home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:59:28 Brodtgaard Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 832 Gæster Online.

Indlæg: 1132695 over 31366 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Metal - Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad for noget metal hører du?
Heavy Metal
- 12 (13,3%)
Death Metal
- 7 (7,8%)
Thrash Metal
- 4 (4,4%)
Folk Metal
- 2 (2,2%)
Industrial Metal
- 1 (1,1%)
Power Metal
- 0 (0%)
Nu Metal
- 9 (10%)
Speed Metal
- 1 (1,1%)
Symphonic Metal
- 3 (3,3%)
Heavy Rock
- 9 (10%)
Andet
- 10 (11,1%)
Hører ikke metal!
- 32 (35,6%)
Antal Stemmer: 90

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint
Forfatter Emne: Metal - Tråden  (Læst 46023 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #135: 14 Mar 2009, 18:54 »

Jeg er løbet lidt tør for inspiration til noget godt metal-musik. Bands jeg foretrækker er Volbeat, Stone Sour, System of a Down, Audioslave, Metallica.

Jeg mangler noget i den genre. Post gerne lidt navne, så vil jeg tjekke dem ud på Youtube.
Logged


Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #136: 14 Mar 2009, 20:11 »

prøv Sonic Syndicate de minder en del om In Flames hvis det er noget du ka li.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #137: 14 Mar 2009, 21:00 »

prøv Sonic Syndicate de minder en del om In Flames hvis det er noget du ka li.

Sonic Syndicate lød egentlig meget fedt, men In Flames var nok ikke lige mig. Fakisk gider jeg ikke metalmusik hvor der bliver bliver overdrevet meget growl. Jeg synes det er fedt, og kan lyde fantastisk med growl i små doser, men når det bliver dominerende på et nummer så er det et no-go for mig.
Logged


mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #138: 14 Mar 2009, 21:04 »

Jeg er Metallica hele vejen igennem og 100%. Jeg er 13, og skal over og se dem med min far til sommer. Og jeg ved næsten alt om dem, og er har betalt halvdelen af mit medlemsskab i Metclub (700 kr. !!!)
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #139: 14 Mar 2009, 21:24 »

Prøv at høre eksempelvis Trivium, Spez - deres nyeste album er ganske meget inspireret af Metallica. Og så kan jeg da også lige lufte et par af mine yndlingsbands som måske kunne være noget for dig: Killswitch Engage, All That Remains, Blindside, Disturbed...
Logged



Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #140: 14 Mar 2009, 21:49 »

Prøv at høre eksempelvis Trivium, Spez - deres nyeste album er ganske meget inspireret af Metallica. Og så kan jeg da også lige lufte et par af mine yndlingsbands som måske kunne være noget for dig: Killswitch Engage, All That Remains, Blindside, Disturbed...

Trivium lyder faktisk rigtig fedt. Resten kendte jeg, men ingen af dem siger mig rigtig noget, udover Disturbed, som jeg også er rigtig vild med. Deres nye album er møgfedt.
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #141: 14 Mar 2009, 22:01 »

prøv: Machine Head, Marilyn Manson, The Haunted, Soilwork, Rise Against Smiley Slipknot er altså også super klasse, ellers prøv Godsmack hvis du kan lide Disturbed
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #142: 14 Mar 2009, 22:14 »

prøv: Machine Head, Marilyn Manson, The Haunted, Soilwork, Rise Against Smiley Slipknot er altså også super klasse, ellers prøv Godsmack hvis du kan lide Disturbed

Uh, der var noget jeg kunne bruge. Machine Head lød rigtig godt. Marylin Manson har jeg hørt før, og der er kun 4-5 sange som fanger mig der. The Haunted var ikke lige mig. Soilwork var rigtig spændende, så dem ser jeg nærmere på. Rise Against kendte jeg kun nummeret Prayer For Refugue (som er vildt fed), men ellers falder deres musik ikke helt i min smag. Slipknot er jeg begyndt at høre, for at se om det ikke kan fange mig, selvom jeg er lidt skeptisk over for dem (men efter at have hørt Stone Sour, og Apocalyptica med Corey Taylor, så måtte jeg altså se om jeg kunne lide det alligevel Wink ). Og uh! Godsmack - dem har jeg sgu ikke hørt i mange år, men et genhør værdigt!
Logged


gumle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #143: 14 Mar 2009, 22:15 »

Prøv at høre eksempelvis Trivium, Spez - deres nyeste album er ganske meget inspireret af Metallica. Og så kan jeg da også lige lufte et par af mine yndlingsbands som måske kunne være noget for dig: Killswitch Engage, All That Remains, Blindside, Disturbed...

