home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 691 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  "Følg viljen"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: "Følg viljen"  (Læst 10962 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #15: 24 Jul 2013, 16:59 »

Dit sidste afsnit slutter af med: [size=10pt][/size], pågrund af en smutter med din kodning. Ville bare lige gøre dig opmærksom på det. Smiley

Ellers ser det lækkert ud, og glæder mig til du kommer rigtig igang med sæsonen! Wink

Tak for tippet, fejlen er selvfølgelig rettet!
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #16: 24 Jul 2013, 19:48 »




Offensiven

"Ved første glimt på holdet, uden nogen bedømmelse fra kampe, er starteren således."



Midtbanen
Stephan Petersen
Osama Akharraz
Martin Jørgensen
Kasper Povlsen
Hjalte Nørregaard
Emil Scheel
Edafe Egbedi
David Devdariani
Casper Sloth   
Oliver Sigurjónsson
   

Angrebet:
Søren Larsen
Mate Vatsadze
Davit Skhirtladze
Marcus Solberg


Den centrale midtbane
Umiddelbart er holdet på papiret absolut bedst dækket ind på den centrale midtbane, hvor navne som Martin Jørgensen og Hjalte Nørregaard huserer. Ud over de rutinerede kræfter, befinder ligeledes to store danske talenter sig, nemlig Kasper Povlsen og Casper Sloth. Sidstnævnte er midtbanens usleben diamant og har allerede brændt sig varm på rollen ”fremskudt playmaker”. Desværre er jeg bange for allerede at miste ham i første transfervindue... Martin Jørgensen og Casper Sloth, suppleret af Hjalte Nørregaard skal agere som holdets kreative og målskabende kræfter, hvor Kasper Povlsen skal være midtbanens røvhul. Desværre starter holdet ud med at have både Martin Jørgensen og Kasper Povlsen ude i hhv. 2-3 og 3-4 måneder med skader. Dette kan give midtbanens outsider, 22-årige Emil Scheel, chancen for at slå igennem på førsteholdet. Scheel får æren af en startpladsen på den centrale midtbane i klubbens første træningskamp mod AGF 2.   
Fløjene
Da mine to bedste fløje, Akharraz og Petersen, begge agerer bedst på den offensive midtbane, valgte jeg at udnytte deres kompetencer ved at stille dem højere i banen, end faktisk tiltænkt. Deres hurtighed på hhv. 13(Akharraz) og 16(Petersen) gør dem ekstremt giftige, og hvis Sloth og co. Kan slå nogle gode bolde i dybden har de større chance for at få afsluttet på dem, hvis de står længere fremme. Jo længere fremme de står, desto mere plads skaber de for vores offensive wingbacks. Bagsiden af medaljen er desværre, at fløjspillerne ikke vil bidrage meget rent defensivt, hvor vi kan blive fanget for langt fremme. Om vores wingbacks er stærke nok til selv at klare skærene, vil tiden vise. Alternativerne til startpladserne er David Devdariani og Edafe Egbedi. Begge spillere har stort potentiale og først nævnte står allerede noteret for 5 landskampe for Georgien. Sidstnævnte står noteret for 4 U-20 landskampe for Nigeria og har scoret 3 mål i de 4 kampe. En giftig herre trods hans blot 18 år.
Angrebet
Angrebet er umiddelbart holdets svageste punkt. Førstevalget går til Mate Vatsadze, der med sin hurtighed skal supplere fløjene og gøre vores stikninger endnu mere dødsens farlige. Mate Vatsadze har med sine 23 år stadig mulighed for at udvikle sit talent og for alvor bide sig fast på pladsen. Alternativerne er den rutinerede Søren Larsen. Søren Larsen vil få en anden rolle på holdet, da han er utrolig luftstærk. Desværre er Larsen ude med en skade i 3-4 måneder. 3 valget i angrebet er Davit Skhirtladze som har et stort potentiale. Den 19-årige fra Georgien er der store forventninger til og vil helt sikkert få kampe i benene. Hvis han spiller godt, kommer han hurtigt til at true sin landsmand. Marcus Solberg er ligeledes værd at nævne. Det danske talent vurderes en stor fremtid af klubbens trænere, og mon ikke at han får lov til at snuse til førsteholdet, hvis ikke en lejeaftale kommer på plads.

