home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 838 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 89110 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #56 - La Lezama
« Svar #150: 02 Mar 2015, 16:42 »

Stærkt resultat at få allerede i anden sæson, og så sluttede det jo nærmest perfekt af med en 4-0 sejr! Smiley
Ja, jeg er virkelig også ovenud tilfreds med det, og trods vi var seedet til en 4. plads, så er jeg overrasket over hvor godt det er gået gennem sæsonen.
Og ja, en 4-0 sejr var en perfekt afslutning på den sæson.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#56 - La Lezama
« Svar #151: 03 Mar 2015, 10:01 »

#57 – Sæson 3: Bilbao i Champions League

Tilbage i FM12, hvor jeg startede op i brasilianske Goiás og herfra startede på at udvikle min 4-1-2-2-1 taktik, der kom savet ud på et noget overraskende klubskifte, som jeg ellers på ingen måde selv havde tænkt skulle finde sted.

Jeg var startet op i den lille brasilianske klub Goiás, og herfra var planen bestemt at der skulle skiftes til større klubber undervejs i savet. Først og fremmest var planen at jeg skulle skifte til en større brasiliansk klub, men da buddene kom fra de større brasilianske klubber, så kunne jeg allerede spille op mod dem med Goiás, og dermed blev et skifte til en større brasiliansk klub aldrig en realitet.

Planen var også at jeg ville teste min taktik i Argentina, men da jeg efter 3 sæson kunne løfte Copa Libertadores trofæet med Goiás, så synes jeg mit var gjort i Sydamerika og jeg sagde derfor op for at sætte kursen mod Europa.
Her havde jeg selv planlagt et skifte til Portugal, hvor planen var at flere af mine profiler fra Goiás skulle hives med til Europa, men den plan blev helt sat til siden, da en anden klub pludselig tilbød mig et træner job.


Klubben var Athletic Club Bilbao, der kort forinden vinterpausen netop havde kæmpet sig over nedrykningsstregen.
Klubben var alt andet end optimalt for min 4-1-2-2-1 taktik, og ligeledes grundet klubbens indkøbspolitik, så ville jeg heller ikke kunne hente nogen af mine profiler fra Goiás med til Europa, men alligevel tiltalte klubben mig utrolig meget. Jeg takkede ja til klubben, og udviklingen på bare halvanden sæson var intet mindre en fænomenal, hvor jeg lavede et mindre taktisk tweak hos de tre offensive positioner, så taktikken bedre passede til Bilbao.
Første sæson, hvor jeg kom ind som træner i januar måned, der fik jeg klubben væk fra nedrykningspladsern e og gik hele vejen i pokalturneringen.
Og året efter havde vi så en helt utrolig sæson, hvor vi sluttede som 2'er i ligaen, og var under 10 point fra Barcelona som nuppede titlen.

Dermed var jeg klar til Champions League gruppespil med klubben, og jeg glædede mig helt vildt til at tage hul på dette kapitel med klubben.


Men planen for dette savegame havde helt fra starten været at få udviklet min 4-1-2-2-1 taktik, som først skulle blive testet i en mindre klub, og derfra skulle jeg så arbejde mig op mod de største klubber i Europa, hvor jeg sidst ville vinde Champions League med den.

Og da ingen ringere end Manchester United så sendte mig et kontrakttilbud i sommerpausen efter min anden sæson med Bilbao, så så jeg mig desværre nødsaget til at forlade baskerklubben inden mit CL eventyr overhoved var startet.
United var drømmeklubben at ende ud med for mit save game, og dermed blev min CL debut med Bilbao udskudt.


Nu står jeg her så endelig igen i FM14, hvor Bilbao efter seneste sæson er kvalificeret til dette års Champions League, og denne gang tør jeg godt love, at jeg ikke takker ja til et kontrakttilbud andetsted fra.

Dermed er det mig en glæde at kunne byde velkommen til tredje sæson i min blog om La Lezama, hvor tredje sæsons fokuspunkt bliver ligesom denne updates overskift, nemlig - Bilbao i Champions League.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #57 - La Lezama
« Svar #152: 04 Mar 2015, 17:31 »

#58 – Bilbao spillere forfremmet til førsteholdet

En lang række spillere, som tæller hele ni navne er at finde på A-holdet i Bilbao. Det er spillere som er tilbage fra udlån eller som er blevet for gamle til at være på U19 og dermed nu er på A-holdet.


Listen indeholde bl.a. navne som Jurgi Oteo, Oscar Gil, De Eguino, Yanis Rahmanim Iker Revuelta, Urtzi Iriondo, Yeray og Lubrano. Alle spillere som jeg har meget svært ved at se en fremtid på A-holdet. De får dog lejeophold indtil deres kontrakt udløber, hvor de vil få tid til at modbevise mig.