Så skal jeg lige sige, at Shogun (nyeste album) ikke er specielt inspireret af Metallica. Prøv i stedet The Crusade fra 2006 (også Trivium), det har en rigtig pæn del Metallica i sig. Smiley

Btw. Du hører vist rimelig meget metalcore og nu metal hva? Smiley

Og det er ikke ondt ment. Har selv Trivium som yndlingsband og Bullet mellem mine yndlings.
Logged

To shred, or not to shred


Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

gumle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #144: 14 Mar 2009, 22:21 »

Jeg er løbet lidt tør for inspiration til noget godt metal-musik. Bands jeg foretrækker er Volbeat, Stone Sour, System of a Down, Audioslave, Metallica.

Jeg mangler noget i den genre. Post gerne lidt navne, så vil jeg tjekke dem ud på Youtube.

Dejlige navne. Smiley

Som modstykke til Metallica kunne du prøve Megadeth eller Anthrax. Prøv evt. Slayer men de er for ekstreme for mange. HVis du ikke har chekket dem ud så kig på Scars on Boradway og Serj Tankians solo-projekt. Hvis du ikke havde haft så meget imod growls, ville jeg have sat dig til at høre Children Of Bodom, men giv dem en chance, man skal lige vænne sig til vokalerne.
Logged

To shred, or not to shred


Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #145: 14 Mar 2009, 22:25 »

Så skal jeg lige sige, at Shogun (nyeste album) ikke er specielt inspireret af Metallica. Prøv i stedet The Crusade fra 2006 (også Trivium), det har en rigtig pæn del Metallica i sig. Smiley

Btw. Du hører vist rimelig meget metalcore og nu metal hva? Smiley

Og det er ikke ondt ment. Har selv Trivium som yndlingsband og Bullet mellem mine yndlings.

Kan godt være jeg forveksler dem Smiley

Og ja, metalcore er vel meget godt dækkende for noget af det jeg bedst kan lide... Udover de nævnte bands hører jeg eksempelvis As I Lay Dying, Machine Head, 36 Crazyfists, Biohazard, Chimaira, Slipknot, Raunchy, Shadows Fall, Unearth, Mastodon  m. fl. Smiley
Logged



gumle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #146: 14 Mar 2009, 22:33 »

Fedt at jeg endelig har fundet en metaltråd.
Jeg var til koncert i går med et band fra Silkeborg og et enkelt medlem fra Århus, som er en af mine gode venner.
Bandet hedder Dawn of Demise og er en slags Grindcore  eller Dødsmetal.
Tjeck dem ud i vil ikke fortryde det, hvis i er til meget hård metal.

Vh.Blackstone

Uha Dawn Of Demise. Må jeg gætte på, du så også hælder til Napalm Death, Cannibal Corpse og lignende?

Hører selv Deicide, Cannibal Corpse, Vader mm. Også black som Immortal, Dimmu osv.
Men er dog mere til melodiske bands alla Children Of Bodom, Trivium mm. Dog overgår intet thrash i sin original stil. (Læs Metallice - Kill 'Em All og Slayer)
Logged

To shred, or not to shred


Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #147: 14 Mar 2009, 22:40 »

Dejlige navne. Smiley

Som modstykke til Metallica kunne du prøve Megadeth eller Anthrax. Prøv evt. Slayer men de er for ekstreme for mange. HVis du ikke har chekket dem ud så kig på Scars on Boradway og Serj Tankians solo-projekt. Hvis du ikke havde haft så meget imod growls, ville jeg have sat dig til at høre Children Of Bodom, men giv dem en chance, man skal lige vænne sig til vokalerne.

Jeg kender udemærket Megadeth - fik Youthansia-albummet for mange, mange år siden. Dejlig fed musik. Antrax fanger mig ikke. Slayer kender jeg, men jeg er en af dem der finder dem lidt for ekstreme.

Scars on Boradway synes jeg måske var lidt for kedelig faktisk. Serj Tankians soloplade har jeg hørt, og den er rigtig god. Det er på en måde det bedste fra SOAD, som han har taget til sig, og kogt ned på den plade.

Children Of Bodom syntes jeg lod rigtig, rigtig fedt, lige indtil de begyndte at synge. Det var ellers lidt ærgeligt.

Der findes desværre ikke ret meget metal, hvor jeg synes musikken er så fed som ved fx Children Of Bodom, men hvor vokalerne så også tiltaler mig.
Logged


gumle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #148: 14 Mar 2009, 23:01 »

Men du skrev Stone Sour. Så måske du kan lide Black Stone Cherry. Det minder lidt om det.

Btw. hvis du kan lide musikstilen hos Children Of Bodom og ikke har noget imod kvindelige vokaler, så skal du prøve Sinergy.

Egentlig så fandt jeg dem her for et par dage siden, og de lød meget lovende: http://www.youtube.com/v/WlATTMzLZaE&feature=related
« Seneste Redigering: 14 Mar 2009, 23:03 af gumle » Logged

To shred, or not to shred


Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Metal - Tråden
« Svar #149: 14 Mar 2009, 23:10 »

Jeg har altid haft noget imod Slipknot, men deres nyeste album har virkelig fanget mig Opstemt
Logged


Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010