home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 813 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 20646 gange)
PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #15: 02 Nov 2013, 13:08 »

Tak for det. Jeg havde åbenbart byttet rollerne om, da det egentlig var trequartista-rollen jeg ville benytte mig af. Du har helt ret i at det er den der passer de to bedst.

Hvilke taktiske overvejelser har du gjort dig i dit spil?

Jeg prøver (Har prøvet i alle de spil jeg har haft igang) - at stå godt på banen, og måske slå nogle kontraer. Vil gerne have en solid defensiv. Prøvede 4-2-3-1 (2 CDM) - Men der kommer et KÆÆÆÆMPE hul foran dem, ligemeget hvad. Og hvis man spiller med 2 CM'er, så bliver der til tider store huller bag dem... Så nu kører jeg 4-3-3 med De Rossi som CDM - Prøver ham også af som Halfback.
Logged


asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #16: 02 Nov 2013, 19:38 »

Jeg er netop startet på 2. Sæson. Sluttede på en 3. Plads sidste år og røg direkte i CL:) haha
Logged

dredde1
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #17: 04 Nov 2013, 08:26 »

Rigtig fed guide! Godt arbejde Smiley

Jeg er selv startet med Roma, da jeg har en lille forkærlighed for holdet. I FM13 var det Inter der fik min opmærksomhed i den italienske liga, men i tidligere versioner af spillet har jeg haft fantastiske saves med Roma. Jeg nærer altid en vis sympati for de såkaldte "underdogs". Dvs. hold i subtoppen, med potentiale til at gå helt til tops. Roma har i mange år nu, været i den kategori. Basen har altid været på plads, med et stærkt forsvar, og så Kongen og Prinsen af Rom - Totti og De Rossi. Jeg er i øvrigt helt på linje med warmon, når han udtrykker sig så varmt om De Rossi Opstemt

Romas hold i år ser især stærkt ud, og det afspejler sig vel også irl, hvor de i den grad må siges, at have startet fantastisk i jagten på Scudettoen.

Jeg kommer til at spille 4-1-2-1-2. Mine overvejelser går på at den centrale midt simpelthen er overlæsset med kvalitet i Roma, og det skal udnyttes!
Ydermere, synes jeg ikke at fløjene er af synderlig kvalitet og jeg vil derfor hellere sælge dem og bruge pengene mere fornuftigt.

Holdet skal nok forstærkes i angrebet, især med henblik på at Totti har nærmet sig sidste salgsdato. Men nu må vi se hvor godt han gør det. Jeg ville elske at få ham i omdrejninger, da han virkelig er i en klasse for sig selv!

Jeg pønser lidt på at hente en OMC. Jeg vil bruge Ljajic på denne position i starten, men hvis jeg finder en klasse afløser, rykker jeg ham op i angrebet og får derved løst problemet. Jeg ser ham som en perfekt makker til Destro.

Målmanden skal snart opgraderes. Men mon ikke De Sanctis er god nok til første sæson.

Anyways, jeg glæder mig meget til at se hvordan det kommer til at spænde af.. Det ser i hvert fald spændende ud! Smiley
Logged

Keep calm and love football <3

LDN
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #18: 05 Nov 2013, 16:33 »

Hvordan spiller i Totti?
Jeg har haft ham på midtbanen som 'fremskudt playmaker' da Pjanic er langtidskadet i mit spil, det gik ikke super godt, så har sendt ham op i angrebet ved siden af Destro i rolle som Trequartista men heller ikke her laver han nogle mål.

Holdet spiller fint, 3'er ved vinterpausen, men Totti er ikke den profil som jeg gerne vil have. 16 kampe 2 mål 7 assist (de fleste på hjørne).

Destro 14 kampe 6 mål, Borriello 10 kampe 6 mål og Florenzi 17 kampe 6 mål, er profilerne indtil videre. Benatia, Maicon, De Rossi og Romagnoli er også solide i min 5-3-2. Ljajic og Burdisso har skuffet, mens Balzaretti er ustabil på venstre back.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #19: 05 Nov 2013, 16:48 »

Jeg kommer med en længere update når jeg er færdig med sæsonen... Men jeg tror 2. sæson bliver hjernedød svær, for økonomien er helt fucked...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #20: 06 Nov 2013, 19:33 »

Patch 14.1.3 AS Roma Sæson 1 overblik


Så fik jeg spillet første sæson færdig. Det tog lidt længere tid end jeg egentlig havde beregnet, men når der både går fm nørd i den og studiet skal passes… Ja, så er det jo den vej det kan gå… Nå, ikke for meget udenoms snak, lad os komme til det som det handler om! Mit save med AS Roma.

