home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:45:32 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I går kl. 20:44:32 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
I går kl. 16:16:54 szukizek Blogkonkur... 15# Hjertet banker kun...
I går kl. 13:42:23 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 704 Gæster Online.

Indlæg: 1132850 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: 16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)  (Læst 18104 gange)
Guldbrand
Gæst
 
16# Black 'n' Yellows (definitivt lukket)
« : 26 Maj 2009, 18:18 »


Borussia Dortmund – Historien  bag klubben
Med seks mesterskaber, to pokaltitler og et Champions League trofæ står Dortmund tilbage som en succesrig klub.

Siden grundlæggelsen i 1909 af en gruppe unge mænd der ikke ønskede at være under opsyn af den lokale præst, er klubben siden gået hen og blevet et af de mest vindende og mest succesrige hold i Tyskland. Med seks mesterskaber, to pokaltitler og et Champions League trofæ står Dortmund tilbage som en succesrig klub. Deres seneste mesterskab i 2002 blev dog starten på et nyt kapitel. Et kapitel der omhandler et stort sats på transfermarkedet, et mislykket kvalifikation til Champions League i 2004 og en dårlig ledelse der kastede Dortmund ud i et sandt økonomisk helvede. Klubben blev på grund af de økonomiske problemer tvunget til at sælge deres stadion Westfalenstadion med plads til 80708 tilskuere - og dermed Tysklands største stadion, for at undgå et faretruende konkurs. I den periode faldt Dortmunds – Som er Tysklands eneste klub som er børsnoterede, aktier med hele 80%, og tvang alle spillerene til at gå 20% ned i løn.

Den traditionsrige klub er dog på vej tilbage. Rent økonomisk er der fremgang at spore i klubben efter salg af profiler som David Odonkor til Real Betis og Tomas Rosicky til Arsenal, men klubben lider stadig under en gæld på en halv milliard kroner og med sidste års skuffende 13. plads er der langt op til toppen og de pengegivende europæiske pladser. Klubben kan dog trods alt glæde sig over at man efter 2-1 nederlaget til FC. Bayern i den tyske pokaltuerning sidste år alligevel er kvalificeret til Uefa Cuppen, da Bayern i forvejen havde kvalificeret sig til Champions League efter deres mesterskab sidste år.

Dortmund allierede sig i maj 2008 med Jürgen Klopp som deres nye cheftræner. Jürgen Klopp rykkede i 2007 ned med Mainz og da han mislykkede at rykke op igen året efter valgte han at træde af som manager efter otte år i klubben. I stedet er han nu ansat i Dortmund som afløser for den tidligere manager Thomas Doll.








Oversigt over mine updates
#2 Transfers
#3 Dedé belønnet som kaptajn
#4 Fremragende start
#5 Dortmund overtager førstepladsen
#6 Ruhr derby
#7 Luften gået ud af ballonen
#8 Syv kampe uden sejr – Dortmund rasler ned i tabellen 
#9 Dortmund sejre over ærkerivalerne 
#10 Bronze til Dortmund
#11 Historisk salg
#12 Efteråret 2009/2010
#13 Foråret 2009/2010
#14 Transfers 2010
#15 Sidste minuts handler
#16 Asenjo viser klassen



« Seneste Redigering: 28 Jun 2009, 12:52 af Guldbrand » Logged

Onlymyself
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1# Black 'n' Yellows
« Svar #1: 26 Maj 2009, 18:22 »

Oh yeah Opstemt En Dortmund blog! Fantastisk valg da det er mit favorithold i Tyskland Smiley Og en god indledning.. Du har mig som fast læser Wink
Logged

Michael Joseph Jackson
29. august 1958 - 25. juni 2009
R.I.P.
The King of Pop!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1# Black 'n' Yellows
« Svar #2: 26 Maj 2009, 18:57 »

Så kom den! En Dortmund-blog fra din side burde være et stort tilløbsstykke, og det bliver det uden tvivl også! Jeg glæder mig ihvertfald usigeligt meget, jeg kan stadig huske din sidste Dortmund-blog, og nærmer denne sig den, bliver det rigtig god underholdning Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 1# Black 'n' Yellows
« Svar #3: 26 Maj 2009, 19:22 »



