home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  2 Brugere, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: 16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)  (Læst 17956 gange)
Guldbrand
Gæst
 
Sv: 11# Black 'n' Yellows
« Svar #45: 09 Jun 2009, 17:22 »



Efteråret 2009/2010
Presset på Jürgen Klopps skuldre har været til at føle. De manglende resultater har skabt tvivl om hvorvidt Klopp er den rette mand til jobbet, men selvom klubben har givet udtryk for at man forventer mere af holdet, så har han stadig bestyrelsens tillid

Forventninger til Dortmund oven på sidste års flotte præstation var store. Sidste års tredjeplads skulle forsvares og hvis muligt forbedres. Trods et salg af sidste års store forsvars stjerne Subotic, så har Dortmund hentet nye spillere ind hvor især Metzelder har vakt stor glæde. Hans retur fra Real Madrid er netop den slags stjernespillere der skal gøre Dortmund konkurrencedygtige i toppen af tabellen.


De forhåbningsfulde fans har dog måtte se langt efter sidste års styrke. Klubben kom rigtig skidt fra start og lå længe til nedrykning. De første fem Bundesliga kampe endte uden sejr, og med både et manglende kvalifikation til Champions League efter en samlet 4-3 nederlag til FC Porto og med nederlaget til Hoffenheim i 2. runde af pokalturneringen så Dortmunds sæson allerede ud til at være ødelagt, og tilliden til cheftræneren Jürgen Klopp var ved at svinde ud. Endnu værre så det ud da Alexander Frei for anden gang på blot et år blev sendt ud med en langtidsskade, og se resten af efterårssæsonen smadret. Klubben begyndte dog så småt at skrabe point sammen. Sejren over Frankfurt på 2-0 i sjette spillerunde gav den fornødne selvtillid til at holdet kunne kravle sig væk fra bunden og kigge op af i tabellen. Dortmund har dog været yderst svingende i efteråret. Den ene dag vinder man med 3-0 over FC Bayern og 2-0 over Werder Bremen. Den anden dag formår man ikke at vinde over hold som Karlsruhe eller Nürnberg.

Presset på Jürgen Klopps skuldre har været til at føle. De manglende resultater har skabt tvivl om hvorvidt Klopp er den rette mand til jobbet, men selvom klubben har givet udtryk for at man forventer mere af holdet, så har han stadig bestyrelsens tillid. Det samme kan ikke siges blandt spillertruppen. Flere af spillerne har givet udtryk for at man har mistet tilliden til Jürgen Klopp, og mens harmonien i klubben er faldet drastigt siden sidste sæson, så tyder meget på at Jürgen Klopp vil skille sig af med de utilfredse spillere.

Selvom Dortmund på mange måder har haft en rigtig skidt sæson, så er der lys for enden af tunnellen. Målet om europæiske bold til næste sæson er langt fra urealistisk. Som ubesejret i de seneste fem Bundesliga kampe er Dortmund avanceret i tabellen og ligger på en fin ottende plads – Den bedste placering i år! Endnu vigtigere er det at toppen i Bundesligaen igen i år er meget tæt, derfor har Dortmund kun sølle to point om til femte pladsen og Euro Cup, mens man har fire point op til tredje pladsen og Champions League kvalifikation.


Euro Cup
I sidste sæson tabte Dortmund andenpladsen i sidste spillerunde til Schalke 04, og mistede samtidigt også den direkte adgang til Champions League. Det har nu vist sig at være en dyr fornøjelse helt op i de trecifrede millionbeløb. Klubben formåede nemlig ikke at besejre FC Porto over to kampe. Efter et 3-1 nederlag i Portugal, vandt man returopgøret med 2-1. Det var desværre ikke nok, og klubben måtte i stedet tage til takke med Euro Cup hvor man blev trukket i gruppe L med Fiorentina, Bordeaux og skotske Hearts.

Men selvom man fik skrabet hele 10 point sammen, så rakte det ikke til mere end en tredje plads. Med to sejr over Hearts, en sejr hjemme over Bordeaux og uafgjort hjemme mod Fiorentina, så fik man ikke den fornødne hjælp fra Hearts der tabte alle deres kampe, og Dortmunds europæiske eventyr slutter for andet år i træk i gruppespillet. Denne gang dog med værdigheden i behold. 


