home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:09:32 warmon Blogkonkur... #0 - Danish Viking War...
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 19:49:20 BelthazorDK Blogkonkur... [2] Journeyman - Begyn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  2 Brugere, 765 Gæster Online.

Indlæg: 1132700 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 [2] 3 4 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 63323 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #15: 07 Jan 2008, 19:46 »

Jeg synes at mange af de folk der er i mod registeret kommer med forslag der er langt hen i hegnet.

For NEJ du bliver sgu da i hooliganregisteret pga. at du synger uden for pubben på vej til fodbold. Jo hvis du ter dig ualmindeligt dumt. Der er forskel på at være festlig og forstyre offentlig ro. Og politiet kan nok (de fleste gange) skelne forskel på fest, og støj!

Og NEJ du ryger ikke i hooliganregisteret for at tabe en øl. Husk at beviser stadig er gældende i dansk lovpraksis, og kan politiet ikke bevise at du smed den med vilje, så kan du heller ikke dømmes.

Men med hele hooliganregistrert så synes jeg man burde lave en form for 3-strikes-and-you-are-out-ordning. Så kan man undgå at ramme de folk der taber deres øl og så videre.
Logged


Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #16: 07 Jan 2008, 19:51 »

Tænk på hvor mange mennesker der bliver ramt af det, som i virkeligheden ikke har gjort det fjerneste.

Hvis du har siddet på en pub inden kampen og drukket, og du får mod stadion, må du ikke gå og synge ??

Det ligger rigtig langt fra min fodbold verden, så først når man kommer ind på stadion må man begynde at synge .
Synes i det hele taget der er noget l***

ååååå Kære Lene, tag dig sammen - tag nu og gåååååååååå
Vi har det til fældes at vi elsker vores kultur - men det skal ikke lykkes dig, at få ægte fans i bur !

Specielt det der kan jeg slet ikke sætte mig ind i skulle være hooliganrelateret, altså der er da sikkert også "hooligans" der synger. Men det gør alle sgu da! Det har fodboldfans da alle dage gjort!

Retssikkerheden forsvinder i og med at man faktisk slet ikke skal dømmes for noget for at komme i registeret. Mistanke er nok.
Så vidt jeg ved er man uskyldig til det modsatte er bevist. Eller åbenbart ikke hvis man er fodboldfan? Skuffet

Åh, kære Lene, tag dig sammen, tag nu og gååå
Med lov og registrering og med al for meget magt,
Prøver du at smadre den kultur som vi har skabt!

Åh, kære Lene, tag dig sammen, tag nu og gååå
Vi har det til fælles at vi elsker vor kultur
Du får aldrig lov at sætte ægte fans i bur!


EDIT: Jeg havde af gode grunde ikke læst efterfølgende indlæg. Jeg vidste ikke der var kommet et nyt forslag på banen. Det lyder bedre, men jeg er stadig noget skeptisk da jeg tror mange uskyldige vil komme i registeret. Kontrollører og betjente er ikke altid lige nemme at snakke med. Og hvis jeg føler mig uretfærdigt behandlet siger jeg dem da imod.
Og så er der sgu først ballade!  Wink
« Seneste Redigering: 07 Jan 2008, 19:56 af Netrom89 » Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Red love
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #17: 07 Jan 2008, 19:52 »

Spezialized har naturligvis fuldstændig ret. Man bliver ikke sat i fængsel for at synge. Selvom enkelte godt nok synger så dårligt, at man kunne overveje en sådan handling ...

For at opfølge dette, lige et skriv om emnet taget fra JP:

Advokatsamfundet ser positivt på et nyt hooliganregister, idet fodboldfans, som havner i registeret, får adgang til straks at få domstolenes vurdering af sagen. 

 Advokatsamfundet, der repræsenterer de ca. 5.000 danske advokater, roser justitsminister Lene Espersen (K) for at have lyttet til den skarpe kritik af politiets hooliganregister.

Adgang til en dommer
Advokatsamfundet påpeger, at reglerne for det nye register medfører, at alle danske fodboldfans hurtigt får adgang til at lade en dommer se på sagen, hvis de føler, at de uretfærdigt er skrevet op i registret.

”Det er positivt, at ministeren har taget et skridt i retning af at sikre, at folk hurtigt kan få efterprøvet lovligheden af en karantæne. Det bidrager til borgernes retssikkerhed,” siger advokat Lars Lindhard, der er formand for Advokatrådets Strafferetsudvalg.

I regeringens oprindelige lovudkast skulle fodboldfans, der blev opført i registret, selv anlægge og føre en bekostelig sag ved domstolene for at få fjernet en karantæne.

Almindelig retsgaranti
Nu er den regel ændret. Hvis en borger ønsker sagen for en dommer, så skal politiet inden for en uge sende sagen til en dommer. Herefter kan der blive gennemført en sag.

”De nye regler er langt mere i tråd med den almindelige retsgaranti, vi kender herhjemme – nemlig at man er uskyldig, indtil man har fået en dom,” konstaterer formanden for Advokatrådets Strafferetsudvalg.

