home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 898 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: #36# Baskerlandets Stolthed! - The End!  (Læst 32265 gange)
steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
#36# Baskerlandets Stolthed! - The End!
« : 07 Apr 2008, 18:33 »


Tak til Roxer for Top Banner



Præsentationen


Jeg havde placeret mig på min sædvanlige plads blandt pressefolkene, en stemning af forventning prægede rummet. Jeg trykkede løs på min mobiltelefons taster, i håb om noget sidste insider information før mødets start. Mine normalt så altid trofaste kilder var ikke i det store svarhumør, og at dømme ud fra mine kollegaers ansigt var jeg ikke den eneste. Rodriguéz Jarette, tidligere halvtalentfuld cykelrytter, Joséba ”ETA” Alonso, yderst talentfuld journalist med utrolig insider viden om ETA, og mig selv, Gorka Illimetta, var bare en lille del af forsamlingen.
Jeg var oprindeligt tilflytter fra Madrid og i starten af min karriere, var det ikke gået ubemærket hen. De andre baskiske journalister havde hånet mig og i perioder, havde jeg oplevet en boycut af min person. Men tiden heler alle sår og med tiden, blev jeg også accepteret og var nu en anerkendt del af den baskiske sportspresse.

Døren blev åbnet, bestyrelses formand Fernado Garcia Macua banede vejen, jeg gik lige bag ham og bag mig, kom assistent træner Luciano Martín slæbende. Jeg kiggede rundt i rummet masser af pressefolk samlet i dag alle for at overvære præsentationen af mig, Daniel Steeval den nye Athletic Club Bilbao træner. Jeg havde taget den lange vej gennem systemet og med hjælp fra kontakter, mine baskiske aner og muligvis fars penge stod jeg nu her.

Der var han så den nye træner for Bilbao, en eller anden dansker ved navn Steeval. Vi havde lige udholdt en halv times tortur, hvor Garcia Macua havde plapret løs om godt og ondt, de sædvanlige store ambitioner med den sædvanlige hentydning til baskernes overlegenhed.
Nu var det endeligt blevet tid til spørgerunde og som en anden Spørge Jørgen sad jeg og ventede.

Et hav af spørgsmål var svaret på, nu manglede der kun en sidste journalist. Jeg havde svaret på alt fra privatliv til lilleputfodbold, og jeg glædede mig bare til, at komme hjem. Gorka Illimetta var den sidste journalists navn, en velklædt mand med et lille overskæg og mørkt sort hår.

GI: De seneste par år har ikke ligefrem været glamourøse, og i virker et stykke vej fra fordums styrke. Så hvad er målsætninger for denne sæson?
DS: Overlevelse er første prioritet, vi håber selvfølgelig på, at vi kan overraske og måske tage en UEFA Cup plads, men primært satser vi på overlevelse.
GI: Hvis vi stadig sidder her om et år, hvad er så målsætningerne?
DS: Det håber jeg da vi gør, jeg har jo underskrevet en 4årig kontrakt, og i løbet af den periode skulle vi gerne være titeludfordrere.

Pressemødet var slut, jeg havde fået stillet mine spørgsmål, nu var det bare tilbage på kontoret og skrive artiklen. Jeg tog et ekstra kig på Steeval, ikke nogen prangende udstråling, men man havde alligevel tiltro til ham. Jeg satte mig ind i min bil, og kørte mod redaktionen.
« Seneste Redigering: 08 Maj 2008, 20:41 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #1: 07 Apr 2008, 18:34 »

Hej håber i vil tage godt imod bloggen Smiley

Leder efter en til at lave et topbanner, så hvis nogen har lyst helt sikkert

Har en mere liggende, som vil blive posted her senere, men skal ud og spille bold nu

Ris og ros modtages med kyshånd Peace

På forhånd tak
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #2: 07 Apr 2008, 18:34 »

Jeg er på banneret
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #3: 07 Apr 2008, 18:36 »

Jeg er med.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #4: 07 Apr 2008, 19:08 »

Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #5: 07 Apr 2008, 19:41 »

Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Niko
Gæst
 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #6: 07 Apr 2008, 19:42 »

Så kunne du redigere dit første indlæg, så du allerede kan få banneret med fra start af. (:

I øvrigt flot blog, som omhandler en af mine yndlingshold - i FM.
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #7: 07 Apr 2008, 19:55 »

Det er sq godt skrevet Opstemt
KIU Thumbs Up
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #1# Præsentationen
« Svar #8: 07 Apr 2008, 20:03 »


Tak til Roxer for Top Banner



Transfer, Truppen og Venskabskampe


Athletic Bilbao blev grundlagt i 1898 og har siden begyndelsen kørt en streng indkøbspolitik. Kun baskiske spillere er tilladt på holdet en ting, der er meget typisk baskisk. Deres cykelhold Euskatel har også kun baskiske ryttere og det baskiske folk, er nogle af de mest stolte i verden.

Athletic Bilbao har fra La Ligas start i 1928 været del af landets bedste fodboldrække, Barcelona og Real Madrid er de eneste andre. Athletic Bilbaos historie er lang og gloværdig, 24 Copa del Rey, seneste i 1984, hvor det sidste af i alt 8 mesterskaber også stammer fra. De senere år Athletic blevet overhalet af globaliseringen. Brasilianske, argentinske, portugisiske, franskespillere og o.s.v., har indtaget europæisk fodbold og højnet niveauet, Athletic Bilbao har dog holdt fast i deres indkøbspolitik og stadig i dag, har ingen andre end baskere repræsenteret holdet.

Presset som manager for baskernes stolthed mærker man hurtigt, der var ikke gået mange timer før de første aviser udkom, alle satte de store spørgsmålstegn ved min formåen. Jeg satte mig ned i sofaen og gennemgik endnu engang truppen. Der var tydeligt brug for forstærkninger, men kvalificerede interesserede baskere var der ikke mange af på markedet lige nu.

Truppen var ikke synderlig bred, men den var god nok til La Liga. Asier Del Horno, Francisco Yeste og Aritz Aduriz var nutidens stjerner og i kulissen, ventede Javi Martinez og Markel Susaeta, to af spaniens største talenter.


Truppen


Vi havde ikke materialet til at spille brasser bold, men vi havde et hårdtarbejdende hold, der med udholdenhed og mod godt kunne volde de store lidt problemer. Målet var 3 taktikker, en til når vi skulle være spilstyrende, en når vi skulle forholde os afventende og en, til hold vi burde spille lige op med. Jeg tegnede nogle forskellige taktikker på tegnebordet, rykkede rundt, satte streger og spidsede blyanter, til sidst var jeg kommet frem til et resultat, tre taktikker der skulle redde os i den kommende sæson.






Et stille transfer vindue og skøre venskabskampe


Sæsonen var startet for Athletic Bilbao, træningskampe var spillet, alle mod betydeligt dårligere modstandere, hvilket gjorde det utroligt svært, at vurdere holdets styrke. Jeg tændte mig en smøg og kiggede resultaterne igennem.

Imanol Agirretxe
Første kamp var mod upåagtede Zamudio. Zamudio fik heller aldrig et ben til jorden og 7-0 stod der på tavlen, da kampen var færdig. Kampens store oplevelse var Fernando Llorente, 5 scoringer blev det til og han virkede skarp før sæsonstart. 7-0 mod Zamudio blev efterfulgt af 2-0 mod Zalla, 8-0 mod Gernika, 5-1 mod Barakaldo, 5-2 mod Portugalete og 7-0 mod Cultural Durango. Llorente var den store oplevelse med 8 mål i alle kampene, men også Javi Martinez viste storform med 5 mål og 6 assist.

Der var ikke en finger, at sætte på holdets indsats i træningskampene. Det halve baskerland var på euforiens rand, og den mindste hentydning til de svage modstandere var som, at skyde sig selv i foden.

