home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  3 Brugere, 917 Gæster Online.

Indlæg: 1132763 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  This Special Year
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: This Special Year  (Læst 19395 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
This Special Year
« : 09 Jun 2010, 21:44 »




Hej. Velkommen til min blog. Dette vil blive en VM-blog; forstået på den måde, at VM-feberen raser over os, og i disse dage, har jeg spillet FM med forskellige landshold, og det har været lige sjovt hver gang. I denne blog, vil jeg sætte jer ind i mit spil med Argentina - hvor der vil være fokus på mine taktiske overvejelser, vejen til VM, optaktsfasen mod VM og selvfølgelig kulminationen ved VM.
Alt efter, hvordan det går ved VM, kigger jeg på, om jeg vil fortsætte i Argentina. Det er ikke sikkert, men nu får vi at se.

Jeg håber, at folk er klar til at se en taktisk blog her op til VM, med noget god læsning, flot overblik og måske kan jeg sætte jer ind i min tankegang om, hvordan, jeg mener, Argentina skal spille for at få noget stort ud af dette VM.

God læsning,
Zulue


Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #1: 09 Jun 2010, 21:45 »



 × Kampe inden spillets start:
ARGENTINA 2 - 0 CHILE
VENEZUELA  0 – 2  ARGENTINA
ARGENTINA     3 – 0 BOLIVIA
COLOMBIA     2 – 1 ARGENTINA
ARGENTINA     1 – 1 ECUADOR
BRAZIL 0 – 0  ARGENTINA
ARGENTINA     1 – 1 PARAGUAY
PERU  1 – 1 ARGENTINA
ARGENTINA     2 – 1  URUGUAY
CHILE 1 – 0 ARGENTINA
ARGENTINA     4 – 0 VENEZUELA
BOLIVIA 6 – 1 ARGENTINA
ARGENTINA 1 – 0  COLOMBIA
ECUADOR 2 – 0 ARGENTINA



 × Kommende kampe:
RUSLAND – ARGENTINA (VENSKABSKAMP)
ARGENTINA – BRASILIEN
PARAGUAY – ARGENTINA
ARGENTINA – PERU
URUGUAY – ARGENTINA

VM?




 × Nuværende trup:
JUAN PABLO CARRIZO
SERGIO ROMERO
LEO FRANCO

WALTER SAMUEL
GONZALO RODRIGUEZ
GABRIEL MILITO
JAVIER ZANETTI
GABRIEL HEINZE
CRISTIAN ANSALDI
PABLO ZABALETA
MARTIN DEMICHELIS

JAVIER MASCHERANO
ESTEBAN CAMBIASSO
JUAN SEBASTIAN VERON
LUCHO GONZALEZ
EVER BANEGA



LIONEL MESSI
MAURO ZARATE
MAXI RODRUGUEZ
ANGEL DI MARIA
SERGIO AGUERO
CARLOS TEVEZ
GONZALO HIGUAIN
DIEGO MILITO
MARTIN PALERMO

« Seneste Redigering: 09 Jun 2010, 22:20 af Zulue » Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #2: 09 Jun 2010, 21:46 »

Glæder mig til denne blog bliver pinlig. Du kan jo intet vinde.
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #3: 09 Jun 2010, 21:47 »

God start og fedt med en landsholds blog op til VM glæder mig Smiley
Logged

FCK

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #4: 09 Jun 2010, 21:48 »

Glæder mig til denne blog bliver pinlig. Du kan jo intet vinde.

Epic kommentar Grin

- Ser frem til en landsholdsblog. Smiley
Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #5: 09 Jun 2010, 21:49 »

Spændende. Du skriver altid godt, så jeg vil da læse lidt med. Oveni har jeg næsten selv lige taget titlen i Sydafrika med netop Argentina. Smiley
Logged

former zoesuckins

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #6: 09 Jun 2010, 22:40 »




   ×


Igen, velkommen til mit spil med Argentina. Jeg har valgt at oprette spillet, med en realistisk opdatering til FM,
hvor flere spillere er blevet gjort bedre, mens ligeså mange er blevet dårligere. Det har været vigtigt for mig at få så meget realisme ind i spillet som muligt, og min opdatering – lavet af Inferno – har lige præcist, hvad jeg havde brug for. Milito er blevet bedre i koldblodighed, hurtighed og afslutninger, mens også Higuains stats er blevet bedre. Det er ikke sådan, at Milito og Higuain nu danner verdens bedste angrebsduo, men der er langt mere realisme i deres spil. Det er selvfølgelig ikke kun spillere fra Argentina, men hele verden, der er blevet gjort bedre.