Sidst er der også navne som Gorka Santamaria og Unai Lopez. Begge spillere som jeg har lidt mere tillid til. Santamaria har dog slet ikke udviklet sig det store gennem sit lejeophold sidste sæson, så ham har jeg også givet op på efterhånden.

Unai Lopez ser jeg dog forsat som en spiller, som jeg tror kommer til at kunne blive førsteholdsaktuel. Han er dog forsat lidt et niveau under mine andre CM spillere, og dermed tror jeg han får atter et år, hvor han skal lejes ud hvor han dog bliver lovet fast spilletid.
Lopez har indtil videre spillet to år i Bilbao, så jeg har stadig de kommende to sæsoner, hvor han skal være i klubben én hel sæson for at blive egen-avl og dermed forventer jeg, at det bliver den næste sæson, hvor han bliver hjemme i Bilbao, og skal vise at han har niveauet til at spille med på A-holdet. Han får dog som sagt i denne sæson et lejeophold igen.


Sidst er der en spiller, som egentlig ikke er for gammel til U19. Ligeledes vil jeg heller ikke sige, at han definitivt er førsteholdsspiller endnu, men planen er at han skal have langt mere spilletid end han fik sidste år.

Han sluttede sidste sæson på førsteholdet og er siden da ikke blevet rykket ned og pt. er planen heller ikke at han skal det.
Det er blot to dage siden at han fyldte 17 år og alligevel er hans niveau fremragende. Spilleren som der er snak om et naturligvis kæmpetalentet Iker Alonso.

Hans udvikling har været rigtig nydelig siden han ankom til mit U19 hold og sidste år spillede han også med i næsten alle EL kampene, hvor han havde et snit på over 7. Det blev også til 2(3) ligakampe sidste år, hvor han ligeldes scorede et gennemsnit på 7,0. Og jeg tror derfor at han er klar til at være førsteholdsspiller, og vi herfra kan få endnu mere gang i hans udvikling.

Kan hans udvikling tage endnu mere fart gennem den kommende sæson på førsteholdet, så vil jeg ikke afvise at Iker Alonso kan være fast mand om et år.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#58 - La Lezama
« Svar #153: 05 Mar 2015, 14:08 »

#59 – Tutoropgaver

Men en god håndfuld nye talenter, der ankom tilbage i slutningen af marts, så skulle der naturligvis også uddeles forskellige tutorer til mine største talenter, så jeg kunne optimeres deres udvikling bedst muligt.
Her fik jeg uddelt følgende tutorer til mine unge talenter:

Stephane Ruffier (Resolut) - Javier Arregi (Ambitiøs)
Andoni Iraola (Relativ professionel) - Asier Goni (Relativ ambitiøs)
Ibai Gomez (Professionel) - Julen Agüero (Relativ professionel)
Benat (Spirited) - Jon Lorono (Relativ ambitiøs)
Ander Herrera (Resolut) - Ander Jimenez (Beslutsom) - Herrera har dog -2 Determination i forhold til Jimenez, men når vi snakker så høj determination som de begge har, så mener jeg dog, at det godt kan betale sig for Jimenez at gå lidt ned her, så han kan få en langt bedre personlighed.


Ligeldes skulle jeg også have fundet mine fem spillere for i år, som skulle i træningsfokus. Her var først min tanke at tage disse fem spillere, der havde fået sig en tutor, men jeg kom hurtigt i tanke om, at jeg ikke kunne have et år uden Iker Alonso også kom under min trænings lup.

Her stod mit valg så mellem Asier Goni og Julen Agüero, som jeg vurderede til at være de mindste talenter af de seks nævnte. Normalt ville jeg nok havde gået med Goni for også at få en forsvarsspiller med i mine træningsupdates i stedet for så mange offensiv spillere, men dette blev ændret.

For kort efter Julen Agüero havde fået Ibai Gomez som tutor, så modtog jeg følgende besked fra min HoYD. Grundet dette, så blev Goni erstattet med Agüero og dermed ville mine fem spillere i træningsfokus for i år blive:

Javier Arregi
Iker Alonso
Jon Lorono
Ander Jimenez
Julen Agüero


Og netop mens jeg sad og fandt mine fem spillere, der skulle i træningsfokus, så fandt jeg ud af en af mine ønsketransfer var blevet interesseret i et skifte til Bilbao.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2015, 15:31 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#59 - La Lezama
« Svar #154: 06 Mar 2015, 15:34 »

#60 – En længere transfersaga er overstået

Så lykkedes det endelig at få handlen i hus.

Siden jeg opdagede for en lille måneds tid siden, at en vis midterforsvar var interesseret i et skifte til klubben, så har jeg nu arbejdet på muligheden for at få ham til klubben og endelig er det blevet en realitet.

Inigo Martinez har kostet os intet ringere end 122M, hvilket er det dyreste køb i klubbens historie.


