home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 289 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  This Special Year
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: This Special Year  (Læst 19378 gange)
chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #15: 10 Jun 2010, 01:35 »

synes det er en glimrende blog du har fået lavet indtil nu. glæder mig til mere Smiley
Logged

atuz
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #16: 10 Jun 2010, 01:37 »

Jeg gider som regel ikke læse mere end den første opdatering i de blogs der kommer her, men lige denne her har af en eller anden grund fanget mig Wink Jeg følger med fremover.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #17: 10 Jun 2010, 11:21 »




x

Det var en gennemgang af truppen. Jeg ville egentlig have gjort den lidt kortere, men der var meget at fortælle, så den blev delt op over to updates. Jeg håber stadig, I nyder læsningen.

Dermed er jeg klar til første kamp imod Rusland. Min opstilling som vist på dette SS. Værd at bemærke er, at Cambiasso og Mascherano er trukket ned på den defensive midtbane. I og med, dette er en venskabskamp, har jeg valgt at afprøve en idé, jeg fik med, at Cambiasso skulle spille som ’dybdeliggende playmaker’, mens hans makker skulle være Mascherano. Ellers er begge mine forsvarer centralt skadet, hvorfor Henize og Rodriquez bliver hentet ind i start11. Garay er med i truppen, ligesom jeg har hentet Aimar og nogle hjemlige ind til denne testkamp. Det er ikke sikkert, alle kommer i spil.

Jeg stillede op med følgende indstillinger til mine positioner.
Romero – Forsvar
Zanetti – Back (Automatisk)
Heinze – Begrænset Forsvarsspiller (Forsvar)
Rodriguez – Central Forsvar (Forsvar)
Monzon – Back (Automatisk)

Cambiasso – Dybdeliggende Playmaker (Support)
Mascherano – Ankermand (Forsvar)

Messi – Inderste Angriber (Angreb)
di Maria – Kantspiller (Angreb)

Higuain – Avanceret Angriber (Angreb)
Aguero – Dybdeliggende Angriber (Support)

Jeg har givet mine spillere med Angreb 14 i mentalitet, mine spillere med Support 11 i Mentalitet (9 for backsne i dag, men det bliver 11 normalt) og dem med Forsvar har fået 5 i mentalitet. Det er vigtigt, at disse følger hinanden, så der er styr på, hvor folk spiller.

x Første halvleg:
Første halvleg startede i et hektisk tempo, og vores russiske modstandere ville vise, at de kunne spille fodbold på hjemmebane. Arshavin, der startede på venstrekant med følgende spillerinstrukser (Tæt markering: Nej – Skræm af: Standard – Tackling: Normal – Tving til at bruge: Højre Ben) kom til et indlæg, hvor Pavlyuchenko, russernes høje angrebs-es dominerede hovedspillet og fik en chance på, der dog røg over mål. Romero gav bolden, og efter lidt spil blev der slået en lang bold mod Higuain. Real Madrid-spilleren tabte sin duel, inden bolden var løs på midtbanen, men her vandt Cambiasso sin indbyrdes duel med førnævnte Pavlyuchenko, inden han sendte bolden til Higuain, der slap den til Aguero. Aguero holdte kort på bolden, inden han med en smuk indenomsaflevering fandt en Messi på kanten af feltet, og med et træk ind i feltet fik han vundet et straffespark.
Jeg havde ikke fået sat skytter, så den nye mand Monzon blev sat til at sparke, og bedst som jeg troede jeg kom foran, pillede Igor Akinfeev på stregen, Monzons småsvage spark. Ærgerligt.

Halvlegen forløb med os som det klart bedste hold. Udover straffesparket, brændte Higuain og senere Rodriguez store chancer. Rusland blev aldrig for alvor farlige på andet end langskud, hvilket fra start var planen.

x Anden halvleg:
Anden halvleg startede meget som første sluttede – lidt ude af tempo. Jeg var tvunget til at skifte mange spillere ud, hvis klubber ikke ville have, at spillerne fik fuld tid – så jeg byttede følgende spillere:
Bizzari for Romero, Riquelme for Cambiasso, Gago for Mascherano, Maxi for Messi og Carlos Tevez for Aguero. Senere skiftede jeg Ansaldi for en småskadet Monzon.

Dette betød altså, at jeg lod Gago holde pladsen som Ankermand, men rykkede Riquelme frem på den centrale midtbane, hvor han skulle være spilfordeler fra. Samtidig fik Maxi en mere traditionel kantspiller-rolle, mens Tevez gik direkte ind på Agueros plads.
Udskiftningerne var en lille svækkelse for holdet – og kampen. Vi fandt dog netmaskerne ved et fremragende skud af Riquelme. Den begavede offensivspiller modtog en clearing på kanten af buen, inden han så sit snit til at lægge bolden knaldhårdt med skru over i det lange hjørne uden for keeperens rækkevidde. Alan Dzagoev udlignede til kampens slutresultat blot 5 minutter senere på endnu et langskud i verdensklasse.

