home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 887 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: 16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)  (Læst 17731 gange)
Guldbrand
Gæst
 
Sv: 3# Black 'n' Yellows
« Svar #15: 27 Maj 2009, 19:37 »



Fremragende start
fire sejre, en uafgjort og et enkelt nederlag lyder statistikken for Dortmund der allerede har mødt svære modstandere som FC Bayern, Leverkusen og Werder Bremen.


Borussia Dortmund med Jürgen Klopp i spidsen er kommet fremragende fra start i den nye sæson. Med en stærk forsvarskæde der kun har lukket tre mål ind i seks kampe har Dortmund fundet opskriften på en solid defensiv og så er det knap så vigtigt at klubben kun har formået at score fem mål i Bundesligaen hvor man
indtager andenpladsen efter HSV. fire sejre, en uafgjort og et enkelt nederlag lyder statistikken for Dortmund der allerede har mødt svære modstandere som FC Bayern, Leverkusen og Werder Bremen.

Åbningskampen i dette års Bundesliga stod imellem de regerende mestre og Borussia Dortmund der hver havde deres indgangsvinkel til kampen. Bayern jagtede en sejr, mens Dortmund ville være mere end tilfredse med et enkelt point. Det blev dog hjemmeholdet der foran 69889 tilskuere på Allianz-Arena kunne snuppe alle tre point efter to sene scoringer af Luca Toni og Hamit Altintop.

Dortmund hævede niveauet i de efterfølgende kampe hvor man med sejr over Leverkusen, Hoffenheim, Werder Bremen og Bielefeld kom ind i en god stime, der kun af et uafgjort resultat mod Karlsruhe i fjerde spillerunde afbrød Dortmunds sejrsstime.


Tyske pokalturnering
Også i den tyske pokalturnering oplever Dortmund fin succes. Med en pligtsejr over Oberhausen i første runde med 3-1 blev den efterfølgende kamp mod Hansa Rostock allerede et kvarter inde i kampen mere spændende og jævnbyrdig end forventet på forhånd, da Lars Ricken i modstanderens felt valgte at sende en albue i hovedet på deres forsvare og helt korrekt fik marchordre af dommeren.

Bundesligaen
FC Bayern 2-0 Dortmund
Dortmund 2-1 Leverkusen
Dortmund 1-0 Hoffenmheim
Karlsruhe 0-0 Dortmund
Dortmund 1-0 Werder Bremen
Bielefeld 0-1 Dortmund
Tyske pokalturnering
Dortmund 3-1 Oberhausen
Dortmund 2-0 Hansa Rostock
Uefa Cuppen
Maritimo 1-2 Dortmund
Dortmund 1-0 Maritimo


Med en mand mindre i 75 minutter var Dortmund kommet på en hårdere opgave end forventet, men en scoring af Florien Kringe i det 72 minut sendte Dortmund videre til næste runde. Hansa Rostick gjorde ikke deres muligheder bedre af at man selv kort efter fik smidt en mand ud, og da Santana blot tre minutter senere gjorde det til 2-0 var kampen afgjort til Dortmunds fordel.


Uefa Cuppen
Som værende blandt de useedet hold i puljen til 1. Runde af Uefa Cuppen, kan Dortmund prise sig ovenud lykkelige over deres lodtrækning. Mens hold som AC Milan, Liverpool, Valencia og Sevilla udeblev, trak man i stedet mere upåagtet Maritimo fra Portugal. En glimrende lodtrækning der reelt set betød at det var useedet Dortmund der var favoritter. Dortmund levede dog også op til favoritværdigheden da man i det første opgør i Portugal sejrede med 2-1. Den efterfølgende kamp blev vundet med 1-0 hvor sejrsmålet blev scoret af Mohammed Zidan der netop var tilbagevendt fra en skade, og til hans store glæde kunne score hans første mål i sort og gult. Den samlet 3-1 sejr sender Dortmund videre til Gruppespillet hvor man endte i 5. seedings lag. Her blev man trukket i Gruppe G sammen med Partizan, AEK Athen, Benfica og Ajax.
 





Logged

-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4# Black 'n' Yellows
« Svar #16: 28 Maj 2009, 10:30 »

Rigtig flot sat op - Du skriver varriret og man vil bare høre mere og mere!