Transfers
Jürgen Klopp havde allerede på ansættelsesdatoen annonceret at klubben ville ud og investere, men at man samtidigt ville tage et grundigt kig på truppen for at sortere de spillere fra som ikke længere skulle indgå i klubbens førsteholdsplaner


Siden ansættelsen af Jürgen Klopp har den populære tysker iværksat en mission om at styrke bredden i truppen. I følge den nye cheftræner, så er Dortmunds største svaghed at bredden ikke er stærk nok til at komme igennem svære tider med skader, karantæner og hårde kampprogrammer.

Jürgen Klopp havde allerede på ansættelsesdatoen annonceret at klubben ville ud og investere, men at man samtidigt ville tage et grundigt kig på truppen for at sortere de spillere fra som ikke længere skulle indgå i klubbens førsteholdsplaner. Jürgen Klopp understregede dog samtidigt at man ikke ønskede at gå ud og sprænge transferbudgettet, men at man ville kigge markedet grundigt igennem og kun købe de nødvendige spillere ind.
Transfers:
Ud:
Giovanni Frederico til Hoffenheim - 23.000.000kr.
Delron Buckley til Freiburg - 4.000.000kr.
Nelson Valdes til Hoffenheim - 49.000.000kr.
Daniel Gordon til Bristol City - 6.000.000kr.

Ind:
Daniel Andersson fra Malmø FF - 11.000.000kr.
Szabolce Huszti fra Hannover 96 - 25.000.000kr.
Macauley Chrisantus fra HSV - 3.500.000kr.

Der blev dog skabt en del skeptis omkring Jürgen Klopp da han efter at have solgt fire spillere og lejet en ud, kun investerede i to nye førsteholdsspillere . Med en mission om at styrke bredden virkede det betænkeligt at han valgte at skære i truppens størrelse. Delron Buckley, Giovanni Frederico, Daniel Gordon og Nelson Valdez blev alle solgt for en samlet sum af 82.000.000kr. mens Damir Vrancic blev lejet ud til den nye samarbejdsklub Ahlen fa den næstbedste række i Tyskland.

Ind er istedet kommet ungarske Szabolce Huszti som er blevet købt i Hannover, mens Daniel Andersson er blevet hentet i svenske Malmø FF for sammenlagt 36 millioner kr. Huszti skal sammen med landsmanden Thamas Hajnal husere på venstrekanten mens Andersson er tiltænkt en reservetjans på den centrale midtbane i Dortmunds nye 4-1-2-2-1 formation med en defensiv midtbane, to centrale og to offensive fløje.


Talentarbejde
Jürgen Klopp har været en travl mand i opstarten til den nye sæson. Udover alt arbejdet i at skulle forberede spillerne til den nye sæson har Klopp iværksat et større projekt omkring talentarbejde i Borussia Dortmund. Med ansættelsen af en række talentspejdere og samarbejdet med Ahlen vil Dortmund inden for de kommende år sætte en stor fokus på talenterne i Europa og allerede i en ung alder hente spillerne til Dortmund for at viderudvikle dem. Den første spiller er allerede hentet til klubben med henblik på at viderudvikle ham. Der er tale om den tidligere HSV spiller Macauley Chrisantus som Dortmund håber vil blive en del af førsteholdet allerede til næste år.
 



