home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 23:05:32 warmon Blogkonkur... [21] Journeyman - Dece...
I dag kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 20:02:13 Broen13 Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  3 Brugere, 938 Gæster Online.

Indlæg: 1132765 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  This Special Year
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: This Special Year  (Læst 19396 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #30: 11 Jun 2010, 11:29 »

ærgeligt i kampen mod paraguay, men eller en flot sejr over Brasilien.

Dit Skriven kan man ikke sætte ord på men siger nu alligevel KLASSE.
kan virkelig godt lig dit layout især billderne.

det er også rigtig rart at du giver os sådan en gennemgang af din Taktik, man kan virkelig se og læse om hvordan du vil spille.
Måske den bedste blog jeg har læst.

håber du forsætter i lang tid Smiley

Tusinde tak for den flotte kommentar.

Fin blog, Zulue. Flot skriftligt og grafisk. Er dog ikke så vild med den sorte kant på Argentina-flaget. Ser lidt kikset ud. Men ellers er det super. Kunne du ikke smide et ss af de spillere, du har gjort bedre i din trup?

Tak for kommentaren. Den sorte kant bliver ikke fjernet, hehe, men tak for den ærlige kommentar. ;-)
Jo, det er som sagt kun Milito og Higuain - men kunne du godt tænke dig et SS af de to alligevel?



Håber, I er klar på en ny opdatering inden klokken 14, så I har den perfekte optakt til VM!
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: This Special Year
« Svar #31: 11 Jun 2010, 11:32 »

Ja, smid bare ss af Milito og Higuain Smiley Og ja, smid også en ny opdatering!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #32: 11 Jun 2010, 13:08 »


10 x 10 x 2009
Skuffelsen var til at spore i mine  øjne, efter jeg skamfuldt havde smidt en 0-2 føring væk til slutresultatet 2-2. Det var simpelthen pinligt for mig og holdet, men jeg tager hele kampen på mine skuldre – både, at vi kom så godt ud til kampens start og overrumplede vores modstandere så godt, som vi gjorde, men også at vi tog for let på tingene i anden halvleg. Nu vil jeg stadig sørge for at komme foran 2-0, det kan man jo ikke se nogle negative ting ved, men der skal arbejdes i alle 90 minutter.

Næste kamp er i mod Peru. Jeg stiller op med Riquelme på den centrale midtbane sammen med Masch, som selvfølgelig er den defensive af de to. Derudover er jeg kritisk ramt af skader i forsvaret, men Monzon er klar på venstreback, mens Gonzalo Rodriquez og Burdisso starter inde centralt. Zanetti starter til højre. Ellers er der ikke meget at sige til mine indstillinger i denne kamp, der er som de skal være – offensive og med intentioner om at dominere kampen og vinde med mere end 2-3 stykker. Peru er et svagt hold, og selvfølgelig skal kampen vindes.

Kampen i gang:
Der var ikke spillet mange minutter, inden Aguero kom til en stor chance, som han dog brændte. Det startede godt for os, og der var klar tro i lejren på, at vi kunne hive en storsejr med hjem. Dette underbygges blot af, at Di Maria efter 7 minutter scorer til 1-0 og satte stadionet fuldstændig i kog.
Allerede her tænkte jeg, at det blot var et spørgsmål om, hvor stor sejren skulle blive. Mascherano dominerede midtbanen og sendte boldene videre til spilfordeleren Riquelme, der gjorde det fantastisk central.

Pludselig fik vi en kæmpe ridse i lakken. Peru var ikke kommet mere med i kampen, og tilskuerne begyndte så småt at vente på det næste mål, da der var gået 23 minutter – det var dog nok ikke lige Peru, de havde regnet med skulle score. Jeg tænkte, at det var noget lort, da Peru udlignede til 1-1. Nu skulle vi ikke smide endnu en sejr.
Jeg holdt troen på, at min taktik virkede, i stedet for – hovedkulds – at kaste 2-3 spillere yderligere frem. Det havde gået meget fint indtil videre, og selvom det stod lige på pointtavlen, var det ikke lige i spil. Stillingen holdt til halvleg. Jeg besluttede mig for at vente til minut 60 – hvis der ikke var sket noget, skulle Zarate – Lazios helt store spiller i denne sæson; og samtidig en spiller, der ligeså langsomt kravler opad i hierarkiet på landsholdet – ind. Desuden ville jeg hive Milito ind for Aguero.

