home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 930 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #47# Brøndby IF - Må den bedste blog vinde!! (Tidl. Atlético & Reading)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35 Udprint
Forfatter Emne: #47# Brøndby IF - Må den bedste blog vinde!! (Tidl. Atlético & Reading)  (Læst 101956 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#6# Atlético Madrid
« Svar #30: 03 Maj 2008, 18:52 »


Tak til Søren91 for banner Thumbs Up

#6# Status efter 30 kampe, UEFA Cup & Copa del Rey



31.03.08

30 runder er nu spillet og Atlético Madrid er stadigvæk med i kampen om det spanske mesterskab. Det er lokalrivalerne fra Real Madrid derimod ikke, da de er hele 19 point efter førerholdet FC Barcelona, som topper Primera División med 78 point. Sæsonens positive overraskelse er at Atlético holder fast i andenpladsen med 4 point op til guldet og 4 point ned til bronzen. På bronzepladsen ligger Christian Poulsens Sevilla, som med stabilt spil og mange sejre deriblandt én over Atlético, holder liv i deres spinkle titelhåb.



Vi starter med transfervinduet, hvor Atlético ikke købte en eneste spiller, men derimod solgte de 3. Derudover blev Mista degraderet til B-holdet og erstattet af den bare 18-årige ghaneser Sadick Adams. Adams har allerede fået sin debut i La Liga og den unge angriber har i 2(1) kampe scoret en gang. Men det er dog ikke Adams, der trækker fulde huse på Vincente Calderón, da det nok nærmere er hans 1 ældre holdkammerat, som har sendt bolden i nettet hele 24 gange i den sæson. Holdkammeratens navn er selvfølgelig Sergio Agüero, som har scoret 15 gange i La Liga. Agüero er dog stærkt forfulgt at José Antonio Reyes, som har scoret 7 gange i ligaen og 15 gange i alt.

Ligatopscoreren kommer fra Cameroun og han spiller til dagligt i Barcelona. Angriberen har tidligere spillet for ø-holdet Mallorca og han blev i sine ”unge” dage vraget i Real Madrid, hvor man mente han ikke besad nok talent. Du har sikkert gættet at jeg snakker om Samuel Eto’o, som i 23(1) kampe har scoret imponerende 23 gange. Den 27-årige angriber har i de sidste 11 landskampe scoret 10 gange og han var stærk medvirkende til at Cameroun blev nr. 3 ved African Nations Cup. Han er sammen med supersubben Eidur Gudjohnson og tryllekunstneren Lionel Messi stærkt medvirkende til at Barcelona er på vej mod klubbens 19. mesterskab.


I Madrid håber store dele af byens befolkning på at den argentinske trio Leo Franco, Sergio Agüero & Maxi Rodríguez kan forsætte deres storspil og hente mægtige Barcelona og derved klubbens 10 mesterskab. Klubben, der ikke siden 1996 har fejret en stor triumf håber dog bare på at klubben kan sikre sig de spanske sølvmedaljer. Men det er ikke kun i ligaen at Atlético har mulighed for at hente et trofæ. Holdet er stadig med i UEFA Cuppen efter at man i 32/1-finalen vandt med samlet 3-1 over Everton og i 16/1-finalen gik det udover storholdet Chelsea, som tabte 1-0 både ude og hjemme.

I kvartfinalen venter det tyske storhold Bayern München, som satser benhårdt på at vinde turneringen. I 32/1-finalen slog de russiske Zenit ud med samlet 6-1, mens de i 16/1-finalen gik videre på reglen om flest scorede udebane mål.  De tabte nemlig med 2-1 i München til PSV, mens de vandt med hele 4-3 i Eindhoven. Hvis Atlético kan sende sydtyskerne ud venter enten Bordeaux eller Tottenham i semifinalen.