Tabellen     -     Startelleveren





« Seneste Redigering: 09 Jun 2009, 17:29 af Guldbrand » Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 12# Black 'n' Yellows
« Svar #46: 09 Jun 2009, 20:41 »


Nice update Guldbrand! Dog ærgeligt at resultaterne ikke har været med dig i år! håber du kan vende skuden, næsten ikke noget der er værre end når spillerne begynder at blive utilfredse..

håber på at et par vinter salg og køb kan vende lidt op og ned på det hele for dig.

men krydser fingre for et godt forår!! Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 12# Black 'n' Yellows
« Svar #47: 10 Jun 2009, 15:40 »

Nice update Guldbrand! Dog ærgeligt at resultaterne ikke har været med dig i år! håber du kan vende skuden, næsten ikke noget der er værre end når spillerne begynder at blive utilfredse..

håber på at et par vinter salg og køb kan vende lidt op og ned på det hele for dig.

men krydser fingre for et godt forår!! Smiley


Mange tak for din kommentar..  Men ja det har været lidt af en følelsesladet sæson, har nogle gange været tæt på at gå ud af mit gode skind, -Især i starten af sæsonen hvor intet virkede. Men jeg kan garantere dig for at der vil blive handlet i transferperioden. De utilfredse spillere er jeg nød til at skaffe mig af med - Ihvertfald dem der ikke er en fast inventar på holdet. Og så må jeg se om det også kan blive til nogle forstærkninger..   Wink
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 12# Black 'n' Yellows
« Svar #48: 23 Jun 2009, 16:33 »

Genoplivet

Min motivation til dette spil har længe været væk grundet nogle frustrerende resultater, men jeg havde lovet mig selv inden jeg startede denne blog at jeg ville blive ved med at kæmpe med dette spil ligegyldig resultaterne. Og efter en pause fra spillet fik jeg spillet sæsonen færdig, og jeg er nu klar til igen at puste liv til denne blog. Den næste update vil jeg begynde på med det sammen, og vil komme til at omhandle den resterende del af sæsonen. Derefter vil jeg mere eller mindre begynde at skrive bloggen som i begyndelsen. Dog nok i lidt kortere updates. Men intet af det ligger fast endnu, så hvis i har nogle ønsker til hvordan bloggen skal udforme sig, så kom meget gerne med forslag.

Mvh Guldbrand
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 12# Black 'n' Yellows
« Svar #49: 23 Jun 2009, 16:36 »

lyder godt Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 12# Black 'n' Yellows
« Svar #50: 23 Jun 2009, 16:56 »



Foråret 2009/2010
Det blev på ingen måder en dans på røde roser for Dortmund i foråret. De svingende resultater forsatte ind i 2010, og kun takket været en igen meget samlet top i Bundesligaen gjorde at Dortmund aldrig for alvor kunne afskrives i kampen om Uefa Cup pladserne

Det var en tydelig lettet Jürgen Klopp der på sidstedagen i Bundesligaen kunne give hånden til træner kollegaen Thomas Schaaf. Stik mod alle odds havde Dortmund med en sejr på 0-1 over Werdrer Bremen sikret sig den sidste Uefa Cup plads og dermed levet op til de forventninger bestyrelsen havde lagt før sæsonen. Det har dog

Transfers:
Ind:
Arturo Vidal fra Leverkusen for 34.000.000kr.
Moreno Bendetti fra Juventus for 5.250.000kr.
Luca Siligardi fra Inter på lejeaftale til en værdi af 1.100.000kr.

Ud:
Marcus Brzenska til Gladbach for 15.000.000kr.
Thamas Hajnal til Gladbach for 38.000.000kr.
Florian Kringe til Hertha BSC for 29.000.000kr.
Marc-Andre Kruska til HSV for 30.000.000kr.
Marc Ziegler til Parma for 2.500.000kr.
holdt hårdt for Borussia Dortmund der brugte vinterens transfervindue på at skaffe sig af med de mere utilfredse spillere i truppen, som var med til at skabe en dårlig harmoni blandt spillerne. Floarin Kringe, Marc-Andre Kruska og reserve målmanden Marc Zielgler var blot nogle af de spillere der måtte forlade klubben. Med salg for hele 113.000.000kr. lykkedes det ikke for Dortmund at hente alle de forstærkninger som man ønskede og Arturo Vidal blev klubbens eneste reelle forstærkning efter at Leverkusen havde tilbudt ham for den beskedne sum af 34.000.000kr.

Det blev dog på ingen måder en dans på røde roser for Dortmund i foråret. De svingende resultater forsatte ind i 2010, og kun takket været en igen meget samlet top i Bundesligaen gjorde at Dortmund aldrig for alvor kunne afskrives i kampen om Uefa Cup pladserne, - selvom de brugte størstedelen af sæsonen på at rode rundt mellem ottende og ellevtepladsen.

