home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  2 Brugere, 273 Gæster Online.

Indlæg: 1132723 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  "Følg viljen"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: "Følg viljen"  (Læst 11045 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
"Følg viljen"
« : 23 Jul 2013, 19:30 »



INTRO


Forført af klubbens sportsånd og fans, har jeg fået blod på tanden til at føre AGF til storhed. Jeg har altid haft en meget romantisk tilgang til, hvordan FM bør spilles. Inspireret af tidligere blogs herinde, har jeg derfor valgt at sætte regler op for at maximere realismen og holde sværhedsgraden oppe.


Transferpolitikpoli tik
- "Player search" funktionen er forbudt. Alle spillere der købes skal være scoutet af ens talentspejdere eller på anden måde blive tilknyttet klubben uden egen hjælp.
- Personale skal ligeledes findes vha. opslag i job centeret eller via anbefalinger fra spillerne.
- Klubben må ikke byde mere end 13 mio. DKK for en spiller.
- Lønbudgettet må aldrig gå i minus.   
- Klubben SKAL sælge en spiller, hvis der bliver budt 150% af spillerens værdi.


Truppens sammensætning
Som en del af min kontrakt med AGF forventer klubben at jeg udvikler spillere vha. klubbens ungdomssystem. Klubben skal derfor have minimum 10 spillere under 25 på førsteholdet. (Maximum 25 i truppen)

Generelt
Jeg har altid elsket realistiske blogs om fodbold. Jeg har altid ønsket selv at lave en blog, hvor realismen var i højsædet. Målet med bloggen er at give et så realistisk billede af, hvordan man arbejder sig op af tabellen vha. hårdt arbejde. Mine updates vil både udforme sig i avisartikler, personlige beretninger og statistiske vinkler af spillet. Jeg håber I vil nyde bloggen, ligeså meget som jeg vil!



Tak til BenjaBabs for topbanneret
« Seneste Redigering: 23 Jul 2013, 21:39 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Svartovich
Gæst
 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #1: 23 Jul 2013, 19:33 »

Det ville klæde med en ramme om billedet, men ellers ser det lækkert ud, og glæder mig virkelig til at læse med. Elsker danske hold i FM, og så er jeg også stor fan af de regler du har sat op. Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #2: 23 Jul 2013, 19:39 »

Fantastisk med en blog om AGF - Det er længe siden, at man har set en blog omkring dem. Desuden er jeg vild med din tilgang til spillet - Noget jeg selv praktisere i høj grad.

Jeg ser frem til at følge med i dit eventyr om Smilets by...   Thumbs Up
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #3: 23 Jul 2013, 19:44 »

Det ville klæde med en ramme om billedet, men ellers ser det lækkert ud, og glæder mig virkelig til at læse med. Elsker danske hold i FM, og så er jeg også stor fan af de regler du har sat op. Smiley

Tror desværre, umiddelbart, at det er over min tekniske kunnen! Alle gode kneb tages dog med kyshånd  Peace
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #4: 23 Jul 2013, 19:45 »

Fantastisk med en blog om AGF - Det er længe siden, at man har set en blog omkring dem. Desuden er jeg vild med din tilgang til spillet - Noget jeg selv praktisere i høj grad.

Jeg ser frem til at følge med i dit eventyr om Smilets by...   Thumbs Up

Jeg er glad for at have dig med som læser. Du er bl.a. en inspiration til spillets regler  Wink
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Taktikeren
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #5: 23 Jul 2013, 20:10 »

Feeeeeeeeeedt! Følger.
Logged

Malmö FF

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #6: 23 Jul 2013, 21:43 »

Følger også, fedt at du gør det realistisk! Wink
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #7: 23 Jul 2013, 21:50 »

Tror desværre, umiddelbart, at det er over min tekniske kunnen! Alle gode kneb tages dog med kyshånd  Peace
Det nye banner er da meget kønnere at se på! Thumbs Up
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #8: 23 Jul 2013, 21:55 »

Vil kigge med. Altid spændende at høre om denne form for 'gaming', selvom jeg ikke selv vil spille det. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #9: 23 Jul 2013, 22:23 »

Jeg vil også kigge med! Jeg er bestemt ikke fan af 'GF, men det lyder spændende. Gi' gas!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #10: 23 Jul 2013, 22:53 »

Skal nok følge med herinde, i hvert fald spændende projekt Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #11: 24 Jul 2013, 11:06 »

Jeg er glad for at have dig med som læser. Du er bl.a. en inspiration til spillets regler  Wink

Ja, jeg syntes nok jeg kunne nikke genkendende til nogle af dine regler. Men det er kun meget fedt syntes jeg, for det giver spillet en helt ny dimension.

Er selv startet på et nyt spil, hvor jeg igen gør brug af disse regler, og det gør bare hele spiloplevelsen meget bedre. Man skal konstant være opmærksom på markedet efter nye spillere, for man ved aldrig hvornår man pludselig mister sine profiler til udlandet.   Smiley
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #12: 24 Jul 2013, 11:56 »



Anslået værdi: 34,69 mio. DKK
Medieprognose: 5                                     
Finansiel status:Okay
Træningsfaciliteter: Tilstrækkeligt
Ungdomsfaciliteter: Skrabede
Ungdomsrekruttering: Over middel




Træningsfaciliteter
Ved første kig på faciliteterne i AGF, blev jeg en smule skuffet. Holdet er, træningsfacilitetsm æssigt, bagud til samtlige klubhold i Superligaen. For at kunne hive de bedste ungdomsspillere hjem på kontrakt, som klubben ønsker, er det vigtigt at kunne tilbyde gode træningsforhold så talentet stimuleres mest muligt! At vores nærmeste konkurrenter i Horsens, Silkeborg og Randers har bedre træningsforhold, er dybt beklageligt. Et punkt jeg hurtigst muligt vil have forbedret!






