home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23292
  0 Brugere, 369 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: Japper
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 61895 gange)
Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #195: 10 Jun 2011, 14:33 »

http://www.youtube.com/v/NDsGMt0M4vc

Det er sådan vi skal bygge taktikken efter... nemmere sagt end gjort..

Videoen er der ikke mere, UEFA har fjernet den Grin
Logged

Aldrig alene!

Swush
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #196: 13 Jun 2011, 12:22 »

Hej, jeg har også prøvet at lave en Tiki-Taka... Godt nok til mit  Serie B hold, fordi jeg ikke havde mere at spille for i sæsonen, så besluttede mig for at have det lidt sjovt i de sidste 6 kampe Smiley.
Jeg har brugt disse to 'artikler' til at lave taktikken:
http://www.youtube.com/v/I6A_K8oWqfk&feature=player_embedded

og

http://mr-renoog-videos.blogspot.com/2011/05/what-makes-barcelona-such-formidable.html

Jeg synes dog det er svært at få pres-spillet til at fungere optimalt. Lige nu kører jeg ren Man-marking, på nær 'Villa'-positionen, men er i tvivl om det er det rigtige valg. F.eks. vil angriberne ikke presse særlig meget, når modstanderen har bolden på min banehalvdel, og kan ikke få flere spillere til at presse spilleren med bolden.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #197: 13 Jun 2011, 16:59 »

Fantastiske artikler, gav lige et lidt bredere aspekt og helt sikkert noget jeg kan bruge til at udvikle min tiki-taka taktik. Vil lige nærlæse dem, og prøve at sætte en taktik sammen igen igen Wink
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #198: 19 Jun 2011, 19:38 »

Jeg har lavet en tiki-taka formation, med udgangspunkt i Vondraceks.

Jeg ligger suverænt nr. 1 i ligaen med 50 point efter 19 kampe. Har blandt andet slået Sevilla 7-1, Real Madrid 2-0 og Lyon 3-0.

Men den absolut bedste kamp jeg har spillet har været denne kamp mod Malaga. Dette må være det ultimative:



Uploaded with ImageShack.us
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #199: 02 Jul 2011, 17:17 »

Swush - Syntes også at-pres spillet er det sværeste at få til at fungere, det er slet ikke lige så aggressivt, uden at lave frispark, som Barca's.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #200: 02 Jul 2011, 17:22 »

Tror ikke det er muligt at lave samme presspil. Dog synes jeg det fungerer rigtig godt, hvis man sætter alle spillere undtagen de to midtstoppere til at skærme hele banen af. Det har båret frugt med både Barca og Chelsea for mit vedkommende.
Logged

supersupp
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #201: 19 Jul 2011, 12:29 »

Tror ikke det er muligt at lave samme presspil. Dog synes jeg det fungerer rigtig godt, hvis man sætter alle spillere undtagen de to midtstoppere til at skærme hele banen af. Det har båret frugt med både Barca og Chelsea for mit vedkommende.


mulighed for 1 upload af taktiiken ?  lyder yderst spændende .især vs sevilla

ikke ss men selve taktiken
Logged

supersupp
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #202: 27 Jul 2011, 08:24 »

hvad gør i for at xavi for at få xavi til at få bolden mere.. spiller 451 gennem midt med ham som spilfordeler ..alligevel får han ret lave antal pasninger:(
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #203: 04 Aug 2011, 21:52 »

hvad gør i for at xavi for at få xavi til at få bolden mere.. spiller 451 gennem midt med ham som spilfordeler ..alligevel får han ret lave antal pasninger:(
måske skal han ligge lidt dybere på banen og lad vær med at løbe med bolden (og dermed miste den) - det er mine bud, samtidig med du forsøger at holde mere på bolden ved at tage tempoet ud af kampen og spille med korte afleveringer, der heller ikke har så mange, der forsøger stikningen i dybden.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #204: 06 Sep 2011, 00:38 »

hvad gør i for at xavi for at få xavi til at få bolden mere.. spiller 451 gennem midt med ham som spilfordeler ..alligevel får han ret lave antal pasninger:(
Evt. kan du krydse af ved "brug spilfordeler" hvis du ikke allerede har gjort det Smiley
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010