home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 381 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #47# Brøndby IF - Må den bedste blog vinde!! (Tidl. Atlético & Reading)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 35 Udprint
Forfatter Emne: #47# Brøndby IF - Må den bedste blog vinde!! (Tidl. Atlético & Reading)  (Læst 101064 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#3# Atlético Madrid
« Svar #15: 02 Maj 2008, 10:05 »


Tak til Søren91 for banner Thumbs Up

#3# Venskabskampe, Europæisk fodbold samt Primera División



Venskabskampe

Amorós - Atlético 0-7
0-1 Agüero '1
0-2 Reyes '7
0-3 Reyes '10
0-4 Perea '47

0-5 Mista '56
0-5 Rodríguez '64 (missed pen)
0-6 Rodríguez '64
0-7 Rodríguez

Dresden - Atlético 0-5
0-1 Motta '117
0-2 Reyes '22
0-3 Rodríguez '54
0-4 Forlán '61
0-5 Kalouda '90 (pen)

Reutlingen - Atlético 0-5
0-1 Pablo '7
0-2 Agüero '35
0-3 Kalouda '50
0-4 Rodríguez '77 (pen)
0-5 Demirkiran '79 (OG)

Paderborn - Atlético 0-2
0-1 Samba '11
0-2 Seitaridis '45 (pen)
0-2 Lichte '51

Rayo Majadahonda - Atlético 0-1
0-1 Agüero '55


"5 venskabskampe er spillet og med 5 sikre sejre er det med stor succes for Atlético, som har scoret mange mål og man savner slet ikke Fernando Torres, som man solgte til Liverpool i sidste sæson. Flere spillere har gjort sig positivt bemærket og det tegner sig for en god sæson. Det har selvfølgelig ikke være klassehold, som vi har mødt, men vi fået kamptræning og så har vi tanket masser af selvtillid" sagde Poulsen efter kampene





Atlético - Den europæiske drøm


Inter-Toto cuppen

Det var et absolut must at vi sikrede videre deltagelse allerede i den første kamp og vi viste også rigtig flot spil. Sejren på 4-0 kunne være 2-3 gange så stor, men et eller andet holdt hånden over vores kroatiske gæster, som kun kom frem til en enkelt chance i kampen. Men her var Leo Franco sikkerheden selv og efter 90 minutter blev en velspillende Pablo valgt til MoM til trods for at han kun spillede de første 45 minutter.

3. runde, 1. kamp
Atlético - NK Zagreb 4-0
1-0 Rodríguez '4

2-0 Pablo '21
3-0 Forlán '45
4-0 Reyes '47

Med en sikker sejr i bagagen var det en smal sag at køre hjemmeholdet over i Zagreb og selvom vi var meget overlegne var hjemmeholdets præstation direkte pinlig. Hverken offensiven eller defensiven ville hænge sammen og vi sejrede med lethed med 5-0. Vi er hermed klar til UEFA cuppen med en samlet 9-0 sejr over kroatiske NK Zagreb.

3. runde, 2. kamp
NK Zagreb - Atlético 0-5
0-1 Forlán '12
0-2 R. García '52 (pen)
0-3 Simão '63
0-4 Forlán '67
0-5 Perea '86

UEFA Cuppen

Da jeg så lodtrækningen var min første tanke ydmygelse, men ydmygelse blev det ikke til på Vincente Calderón, hvor kampen sluttede med en skuffende 2-1 sejr til hjemmeholdet. Atlético var ellers overlegne i 90 minutter og chance på chance blev brændt for hjemmeholdet. Målmand Andreas Koumas blev helt fortjent MoM med flere drømmeredninger, som etablerede klassekeepere kun drømmer om. I overtiden snorksov forsvaret og Argyrou kunne efter lidt tumult i boksen reducere til kampens resultat 2-1.

2. runde kval, 1.kamp
Atlético - Anorthosi 2-1
1-0 Agüero '30
2-0 Reyes '73
2-1 Argyrou 90+

Adrian Ropotan fik chancen frem for Motta og efter 27 minutter scorede han sit første Atlético-mål. Agüero lagde bolden til rette udenfor feltet og rumæneren sendte et drømmehug op i krogen til 1-0. 3 minutter senere satte Reyes panden på en perfekt bold fra Luis García og scorede til pauseføring 2-0. I anden halvleg lukkede og slukkede Pablo med sin scoring til 3-0 efter et hjørnespark.