 Jeg vil vinde VM med det sydamerikanske hold, der i kvalifikationen slet ikke har spillet overbevisende. I mit lille overblik i andet indlæg, kan du læse, hvordan de har spillet indtil videre. Iøjefaldende er 1-6 lussingen til små-amatørerne fra Bolivia, inden det også er blevet til 4 uafgjorte i en ikke specielt svær kvalifikation. Jeg skal selvfølgelig til VM, lige meget om jeg så skulle have vundet resten af kampene – men her er det meget rart, at jeg lige har lidt kampe til at ’spille mit hold i gang’, inden slutrunden viser sig, og vi skal være super skarpe for at komme langt.  Jeg ligger på en fjerdeplads, med 2 point ned til playoff-pladsen og 4 til slet ikke at være med til VM. Der skal dermed ikke gå meget galt, for at jeg ikke spiller VM til sommer. Jeg har fire kampe tilbage.
 
VM-Kvalifikationen i tal

Det er nu eller aldrig for Argentina. Det skal være i år, hvis man vil vinde Verdensmesterskabet, for med min stamme i midtforsvaret med Samuel på 31 og Martin Demichelis på 28, vil de være henholdsvis 35 og 32 til næste VM, og mon ikke, der findes et par spinkle angribere i tyverne, der nok skal drive gæk med dem så?
Desuden har jeg heller ikke alt for mange år tilbage i Milito. Martin Palermo, 35, Maradonas farlige indskifter er for længst pensioneret og ligger i solen på en vinmark – ligesom Zanetti, 34, Veron, Heinze og Leo Franco.

Jeg har valgt som mit aller første træk at spørge Riquelme, den argentinske troldmand med en fortid i Villareal om at komme tilbage. Jeg har brug for Riquelme-kortet, hvis min midtbane skal spilles rigtigt. Det skal jeg nok vende tilbage til senere, men mange mener, at Veron-Riquelme er lidt 50-50, men i FM har Riquelme bare bedre stats, hvorfor det ville være dumt at lade ham sidde i Boca og kigge fodbold. Der kommer mange spændende spørgsmål – blandt andet, hvordan jeg vil have midtbanen til at fungere; Cambiasso og Mascherano på samme hold – samt en offensiv med Milito, Higuain, Aguero, Messi, di Maria, Tevez og for den sags skyld – Veron og Riquelme. Der er luksusproblemer nok, men det er med at vælge de rigtige indstillinger og den rigtige filosofi, så kan ingen stoppe mit hold.

Jeg håber, I nyder læsningen.

Logged

MarcA
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #7: 09 Jun 2010, 22:47 »

Glæder mig som de fleste andre, til at høre mere Wink
Logged

MINE STRIBER ER RØDE OG HVIDE !

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #8: 09 Jun 2010, 23:30 »

Spændende Zulue! Regner også selv med at starte en VM blog, bare med Mexico, men Zulue, Argentina og VM er sku en drabelig kombination. Glæder mig virkelig til at læse med her!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #9: 09 Jun 2010, 23:35 »




 
x

Jeg vil gerne sætte jer lidt ind i min trup, inden jeg begynder at forklare mine taktiske tanker omkring, hvordan vi
skal spille. Derfor laver jeg lige en gennemgang af, hvilke spillere, jeg har til rådighed, og hvorfor de er i truppen. Den trup der står i mit overblik-indlæg, kommer til at ændre sig hele tiden, og truppen, der er skrevet, var truppen, jeg overtog. Der vil hele tiden blive vurderet og vejet, hvem der er i form og hvem, som ikke spiller godt for tiden. Angrebet og midtbanen er ikke lige let at få til at hænge bedst muligt sammen, hvorfor de kommer i en opdatering for sig selv.