Man kunne måske mene, at det er lidt vildt at gå ud og bruge rekord mange penge på en midterforsvar, når mine to midterforsvarer, Laporte og San Jose, var dem som havde det højeste gennemsnit gennem sidste sæson.

Dog vil jeg mene, at det i den grad kan forsvares, når meget af San Jose rating kommer fra hans 11 sæson mål, og når Laporte kommer til at ligge i feltet på vores hjørnespark hvor San Jose gjorde det sidste sæson, så vil jeg slet ikke mene, det er utænkeligt, at Laporte kan lave ligeså mange mål, da han i den grad har egenskaberne til at gøre ham kunsten efter.


Transferen af Martinez betyder altså, at ham og Laporte kommer til at udgøre mit nye midterforsvar og det glæder jeg mig virkelig til at se.
Først og fremmest betyder det, at Laporte ikke længere skal være boldspillere, men have stopper rollen i forsvaret, hvilket jeg synes passer langt bedre til ham, og så får jeg virkelig en ægte boldspillende forsvar i form af Martinez.

Det kommer også til at tilføje en hel del mere hurtighed til forsvaret, da Martinez er langt hurtigere end San Jose.

Det betyder altså dermed at San Jose går ind og bliver tredjevalg til midterforsvaret.
Ekiza forbliver som fjerdevalg og så regner jeg med at udleje/sælge Aurtenetxe.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #60 - La Lezama
« Svar #155: 07 Mar 2015, 09:43 »

#61 – Transfervinduet lukket og sæsonen er skudt i gang

Inigo Martinez endte med at blive vores eneste transfer denne sæson. Naturligvis fik vi også tilgangen af unge Jon Lorono, som jeg sikrede mig tilbage i sidste sæson, men ellers har jeg ikke fortaget mig flere køb i dette års transfervindue.
Mikel Rico var vores eneste salg af en spiller med nogenlunde kvalitet. Han blev dog sendt afsted for 17M, da han var kommet i overskud på midtbanen.


Dermed er ligaen skudt i gang, og her er vi kommet fuldstændig vanvittig fra land i ligaens første to kampe.
Først og fremmest vandt vi først ude over Sporting Gijon hele 5-1, hvor Muniain diskede op med et hattrick.
Runden efter var det så Granada det gik ud over, hvor vi sejrede hele 4-1 og Muniain gik her fra banen som dobbelt målscorer.

Muniains præstationer var bestemt ikke gået ubemærket hen, og dermed fik han et kald fra Del Bosque, som ville have ham med på det spanske landshold.
Dette takkede Muniain for, og scorede sit første mål for Spanien, og jeg skal love for at han virker varm her i den nye sæson.

Og med dette, så må jeg jo sige at ligaen ser yderst pæn ud efter de første to runder. Stillingen må meget gerne fortsætte sådan, hvis man spørger mig.
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #61 - La Lezama
« Svar #156: 07 Mar 2015, 11:56 »

Den ønskeliste af spillere som du tidligere har skrevet, hvordan går det med den? Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #61 - La Lezama
« Svar #157: 07 Mar 2015, 12:13 »

Den ønskeliste af spillere som du tidligere har skrevet, hvordan går det med den? Smiley

Xabi Alonso er jeg ikke længere interesseret i. Dette er grundet at vi står med så mange talenter til DM positionen, og jeg vil langt hellere kører noget fra eget adademi ind end at have en ældre spiller rendende rundt her.

Inigo Martinez og Ruffier er som bekendt hentet til klubben.

Azpilicueta forsøgte jeg at hente sidste sæson, men PSG ville også lege med og bød vidst næsten 300M for ham og så kunne jeg ikke være med.

Pardo som var 1'er på min ønskeliste, var vidst forsat ikke interesseret i et skifte på dette tidspunkt, men er det fra starten af næste sæson. Der sker dog noget her i bloggen med fjerde sæsons fokuspunkt, hvilket resulterer i at jeg ikke længere er interesseret i at hente ham til klubben.

Så jeg er faktisk kommet meget pænt rundt om min ønskeliste fra tidligere, hvor jeg dog gerne så Azpilicueta i klubben.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #61 - La Lezama
« Svar #158: 08 Mar 2015, 12:18 »

#62 – Champions League lodtrækning

Så er det blevet tid til, at der skal trækkes lod til CL grupperne, hvor jeg for første gang nogensinde står med Bilbao i Champions League.

Drømmen er virkelig at gå videre fra gruppen, men eftersom vi er 3 seedet, så kan det hurtigt blive svært.
De fire seeds lyder på følgende:

4 seeds
3 seeds
2 seeds
1 seeds


Ønskegruppen i følge mig lyder på følgende: Botev, Galatasaray og Schalke.
Gruppen, som vi meget gerne skal udgå er: Monaco, Manchester City og Bayern Munchen

Sådan her så grupperne ud da de to første seeds var blevet inddelt:

1 og 2 seeds i grupper


De mulige grupper som vi kunne havne i var følgende - B, C, D, E og H.

