home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:31 Bubbles Blogkonkur... #8 - Danish Viking War...
I går kl. 19:37:26 Broen13 Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
21 Maj 2024, 20:57 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  0 Brugere, 313 Gæster Online.

Indlæg: 1132774 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  115; The Sky Blues tidl. Los Rojiblancos, The Continental Challenge
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 Udprint
Forfatter Emne: 115; The Sky Blues tidl. Los Rojiblancos, The Continental Challenge  (Læst 140917 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 96; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #240: 11 Aug 2011, 19:52 »





LIGAAFSLUTNING; 15. Maj 2028
Ligaen 2027-2028 er færdig og det har været en fantastisk ligaafslutning for Atlético Madrid. Næsten siden starten af ligaen har det været Atlético og Sevilla der har kæmpet om 1. pladsen, med Real Madrid lige i hælene. Især omkring Marts-April, hvor Sevilla begyndte at få et forspring og Atlético tabte for første gang i 65. kampe mod Valencia. Men det var ikke Atlético's eneste nederlag. De tabte mod Elche kun 4 kampe efter Valencia katastrofen. Og kun 5 kampe inden ligaen var slut så tabte Atlético mod ærkerivalerne Real Madrid, men det betød ikke det store for Real Madrid, da de allerede var en del bagefter Sevilla og Atlético Madrid. Efter 36 kampe, så det rigtig godt ud for Atlético. De manglede kun Athletic og Almería. Desværre tabte Atlético mod Almería 3-1, hvilket betød at den sidste kamp var altafgørende. Sevilla førte med et point og skulle spille mod Real Sociedad.

De to kampe blev spillet på samme tid. Atléticos kamp blev spillet på udebane, altså på Almería's stadion Estadio Mediterráneo. Almería's målmand Carlos Escobar ville sikkert ønske, han var et helt andet sted, efter han scorede selvmål i det 21. minut og det så rigtig godt ud for Atlético Madrid. Da Sociedad også fik en tidlig føring i deres kamp. Så efter 50. minutter kunne anføreren Carmelo Marafioti score sit 23 mål i ligaen og Atléticos mål nr. 100. Derfor førte Atlético Madrid 2-0. Kampen blev fløjtet af og Atlético kunne spændt kigge om de havde vundet mesterskabet. Sevilla tabte 2-0 mod Sociedad på hjemmebane hvilket betød at Atlético Madrid havde vundet mesterskabet for 2. år i træk!
Atlético Madrid er begyndt at blive Spaniens bedste hold, da de i de seneste 10 år enten har været på 2. plads eller 1. plads. Begge to har faktisk været lige fordelt.



Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 97; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #241: 11 Aug 2011, 21:37 »





CHAMPIONS LEAGUE FINALE; 20. Maj 2028
MANCHESTER CITY 2-4 ATLÉTICO MADRID
Atlético Madrid skulle i 2028's version af Champions League, hvor de skulle møde Manchester City. Manchester City har været meget gode indtil videre i Champions League. De mødte PSV, Inter og Luzern i gruppespillet. De kom videre med 11 point, imens at PSV kom på første plads med 12 point. I 1. knockout runde mødte de Marseille. De vandt samlet 3-0 og i kvartfinalen vandt de samlet 4-2. Endnu en gang vandt de på at vinde en kamp og spille en kamp uafgjort. I semifinalen skulle de møde Chelsea. I den første kamp tabte de 3-4, men i den anden kamp vandt de 1-0 på hjemmebane, hvilket gjorde at de kom videre til finalen på udebanemål.

Finalen bliver spillet på Türk Telekom Arena hvor der er plads til 53000 tilskuere. Det er for første gang nogensinde at finalen blev spillet på Türk Telekom Arena i Champions League's historie. Men ikke første gang den blev spillet i Tyrkiet. Da den før er blevet spillet på Izmir Arena i 2017 og Atatürk Olympic Stadium. Kampens dommer kommer til at blive den tyske Holger Böhme. Han har indtil videre i sine 7 Champions League kampe givet 30 gule og et rødt kort. Men hvis man kigger på dommerbedømmelsen i Champions League indtil videre. Så er Holger Böhme på 3. sidste plads med 7.12 imens at Georg Holzer er på 1. plads med 9.51, så det er overraskende at det ikke er ham der dømmer finalen.