Nuværende førsteholdstrup
Målmand:
-   Steffen Rasmussen
-   Emil Ousager
-   Thomas Hagelskjær

Forsvar:
-   Atle Roar Håland
-   Petri Pasanen
-   Anders Kure
-   Arthur Sorin
-   Jens Jønsson
-   Adam Eckersley
-   Mikkel Kirkeskov
-   Frans Putros
-   Dominic Oduro
Midtbane:
-   Kasper Povlsen
-   Emil Scheel
-   Edafe Egbedi
-   Osama Akharraz
-   David Devdariani
-   Hjalte Nørregaard
-   Stephan Petersen
-   Martin Jørgensen
-   Casper Sloth
-   Oliver Sigurjónsson
Angreb:
-   Davit Skhirtladze
-   Søren Larsen
-   Mate Vatsadze
-   Marcus Solberg



Trupstatus
16 spillere fra førsteholdstruppen på nuværende 26 mand er under 25 år. Jeg overholder derfor fra starten af mine regler om ungdomsspillere. Ved trupregistrering til Superligaen må trupstørrelsen maximalt være på 25 mand. Ved første kig på holdet må det være den blot 17 årige, Oliver Sigurjónsson, som står til nedgradering til ungdomsholdet. Oliver Sigurjónsson har dog en lys fremtid i AGF, eftersom han lige har fået forlænget sin kontrakt frem til Juni 2015.

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #13: 24 Jul 2013, 16:06 »




Defensiven

"Ved første glimt på holdet, uden nogen bedømmelse fra kampe, er starteren således."



Målmænd
Steffen Rasmussen
Emil Ousager
Thomas Hagelskjær


Forsvarsspillere
Atle Roar Håland
Petri Pasanen
Anders Kure
Arthur Sorin
Jens Jønsson
Adam Eckersley
Mikkel Kirkeskov
Frans Putros
Dominic Oduro



Målmand:
Steffen Rasmussen er stensikkert førstevalget i buret. Anden målmanden, Emil Ousager, er ud fra holdrapporten en færdig mand på holdet. Til gengæld er ungdomstalentet, Thomas Hagelskjær, en spændende spiller at følge. Om han rykker op fra ungdomsholdet og skal agere backup, må tiden vise. Steffen Rasmussen har kvaliteterne til at agere ”Sweeper” og det skal udnyttes når centralforsvaret ser således ud:

Centerforsvaret:
På papiret er både Pasanen og Håland naturligt udtaget til startspladserne med deres enorme rutine og omdømme. Deres stats er stadig udmærket, trods Håland runder 35 år om bare 36 dage.
Med deres evner i både teamwork, placeringsevne, beslutninger og forudseenhed vil de forhåbentlig fungere godt til at spille på offside. Deres styrke- og tacklingsegenskaber gør dem ligeledes til klipper foran målet, hvilket vil give modstanderen problemer når vi er fuldt etableret i defensiven.

Tilgengæld, såfremt vores offside fælde skulle fejle, er hurtigheden i centralforsvaret meget lav, og det tvinger os til at stå lavere i banen. Ydermere er centralforsvaret sårbar overfor indlæg fra kanterne. Begge FC har 12 i ”heading” og 14 ”springkraft”. Mod stærkere modstandere vil de kunne ramme os på hovedet spillet såfremt vores backs ikke når at dække af.

Til at agere backups i det centrale forsvar har vi Arthur Sorin og Anders Kure. Anders Kure er en smule stærkere i luftrummet men svagere i det taktiske. Arthur Sorin er en boldspillende FC, hvor han er væsentlig stærkere end de andre med bolden. Til gengæld mangler han kvalitet i hovedspillet samt på det taktiske. Arthur Sorin vil desuden blive brugt som backup til højre back.
Tilslut er talentet Jens Jønsson værd at skrive om. Trods sine blot 19 år må han siges at være 4 valg i det centrale forsvar, og han er tiltænkt en masse kampe på 2 holdet og i de nemme pokalkampe. Desuden bliver han vejledt af Pasanen som gerne skulle give ham lidt ekstra taktisk træning.

Wingbacks
Adam Eckersley, som har fået sin fodboldopvækst i selveste Manchester United, er født som wingback. Som vores bedste bud på en venstreback vil det være bedst at optimere ham mest muligt. Mikkel Kirkeskov indtager højreback, og da han har evnerne til at agere wingback var det afgjort. De vil være med til at støtte offensiven med indlæg og boldbesiddelse. Mod bedre hold end vores, vil vi blive nødsaget til at ændre rollen til almindelig back, for ikke at blive overløbet eller miste for meget på indlæg. Til at agere backup har vi tidligere nævnt Arthur Sorin og Frans Putros. Sidstnævnte er fra ungdomsholdet og med sine blot 18 år mangler han stadig lidt, for at kunne agere på førsteholdet. Jeg håber at kunne leje ham ud for at få noget førsteholdsbold i benene. 


« Seneste Redigering: 24 Jul 2013, 17:48 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Svartovich
Gæst
 
Sv: "Følg viljen"
« Svar #14: 24 Jul 2013, 16:23 »

Dit sidste afsnit slutter af med: [size=10pt][/size], pågrund af en smutter med din kodning. Ville bare lige gøre dig opmærksom på det. Smiley

Ellers ser det lækkert ud, og glæder mig til du kommer rigtig igang med sæsonen! Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010