Dine indkøb ser spændende ud, og meget realistisk, en ting som jeg vægter højt når jeg skal følge med en blog.

En fantastisk start på den nye sæson!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #17: 28 Maj 2009, 10:40 »

Kanon god update! Dit layout er super godt og du skriver jo fremragende Wink
Du har i hvert fald også mig som fast læser!
Mange tak. Er glad for at have dig som fast læser   Wink

Rigtig flot sat op - Du skriver varriret og man vil bare høre mere og mere!

Dine indkøb ser spændende ud, og meget realistisk, en ting som jeg vægter højt når jeg skal følge med en blog.

En fantastisk start på den nye sæson!
Tak for kommentaren..

Er glad for at jeg ikke er den eneste der vægter realistiske indkøb højt, og ikke syntes det er spændende at købe de samme gode talenter hver gang, som man på forhånd ved bliver blandt spillets bedste

Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 4# Black 'n' Yellows
« Svar #18: 28 Maj 2009, 11:33 »

Syntes du skriver rigtig godt og det er spændene når man læser det. Glæder mig helt sikkert til mere Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 4# Black 'n' Yellows
« Svar #19: 28 Maj 2009, 13:15 »

Syntes du skriver rigtig godt og det er spændene når man læser det. Glæder mig helt sikkert til mere Smiley

Tak, er glad for at du kan lide min blog   Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 4# Black 'n' Yellows
« Svar #20: 28 Maj 2009, 16:22 »



Dortmund overtager førstepladsen
HSV har ramt muren. Faktisk har den nordtyske klub ikke vundet i deres seneste syv kampe, og er ligeledes blevet sendt ud af Uefa Cuppen af Napoli.


De ti første spillerunder er overstået, og årets overraskelse i Bundesligaen Dortmund indtager førstepladsen efter en sublim defensiv. Med kun seks mål indkasseret i de første ti runder er Dortmund i besiddelse af det næst bedste forsvar kun overgået af FC Bayern, men det er alligevel nok til at holde de forsvarende mestre
fra Bayern væk fra førepositionen. Det er blevet til tre sejre og et enkelt uafgjort resultat siden sidst, og bemærkelsesværdigt er det at lægge mærke til at Dortmund for sjette gang i denne sæson går fra banen med en 1-0 sejr. Et tydeligt bevis for hvor stærkt Dortmunds forsvar er kørende for tiden, men samtidig også en indikiation om at Dortmund ikke har formået at kunne lukke kampene.

Efter sidste kamp imod Maritimo hvor man sikrede sig en plads i gruppespillet i Uefa Cuppen, sikrede man sig en sejr hjemme over Energi Cottbus med 1-0, inden mødet med den tidligere indehaver af førstepladsen HSV, ventede i et sandt top opgør i Hamborg. Dortmund leverede endnu en sikker præstation i defensiven og gjorde det svært for HSV at bryde igennem til de helt store åbne chancer. Men da Dortmund i det 61. minut fik tilkendt et straffespark og scorede, skruede HSV op på endnu et gear og satte for alvor det stærke Dortmund forsvar under pres. Det gav også pote idet Thiago Neves på tæt hold kunne prikke bolden i mål i det 70. minut. Kampen endte 1-1 og Dortmund fastholdte deres position over HSV.

HSV har ramt muren. Faktisk har den nordtyske klub ikke vundet i deres seneste syv kampe, og er ligeledes blevet sendt ud af Uefa Cuppen af Napoli. Derimod ser det noget bedre ud for Dortmund der noget utraditionelt scorede hele fire mål i 4-2 sejren over Hertha BSC. Berlinerne kom ellers fremragende fra start med en tidlig scoring, men med blandt andet to scoringer af Mohammed Zidan kom Dortmund hurtigt på sejrskurs igen og kunne til sidst fejre sejren, der blev fulgt op af endnu et 1-0 sejr i udekampen mod bundproppen FC Köln.
 