2. runde kval, 2.kamp
Anorthosi - Atlético 0-3
0-1 Ropotan '27
0-2 Reyes '30
0-3 Pablo '59

Dunfermline rykkede ud af den skotske Premier League, men de tabte til mestrene fra Celtic i pokalfinalen og det har givet dem adgang til UEFA Cuppen. Atlético var derfor stor-stor-favorit til at slå skotterne ud og i den første kamp gjorde angriberne Forlán & Reyes deres til at leve op til favoritværdigheden. Skotterne var fra start til slut nedspillet og det eneste der "holdt" dem inde i kampen var en velspillende målmand. Den tidligere Norwich-keeper Paul Gallacher stod en fantastisk kamp og reddede flere 100 % chancer og det var uden tvivl hans fortjeneste at de "kun" tabte med 3-0.
 
1. runde, 1. kamp
Dunfermline - Atlético 0-3
0-1 Forlán '36
0-2 Reyes '46
0-3 Reyes '63

I returopgøret fik de spillere i førsteholdstruppen, som har spillet færrest kampe chancen. Chancen blev grebet af midterforsvaren Zé Castro, som gjorde noget så usædvanligt at score hattrick. Alle Zé Castro's scoringer kom efter hjørnespark og han var uden tvivl kampens bedste spiller. Atlético er nu klar til gruppespillet, hvor jeg håber det flotte spil kan fortsætte.

1. runde, 2. kamp
Atlético - Dunfermline 5-1
1-0 Jurado '6
2-0 Zé Castro '14
3-0 Zé Castro '20
4-0 Zé Castro '24
5-0 Young '49 (OG)
5-1 Quinn '72



Atlético's program

Zenit Petersburg (h)
Der venter os en svær opgave mod Zenit og selvom vi har hjemmebanefordelen bliver det en svær nød at knække. Zenit står kompakt på banen og deres defensiv er svær at bryde i gennem. Men vi skal hente 3 point her, hvis vi vil videre. Holdets største stjerner er Anatoliy Tymoschuk, Andrey Arshavin & Nicolas Lombaerts .

AZ Alkmaar (u)
AZ er førsteseedet og derfor er de i mine øjne også det sværeste hold. Vi skal spille vores spil og sørge for at stresse deres 4-4-2 diamant med vores 2 offensive midtbanespillere. Jeg forventer et tæt opgør, hvor vi skal hente mindst 1 point og så håber jeg da på at se Simon Poulsen på banen. Holdets største stjerner er Moussa Dembélé. Ari & Simon Cziommer.

Braga (h)
Hjemmekampen som skal vindes, da Braga har i mine øjne ikke har et særlig godt hold. De vil uden tvivl spille med en angriber og hvis vi kan pille ham ud af kampen er de chanceløse. Hvis vi kommer foran er jeg helt sikker på de 3 point. Holdets største stjerner er Roland Linz, Jair Baylón & Breno Silva.

Nürnberg (u)
Når vi møder Nürnberg er gruppen forhåbentlig afgjort og resultatet kommer ikke til at betyde det helt store. Nürnberg har et kompakt hold, som står godt på banen, men hvis vi kan åbne deres defensiv er vi overlegne. Jeg ser frem til at møde Lars Jacobsen og Jan Kristiansen i en kamp, som godt kunne ende uafgjort. Holdets største stjerner er Robert Vittek, Stijn Schaars & Angelos Charisteas.




Primera División

Atlético Madrid har været flyvende i denne sæson og i de første 7 runder har man høstet hele 19 point. Det er blevet til 6 sejre og en enkelt uafgjort kampe til højtflyvende Atlético, som er placeret på flot andenplads bare 2 point efter førerholdet FC Barcelona, som har vundet alle 7 kampe!!

Atlético's bedste spiller har været den argentinske teenager Sergio Agüero har scoret 5 gange i 7 optrædener og det er meget imponerende for en offensiv midtbanespiller. Agüero har dog hele 4 mål op til Samuel Eto'o, som har scoret hele 9 gange.