På transferfronten forholdt jeg mig rimeligt i ro synes jeg selv. Smed en masse af de unge spillere ud, der ikke havde muligheden for at slå igennem, for i stedet at kunne fokusere på de andre med talent. I forhold til 1. holdstruppen blev Alessio Romagnoli hentet op, og så købte jeg Leandro Damiao for 30 mio nu her, og 10 mio. efter 50 mål. Jeg solgte ikke nogen spillere, da jeg følte jeg sagtens kunne bruge bredden i truppen som den var.

Taktisk var jeg lidt i syvsind… Holdets styrke er helt klart på midten af banen, så hvordan får jeg det bedst til udtryk? Jeg legede lidt med tanken om en 6 mands-midtbane, men måtte konstatere at den simpelthen ikke var målfarlig nok til mig smag… Så var det jeg kom i tanke om mit ”lille” projekt med at overføre min taktik fra fm13 til fm14. Det burde jo være nemt nok ikke sandt? Taktikken blev som følger:




Som i kan se har jeg valgt at gå offensivt til værks. Det gav bagslag i venskabskampene hvor jeg fik følgende resultater:



Af 6 kampe vandt vi blot 2 kampe, og var i store problemer i de fleste kampe. På det positive var dog at vi scorede masser af mål, og ikke tabte nogen kampe. Forhåbentligt kunne det være et godt udgangspunkt for en god start i ligaen, hvor vi skulle starte rimelig blødt ud med modstandere som Verona, Atlanta og Sampdoria inden den første store test ville finde sted i form af Milan hjemme i 4. kamp.


Som det ses kom vi flyvende fra start mod Verona og så os ikke tilbage. Første pointtab fandt sted mod Juventus på udebane efter en flot kamp der endte uden vinder. Alt i alt scorede vi hele 108 mål i ligaen men lukkede dog 40 ind… Den defensive del skal forbedres frem mod næste sæson. Af spillere der var gode vil jeg fremhæve Leandro, Florenzi, Romagnoli og Pjanic. Til trods for det flotte spil og gode slutplacering er klubben lettere på spanden. Et underskud på hele 125 mio. for sæsonen, og blot 6 mio. fra grænsen for meget underskud klubben må producerer for sæsonen. Det er jeg nødt til at skal have rettet op frem mod næste sæson, så der skal sælges ud af reserverne og måske ryger der en enkelt profil ud til en af de pengestærke klubber.

Vi ses når transfervinduet er ovre.

La Maggica

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #21: 08 Nov 2013, 15:45 »

Patch 14.1.3 AS Roma Sæson 2 transferoverblik

Nå, datoen har passeret 3. September i mit save, og der er virkelig sket ting og sager i den italienske hovedstad. Efter vi vandt ligaen i 1. sæson og nåede pokalfinalen, betød det at vi skulle til at melde os ind i den fine europæiske turnering (aka CL). Truppen skulle forstærkes, men det var småt med pengene da der var dømt underskud i forrige sæson… Blot 160 mio. var der at handle for og med et lønbudget i minus, måtte der sælges ud af reserverne før jeg kunne forstærke truppen.



Som det ses af ovenstående SS er både Pjanic (300 mio. til PSG) og Destro (355 mio. til Wolfsburg) fortid i klubben. Pjanic ville ikke forlænge og ønskede at komme væk, så jeg følte de 300 mio. var et rigtig godt tilbud. Destro gjorde mere ondt, men igen var tilbuddet for godt til at sige nej til… Når man så kunne hente Hernandez og Fierro for en samlet pris af 150 mio. følte jeg mig godt dækket ind. Alt i alt føler jeg truppen er kommet styrket ud af transfervinduet, og holdet der skal bringe mig succes her i 2. sæson ser således ud:



La Maggica

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Clakz
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #22: 11 Nov 2013, 09:20 »

Jeg vandt mesterskabet i første sæson. Inter sluttede nr. 20.. Ud er røget Pjanic som blev skudt afsted for 180 mil og ind blev hentet Bocchetti  og Leandro Damiao, for henholdsvis 120 mil og 35 mil. Helt igennem perfekt sæson!! Efter et par mindre heldige spil med Roma.. Damiao blev topscore med 21 mål, 2 mål fra Bianchi. Bocchetti årets ita spiller. Gervinho årets udenlandske og til sidst Leandro Damiao som årets spiller
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #23: 18 Nov 2013, 22:01 »

Patch 14.1.3 AS Roma 2 Sæson tilbageblik

2. sæson er hermed færdigspillet, og jeg er blevet en hel del klogere på mit hold. Nå først til til ligaen:



Vi var egentlig ganske suveræne i ligaen, om end jeg slet ikke er tilfreds med vi gik lidt i hak til sidst. Det skal helt klart forbedres til næste år, heller toppe til sidst end alt for tidligt! Samlet scorede vi 91 mål, men lukkede 27 ind, lige en 10 stk. for meget i min smag. Som man også ser spillede vi langt de fleste kampe i ligaen efter jul, om kombineret med både pokal- og CL-bold, spillede vi i praksis hver 3. dag… Så truppen var en smule belastet, skal vi kalde det for det?