« Seneste Redigering: 28 Maj 2009, 16:25 af Guldbrand » Logged

Onlymyself
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #21: 28 Maj 2009, 16:27 »

Super update, og det ser ud til at køre rigtig godt for Dortmund Smiley Du skriver godt og varieret, og opsætningen kan jeg ikk sætte en finger på Peace
Logged

Michael Joseph Jackson
29. august 1958 - 25. juni 2009
R.I.P.
The King of Pop!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #22: 28 Maj 2009, 16:27 »

Super update og er helt vild med ligastillingen på skrå Opstemt Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #23: 28 Maj 2009, 16:35 »

God blog Wink Syntes dog at du skal overveje din overskift Smiley
Logged


Guldbrand
Gæst
 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #24: 28 Maj 2009, 17:32 »

Super update, og det ser ud til at køre rigtig godt for Dortmund Smiley Du skriver godt og varieret, og opsætningen kan jeg ikk sætte en finger på Peace
Mange tak for kommentaren   Smiley

Super update og er helt vild med ligastillingen på skrå Opstemt Opstemt

Tak, er glad for at du kan lide min update og mine billeder.

God blog Wink Syntes dog at du skal overveje din overskift Smiley
Mener du hvor der står Borussia Dortmund, eller selve overskriften i updaten som jeg skal overveje...? Og hvad syntes du da at der er gal med den?

Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #25: 28 Maj 2009, 23:29 »

Elsker denne blog. Formidable opsætning og lækker grafik ihvertfaldt idéen bag det, der er måske lidt mangel på kvaliteten af billederne, men med udførelsen af dem så jeg ik det går så meget alligevel. Der har bare altid været et eller andet med Dortmund, siden jeg så dem spille i deres skrig gule trøje, de engang brugte tilbage i 90'erne må det være. Fortsæt det formidable arbejde.

Ang. det med overskriften som MagnusC henviser til, syntes jeg bestemt ik gør noget, da den fanger, kan det passe det har været din signatur længe, eller er det bare mig Peace Den kunne måske godt tage et grafisk pus, but anways I LIKE IT!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #26: 29 Maj 2009, 13:59 »

Elsker denne blog. Formidable opsætning og lækker grafik ihvertfaldt idéen bag det, der er måske lidt mangel på kvaliteten af billederne, men med udførelsen af dem så jeg ik det går så meget alligevel. Der har bare altid været et eller andet med Dortmund, siden jeg så dem spille i deres skrig gule trøje, de engang brugte tilbage i 90'erne må det være. Fortsæt det formidable arbejde.

Ang. det med overskriften som MagnusC henviser til, syntes jeg bestemt ik gør noget, da den fanger, kan det passe det har været din signatur længe, eller er det bare mig Peace Den kunne måske godt tage et grafisk pus, but anways I LIKE IT!

Mange tak for den dejlige kommentar. Er meget glad for at du kan lide min blog   Thumbs Up   Peace

Angående billederne, så er det en funktion i mit Word der gør at jeg kan sætte billederne på skrå, eller have runde kanter på osv. Så der er næsten ingen arbejde i det for mig. Det er dog desværre også derfor at kvaliteten på billederne er dårlige...  Men hellere det end ingen grafik   Wink

Men jo, min overskrift er min gamle signatur.  Wink  Og når denne blog engang er overstået, så bliver den nok også min signatur igen   Smiley 
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 5# Black 'n' Yellows
« Svar #27: 29 Maj 2009, 15:03 »



Ruhr derby
Dortmund styrede begivenhederne fra start til slut, og med en skudstatistik på 22-2
var der ingen tvivl om kampens udfald.


Det var to formstærke hold der tog imod hinanden på Signal Iduna Park denne eftermiddag. Schalke var ubesejret i fem kampe og havde senest spillet 0-0 hjemme mod Leverkusen og vundet med 0-1 på selveste Allianz-Arena. Omvendt så var Dortmund ubesejret i hele ni bundesliga kampe, og har altså ikke tabt siden åbningskampen ude mod FC Bayern som blev tabt med 2-0.

Der er lagt op til spæning i det der betragtes som det største derby i tysk fordbold når Dortmund og Schalke tørner sammen. Med de forventet 80.000 tilskuere på lægterne på Signal Iduna Park, så er rammen om en perfekt dag
forrygende og da det samtidigt er første gang i rigtig mange år at et Ruhr Derby også kan kaldes for et sandt topopgør, så bliver det ikke meget bedre når nummer et og nummer fire tørner sammen. Med fire point mellem de to ærkerivaler så ligger presset på gæster fra Schalke, der ikke har råd til at tabe vigtige point i topstriden.