Racing Santander 3-1 (h)
Sevilla 2-0 (u)
Valencia 1-0 (h)

Espanyol 2-2 (u)
Recreativo 5-0 (h)
Murcia 2-0 (u)
Zaragoza 1-0 (u)



Logged

- Veni, vidi, vici -

-Benja-
Gæst
 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #16: 02 Maj 2008, 10:24 »

Fantastisk start på den nye sæson, du har en imponerende målscorer, hvis man tager alle kampene med. En rigtigt flot og lang update, meget velskrevet. Super kamp af Zé Castro, en forsvarsspiller laver hattrick på 10 minutter. Det er meget jævnbyrdig gruppe du er kommet i, men du er klart det stærkeste hold i gruppen. I La Liga fortsætter du det gode spil fra træningskampene, godt at se at "El Kun" er kommet igang. Glæder mig til at høre mere fra dig Thumbs Up
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #17: 02 Maj 2008, 11:32 »

Super update, det kører virkelig. Shockeret
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #18: 02 Maj 2008, 13:05 »

Det kører satme der ud ad, Jimmy Thumbs Up En forholdsvis svær gruppe imo, som du dog skal gå videre fra Wink VI skal have skabet hjem ! ! ! KIU!!"!
Logged


steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #19: 02 Maj 2008, 13:11 »

Valgte at gemme denne blog, til jeg havde fået hentet min reperationsbajer. Nu sidder man tilbage (med ligeså mange tømmermænd som før) og en god følelse i kroppen. Du har virkelig lagt hårdt ud og indtil videre, er du selvfølgelig i min top 3.

Glæder mig til, at høre mere Peace

KIU
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #20: 02 Maj 2008, 15:11 »

Fantastisk start på den nye sæson, du har en imponerende målscorer, hvis man tager alle kampene med. En rigtigt flot og lang update, meget velskrevet. Super kamp af Zé Castro, en forsvarsspiller laver hattrick på 10 minutter. Det er meget jævnbyrdig gruppe du er kommet i, men du er klart det stærkeste hold i gruppen. I La Liga fortsætter du det gode spil fra træningskampene, godt at se at "El Kun" er kommet igang. Glæder mig til at høre mere fra dig Thumbs Up

Mange tak.. Jeg spiller jo også dejligt offensivt så det giver masser af mål.. Tak for rosen og jeg er glad for du kan lide det.. Zé Castro's mange mål kan jeg takke vondracek's hjørnesparkstaktik for..

Gruppespillet bliver en svær nød at knække, men vi er det stærkeste hold og skal bare videre.. "El Kun" spiller fantastisk og han bliver svær at holde fat i.. Men så længe at han er glad og tilfreds går det jo nok.. Wink

Tak for rosen og kommentaren.. Thumbs Up

Super update, det kører virkelig. Shockeret
Tak Zulue.. helt enig Thumbs Up

Det kører satme der ud ad, Jimmy Thumbs Up En forholdsvis svær gruppe imo, som du dog skal gå videre fra Wink VI skal have skabet hjem ! ! ! KIU!!"!

Tak.. Ja vi får forhåbentlig en pokal eller 2 i denne sæson..

Valgte at gemme denne blog, til jeg havde fået hentet min reperationsbajer. Nu sidder man tilbage (med ligeså mange tømmermænd som før) og en god følelse i kroppen. Du har virkelig lagt hårdt ud og indtil videre, er du selvfølgelig i min top 3.

Glæder mig til, at høre mere Peace

KIU

Jeg var ved at tro at du havde glemt mig..  crazy Det er jeg rigtig glad for at høre.. Mange tak Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #21: 02 Maj 2008, 15:16 »

Ser godt ud indtil videre, dog smerter din sejr over Valencia mig noget så grusomt
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3# Atlético Madrid
« Svar #22: 02 Maj 2008, 18:09 »

Ser godt ud indtil videre, dog smerter din sejr over Valencia mig noget så grusomt

Det må du undskylde, men Valencia burde have tabt med 3-4 mål.. crazy tak for kommentaren!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#4# Atlético Madrid
« Svar #23: 02 Maj 2008, 18:55 »


Tak til Søren91 for banner Thumbs Up

#4# Det første halve år + det løse




Det er nu 203 dage siden, at jeg underskrev kontrakten med Atlético Madrid og jeg har ikke fortrudt det siden. Jeg forlod Danmark med en masse forventninger og en masse gode ideer og til trods for de gode resultater blev jeg konstant haglet ned i pressen. Jeg var for uerfaren, jeg havde købt de forkerte spillere og ”Højt at flyve – dybt at falde” læste jeg næsten dagligt.

Jeg er lige kommet hjem efter returkampen i Copa del Reys 5 runde, hvor vi på hjemmebane knuste Valladolid med 5-2 og samlet 7-3. I 4. Runde sendte vi Segunda-holdet Sporting Gijon ud efter 2 gange 1-0.

Mediestormen er heldigvis drevet over og medierne er i stedet for begyndt at hylde mig som en anden messias, der har forvandlet Atlético til et storhold på knap 7 måneder. Storhold er så meget sagt, men vi har faktisk ikke tabt i en eneste af mine 33 kampe ved roret. Jeg har faktisk hele 30 sejre på samvittigheden og de sidste 3 kampe er selvfølgeligt endt uafgjort, heraf 2 i La Liga mod henholdsvis Espanyol & Deportivo på udebane.