Mens bestyrelsen igennem hele sæsonen havde udvist bekymring omkring Dortmunds situation og Jürgen Klopps resultater som træner i den igangværende sæson så kom lyspunktet i München. I tredjesidste spillerunde skulle de nykåret mestre fra Bayern op imod Dortmund hjemme på Allianz-Arena, og efter en pragt præstation kunne Dortmund fejre en 0-1 sejr over giganterne fra syden. Sejren over FC Bayern blev fulgt op af en pligt sejr hjemme over Nürnberg inden Dortmund på sidste spilledag sejrede med 0-1 over Werder Bremen. Sejren bragte Dortmund op på sjette pladsen, og sikrede Dortmund den sidste Uefa Cup plads takket været HSV’s sejr over Wolfsburg. Dortmunds spinkle sejr over Werder Bremen var dog tæt på at blive spoleret et kvarter før tid da Bremen blev tilkendt et straffespark, men Simon Rolfes misbrugte chancen.

Sjette pladsen og kvalifikationen til Uefa Cuppen har genvundet tilliden fra bestyrelsen til Jürgen Klopp. Inden kampen mod Werder Bremen var hans jobsikkerhed usikker, men efter kvalifikationen betragtes hans situation som meget sikker, samtidigt med at han netop har underskrevet en ny to-årig kontrakt med klubben.





Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 13# Black 'n' Yellows
« Svar #51: 23 Jun 2009, 21:27 »



Transfers 2010
Roman Weidenfeller har igennem de seneste ni år været i Dortmund, men Jürgen Klopp har siden ansættelsen i 2008 haft planer om at skille sig af med målmanden.

Særligt to positioner var Jürgen Klopp interesseret i at forstærke markant, og med astronomiske 175.000.000kr. fra bestyrelsens side til at købe ind for var der rigeligt med muligheder for at gennemføre hans vision.

Ind:
Sergio Asenjo fra Valladolid for 62.500.000kr.
Simon Vukcevic fra Sporting for 105.000.000kr.

Ud:
Roman Weidenfeller til Lyon for 40.000.000kr.

Roman Weidenfeller har igennem de seneste ni år været i Dortmund, men Jürgen Klopp har siden ansættelsen i 2008 haft planer om at skille sig af med målmanden. Ser man på de andre topklubber i tyskland, så er de simpelthen bedre besat mellem stængerne. Lyon var blot en af bejlerne til Roman Wiedenfeller og da Dortmund genneførte et køb af det 21-årige spanske stortalent Sergio Asenjo, åbnede det for et salg af Weidenfeller til Lyon der blev solgt for 40.000.000kr.

Også venstrekanten har længe været et ømt punkt hos Dortmund. Thamas Hajnal og siden landsmanden Szabolce Huszti har været Dortmunds to fortrukne spillere til pladsen, men Jürgen Klopp har ikke været imponeret af hvad han har set og med købet af Simon Vukcevic fra Sporting for hele 105.000.000kr. -og dermed den dyreste indkøbte spiller under Jürgen Klopps ledelse ser det ud til at man har løst det problem.






Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 14# Black 'n' Yellows
« Svar #52: 24 Jun 2009, 01:00 »

Rigtig gode køb, bliver spændene at se hvordan de klarer sig i næste sæson
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 14# Black 'n' Yellows
« Svar #53: 24 Jun 2009, 21:54 »



Sidste minuts handler
Med kun ganske få dage tilbage af transfervinduet sikrede Dortmund sig Vagner Love for 105.000.000kr. En angriber der forhåbentlig skal forstærke Dortmunds svage angreb.

Med købet af Asenjo og Vukcevic var Dortmund klar til den nye sæson, og virkede beslutsomme på at der ikke skulle foretages flere handler. Men specielt to tilbud skulle vende det hele på hovedet. Igennem hele transfervinduet har interessen for Nelson Rivas været stor, men indtil den sidste uge af transfervinduet har ingen tilbudt en acceptabel pris for columbianeren. Det ændrede sig, da Leverkusen skød hele 65.000.000kr. efter ham. Et

Ind:
Vagner Love Fra CSKA Moskva for 105.000.000kr.