Om det var presset på Schalkes skuldre som gæsterne ikke formåede at ryste af sig, eller om Dortmund blot var klasser bedre skal ikke kunne siges. Faktum er bare at Dortmund styrede begivenhederne fra start til slut, og med en skudstatistik på 22-2 var der ingen tvivl om kampens udfald. Man skulle dog midtvejs ind i anden halvleg, og have fuldført en indskiftning af den yderst populære indkøbte svensker Daniel Andersson før kampen kunne finde sin vinder.  I det 64. minut blev en træt Tinga afløst af Daniel Andersson og blot ti minutter senere stod han for kampens første scoring efter et sublimt stykke arbejde af Blaszcykowski på højrekanten. Svenskeren opvisning sluttede dog ikke her, og da han efter et flot indlæg af Rukavina kort før tid sendt bolden i mål til 2-0 sikrede han sig samtidigt rollen som klubbens nye topscore med fire mål. Imponerende af svenskeren der lever en tilværelse som reserve. Spørgsmålet er dog hvor længe Jürgen Klopp kan lukke øjnene for Daniel Andersson der med fire scoringer, tre assists og 3x kampens spiller i 14 kampe hvoraf seks af dem er som indskifter har leveret et sublim indsats i hans nye klub.





Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 6# Black 'n' Yellows
« Svar #28: 29 Maj 2009, 22:56 »



Luften gået ud af ballonen
De skuffende resultater i ligaen kan meget vel skyldes at holdet på ingen måder har imponeret i Uefa Cuppen.


De ellers så suveræne Borussia Dortmund er kommet ned på jorden igen, efter man har rundet de sidste seks kampe af efterårssæsonen. Allerede i opgøret efter Schalke kampen tabte Dortmund for blot anden gang i Bundesligaen da Hannover på hjemmebane sikrede sig en 1-0 sejr. Dortmund havde egentlig et relativ nemt program i de sidste runder med undtagelse af hjemmekampen mod Stutggart som iøvrigt blev vundet med 2-1.
Men trods en rolle som storfavoritter så havde Dortmund det svært på udebane. 2-2 i Frankfurt og et 3-1 nederlag til Bochum var bestemt ikke hvad hverken eksperter eller Dortmund selv havde regnet med. Kulminationen på Dortmunds meget svingende resultater kom dog først da man på eget græs tabte til Wolfsburg i 17. spillerunde. Dortmund havde inden da ikke sat et eneste point til på hjemmebane, men især manglende skarphed foran målet har været Dortmunds akilleshæl. Men når Dortmunds helt store angrebsprofil Alexander Frei endnu ikke har scoret i denne sæson, så kan det være svært at vinde kampene.
Selvom Dortmund har været knapt så godt kørende på det sidste, så holder klubben stadig fast i toppen hvor man ligger side og side med Bayern der kun pga. en bedre målscore ligger øverst.

Uefa Cuppen
De skuffende resultater i ligaen kan meget vel skyldes at holdet på ingen måder har imponeret i Uefa cuppen. Man var ellers kommet i en fornuftig gruppe med Ajax, Benfica, AEK Athen og Partizan, men selvom Dortmund fik en fin start med 1-1 hjemme mod Benfica hvor portugiserne udlignede kort før tid, så er det gået helt galt i de efterfølgende kampe. Da man på udebane mod Partizan tabte med uimponerende 2-0 og efterfølgende ikke formåede at sejre mod Ajax i 0-1 nederlaget hjemme på Signal Iduna Park var det definitivt afgjort at Dortmund og AEK Athen blev de sorte får i gruppen.  Dortmund sluttede sidst i gruppe G da man også i Athen tabte. Med en målscore på 1-5, og et enkelt point for tre kampe har Dortmunds europæiske eventyr fået en brat ende.





Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7# Black 'n' Yellows
« Svar #29: 01 Jun 2009, 00:18 »

Du holder virkelig et flot nivau! Det er også fremragende resultater du skaffer - Ihvertfald i ligaen! Det andet det undlader vi lige at nævne Wink Det undre mig du ikke får flere kommentarer, for det fortjener du virkelig! Ser frem til de kommende updates Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010