home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 302 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #35 En legende bliver til
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: #35 En legende bliver til  (Læst 75102 gange)
Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En legende bliver til
« Svar #30: 10 Aug 2013, 11:16 »

Resultaterne er han ellevild over, men han er sq en smule for nærig syntes jeg.. han vil ikke give mig en rød øre at handle for og der er plus i hver måned og der er også efterhånden udsolgt på stadion hver gang vi er på hjemmebane, men nu var der da gennembrud i forhandlingerne omkring antallet af trænere... jeg fik en mere.. men ikke en fysisk som er det jeg mangler Skuffet
Mon ikke han bliver lidt mere gavmild hvis du rykker op?
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En legende bliver til
« Svar #31: 10 Aug 2013, 13:01 »

Forhåbentlig Smiley
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#3 En legende bliver til - Tid til julemad og nytårsknald
« Svar #32: 10 Aug 2013, 22:39 »



Tid til julemad og nytårsknald

Lad det være sagt med det samme lodtrækningen til 3. runde af pokalen kunne godt have været bedre for os, men vi fik da vist os godt frem og på trods af at vi kommer bagud med hele 0-4 hjemme på Fly Brazil Stadion i først halvleg så viser gutterne stor moral i anden halvleg og vinder halvlegen med 2-0 og et annulleret mål, så bestemt en godkendt indsats af holdet selvom vi er ude af pokalen for i år med et samlet 2-4 nederlag til FC Utrecht.

Heldigvis tog spillerne kun det positive med fra kampen til ligaopgøret 3 dage senere hjemme mod Almere City der blev slået sikkert med 2-0. Der er efter fulgte endnu en sejr hjemme den gang på 2-1 mod Sparta før vi desværre endnu engang missede muligheden for at trække fra i toppen ved kun at spille 1-1 mod FC Oss på udebane. I den efterfølgende kamp stod den endnu engang på De Graafschap der lå nummer 5 på daværende tidspunkt. En flot og velspillet kamp fra vores side sikrede endnu en sejr over de topseedede til direkte oprykning, denne gang på 2-0, og det blev åbenbart for meget for De Graafschaps formand som straks efter kampen på pressemødet valgte at fyrer klubbens manager som dermed kun fik 5 måneder på posten da han ligesom mig kom til i juni 2012. I næste kamp tromlede vi henover FC Dordrecht som blev slået med 3-1 på to mål i de døende sekunder, hvilket gav holdet en masse tro på egne evner op til kampen mod rækkens nummer 3 fra Helmond Sport der bød op til dans i deres hule. Vi takkede ja tak til invitationen og udnyttede til fulde at vi i snit var 5 cm højere spiller for spiller, til at scorer 3 kasser på hovedstød, mens Rene Oosterhof i vores mål intet havde at se til og slutresultatet blev derfor 3-0til os. December var dermed skudt igang og vi manglede nu kun 3 kampe inden vi gik på en fortjent juleferie. Vi startede hjemme mod SC Cambuur der blev slået 2-1 hvorefter vi skulle op imod endnu et bundhold i form af FC Den Bosch.

Spillerne løb på banen stadig ubesejret i ligasammenhæng, men det skulle ændre sig i det FC Den Bosch fik en drømmestart da min målmand valgte at sende bolden ind bag sig selv på et ufarligt skud fra 35 meters afstand. Efter dette faldt kampen fuldstændigt fra hinanden da ingen af holdene kunne eller ville mere og vi tabte derfor 1-0. Morallen led et lille knæk og med Vojtech ude af næste kamp pga af for mange gule kort frygtede jeg for resultatet mod ligaens nummer 4 fra Excelsior, som tog imod på deres hjemmebane. Ganske rigtigt som frygtet var de fleste af spillerne åbenbart gået på juleferie rent mentalt efter sidste kamp og vi endte med kun at tabe 2-1 takket være flot spil af Oosterhof, der som den eneste ikke stod og sov hele kampen igennem.


