen
Johan Absalonsen, OB
Michael Krohn-Dehli, Brøndby

Lasse Schøne, Nijmegen
Mads Junker, Roda
Nicklas Pedersen, Groningen

Personligt er jeg glad for at Mads Junker og Lasse Schøne får muligheden..interes sant

Niclas Pedersen og Johnny Thomsen kender jeg ikke det store til  Forlegen
Logged

YNWA

søgaard
Gæst
 
Sv: Danmark
« Svar #201: 11 Aug 2010, 19:15 »

1½ time til kick-off i den eneste test frem mod kvalifikationen til EM 2012. Spillere som Grønkjær, Martin Jørgensen og Jon Dahl har jo næsten været med siden jeg startede i folkeskolen og har været vigtige for det danske landshold i denne periode. Men skal overtage deres pladser? Jeg læste et sted en lille analyse af hvordan Danmark i fremtiden vil komme til at spille, hvor de spåede at vi kom til at spillede meget bedre kombinationsspil og dropper de faste fløje, som vi hidtil har haft i form af Martin Jørgensen og især Grønkjær. Samtidig mener de, at det kan blive Morten Olsens redning i danskernes sind, da han nu har chancen for at bringe de spillere ind, som kan spille flot kombinationsfodbold, som jo er det danskerne vil se. Vi sidder alle og savler, når Spanien spiller og ville ønske vores landshold spiller sådan. Spillere, som Enevoldsen, Christian Eriksen og Lasse Schøne er i mine øjne spillere, som kan overtage for de tre gamle, som jeg tidligere har nævnt. De spiller alle i den hollandske liga, hvor netop pasningsspillet er i højsædet.

Samtidig står vi uden en anfører og i aften får vi formentlig et hint, selvom vi ikke får et sikkert svar på hvem fremtidens anfører er. Mit umiddelbare bud er Thomas Sørensen, selvom jeg gerne ville have set en anden tage det. Thomas Sørensen er ved at have en høj alder og spørgsmålet er om han stopper efter EM 2012 og om det ikke ville være rart at få en anfører, som er med i lang tid. Daniel Agger ville være den næste på min liste, men skader gør at han tit er ude og dermed ikke med for landsholdet, hvilket heller ikke just er optimalt. Hvem er jeres bud på fremtidens anfører?

Mange spørgsmål skal vi have besvaret inden de kommede kampe i efteråret, men jeg tvivler desværre på, at vi kan konkludere ret meget ud fra aftenens kamp, hvor vi stiller op uden nogle stjerner og samtidig møder det tyske tredjehold. Det kan dog blive et udstillingvindue for både de danske spillere, som ikke anser sig selv som faste i Olsens trup. Tyskerne vil garanteret også kæmpe røven ud af bukserne, da det formentlig er deres eneste chance for at imponere Löw og komme foran i køen til de kommende trupper, som landstræneren skal udtage. Så jeg håber ikke, at det bliver en traditionel venskabskamp vi får at se, men derimod en tempofyldt og en kamp fyldt med tændte spillere, som har noget at bevise.

Hvad er jeres bud på et resultat aftenens kamp og har I et bud på de mange spørgsmål, som medierne har stillet omkring landsholdet de seneste dage? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #202: 11 Aug 2010, 19:24 »

Må indrømme at jeg er mere spændt på aftens kamp, end jeg før har været til en venskabskamp.. jeg har længe drømt om det øjeblik, hvor lnadsholdet vil få et generationsskifte, selvom det måske er en lille af slagsen.. Resultatet i aften er ikke afgørende for mig, da det nærmest er et nyt hold vi skal spille med i aften, men jeg glæder mig utrolig meget til at se de nye spillere som formodentlig skal afløse de gamle ræve.. Specielt en Lasse Schøne ser jeg frem til, da jeg spår ham en stor karriere..

Håber også at vi med de lidt bedre pasningsspillere som er på vej ind omkring landsholdet, kan blive mindre afhængige af Nicklas Bendtner.. Jeg syntes desværre at vi alt for ofte smider lange bolde op til ham, i et håb om at han så klare resten.. En skam, da vi har andre alternative måder at spille på, og det håber jeg at vil komme til syne i aften..

Jeg håber selvfølgelig på en sejr i aften, men kampen bliver for mig mere afgørende af de enkeltes præstationer, hvor specielt spillere som Schøne, Christian Eriksen, Enevoldsen og evt. en Mads Junker har min største interesse.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #203: 11 Aug 2010, 19:33 »

+1, Guldbrand.

Jeg er rigtig optimitisk omkring 'det ny' landshold i aktion om en times tid ca. Jeg tror virkelig på, at vi kan rejse os igen efter et par magre år, fraset VM-kval'en. Vi har flere spillere, der indenfor en kort periode virkelig kan få det helt store gennembrud, hvis de kan fortsætte deres udvikling. Jeg tænker her på Mike Jensen, Thomas Enevoldsen, Chr. Eriksen m.fl.

Dagens start-11.
Th. Sørensen
L. Jacobsen - Agger (c) - Kjær - S. Poulsen
M. Jensen - Kvist
Rommedahl - Eriksen - Enevoldsen
Pedersen
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #204: 11 Aug 2010, 20:04 »

Det store spørgsmål er hvordan Danmark håndterer at gå fra at spille med en 10er som Christian Eriksen bag angriberen istedet for en andenangriber som Jon Dahl. Det er trods alt sidstnævnte´system, som vi har brugt i lang tid. Selv med en god mand som Claus Jensen bagved en enlig angriber, fungerede det aldrig rigtig før i tiden. Nu bliver der selvfølgelig mere tid til at spille systemet ind, hvorfor der er større muligheder for at det fungerer. Jeg kan dog godt være lidt bange, fordi der måske mangler et sted målene skal komme fra. Eriksen kan man sige meget positivt om, men en målscorer er han virkelig ikke.
Logged

It's gonna be legendary

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #205: 11 Aug 2010, 20:41 »

 Thumbs Up syntes spillet ser lovende ud, Eriksen er jo en fornøjelse at se  Thumbs Up
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #206: 11 Aug 2010, 21:43 »

Thumbs Up syntes spillet ser lovende ud, Eriksen er jo en fornøjelse at se  Thumbs Up

hmmmm kvaliteten er sgu dalet noget siden.

Mike Jensen har ikke spillet sig på holdet - men hvad værre er forsvaret hænger ikke sammen og det er nemt at spille forbi dem.... noget er helt galt.
Logged

YNWA

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #207: 11 Aug 2010, 22:03 »

[..] men hvad værre er forsvaret hænger ikke sammen og det er nemt at spille forbi dem.... noget er helt galt.

Jeg tror det skyldes manglen på 6'eren, Chr. Poulsen.

Chr. Eriksen og N. Pedersen har overrasket mig positivt i dag, selvom førstnævnte er blevet lidt mere usynlig, som kampen er skredet frem. De kunne sagtens blive profiler på længere sigt, på landsholdet. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #208: 11 Aug 2010, 22:11 »

Christian Eriksen har helt klart været en oplevelse, som Zone 43 hævder, så mangler vi C. Poulsen.

Rommedahl virker som genfødt.... huha har rost ham flre gange på samme år...  Forlegen
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #209: 11 Aug 2010, 22:18 »

 Opstemt jaaaaa Van den Juuunker gør det en angriber skal...scorer mål...mer af den slags ønskes... måske vi skulle smide Agger op foran.... han har været ringe nede bagi  Wink
Logged

YNWA

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010