« Seneste Redigering: 25 Jul 2013, 00:36 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #17: 24 Jul 2013, 21:48 »

Såfremt der er nogle der ligger inde med spørgsmål eller forslag til taktikken er i hjertens velkomne med indlæg! Det ville være lækkert med lidt debat hvis I har prøvet taktikken eller prøvet at spille med AGF før. Jo flere vinkler til spillet, jo sjovere/bedre bliver resultatet!

Som en åbningskommentar kan jeg sige, at der kommer ændringer i taktikken/startopstillingen til debutkampen i Superligaen, hvor vi hjemme tager mod titelfavoritterne fra FC København.

Kan I gætte hvilke??
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #18: 25 Jul 2013, 00:12 »

Når jeg trykker på Marcus Solberg's link. Kommer jeg ind på Casper Sloth.

Men ellers ser det godt ud!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #19: 25 Jul 2013, 00:12 »

@ cNorly

Du har også mig som fast læser, da jeg ligesom Guldbrand elsker den indstilling til spillet, som du har tænkt dig at praktisere. Så det bliver ganske spændende at se om du kan formå at holde gribbene fra fadet, når du spiller godt og dine unge talenter bliver gode! Smiley

Held og lykke

P.S. En rigtig god start du har fået lagt op.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #20: 25 Jul 2013, 00:37 »

Når jeg trykker på Marcus Solberg's link. Kommer jeg ind på Casper Sloth.

Men ellers ser det godt ud!

Godt spottet!

Du skal selvfølgelig ikke snydes for Marcus Solbergs profil. Jeg kan løfte sløret for, at han har overrasket mig meget i venskabskampene.

Fejlen er hermed rettet!
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #21: 25 Jul 2013, 00:40 »

@ cNorly

Du har også mig som fast læser, da jeg ligesom Guldbrand elsker den indstilling til spillet, som du har tænkt dig at praktisere. Så det bliver ganske spændende at se om du kan formå at holde gribbene fra fadet, når du spiller godt og dine unge talenter bliver gode! Smiley

Held og lykke

P.S. En rigtig god start du har fået lagt op.

Jeg er meget glad for at have dig som læser. Du, ligesom Guldbrand, har været stor inspiration til reglerne til min blog. Jeg frygter ganske vidst også for mine spillere, men det er vel en del af charmen! Wink

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #22: 25 Jul 2013, 00:51 »

Godt spottet!

Du skal selvfølgelig ikke snydes for Marcus Solbergs profil. Jeg kan løfte sløret for, at han har overrasket mig meget i venskabskampene.

Fejlen er hermed rettet!

Solberg blev i mit spil med Hedensted årets u19 talent efter 2 sæsoner. Så du kan godt forvente dig noget stort af ham!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #23: 25 Jul 2013, 00:53 »

Solberg kan godt overraske, også selvom du måske tænker hans stats ikke er prængende Wink

EDIT: Mener han blev topscorer til en af U- EM'erne i et af mine saves Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #24: 25 Jul 2013, 01:50 »




Sæsonoptakt


Vores sæsonoptakt starter på træningslejr i Tyskland, nærmere betegnet Lower Saxony, hvor klubben deltager i en træningsturnering. Ingen ændringer til de 26 mand som blev udtaget til førsteholdet og heldigvis, ingen skader under turen!

Topscorer: Davit Skhirtladze (6 mål)
Karakter: Davit Skhirtladze (9.7 vs. Birkerød)
Overraskelse: Marcus Solberg (Første målscorer mod Metalist med et velplaceret skud)
Skuffelse: Osama Akharraz (Utallige minutter i benene uden at udrette det store. Havde en god kamp mod mod Birkerød med 1 assist)




Træningskampene


4 sejrer ud af 6 kampe er meget tilfredsstillende for en nykåret manager. Endda ubesejret so far! Holdet har lukket 5 mål ind i alt, alle scoret på Steffen Rasmussen. 3 af målene blev sat ind efter hjørnespark, grundet holdets gennemsnitslige svage luftkvalitet. En ting, vi desværre må leve med for nu. Mod Ukrainske Metalist blev vi overrumplet på 2 essentielle ting, jeg var inde på omkring taktikken:
 

1. Vores wingbacks bliver fanget for højt oppe på banen, hvor deres kvalitetsspillere hurtigt omsætter denne mulighed til mål.
2. Vores offside fælde kikser, og vi kan ikke nå at hente modstanderens angriber, som koldt sætter den fladt ind bag Steffen Rasmussen. 