× Keeper
Sergio Romero bliver førstemålmand, og Bizarri bliver andenmålmand. Romero, der spiller i hollandske AZ, har ganske fornuftige stats, og er klart en keeper med potentiale, men i et land, hvor manglen på verdensklassekeeper e er stor, så er Romero et rigtig godt bud på en førstemålmand alligevel. Bizarri på 31 somre, der vogter målet i italienske Lazio, kommer til at blive min reserve, mens Leo Franco ikke skal regne med synderligt meget spilletid. Andujar og Ustari bliver observeret omkring at komme ind omkring holdet.

× Forsvaret

Jeg vil altid gerne spille med et klassisk 4-mands forsvar, og selvom det frister at kaste alle mand frem på dette argentinske landshold, bliver jeg nødt til at have styr på de defensive geled, inden jeg bevæger mig ud i offensiven. Jeg har valgt at fjerne flere nævneværdige spillere som Zabaleta fra Manchester City fra truppen og i stedet tage hjemlige spillere som Monzon og Ferrari med på til hver sin back. Monzon spiller venstreback og går direkte ind i startopstillingen, hvor bedste alternativ er en lidt rusten Cristian Ansaldi, der dog beholder sin plads som backup, mens Zanetti, hvis stats ikke er, hvad de har været, bliver på højrebacken i første ombæring. Ansaldi og Ferrari, der begge er gode offensive kort bliver reserver for den aldrende Inter-spiller.
Og apropos Inter-spillere, så har jeg selvfølgelig Samuel i truppen, som kommer til at sidde tungt på den ene plads i det centrale forsvar. Den anden bliver erhvervet af den langhårede forsvarsspiller med det græsk-klingende navn, Demichelis, mens bredden i midtforsvaret faktisk er ganske respektabelt. Milito fra Barcelona og Gonzalo Rodriguez kommer til at agere reserver, mens Gabriel Heinze også bliver i truppen på grund af sin alsidighed, men nok ikke kommer til at spille grundet sine brølere og aggressive, urutinerede spil.

Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #10: 09 Jun 2010, 23:42 »

Jeg startede også med Argentina i forgårs og kan varmt anbefale Monzon fra Boca til venstre backen. Han har spillet solidt for mig og har derudover brillieret med sit fremragende frispark 2 gange for mig i kvalen.

Edit: Sry så først nu at du havde udtaget Monzon  Thumbs Up
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #11: 09 Jun 2010, 23:47 »

Tak fordi du nævner mit store arbejde med DB'en. :*

Et godt råd fra min tid i Argentina er, at Luchetti gjorde det ganske godt som min andenmålmand, faktisk blev han første valg under VM, fordi Romero blev skadet. Og han stod ganske godt. Dog ikke helt på Romero niveau.

Derudover forstår jeg ikke din frasortering af Zabaleta og måske et SS af Monzon ville være på sin plads. Og hvad med Insua?
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #12: 09 Jun 2010, 23:58 »




 
x

Denne opdatering er fortsat fra sidst, hvor jeg gennemgik forsvaret og midtbanen, men nu bliver midtbanen og angrebet forklaret – det er ikke let, det er det bestemt ikke.

x Midtbanen
Midtbanen er en fin balancegang. Jeg skal altid have min defensivt orienterede spiller, som i Argentina kommer til
at blive Mascherano som førstevalg. Mange skælder Maradona ud i virkeligheden, fordi Cambiasso er en fremragende spiller, der selvfølgelig skulle have været med til VM, men at han er andetvalg, kan man vel ikke sætte så meget spørgsmålstegn ved. Mascherano er ganske fremragende.
Nu kommer så det rigtigt spændende spørgsmål. Jeg fik lov at hive Riquelme ind i truppen, så jeg ligenu sidder mellem Lucho fra Porto med den fremragende sparketeknik og den rolige attitude, Veron, den gamle Manchester-ræv, Riquelme, den fremragende spilfordeler med en teknik og et overblik som sendt fra himlen, og Cambiasso – der ville have været fast mand på ethvert andet hold i hele verden. Hurtigt kan jeg skille Lucho fra. En
fantastisk fodboldspiller, men ingenting i forhold til den offensiv, jeg kan stille med. Veron bliver også siet fra, i det, han er samme type som den bedre Riquelme, og så står spørgsmålet mellem Juan Roman Riquelme, 10’eren eller Cambiasso, 6’eren.