Vi har mødt alle hold i ligaen én gang og efter 19 runder fører vi med 5 point ned til Barcelona, som har hentet 48 point. I de 19 runder har vi scoret hele 50 gange, hvilket giver et gennemsnit på hele 2,63 per kamp. Af de 50 mål står Sergio Agüero noteret for 12 scoringer i 19 kampe og den 19-årige argentiner imponerer mig gang på gang. Jeg kniber mig i armen og smiler, da det slår mig at min første opgave som Atlético-træner var at forlænge kontrakten med ham. Agüero fik en lønstigning, kontrakt til 2012 og det bedste af det hele; En frikøbsklausul på svimlende 2.160.000.000 kroner og det bliver forhåbentligt også prisen, da han bliver en verdensstjerne om et par år.



Men det er ikke kun nationalt, at mit mandskab har stor succes, da man på den internationale scene har vundet 9 ud af 10 kampe. I UEFA Cuppens gruppespil vandt vi sikkert gruppe D med 10 point foran Braga (8) og Zenit (7). AZ Alkmaar blev gruppens hele store skuffelse, at det hollandske tabte alle 4 kampe.

Atlético - Zenit 3-0
AZ - Atlético 1-2
Atlético - Braga 0-0
Nürnberg – Atlético 1-2


Vi møder i 1/16-finalen engelske Everton, som blev nr. 3 i gruppe C og i en eventuel 1/8-finale venter enten belgiske Standard Liége eller det engelske storhold Chelsea.

Jeg må indrømme at jeg er ganske godt tilfreds med vores lodtrækning, da det vil være en fornøjelse at sende Chelsea ud af turneringen. Jeg er ikke i tvivl om at mit hold besidder nok kvalitet til at vinde turneringen og det er mit personlige mål. Men vi skal blive mere kyniske og udnytte vores spilovertag, da vi pt. ikke udnytter vores chancer.

Jeg går rundt i familiens store villa og beundrer vores dansk-spanske stil. Jeg går hen mod vinduet og kigger ud på vores gigantiske have. Jeg drømmer om sommervejr og grønt græs. Bag det lukkede vindue lukker jeg øjnene og forstiller mig plænen grøn og nyslået. Mine sanser skærpes og jeg kan næsten dufte det nyslåede græs.

Græsset får mig automatisk til at tænke på fodbold og fodbold får mig til at tænke mine drenge. Jeg forsvinder i en fantasiverden, hvor mine sanser styrer slagets gang og det føles som om jeg svæver. Jeg ser store sejre, trofæer og i et splitsekund er jeg et med fodbolden lige indtil telefonen ringer.

Med et brag er jeg tilbage i den virkelige verden med ansvar og pligter. Da telefonen har ringet 3 gange løfter jeg røret og efter at havde sagt ”Goddag” afventer jeg et svar fra den anden ende. Stemmen i den anden er dyster og efter en negativ samtale bliver røret lagt på. Det var vores cheflæge, der ville informere mig om omfanget af Thiago Motta’ skade. Motta er ude i de næste 3 uger og han går glip af bl.a. kampe mod Valencia & Sevilla. Det værste lægen havde at fortælle var at der går mindst 3-4 uger før Leo Franco må begynde at træne igen. Franco har siddet ude i 16 dage med en brækket kæbe og vi mangler ham meget.

Deprimeret slæber jeg mig selv ovenpå og finder vores badeværelse. Jeg tager tandbørsten frem og børster bisserne godt og grundigt. Jeg smider alt tøjet i vasketøjskurven og bevæger mig kun iført bokseshorts ind i soveværelset. Jeg får øje på konen, som er langt væk i drømmeland. Jeg tænker for mig selv at hun ligger utrolig sødt og hun lavet en seddel, hvorpå der står ”Tillykke skat”. Hun plejer ellers at være på stadion for følge kampene, men hun er desværre syg. Jeg kravler ind til hendes varme krop og jeg falder hurtigt søvn med et smil på læben og det sidste jeg husker er tanken; ”Vi er lykkelige i Madrid”.