De to nederlag til sidst inden ferien betød at vores forspring ned til forfølgerne er faldt til 5 point og top af ligaen ser sådan her ud.

AGOVV - 22 kampe spillet - 41-23 Point 46
Go Ahead - 22 kampe spillet - 34-17 Point 41
SC Veendam - 22 kampe spillet - 43-32 Point 40
Excelsior - 22 kampe spillet - 31-23 Point 38
Sparta - 22 kampe spillet - 37-27 Point 34
Helmond Sport - 22 kampe spillet - 33-26 Point 34
De Graafschap - 22 kampe spillet - 32-35 Point 32

Da der spilles 34 kampe er der altså 36 point at spille om endnu og intet er dermed afgjort endnu. Håber at kunne holde på profilerne her i vintervinduet, og der har da nu heller ikke være nogen henvendelser endnu, men med den form som Jesper Kristoffersen og Vojtech Schulmeister viser så skulle det da undrer meget hvis ikke der skulle komme et bud eller to, men det må vi tage til den tid. Klubbens økonomi viser at der pt er lidt over 7 mil dkr i klubkassen med forventninger om at det tal ligger på små 10,5 mil dkr når sæsonen er slut så der bliver skam tjent penge.

Til sidst kan jeg da ligesom sidst lige løfte sløret for hvilke klubber der har fyret deres manager og mest profileret klub som har smidt chefen på porten må være Liverpool som fyrede Brendan Rogers i starten af November da klubben lå nummer 18 i Prl. Siden har det rettet sig lidt og de er nu at finde på en 13. plads. Ajax har også smidt deres De Boer på porten pga en 7. plads i midten af november, så der er gang i den rundt omkring. I DK kører FCK deres sædvanlige suveræne stil, men nu må vi se om de sælger Cornelius som de plejer her til jul og dermed smadrer deres hold.


Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3 En legende bliver til
« Svar #33: 11 Aug 2013, 20:11 »

Flot at du ligger nr. 1 og der er nu ikke noget som et godt nytårsknald Smiley

Så må vi om der kommer et godt tilbud til dig snart Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 En legende bliver til
« Svar #34: 11 Aug 2013, 20:21 »

Flot at du ligger nr. 1 og der er nu ikke noget som et godt nytårsknald Smiley

Så må vi om der kommer et godt tilbud til dig snart Smiley
der skal nok titler på bordet før det sker.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#4 En legende bliver til - Tæppefald
« Svar #35: 12 Aug 2013, 16:27 »



Tæppefald

Så kom vi igang med 2. halvdel af sæsonen og vi skulle ud og forsvarer vores 5 points forspring ned til nummer to i ligaen. Da der var gået næsten en måned siden sidste kamp havde der været plads til tre venskabskampe for lige at holde formen ved lige, så jeg havde spurgt PSV og Ajax om de ikke ville spille mod os, hvilket de gerne ville, og vi slap da fint fra de to kampe med henholdsvis 1-1 mod PSV og 2-1 mod Ajax, hvorefter vores eget U19 hold som ingen spillere havde tog imod i den sidste kamp 4 dage før vi skulle igang i ligaen igen. Vi formåede desværre ikke at spille overbevise mod så ringe en modstander som 11 computergenerede U19 spillere udgør, og vandt derfor kun med besvær 3-2.

