home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 09:53:49 warmon Blogkonkur... [32] Journeyman - Førs...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23311
  1 Bruger, 350 Gæster Online.

Indlæg: 1132795 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: HenryJames45
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  This Special Year
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: This Special Year  (Læst 19435 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #45: 13 Jun 2010, 12:49 »

Det lyder verdensklasse. Updaten om kampen imod Elfenbenskysten kommer op meget snart. :-)
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #46: 13 Jun 2010, 13:37 »


Jeg stillede op til kampen i en 4-4-2 i håb om, at jeg ville kunne nedbryde Elfenbenskystens 4-2-3-1 med en solid midtbane, hvor Cambiasso og Mascherano skulle ind og vinde deres nærkampe. Det var vitalt for mit hold, at vi kom godt i gang til dette VM, men ikke mere vigtigt, end at jeg kunne acceptere en uafgjort. Derfor var jeg ikke gået i fuldstændig angrebs-mode, selvom det ville være perfekt at komme i gang med en sejr. Jeg håbede på, at mine angribere ville sætte en ære i at angribe, og jeg håbede, at mine forsvarsspillere ville sætte en ære i at forsvare mit mål med deres liv – hvis de gjorde det, ville de vinde.
VM GRUPPE E

Argentina 3
Tjekkiet 1
Mexico 1
Elfenbenskysten  0

Da vi kom ind i modstanderinstrukti oner, så jeg, at Elfenbenskysten havde valgt at starte med en Drogba som var
småskadet – 71% klar. Dette var et klart sats, hvorfor jeg sagde til mine spillere, at de selvfølgelig skulle tackle hårdt på superstjernen, skærme af altid og bare sidde konstant på ham. Derudover fik de andre spillere grundige modstanderinstrukti oner – det ville være dumt at lade et mål gå ind i åbningskampen på grund af markeringsfejl.

Kampen gik i gang, og Elfenbenskysten sad mere på spillet, end jeg havde forventet. Derfor satte jeg min ’Startstrategi’ fra Standard til Kontroller og straks begyndte spillet at flyde bedre over midten, Cambiasso holdte bedre i bolden, og Messi blev sat langt mere i scene – fantastisk.
Dette gav bonus allerede efter 23 minutter. Messi trak fra sin position i højre ind i banen og fandt Aguero, der vendte på sin forsvarsspiller og pludselig stod i en fri position. Heldigvis for os, afsluttede Aguero med en vanlig skarphed, en vanlig rutine, der gjorde, at man skulle tro at El Kun var en rutineret ræv på trods af sine blot 21 somre. 1-0.

Efter pausen gik vi mere efter at spille bolden sikkert rundt og trække nogle lette minutter, når vi kunne. Elfenbenskysten var ikke for alvor farlige, men det var ikke til at vide sig sikker på noget, med Kalou på venstrekanten og Drogba i angrebet. Det var dog ikke lang tid, Drogba fik lov at spille mere, for det så ud til, at mine hårde tacklinger havde kørt Drogba fysisk ned, og han gik ud med 55% efter at have spillet en ganske rædselsfuld kamp. Perfekt!
Nu var der ikke meget andet at gøre, end at prøve at holde den hjem, men stadig være farlige. Der var absolut ingen grund til at sætte 11 mand bag bolden, når vi alligevel havde den hele tiden. Dette gav selvfølgelig pote efter 69 minutter spil, hvor målscoreren Aguero fandt Di Maria med en smuk indenomsaflevering og venstrefløjen brændte ikke den kæmpe chance. 2-0 og sikre point til Argentina, havde jeg nu sikret.
Romaric, Elfenbenkystens offensive midtbane, reducerede efter 88 minutter til slutstillingen 2-1, men uden Drogba var mine modstandere aldrig farlige nok til at kunne skabe noget. Næste kamp er i mod Tjekkiet, og kan jeg vinde den der, så er jeg selvfølgelig avanceret, men heller ikke der, vil jeg kaste mine spillere ud i et offensivt og hovedløst spil, men moderat og kontrolleret balanceret fodboldspil.

Argentina 2 - 1 Elfenbenskysten



Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #47: 13 Jun 2010, 13:42 »

Super update glæder mig altid at se en skrive så fantastisk, og tillykke med resultatet
Logged

Tidligere: Baloo38

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #48: 13 Jun 2010, 13:52 »

Fint resultat at starte med.

Men, det er altså ikke den nemmeste gruppe du er i. Både Tjekkiet, Elfenbenskysten og Mexico er gode hold. Jeg håber du klarer den
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #49: 13 Jun 2010, 14:03 »

Fantastisk blog!
Fed grafik og super god læsning, jeg følger med her Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #50: 13 Jun 2010, 15:13 »

Tusinde tak for alle kommentarerne, det er sgu fedt at I følger med!
Nej Dusty, det er ikke nogen let gruppe, men det var rigtig fedt at starte ud med en sejr. Nu skal jeg se, om jeg kan volde Tjekkiet problemer, men en uafgjort ville også være fint. Mexico bør jeg kunne slå. :-)
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #51: 13 Jun 2010, 22:04 »

Gode updates! Følger stadigvæk Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #52: 14 Jun 2010, 17:58 »

Lyder lækkert Schmidt! Der kommer endnu en update i aften, håber I glæder jer til en spændende beretning af Tjekkiet-kampen.
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #53: 14 Jun 2010, 18:22 »

Selvfølgelig gør vi det Opstemt
Logged

Nicocp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #54: 14 Jun 2010, 18:27 »

Rigtig rigtig god blog ! Opstemt Superb sprog og lækker grafik Opstemt

Følger tæt med Grin
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #55: 14 Jun 2010, 20:56 »

Selvfølgelig gør vi det Smiley
Logged

Hala Madrid!