AGF VS. HSV

Som afsluttende test skulle holdet møde de tyske giganter fra Hamburger SV. Til denne kamp havde jeg valgt at sætte mine wingbacks til almindelige backs, for ikke at gentage fejlen mod Metalist. Jeg havde trukket Casper Sloth ned på den centrale midt, som "dybliggende playmaker". Dette så han simpelthen kunne bidrage mere til defensiven. På den offensive midtbane kom Davit Skhirtladze i spil ved rollen som "trequartista" for at støtte fronten maximalt.

Kampen forløb fremragende hvilket tydeligt ses på kampstatistikken. Kampens enlige mål blev sat ind efter 71 minutter ved Stephan Petersen, som også blev kåret til MoM med 7.7 i karakter.

Christian Nørgaard, den danske U-19 landsholdsspiller fik desuden hele 35 minutter for det tyske førstehold. Han bliver spændende at følge.





Europa League

Ligeledes blev der fulgt med på skærmen i den danske lejr, da AGF blev hevet op af bowlen med finske FC Inter. Det finske mandskab får æren af at slutte hjemme på Veritas Stadion. Finnerne har dog skuffet fælt i den hjemlige liga, hvor det er blevet til en 11 plads, blot 3 point fra direkte nedrykning. Dette har resulteret i, at den daværende manager har fået sparket.





Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #25: 25 Jul 2013, 02:12 »

Du skriver rigtig godt og utrolig fangende set i forhold til at du blot kommer med "tørre facts" og ikke alverdens udenoms historie Smiley Jeg læser med
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #26: 25 Jul 2013, 13:05 »



Sæsondebuten


Som tidligere annonceret ventede de danske løver i debuten, hjemme i Århus. En nervepirrende duel, som den neutrale tilskuer nød i fulde drag.

Startopstillingerne


Valg af startelveren

Med udgangspunkt i sæsonopstartens træningskampe, og i særdeleshed kampen mod HSV, havde jeg valgt følgende spillere til startopstillingen. Trods en udmærket træningslejr for den blot 17 årige Marcus Solberg, faldt førstevalget i angrebet på den 23-årige Mate Vatsadze, som nettede 3 gange på træningslejren. Stephan Petersens stabile præstationer gjorde ham til en sikker starter, hvorimod Osama Akharraz måtte fravige sin umiddelbart sikre startplads til Davit Devdariani. Davit Devdariani havde præsteret væsentlig bedre de gange han fik chancen på lejren, og det var derfor naturligt at fravælge Akharraz til fordel for Davdariani. Ligesom i kampen mod HSV, overtog Skhirtladze pladsen på den offensive midt, hvor Casper Solth blev spillet på den centrale midt som "dybtliggende playmaker". Wingbacksene var ligeledes almindelige backs i dagens opgør. Ligeledes kunne ingen i forsvaret true den først valgte 4-back kæde.

Kampstatistik


Som statistikken siger var kampen ekstrem tæt, med en masse afslutninger og chancer. Efter 65 minutters spilletid er vi bagud 1-3. I halvlegen røg Emil Scheel og Marcus Solberg ind, og efter tredje scoring kom Akharraz på banen. Disse udskiftninger skulle vise sig at give gevinst! Med 10 minutter tilbage placerer Scheel bolden i nettet bag en ellers velspillende Johan Wiland, på en stor kommunikationsfejl i det Københavnske forsvar. Blot 1 minut efter er Stephan Petersen på spil. På et fantastisk indlæg af nyindskiftede Marcus Solberg, sætter han bolden i kassen og sikrer sig titlen som MoM... At Hjalte Nørregaard sender FCK hjem med et nederlag i det 90 minut, igen på et indlæg af indskiftede Marcus Solberg, må gøre meget ondt.



Akharraz = 7.0
Emil Scheel = 7.3
Marcus Solberg = 7.6
Stephan Petersen = 8,9



« Seneste Redigering: 25 Jul 2013, 13:31 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #27: 25 Jul 2013, 13:23 »

Får helt lyst til at tage en spiller med AGF crazy - god blog.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #28: 25 Jul 2013, 13:45 »

Får helt lyst til at tage en spiller med AGF crazy - god blog.

Sikker?  funny
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #29: 25 Jul 2013, 14:59 »

Sikker?  funny

Ja! Det er sgu nogle flotte fyre, især Akharraz..  Wink
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010