På transfermarkedet havde Bilbao glimret ved sit fravær. Imanol Agirretxe var eneste ”forstærkning” lejet i nabo klubben Real Sociedad, heller ingen havde forladt holdet. Jeg kiggede spillerlisten igennem, en spillerliste der år efter år blev ringere. Jeg havde forgæves forsøgt, at få kontakt med Steeval, men han var ikke til, at få fat i. En kilde havde dog fortalt mig, at han brugte meget tid på kontoret, og ofte slet ikke var hjemme. Jeg slukkede min smøg skrev artiklen færdig og sendte den ind.



« Seneste Redigering: 07 Apr 2008, 20:10 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #9: 07 Apr 2008, 20:08 »

Så kunne du redigere dit første indlæg, så du allerede kan få banneret med fra start af. (:

I øvrigt flot blog, som omhandler en af mine yndlingshold - i FM.

Første indlæg ordnet. Synes også det er et vildt fedt hold med spændende udfordringer, og tak for kommentaren Smiley

Det er sq godt skrevet Opstemt
KIU Thumbs Up

Skal gøre mit bedste Smiley

Jeg er med.. KIU

Altid dejligt med læsere Peace
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #10: 07 Apr 2008, 21:53 »

Flot update.. jeg slugte alt fra start til slut.. jeg har dog lige en spørgsmål om Susaeta - Er han ikke højrekant? Du bruger ham på venstrekanten i alle 3 taktikker..
Logged

- Veni, vidi, vici -

DavideSanton
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #11: 07 Apr 2008, 21:55 »

Rigtig god blog, jeg bliver helt revet med Smiley
Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #12: 07 Apr 2008, 21:57 »

Flot update.. jeg slugte alt fra start til slut.. jeg har dog lige en spørgsmål om Susaeta - Er han ikke højrekant? Du bruger ham på venstrekanten i alle 3 taktikker..

Jo han er, men kan sagtens spille til venstre og er langt større fan af David Lopez og Etxebaria end alternativerne til venstre  Wink

Glad for du kan lide det  Smiley

Rigtig god blog, jeg bliver helt revet med Smiley

Mange tak, så er målet fuldført  Cool
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #13: 07 Apr 2008, 22:15 »

Jo han er, men kan sagtens spille til venstre og er langt større fan af David Lopez og Etxebaria end alternativerne til venstre  Wink

Glad for du kan lide det  Smiley

Mange tak, så er målet fuldført  Cool
Oki.. troede kun han var højrekant /OMC.. Men tak for forklaringen... Selvf. kan jeg det.. det ser jo god ud.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Baskerlandets Stolthed! #2# Sæsonstart
« Svar #14: 07 Apr 2008, 23:50 »


Tak til Roxer for Top Banner



Overraskelser, store sejre og bitre nederlag
Sæsonstart var ude mod Atletico, et hold der hvert år køber stort ind og skuffer. I år var ingen undtagelse og Bilbao, var ikke spået mange chancer før kampen. Atletico lagde dog også ud som lyn og torden, men Gorka Iraizoz stod fantastisk mellem stængerne. Atleticos pres holdt dog kun 30 minutter og i den sidste time, stod der Bilbao på alt. Steevals defensive udgangspunkt virkede fantastisk, men bolden ville ikke passere stregen, så en god kamp sluttede 0-0. Et udmærket resultat for Steevals tropper. Atletico kampen blev fulgt op af en rædsom indsats mod Espanyol, hvor Steevals tropper måtte tage tilbage til baskerlandet med et 2-1 nederlag.

Næste kamp var en af sæsonens vigtigste, hjemme mod Real Madrid. Den spanske hovedstad er mål for meget had fra de baskiske tilskuere og en sejr her, ville sprænge Steevals popularitetsbaromet er. Bilbao var gået tilbage til deres defensive udgangspunkt og efter bare 9 minutter, gav det pote. Det unge stjerneskud Markel Susaeta udnyttede et forsvarskiks og bragte Bilbao foran. Resten af halvlegen stod på mere Bilbao pres, og det var et tilfreds Bilbao hold der kunne gå til pause. Føringen fik dog ikke Bilbao til, at slappe af og efter bare 3 minutter af anden halvleg kunne Aritz Aduriz, udbygge føringen til 2-0, der også blev kampens resultat.