Logged

- Veni, vidi, vici -

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4# Atlético Madrid
« Svar #24: 02 Maj 2008, 20:40 »

Og efter at jeg har været i trance i åbenbart et halvt år (!) fik jeg læst din blog her Smiley

Og jeg må indrømme du forsætter den samme gode stime, som du ved jeg synes er fantastisk Smiley

Du har forsvaret favoritværdigheden flot hos mig ! Smiley
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4# Atlético Madrid
« Svar #25: 02 Maj 2008, 22:04 »

Og efter at jeg har været i trance i åbenbart et halvt år (!) fik jeg læst din blog her Smiley

Og jeg må indrømme du forsætter den samme gode stime, som du ved jeg synes er fantastisk Smiley

Du har forsvaret favoritværdigheden flot hos mig ! Smiley

Tak for det.. jeg er rigtig glad for at du er med og jeg håber at jeg kan blive ved med at imponere dig..


@ ALLE: Jeg glemte desværre den her i sidste update..

Logged

- Veni, vidi, vici -

-Benja-
Gæst
 
Sv: #4# Atlético Madrid
« Svar #26: 03 Maj 2008, 12:01 »

Rigtigt lækket Jimmy, dejlig med en opsummering. Du har forlænget kontrakten med "El Kun", vigtigt. Så har du ihvertfald et par endnu, hvis bestyrelsen ikke går i vejen og accepterer et bud på ham. Du fører La Liga, med fem point ned til Barca, virkeligt flot Thumbs Up
Absolut en af mine favorit blog skrivere.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
#5# Atlético Madrid
« Svar #27: 03 Maj 2008, 12:16 »


Tak til Søren91 for banner Thumbs Up

#5# Uddrag af artikler fra Politiken



24.01.08

Passive Atlético Madrid

Transfervinduet i januar er ved at overstået og Atlético Madrid har været meget passive, da man ikke har købt spillere for at forstærke holdet. Atlético har derimod solgt Kévin Debris for 1,8 millioner til Tours, Roberto Bastres for 1,7 millioner til Racing Santander og givet Kily løbepas. Alle 3 var utilfredse med at spille på B-holdet og alle 3 ser frem til spilletid i deres nye klubber.

Grunden til de manglede transfer skyldes, at Jimmy Poulsen er meget tilfreds med sit hold og han mener at den nuværende trup er i stand til at få succes i de 3 turneringer holdet deltager i. Atlético har haft flere nøglespillere ude med både skader og karantæner, men de har alligevel klaret os godt. Holdet spiller en flot omgang fodbold og uge efter uge har de flere spillere på ugens hold. Men der er stadigvæk en uge før vinduet smækker i, så det bliver spændende at se om Atlético forbliver passive.

Mads Andersen, Politiken

Poulsen: På væk fra Madrid?

Men i fodboldens verden varer intet evigt og det er en kultur, der styres af penge og medierne. Flere spanske og engelske aviser skriver om flere interesserede klubber, som desperat jagter den unge succestræner Jimmy Poulsens underskrift. Daily Mail skriver, at næste runde af Premier League bliver altafgørende for Bolton, Reading og Portsmouth’s managere, som alle er meget tæt på en fyreseddel. Lidt længere mod nord skriver The Herald, at Hearts også har mistet modet med deres træner efter en skuffende 9. plads efter 23 runder.

I Danmark har både Politiken og Ekstra Bladet skrevet at SAS-ligaens 2 bundklubber FCM og EfB skulle være meget interesseret i Poulsens underskrift. Uofficielt nævnes FCN, Udinese, Sampdoria og Hertha Berlin også, men der findes ingen kilder til disse oplysninger.

Men rygter som penge og medierne blevet en fast del af fodboldens verden og flere gange dagligt kommer der nye rygter om klubberne, spillerne og ikke mindst managerne. Om Jimmy Poulsen virkelig er på vej væk fra Madrid vil tiden vise og om 4 dage gælder det topkampen mod Sevilla og jeg tror, at der sidder en Poulsen på hver bænk til den tid.

Jesper Olsen, Politiken

Logged

- Veni, vidi, vici -

-Benja-
Gæst
 
Sv: #5# Atlético Madrid
« Svar #28: 03 Maj 2008, 13:44 »

Endnu engang en super update Senor Poulsen Wink
Men er du på vej væk fra Madrid? Men Portsmouth lyder mest interessant, hvis du vælger at skifte.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5# Atlético Madrid
« Svar #29: 03 Maj 2008, 14:04 »

Endnu engang en super update Senor Poulsen Wink
Men er du på vej væk fra Madrid? Men Portsmouth lyder mest interessant, hvis du vælger at skifte.
Tak Benja.. nah.. jeg ved det ikke helt.. der er en del spændende klubber - det vil tiden vise.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 [2] 3 4 ... 35 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010