David Martín kunne ikke være med til kampen, da han 13 dage før havde brækket armen og Miguel Castañeda fik et håndledsbrud 4 uger inden, hvilket også holdt ham ude i semifinalen. David Martín er en vigtig brik i Atlético Madrid angrebet og har i sine 41 kampe i sæsonen scoret 35 mål, hvoraf 8 af dem har været i Champions League. På midtbanen startede Federico Blázquez inde ude i venstre side og på midten startede Hector Ojeda inde. Héctor har started inde i alle Champions League kampene indtil videre. Ude i højre side var Omar Costas, som højst sandsynligt spiller sin sidste sæson på Estadio de Madrid.

Midtbanespilleren Federico Blázquez sikrede Atlético Madrid føringen med et godt hovedstød lige indenfor den lille boks i det 23. minut og Atlético Madrid's anfører Carmelo Marafioti fordoblede deres føring efter 39. minutter. Derfor så det super godt ud da Atlético gik ind i 2. halvleg med en 2-0 føring. Manchester City's angriber Henrique reducerede for Manchester City efter 57. minutter på et hårdt skud. Men en fejl af Manchester City's Gino D'Avino gav Marafioti mulighed for at score. Han scorede og derfor førte Atlético nu 3-1. Men hurtigt efter lavede målmanden Raul Aramayo en fejl, der gjorde at Henrique med lethed kunne score endnu en gang. Efter 69. minutter scorede Federico Blázquez kampens sidste mål, hvilket førte at til at Atlético Madridn nu havde vundet Champions League!

Atlético Madrid har været meget succesfulde i Champions League og David Martín som desværre ikke kunne være med til finalen tog Champions League bedste spiller, Ex-Atlético spilleren Christian Arriola kom på 2. plads og Federico Blázquez fik en 3. plads. Og i UEFA Champions League Dream Team var 8 af 11 spillere fra Atlético Madrid. I sommerpausen kommer Atlético Madrid højst sandsynligt til at sælge Omar Costas og Carmelo Marafioti. Men oppe i angrebet kommer Alex Zorrilla måske til at erstatte Carmelo. Men ude på højre midtbane skal de erstatte Omar Costas.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 98; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #242: 14 Aug 2011, 10:45 »





PRESEASON; 4. August 2028
Jeg skal til at gå i gang med min 5. sæson som manager i Atlético Madrid og jeg har slået rekorden for længste periode i en klub. Indtil videre har jeg været i Atlético Madrid i 1472 dage, imens at jeg i Tottenham var kun lidt over 1200 dage. Men før kampene i min 5. sæson går i gang, så er der også sket nogle ændringer i og omkring holdet.

Atlético Madrid er rykket op i den europæiske klubrangorden. I de seneste 10 år har de aldrig været over 5. pladsen, men i år rykkede de 4. placeringer op til 3. pladsen i den nye europæiske klubrangorden for næste sæson. I top 3 er det de 3 spanske klubber Barcelona, Real Madrid og Atlético Madrid. Men hvis Atlético fortsætter den form de er i ligenu, med top 2 placeringerne i Liga BBVA og en Champions League titel engang imellem, så kommer Atlético nok ikke inden for længe til at være på 1. plads i Europa. Atlético har også fået et nyt tøjsponsorat, der næsten giver Atlético 10Mio mere årligt. Det indbringer nemlig klubben 75Mio årligt og det er en 4 årig aftale.