Pokalen vandt vi efter at være blevet sparket ud sidste år, og da vi også vandt Supercuppen, kunne vi da kalde os de stolte vindere af en lille triple. Vi røg ud til Manchester City i kvartfinalen i CL, målet til næste sæson er at gentage dette, og gerne forbedre det.

Økonomisk er klubbens tilstand forbedret på det kraftigste. Handlerne i sommers gav økonomisk råderum, om med gode handler samt godt spil, har klubben i år præsteret et (forventet) overskud på intet mindre end 847 mio! Intet mindre end godt en mia. har vi vendt klubbens økonomi på det sidste år. At de 600 mio. kommer fra spillersalg er jeg okay med pt. Klubben er stadig på vej mod den højeste top, og så må man nogen gange gå et skridt baglæns, for at kunne gå 2 skridt fremad.

Frem mod sæson 3. skal jeg have solgt flere af marginalspilllerne, solgt en profil, måske 2 og finde gode erstatninger til rimelige priser med mulighed for god fortjeneste senere hen. Klubben har netop offentligt gjort varme i banen, og forbedring af faciliteter, og derfor ser jeg det som en naturlig ting at der forstærkes i kulissen bag holdet. Træningen skal optimeres, vores viden om de fjerne egne af kloden skal ligeledes vokse, således der kommer mere talent ind via. Akademiet… Hø hø, om end jeg synes klubben står godt rustet allerede her frem mod 3. sæson (måske en bug)



Vi ses når sommeren går på hæld!

La Maggica!

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #24: 19 Nov 2013, 09:13 »

Patch 14.1.3 AS Roma Sæson 2 transferoverblik

Nå, datoen har passeret 3. September i mit save, og der er virkelig sket ting og sager i den italienske hovedstad. Efter vi vandt ligaen i 1. sæson og nåede pokalfinalen, betød det at vi skulle til at melde os ind i den fine europæiske turnering (aka CL). Truppen skulle forstærkes, men det var småt med pengene da der var dømt underskud i forrige sæson… Blot 160 mio. var der at handle for og med et lønbudget i minus, måtte der sælges ud af reserverne før jeg kunne forstærke truppen.



Som det ses af ovenstående SS er både Pjanic (300 mio. til PSG) og Destro (355 mio. til Wolfsburg) fortid i klubben. Pjanic ville ikke forlænge og ønskede at komme væk, så jeg følte de 300 mio. var et rigtig godt tilbud. Destro gjorde mere ondt, men igen var tilbuddet for godt til at sige nej til… Når man så kunne hente Hernandez og Fierro for en samlet pris af 150 mio. følte jeg mig godt dækket ind. Alt i alt føler jeg truppen er kommet styrket ud af transfervinduet, og holdet der skal bringe mig succes her i 2. sæson ser således ud:



La Maggica



Slap af nogle priser du får for dine spillere?

Tilbyder du til klubber - eller hvad er din strategi?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #25: 19 Nov 2013, 13:02 »

Slap af nogle priser du får for dine spillere?

Tilbyder du til klubber - eller hvad er din strategi?

En blanding af der bliver budt en latterligt lav værdi for mine spillere, og så fortæller jeg blot hvad jeg vil have for dem... Og klubberne er åbenbart villige til at betale for det. Så jeg er fuldt ud tilfreds, om end salget af Destro var svært, da han var min favorit i fm13, og nemt kunne være blevet det her også Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #26: 19 Nov 2013, 13:37 »

En blanding af der bliver budt en latterligt lav værdi for mine spillere, og så fortæller jeg blot hvad jeg vil have for dem... Og klubberne er åbenbart villige til at betale for det. Så jeg er fuldt ud tilfreds, om end salget af Destro var svært, da han var min favorit i fm13, og nemt kunne være blevet det her også Smiley

Jeg spiller også med klubben - Destro går det nogenlunde for mig - så 330 millioner - så var jeg satme frisk på et salg.. Specielt som du siger, så er økonomien heller ikke fremragende.. Og er alternativerne billige nok - så ser det fornuftigt ud.