« Seneste Redigering: 27 Maj 2009, 21:41 af Guldbrand » Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #4: 26 Maj 2009, 19:38 »

Gode updates du har. Dog ville jeg gerne dine transfers var en anelse tydligere Smiley
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 1# Black 'n' Yellows
« Svar #5: 26 Maj 2009, 19:55 »

Oh yeah Opstemt En Dortmund blog! Fantastisk valg da det er mit favorithold i Tyskland Smiley Og en god indledning.. Du har mig som fast læser Wink
Mange tak. Er glad for at jeg allerede har min første faste læser  Thumbs Up


Så kom den! En Dortmund-blog fra din side burde være et stort tilløbsstykke, og det bliver det uden tvivl også! Jeg glæder mig ihvertfald usigeligt meget, jeg kan stadig huske din sidste Dortmund-blog, og nærmer denne sig den, bliver det rigtig god underholdning Smiley

Er glad for at min tidligere Dortmund blog stadig huskes  Wink Håber selvfølgelig også at denne blog vil blive en som folk husker tilbage til når den engang når sin afslutning. Men det kræver selvfølgelig hårdt arbejde at nå dertil.   Thumbs Up


Gode updates du har. Dog ville jeg gerne dine transfers var en anelse tydligere Smiley

Mange tak. Kan godt se hvad du mener, og har også gjort den en tand større, så håber det er tydeligt nok nu..   Smiley


Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #6: 26 Maj 2009, 20:16 »

Kan ikke sige andet end aldeles fremragende!
Som tidligere sagt er jeg meget betaget af din måde at skrive en blog på. Til trods for, at du kun har skrevet to updates indtil videre, føler man sig allerede underholdt. Din opsætning er flot og sikker, den er meget enkel og passer rigtig godt sammen med din tekst og din grafik. Det billede du har arbejdet ud fra, har vist ikke være i så god kvalitet, men det arbejde du har lavet med det er til gengæld rigtig flot. Og din overskrift i bloggen, som tidligere kendt fra din signatur, passer også rigtig godt ind.

Din mission er Dortmund er rigtig stor, men samtidig rigtig fed at læse om. Elsker at du spiller ud fra de samme dyder som sidst. Det at du køber realistisk ind, er nok det største plus i min bog. Men at det samtidig foregår med tanke på hvilken klub og hvordan økonomien er, tilføjer lige en ekstra lille ting til det hele. At du fremhæver talentarbejdet, er utrolig spændende, og en af de ting jeg ser frem til at følge i den her, forhåbentligt, meget lange blog.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #7: 26 Maj 2009, 21:30 »

Kan ikke sige andet end aldeles fremragende!
Som tidligere sagt er jeg meget betaget af din måde at skrive en blog på. Til trods for, at du kun har skrevet to updates indtil videre, føler man sig allerede underholdt. Din opsætning er flot og sikker, den er meget enkel og passer rigtig godt sammen med din tekst og din grafik. Det billede du har arbejdet ud fra, har vist ikke være i så god kvalitet, men det arbejde du har lavet med det er til gengæld rigtig flot. Og din overskrift i bloggen, som tidligere kendt fra din signatur, passer også rigtig godt ind.

Din mission er Dortmund er rigtig stor, men samtidig rigtig fed at læse om. Elsker at du spiller ud fra de samme dyder som sidst. Det at du køber realistisk ind, er nok det største plus i min bog. Men at det samtidig foregår med tanke på hvilken klub og hvordan økonomien er, tilføjer lige en ekstra lille ting til det hele. At du fremhæver talentarbejdet, er utrolig spændende, og en af de ting jeg ser frem til at følge i den her, forhåbentligt, meget lange blog.

SUPER! kommentar at få. Det er kommentarer som disse der gør at man får lyst til at blogge, og gør at motivationen er enorm ! Og dejligt at høre at du allerede nu, -på trods af at der kun er skrevet to updates og at bloggen kun lige er begyndt, føler dig underholdt   Smiley

Også vildt fedt at du syntes om "min måde at spille på" - Altså med realistiske transfers, og hvor man nærmest lever sig ind i spillet, både med økonomi, talentarbejde og alt hvad der ellers høre til  Thumbs Up

Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #8: 26 Maj 2009, 23:12 »

Spændende med Dortmund.

Men forstår ikke dit salg af Nelson Valdez. Han er vel Dortmunds bedste spiller i min bog?
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #9: 27 Maj 2009, 16:38 »

Spændende med Dortmund.

Men forstår ikke dit salg af Nelson Valdez. Han er vel Dortmunds bedste spiller i min bog?

Der kunne jeg så ikke være mere uenig..