Der er også ligesom hvert år kommet nye ungdomsspillere ind i klubben. I mine 4 år i klubben har det været en lille skuffelse angående de ungdomsspillere der er kommet til klubben. Det eneste store talent, der er kommet ind i klubben de seneste 4 år er den nu 19 årige Alex Zorrilla, som stadig mangler at vise sit fulde potentiale, men i dette år kan det være at han kan vise sit fulde potentiale. I år kom der også mange nye spillere ind i klubbens ungdomsrækker, men som ofte, så har ingen af dem vist det store potentiale.

I venskabskampene har Atlético Madrid skuffet en smule, de har spillet sølle 3 venskabskampe. Den første var d. 24 Juli mod Manchester United på Old Trafford. Der var fuldt stadion da Manchester United gjorde et ungt Atlético hold til grin, med en 3-7 sejr. 2 dage senere skulle Atlético spille mod Manchesters rivaler Liverpool på Anfield. Endnu en gang var der fuldt stadion og endnu en gang vandt Liverpool. Dog var det lidt mindre denne gang, da de kun vandt 2-1. D. 3 August skulle Atlético rejse til Belgien for at spille mod Deinze. Atlético vandt 3-0, hvor Deinze scorede 3 selvmål.

Nu venter der en spændende sæson, hvor kampen om titlen i Liga BBVA kommer til at være ekstremt tæt. For 28 år siden i 2010-2011, var det Barcelona der styrede showet, men nu 28 år senere, så er det Espanyol, Atlético Madrid, Real Madrid, Sevilla, Valencia og Barcelona. Men vi håber at genvinde mesterskabet for 3. sæson i træk.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2011, 10:49 af Apache » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #243: 14 Aug 2011, 12:51 »





SOMMERTRANSFERS; 22. August 2028
Denne gang skulle Atlético sælge de to stamspillere Omar Costas og Carmelo Marafioti af den enkelte grund, at de ikke er fra Spanien. Det var derfor med tårer i øjnene at Atlético desværre måtte tage afsked med de to spillere. Især Carmelo Marafioti, som har været ekstremt god ligesiden han blev købt for 205Mio. tilbage i 2023 fra Parma. I denne sæson kom italieneren tilbage til Italien. Denne gang til en lidt større klub, nemlig Italiens nr. 1 Inter Milan. De købte Carmelo for 215Mio. Der kom bud på ham hurtigt efter transfervinduet gik i gang, men det var lidt sværere for Omar Costas, han blev kun lejet ud til Manchester City, men forhåbentlig bliver han solgt til næste år.

Men der var ikke kun spillere der gik ud af klubben. Klubben manglede nu en højre midtbanespiller, da Omar Costas ikke skulle spille for Atlético Madrid i næste sæson. Så derfor købte Atlético endnu en gang en Athletic Bilbao spiller. Det var Alberto Larrañaga, som blev købt for 77,5Mio, og med sine 23 år har han en lang karriere foran sig i Atlético Madrid. Næsten 10 dage senere blev Iker Albistegi hentet fra Osasuna. Han blev købt for 9Mio. Han er kun 16 år og spiller på venstre og højre back, så om 4-5 år, så kommer han til at have en stor karriere i Atlético Madrid. Transfervinduet er slut for Atlético's vedkommende og jeg kan nu tydeligt sige på Atléticos vegne at hele truppen er spansk. Samtlige 22 spillere i A-truppen er nu fra Spanien.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2011, 13:53 af Apache » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #244: 14 Aug 2011, 12:52 »

Nogen idéer til hvad update nr. 100 kunne være? Overvejer at gøre den til noget specielt, men ved ikke hvordan jeg skal lave den så...
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #245: 14 Aug 2011, 13:26 »

du har glemt at sætte linket ind på dine to nyindkøbte spillere! Smiley
Logged


Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #246: 14 Aug 2011, 13:53 »

Så det fixet Smiley
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #247: 14 Aug 2011, 14:30 »

Nogen idéer til hvad update nr. 100 kunne være? Overvejer at gøre den til noget specielt, men ved ikke hvordan jeg skal lave den så...