Det er to forskellige spiltyper. Det handler om, hvordan jeg vil spille mit hold. Hvis jeg tror på, at Mascherano ene og alene kan vinde midtbanebraget mod f.eks. Lampard – Gerrard imod England, så bliver jeg nødt til at tro om. Derfor kommer det an på dagen, hvem der kommer til at spille. Jeg bliver nødt til at satse på Cambiasso – Mascherano til de store kampe, måske de svære udekampe, mens Riquelme skal ind og styre spillet som den anden af de to midtbanemænd på alle mine hjemmebanekampe. Det er det, jeg føler er mest rigtigt for holdet, men hvis en af beslutningerne viser sig markant dårligere end den anden, er det selvfølgelig blot at bruge den, der virker bedst.
På venstrefløj har jeg Angel di Maria som en klassisk venstrefløj, der skal skabe hurtigt opspil, direkte udfordringer og gode indlæg, mens jeg på højre har troldmanden Messi, som selvfølgelig skal ind i banen, sparke, stikke mine angribere i dybden og sætte sine mænd. Det her skal nok blive godt.

x Angrebet
… nu bliver det først for alvor svært. For selvom jeg har bænket enten Cambiasso eller Riquelme, skal vi nu til at finde navne helt oppe i toppen af deres positioner siddende på min bænk, men sådan er det, når nogle endnu bedre sidder på tronen foran. Min førsteangriber bliver fra spillets start Gonzalo Higuain. Med 18 i afslutninger, 17 i hurtighed og 16 i koldblodighed kommer Real Madrid-topscoreren til at fungere som den rolle, jeg har valgt at spille ham som – ’avanceret angriber’.
Til at spille ved siden af den lynende hurtige Higuain, har jeg i første omgang valgt Sergio Kun Aguero fra Atletico Madrid. Aguero plejer altid at spille som en drøm for mig, når jeg har ham på mit hold, men dette er slet slet ikke en sikker plads for Aguero. Diego Milito ligger som en fremragende dybdeliggende angriber på bænken, mens energibundtet Carlos Tevez også nok skal få rigeligt med spilletid. Dermed er Higuain-Aguero konstellationen, den jeg kommer til at starte med i min første kamp mod Rusland, så fremt at alle holder sig fra skader. Hvis jeg får skader, kommer dette nok bare til at lette presset lidt.
Derudover vil jeg sige, at jeg med denne formation, altid kan rykke Aguero ned på den offensive midtbane og spille ham som en trequartista, som han også sagtens kan – ellers kan Messi rykkes ind på den offensive midtbane og få den rolle, der passer ham bedst, og man kan også sagtens ligge Riquelme op på denne offensive midtbane. Der er rigeligt at ting at gøre.



Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #13: 10 Jun 2010, 00:03 »

Tak fordi du nævner mit store arbejde med DB'en. :*

Et godt råd fra min tid i Argentina er, at Luchetti gjorde det ganske godt som min andenmålmand, faktisk blev han første valg under VM, fordi Romero blev skadet. Og han stod ganske godt. Dog ikke helt på Romero niveau.

Derudover forstår jeg ikke din frasortering af Zabaleta og måske et SS af Monzon ville være på sin plads. Og hvad med Insua?

Min frasortering af Zabaleta skal ses i det lys, at jeg synes han er for standard og ikke har nok kompetencer til at kunne begå sig i topfodbold. Det bliver for ligegyldigt til mig. :-)

Her er SS'et af Monzon.
http://roflsaurus.com/users/public/f29924Monzono167.png

Tak for din kommentar, Niklas, og det glæder mig - han lyder som et sublimt kort.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #14: 10 Jun 2010, 01:10 »

Spændende. Du skriver altid godt, så jeg vil da læse lidt med. Oveni har jeg næsten selv lige taget titlen i Sydafrika med netop Argentina. Smiley

Fedt!
Jeg håber, jeg kan gøre dine bedrifter efter!

Spændende Zulue! Regner også selv med at starte en VM blog, bare med Mexico, men Zulue, Argentina og VM er sku en drabelig kombination. Glæder mig virkelig til at læse med her!

Glæder mig, at du er med Nibali.. :-)

Håber, I nyder læsningen so far.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010