Ud:
Nelson Rivas til Leverkusen for 65.000.000kr.
Eugene Seleznyov til At. Madrid for 142.000.000kr.
tilbud som efter en kort betænkningstid blev accepteret. Også angrebsfloppet Eugene der sidste sommer blev købt for 95.000.000kr. blev der budt på. Netop som ukraineren havde udtalt at han endelig var faldet til i området tilbød At. Madrid hele 142.000.000kr. hvilket var svært at sige nej til med henblik på at han ikke

Bundesligaen:
Dortmund 1-1 HSV
1-0 Nuri Sahin
1-1 Joris Mathijsen


Hoffenheim 0-0 Dortmund

Leverkusen 0-0 Dortmund

Dortmund 2-0 Werder Bremen

1-0 Mohammed Zidan
2-0 Mohammed Zidan

havde været nogen succes i Dortmund indtil videre. Tilbudet blev derfor accepteret, og med kun ganske få dage tilbage af transfervinduet sikrede Dortmund sig Vagner Love for 105.000.000kr. En angriber der forhåbentlig skal forstærke Dortmunds svage angreb.



Sæsonopstarten
Dortmund er også kommet godt igang med den nye sæson hvor man efter en halvsløj kamp kom sikkert videre fra første runde i den tyske pokalturnering efter en pligt sejr på 3-0 over VFC Plauen. I Uefa Cuppen har man også indfriet målsætningen om deltagelse i gruppespillet efter sejre over Drogheda Utd. og ungarnske Ujpest der blev slået med henholdsvis 3-0 og 4-0 samlet. I Bundesligaen er man efter et svært kampprogram kommet fint fra start. De første tre opgør endte alle uafgjort inden man i fjerde spillerunde vandt med 2-0 hjemme over Werder Bremen. Begge mål scoret af publikumsfavoritten Mohammed Zidan.

Truppen     -     Tabellen



Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 15# Black 'n' Yellows
« Svar #54: 24 Jun 2009, 21:57 »

Et rigtig flot køb og ikke mindst nogle kanone salg!! Hold da kæft man!
Så må vi håbe du kan komme igang med at score nogle kasser! Wink
Hvordan ser økonomien efterhånden ud? og dit layout er jo fantastisk! Wink
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 15# Black 'n' Yellows
« Svar #55: 24 Jun 2009, 22:03 »

Et rigtig flot køb og ikke mindst nogle kanone salg!! Hold da kæft man!
Så må vi håbe du kan komme igang med at score nogle kasser! Wink
Hvordan ser økonomien efterhånden ud? og dit layout er jo fantastisk! Wink

Tak for din kommentar..  Men ja har godt nok oplevet scorings problemer, - Faktisk lige siden jeg startede spillet op. Mohammed Zidan har vel egentlig været min bedste angriber i de to forgående sæsoner og det er til trods for at han kun er bredde spiller.

Men økonomien er rigtig god i klubben. Har ca. 530.000.000kr. på kontoen, og har 100.000.000kr. ekstra at købe ind for endnu. Men det må vente til næste transfervindue.    Thumbs Up

Edit: Men man skal trods alt også lige tænke på at klubben har en gæld på 520.000.000kr.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 14# Black 'n' Yellows
« Svar #56: 24 Jun 2009, 22:07 »

Rigtig gode køb, bliver spændene at se hvordan de klarer sig i næste sæson

Tak for din kommentar..  Men ja jeg glæder mig også til den kommende sæson. Håber ikke at jeg oplever samme ustabilitet som i den forgående sæson.    Smiley
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: 15# Black 'n' Yellows
« Svar #57: 24 Jun 2009, 22:15 »

Tak for din kommentar..  Men ja har godt nok oplevet scorings problemer, - Faktisk lige siden jeg startede spillet op. Mohammed Zidan har vel egentlig været min bedste angriber i de to forgående sæsoner og det er til trods for at han kun er bredde spiller.

Men økonomien er rigtig god i klubben. Har ca. 530.000.000kr. på kontoen, og har 100.000.000kr. ekstra at købe ind for endnu. Men det må vente til næste transfervindue.    Thumbs Up

Edit: Men man skal trods alt også lige tænke på at klubben har en gæld på 520.000.000kr.

Det er flot at du har vendt sådan en økonomi..  Thumbs Up
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 15# Black 'n' Yellows
« Svar #58: 24 Jun 2009, 22:19 »


Tak for din kommentar..  Men ja jeg glæder mig også til den kommende sæson. Håber ikke at jeg oplever samme ustabilitet som i den forgående sæson.    Smiley

Nej det håber vi heller ikke Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 15# Black 'n' Yellows
« Svar #59: 24 Jun 2009, 22:20 »

Rigtig gode transfers hele vejen rundt, så må vi håbe det begynder at gå bedre for dig i ligaen Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010