B ville jeg absolut ikke sige nej til. Det bedste hold fra første seed samt en medium hold fra 2 seed.

C Ville jeg meget gerne undgå. Dog er Porto nok noget af det bedste at trække for 1 seed og vi burde godt kunne spille op med dem. City? Nej tak.

D Heller ingen tosset gruppe. Chelsea er selvfølgelig ikke sjove. Dog ville Galatasaray ikke gøre mig noget.

E Ville jeg også gerne undgå helst. Benfica burde være til at spille op med, men stadig ikke spor nemt. Bayern behøves jeg vidst ikke at kommentere.

H Ville heller ikke være være helt dum. United har selvfølgelig en mandskab som er klasser over vores. Shakhtar burde dog være til at snakke med.

Men altså ingen dødsgrupper grundet de helt svære hold er endt sammen med andre spanske. Altså ligemeget udfald, så burde vi ikke være afskrevet at kunne gå videre fra gruppen fra start.


3 seeds i grupper

Drømmegruppe so far. Det kunne virkelig ikke have været bedre. Nu var det bare at trække Botev eller M. Tel-Aviv. Det ville virkelig slutte en perfekt lodtrækning af.

Dog så længe jeg ungår Monaco, så er jeg ovenud tilfreds.


Champions League gruppe A-D
Champions League gruppe E-H

Glæden var enorm, da jeg så Monaco komme frem som det første hold og gik ind i gruppe A. Dermed kunne det ikke gå helt galt ligemeget hvem vi trak derfra.

Det endte med at blive Sparta Prag, som bestemt heller ikke ser ud af vanvittig meget og det lover virkelig godt for drømmen om top 2 i gruppen.

Vores kampprogram ser følgende ud, hvilket jeg heller ikke mener kunne være meget bedre.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #62 - La Lezama
« Svar #159: 09 Mar 2015, 12:16 »

#63 – Champions League debut

Så blev det endelig tid til, at jeg skulle debuttere med Bilbao i FM og det er noget, som jeg virkelig længe har set frem til. Det var som sagt lige ved at ske i FM12, hvor jeg kvalificerede Bilbao til gruppespillet, men en kontrakttilbud fra Manchester United forhindrede den debut, og den er derfor blevet udskudt til nu.


Vi var dog kort forinden kampen kommet lidt ned på jorden igen efter en vanvittig sæsonstart, hvor vi havde sejret 5-1 og 4-1 i ligaens to første kampe.
Derefter galt det en kamp på Bernabeu, og med det spil som vi havde vist med 4-1-2-2-1'en, så blev jeg nød til at teste den imod en af de helt store hold.

Ligesom vi slet ikke kunne følge med i sidste sæson på Bernabeu i 2-3-3-2'en, så var historien den samme med 4-1-2-2-1'en. Atter engang blev det blot til et smalt nederlag på 0-1, men ser man på kampens forløb, så var vi total domineret af Real Madrid, og vi må bare erkende at de fortsat er et langt bedre hold end os.


Min CL debut med Bilbao startede hjemme på San Mames, hvor Sparta Prag var modstanderen. Her var enkelte af mine spillere yderst trætte efter kampen på Bernabeu, og derfor var spillere som Laporte, Saborit, Benat ikke at finde i startopstillingen. Ligeledes var det måske også en smule kækt, at vores 17 årige supertalent, Iker Alonso, var at finde i startopstillingen. Dog følte jeg mig fint tilpas med at startopstillingen kunne levere det nødvendige, men efter 45 minutter skulle det vise sig, at jeg havde god grund til at være bekymret.

Pausestilling



Intet havde fungeret offensivt for os, hvor vi næsten ikke var kommet frem til nogen store chancer, hvor Sparta Prag havde stået yderst kompakt. Ser man på "handlingszoner" på mit screenshot, så kan det ses, at der absolut intet foregik oppe ved vores målfelt.
Desværre havde vi slet ikke skabt nok oppe ved deres felt, og jeg frygtede en forfærdelig start på CL, som vi blot havde 45 minutter til at lave om på.


Kort inden i anden halvleg, så kunne jeg dog ånde lettet op, da Herrera med et hurtigt taget frispark fandt Ibai Gomez, som bragede bolden i kassen til 1-0.

Og et godt kvarter efter, så var Ibai Gomez atter på pletten, da han selv bragede et direkte frispark i kassen til 2-0, og så virkede sejren ganske sikker.

Med et kvarter igen, så supplerede indskiftede Oscar De Marcos sørme også med en scoring til 3-0. Til sidst i kampen fik tjekkerne dog reduceret til 3-1. Mere end det blev det dog ikke til, og dermed kom vi altså fint fra land i CL med tre gode point.