Evt. lave en opsummering af din karriere. Fremhæve de bedste tider i dit save. Fremhæve spillere du er specielt glad for. Men også de mindre gode ting så som pinlige og rigtig ærgelige nederlag. Måske karrierens værste køb osv osv.
Kunne være rigtig spændende at læse! (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #248: 14 Aug 2011, 14:34 »

Evt. lave en opsummering af din karriere. Fremhæve de bedste tider i dit save. Fremhæve spillere du er specielt glad for. Men også de mindre gode ting så som pinlige og rigtig ærgelige nederlag. Måske karrierens værste køb osv osv.
Kunne være rigtig spændende at læse! (:

Tror jeg at jeg gør Smiley Bliver dog lidt svært at gøre det der med værste køb, bedste køb og bedste spillere osv. Men jeg vil prøve!  Thumbs Up
Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #249: 14 Aug 2011, 14:36 »

Jaah der er nok en del spillere at vælge i mellem. Men mon ikke det kan lade sig gøre for dig (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #250: 14 Aug 2011, 14:46 »

Jaah der er nok en del spillere at vælge i mellem. Men mon ikke det kan lade sig gøre for dig (:

Jo, men også at jeg jo er nået til 2029. Og nogen af de spillere jeg fx. havde i Tottenham, Chivas USA osv. de er jo gået på pension  crazy
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #251: 14 Aug 2011, 14:49 »

Tror jeg bruger 1-2 timer på at skrive den i aften, eller i morgen. Så glæd jer! Smiley
Logged

Skive 4-Ever
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: 99; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #252: 14 Aug 2011, 15:09 »

Har lige læst det hele igennem, og er virkelig imponeret over hvor meget du har opnået på de år du har spillet med det her save.. vil følge med så længe du spiller Opstemt dybt imponeret !!
Logged

Brøndby IF - Real Madrid CF - Sunderland AFC <3

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #253: 14 Aug 2011, 21:46 »





THE BIG 100
For lige præcis 2 måneder og 13 dage siden, så fik jeg en ide om at jeg ville starte en blog omkring noget. Jeg var på bar bund, og så fik jeg lige pludselig en idé, efter jeg så en af de achievements, man kan få. Det var at man skulle vinde 3 kontinentale turneringer. Det gav mig ideén til "The Continental Challenge". Altså et save, hvor jeg skulle klare alle 5 spilbare kontinenter inden for nogle år. Og 6717 dage senere inde i Football Manager har jeg klaret The Continental Challenge, samtidig med at jeg har spillet i Atlético Madrid i nogle år.

I alt i min karriere, har jeg været manager for 7 klubber og styret en nation. Jeg har vundet 22 priser, indtjent 142Mio kroner. Jeg har i mine 7 klubber købt 66 spillere for 2,97Mia og solgt 74 spillere 1,79Mia. Den dyreste spiller har indtil videre været Christian Arriola, der samtidig også har givet mig flest penge. Han kostede 360 millioner og jeg solgte ham for 300Mio. På verdensranglisten for managere ligger jeg på 4. plads. José Mourinho, Josep Guadiola og Sir Alex Ferguson er foran mig. Sir Alex, har 980 point, det samme gælder Josep Guardiola. José Mourinho har 870 point og jeg har 852 point. Forhåbentlig vil jeg være "The Greatest" snart. Der har været mange speciele spillere og speciele momenter indtil videre i min karriere.

BEDSTE SPILLER
Der har været mange spillere indtil videre i min 28 årige karriere, men der har været nogen som virkelig har gjort en stor forskel. Blandt andet Christian Arriola, som jeg kun havde i to år, men alligevel gjorde han en stor forskel på holdet. Carmelo Marafioti skal også nævnes på denne liste. Det var meget svært at sælge Marafioti i denne sæson. Fordi han har virkelig gjort en stor forskel. Og hvis det ikke var for "den spanske trup" så ville han have haft en kæmpe karriere i Atlético Madrid, da han kun er 25 år gammel.