Men først og fremmest så skyldes det at jeg kun spiller med en angriber, og der er det Alexander Frei der er førstevalg. Og da Mohammed Zidan hæver 19 millioner kr. i løn om året, og jeg meget tvivlsomt kan komme af med ham på nuværende tidspunkt pga. lønnen, så blev det Valdez der røg på porten for at kunne finanser mine indkøb der skal styrke bredden på midtbanen.



« Seneste Redigering: 27 Maj 2009, 16:57 af Guldbrand » Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #10: 27 Maj 2009, 16:47 »

Kanon god update! Dit layout er super godt og du skriver jo fremragende Wink
Du har i hvert fald også mig som fast læser!
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

schöler/*-*
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #11: 27 Maj 2009, 16:54 »

Der kunne jeg så ikke være mere uenig..

Men først og fremmest så skyldes det at jeg kun spiller med en angriber, og der er det Sebastian Frei der er førstevalg. Og da Mohammed Zidan hæver 19 millioner kr. i løn om året, og jeg meget tvivlsomt kan komme af med ham på nuværende tidspunkt pga. lønnen, så blev det Valdez der røg på porten for at kunne finanser mine indkøb der skal styrke bredden på midtbanen.




Der mener du vel Alexander Frei?   Wink
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #12: 27 Maj 2009, 16:56 »



Dedé belønnet som kaptajn
Efter elleve års tro tjeneste for Dortmund, har den nye træner Jürgen Klopp belønnet venstrebacken Dede som holdets nye kaptajn. Vicekaptajnen bliver den tidligere kaptajn Sebastian Kehl.


Leonardo De Deus Santos også kaldt Dedé skiftede i sæsonen 1998/1999 til Dortmund fra Altetico Mineiro for en overgangsum på 25 millioner kr. Venstrebacken har siden da oplevet meget igennem tiderne med Dortmund, men højdepunktet har unægtelig været mesterskabet tilbage i 2002. Men selvom klubben stort siden mesterskabet har været i krise – både sportsligt som økonimisk, så håber den nyudnævnte kaptajn at de kan begynde at sigte mod toppen af tysk fodbold igen.

”Jeg er 30 år og lakker så småt mod enden af min karriere og selvom jeg har været med til at vinde det tyske mesterskab en enkelt gang, så er jeg forsat sulten efter at vinde flere trofæer. Med udnævnelsen af kaptajn for Dortmund håber jeg at jeg kan være en ledende rolle for holdet og at vi sammen kan skabe gode resultater – både i Bundesligaen, men også i Uefa Cuppen hvor jeg stadig har en revanche til gode fra nederlaget i finalen i 2002 til Feyenoord”             

- Flere medlemmer af truppen har allerede udtrykt stor tilfredshed med udnævnelsen af Dedé som kaptajn.


Kontraktforlængelse r
Dortmund har netop været igennem en række kontrakt forlængelser og blandt de spillere der har forlænget deres kontrakter er Nuri Sahin, Roman Weidenfeller, Tinga og Marc André Kruska. Samtidigt har Dortmund valgt ikke at forlænge med Diego Klimowicz, mens Lars Ricken og Robert Kovac allerede har annonceret at de indstiller deres karriere efter denne sæson.

Sydkoreanske Lee Young-Pyo og Dortmund ligger forsat i forhandlinger, men meget tyder på at de to parter ikke kan blive enige om hverken lønnen eller spillerens rolle på holdet. - Lee Young-Pyo har kontraktudløb til sommer 2009.
 




« Seneste Redigering: 27 Maj 2009, 21:43 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 2# Black 'n' Yellows
« Svar #13: 27 Maj 2009, 16:57 »

Der mener du vel Alexander Frei?   Wink

Jo selvfølgelig   Wink   Ved ikke lige hvad jeg tænke på der.. hehe   Huh
Logged

schöler/*-*
Gæst
 
Sv: 3# Black 'n' Yellows
« Svar #14: 27 Maj 2009, 17:03 »

Det er sgu i orden... jeg følger med alligevel Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010