Der skete ingenting. Mine spillere sparkede for meget ude fra, og selvom jeg fortalte dem til punkt og prikke, hvordan de skulle splitte modstanderens forsvar ad, stod Peru nu rigtig godt. Messi var meget tæt på efter 65 minutter, men en klasseredning fra Perus keeper holdt stillingen til 1-1 kampen ud.

En mega-skuffelse, og nu skal vi til at overveje, om vi overhovedet kommer til VM.  I næste kamp skal vi møde et veloplagt Uruguay-hold på udebane; de ligger 4’er og vi ligger på playoff-pladsen, nummer 5. Hvis vi ikke vinder, skal vi i playoff, og selvom jeg godt kan se fordele ved at spille ekstra kampe og få kamptræning (som jeg må beskrive opgør mod Costa Rica eller Honduras) – ja så vil jeg sige, at vi bestemt går efter de 3 point i Uruguay.

Vi havde ifølge statistikken 4 åbne chancer (som normalt med mine klassespillere er lig med mål), men kunne kun score på en enkelt. Peru havde 1, og de kunne score på deres. Det var forskellen på de to hold i dag – for selvom, vi havde 56 procent af spillet og et klart, klart overtal i chancer, må vi indse, at det ikke var nok. Pinligt.

Argentina 1 – 1 Peru


« Seneste Redigering: 11 Jun 2010, 18:21 af Zulue » Logged

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #33: 11 Jun 2010, 13:31 »

God update!
Dog står noget af teksten to gange.
Ellers godt Zulue - selvom det var et meget skuffende resultat!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #34: 11 Jun 2010, 14:41 »

Sådan! Der tog du lige bloggens niveau endnu et skridt op! Smukt!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #35: 11 Jun 2010, 18:19 »


13 x 10 x 2009, Estadio Contenardio
Så var det tid til skæbnekamp i mod Uruguay. Kun en sejr kunne sende mig direkte til VM, mens en uafgjort og et nederlag ville smide mig i playoff. Playoff er ikke helt så skidt, som nogle gør det til – men som sagt, vil jeg hellere undgå at spille de risikable kampe, og i stedet kvalificere mig direkte til VM.
Kampstatistik:
Uruguay 0 – 0 Argentina
Skud: 8 – 13
Indenfor målrammen: 3 – 4
Åbne chancer: 1 – 0
Boldbesiddelse 48% - 52%

Jeg stillede op en anelse defensivt, akkurat som jeg havde i de foregående kampe. Jeg vidste af tidligere erfaring
med FM, og tidligere spil generelt, at Uruguays offensiv med Forlan og Suarez – men især den offensive midtbane, den venstrebenede Albin ikke var at spøge med. Albin så jeg som deres vigtigste spiller, hvorfor jeg var inde og sidde tæt på ham hele tiden. Skærm af satte jeg på aldrig, mens tacklinger var på normal (Hvis jeg tacklede hårdt, ville jeg risikere at han satte mig og trak for mange gule kort) mens jeg tvang ham til at bruge svageste ben. Uruguay stillede op i en smal diamant på midtbanen, og de to centrale midtbanespillere blev skærmet af hele tiden, tacklet hårdt på og tvunget til at bruge svageste ben. Den defensive midtbane blev skærmet af og tacklet hårdt på hele tiden. Det er vigtigt at man hele tiden er klar inde på midten, og det her, har jeg på fornemmelsen virker bedst for mig.
Suarez og Forlan i angrebet blev sat på Normal Tackling og Svageste ben.

Kampen:
Da vi kom ud på banen, gik det op for mig, at mine modstandere stod langt mere kompakt midt på banen end jeg havde forventet, og de første 30 minutter gik uden en reel chance. Minutterne gik pludselig for hurtigt, for selvom vi på daværende tidspunkt havde cirka 65 procent af spillet, så skabte holdene lige mange chancer. Albin var, som jeg havde forudset, deres farligste spiller – han truede både på frispark og langskud, men jeg fik heldigvis holdt ham fra at lave stikninger til sine farlige medspillere i front. Ingen af Albins forsøg blev for alvor farlige – så defensivt stod vi, hvor vi skulle.