Sidst men ikke mindst har Atlético Madrid en gylden mulighed for at sikre sig det 10. Copa del Rey trofæ i klubbens historie, hvis man den 16. april kan besejre Valencia på Camp Nou. Alético slog Real Sociedad med samlet 4-2 i kvartfinalen i mens Real Madrid måtte lade livet i semifinalen efter 1-1 på Vincente Calderón og 2-2 Santiago Bérnabeu. Valencia sendte i kvartfinalen Getafe ud med samlet 6-5 og i semifinalen besejrede man Deportivo med samlet 2-0.




« Seneste Redigering: 03 Maj 2008, 19:01 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #31: 03 Maj 2008, 21:38 »

Sjovt, at se Real Madrid så langt efter, men som altid er dette fantastisk. Der er mange gode blogs, og når jeg finder ud af, hvem jeg synes skal vinde, bliver du en af de allersidste jeg skal sortere fra, hvis ikke min stemme går til dig! Thumbs Up

Sublimt Jimmy! Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #32: 03 Maj 2008, 22:30 »

Sjovt, at se Real Madrid så langt efter, men som altid er dette fantastisk. Der er mange gode blogs, og når jeg finder ud af, hvem jeg synes skal vinde, bliver du en af de allersidste jeg skal sortere fra, hvis ikke min stemme går til dig! Thumbs Up

Sublimt Jimmy! Thumbs Up
Men er det ikke dejligt at se Real så langt efter?  Rullende Øjne Mange tak.. Det er jeg glad for at høre.. Jeg håber på at jeg kan fastholde dig og få din stemme i sidste ende.. tak for rosen og kommentaren.. Thumbs Up

@ Der kommer en update om Copa del Rey finalen inden for et par timer..
Logged

- Veni, vidi, vici -

vondracek
Gæst
 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #33: 03 Maj 2008, 22:48 »

Fremragende Jimmy! En dejlig solid og indholdsrig blog du endnu engang har formået at sætte igang. Jeg må desværre indrømme, at du ikke får min stemme, da de jo lammetævede NK Zagreb i Intertoto. Ej hehe spøg til side!
Du gør det jo helt fantastisk med Atlético og sikke nogle sejre du har skrevet ned på CV'et. Dine grafiske evner er som vi kender dem med hårde og direkte facts, hvilket jeg er begyndt af brude mig mest om i dag. Jeg håber virkelig, at du henter La Liga, samt Copa del Rey trofæet, men du står overfor en svær modstander i UEFA.
Vi har dog set dig overraske massere gange før, så må ikke vi får en til? Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #34: 03 Maj 2008, 23:38 »


Tak til Søren91 for banner Thumbs Up

#7# Copa del Rey finalen




Tirsdag d. 15.04.2008
Jeg hedder Alfredo Muñoz García og i alle mine 51 år har jeg været glødende Atlético-supporter. Jeg er født ind i en Atlético-familie og jeg er på vej til at overvære min 15. Copa del Rey finale. Jeg kan ikke rigtig huske den første tilbage i 1960, eftersom at jeg kun var 3 år dengang. Men denne her håber jeg at finalen brænder sig en på trommehinden, da jeg har mit barnebarn Fernando på 5 år med. Det er Fernandos første finale, men det er ikke første gang at han er med på stadion for at følge vores røde helte.

Da vi ankommer til Barcelona, søger vi målrettet efter vores motel og vi fandt det ganske hurtigt. Det er dagen før finalen og der er stilhed før storm. Aftenen går hurtigt og jeg fortæller Fernando om svundne tiders storhed og han falder glad i søvn efter et par lange historier om Atléticos triumfer. Han sover med et smil på læben og efter et par sider i min bog vælger jeg at kravle under dynen for at få sovet lidt. Jeg kan dog ikke falde i søvn – jeg er simpelthen for spændt. Jeg glæder mig mere end Fernando gør til juleaften og først efter 3 timers spekulationer falder jeg i søvn
.