Moussa Sissoko kan også nævnes til det her. Han var defensiv midtbanespiller, dengang jeg var manager i Tottenham. Han var den dyreste spiller indtil jeg købte Christian Arriola. Sissoko kostede 280 millioner, og var uden tvivl alle pengene værd. Han var en af grundene til at Tottenham vandt Champions League og Premier League. Sissoko gik på pension for kun 2 år siden, efter 16 sæsoner i Tottenham. En anden Tottenham spiller man kan nævne er Christian Bale, som også gjorde det ekstremt godt i den tid jeg var i Tottenham.

VÆRSTE KØB
Der er ingen tvivl i denne kategori. Dengang jeg var manager for Braga, så hver gang jeg spille mod Benfica, så var det altid Oscar Cardozo der brillerede og legede med de stakkels Braga spillere. Så da jeg havde chancen i Tottenham, så valgte jeg at købe ham. Han blev et af de største fejlkøb jeg længe har set. Han scorede næsten ingen mål i Tottenham og han var overhovedet ikke værd nok til de 177 millioner han kostede. Oscar Cardozo er nu manager og har været arbejdsløs siden September 2028, hvor han blev fyret fra Bristol City.

DET STØRSTE KUP
I 2018 manglede Chivas USA en angriber, så jeg kiggede. Jeg kunne ikke rigtig finde nogen i et stykke tid, men så lige pludselig fandt jeg Kevin Favela. Kevin var på fri transfer og jeg tog chancen. Han accepterede mit kontrakt tilbud, og han endte med at blive en af de bedste angribere i Chivas USA's historie. Han var en af grundene til at Chivas kunne hive en MLS sejr og en amerikansk Champions League sejr.

DEN STØRSTE SKUFFELSE
Der har faktisk været utrolig lidt af "skuffelser" i min karriere som manager. Jeg har måske været meget heldig. Men hvis jeg skulle nævne nogle enkelte ting, så ville det være da jeg i 2027/28 sæsonen mistede min 65 ingen nederlag i ligaen stime, da jeg tabte 2-1 mod Valencia og derefter begyndte at tabe kampe på stribe. Der har også været andre kampe i Atlético Madrid, hvor jeg har tabt stort. Fx. da jeg i 2025/2026 sæsonen tabte 5-0 mod Valencia eller da jeg i 2024/25 sæsonen tabte 6-1 mod Real Madrid på hjemmebane. Man kan også nævne da jeg i 2018 tabte MLS Finalen mod Toronto.

DUMMESTE FEJL
Der er ingen tvivl på dette område. I 2026/2027, overså jeg at Víctor De las Heras's kontrakt var ved at udløbe. Han skiftede til Manchester United på en fri transfer. Víctor de Las Heras var dengang 23 år gammel, nu er han 25 år og er en af de bedste midtbanespillere i verdenen, så det har været den dummeste fejl uden tvivl!

"THE GREATEST MOMENT"
Der har været mange store øjeblikke i min karriere. Den har jo varet i lang tid. Der har været mange store kampe, som er gået begge veje. Men hvis jeg skulle nævne nogle store øjeblikke, så ville det være da jeg vandt Champions League med Tottenham, første gang jeg var med i Champions League imens jeg var i Tottenham. Da jeg var i Afrikanske Champions League med SuperSport United er også et øjeblik, der må være et af de største i min FM karriere.

Der har altså været rigtig mange speciele ting i min 29 årige lange karriere. Som forhåbentlig vil fortsætte i lang tid. Forhåbentlig vil jeg nå update nr. 150 ikke inden for længe. Da jeg startede bloggen, havde jeg overhovedet ikke regnet med at jeg ville nå 100 updates.


« Seneste Redigering: 14 Aug 2011, 21:54 af Apache » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 100; Los Rojiblancos tidl. The Continental Challenge
« Svar #254: 14 Aug 2011, 21:53 »

Da jeg var i Asiatiske Champions League med SuperSport United er også et øjeblik, der må være et af de største i min FM karriere

Haha mener du ikke at du var i Afrikanske champions league med SuperSport? Peace super fed updater
Logged

Tidligere: Baloo38

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010