Om det var den ringe præstation mod U19 holdet som stadigvæk sad i holdet da ligaen blev skudt igang igen på udebane mod FC Eindhoven skal jeg ikke kunne sig, men ind ville bolden ikke i hvert fald og kampen endte derfor 0-0, hvilket må siges at være skuffende taget i betragtning at dagens modstandere var fra den tunge ende af ligaen. Næste kamp var hjemme mod nummer 2 i ligaen fra før jul nemlig GO Ahead der nu kun var 3 point efter grundet vores elendige præstation mod Eindhoven. Heldigvis så lod det til at hvor angriberne stadigvæk var på juleferie så var forsvaret kommet godt fra land og for anden kamp i træk holdt vi nullet og formåede endda at smide en enkelt pind ind i den anden ende på et kontrastød til slutresultatet 1-0. Næste modstander var endnu en bundhold i form af FC Emmen, men vi holdt endnu engang nullet og lavede en pind i den anden ende og vandt derfor også den kamp med 1-0. Dernæst fulgte tre kampe på udebane mod midthold, men holdet formåede endnu engang ikke at spille godt ude og vi fik kun med nød og næppe reddet 1-1 med hjem fra MVVs hule. Næste opgave var endte i en efterhånden sjælden udebanesejr i det vi slog Fortuna Sittard med 0-1, før vi endnu engang spillede uafgjort 1-1 denne gang mod Volendam. Heldigvis var de andre tophold nogenlunde ligeså ringe efter julepausen som os selv, og vi havde efterhånden fået udbygget forspringet til 9 point. Dette forspring blev holdt ved lige i de næste tre kampe som gav tre sejrer via 4-2 , 4-0 og 2-1 over SC Veendam, Telstar og Almere City.

Der manglede nu 3 runde af sæsonen og vi var forsat 9 point foran de nærmeste forfølgere fra Sparta, som vi skulle på besøg hos i tredje sidste runde i en kamp der ville kunne give os ligatitlen ved mindst uafgjort. Spillerne virkede tændte og klar på begge hold da dommeren fløjtede opgøret igang, men det blev en langtrukken affære, med få målchancer og kun en ting som fik sindene i kog nemlig da vi blev snydt for et klart straffespark, men skidt med det når vi bare fik det ene point hvilket vi gjorde eftersom kampen endte 0-0. Efter kampen var der stor fest i hjembyen udenfor vores stadion, og nogle spillere har nok festet en smule overmodigt i hvert fald tabte vi den næste kamp mod FC Dordrecht med 1-0 på et selvmål af vores venstre back der lignede en festramt teenager mere end en prof spiller i den næstbedste hollandske række. Der blev talt dunder efter kampen for ligesom lige at gøre det klart at det ikke var acceptabelt at smide alt væk bare fordi man allerede er mester. Sidste kamp var hjemme mod FC Oss som var dømt til nedrykning allerede og derfor ligesom os ikke havde noget at spille for. 1-1 i en jævnt kedelig kamp og jublen kunne bryde ud i lys lue, da pokalen blev løftet af vores anfører Jeffrey De Visser foran et udsolgt publikum.

Alt i alt en godkendt første sæson, hvor vi tog røven på alt og alle og rykkede op i det fine selskab. Jeg har netop underskrevet en ny 1 årig aftale så jeg kan komme med op i Æresdivisionen. Må dog samtidig at jeg er en smule utilfreds med at han hverken er til at hugge eller stikke i angående noget som helst. Det er som om hans standard svar er nej lige meget hvad jeg spørger om, og en ting er sikkert vi får monster klø hvis ikke klubben får tilført nogle bedre spillere til næste sæson, men mon ikke han får skaffet nogle penge til forstærkninger, da de foreløbige beløb er en joke. 1 mil dkr til indkøb og et lønbudget på 325,000 dkr i ugen, hvor vi allerede nu bruger 217.000 dkr i ugen.

Endelig stilling i Jupiler Liga 2012-13:


AGOVV - 34 kampe spillet - 57-30 Point 69

Sparta - 34 kampe spillet - 59-34 Point 63

Excelsior - 34 kampe spillet - 48-31 Point 61

Go Ahead - 34 kampe spillet - 43-29 Point 59

FC Den Bosch - 34 kampe spillet - 43-31 Point 55

Helmond Sport - 34 kampe spillet - 51-42 Point 54

SC Veendam - 34 kampe spillet - 61-52 Point 52

MVV - 34 kampe spillet - 53-41 Point 48

De Graafschap - 34 kampe spillet - 47-49 Point 48


Der er nu lagt op til slutspil om de sidste 2 pladser til oprykning,hvor det da skal blive spændende at se hvem der kommer med op i den bedste række.






Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #36: 12 Aug 2013, 22:47 »

Tillykke med oprykningen. Wink

Bliver spændende at se, hvad du kan udrette i Æresdivisonen med den nærige formand.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #37: 13 Aug 2013, 05:43 »

Ja det bliver en større test af både mine men helt sikkert også af holdets evner og vi kan ikke være meget andet end storfavoritter til direkte nedrykning igen. Eneste håb er at jeg kan skaffe nogle nye ansigter på fri transfer som kan forstærke holdet og derfor har jeg da også sat talentspejderne igang med at lede. Der har endelig været et gennembrud i forholdet til formanden som sandelig har sagt ok til at der nu kan spejdes i hele verden... Store sager i en lille klub.
Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #38: 13 Aug 2013, 09:11 »

Stææærkt! tillykke  Thumbs Up
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #39: 13 Aug 2013, 15:07 »

Jo tak Ymer godt du stadig er med på en kigger
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #40: 14 Aug 2013, 20:37 »

Tillykke med oprykningen. Glæder mig til at se hvad du få strækket sammen af transfers Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #41: 14 Aug 2013, 21:29 »

Tillykke med oprykningen. Glæder mig til at se hvad du få strækket sammen af transfers Smiley
Jo tak det kommer til at give lange løg i næste sæson hvis det fortsætter med den nuværende mængde af afslag fra transfer fri spillere, der heller vil være frie fugle end spille fast i AGOVV...
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #42: 14 Aug 2013, 23:06 »

Så er der ved at være lagt op til en update fra det hollandske med en artig overraskelse i baghånden så stay tuned i morgen formiddag skulle den gerne være klar.
Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #4 En legende bliver til
« Svar #43: 14 Aug 2013, 23:11 »

Det ser jeg frem til!
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#5 En legende bliver til - Frusterende sommer
« Svar #44: 15 Aug 2013, 09:43 »



Frustrende sommer

Lad det være sagt med det samme - jeg HADER simpelthen den latterlige formand i den her klub. Jeg tror aldrig jeg har oplevet så nærig en klaphat der på trods af lutter fremgang på den økonomiske front i sidste sæson og henover sommeren bare pure afviser alle ønsker jeg måtte have. 1 million dkr til indkøb når man er rykket op i Æresdivisionen er bare ikke nok, og jeg var flere gange i løbet af sommeren ved at tage mit gode tøj og gå, men alle de klubber som endte var på samme niveau eller lidt under ville hellere satse på en transferfri manager end en de skulle købe fri, og derfor er jeg stadigvæk i klubben her med en lille måned til transfervinduet lukker i. Efter sidste sæsons flotte oprykning, som Vojtech nærmest ene mand sikrede os med alle hans mål, stod jeg pludselig med en smal trup da jeg lod nogle sekunda spillers kontrakter løbe ud for at sparer deres løn, og den vej igennem styrke mit udgangspunkt for indkøb. Problemet har så bare været at ingen af de spillere jeg har haft stort ønske om at signe hellere vil gå arbejdsløs end skifte til AGOVV, og det faktum at en nøglespiller kan få 28.000 dkr i ugen er hellere ikke noget der trækker de spillere til som jeg gerne så i klubben.

I stedet har jeg måtte forlade mig på spillere på samme hylde som sidste sæson, hvilket har gjort at den bedst kendte spiller jeg har fået signet til den nye sæson er Dennis Bergkamps nevø Roland Bergkamp på fri fra Brighton and Hove Albion som var en af de klubber som takkede nej tak til mig i sommers og valgte at ansætte Dougie Freedman i stedet.
De andre transfers er et mix af totalt ukendte spillere, også en lejespiller fra Man City som jeg har fået forkøbsret på nemlig Abdi Ibrahim , som kan blive min fast for 1,5 millioner dkr.