Onsdag d. 16.04.2008
Klokken nærmer sig 19.30 og Cam Nou er ved at blive fyldt med røde og hvide farver. Der er hele 97.992 tilskuere på plads på dette mægtige stadion, hvor der er plads til hele 98.000 og manden med fløjten er Manuel Enrique Mejuto González. Da han fløjtede i gang klemte Fernando min hånd hårdt og kiggede op på mig og sagde ”Bedstefar – det skal nok gå”. Han vendte ryggen til mig og pegede på sin trøje. ”El Kun skal nok vinde kampen for os bedstefar”. Jeg smilte tilbage og jeg bad en lille bøn indeni mig selv for holdet.

07.04: Såvidt jeg kan se Motta spiller Raul Garcia, som med et par fikse driblinger finder Agüero med en millimeterpræcis aflevering. Agüero trykker af første gang og Hildebrand må ud i fuld længde for at parere skuddet.

11.47: Samba får et dumt gult kort og Valencia er yderst tæt på at score. For at opsummere får de et frispark på kanten af feltet og David Silva triller bolden til Albiol, som hamrer den i sidenettet.

13.47: Marchena holder lidt for længe på bolden og på storskærmen kan vi se ”El Kun” stjæle bolden. Han bevæger sig ind i feltet, hvor han afdribler Hildebrand og sender bolden i mål til 1-0. Vi springer op af glæde og det er fantastisk at se Atlético-ånden leve videre i mit barnebarn. Vi omfavner hinanden og vi synger højt, imens Valencia-tilhængerne er blevet helt stille.

15.48: Zigic sprinter fra Samba, som ikke kan følge med. Zigic’s afslutning er hård og flad, men lige på Leo Franco, som redder. Perea står klar til at cleare, mens hans skud bliver opsnappet af Sunny, som med en god aflevering finder Silva. Silva dribler ind i feltet og jeg holder vejret. Leo Franco piller dog alt pynten af Silva’s afslutning og redder flot. Vi hepper på Leo og synger højt om ham.

20.13: Chrétien svinger et indlæg i boksen og Luis García er tæt på at nå højest. Det er dog Albiol, der får clearet bolden op til omkring midtercirkelen. Valencia spiller korte førstegangsafleveri nger og da vores forsvar er helt rundt på gulvet bliver Zigic sendt af sted mod mål. En fremstormende Leo Franco er dog chanceløs og Zigic sender bolden i kassen til 1-1.

32.14: Et langt udspark fra Hildebrand bliver headet op til midten af Perea og snittet videre af Raul García. ”El Kun” er hurtig forbi Albiol og på vej mod mål, hvor han lobber bolden over en Hildebrand, som er alt for langt ude. Jublen vil ingen ende tage og stemningen er i top. Jeg kniber mig selv i armen og jeg bliver for en stund et med den fantastiske stemning. Knægten har sku gjort det igen.

44.12: Perea snyder David Villa og sender Chrétien af sted på kanten. Han snyder Silva og sender Maxi Rodríguez af sted mod baglinjen, hvor Albiol blokerer den ud til hjørnespark. Antonio López svinger et hjørnespark ind i boksen og Samba header på overliggeren. Jeg lukker øjnene og ryster på hovedet og i samme sekund fløjter dommeren af. Fernando kigger op på mig med et kæmpesmil. ”El Kun er den bedste” og jeg smiler tilbage. ”Ja min dreng”.


53.33: Zigic løber fra Zé Castro og et sted i mellem hjørneflaget og feltet slår han et indlæg. Chrétien misser sin markering og David Villa kan uden problemer heade bolden i nettet til 2-2.

56.45: Baraja trykker af på kanten af feltet, men Leo slår den ud til hjørnespark. Silva sendte en hårdt indadskruet hjørnespark som Marchena steg højest og heade den ind til 3-2. Der er stilhed omkring os og der er flere med tårer i øjnene. Lille Fernando er helt stille og han begynder at græde ligeså stille. Jeg forsøger at trøste ham, men det er næsten umuligt.

63.22: Luis García spiller Maxi Rodríguez helt fri foran mål, men på det skammeligste formår Maxi at sparke bolden lige på Hildebrand.

66.39: Denne gang er det Maxi, der spiller ”El Kun” helt fri, men en drømmeredning fra Hildebrand er det eneste der forhindrer ham i at score.