Nogle andre som også kom godt fra land i vores CL gruppe. Det var AC Milan, som hjemme smadrede Schalke med hele 5-1.
Dermed kan man dog håbe, at Schalke stadig er mærket af dette nederlag, når vi rejser til Tyskland om 2 uger, og vi dermed kan få et godt resultat med fra den kamp.

Desværre så har vi ligesom mod Sparta Prag lidt af en opgave tre dage før Schalke kampen. Det ligger nemlig sådan, at Barcelona kigger forbi San Mames tre dage forinden den kamp, og dermed får vi lidt af en uge, hvor der i den grad skal præsteres.
« Seneste Redigering: 09 Mar 2015, 12:38 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #63 - La Lezama
« Svar #160: 10 Mar 2015, 12:58 »

#64 – 2. Gruppekamp i Champions League

Det var blevet tid til vores anden CL gruppekamp, hvor vi skulle afsted til Tyskland for at møde Schalke som var blevet banket hele 1-5 af AC Milan i gruppespillets første runde.

Dermed var det om at håbe, at det 1' seedet hold fra gruppen fortsat var ramt af det nederlag, og vi dermed som minimum kunne få en uafgjort med fra Tyskland og dermed tage et stort skridt med avancement fra gruppen.


Atter engang havde vi været på lidt af en prøve tre dage forinden, da vi havde haft besøg af Barcelona på San Mames, og hvor det forinden vores første CL kamp imod Sparta Prag, der havde vi tre dage tidligere skulle til Bernabeu for at møde Real Madrid. Så atter engang var optaktskampen til CL bestemt ingen nem test.

Vi havde dog imponerende styret kampen imod Barcelona og var også foran gennem det meste af kampen, og sad fuldstændig på spillet. Puyol har endda modtaget sit andet gule kort efter 50 minutter, hvilket bestemt ikke gav os mindre kontrol over kampen.
Men efter 68 minutter, så fik Messi en friløber, da San Jose i vores midtersvar fuldstændig mistimer en lang bold, som han skal heade til. Her ender det med at Iraola laver straffespark, som Messi selv udnytter. Herfra kan vi slet ikke få kontrol og Barcelona ender med at være tættere på sejren end vi er, men kampen ender dog 1-1, hvilket var utrolig skuffende, da vi sad på kampen før San Jose dummede sig gevaldigt.



Det tætte kampprogram, som havde budt på seks kampe de sidste 18 dage havde tydeligt sat sit spor, og det var med flere spillere som var langt fra 100% fit, som vi stilte op med i Tyskland.

Dog var det næsten i stærkeste opstilling fra start mod tyskerne. Og holdet kunne se frem til, at blot kampen mod Schalke skulle gennemføres og tre dage senere havde vi en kamp imod nedrykningstruet Las Palmas, som blot havde ét point efter seks kampe. Når disse to kampe var spillet, så var der landskampspause, som lød på hele 15 dage. Så det handlede om at give de sidste krafter, hvor især Schalke kampen var i fokus.

Desværre var vi uden Saborit, som var ramt ind i en skade efter Barcelona. Susaeta var ligeledes erstattet af Oscar De Marcos, da Susaeta var alt for træt efter Barcelona kampen.

Og sørme om unge Iker Alonso ikke var med fra start i sin anden CL kamp i træk. Iker Alonso har virkelig spillet klasse fra start på A-holdet, og sætter man ham op imod Undabarrena og Iturraspe, som han kæmper om DM pladsen imod, så har Iker Alonso et 0,33 bedre gennemsnit end Iturraspe og et 0,49 bedre gennemsnit end Undabarrena. Så helt utroligt var 17 årige Alonso vores bedste DM so far i denne sæson, og det havde givet ham en startplads imod Schalke, som bestemt ikke var for kort kørende på det seneste.



Første halvleg var dog lidt af en tam affære, hvor den første chance viste sig efter 18 minutter og som tilfandt sig hos Schalke. Kampens eneste anden chance som blev vist, det foregik i den anden ende og den skulle vise sig at blive fejret blandt Bilbao tilhængerne.

Det var Ibai Gomez, som med et frispark langt ude fra, han sætter bolden ind mod bagerste stolpe. Opdækningen i Schalke forsvaret fejler totalt, og så kunne Herrera nemt sætter indersiden på til stillingen 1-0.

Flere chancer bød første halvleg ikke på. Dog modtog vi hele fire gule kort, hvilket er yderst sjældent for os, og jeg frygtede virkelig et rødt kort var under opsejling og vi dermed ville give Schalke fuld kontrol over kampen.


I pausen fik jeg holdet til at blive på benene og indstillede naturligvis de spillere med gult kort til, at de skulle holde sig fra tacklingerne.