Karantæne fra kampe
Hovedpunktet i forslaget er en generel karantæneordning, hvor politiet kan forbyde hærdede hooligans at opholde tæt på fodboldkampe på højt niveau.

Hooligans skal forbydes at opholde sig inden for et område på 500 meter fra det sted, hvor kampen afholdes, fra seks timer før og til seks timer efter kampen. En karantæne kan gives for et bestemt tidsrum på indtil to år.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2008, 19:55 af Red love » Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #18: 07 Jan 2008, 22:48 »

EDIT: Jeg havde af gode grunde ikke læst efterfølgende indlæg. Jeg vidste ikke der var kommet et nyt forslag på banen. Det lyder bedre, men jeg er stadig noget skeptisk da jeg tror mange uskyldige vil komme i registeret. Kontrollører og betjente er ikke altid lige nemme at snakke med. Og hvis jeg føler mig uretfærdigt behandlet siger jeg dem da imod.
Og så er der sgu først ballade!  Wink
Men hvem vil det så skade hvis en uskyldig, en sjælden gang skulle komme i registeret? så vil han jo lynhurtig kunne blive kendt uskyldig, være ude af registeret, og så er den ikke længere.... En utrolig lille pris at betale, for at kunne få lov at se fodbold i fred.
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #19: 08 Jan 2008, 09:20 »

Jeg har egentlig ikke så meget at tilføje. Jeg tror endnu ikke, at jeg har hørt fornuftige argumenter mod et register. De personer, der er skeptiske baserer det udelukkende på et tyndt grundlag fundet på diverse fanfraktioners hjemmeside. Nej, du bliver ikke smidt i fængsel for at synge. Medmindre du står og growler skældsord i hovedet på en betjent eller med din skønne sopran eksempelvis ytrer at Dioh Williams er en negerlort. Og hvis man er dum nok til at gøre det, så har man sgu også fortjent at blive udelukket. Som Red love's link viser, så er det ikke hensigten, at du fratages alle rettigheder såfremt du bliver registreret. Registeret er rettet mod hardcore hooligan-fraktioner.

Helt generelt, så kan det til stadighed undre mig, at folk kan "føle sig provokeret" af politiets tilstedeværelse, og absolut skal ytre deres mishag med det samme. Det gælder ikke kun i fodboldkredse, men også i andre sammenhænge. Folk nægter konsekvent at se på deres egen opførsel, men insisterer på at lægge skylden over på nogle andre end dem selv. Drop offerrollen. Det er jo ikke sådan at politiet dukker op, fordi de ikke har andet at lave. Tværtimod har de mere end rigeligt at se til.
« Seneste Redigering: 08 Jan 2008, 09:47 af -Johnson- » Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #20: 08 Jan 2008, 09:31 »

Nu har jeg ikke sat mig fuldstændig ind i det, men udfra det jeg har set, er jeg imod!
Ganske enkelt for latterligt, hvis man ryger i registret, fordi man tænder et rommerlys på stadion. Er det fair, at man stemples som hooligan, fordi man tænder et rommerlys? Det mener jeg på ingen måde.

Måske ikke, men det er nu engang forbudt overhovedet at have romerlys med på de danske stadions og så er den ikke længere, og hvis man ikke forstår det jamen så har du heller ikke noget at gøre på de danske stadions...

Syntes det er crap. Da bare hån, et enkelt ølkast osv giver karentæne .

Nu ved jeg ikke om du nogensinde har fået en øl i hovedet, men skal sige at det gør pænt ondt... også selv om den var i et plastic krus... Stod engang på Aalborg Stadion, da en efter min mening, ganske stor og veltrænefft mand fik et krus øl i nakken hvorefter han gik i gulvet, det var kastet, fandt vi senere ud af, fra 7-8 rækker bagved...

Og jo længere væk offeret er jo større kraft bliver man altså ramt med...

Så jo drik dig øl og lad være med at kaste den
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #21: 09 Jan 2008, 21:23 »

Måske ikke, men det er nu engang forbudt overhovedet at have romerlys med på de danske stadions og så er den ikke længere, og hvis man ikke forstår det jamen så har du heller ikke noget at gøre på de danske stadions...


Det er fair hvis man får karantæne for at overtræde reglerne, men det er da på ingen måde fair, at man stemples som hooligan. Der er stor forskel på en hooligan og en der bare har et romerlys med.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #22: 09 Jan 2008, 21:32 »

Altså de kunne jo bare have kaldt det fan register - eller hvad de nu ville, så var det mere rammende, og kunne bruges både ved håndbold, fodbold, ishockey og curling. Problemet er jo - for mange - at de bliver stemplet som hooligans.

Jeg er for et register.. Hvis det bliver under ordentlige forhold, hvilket jeg er sikker på det nok skal ende med. Dog skal politiet ikke have alt for frie rammer til at dømme, og jeg tror heller ikke du vil blive dømt hvis du "kaster" en øl eller synger på vej til kamp. Som flere omtaler, så kan politiet formentlig se forskellen, men begynder du at smadre ting på din vej, så vil politiet formentlig tage dig med - helt fortjent!