Transfers :

Som sagt er de andre spillere ikke nogen man har hørt om før, men vi kan da lige tage en hurtig gennemgang. Mikkel Strauss er hentet i AaB ganske gratis, hvor han var som amatør spiller. Han vil primært blive brugt som indskifter til sidst i kampene eller i pokalen som jeg ikke føler vi kan satse på i denne sæson, da truppen ikke er stærk nok til at holde sig oppe i ligaen og komme langt i pokalen, men nu må vi se. Næste levende billede er Romeo Van Dessel, som jeg hentede gratis til at tage over i forsvaret eller på midtbanen i tilfælde af skader og han har så spillet fast i forsvaret siden han kom til klubben nærmest da Jesper Kristoffersens faste makker i centerforsvaret har været skadet siden sæson opstarten. Roderic Fillipi er også central forsvarer og er klart 4. valg, da han ikke er god nok til at spille fast. Stod og manglede en målmand, og kunne desværre kun få lokket Christopher Costes til klubben. Han er en habil backup men længe ikke god nok til det her niveau.
Rachid Farssi kan dække venstre back, wb og mv og vil blive brugt som backup på disse pladser dog ikke wb da jeg ikke spiller med dette i min taktik. Sidste ukendte spiller der er blevet hentet pt er Tail Schoonjans der kan dække højre fløj og angriberpladserne, men pt er han skadet.
Ingen af de spillere som har forladt klubben havde spillet nogen stor rolle i sidste sæson så de fik bare løbepas alle sammen med undtagelse af de sidste handle der så vores finske angriber forlade os efter en skuffende sæson sidste år for hele 50.000 dkr - Don't spend it all at once.

Jeg planlagde 4 venskabskampe alle på udebane mod henholdsvis Go Aheda der er rykket med op i Æresdivisionen, FC Emmen, SC  Veendam og til sidst amatørholdet Rijnsburgse Boys som alle 3 ligger i Jupiler ligaen, som vi netop har forladt. Holdet skulle lige finde sig selv igen efter en lang ferie, men vi vandt da alle 4 kampe med sammenlagt 7-1 og vi var derfor klar til at tage imod PSV på FLY Brazil Stadion i vores debut i Æresdivisionen. Alle 3352 pladser var udsolgt, hvilket vil sige at der var 652 betalende gæster, da resten af sæderne er købt af sæsonkortsholdere, og jeg kan da bare hører kasseapparatet gløde. Vi skulle kun bruge 5 min i den bedste række før vi havde scoret vores første mål signeret Roland Bergkamp. Glæden varede i 10 min så havde PSV udlignet ved Domagoj Vida. Fem minutter før pausen gik der et sus igennem tilskuerne. Jesper Kristoffersen slagtede helt tydeligt Vida inde i feltet, men dommeren valgte ikke at dømme straffespark, og på det efterfølgende kontrastød fik vi i stedet for et straffespark, som anfører Jeffrey De Visser scorede sikkert på. Samme De Visser stod to minutter inde i overtiden for målet til 3-1, endnu engang signeret Bergkamp, der dermed fik en drømmedebut. I pausen fik spillerne at vide at de bare skulle blive ved med at spille som de havde gjort hidtil, og vi havde da også et skud på stolpen lige efter pausen. Domagoj Vida sørgede med hans andet mål for massiv spænding til sidst, men vi holdt stand og sikrede os en højst overraskende sejr på 3-2 over sidste sæsons 3'er i Æresdivisionen.

Da der er en lille måned tilbage af transfervinduet kan meget nå at ske endnu, men indtil videre må Tottenham og PSG siges at være big spenders med deres indkøb for indtil videre 375 millioner for Spurs, som blandt andet har hentet Douglas Costa og Danny Welbeck, og 1,2 milliard for PSGs vedkommende der har hentet Robert Lewandoski og Stephan El Shaarawy og mange flere.




Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010