Det var dog noget helt andet offensivt. Jeg prøvede at centrere bolden ud i mod Messi, da anden halvleg gik i gang, men heller ikke dette så ud til at virke. Vi skabte ingenting, hvor vi i de foregående kampe var sprudlende, men ikke kunne score, kunne vi nu ikke engang skabe chancer. Der var dyb dyb spillemæssig krise på mit argentinske landshold, og da vi gik ind i de sidste 10 minutter og stillingen stadig var 0-0, hvilket ville sende os i playoff, kastede jeg spillerne frem. Jeg havde sat Mauro Zarate ind, hvor jeg nu stillede med Aguero, Messi, Zarate, Di Maria i offensiven og mine backs offensive, samt Cambiasso med angreb, og selvom vi pressede gevaldigt på til sidst, var det kun med langskudsforsøg, og det hele blev en anelse halvhjertet.
Kampen endte 0-0, og vi skal nu i playoff mod Honduras.


Uruguay 0 - 0 Argentina


Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #36: 11 Jun 2010, 18:56 »

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #37: 12 Jun 2010, 15:26 »


Vi springer lidt hurtigt hen til de afgørende kampe imod Honduras – og også ret hurtigt over dem. For selvom det i
den grad var knald eller fald, var der ikke meget, der hentydede til, at vores hold var jævnbyrdige. I virkeligheden er Honduras et af de hold, de fleste regner med bliver ekspederet ud hurtigt, og da jeg inden vores første kamp – i Honduras – kiggede på deres hold, blev jeg heller ikke synderligt imponeret.
Honduras – Argentina
0-1   Messi
0-2   Milito
0-3   Messi
0-4   Messi
0-5   Di Maria

Argentina – Honduras
0-1   Zarate
1-1 Suazo

Jeg valgte dog alligevel at stille op med Cambiasso på midtbanen i stedet for den nye mand i truppen – Bocas Insua, som spiller en fantastisk offensiv midtbane, og er lidt ligesom Riquelme og Veron i sit spil – en klassisk 10’er, og samtidig også en spiller, jeg falder pladask for. Frederico Insua har jeg hivet ind i truppen, og jeg kan ikke rigtigt vurdere, hvordan han skal spille.  Jeg stillede med Cambiasso på midten udelukkende fordi jeg – på trods af min modstanders styrke; eller mangel på samme – frygtede at lide et nederlag på udebane, men dette skulle jeg dog ikke frygte.

Kampen gik i gang, og allerede efter 2 minutter, havde min lille troldmand Messi spillet sig varm. 1-0. I alle mine kampe, er Messi den spiller, der har spillet bedst. Det kan man selvfølgelig sige er meget naturligt, men jeg kan garantere for, at det ikke er alle, der kan få Messi til at spille som han gør i Barcelona. Selvfølgelig har han potentiale til at blive verdens bedste spiller, men Messi i Argentina og FM er sværere end Messi i Barcelona. Jeg spiller Messi med følgende instruktioner:
Messi Instruktioner

Første halvleg fortsatte med os som fuldstændig dominerende faktor. Milito som startede i angrebet med Aguero gjorde det til 0-2 efter 8 minutter, inden Messi, først på straffe og senere efter flot opspil fik sit hattrick og gjorde det til 0-4. VM-billetten var i hus. Angel di Maria scorede en enkelt gang i anden halvleg, og vi vandt kampen 5-0, men Messi var den helt store oplevelse – foruden den lille troldmand, gjorde Milito med 1 mål og 3 assist også en flot indsats.

Returkampen endte 1-1 i en fuldstændig ligegyldig kamp, hvor jeg kom foran ved Mauro Zarate, men Interspilleren David Suazo udlignede 4 minutter før tid. Jeg var nu til VM officielt. Min gruppe lyder på følgende 4 hold, hvoraf jeg er førsteseedet:

Argentina
Elfenbenskysten
Tjekkiet
Mexico

Som alle kan se, er der ikke én let kamp, som man bare er sikker på at vinde – desværre. Jeg ville meget gerne have undgået Elfenbenskysten, for med Drogba, Kalou, Toure og Toure er de altså slet ikke noget dårligt hold. Tjekkiet er ikke, hvad de har været, men de har stadig et ganske slagkraftigt hold med den gamle ræv Milan Baros, Petr Cech, Rocisky og det store talent, Kadlec. Mexico har Guardado, Vela og Dos Santos man skal passe på, og de bliver slet heller ikke et sjovt hold at møde.
På trods af, at det er lidt af en dynamit-gruppe, bør vi selvfølgelig avancere som en klar 1’er.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2010, 16:51 af Zulue » Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #38: 12 Jun 2010, 16:48 »

Det er jo en fantastisk blog, du har gang i her! Din grafik er derudover yderst lækker!
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #39: 12 Jun 2010, 17:05 »

Jeg er den stille følger Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #40: 12 Jun 2010, 17:57 »