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #56: 14 Jun 2010, 22:30 »


Det  var helt fantastisk at starte ud med en sejr over Elfenbenskysten. Jeg kunne sagtens have forestillet mig en lidt nervøs start fra begge hold, der sagtens kunne have endt ud i en kedelig uafgjort, men min defensiv var påpasselig og min offensiv i særklasse, så derfor havde jeg taget en sejr med ud af den første kamp, mod et mindre urutineret og mindre talentfuldt Elfenbenskysten-mandskab, der dog ikke var ufarlige. Jeg var både dygtig – men også heldig med, at Drogba, deres største stjerne ikke var fit og klar til at spille en brandkamp, som det ikke var sikkert, mit centrale forsvar kunne holdt nede.

Jeg stillede derfor op til kampen mod Tjekkiet, som jeg bestemt ikke undervurderede på forhånd – nærmere omvendt -  med samme opstilling som jeg vandt mine første tre point med.
Tjekkiet 4
Argentina 3
Mexico 2
Elfenbenskysten 1

Jeg havde sat tempoet en anelse op i det, jeg sagtens følte, at mine tekniske – ikke blot gode, men ganske enkelt vidundere – i offensiven sagtens kunne få spillet til at hænge sammen, selvom tempoet blev sat en anelse op. Messi, Di Maria, Aguero og Higuain ville ikke smide nogle bolde væk, det vidste jeg.

Derfor var det måske ikke rigtig en overraskelse, at vi startede som lyn og torden. Messi havde et brag på overlæggeren allerede efter få minutter, inden selvsamme Messi i samarbejde med Cambiasso gjorde det til 1-0. Messi fik en bold fra Aguero, lagde den tilbage til Cambiasso, der fandt Messi igen, som vendte rundt om en mand, inden han en smule heldig lagde den ind i nettet bag keeperen – verdens bedste spiller sparket sig selv i gang til en slutrunde – mine forventninger voksede sekund for sekund, for der er ikke noget værre, end når man ikke kan få sin uden tvivl bedste spiller til at fungere i de kampe, hvor han skal fungere. Det er noget anderledes på landshold end på klubhold, hvor Messi nok skal sprudle på et tidspunkt af sæsonen, men til en slutrunde, kan man risikere blot at spille 3-4-5 kampe, og hvis en spiller som Messi ikke lige kommer op i topform, ja, så kan det godt se skidt ud. Alfa omega er at få de stjerner, der kan gøre forskellen, til at gøre forskellen.

Men det fik mine tjekkiske modstandere pludselig – den lidt uberegnelige midtbanespiller, med det helt enorme talent, det fantastiske overblik og evnen til at skabe noget ud af ingenting, Rosicky. Rosicky var fra det 25 minut og indtil dommerens sidste fløjt, kampens helt store oplevelse. Efter 33 minutter satte han sig selv i scene med et fremragende skud, Romero måtte ud i fuld længde for at pille, inden han efter 42 minutter bragte balance i regnskabet med et fabelagtigt drøn, som en Romero i fuld længde + hestehale ikke engang havde nået. Imponerende, smukt. 1-1, desværre.

Efter halvlegen havde mine spillere svært ved at finde fodfæstet mod et pludseligt hurtigere, mere aggressivt Tjekkietmandskab, der ikke rigtig kunne bruge uafgjort til det helt store, men heller ikke ville satse alt. Der var spillet 70 minutter, inden Messi stak Aguero i dybden, men Aguero brændte den store chance. På kontraen fik Rosicky midt på banen, og efter at have rundet en – urutineret her – Cambiasso, så havde han en 2 mod 2 situaition mod mit forsvar med Samuel og Demischelis og Milan Baros fra Tjekkiet. Baros rykkede skarpt til venstre, inden han drejede ind mod midten og Rosicky fandt ham på det akkurat rigtige tidspunkt og sekundet efter lå bolden i kassen. 1-2.

Ærgerligt for mig, var jeg ikke dygtig nok til at levere det sidste pres, der måske kunne have udlignet kampen. Jeg måtte give op og overgive mig til en forrygende spiller, jeg simpelthen havde undervuderet – desværre. Dette nederlag tager jeg – ligesom 95 procent af andre nederlag – på min kappe, fuldt og fast. Det ser nu rigtig skidt ud med hensyn til at avancere på gruppens førsteplads, for vi skal slå Mexico i sidste kamp, mens Tjekkiet skal smide point. Vi burde dog være sikkert videre.

Følg med næste gang, når Argentina og Mexico mødes, hvor jeg lover underholdning.


Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #57: 15 Jun 2010, 21:57 »

God update Wink!
Glæder mig til den næste Smiley
Logged

Hala Madrid!

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #58: 20 Jun 2010, 11:44 »

Er du gået helt i stå Zulue? Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010