68.43: Motta spiller Maxi, som på kanten af feltet trykker af. Hildebrand får dog bolden drejet ud til hjørnespark. Simão svinger bolden ind og i feltet stiger Raul García højest. Han header bolden i kassen til 3-3. Vi jubler løs igen og Fernando er holdt op med at græde. Jeg tørrer hans øjne og giver ham et kram. Han smiler igen og det gør jeg også.

84.05: Simão sparker et hjørnespark indover og fløjten lyder. González peger på plettet og Alexis er synderen, da han næsten fik rykket trøjen af ”El Kun”. Dommeren viftede Valencias protester væk. Straffesparket var en smule tvivlsomt, da Agüero havde ligeså godt fat i Alexis’ trøje. Luis García trådte selvsikkert og placerede bolden på pletten. Jeg holdt vejret igen, mens Fernando holdt sig for øjnene. García sparkede i midten og eftersom Hildebrand blev stående kunne han let redde straffesparket og García havde ingen chance får at nå riposten.

88.48: Simão tryller på højrekanten og finder en umarkeret Raul García, som med en maskeret aflevering Sergio Agüero. Agüero modtager bolden på kanten af feltet, hvorfra han også trykker af med et hårdt og fladt skud. Bolden flyver under Hildebrand og Atlético er foran 4-3!!! Sergio ”El Kun” Agüero har scoret et hattrick og vi er foran med 4-3 med 4 minutter igen.

90.37: Franco slår Zigic’s hovedstød over mål og ud til hjørnespark. På det efterfølgende spark header Caneira dog langt over mål.
 
93.47: Reyes spiller uselvisk Agüero helt fri, men han brænder på det skammeligste. Men til hans forsvar skal det siges at Hildebrand leverer en drømmeredning af dimensioner. Fløjten lyder for sidste gang og Atlético Madrid har gjort det for 10. gang i historien. Jeg krammer mit barnebarn og hele stadion summer.


Valencia - Atlético 3-4
0-1 Agüero '14
1-1 Zigic '21
1-2 Agüero '33
2-2 Villa '54
3-2 Marchena '58
3-3 R. García '70
3-3 L. García missed penalty '85
3-4 Agüero '88

MoM: Sergio Agüero (9)

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #35: 03 Maj 2008, 23:42 »

Fremragende Jimmy! En dejlig solid og indholdsrig blog du endnu engang har formået at sætte igang. Jeg må desværre indrømme, at du ikke får min stemme, da de jo lammetævede NK Zagreb i Intertoto. Ej hehe spøg til side!
Du gør det jo helt fantastisk med Atlético og sikke nogle sejre du har skrevet ned på CV'et. Dine grafiske evner er som vi kender dem med hårde og direkte facts, hvilket jeg er begyndt af brude mig mest om i dag. Jeg håber virkelig, at du henter La Liga, samt Copa del Rey trofæet, men du står overfor en svær modstander i UEFA.
Vi har dog set dig overraske massere gange før, så må ikke vi får en til? Wink

Jeg troede at du var Dinamo Zagreb fan?? NK er vel rivalen..? Mange tak for den store ros og den flotte og lange kommentar. Jeg håber på The Treble, men Barca giver sig ikke så let.. Det gør i øvrigt Bayern heller ikke, men med et godt udgangspunkt i München tror jeg på at vi går videre..

Endnu engang tak for kommentaren.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

vondracek
Gæst
 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #36: 03 Maj 2008, 23:47 »

Jeg troede at du var Dinamo Zagreb fan?? NK er vel rivalen..? Mange tak for den store ros og den flotte og lange kommentar. Jeg håber på The Treble, men Barca giver sig ikke så let.. Det gør i øvrigt Bayern heller ikke, men med et godt udgangspunkt i München tror jeg på at vi går videre..