Men nogen gange kan man da godt frygte at blive kendt skyldig for noget man overhovedet ikke har været i nærheden af - f.eks. til FCK kampe. Har selv oplevet at blive taget ud, men blev heldigvis ikke taget med - det var der heldigvis en vaks politimand der sørgede for, da han så at min kammerat og jeg ikke var med!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #23: 09 Jan 2008, 21:34 »

Det er fair hvis man får karantæne for at overtræde reglerne, men det er da på ingen måde fair, at man stemples som hooligan. Der er stor forskel på en hooligan og en der bare har et romerlys med.
Du modsiger dig selv absa... Først siger du at romerlys er okay, mens du bagefter hævder at det er fair at få karantæne for at overtræde reglerne, velvidende at romerlys er ulovlige på danske stadions... :b

EDIT: Og hvis det er navnet hooligan register der irriterer dig, så kan du da bare kalde det for fan register...
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #24: 09 Jan 2008, 21:45 »

Et HOOLIGANregister skal vel ramme HOOLIGANS - ikke FANS!

Selvom enkelte måske er lettere beruset og synger div. synge på vej til stadion er man så hooligan? Nej
Antænder man et romerlys, som er med til at skabe god stemning, er man så hooligan? Nej
Er man en hooligan, hvis man kaster en med SKIDE øl mod dommeren? Nej

De tre ting, som er de eneste jeg kender til lige nu, gør jo ikke én til hooligan. Det gør slåskampene, som de selv arrangere. Hvorfor skal det så gå udover os fans, som vil skabe stemning til kampene?

Hvis det kommer igennem, så håber jeg inderligt, at ALLE fremmødte til de stadions som skal i brug ved først kommende lejlighed, sidder på deres flade røv igennem HELE KAMPEN, UDEN at købe øl/vand/madvarer og ikke siger en skid før man er et stykke fra stadion igen.

Lige nu er jeg mere imod end jeg er for ét sådan register. Ølkastning og til dels romerlys burde give bøder/mindre straffe - ikke store straffe samt betegnelsen som hooligan!
« Seneste Redigering: 09 Mar 2009, 13:30 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


absalonsen
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #25: 09 Jan 2008, 21:46 »

Du modsiger dig selv absa... Først siger du at romerlys er okay, mens du bagefter hævder at det er fair at få karantæne for at overtræde reglerne, velvidende at romerlys er ulovlige på danske stadions... :b

EDIT: Og hvis det er navnet hooligan register der irriterer dig, så kan du da bare kalde det for fan register...

Mulig jeg har gjort det lidt forvirrende..

Jeg så gerne romerlys tilladt på stadion, da det er med til, ats kabe en god stemning, samt en god ramme om kampen.
Men det er fair nok, man får karantæne, når man ikke overholder reglerne.
Syntes dog ikke det er fair, at man stemples som hooligan, p.g.a et romerlys og en overtrædelse.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #26: 09 Jan 2008, 21:55 »

Så kald det et register for folk der overtræder reglerne ved foldbold kampe.
Som sagt før i tråden bliver du jo ikke straffet bare fordi du synger, det kom helt an på om du synger racistiske sange og på anden måde opføre dig på en åndssvag måde.

Bryder man reglerne er det helt fint man kommer på et register, et enkelt romerlys skal selvfølgelig ikke give karentæne, men sker det flere gange, er det selvfølgelig helt i orden med en ordenlig straf.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #27: 09 Jan 2008, 22:02 »

HOO HOO HOOLIGANS !! Smiley
ej, lad nu bare det hele være som før, det er meget nemmere. Dem der slåsser udenfor banen kan komme i det. Og ellers ikke. Dem der laver lort på tribuner (slåskamp mod kalkunerne) kan få karentæne, sådan har det ALTID været. Og sådan skal det ALTID være Wink

EDIT: KOM TIL AT REDIGERE DA JEG SKULLE CITERE. HAR RETTET DET TILBAGE. MVH SPEZ
« Seneste Redigering: 09 Jan 2008, 22:29 af Spezialized » Logged

[Min signatur er for stor]

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #28: 09 Jan 2008, 22:30 »

HOO HOO HOOLIGANS !! Smiley
ej, lad nu bare det hele være som før, det er meget nemmere. Dem der slåsser udenfor banen kan komme i det. Og ellers ikke. Dem der laver lort på tribuner (slåskamp mod kalkunerne) kan få karentæne, sådan har det ALTID været. Og sådan skal det ALTID være Wink

Følger du ikke med i udviklingen. De laver jo ikke dette register bare for sjov, men pga. den stigende vold der desværre følger med i fodbolden.
Logged


Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #29: 09 Jan 2008, 22:48 »

Hvis folk ikke kan tåle at blive kaldt hooligans, jamen så må de lade vær med at kaste med øl, lad vær med at tænde et romerlys, så simpelt er det rent faktisk  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 [2] 3 4 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010