Riquelme blev dagens spiller, efter et flot mål samt kun én enkelt aflevering misset på 45 minutter. Flot kamp og et godt lille præg til mig om, at Riquelme er, hvor han skal være. 



Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #18: 10 Jun 2010, 11:36 »

Dejligt med en VM-blog, her op til VM. Bloggen får lige skruet ekstra op for VM-stemningen.

Well done so far. Må erkende, at jeg bliver inspireret af idéen om at skrive en VM-blog. Men nu må vi se hvad der sker. Håber i hvert fald at du ikke stopper bloggen foreløbig. :-)
Logged


Arsenal Football Club


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #19: 10 Jun 2010, 13:23 »

Endnu en god update Smiley

KIU Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #20: 10 Jun 2010, 15:10 »

Tak skal I have. Der kommer i hvert fald endnu en opdatering i dag og op til VM, håber jeg, I er klar på en masse bold! Jeg er i hvert fald i den rigtige stemning.
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #21: 10 Jun 2010, 15:23 »

Rigtig god blog og tror godt du kan gå hen og vinde VM, men du giver vel ikke lige et link til den der DB?
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #22: 10 Jun 2010, 15:45 »

Der er ikke noget link til DB'en, det er kun en som jeg og Zulue er i besiddelse af, og jeg har ingen planer om at publicere den.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #23: 10 Jun 2010, 15:50 »


x


Efter venskabskampen mod Rusland, var det tid til en meget mere seriøs opgave i form af ærkefjendeopgøret mod Brasilien. Brasilien, der på daværende tidspunkt lå nummer 1 i gruppen, ville jeg forsøge at slå via meget
boldovertag og hurtigt angrebsspil. Jeg håbede, at jeg kunne sætte Messi og di Maria i scene, samt var mit fokus inden kampen at få skærmet af for Kakas fantastiske dybdeløb og give ham så lidt boldomgang som muligt. Derudover skulle der altid være maksimalt pres på Felipe Melo og Gilberto Silva på den defensive midtbane fra mine Cambiasso og Mascherano.

Kampen startede med et planmæssigt overtag. Jeg stillede op helt som mod Rusland, hvorfor jeg springer direkte til første mål – der faldt efter 23 minutters spil. Målet startede allerede efter 21 minutter, hvor Mascherano, som er mit vigtige defensive kort, valgte at sætte alle sejl ind imod at lægge det højst mulige pres på Denilson, som spillede ved siden af Kaka i dagens anledning. Det lykkedes, og Denilson smed bolden væk. Perfekt.
Derefter røg bolden tilbage til keeper, inden di Maria fik den og lavede et sideskift til Zanetti. Zanetti slog frem til Higuain, som var gået tilbage i banen for at modtage bolden. Higuain løb længe med bolden, og jeg ville have ham til at stikke Messi, men hullet blev lukket inden han nåede det. I stedet vendte han, og spillede Cambiasso i fødderne. Cambiasso havde jeg valgt som playmaker, og her gjorde den skaldede Interspiller en rigtig god figur, da han med en førstegangsafleveri ng satte fart i bolden, og pludselig skete der noget med mit angrebsspil. Monzon kom til fra venstre og han tog et enkelt træk, inden han slog bolden hårdt ind mod forreste stolpe, hvor Messi kom fra sin position i højre som Inderste Angriber og stanger bolden overlægger ind.

Det var en fed følelse at se bolden gå ind. Taktikken så ud til at virke, og jeg ændrede ikke på noget. 6 minutter efter åbningsmålet, gav Zanetti Messi bolden op ad fløjen, inden han spillede den til Aguero. El Kun vendte på en tallerken og serverede bolden op i krogen. Et perlemål, og nu var vi foran 2-0. Nu gjaldt det om at holde brasilianerne fra unødvendige chancer.
Til slut i første halvleg udlignede Luis Fabiano, men jeg var klart i overtal over hele kampen, hvorfor vi kunne lade os hylde som vinderhold – fortjent!

Lidt statistik over kampen, synes jeg vi skal kigge på.
Argentina 2 - 1 Brasilien
Skud: 13 – 13
Indenfor målrammen: 6 -2
Åbne chancer: 0 – 0
Langskud: 8 – 5
Boldbesiddelse: 56 – 44

Spændende synes jeg er, at vi på papiret har lige mange skud. Brasilianerne gik i de døende minutter efter sejren, og selvfølgelig har de fået mange skud efter at have været bagud med 1 i 45 minutter, jagtende efter en scoring. Vi gjorde meget rigtigt i, at vi skulle have bolden meget, men jeg vil meget gerne, at mine chancer udmønter sig i så lidt langskud (selvom Aguero scorede her, og Riquelme i sidste kamp), men at vi i stedet får spillet os til en reel chance – en åben chance, som normalt er det, der skaber mål. Ellers er det imponerende, der blev scoret 3 gange uden nogle reelle chancer. Det siger noget om angribernes niveau for de respektive hold.