Endnu engang tak for kommentaren.. Thumbs Up

Det er stadig et Kroatisk hold, så den går sgu ikke Jimmy Wink
Ej - Tillykke med Copa del Ray trofæet, og hvilken nervepirrende kamp vi har været vidner til! Rigtig spændende med en Atlético-supporters synsvinkel på kampen og man kan jo næsten leve sig ind på Camp Nou.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6# Atlético Madrid
« Svar #37: 03 Maj 2008, 23:52 »

Det er stadig et Kroatisk hold, så den går sgu ikke Jimmy Wink
Ej - Tillykke med Copa del Ray trofæet, og hvilken nervepirrende kamp vi har været vidner til! Rigtig spændende med en Atlético-supporters synsvinkel på kampen og man kan jo næsten leve sig ind på Camp Nou.

Så vil mit hold gerne sige undskyld crazy  crazy Ja den var vild.. Man prøvede lidt af hvert.. godt man har sin "El Kun"...

Thank U Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #38: 04 Maj 2008, 00:07 »

Rigtige gode updates og tillykke med copa del rey  Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #39: 04 Maj 2008, 00:12 »

Rigtige gode updates og tillykke med copa del rey  Thumbs Up

Mange tak x2 Rooland.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #40: 04 Maj 2008, 03:06 »

Du er satme utrolig JGP.. Jeg følte mig næsten som værende ham supporteren selv på Camp Nou og overvære finalen i Copa Del Rey.. Flot flot flot at du vandt og tillykke med sejren Wink .. ønsker dig al mulig held og lykke i fremtiden hva angår La Liga og UEFA Cuppen Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #41: 04 Maj 2008, 09:27 »

DU har det satme med at fange min opmærksomhed, og denne blog er ikke nogen undtagelse ! Dine resultater er suveræne, og du har for vane at slå storholdene Smiley Det er hamrende godt det her Thumbs Up og jeg må indrømme at du er min favorit til sejren Wink
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #42: 04 Maj 2008, 11:11 »

Du er satme utrolig JGP.. Jeg følte mig næsten som værende ham supporteren selv på Camp Nou og overvære finalen i Copa Del Rey.. Flot flot flot at du vandt og tillykke med sejren Wink .. ønsker dig al mulig held og lykke i fremtiden hva angår La Liga og UEFA Cuppen Wink

Mange tak FCK88.. Jeg er glad for at du kunne leve dig i rollen som supporteren.. Mange tak.. En fantastisk sejr i en fantastisk kamp.. Igen mange tak og tak for rosen og kommentaren.. Peace Thumbs Up

DU har det satme med at fange min opmærksomhed, og denne blog er ikke nogen undtagelse ! Dine resultater er suveræne, og du har for vane at slå storholdene Smiley Det er hamrende godt det her Thumbs Up og jeg må indrømme at du er min favorit til sejren Wink

Det er jeg glad for at høre Søren og tak.. Det er en dejlig vane og det er jeg glad for at du synes.. Det er jeg endnu mere glad for at høre..

Tak for rosen og kommentaren.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

-Benja-
Gæst
 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #43: 04 Maj 2008, 11:16 »

Helt fantastisk update Jimmy, helt enig med FCK88. Det var ligesom man var på stadionet, fed lille detalje med Fernandes vender ryggen til og peger på sin trøje, hvor der står Aguero Wink
Har tre favoritter, og du er en af dem Wink Så der er 33 % chance for at du får min stemme Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7# Atlético Madrid - Copa del Rey finalen
« Svar #44: 04 Maj 2008, 11:45 »

Helt fantastisk update Jimmy, helt enig med FCK88. Det var ligesom man var på stadionet, fed lille detalje med Fernandes vender ryggen til og peger på sin trøje, hvor der står Aguero Wink
Har tre favoritter, og du er en af dem Wink Så der er 33 % chance for at du får min stemme Smiley

Hvis du synes det med trøjen er en fed detalje så gæt hvem han er opkaldt efter.. Rullende Øjne Men glad for at du også troede at du var på Camp Nou.. Så må jeg jo gøre mit til at få din stemme.. Thumbs Up Tak for rosen og kommentaren Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010