Det med at blive på benene lod dog ikke til at have effekt, for bare syv minutter inde i anden halvleg, så modtager vores femte spiller et gult kort. Skudstatistikken lød dog fortsat på 5-4 i Schalkes fravør efter 60 minutter, hvilket var det samme som i pausen og dermed lod vi fortsat til at holde fint stand.

Langsomt begyndte presset dog at stige mod vores mål, og Schalke skudene kom i en langt større grad. Dog havde de det tilfældes, at det aldrig rigtig blev farligt.

Og efter 88 minutter, så kom anden halvlegs største chance, da en helt færdig Muniain modtager en friløber, som han dog endte med at skyde lige på målmanden.

Men Schalke kom aldrig igen, og dermed har sikrede vi et vanvittigt godt resultat i Tyskland, og vejen mod de sidste 16 i CL til foråret, den kunne ikke have set mere bedre ud på nuværende tidspunkt.


Kampen efter 90 minutter

CL gruppen efter 2. Runde
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #64 - La Lezama
« Svar #161: 11 Mar 2015, 12:00 »

#65 – Et blik på ligaen

Selvom denne sæson naturligvis står i Champions League's tegn, så skal I naturligvis også have rig mulighed for at følge med i ligaen. Der er taget hul på oktober måned og de fleste spillere er draget på en velfortjent ferie efter en utrolig hård september måned.
Dog har vi en mindre liste af spillere, som ingen ferie får, da de er indkaldt til diverse landshold.


Spanien: Iker Muniain, Inigo Martinez
Frankrig: Aymeric Laporte, Stéphane Ruffier

Spanien U21: Iker Undabarrena, Markel Etxebarria, Inaki Iglesias og Javier Arregi
Spanien U19: Iker Alonso, Julen Agüero


Det gør mig utrolig glad at se, at gennem Spaniens U21 holds sidste tre EM-kval kampe, der er det min 16 årige målmand Javier Arregi, som har vogtet målet, hvilket må siges at være helt imponerende for en bare 16 årig målmand. Jeg håber virkelig det kan fortsætte.

Det skuffer mig dog en kendelse, at Iker Alonso fortsat ikke har fået debut for U21 landsholdet. Godt nok er han stadig kun lige fyldt 17 år, men han er lige pt. Bilbao's klart mest stabile DM, hvor han har et snit på 7,20 efter 4(1) kampe i denne sæson, hvoraf to af dem er CL kampe.

Sidst overrasker det mig, at Julen Agüero er udtaget til U19 landsholdet foran Loroño og Jimenéz, hvor Agüero fik debut tilbage i september mod Grækenland i en U19 EM-kval kamp.

Men ellers så er resten af truppen taget på en velfortjent hvilepause, hvor det først er om 15 dage, hvor ligaen starter igen.



Men tilbage til ligaen, hvor CL helt klart har sat sine spor.
Jeg snakkede i tidligere om, at dette uden tvivl ville blive vores hårdeste sæson indtil videre, da målsætningen fra min side både er at gå videre fra CL gruppen, men ligeledes skal vi også i top 4 i ligaen, så vi igen til næste år kan være med i CL.

Dette bliver dog alt andet end lige til, da vores trup bestemt ikke er verdens bredeste, når det kommer til kvalitet.
Dermed har vi ikke været i stærkeste opstilling gennem flere af ligaens opgør i september måned, hvilket har sat sit præg.

De sidste tre ligakampe er alle endt uafgjort. Først var det en 0-0 kamp hjemme imod Getafe, som ligner årets helt store overraskelse og som gennem flere runder har været placeret i top 2 og lige nu er gået til landskampspause som nummer 3.

Vi var i denne kamp hele fem mand fra stærkeste opstilling, så med Getafe's nuværende form synes jeg egentlig at resultatet var acceptabelt. Ser man dog på skudstatistikken, så var det umådelig ærgerligt, at vi ikke sejrede.

Barcelona kampen talte jeg om i forrige update, hvor vi havde fuldt kontrol og ved vores 1-0 føring blev Barcelona dog reduceret til 10 mand og sejren burde derfra have været der. Dog dummede San Jose sig, da han skulle heade en bold væk og kampen endte altså 1-1.

Og sørme om San Jose ikke skulle få i nøglerolle i kampens afgørelse igen, da vi spillede ude imod nedrykningskandidat erne fra Las Palmas.

Hele holdet var utrolig trætte efter det tætte kampprogram, hvor især Schalke kampen stadig sad i benene og dermed spillede vi langt fra optimalt.

Efter 50 minutter kommer vi også fortjent i front via Ibai Gomez, men herfra var vores krafter så også sluppet op.

Las Palmas som kun have fået ét point gennem ligaens første seks kampe var dog heller ikke i stand til at skabe noget overhoved selv, og dermed ligende det en smal 1-0 sejr over Las Palmas.