Tak for begge kommentarer - alle må selvfølgelig gerne byde ind, hvis de har noget at hjælpe med/noget at sige/en kommentar til min taktik. Jeg kommer op med i hvert fald 1 update i dag, og jeg håber, I nyder det jeg skriver.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #41: 12 Jun 2010, 22:48 »



Romero
Bizzari
Lucchetti

Samuel
Demichelis
Monzon
Ferrari

Gabriel Milito
Zanetti
Ansaldi
Burdisso


Mascherano
Cambiasso
Messi
Di Maria

Gago
Riquelme
Perotti

Aguero
Higuain

Tevez
Milito
Så var det blevet tid til at udtage VM-truppen. Jeg havde fået alle mine venskabskampe annulleret i det, jeg skulle spille play-off, men jeg vidste, at det var nødvendigt at få noget kamptræning op til VM. Derfor havde jeg sagt ja til en svær venskabskamp i Tyskland, ligesom jeg havde arrangeret at jeg skulle have Sverige på besøg, få dage inden VM-truppen skulle udtages.

Begge kampe blev vundet i overlegen stil. Aguero så ud til at have fundet målformen på det rigtige tidspunkt, da han var hovedrollen i en fantastisk 0-3 sejr over Tyskland. I første halvleg fik Tyskland ikke mere end et enkelt skud i mod mine 14! Det var fantastisk at se. Aguero scorede 2 og Ferrari, min back, scorede på straffe. Da Sverige var på besøg i Argentina, lavede Messi først et mål på en retur, inden han på oplæg fra Higuain, lavede kampen sidste mål og dermed også spillede sig ind i VM-feberen, der hvilede over stadionet. Derefter skulle jeg til at bestemme, hvilken trup, jeg ville have med.

På målmandsposten har jeg valgt Romero, der har stået alle kampene for mig. Bizzari er hevet ind som andetvalg, mens jeg har droppet Leo Franco, Ustari, og hvad de ellers hedder for at få plads til tredjemanden Lucchetti.
I forsvaret har man rigtig mange gode spillere centralt, når man er Argentina. Samuel er i mine øjne den klart bedste, men herefter har man Burdisso, Gabriel Milito, Cata Diaz, Otamendi og alle de andre. Burdisso og Milito kom med i truppen, men Demichelis er førstevalg. Monzon er førstevalg på venstreback med Ansaldi som backup, mens unge Ferrari har slået Zanetti af i højre side. Zanetti slog dog Zabaleta i kampen om at blive reserve.

Mascherano og Cambiasso er førstevalg til VM på den centrale midtbane. Udover at det er en fantastisk defensiv midtbane-duo, så giver den mig også i alle kampe et klart overtag i spillet, netop som jeg gerne vil. Cambiasso kan fordele spillet til Messi, Aguero, Higuain – eller de to backs, der nok skal sætte fut i spillet. Jeg er meget fortrøstningsfuld over for min midtbane. Riquelme står som den offensive drivkraft på bænken, Gago på den defensive, men Insua, Maxi Rodriguez og flere store navne, måtte jeg sige fra, for ellers blev truppen for stor.
Messi er selvfølgelig førstevalg på fløjen, hvor Di Maria har den anden. Perotti fra Sevilla har spillet en flot sæson og er kommet med på et af de yderlige mandater, og han skal nok ikke regne med forfærdeligt meget spilletid i år.

I angrebet er Aguero starter på dybdeliggende-angriber og Higuain som avanceret. Heldigvis er jeg så godt stående, at hvis det skulle gå helt galt og Higuain eller Aguero – mod forventning – skulle skuffe, så kan jeg altid sætte Tevez og Milito på banen. Det var hårdt at måtte sige kompetente navne som Lisandro fra, men det var, hvad der måtte gøres.

Jeg starter VM mod Elfenbenskysten.

Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #42: 13 Jun 2010, 01:42 »

Håber alle er klar til i morgen, hvor vi tager hul på VM! Feberen raser herhjemme hos mig, og hvis I så Argentina i dag, så tror jeg også, den raser hos jer - læn jer tilbage, og lad jer fortrylle af Higuain, Aguero og min helt egen troldmand, Messi!
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: This Special Year
« Svar #43: 13 Jun 2010, 01:47 »

Jeg glæder mig allerede Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: This Special Year
« Svar #44: 13 Jun 2010, 10:13 »

Jeg glæder mig også til næste update Smiley
Logged

Hala Madrid!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010