Ser at Benatia laver en masse mål for dig - har du lavet en hjørnesparkskombina tion?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #27: 19 Nov 2013, 13:55 »

Jeg spiller også med klubben - Destro går det nogenlunde for mig - så 330 millioner - så var jeg satme frisk på et salg.. Specielt som du siger, så er økonomien heller ikke fremragende.. Og er alternativerne billige nok - så ser det fornuftigt ud.

Ser at Benatia laver en masse mål for dig - har du lavet en hjørnesparkskombina tion?

Del endelig dit save med os andre Opstemt altid rart at der er flere om yndlingsklubben Smiley Ikke nogen synderlig kombination.
En forsvarsspiller på nærmeste, på fjerneste, en angriber på målmanden, og en fra dybden. Han har lavet 19 mål på 2 sæsoner, hvilket er en del, men ikke sådan så jeg føler jeg udnytter en bug... Hvis jeg gør er det ikke bevidst i hvert fald Smiley Jeg har blot overført min taktik fra fm13 med "rimelig" succes skal vi sige det sådan?
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #28: 19 Nov 2013, 14:33 »

Jamen vil da gerne dele.
Hver gang et nyt FM udkommer - så spiller jeg uden transferbudgetter i første vindue - for at bevare realismen en anelse.

Så jeg har kun spillet med den intakte trup i første del af sæsonen.

Spiller med tre taktikker - en offensiv 4-2-2-2 - en kontrabaseret 4-1-2-1-2 - og en 5-4-1 som har til formål at holde føringer hjem.

Jeg er netop kommet over mit første transfervindue - i januar måned - hvor jeg fører ligaen med 1 point i en drabelig duel med Juve. Napoli er 3'er - men et pænt stykke væk.
Så det skal gå voldsomt galt hvis jeg ikke skal ramme CHL - som var mit mål med første sæson.

Jeg har haft enormt svært ved at få mine CB'ere til at levere (bug) - så har virkelig roteret meget i de bagerste geleder - hvor unge Tim Jedvej og Burdisso primært har spillet?
Hvorfor holde en dygtig Benatia ude - tænker I sikkert? Fordi han i snit spiller til 6! Katastrofalt! Han koster det ene mål efter det andet! Et hav af personlige fejl!
Jeg prøvede at sælge ham i januar vinduet - men fik kun små beløb tilbudt!

Så jeg har beholdt ham.
Jeg solgte Bradley til Zenit for 130 millioner. Han blev utilfreds (pga. afvist bud) - beholdte ham ellers gerne!
Og så har jeg købt Nicolas Otamendi i Porto for 110 millioner - pga. den svigtende Benatia!

Er også ekstremt hårdt ramt af skader i defensiven.. Ved ikke hvorfor - men primært mine backer.. Balzaretti, Dodo og Marquinho har været så sindssygt meget skadet..

Min normale starter ser normalt sådan her ud:

----------------------Sanctis---------------------------
Maicon----Benatia/Burdisso--Otamendi--Balzaretti
---------------------------------------------------------
-------------Strootman--------De Rossi-------------
--------------------------------------------------------
Gervinho/Pjanic--------------------------------Llajic
--------------------------------------------------------
----------------Destro--------Borriello----------------

Borriello har overrasket mig meget! Trods hans enorme løn og utaknemmlige høje bonusser - så er han topscorer i ligaen med 15 mål.. Havde jeg godt nok ikke luret!
Perfekt når jeg ikke kan få Totti til at præstere overhovedet!

Jeg har ikke hentet nogle fri transfers ind endnu - målet er Valdes - når han engang slapper lidt af med de kontraktkrav! Smiley
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #29: 20 Nov 2013, 13:14 »

Patch 14.1.3 As Roma Sæson 3 transferoverblik


Endnu en august går på hæld, og dermed er endnu et sommervindue overstået... Hvordan står det mod så til i den italienske hovedstad spørger I? Faktisk ret så godt.


Ud er røget Leandro Damiao, og ind er i stedet kommet spillere som insigne, Ocampos og De Bruyne.

Dermed ser truppen således ud:



Alt i alt er jeg meget tilfreds, og jeg forventer en gentagelse af sidste sæsons triple + at vi kommer i  semifinalen i CL.

Træningen er optimeret så jeg nu har min 4½ i hver kategori, og der er hentet rigeligt med talentspejdere ind (10) så jeg kan få mere viden. Indtil vi ses næste gang!

La Maggica
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010