Jeg vender tilbage med en kort gennemgang af min kamp i mod Peru, som ender ud med et meget spændende resultat. Jeg håber, I nyder læsningen.


Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #24: 10 Jun 2010, 15:54 »

Jeg synes den sidste update ser lidt akavet ud. De andre updates har været nydelige, med en ordenlig opdeling. Men denne mangler måske nogle overskrifter som lyder lidt op i forhold til selve teksten, så det er lidt mere overskueligt.

Teksten kan jeg dog ikke pege fingre af! Klasse.

Edit: Okay den anden sidste update nu.
Logged

:-)

Nicocp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #25: 10 Jun 2010, 15:54 »

Rigtig god update.. Flot layout og god gennemgang af kampen..

KIU Wink
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #26: 10 Jun 2010, 23:11 »


x

Efter min flotte taktiske sejr over Brasilien, der ellers har spillet rigtig god fodbold, var det tid til en lidt lettere opgave på udebane. Jeg skulle til Paraguay, der ligger nummer tre i kvalifikationen, som ellers ikke kan beskrives
som noget verdensklassehold – en plads som nummer 32 på verdensranglisten; så det er tydeligt at Paraguay har ’spillet over evne’ i kvalifikationen, hvorfor en udekamp i deres land, selvfølgelig ikke er sjov kost. Alt efter hvordan kampen forløber, vil jeg være tilfreds med et enkelt point.

Jeg stillede op på samme måde, som jeg gjorde mod Rusland og Brasilien. Jeg synes, det har fungeret helt sublimt, og selvom det på papiret ser en anelse defensivt at stille op med to defensivt orienterede centrale midtbanefolk, så har det altså givet pote. Jeg kan ikke fordrage at spille udekampe i det, man aldrig ved, hvad der kan ske, men her er mine indstillinger til kampen.
Holdopstilling
Holdindstillinger



x Kampen:
Da kampen gik i gang, overtog vi hurtigt spillet, og allerede efter 7 minutter havde Messi bragt os foran. Igen en stikning fra Aguero, der har været sublim til at finde hullet mellem modstanderens forsvar i min tid for Argentina, til Messi, der iskoldt afsluttede og udplacerede målmanden. 3 minutter senere, fik Aguero nok engang bolden på kanten af feltet, hvor han løb på tværs. Higuain tog et løb, som kun er en sand mester værdigt, og knaldede bolden op til stillingen 0-2 efter 10 minutter. Da vi gik til halvleg, sagde jeg til mine spillere, at jeg var tilfreds med indsatsen. De havde virkelig spillet en flot omgang fodbold.

Det skulle jeg så nok ikke have gjort, for blot to minutter efter dommerens fløjt, lå bolden bag Romero i målet – skuffende. Jeg havde dog før – senest i Brasilienkampen – vist mig god nok til at kunne forsvare en 1-målsføring, men sådan skulle det altså ikke gå i dag. Marginalerne var bestemt ikke på vores side – for efter 3 skud på træværket, driblede Cabenas sig igennem et urutineret og hovedløst frembusende forsvar i det 89’ minut og gjorde det til 2-2. Mega-skuffelse for mig, holdet og virkelig ærgerligt, for vi kunne have sikret os kvalifikationen. Nu kommer kampe mod Peru og Uruguay, som burde give mindst 4 point, men man ved aldrig …

Oversigt over kampen:
Paraguay 2 – Argentina
Skud: 11 – 20
Indenfor målrammen: 4 – 8
Træværket: 0 – 3
Åbne Chancer: 2 – 4
Boldbesiddelse: 42 - 58




Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #27: 10 Jun 2010, 23:40 »

ærgeligt i kampen mod paraguay, men eller en flot sejr over Brasilien.

Dit Skriven kan man ikke sætte ord på men siger nu alligevel KLASSE.
kan virkelig godt lig dit layout især billderne.

det er også rigtig rart at du giver os sådan en gennemgang af din Taktik, man kan virkelig se og læse om hvordan du vil spille.
Måske den bedste blog jeg har læst.

håber du forsætter i lang tid Smiley
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: This Special Year
« Svar #28: 10 Jun 2010, 23:44 »

Fin blog, Zulue. Flot skriftligt og grafisk. Er dog ikke så vild med den sorte kant på Argentina-flaget. Ser lidt kikset ud. Men ellers er det super. Kunne du ikke smide et ss af de spillere, du har gjort bedre i din trup?
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #29: 10 Jun 2010, 23:59 »

Han har ikke gjort nogen bedre. Jeg har lavet det hele. Og af argentinske spillere mener jeg kun det er Diego Milito og Higuain der er pillet ved.

Til bloggen: Igen et fantastisk arbejde du ligger i bloggen. Glæder mig til Argentina vinder VM!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010