Kampen efter mod Valencia endte med et 0-1 nederlag, efter et forfærdeligt målmandskiks. Levante blev slået 3-0 på udebane, hvor specielt højre fløjen David Lopéz var i hopla, med en assist og en scoring. Bilbao så ud til at fortsætte den gode stime med endnu 2 sejre. Først blev Betis slået med 3-2, en kamp hvor Aritz Aduriz scorede hattrick, derefter stod Valladolid for tur, som måtte indkassere et 4-1 nederlag i Bilbao.

Bilbaos stime blev stoppet med 1-1 mod Mallorca, hvor en scoring i overtiden fra Güizas støvler reddede det ene point til Mallorca. Sevilla blev udspillet på egen bane, men endnu engang stod der 1-1 på tavlen da kampen blev fløjtet af. Kampen mod Osasuna bragte Bilbao tilbage på ret kurs, 2-0 gengav ikke det baskiske overtag, men tre point var sikret og Bilbao kunne efter 10 kampe, finde sig selv på 8. pladsen.

Javi Martinez havde imponeret 4 mål og utrolige kampe. Susaeta var et andet positivt bekendtskab, med skarpe driblinger og vigtige scoringer. To spillere det kunne blive utroligt svært, at holde på i næste transfervindue.

Jeg skimtede artiklen igennem, fantastisk objektiv ingen rigtige meninger, lige som jeg var blevet bedt om. Hvorfor tænkte jeg ikke nærmere over, selvom det irriterede mig, at jeg ikke fik beskrevet stemningen efter Real kampen. En by i ekstase, mennesker hængende ud af biler som var baskerlandet blevet selvstændigt. Happy Hour på barerne, en fantastisk aften efterfulgt af ubehalige tømmermænd.

Jeg sendte artiklen ind til redaktionen og kiggede på et tlf. nr., der stod skrevet på en lap papir. En af mine kilder havde givet mig Steevals mobil nr., spørgsmålet gik nu på om jeg kunne tillade mig, at bruge det. Jeg sked hul i det og tog min telefon op, tastede nummeret ind og ventede.




”Ring Ring” hvem fanden ringede på denne tid? Endnu en sen aften på kontoret, men det var okay. De sidste par uger havde været fantastiske og en telefonopringning, skulle ikke spolere det. Jeg greb telefonen trykkede på den lille grønne knap.

GI: Hej undskyld jeg ringer så sent, det er Gorka Illimetta. Jeg ville lige spørge om du, har tid til nogle spørgsmål?
DS: Ja siden du nu har fået tillusket dig mit nr. så hvad fanden.
GI: Okay. I har spillet godt og er i øjeblikket ubesejret i 6 kampe, har målsætningerne ændret sig?
DS: Nej, målsætningerne er stadig den samme, men det er da altid sjovere, at kigge op end ned i tabellen, så vi håber på det bedste.
GI: Der var en del ballade efter Real kampen, en Madrid fan blev slået ned og ligger stadig på hospitalet.
DS: Hvis det er det lort du ringer for, så er samtalen færdig. Vi har offentligt undskyldt, og jeg kan ikke tage skylden for andres handlinger. Farvel.

Idiot, vores fantastiske sejr var blevet overskygget af en tilskuers idioti. Vi havde undskyldt offentligt, sendt penge til offeret og pænt accepteret, den bøde vi havde fået. Hvad mere kunne man forlange? Jeg snuppede et glas Vin, baskisk specialitet og kiggede søvnigt hen på sofaen. 10 fantastiske første kampe var vel overstået. Nu begyndte sæsonen rigtig.


« Seneste Redigering: 07 Apr 2008, 23:52 af steeval » Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010