Men når nu ikke Las Palmas kan skabe noget selv, så er det godt for dem, at vi har San Jose i midterforsvaret, som ligesom Barcelona lige ville dumme sig igen ved at være sidste mand.

I stedet for at skulle heade bolden væk, så kommer der her en bold langs jorden, som han bare skal spille ud til vores højreback. Hvad der i stedet sker helt præcist kan jeg ikke forklare, men det ligner bolden går gennem benene på ham, og så havde han igen givet en friløber væk.

Ligesom mod Barcelona så koster det igen, da Origi siger tak til San Jose for muligheden og scorer til kampens resultat 1-1.


San Jose har stadig et snit efter 7,36 efter 6(2) kampe, så det er ikke fordi han sover konstant i forsvaret, men hold nu op, hvor har han kostet fire point gennem september måned.

Havde vi som udganspunkt bare holdt 1-0 føringen mod Las Palmas, så havde vi kunne udskifte vores nuværende 7. plads med en placering i top 3. Det ærger mig virkelig meget.

Vores syv første ligakampe


Jeg håber vi dog kan komme tilbage på sporet med en ligasejr snarest muligt. Så er det vigtige ellers bare at sidde tæt ved top 4 placeringerne og når vi så går på CL pause fra december, hvor vi forhåbentlig skal spille mere CL til slut februar, så er det i den periode, at vi skal score rekord mange ligapoint, så vi dermed kan få sikret en top 4 placering, som vil give CL i den kommende sæson.

Det bliver vanvittig hårdt, men jeg tror fortsat på, at min målsætning kan holde hjem.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#65 - La Lezama
« Svar #162: 12 Mar 2015, 11:20 »

#66 – La Lezama master plan står snart færdig

Så lader det endelig til at færdiggørelsen af La Lezama master planen har fået en dato.

Vi har netop fået færdiggjort vores YR, og bestyrelsen har endelig også godkendt mit ønske om at opgradere vores nuværende træningsfaciliteter, som lige pt. er på 4.5 stjerner. Og dermed håber jeg at de rammer 5 stjerner når de står færdig om et lille års tid. Sker det, så kan vi kalde den såkaldte master plan for færdiggjort.




Altså ligger vi nu inde med følgende:

Første klasses ungdomsfaciliter = 20
Exceptionel ungdomstræning = 20
Omfattende ungdomsrekruttering snetvært = 19-20

Og hvis vores træningsfaciliter, så også når 5 ud af 5 mulige stjerner, så bliver klubbens træningsfaciliteter simpelthen ikke bedre.


Og nu hvor vi snakker talenter, så er der netop også trukket lod til pokalen, hvor vi skal op imod Cacereno, som ligger under 3. Divisionen i Spanien. Deres bedste spillere lader ikke til at være bedre en vores nye store talenter på U19, og dermed er det slet ikke utænkeligt, at spillere som Lorono, Agirre, Jimenez og Agüero snart skal op og have debut på førsteholdet.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #66 - La Lezama
« Svar #163: 13 Mar 2015, 16:55 »

#67 – Tredje CL gruppekamp, Milan (H)

Så var det atter engang blevet tid til CL, hvor vi i tredje kamp skulle have besøg af AC Milan, som førte gruppen over os på en bedre målscorer.


Endelig havde vi fået en god optakt til CL, da vi hjemme slog Sevilla ganske overbevisende 3-1. Vi fik dog lidt af en chok start, da vores forsvar igen keglede sig. Denne gang var det Inigo Martinez der fejlede. Hvad han lavede ved jeg ikke, men det lignede han faldt i bolden.. Det skal meget gerne oppes snart.

Dog havde vi kampen under fuld kontrol og efter 36 minutter havde vi vendt 0-1 til 2-1. Kort efter fik Sevilla's Fazio også rødt kort, og så kunne vi nemt køre sejren hjem.


Så galt det Milan, hvor vi endelig var tilbage i stærkeste opstilling efter at Saborit var vendt tilbage efter en skade, som han fik imod Barcelona i september. Dog var der også den detalje, at 17 årige Iker Alonso atter var som starter i vores startopstilling, hvilket var sket gennem samtlige af vores tre CL gruppekampe.

Hvor jeg havde forventet en yderst hård kamp, hvor vi skulle gøre alt for at undgå nederlag, så var vi faktisk langt mere på Milan's niveau end jeg havde troet.

Første halvleg ender 0-0, men det var os som totalt har siddet på spillet, og pludselig var det slet ikke godt nok med uafgjort. Sejren skulle i hus i anden halvleg, da vi ganske simpelt virkede bedre end Milan på dagen.


Anden halvleg fortsætter på vores præmisser og vi sidder fortsat tungt på spillet. Både Muniain og indskiftede Oscar De Marcos kommer frem til rigtig store chancer, men det var tydeligt, at vi ikke var noget erfarent CL hold.

Hvor vi uden tvivl burde have vundet, hvilket havde været fuldt fortjent, så spiller vi i stedet 0-0 mod et Milan mandskab som kan rejse tilfredse hjem til Italien, og vente på at vi kommer på besøg der om to uger, hvor vi nok kan forvente en langt sværre opgave.



I mellemtiden vandt Schalke sikkert i Prag 2-0 og dermed skal vi næppe forvente hjælp fra Prag, når de gæster Tyskland om to uger og dermed er det vel forventet at Schalke efter den kamp vil ligge på 6 point.

Sker det og vi imens taber i Milan, så vil der være lidt af en kamp, når vi får besøg af Schalke i femte runde af gruppespillet, hvor kun ét point ved skille os ad.

Stillingen efter tredje runde


Men hvor det er med en ærgelse med Milan kampens resultat, så kan jeg glæde mig over Iker Alonso, som spillede samtlige 90 minutter af kampen og kunne forlade banen med et flot snit på 7,1.

Det var nemlig en special kamp for ham imod Milan. Ikke nok med at det i en alder af bare 17 år og 3 måneder var hans 28 kamp for førsteholdet, så var det ligeledes også hans første kamp, hvor han ikke længere var på ungdomskontrakt i klubben, men derimod var blevet professionel.
« Seneste Redigering: 15 Mar 2015, 11:22 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #67 - La Lezama
« Svar #164: 15 Mar 2015, 13:38 »

#68 – Spillere i træningsfokus (1. November)

Først og fremmest skal det siges, at jeg har opdaget et problem kort forinden denne update, som gør at mit U19 hold næsten kun bruger spillere som er "grå" og dermed ikke tilgængelige for mit A-hold senere hen.

Jeg har netop nu fundet ud af en løsning for dette problem. Men det betyder at mine U19 talenter nærmest ikke har spillet en kamp indtil videre i denne sæson, som nok kan have påvirket deres udvikling negativt.


Javier Arregi
+1 Behersker feltet
+1 En mod en
+1 Spark
+1 Lederevne
+3 Målrettethed
+1 Acceleration
+1 Balance
+1 Udholdendhed


Igen ikke de mest vanvittig opgraderinger. Dog er der gode opgraderinger i det enkelte målmandsegenskaber. Som nævnt, så har Arregi været udsat for problemet med han ikke for spilletid for U19 trods han i en alder af 16 klart er U19 holdets bedste målmand. Dog har han lige fået sin første kamp to dage forinden, så nu skulle han gerne være fast mand fremover



Iker Alonso
+1 Aflevering
+1 Lange indkast
+1 Straffespark
+1 Flair
+1 Kreativitet
+1 Adræthed
+1 Hurtighed
+1 Styrke


Absolut ikke de mest vigtige egenskaber. Og jeg havde måske gerne have set en større udvikling, når nu han er førsteholdsaktuel. Dog er det stadig på to måneder, hvor der fortsat er fokus på hans styrke, som jeg gerne vil have op på minimum 12-13, før han bliver trænet til rollen DM.



Jon Lorono
+1 Førsteberøring
+1 Tackling
+1 Forudseenhed
+1 Kreativitet
+1 Acceleration
+1 Naturlig form
+1 Styrke


Lorono er en af de eneste, som er blevet brugt for mit U19 hold i stedet for en grå spiller. Her må det siges at han har leveret solidt.
Dog er hans udvikling heller ikke vanvittig vild, og han er endda faldet en halv stjerne i hans PA vurdering i forhold til sidst, hvilket naturligvis er skuffende. Den kommer dog forhåbentlig igen.



Ander Jimenez
+1 Dribling
+1 Teknik
+1 Arbejdsstyrke
+1 Forudseenhed
-1 Målrettethed
+1 Balance


Igen måske heller ikke den vildeste forbedring gennem den første periode. Dog er enkelte yderst brugbare egenskaber opgraderet. Ligeledes har problemet været gældende for Jimenez, som nærmest ingen spilletid har fået.



Julen Agüero
+1 Dribling
+1 Langskud
+1 Straffespark
+1 Arbejdsstyrke
+1 Kreativitet
+1 Målrettethed
+1 Teamwork
+2 Adræthed
+2 Udholdendhed


Agüero er uden tvivl den som har set den bedste udvikling. Man skal ikke lade sig skræmme af de deprimerende pile, som nok kommer af, at han netop er vendt tilbage fra en mindre skade.
Agüero har virkelig vidst gode tegn i udviklingen. Han har i hele to egenskaber i de fysiske formået at stige med +2. Han har fået debut på det spanske U19 hold i en alder af 16, og er gået fra 4 til 4,5 stjerner.
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010